227/2001. (XI. 29.) Képviselő-testületi határozat
Tárgy: Kisújszállás Város Önkormányzata 2002. évi költségvetési koncepciójáról

227/2001.(XI.29.) számú önkormányzati határozat

Kisújszállás Város Önkormányzata 2002. évi költségvetési koncepciójáról

 

 

Kisújszállás Város Képviselőtestülete megtárgyalta és elfogadta 2002. évi költségvetési koncepcióját és úgy döntött, hogy a költségvetési rendelet-tervezetet a következő szempontok figyelembe vételével kell elkészíteni: 

1./ A költségvetési javaslatot és költségvetési tervezetet egyeztetni kell a jogszabályban előírt

fórumokkal, testületekkel, közalkalmazotti tanáccsal, reprezentatív szakszervezetekkel.

 

2./ Az intézményi, polgármesteri hivatali költségvetési egyeztetések során törekedni kell a működőképesség megőrzésére, a bevételek teljes körű feltárására. A bevételek tervezésénél a központi költségvetési forrással, a helyi adó és gépjárműadó rendeletek szerinti bevételekkel, a működési bevételek és az egyéb saját bevételek előző évi teljesítéshez viszonyított 5 %-os növekedésével kell számolni . 

3./ A központi költségvetési források számbavételénél - az előző év (2001-2002.) adatait

összehasonlító módon tartalmazó - az intézmények normatív támogatását önkormányzati összesenben és intézményenként külön-külön bemutatva is el kell készíteni.

 

4./ A működési kiadások tervezését követően elsősorban a hitel és kamatainak visszafizetését, valamint a több évre áthúzódó kötelezettségvállalások teljesítését kell tervezni, ezt követően az önkormányzati határozattal megalapozott, illetve a 2002. évi költségvetés terhére történt döntések kiadásait kell tervezni.

 

5./ Az önkormányzat elsődlegesen a kötelezően ellátandó feladatokat finanszírozza, a nem kötelező feladatok finanszírozása a lehetőségektől és igényektől függően külön képviselő-testületi döntést igényel.  

6./ A személyi juttatások tervezése során a jogszabály által előírt kötelező bérfejlesztéseket kell tervezni. A Kjtv. 3. számú mellékletében szakmai szorzóval nem érintett feladatok ellátására létesített munkakörben foglalkoztatott közalkalmazott részére, 2002. január 1-től továbbra is az 1,05 szakmai szorzót kell alkalmazni, kivéve a Polgármesteri Hivatal ügykezelőit és az intézmények adminisztratív munkakörben foglalkoztatott közalkalmazottait, akik esetében az 1,2 szakmai szorzót kell alkalmazni. A Polgármesteri Hivatal fizikai alkalmazottai részére 11, 6 %-os bérfejlesztéssel kell tervezni.

Köztisztviselők esetében 33.000 Ft-os illetményalappal kell tervezni a Ktv-ben és a helyi rendeletben meghatározottak szerint. 

7./ A Polgármesteri Hivatal létszáma 1 fő közterület felügyelő, 1 fő informatikus és 1 fő gyámhivatali köztisztviselő létszámmal növelten tervezhető  

8./ Az oktatási intézményeknél a személyi juttatások tervezése szigorúan a tanulócsoportok

figyelembe vételével készített tantárgyfelosztás és a törvény szerinti, illetve ezen túl csak a

pedagógiai programban engedélyezett órakeret alapján készüljön.

 

2/4

 

9./ A Polgármesteri Hivatalban a Ktv. által úgynevezett "kiszervezettek" részére a köztisztviselőkkel azonos összegű ruházati költségtérítés tervezhető.  

