227/2001.(XI.29.) számú önkormányzati határozat
Kisújszállás Város Önkormányzata 2002. évi költségvetési koncepciójáról
Kisújszállás Város Képviselőtestülete megtárgyalta és elfogadta 2002. évi költségvetési koncepcióját és úgy döntött, hogy a költségvetési rendelet-tervezetet a következő szempontok figyelembe vételével kell elkészíteni:
1./ A költségvetési javaslatot és költségvetési tervezetet egyeztetni kell a jogszabályban előírt
fórumokkal, testületekkel, közalkalmazotti tanáccsal, reprezentatív szakszervezetekkel.
2./ Az intézményi, polgármesteri hivatali költségvetési egyeztetések során törekedni kell a működőképesség megőrzésére, a bevételek teljes körű feltárására. A bevételek tervezésénél a központi költségvetési forrással, a helyi adó és gépjárműadó rendeletek szerinti bevételekkel, a működési bevételek és az egyéb saját bevételek előző évi teljesítéshez viszonyított 5 %-os növekedésével kell számolni .
3./ A központi költségvetési források számbavételénél - az előző év (2001-2002.) adatait
összehasonlító módon tartalmazó - az intézmények normatív támogatását önkormányzati összesenben és intézményenként külön-külön bemutatva is el kell készíteni.
4./ A működési kiadások tervezését követően elsősorban a hitel és kamatainak visszafizetését, valamint a több évre áthúzódó kötelezettségvállalások teljesítését kell tervezni, ezt követően az önkormányzati határozattal megalapozott, illetve a 2002. évi költségvetés terhére történt döntések kiadásait kell tervezni.
5./ Az önkormányzat elsődlegesen a kötelezően ellátandó feladatokat finanszírozza, a nem kötelező feladatok finanszírozása a lehetőségektől és igényektől függően külön képviselő-testületi döntést igényel.
6./ A személyi juttatások tervezése során a jogszabály által előírt kötelező bérfejlesztéseket kell tervezni. A Kjtv. 3. számú mellékletében szakmai szorzóval nem érintett feladatok ellátására létesített munkakörben foglalkoztatott közalkalmazott részére, 2002. január 1-től továbbra is az 1,05 szakmai szorzót kell alkalmazni, kivéve a Polgármesteri Hivatal ügykezelőit és az intézmények adminisztratív munkakörben foglalkoztatott közalkalmazottait, akik esetében az 1,2 szakmai szorzót kell alkalmazni. A Polgármesteri Hivatal fizikai alkalmazottai részére 11, 6 %-os bérfejlesztéssel kell tervezni.
Köztisztviselők esetében 33.000 Ft-os illetményalappal kell tervezni a Ktv-ben és a helyi rendeletben meghatározottak szerint.
7./ A Polgármesteri Hivatal létszáma 1 fő közterület felügyelő, 1 fő informatikus és 1 fő gyámhivatali köztisztviselő létszámmal növelten tervezhető
8./ Az oktatási intézményeknél a személyi juttatások tervezése szigorúan a tanulócsoportok
figyelembe vételével készített tantárgyfelosztás és a törvény szerinti, illetve ezen túl csak a
pedagógiai programban engedélyezett órakeret alapján készüljön.
2/4
9./ A Polgármesteri Hivatalban a Ktv. által úgynevezett "kiszervezettek" részére a köztisztviselőkkel azonos összegű ruházati költségtérítés tervezhető.
