Hatályon kívül helyezte a 341/2005. (IX.29.) számú önkormányzati határozat.
161/2001. ( VIII.30.) számú önkormányzati határozat
Kisújszállás Város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala ügyrendjének jóváhagyásáról
Kisújszállás Város Önkormányzati Képviselő-testülete Kisújszállás Város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala ügyrendjét - a melléklet szerint - jóváhagyja, ezzel egyidejűleg a Polgármesteri Hivatal ügyrendjének jóváhagyásáról szóló 22/2000.(III.6.) számú önkormányzati határozatot hatályon kívül helyezi.
Erről értesül:
1./ Kisújszállás Város Önkormányzatának Jegyzője Helyben
k. m. f.
Palágyi Gábor s. k. Dr.Kittlinger Ilona s. k.
polgármester jegyző
Melléklet a 161/2001. (VIII.30.) számú önkormányzati határozathoz
KISÚJSZÁLLÁS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
POLGÁRMESTERI HIVATALÁNAK
Ü G Y R E N D J E
I.
A hivatal jogállása, irányítása, vezetése és létszáma
1./ A hivatal megnevezése:
Kisújszállás Város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala
Székhelye:
5310. Kisújszállás, Szabadság tér 1.
2./ A Polgármesteri Hivatal a képviselőtestület szerve.
A hivatalt a jegyző vezeti. Távollétében a helyettesítést, valamint az általa meghatározott
feladatokat az aljegyző látja el.
A hivatal az alábbi szervezeti egységekre tagozódik:
- Gazdálkodási Osztály
- Igazgatási Osztály ( Okmányiroda)
- Műszaki Osztály
- Pénzügyi Osztály
- Szervezési Osztály
- Gyámhivatal
Az osztályokat osztályvezetők vezetik. A belső ellenőrök és az intézményi referensek és a minőségügyi megbízott a jegyző közvetlen irányításával végzik tevékenységüket.
Az osztályok mellérendeltségi viszonyban állnak egymással.
A hivatal szervezeti felépítését az 1. számú melléklet tartalmazza.
3./ A munkáltatói jogok gyakorlása:
A Polgármesteri Hivatal osztályvezetői és dolgozói tekintetében a jegyző gyakorolja a
munkáltatói jogokat.
A kinevezéshez, vezetői megbízáshoz és annak visszavonásához, felmentéshez,
jutalmazáshoz - az általa meghatározott körben - a polgármester egyetértése szükséges.
4./ A kiadmányokon a következő fejrészt, aláírást kell használni:
a./ a polgármester hatáskörében eljárva:
fejrész: Kisújszállás Város Polgármestere
Kisújszállás, Szabadság tér 1.
- 2 -
aláírás: = Palágyi Gábor
= helyettesítés esetén:
Domján László alpolgármester, illetve
Szilágyi Lajos alpolgármester
= kiadmányozási jog gyakorlása esetén:
Palágyi Gábor polgármester megbízásából:
XY vagy XY
osztályvezető ügyintéző
b./ a jegyző hatáskörében eljárva:
fejrész: Kisújszállás Város Önkormányzatának Jegyzője
Kisújszállás, Szabadság tér 1.
aláírás: = Dr.Kittlinger Ilona
= helyettesítés esetén:
Kacsó Sándorné aljegyző
= kiadmányozási jog gyakorlása esetén:
Dr.Kittlinger Ilona jegyző megbízásából:
XY vagy XY vagy XY
aljegyző os ztályvezető ügyintéző
c./ a Polgármesteri Hivatal osztályainak kiadmányain:
fejrész: Kisújszállás Város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala
.....................Osztály
Kisújszállás, Szabadság tér 1
aláírás: XY vagy XY
osztályvezető ügyintéző
5./ Bélyegző
- A hivatal bélyegzője: körbélyegző a hivatal megnevezésének feltüntetésével,
középen a Magyar Köztársaság címerével.
- A jegyző bélyegzője: körbélyegző "Kisújszállás Város Önkormányzatának Jegyzője"
feltüntetésével, középen a Magyar Köztársaság címerével.