10./ A dologi kiadások tervezése során

  • a közüzemi kiadások naturális mutatók alapján , az előző 3 év átlagából (1999-2000-2001.) prognosztizálható mennyiségi adatok alapján a várható árakon, tervezhető,

  • azoknál a feladatoknál, ahol szerkezeti változás történt (pl. épület átadás,-átvétel) az előző 3 év átlaga korrigálandó a megváltozott feladat mennyiségi adatával,

  • a naturális mutatókkal meghatározható kiemelt dologi kiadások az előző 3 év átlagából (1999-00-01.) számított mennyiségi adatok alapján a várható infláció mértékével növelt összegben ,

  • az egyéb (mennyiségi mutatóhoz nem kapcsolható) dologi kiadások a 2001. évi, egyszeri céljellegű juttatással csökkentett eredeti előirányzat alapján tervezhetők,

  • az intézményekhez került ingatlan karbantartás fedezetét a 2001. évi eredeti előirányzat szerinti összegét kell tervezni. Felhasználására intézményi karbantartási tervet kell készíteni,

  • a tervezési lapokon mellékletben a naturális mutatókat és az árakat is szerepeltetni kell.

 

11./ A 2002. évi képviselői keretet 200 ezer Ft/választókerület összegben kell tervezni, az önkormányzati egyéb feladatok között, a Polgármesteri Hivatal költségvetésében. 

12./ A hulladékgazdálkodással kapcsolatos feladatok ellátása érdekében a hulladéklerakó hatásvizsgálatának és az illegális szemétlerakás megszüntetésének költségét tervezni kell a Polgármesteri Hivatal költségvetésében

 

13./ Társadalom- és szociálpolitikai juttatásokat az erre a célra kapott állami hozzájárulás összegét felső korlátként kezelve a várható rászorultak száma alapján, szociális ellátási módonként külön-külön kell tervezni. Kiemelt figyelmet kell fordítani a segélyezés helyetti közcélú foglalkoztatás kiterjesztésére, felhasználva a 2001. évi tapasztalatokat. Az ehhez szükséges fedezetet a közvetlen állami hozzájáruláson túl ki kell egészíteni a szociális célra kapott keretből. 

14./ A felhalmozási kiadások tervezésénél a már megkezdett beruházásokat, felújításokat a már megnyert pályázatokhoz kapcsolódó feladatokat, és a már önkormányzati határozatokkal eldöntött feladatokat kell elsődlegesen számításba venni. 

 

Új induló fejlesztési, felújítási feladatként a következők tervezhetők:

a./ 8 tantermes iskola sportudvara, pályázatokkal, (állami- TEKI) kiegészítve.

b./ Szennyvízcsatorna hálózat fejlesztés - külön a III/a. öblözet és a város még

hiányzóterületeire - a megpályázható központi és egyéb források kihasználásával

  • ehhez a hiányzó tervek elkészíttetése ,

  • szennyvízcsatorna építéshez lakossági befizetések kiegészítése, és a víziközmű

társulat működéséhez hozzájárulás .

c./ Belterületi útépítések ütemezése több évre, lakossági önrész bevonásának

meghatározásával, TEKI támogatási lehetőségek számításával.

3/4

 

d./ A megyei TFT –hez Céde támogatásra beadható ingatlan-felújítások rangsorolása, a

prioritások szerint.

e./ Ipari park cím pályázat előkészítés és benyújtása.

f./ Gyógyvizes fürdőfejlesztési program további feladatai.

g./ Közvilágítás korszerűsítése, valamint a 2001-ben megfogalmazott közvilágítási lámpatestbővítések megvalósítása (2,3 millió forint).

h./ Hulladékgazdálkodással kapcsolatos fejlesztések pályázatokkal (TEKI, KAC) kiegészítve.

  • komposztáló telep kialakítása

  • hulladékudvar

i./ A Szabadság téri épület és a Városháza épületének felújítási lehetőségei műszaki felmérés

szerint.

j./ D-DNY-i városrész csapadékvíz elvezetési terv megvalósítása, az ehhez igénybe vehető támogatási lehetőségek (TEKI, VICE stb) megkeresése. 

