233/1999. (XII. 16.) Képviselő-testületi határozat
Tárgy: Kisújszállás Város Önkormányzata 2000. évi költségvetési koncepciójáról
 

233/1999.(XII.16.) számú önkormányzati határozat

Kisújszállás Város Önkormányzata 2000. évi költségvetési koncepciójáról

 

Kisújszállás Város Képviselőtestülete megtárgyalta és elfogadta 2000. évi költségvetési koncepcióját. A költségvetési rendelet-tervezetet a következő szempontok figyelembe vételével kell elkészíteni:

 

1./ A költségvetési javaslatot és költségvetési tervezetet egyeztetni

kell a jogszabályban előírt fórumokkal, testületekkel, közalkalmazotti

tanáccsal, reprezentatív szakszervezetekkel.

 

2./ Az intézményi, polgármesteri hivatali költségvetési egyeztetések

során törekedni kell a működőképesség megőrzésére, a bevételek

teljes körű feltárására. A bevételek tervezésénél a központi

költségvetési forrással, a módosított helyi adó és gépjárműadó

rendeletek szerinti bevételekkel, a működési bevételek és az egyéb

saját bevételek 10 %-os növekedésével kell számolni. Az

önkormányzat nem tervezi a gázközmű vagyon értékesítéséből

származó bevétellel, az önkormányzatot még megillető résszel.

 

3./ A központi költségvetési források számbavételénél - az előző

három év (1997-98-99.) adatát is tartalmazó - az intézmények

normatív támogatását önkormányzati összesenben és

intézményenként külön-külön bemutatva is el kell készíteni.

Az intézmények tervezésénél 1997-98-99. és 2000. évre

vonatkozóan készüljön kimutatás az intézmény kihasználtságáról a

kihasználtságból eredő finanszírozási eltérések és normatív

támogatások alakulásáról, illetve a Városi Víz-és Csatornamű

esetében a bevételek alakulásáról (naturális, forint és %-os

kimutatásban). A kimutatást a képviselők a bizottsági ülések

anyagával együtt kapják meg.

 

4./ A kiadások tervezésénél elsősorban a hitel és kamatainak

visszafizetését, valamint a több évre áthúzódó

kötelezettségvállalások teljesítését kell tervezni, ezt követően az

önkormányzati határozattal megalapozott, illetve a

2000. évi költségvetés terhére történt döntések kiadásait kell

tervezni.

 

5./ Az önkormányzat elsődlegesen a kötelezően ellátandó feladatokat

finanszírozza, a nem kötelező feladatok finanszírozása a

lehetőségektől és igényektől függően külön képviselő-testületi

döntést igényel.

 

 

- 2 -

 

 

 

6./ A személyi juttatások tervezése során a jogszabály által előírt

kötelező bérfejlesztésekkel lehet tervezni. Az önkormányzat 1999.

évben saját hatáskörében rendezte a nem pedagógus munkakörben

foglalkoztatott közalkalmazottak, valamint a köztisztviselők

bérfejlesztését. 2000-ben a kötelező bérfejlesztésen felüli személyi

juttatásról - a kötelező bérfejlesztés terheinek ismeretében - a

későbbiekben dönt.

Készüljön külön kimutatás a nem pedagógus közalkalmazottak esetében

a.) az új (2000 évi) közalkalmazotti bértábla szerinti besorolásról,

b.) az a.) pont szerinti bér alapulvételével plusz 10 %-os

kereset-kiegészítésről.

Készüljön külön kimutatás továbbá a köztisztviselők esetében

a.) az önkormányzat rendeletében meghatározott illetményalap szerinti bérről,

b.) az a.) pont szerinti bér plusz 5 %-os bérfejlesztésről.

 

7./a./ Az oktatási intézményeknél a személyi juttatások tervezése a

tanulócsoportok figyelembe vételével készített tantárgyfelosztás és

a törvény szerinti, illetve ezen túl a pedagógiai programban

engedélyezett órakeret alapján készüljön.

Az intézmények a képviselő-testület számára mutassák be érthető

és számszerűsíthető formában:

- a tantervi óraszámokat,

- a Kt. 52. § /7/ bekezdés alapján a %-os órakeretet,

- a Kt. 52. § /10/ bekezdés c./ pont alapján az 5%-os egyéni

fejlesztésre, felzárkóztatásra fordított órakeretet,

- a Kt. 1. számú melléklet II. 7./ pontban szereplő 5 %

órakedvezményre fordított órakeretet,

- az önkormányzat által engedélyezett helyi tanterv óraszámait

- és a fentiek költségeit,

- külön kimutatva más szervezet, illetve vállalkozás formájában

ellátott órakeretet és annak költségeit.

b./ Egyéb intézményekben a közalkalmazotti bértábla szerinti és

a feletti rész kerüljön kimutatásra.

8./ A létszámok, a személyi és dologi kiadások előirányzatát az ellátott

feladattal arányban, a feladatmutató változásától függően kell

megállapítani.

 

9./ A költségvetés tervezése során a bázis szemlélet nem alkalmazható,

helyette a naturális mutatók változását figyelembe vevő, normatívákkal

felülről korlátos tervezési szemléletet kell érvényesíteni.

