98/1999. (V.27.) sz. önkormányzati határozat
az önkormányzati pénzgazdálkodás korszerűsítéséről
Kisújszállás Város Önkormányzati Képviselő-testülete az önkormányzati pénzgazdálkodás korszerűsítéséről szóló előterjesztést megtárgyalta és az abban foglaltak végrehajtására az alábbi határozatot hozza:
1./ Az intézményi bankszámlába történő betekintéshez az intézményeknek felhatalmazást kell adniuk a banktitok alóli felmentésről.
2./ A közszolgáltató vállalatok, társaságok inkasszó benyújtási jogát az intézményeknek 1999. június 15-ével fel kell mondaniuk. Ezt követően, illetve ezzel egy időben az intézmények kezdeményezzék az átutalás fizetési mód mellett, hogy a fizetési határidő a tárgyhónap 26. napját követően kerüljön rögzítésre.
3./ A pénzforgalom tervszerűségét az intézmények és a Polgármesteri Hivatal által az éves költségvetésre alapozott " havi bontású finanszírozási terv " biztosítja. Ennek tartalmát a Pénzügyi Osztály határozza meg.
4./ Az intézmények és a Polgármesteri Hivatal, illetve polgármester által 1999. május 31. után megkötött szerződések, megállapodások és kötelezettségvállalások a fizetési feltételekre vonatkozóan lehetőleg 15-30 napos fizetési határidőt és átutalás fizetési módot tartalmazzanak az önkormányzat és intézményei részére.
5./ A pénzgazdálkodás szervezettebbé tétele érdekében az önkormányzat az intézmények készpénzfelvételét az OTP-től heti két alkalommal - intézményenként külön egyeztetett időpontban - az utalások beadását minden hét keddjén és csütörtökén engedélyezi.
6./ Az így korszerűsített önkormányzati pénzgazdálkodás tapasztalatait az önkormányzat Pénzügyi Bizottsága 1999. október 31-ig tárgyalja meg és tegyen javaslatot a szükséges korrekciókra, vagy a továbbfejlesztésre.
Határidő: 1./ 2./ pont azonnal
3./ pont folyamatos, illetve a havi finanszírozási terv tartalmának
meghatározására 1999. június 10., az első alkalommal történő
adatszolgáltatás: 1999. június 25. ezt követően minden hó 25-e.
4./ 5./ pont folyamatos
6./ pont 1999. október 31.
Felelős: 1./, 2./, 3./, 5./ pont intézményvezetők és a Polgármesteri Hivatal
Pénzügyi Osztály vezetője
4./ pont kötelezettségvállalók
6./ pont Pénzügyi Bizottság elnöke
Erről: 1./ Intézményvezetők
2./ Polgármesteri Hivatal osztályvezetői
3./ Polgármester
4./ Pénzügyi Bizottság elnöke
- értesül