A felhalmozási kiadások tervezésénél szigorúan be kell tartani azt a szabályt, hogy felhalmozási kiadás csak felhalmozási célú bevétellel fedezve, önkormányzati összesenben egyensúlyosan kerülhet be a költségvetésbe.

 

15./ Az önkormányzat 2002-ben cél, címzett támogatást kíván benyújtani

- a Széchenyi u. Kollégium rekonstrukciójára,

- a D-DNY-i városrész csapadékvíz-elvezetésének megoldására (VICE),

- az ipari park cím elnyerésére és annak megvalósítására (VFC),

- a csatornahálózat szennyvíztisztító kiépítésére (ISPA és címzett

támogatás) .

 

16./ Az önkormányzat 10 millió forint általános tartalék tervezésével számol 2002-ben.

 

17./ 2002. évben is szükség lesz működési hitel felvételére. Az önkormányzat nem tervezi a működési hitelállomány növelését, ha szükséges a felhalmozási kiadásokat részben fejlesztési hitelből valósítja meg, figyelembe véve a költségvetés teherbíró-képességét és eleget téve a gördülő tervezés követelményeinek.

A működési hiány lehetőleg ne legyen több 150-200 millió forintnál. 

18./ A társadalmi szervek támogatását - a 2001. évi támogatásukhoz képest - 10%-kal megemelt összegben kell tervezni, a nem kötelező önkormányzati feladatok maximum a várható infláció mértékével megemelt összegben tervezhetők . Kiemelten kell tervezni az önkormányzati feladatokhoz kapcsolódó társadalmi szervek támogatását: Önkéntes Önkormányzati Tűzoltó Köztestület, Polgárőrség. A sportszervezetek támogatására a sportalap a 2001. évi eredeti előirányzat inflációval növelt összegével tervezhető. 

19./ Egyéb tervezési feladatok:

a.) A költségvetés készítése a 217/1998. (XII.30.) számú Kormányrendelet alapján kötelezően előírt előirányzat-felhasználási és likviditási terv tartalmának megfelelő számításokra is terjedjen ki.

b.) Intézményenként készüljön megfelelő - intézményekre adaptált - több évet érintő fajlagos mutatók szerinti segédlet a költségvetés összeállításához.

c.) Különös gonddal kell eljárni a 2001. év végi igazolt pénzmaradványok kötelezettségvállaláson felüli részének lecsökkentésére.

 

 

4/4

 

 

20./ Az önkormányzat 2002. évben is megvizsgálja, hogy fennállnak-e az ÖNHIKI feltételei; ha szükséges és lehetséges, pályázatot nyújt be a forráshiány enyhítésére.

 

21./ Amíg a képviselő-testület költségvetési rendeletét nem alkotta meg, a polgármester jogosult a helyi önkormányzat költségvetését megillető bevételeknek a hatályos jogszabályok szerinti beszedésére és az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítésére. Az így folytatott gazdálkodásról a képviselő-testület előtt el kell számolni, a beszedett bevételeket és teljesített kiadásokat az új költségvetési rendeletbe kell beilleszteni. 

22./ A 2002. évi költségvetés előkészítését, elkészítését úgy kell kivitelezni, hogy az 2002. február hónapban képviselő-testületi tárgyalásra és elfogadásra kerüljön, mivel várhatóan nagy költségigényű pályázatok benyújtási határideje (TEKI) már erre a határidőre prognosztizálhatók.

Határidő: 2002. február 15.

Felelős : Palágyi Gábor polgármester

Dr. Kittlinger Ilona jegyző 

23./ A létszám, a személyi és dologi kiadások előirányzatát az ellátott feladatok arányában, a

feladat ellátásáról függően kell megállapítani.  

Erről: 1./ Palágyi Gábor polgármester 

2./ Domján László alpolgármester

3./ Szilágyi Lajos alpolgármester

4./ Dr.Kittlinger Ilona jegyző

5./ Polgármesteri Hivatal osztályvezetői

6./ Önkormányzati intézmények vezetői

- értesül 

 

« Vissza
Vissza a főmenübe