295/2016. (XI. 29.) Képviselő-testületi határozat
Tárgy: a 62/A/4 hrsz.-ú és a 62/A/5 hrsz.-ú MÁV tulajdonú ingatlanok önkormányzati tulajdonba adásáról
1. A Képviselő-testület a 62/A/4 hrsz.-ú és a 62/A/5 hrsz.-ú MÁV tulajdonú ingatlanok önkormányzati tulajdonba adásáról szóló 222/2013. (V. 28.) számú önkormányzati határozatát hatályon kívül helyezi.
2. Kisújszállás Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXVI. törvény 13. §-ában foglaltak, valamint az állami vagyonról szóló 2007. évi CVI. törvény 36. § (2) bekezdésének c) pontja alapján a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-nél kezdeményezi és kérelmezi a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. (Magyar Állam) tulajdonában lévő, a kisújszállási ingatlan-nyilvántartásban 62/A/4 hrsz alatt felvett, a természetben az 5310 Kisújszállás, Báthory István utca 28. szám alatt lévő, társasházi ingatlanban „lakás” megnevezésű, 86 m2 területű 1162/10000 eszmei hányadú, valamint a kisújszállási ingatlan-nyilvántartásban 62/A/5 hrsz alatt felvett, a természetben az 5310 Kisújszállás, Pillangó utca 16. szám alatt lévő, társasházi ingatlanban „irodaház” megnevezésű, 411 m2 területű 6000/10000 eszmei hányadú ingatlan 1/1 tulajdoni hányadának ingyenes önkormányzati tulajdonba adását.
3. Az ingatlant az Önkormányzat a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 13. pontjában meghatározott gazdaságszervezés és turizmussal kapcsolatos feladatainak ellátása érdekében kívánja tulajdonba venni, helyi gazdaságfejlesztési célra kívánja felhasználni, amely turizmussal kapcsolatos cél elősegíti az egészségügyről szóló törvény 152.§ (3) bekezdése szerinti önkormányzati fenntartású közfinanszírozott egészségügyi járóbeteg-szakellátások fenntartását.
A konkrét felhasználási cél meghatározása:
- 62/A/4 és 62/A/5 hrsz: Ez a Báthory és a Pillangó utca sarkán álló többszintes társasház épület két társasházi alrészlete. Az ingatlanokat önkormányzatunk gazdaságszervezés és turizmussal kapcsolatos feladatainak ellátására és közvetetten az egészségügyi járóbeteg-szakellátási feladatok ellátása érdekében kívánja tulajdonba venni, helyi gazdaságfejlesztési és turisztikai célra kívánja felhasználni. Az épületben szolgálati lakások és egyéb szálláshelyre alkalmas lakások alakíthatóak ki.
Kisújszálláson a turisztikai szolgáltató és szálláshely kapacitás nagy része a 100 %-ban önkormányzati tulajdonú Kumánia Gyógyfürdő Kft. által üzemeltetett Kumánia Gyógy- és Strandfürdő, a Hotel Kumánia*** és az ifjúsági szálláshely képezi. A gyógyfürdő elsődlegesen az egészségügyről szóló törvény 152. § (3) bekezdése szerinti önkormányzati fenntartású közfinanszírozott egészségügyi járóbeteg-szakellátásokat nyújt, erre épülnek a gyógyfürdő szolgáltatásai, és ennek a fenntartását segíti a szálláshely szolgáltatás, amely a gyógyfürdő üzemeltetés magas kiadásait finanszírozza. Az önkormányzati tulajdonú egyéb szálláshelyet 100 %-ban önkormányzati tulajdonú céggel szeretnénk üzemeltetni, amely így segítené a gyógyfürdő és a járóbeteg-szakellátások (fizioterápia, ultrahang diagnosztika, ortopédia, belgyógyászat és a fürdőgyógyászat körébe tartozó szakmák) fenntartását.
Kisújszálláson több olyan ipari üzem van, amely számára gondot okoz a szakképzett munkaerőhiány, amelyet elsősorban vidékről tudnak az üzemek biztosítani, de ehhez lakhatás biztosítása is szükséges. Kisújszálláson kevés bérlakás található, az önkormányzat a meglévő, jó állapotú komfortos lakásállományával próbálta segíteni a munkaerő lakhatását, de kevés bérlakás áll rendelkezésre. Az épületben kialakítandó lakások egy része ezt a gazdaságszervezési célt segítené.
Kisújszállás a kedvezményezett járások besorolásáról szóló 290/2014 (XI.26) Kormányrendelet 2. mellékeltében fejlesztendő kategóriába sorolt Karcagi Járás területén helyezkedik el. Ez a járás Jász-Nagykun-Szolnok megyén belül is az alacsony GDP termelésű térségek közé tartozik, amelyet magas munkanélküliség súlyt, jelentős a szakképzetlen, halmozottan hátrányos helyzetű munkanélküli lakosságszám.
4. Kisújszállás Város Önkormányzata vállalja a tulajdonba adás érdekében felmerülő költségek – ideértve a művelési ág szükséges megváltoztatásának költségét – megtérítését.
5. Az Önkormányzat tudomással bír arról, hogy az igényelt ingatlan helyi védettség alatt áll, és az ingatlan önkormányzati tulajdonba kerülése esetén vállalja az ehhez kapcsolódó kötelezettségek megtartását és teljesítését.
6. A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az 5310 Kisújszállás, Báthory István utca 28. szám 1. emelet 4. ajtó alatt lévő, 62/A/4 hrsz.-ú valamint az 5310 Kisújszállás, Pillangó utca 16. szám földszint 3. ajtó alatt lévő, 62/A/5 hrsz.-ú ingatlan ingyenes önkormányzati tulajdonba adásával kapcsolatos eljárás során az MNV Zrt. felé teljes jogkörben eljárjon, és valamennyi nyilatkozatot megtegyen.
7. A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az 5310 Kisújszállás, Báthory István utca 28. szám I. emelet 4. ajtó alatt lévő, 62/A/4 hrsz.-ú valamint az 5310 Kisújszállás, Pillangó utca 16. szám földszint 3. ajtó alatt lévő, 62/A/5 hrsz.-ú hrsz.-ú ingatlan ingyenes önkormányzati tulajdonba adására vonatkozó megállapodást aláírja.
Végrehajtásért felelős: Kecze István polgármester
Határidő: MNV Zrt. döntésében szereplő határidőn belül
Erről értesül:
1. Kecze István polgármester
2. Dr. Varga Zsolt jegyző
3. Kisújszállási Polgármesteri Hivatal Városfejlesztési és Üzemeltetési Osztálya
4. Kisújszállási Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztálya