136/1998.(XII.17.) számú önkormányzati határozat
az önkormányzat 1999. évi költségvetési koncepciójáról
Kisújszállás Város Önkormányzati Képviselő-testülete az 1999. évi költségvetés tervezéséhez a következő szempontokat határozza meg:
1./ A tervezésnél elsőbbséget kell biztosítani a kötelező feladatok ellátásának, a
nem kötelező feladatokat a lehetőségekhez képest finanszírozza az
önkormányzat.
Az önkormányzat kötelezően ellátandó feladatait a határozat melléklete
tartalmazza.
2./ Pontosítani szükséges az állami hozzájárulás összegét. Az intézmények a
Polgármesteri Hivatal működési bevételeinél a koncepción túli többletbevételre
a tervezés időszakában további lehetőség nem látszik.
3./ A helyi adóbevétel összegénél 1999. évben 17,79 %-os növekedéssel számol.
4./ Az önkormányzat megállapítja, hogy 1999. évben működési hitel felvételére
lesz szükség, melynek mértéke a korábbi hitelfelvétel összegét lehetőleg ne
haladja meg.
5./ A dologi kiadások tervezésénél az 1998. évi eredeti előirányzathoz viszonyítva
maximum 7 %-os átlagos növekedéssel lehet számolni.
6./ A személyi jellegű előirányzatok tervezésénél a kötelező jogszabályi
előírásokat kell figyelembe venni, az azon felüli előirányzat növelésre nincs
lehetőség.
A Polgármesteri Hivatal a köztisztviselői illetményalap 12,5 %-os emelését
tervezheti. Az illetményalap megállapítása az 1999. évi költségvetés
elfogadásakor történik.
Jutalom 1999-ben nem tervezhető.
7./ Az önkormányzat 10 millió forint céltartalékot tervez, mely fedezetet
biztosíthat a különböző fejlesztési pályázatokra benyújtott saját forráshoz.
Fejlesztésre külső források bevonásával lesz lehetőség, a céltartalék
felhasználásával és esetleges fejlesztési hitel felvételével.
Elő kell készíteni a III/a öblözethez szennyvízcsatorna-hálózat építés
céltámogatási pályázatának benyújtását.
8./ A gazdálkodás biztonsága érdekében az önkormányzat 10 millió forint
általános tartalékkal tervez.
9./ Az önkormányzat esedékes hiteltörlesztéseit és azok járulékának
visszafizetését biztosítani kell.
10./ Az önkormányzat a nem kötelezően ellátandó feladatok, valamint a nem
önkormányzati intézmények, társadalmi és egyéb szervek támogatását az
1998. évi szinten tervezi.
11./ Az önkormányzat az első lakáshoz jutó fiatal házasok egyszeri alanyi jogú
támogatását 1999. évben is tervezi.
12./ Felül kell vizsgálni az egyes intézmények működését létszám és egyéb
költségtakarékossági szempontból. A Víz-és Csatornamű, a
Városgazdálkodási Vállalat, a GAMESZ és a Polgármesteri Hivatal
tevékenységi körét 1999-ben felül kell vizsgálni.
A közoktatási intézményeknél a vonatkozó törvényi keretek között különösen
a gyermekcsoportok, tanulócsoportok és napközis csoportok kialakításánál
törekedni kell a maximális létszámhoz történő közelítésre.
13./ Fel kell állítani az intézmények közötti fontossági sorrendet, és a nem
kötelező feladatot ellátó intézmények finanszírozásánál közelíteni kell a
normatívához.
14./ A tervezésnél valamennyi intézmény a takarékos költségvetési tervezésre
törekedjen.
Az intézmények önkormányzati támogatásánál a saját bevételi lehetőségek
maximális figyelembevételével kerüljön megállapításra az intézmények
normatíván felüli támogatása.
15./ A Víz-és Csatornamű Intézmény költségvetési támogatását az önkormányzat
nem tervezi.
16./ Az önkormányzat 1999 évben pályázatot nyújt be szociális célú
foglalkoztatásra.
17./ Amennyiben az önkormányzat év közben nem tervezett bevételhez jut, azt
fejlesztésre vagy fejlesztési célú hitel törlesztésére fordítja.
18./ Meg kell vizsgálni és lehetőség szerint be kell vezetni a "Kis Kincstárat" az
első félév végéig.
19./ A költségvetésben az egyéni választókerületi képviselők részére
választókerületenként 200.000.- forintos fejlesztési célú alap kerüljön
elkülönítésre.
20./ A költségvetési rendelet-tervezet összeállítása előtt az intézmények tételes
költségvetési tervét és az esetleges többletigényeket a pénzügyi bizottság a
polgármesteri hivatal közreműködésével egyezteti az intézményekkel és
véleményezi azt. Ez alapján a pénzügyi bizottság javaslatainak
figyelembevételével kell elkészíteni a költségvetési rendelet tervezetét.
Határidő:
a.) intézményi tételes költségvetési terv készítésére 1999. január 15.
b.) egyeztetés és a bizottsági javaslat elkészítése: 1999. január 31.
21./ A jegyző a költségvetési rendelet-tervezetet a költségvetési szervek
vezetőivel egyezteti, írásban rögzíti és az önkormányzat szakbizottságai elé
terjeszti. A polgármester a bizottságok által megtárgyalt és a pénzügyi
bizottság által teljeskörűen véleményezett
rendelet-tervezetet a képviselő-testület elé terjeszti.
Határidő: 1999. február 15.
Felelős: a polgármester és a jegyző
Erről: 1./ Polgármester
2./ Bizottságok elnökei
3./ Jegyző
4./ Intézmények vezetői
5./ PH osztályvezetői
- értesül