- 3 -
- A polgármester bélyegzője: körbélyegző "Kisújszállás Város Polgármestere"
feltüntetésével, középen a Magyar Köztársaság
címerével.
A Polgármesteri Hivatalban használt bélyegzőkről a Gazdálkodási Osztály vezet nyilvántartást.
6./ A hivatal létszáma az önkormányzat mindenkori költségvetési rendeletében
meghatározottakkal azonos.
II.
A hivatal feladatai
1./ A hivatal feladatait jogszabály, a képviselőtestület, a polgármester és a jegyző
határozza meg.
2./ A hivatal minden osztályának feladata:
- a képviselőtestület és a bizottságok működésével, a polgármester és a jegyző hatáskörébe
tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok
ellátása;
- a helyi képviselők, bizottsági tagok segítése;
- a lakosság tájékoztatása és véleményének kikérése;
- az intézményekkel, az állampolgári közösségekkel, társadalmi szervezetekkel,
társszervekkel, közszolgáltatást végző szervekkel való együttműködés.
- a feladatkörébe tartozó pályázati lehetőségek figyelése, előkészítése
- az MSZ EN ISO 9001:2001 szabvány előírásainak megfelelő minőségpolitika
alkalmazása, továbbfejlesztése
3./ A Polgármesteri Hivatalon belül a Gyámhivatal önálló szervezeti egységként működik,
szakmai irányítását a Megyei Gyámhivatal gyakorolja.
A Közterület-felügyelet a Műszaki Osztályon belül- közterület-felügyelő
foglalkoztatásával működik.
Az Okmányiroda az Igazgatási Osztály keretein belül működik.
4./ Az osztályok főbb feladatait az 2. számú melléklet tartalmazza.
- 4 -
III.
A Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadása és munkarendje
(az SZMSZ-ben szabályozottak szerint)
1./ a./ Az ügyfélfogadási idő:
hétfő 8.00 - 12,00 óráig
kedd 8,00 - 12,00 óráig
szerda 8,00 - 16,30 óráig
csütörtök nincs ügyfélfogadás
péntek 8,00 - 12,00 óráig
b./ A polgármester, az alpolgármesterek és a jegyző szerdán 8,00 - 16,30 óráig hetente
felváltva tartanak ügyfélfogadást.
c./ Az anyakönyvvezető és a népességnyilvántartó hivatal teljes munkaidejében
ügyfélfogadást tart.
d./ Ügyfélfogadási időben az ügyfélfogadást végző dolgozó csak rendkívül indokolt esetben
végezhet távolléttel járó feladatot (helyszíni szemle, értekezlet, továbbképzés),
helyettesítéséről ebben az esetben is gondoskodni kell.
e./ A házasságkötésekkel, névadókkal kapcsolatos szolgáltatásokat munkaidőn kívül, a heti
szabad- és pihenőnapon vagy munkaszüneti napon is el kell látni.
2./ a./ A Polgármesteri Hivatalban a heti munkaidő-keret 40 óra.
Az ügyfélfogadáshoz igazodóan a hivatal rugalmas munkaidőben látja el feladatait.
b./ A peremidő 7,00 - 19,00 óra, a törzsidő azonos az ügyfélfogadás idejével.
A törzsidő a kötelező jelenléti időt, a peremidő pedig azt az időszakot jelenti, melynek
keretei között a munkahelyi vezető egyetértésével a dolgozók maguk határozhatják meg
a munkába érkezésüket és távozásuk időpontját.
Az elszámolásnál negyedóránként kerekíteni kell a kezdésnél felfelé, a távozásnál lefelé.
c./ A munkahelyi vezetők a munkavégzés szükségességének megfelelően - előre jelezve -
a peremidőben is elrendelhetnek munkavégzést.
3./ A rendkívüli munkavégzés elrendelésének, nyilvántartásának és elszámolásának rendjét- a
jegyző szabályozza a közszolgálati szabályzatban.
4./ A kiadmányozási jog gyakorlását a polgármeser és a jegyző utasítás formájában
szabályozza. A polgármesteri és a jegyzői utasítás 1. számú függeléke.
