403/2013. (X. 29.) Képviselő-testületi határozat
Tárgy: a 2014. évi költségvetési koncepció elfogadásáról
Kisújszállás Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Önkormányzat 2014. évi költségvetési koncepcióját, a költségvetési tervezés fő irányait az előterjesztett tervezési szempontok alapján a következők szerint fogadja el:

A 2014. évi bevételek tervezési szempontjai:

a) A bevételeket teljes körűen fel kell mérni, az intézményi működési bevételeket a 2013. évi tényadat – egyszeri bevételekkel korrigált – inflációval növelt összegében kell tervezni.
b) A képviselő-testület a helyi adók mértékének növelését nem tervezi, a 2014. évi adóbevételt a 2013. évi teljesítés adattal megegyezően kell tervezni.
c) Törekedni kell a működési bevételek maradéktalan feltárására és beszedésére.
d) A Raiffeisen Bank Zrt elkülönített számláján lévő óvadéki betét befektetésével kapcsolatban fel kell venni a kapcsolatot a pénzintézettel, a felhalmozási célú kamatbevétel növelése érdekében törekedni kell egyedi befektetési konstrukció elérésére.
e) A pályázati lehetőségeket továbbra is teljes körűen ki kell használni.
f) 2014. évben az önkormányzat osztalékbevételt nem tervez.
g) A Kisújszállási Vízmű Kft-től és a Kisújszállási Csatornaberuházó Víziközmű Társulattól átvett kintlévőségek behajtásából a 2014. évi költségvetésben 13 000 ezer forint bevételt kell tervezni. A behajtással kapcsolatos költségek a bevétel terhére elszámolhatóak.

A 2014. évi személyi juttatások és járulékok tervezési szempontjai, létszámgazdálkodás:

a) A rendszeres személyi juttatások tervezése az intézmény engedélyezett álláshelyének figyelembevételével, szakfeladatonként, személyekre, törvényben előírt besorolás alapján történik.
b) Nem rendszeres személyi juttatásként a kötelező béren kívüli juttatásokat kell tervezni, adható juttatás csak erre a célra biztosított pályázati forrás, vagy egyéb saját bevétel rendelkezésre állása esetén tervezhető.
c) 2014. évben maximálisan ki kell használni a Munkaügyi Központ foglalkoztási és nyári diákmunkára kiírt pályázati lehetőségeit.

A 2014. évi dologi kiadások tervezési szempontjai:

a) A közüzemi kiadások és az ingatlan-karbantartások nélküli dologi kiadások összegét a meglévő szerződéseket, megállapodásokat figyelembe véve, tételes számításokkal alátámasztva kell megtervezni.
b) A dologi kiadások tervezésénél a kötelező önkormányzati feladatok a helyi viszonyokra lebontott kiadásainak tervezése az elsődleges szempont, a költségvetés költségvetési többletét a kötelező önkormányzati feladatellátásra kell fordítani.
c) A közüzemi kiadásokat, az intézmény sajátosságait figyelembe véve, egyedileg kell meghatározni. A közüzemi kiadások az előző három év adataiból számított naturális mutatók alapján a 2014. évi várható árakon tervezhetők.
d) Az ingatlan-karbantartás előirányzatára önkormányzati szinten 20 000 000 forint keretösszeget kell tervezni, amelynek felhasználása az évközi igények beérkezését követően, annak felülvizsgálata után történhet.
e) Az ingatlan-karbantartási feladatok megvalósítása során ki kell használni a közfoglalkoztatás pályázati lehetőségeit.
f) Törekedni kell a működési célú kamatkiadások csökkentésére, a folyószámla és munkabérhitel felvételét minimálisra kell csökkenteni a likviditási terv folyamatos aktualizálásával és a bevételek ütemezésével.

Pénzeszköz-átadások, támogatásértékű kiadások tervezésének szempontjai:

a) A civil szervezetek és önszerveződő közösségek támogatási keretét a Kisújszállási Művelődési és Ifjúsági Központ költségvetésében kell tervezni.
b) Az elszámolási kötelezettség fennállása esetén csak a 2013. évi elszámolás ellenőrzése és elfogadása után folyósítható 2014. évi támogatás.
c) Az önkormányzat a közoktatási intézmények működéséhez vállalt kötelezettségét – a pontos adatok ismeretében - a közoktatási megállapodásban foglaltak szerint teljesíti.

Tartalékok tervezésének szempontjai:

a) Az elmúlt évhez hasonlóan 10 000 000,- Ft általános tartalékot kell tervezni.
b) A kötvényforrás visszavásárlásához a várható árfolyamveszteség előirányzatát működési céltartalékban tervezni kell.

A felhalmozási kiadásoknál a 2013. évben folyamatban lévő beruházásokat kell tervezni. Új induló beruházás csak felhalmozási célú forrás (pályázat, átvett pénzeszköz, egyéb külső forrás) rendelkezésre állása esetén tervezhető.

A Képviselő-testület a 2014. évi költségvetésben működési hiányt nem tervez. A likviditási terv összeállítása után, ha szükséges, a likviditási problémák elkerülésére a számlavezető pénzintézettel éven belüli folyószámla hitelkeret igénybevételét kezdeményezi.

A Városközpont funkcióbővítő megújítása projekt önerejét az önkormányzat fejlesztési célhitelből biztosítja, melynek összegét a 2014. évi költségvetésben tervezni kell.

Egyéb rendelkezések:

a) Amíg a képviselő-testület költségvetési rendeletét nem alkotta meg, a polgármester jogosult a helyi önkormányzat költségvetését megillető bevételeknek a hatályos jogszabályok szerinti beszedésére és az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítésére. Az így folytatott gazdálkodásról a képviselő-testület előtt el kell számolni, a beszedett bevételeket és teljesített kiadásokat az új költségvetési rendeletbe kell beilleszteni.
b) Külön kell megtervezni a törvényben meghatározott kötelező, valamint a kötelező feladatok ellátását nem veszélyeztető önként vállalt feladatokat és azok forrásait. Az önként vállalt helyi közügyek megoldása nem veszélyeztetheti a törvény által kötelezően előírt önkormányzati feladat- és hatáskörök ellátását, finanszírozása a saját bevételek, vagy az erre a célra biztosított külön források terhére lehetséges.

Végrehajtásért felelős:
A költségvetési rendelet-tervezet előterjesztéséért Kecze István polgármester,
A költségvetési rendelet-tervezet előkészítéséért Dr. Varga Zsolt jegyző
Határidő: A költségvetés előkészítésére a költségvetési törvény hatálybalépését követő 45. nap.

Erről értesül: 1. Kecze István polgármester
2. Dr. Varga Zsolt jegyző
3. Kisújszállási Művelődési Központ és Könyvtár intézményvezetője
4. Polgármesteri Hivatal osztályvezetői
5. Kisújszállási Térségi Szociális Otthon és Alapszolgáltatási Központ intézményvezetője
« Vissza
Vissza a főmenübe