98/1999. (V. 27.) Képviselő-testületi határozat
Tárgy: az önkormányzati pénzgazdálkodás korszerűsítéséről
 

98/1999. (V.27.) sz. önkormányzati határozat

az önkormányzati pénzgazdálkodás korszerűsítéséről

 

 

Kisújszállás Város Önkormányzati Képviselő-testülete az önkormányzati pénzgazdálkodás korszerűsítéséről szóló előterjesztést megtárgyalta és az abban foglaltak végrehajtására az alábbi határozatot hozza:

 

1./ Az intézményi bankszámlába történő betekintéshez az intézményeknek felhatalmazást kell adniuk a banktitok alóli felmentésről.

 

2./ A közszolgáltató vállalatok, társaságok inkasszó benyújtási jogát az intézményeknek 1999. június 15-ével fel kell mondaniuk. Ezt követően, illetve ezzel egy időben az intézmények kezdeményezzék az átutalás fizetési mód mellett, hogy a fizetési határidő a tárgyhónap 26. napját követően kerüljön rögzítésre.

 

3./ A pénzforgalom tervszerűségét az intézmények és a Polgármesteri Hivatal által az éves költségvetésre alapozott " havi bontású finanszírozási terv " biztosítja. Ennek tartalmát a Pénzügyi Osztály határozza meg.

 

4./ Az intézmények és a Polgármesteri Hivatal, illetve polgármester által 1999. május 31. után megkötött szerződések, megállapodások és kötelezettségvállalások a fizetési feltételekre vonatkozóan lehetőleg 15-30 napos fizetési határidőt és átutalás fizetési módot tartalmazzanak az önkormányzat és intézményei részére.

 

5./ A pénzgazdálkodás szervezettebbé tétele érdekében az önkormányzat az intézmények készpénzfelvételét az OTP-től heti két alkalommal - intézményenként külön egyeztetett időpontban - az utalások beadását minden hét keddjén és csütörtökén engedélyezi.

 

6./ Az így korszerűsített önkormányzati pénzgazdálkodás tapasztalatait az önkormányzat Pénzügyi Bizottsága 1999. október 31-ig tárgyalja meg és tegyen javaslatot a szükséges korrekciókra, vagy a továbbfejlesztésre.

 

Határidő: 1./ 2./ pont azonnal

3./ pont folyamatos, illetve a havi finanszírozási terv tartalmának

meghatározására 1999. június 10., az első alkalommal történő

adatszolgáltatás: 1999. június 25. ezt követően minden hó 25-e.

4./ 5./ pont folyamatos

6./ pont 1999. október 31.

 

Felelős: 1./, 2./, 3./, 5./ pont intézményvezetők és a Polgármesteri Hivatal

Pénzügyi Osztály vezetője

4./ pont kötelezettségvállalók

6./ pont Pénzügyi Bizottság elnöke

 

Erről: 1./ Intézményvezetők

2./ Polgármesteri Hivatal osztályvezetői

3./ Polgármester

4./ Pénzügyi Bizottság elnöke

- értesül

  

« Vissza
Vissza a főmenübe