- 5 -
5./ A jegyző szükség szerint munkamegbeszélést tart a belső szervezeti egységek vezetői
részére.
6./ A polgármester általában hetente vezetői megbeszélést tart.
7./ Évente egy alkalommal apparátusi értekezletet kell tartani, amelyen a polgármester és a
jegyző értékeli a feladatok végrehajtását, és meghatározza a további teendőket.
8./ A belső szervezeti egységek vezetői és dolgozói kötelesek egymással együttműködni
minden olyan feladat ellátásában, amely ezt megköveteli, a munkaköri leírásban
megfogalmazottak szerint.
9./ A belső szervezeti egységek vezetői a dolgozók munkaköri leírását elkészítik. A
munkaköri leírás az ügyrend melléklete.
10./ A postát a polgármester és a jegyző - távollétükben az alpolgármester és az aljegyző -
bontja, az iratokat a jegyző szignálja osztályokra, az osztályvezetők ügyintézőkre.
IV.
Címek adományozása
A jegyző által adományozható szakmai tanácsadói, illetve szakmai főtanácsadói címek száma: a felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselői létszám 10 %-a.
V.
Vagyonnyilatkozat
A vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel járó munkaköröket a 3 .számú melléklet
tartalmazza.
VI.
Képzettségi pótlék
6./ A képzettségre jogosító munkaköröket és képzettségeket a 4. számú melléklet tartalmazza.
Záró rendelkezések
Az ügyrend mellékletei:
1./ A Polgármesteri Hivatal szervezeti felépítése
2./ Az osztályok főbb feladatai
3./ Vagyonnyilatkozattételi kötelezettséggel járó munkakörök
4./ A képzettségre jogosító munkakörök és képzettségek
- 6 -
Az ügyrend függelékei:
1./ A kiadmányozás rendjének szabályozása polgármesteri és jegyzői utasítás formájában
2./ A munkaköri leírások osztályonként
3./ A Polgármesteri Hivatal létszámjegyzéke
Az ügyrend függelékeinek naprakész vezetéséről a jegyző gondoskodik.
Kisújszállás, 2001. augusztus 24.
/: Dr.Kittlinger Ilona :/
jegyző
J ó v á h a g y t a Kisújszállás Város Önkormányzati Képviselő-testülete a .......számú önkormányzati határozatával.
2. számú melléklete
Az osztályok főbb feladatai :
Gazdálkodási Osztály
- önkormányzati vagyon kezelése, hasznosítása
- egyes közcélú, illetve vállalkozás jellegű tevékenységek működtetése (vágóhíd, hatósági hússzék, vásárcsarnok, köztisztasági telep, piac, vásár szervezés)
- vagyonnyilvántartás (kataszter) vezetése
- lakás- és helyiséggazdálkodási feladatok ellátása
- első lakáshoz jutók támogatásával kapcsolatos ügyintézés
- állategészségügyi feladatok ellátása, eboltás
- ebnyilvántartás
- veszélyes ebek nyilvántartása, az ilyen állatok tartásával kapcsolatos hatósági feladatok ellátása
- eljárás növényvédőszerrel okozott kár és vadkár esetén
- méhek vándoroltatásának bejelentésével kapcsolatos feladatok
- növényvédőszer alkalmazásának bejelentésével kapcsolatos feladatok
- eljárás növényvédőszerrel okozott kár, illetve vadkár esetén
- novényegészségügyi feladatok
- mezei őrszolgálat működtetése
- mezőőri járulék kivetése
- földhasználói nyilvántartás vezetése mezőőri járulék kivetése