 

 

 

 

 

- 3 -

 

 

 

10./ A dologi kiadások tervezése során ki kell emelni a közüzemi

kiadásokat és azokat az egyéb dologi kiadásoktól elkülönítetten

kell tervezni. A közüzemi kiadások tervezésénél be kell mutatni

intézményenként 3 év átlagában (1997-98-99.) a közüzemi

fogyasztás naturális mutatók szerinti mennyiségét. A közüzemi

díjak a 3 év adataiból prognosztizálható mennyiségi adatok

alapján a várható árakon tervezhető figyelembe véve az alapdíjak

bevezetését, emelkedését, amelyek nagyságát külön kell

szerepeltetni. A tervezési lapokon mellékletben a naturális

mutatókat és az árakat is szerepeltetni kell.

Az egyéb dologi kiadások az 1999. évi eredeti előirányzat alapján

tervezhetők, - levonva az egyszeri céljellegű juttatást -

szintrehozottan 3 %-os emelkedéssel.

 

11./ A park és a köztisztasági feladatok ellátására programköltségvetés

készüljön, amely tartalmazza az elvégzendő feladatok

mennyiségi, gyakorisági adatait és költségkihatását.

 

12./Az önkormányzat a pályázati lehetőségek minél szélesebb

kihasználása érdekében a saját erő biztosításához legalább 10

millió forint céltartalékot tervez. A pályázatok előkészítése és

megalapozása érdekében a szükséges műszaki tervek készítésére

további 2 millió forint tervezhető.

 

13./ A Városháza felújítását lehetőség szerint meg kell kezdeni az

elhasználódott tetőszerkezet és héjazat felújításával, és ezzel

egy időben a kisterem mai kor követelményeinek megfelelő

tanácskozóteremmé alakítását és a nagyterem akusztikájának

javítását, székek cseréjét is.

A polgármesteri hivatal gépkocsiját 2000-ben ki kell cserélni.

 

14./ Elő kell készíteni a volt egyházi ingatlanok tulajdonjogának

rendezése miatt az új iskola építését (tervezés, területbiztosítás,

közbeszerzési eljárás lefolytatása, kivitelezési eljárás előkészítése,

stb.). A pályázati lehetőségeket ezen a területen is maximálisan ki

kell használni.

 

15./ A belvízvédelmi feladatokat 2000-ben is kiemelten kell kezelni,

kihasználva a közhasznú foglalkoztatás lehetőségeit.

 

16./ Az önkormányzat 10 millió forint általános tartalék tervezésével

számol 2000-ben.

 

 

 

 

- 4 -

 

 

17./ 2000. évben is valószínűleg szükség lesz működési hitel

felvételére. Az önkormányzat nem tervezi a működési

hitelállomány növekedését, ha szükséges a felhalmozási

kiadásokat részben fejlesztési hitelből valósítja meg, figyelembe

véve a költségvetés teherbíró-képességét és eleget téve a

gördülő tervezés követelményeinek.

A működési hiány lehetőleg ne legyen több 100-110 millió forintnál.

18./ Egyéb tervezési feladatok:

- A tervezés során minden kiadási nemnél be kell mutatni az

önkormányzati kötelező, valamint a nem kötelező feladat

ellátásból eredő kiadásokat.

- A költségvetés készítése során érvényesüljön a kiskincstári

szemléletű havi pénzügyi tervet is magában foglaló

pénzforgalmi terv. A GAMESZ által kezelt előirányzatok

teljes körű felhasználására be kell vezetni a kiskincstárat.

- A költségvetés készítésekor az önkormányzat

227/1999.(XI.25.) számú határozatának megfelelően a 10

legtöbb iparűzési adót fizető adóalany véleményét ki kell

kérni.

- Intézményenként készüljön a K/3. számú mellékletnek

megfelelő - intézményekre adaptált - több évet érintő fajlagos

mutatók szerinti segédlet a költségvetés összeállításához.

- A működési és felhalmozási bevételeket és kiadásokat

egyensúlyosan kell tervezni, felhalmozási kiadás csak

felhalmozási bevételből tervezhető.

- Különös gonddal kell eljárni az 1999. év végi igazolt

pénzmaradványok kötelezettségvállaláson felüli részének

lecsökkentésére.

 

19./ Az önkormányzat 2000. évben is megvizsgálja, hogy fennállnak-e

az ÖNHIKI feltételei és ha szükséges és lehetséges, pályázatot

nyújt be a forráshiány enyhítésére.

 

Határidő: 2000. február

Felelős : Palágyi Gábor polgármester

Dr. Kittlinger Ilona jegyző

 

20./ Amíg a képviselő-testület költségvetési rendeletét nem alkotta meg, a

polgármester jogosult a helyi önkormányzat költségvetését megillető

bevételeknek a hatályos jogszabályok szerinti beszedésére és az előző évi

kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítésére. Az így

folytatott gazdálkodásról a képviselő-testület előtt el kell számolni, a

beszedett bevételeket és teljesített kiadásokat az új költségvetési rendeletbe

kell beilleszteni.

- 5 -

 

 

 

Erről: 1./ Palágyi Gábor polgármester

2./ Domján László alpolgármester

3./ Szilágyi Lajos alpolgármester

4./ Dr.Kittlinger Ilona jegyző

5./ Polgármesteri Hivatal osztályvezetői 

6./ Önkormányzati intézmények vezetői

- értesül

 

  

« Vissza
Vissza a főmenübe