- kereskedelmi, vendéglátó üzletekkel, szálláshelyekkel kapcsolatos ügyintézés, nyilvántartás
- telepengedélyezéssel kapcsolatos hatósági feladatok
- üzletek működési engedélyével kapcsolatos feladatok
- Vásárcsarnok, köztisztasági telep, Vágóhíd működtetése
- járlevélkezelés
- területfejlesztési, térségfejlesztési lehetőségek feltárása
- fejlesztési programok, pályázatok összeállítása
- városháza üzemeltetése, gondnoki feladatok
- szerencsejáték
- tűzvédelmi feladatok
- leltározás, selejtezés
- portaszolgálat
Igazgatási Osztály
- gyermek-és ifjúságvédelem
- okmányirodai feladatok ( személyazonosító igazolvány, személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány, egyéni vállalkozói igazolvány ügyintézés, közlekedésigazgatási feladatok)
- szociális ügyek
- népesség-nyilvántartás
- útlevél kiadással kapcsolatos ügyek
- honvédelmi igazgatás
- szabálysértés
- hagyatéki eljárás
- 2 -
- anyakönyv, névviselés
- birtokvita
- talált tárgyak kezelése
- honvédelmi feldatok
- jegyzői gyámügyi feladatok
- lakásépítési kedvezmények és lakáscélú támogatások
- mozgáskorlátozottak támogatása
- állampolgársági ügyek
- családi események rendezése
- hatósági bizonyítványok
Műszaki Osztály
- településrendezési feladatok
- városüzemeltetési és kommunális ellátás
= környezetvédelem, településtisztaság
= vízügy, vízgazdálkodás
= közművek, közszolgáltatás
= köztemetők fenntartása
= utak karbantartása
= közvilágítás
- zaj- és rezgésvédelmi ügyek
- légszennyezéssel kapcsolatos ügyek
- építésügy
- telekalakítás
- közterület-használatával kapcsolatos ügyek
- területfelhasználási engedélyezési eljárás
- építésfelügyelet
- építészeti és természeti örökség védelme
- árvíz-belvíz védekezés
- műemlékvédelem
- felvonókkal kapcsolatos feladatok
- önkormányzati beruházások, fejlesztések, felújítások, valamint pályázatok
előkészítése, szervezése
- pénzügyi kihatású ágazati intézkedések kidolgozásában való közreműködés
- közlekedéssel kapcsolatos feladatok
- fák védelmével kapcsolatos feladatok
- földrajzi nevek megállapításának, megváltoztatásának előkészítése
- műszaki ellenőri feladatok
- számítógépekkel és programokkal kapcsolatos feladatok
- munkavédelem
- közterületfelügyelet: a közterületfelügyelő feladatai:
= a közterületek jogszerű használatának, a közterületen folytatott
engedélyhez, illetve útkezelői hozzájáruláshoz kötött
tevékenység szabályszerűségének ellenőrzése;
= a közterület rendjére és tisztaságára vonatkozó jogszabály által
tiltott tevékenység megelőzése, megakadályozása,
megszakítása, megszüntetése, illetve szankcionálása;
= közreműködés a közterület, az épített és a természeti környezet
védelmében;
- 3 -
= közreműködés a közrend, a közbiztonság védelmében;
= közreműködés az önkormányzati vagyon védelmében;
= közreműködés a köztisztaságra vonatkozó jogszabályok
végrehajtásának ellenőrzésében;
= közreműködés állategészségügyi és ebrendészeti feladatok
ellátásában.
- társulásokkal kapcsolatos feladatok
- pályázatok előkészítése
Pénzügyi Osztály
- a PH számviteli munkájának végzése
- támogatások igénylése, elszámolása
- működési és fejlesztési hitelfelvétel előkészítése
- házi pénztár működtetése
- az önkormányzat hatáskörébe tartozó adók - iparűzési, kommunális, föld-
- haszonbérbeadás után fizetendő adó - nyilvántartása, kezelése, elszámolása
- gépjárműadó nyilvántartása, kezelése, elszámolása
- költségvetéssel kapcsolatos feladatok
= költségvetési koncepció előkészítése
= költségvetési rendelet-tervezet elkészítése
= költségvetési beszámolók, információs jelentések, zárszámadás elkészítése
- az önkormányzat irányítása alatt működő költségvetési szervek gazdasági,
pénzügyi tevékenységének segítése
- hirdetésekkel kapcsolatos feladatok
- eszközök, beruházások, értékpapírok nyilvántartása
- a kisebbségi önkormányzat gazdasági feladatainak ellátása
- CSSGYSZ gazdasági feladatinak ellátása
Szervezési Osztály
- országgyűlési és helyi választások lebonyolítása
- népszavazás lebonyolítása
- közreműködés a népszámlálásban
- képviselőtestületi ülések előkészítése, jegyzőkönyvezés, döntések nyilvántartása,
kezelése
- közreműködés a testületi előterjesztések előzetes törvényességi vizsgálatában
- bizottságok üléseinek előkészítése, jegyzőkönyvek készítése, döntések nyilvántartása
- közmeghallgatás szervezése
- lakossági fórumok szervezésének segítése
- képviselőkkel történő kapcsolattartás
- kisebbségi önkormányzattal kapcsolattartás, adminisztráció segítése
- a hivatal működésére vonatkozó szabályzatok előkészítése
- jogszabály nyilvántartás, karbantartás
- személyzeti ügyek
- rehabilitációs feladatok ellátása
- iktatás, postázás
- 4 -
- helyi levelek kézbesítése
- ügykezelés, fénymásolás
- egyéb szervezési és jogi ügyek
- egyéb jegyzőkönyvezési feladatok
- továbbképzések, tanfolyamok szervezése
- munkáltatói támogatással kapcsolatos feladatok ellátása
- Cigány Kisebbségi Önkormányzat segítése
-
Belső ellenőrök
- intézmények költségvetési ellenőrzése
- belső ellenőrzés
Intézményi referensek
- az önkormányzat intézmény-fenntartási és működtetési feladatainak szervezése, az
intézmények szakmai felügyelete, feladataik koordinálása
- a jegyző hatáskörébe tartozó neveléssel- oktatással, szociális és egészségüggyel
kapcsolatos ügyek előkészítése
- nevelési-oktatási intézmények vezetőinek megbízásával kapcsolatos pályázati
eljárás lebonyolítása
- pályázatok készítése
- közművelődési, művészeti intézmények munkájának koordinálása
- oktatási, közművelődési, szociális, egészségügyi, ifjúsági és sport önkormányzati
döntések előkészítése
- hírlevél szerkesztése
- városi önkormányzati rendezvények szervezése, egyéb városi rendezvények
koordinálása
- egészségügyi, oktatási, művelődési, ifjúsági és sport intézmények, valamint az
önkormányzat, illetve a Polgármesteri Hivatal közötti kölcsönös információ biztosítása
-civilszervezetekkel kapcsolattartás
- nem önkomrányzati fenntartású intézmények törvényességi ellenőrzése
Gyámhivatal
- gyermekvédelmi feladatok
- családi jogállás rendezésével kapcsolatos feladatok
- örökbefogadási ügyek
- szülői felügyeleti joggal, illetve gyermektartásdíjjal kapcsolatos ügyek
- gyámsági, gondnoksági ügyek
- vagyonkezelési ügyek
- szakértő kirendelés, perindítás, képviselet
Minőségügyi megbízott
- a minőségpolitika fenntartása és továbbfejlesztése
3. számú melléklet
Vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel járó munkakörök
1. Jegyző, aljegyző
2. Osztályvezetők
3. 1957. évi IV. törvény 3. § (3) bekezdésében meghatározott, államigazgatási ügyben döntés meghozatalára jogosult köztisztviselő:
- okmányirodai ügyintéző
- gyámügyi ügyintéző
- szociálpolitikai ügyintéző
- anyakönyvvezető
- népességnyilvántartó
- szabálysértési ügyintéző
- kommunális ügyintéző
- építéshatósági ügyintéző
- közterületfelügyelő
- környezetgazdálkodási ügyintéző
- intézményi referens
4. Közbeszerzési eljárásban közreműködő köztisztviselő
5. A költségvetési és egyéb pénzeszközökkel, az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás tekintetében döntési jogosultsággal rendelkező, illetőleg a pénzeszközök felhasználására, valamint a gazdálkodás ellenőrzésére kötelezett köztisztviselő:
- kontírozó könyvelő
- pénzügyi ügyintéző
- gépjárműadó ügyintéző
- iparűzési adó ügyintéző
- kommunális adó ügyintéző
- pénztáros
- belső ellenőr
- gazdálkodási ügyintéző
- lakásgazdálkodási, kereskedelmi ügyintéző
- gondnok
4. számú melléklet
Képzettségi pótlékra jogosító munkakörök
Sor-szám Osztály
Képzettségi pótlékra jogosító munkakör
Képzettségi pótlékra jogosító képzettség
1. Okmányiroda okmányirodai ügyintéző - számítógép rendszer programozó
- számítástechnikai programozó
2. Műszaki
Osztály
kommunális ügyintéző - információrendszer programozó;
- közlekedésépítő, útépítő mérnök;
- települési, környezetvédelmi mérnök;
- építési-műszaki ellenőri képesítés;
- beruházási mérnök
3. Műszaki
Osztály
építéshatósági ügyintéző - beruházás mérnök
4. Műszaki Osztály
közterületfelügyelő - környezetvédelmi mérnök
5. Műszaki
Osztály
környezetgazdálkodási
ügyintéző - víz-és szennyvíztechnológus
mérnök;
- kertész- és növényvédelmi mérnök;
- mérnök;
- természetvédelmi mérnök;
- magasépítő mérnök;
- parképítő és fenntartó mérnök
6. Igazgatási
Osztály gyámügyi ügyintéző - felsőfokú gyermek- és ifjúságvédelmi ügyintéző;
- pszichológus;
- személyügyi szervező;
- gyógypedagógus
- pedagógus
7. Gyámhivatal gyámügyi ügyintéző
- felsőfokú gyermek- és ifjúságvédelmi ügyintéző;
- pszichológus;
- személyügyi szervező;
- gyógypedagógus
- pedagógus
8. Igazgatási Osztály
szoc.pol ügyintéző - munkaerőpiaci menedzser;
- szociális munkás;
- felsőfokú szociális asszisztens;
- személyügyi szervező;
- pszichológus
9. Igazgatási
Osztály szabálysértési ügyintéző - jogi asszisztens;
- jogi szakvizsga
10. Pénzügyi Osztály
kontírozó könyvelő - adótanácsadó;
- mérlegképes könyvelő
11. Pénzügyi Osztály pénzügyi ügyintéző - adótanácsadó;
- mérlegképes könyvelő
- társadalombiztosítási szakelőadó,
12. Pénzügyi Osztály
gépjárműadó ügyintéző - bírósági végrehajtó oklevél
13. Pénzügyi Osztály iparűzési adó ügyintéző - bírósági végrehajtói oklevél
14. Pénzügyi Osztály
kommunális adó ügyintéző - bírósági végrehajtói oklevél
15. Szervezési Osztály humánpolitikai ügyintéző - társadalombiztosítási szakelőadó;
- jogi asszisztens;
- munkaerőpiaci menedzser, ügyintéző
16. Szervezési Osztály szervezési előadó - számítógép rendszer programozó
- számítástechnikai programozó
- pszichológus;
- szociológia;
- jogi asszisztens
17. Intézményi
referens intézményi referens - sportszervező, -menedzser;
- felsőfokú közoktatási vezető;
- szociális munkás;
- idegenforgalmi szakmenedzser,
18. Gazdálkodási Osztály
gazdálkodási ügyintéző - gazdálkodás-szervező
- ingatlan-nyilvántartási titkár
- szakközgazdász
19. Gazdálkodási Osztály
lakásgazdálkodási, kereskedelmi ügyintéző - ingatlankezelő;
- ingatlan-nyilvántartási titkár
20 Gazdálkodási Osztály gondnok - gazdálkodás-szervező
- pénzügyi ügyintéző
3. számú függelék
A Polgármesteri Hivatal létszámjegyzéke
Szervezeti egység megnevezése köztisztviselők száma
fő ügykezelők száma
fő fizikai alkalmazottak
fő
polgármester
1
jegyző 1
Gazdálkodási Osztály 4 17
Igazgatási Osztály 12
Műszaki Osztály 5
Pénzügyi Osztály 10
Intézményi referensek 2
Belső ellenőrök 2
Szervezési Osztály 3 5 3
Gyámhivatal 2