10./ A dologi kiadások tervezése során
a közüzemi kiadások naturális mutatók alapján , az előző 3 év átlagából (1999-2000-2001.) prognosztizálható mennyiségi adatok alapján a várható árakon, tervezhető,
azoknál a feladatoknál, ahol szerkezeti változás történt (pl. épület átadás,-átvétel) az előző 3 év átlaga korrigálandó a megváltozott feladat mennyiségi adatával,
a naturális mutatókkal meghatározható kiemelt dologi kiadások az előző 3 év átlagából (1999-00-01.) számított mennyiségi adatok alapján a várható infláció mértékével növelt összegben ,
az egyéb (mennyiségi mutatóhoz nem kapcsolható) dologi kiadások a 2001. évi, egyszeri céljellegű juttatással csökkentett eredeti előirányzat alapján tervezhetők,
az intézményekhez került ingatlan karbantartás fedezetét a 2001. évi eredeti előirányzat szerinti összegét kell tervezni. Felhasználására intézményi karbantartási tervet kell készíteni,
a tervezési lapokon mellékletben a naturális mutatókat és az árakat is szerepeltetni kell.
11./ A 2002. évi képviselői keretet 200 ezer Ft/választókerület összegben kell tervezni, az önkormányzati egyéb feladatok között, a Polgármesteri Hivatal költségvetésében.
12./ A hulladékgazdálkodással kapcsolatos feladatok ellátása érdekében a hulladéklerakó hatásvizsgálatának és az illegális szemétlerakás megszüntetésének költségét tervezni kell a Polgármesteri Hivatal költségvetésében
13./ Társadalom- és szociálpolitikai juttatásokat az erre a célra kapott állami hozzájárulás összegét felső korlátként kezelve a várható rászorultak száma alapján, szociális ellátási módonként külön-külön kell tervezni. Kiemelt figyelmet kell fordítani a segélyezés helyetti közcélú foglalkoztatás kiterjesztésére, felhasználva a 2001. évi tapasztalatokat. Az ehhez szükséges fedezetet a közvetlen állami hozzájáruláson túl ki kell egészíteni a szociális célra kapott keretből.
14./ A felhalmozási kiadások tervezésénél a már megkezdett beruházásokat, felújításokat a már megnyert pályázatokhoz kapcsolódó feladatokat, és a már önkormányzati határozatokkal eldöntött feladatokat kell elsődlegesen számításba venni.
Új induló fejlesztési, felújítási feladatként a következők tervezhetők:
a./ 8 tantermes iskola sportudvara, pályázatokkal, (állami- TEKI) kiegészítve.
b./ Szennyvízcsatorna hálózat fejlesztés - külön a III/a. öblözet és a város még
hiányzóterületeire - a megpályázható központi és egyéb források kihasználásával
ehhez a hiányzó tervek elkészíttetése ,
szennyvízcsatorna építéshez lakossági befizetések kiegészítése, és a víziközmű
társulat működéséhez hozzájárulás .
c./ Belterületi útépítések ütemezése több évre, lakossági önrész bevonásának
meghatározásával, TEKI támogatási lehetőségek számításával.
3/4
d./ A megyei TFT –hez Céde támogatásra beadható ingatlan-felújítások rangsorolása, a
prioritások szerint.
e./ Ipari park cím pályázat előkészítés és benyújtása.
f./ Gyógyvizes fürdőfejlesztési program további feladatai.
g./ Közvilágítás korszerűsítése, valamint a 2001-ben megfogalmazott közvilágítási lámpatestbővítések megvalósítása (2,3 millió forint).
h./ Hulladékgazdálkodással kapcsolatos fejlesztések pályázatokkal (TEKI, KAC) kiegészítve.
komposztáló telep kialakítása
hulladékudvar
i./ A Szabadság téri épület és a Városháza épületének felújítási lehetőségei műszaki felmérés
szerint.
j./ D-DNY-i városrész csapadékvíz elvezetési terv megvalósítása, az ehhez igénybe vehető támogatási lehetőségek (TEKI, VICE stb) megkeresése.
A felhalmozási kiadások tervezésénél szigorúan be kell tartani azt a szabályt, hogy felhalmozási kiadás csak felhalmozási célú bevétellel fedezve, önkormányzati összesenben egyensúlyosan kerülhet be a költségvetésbe.
15./ Az önkormányzat 2002-ben cél, címzett támogatást kíván benyújtani
- a Széchenyi u. Kollégium rekonstrukciójára,
- a D-DNY-i városrész csapadékvíz-elvezetésének megoldására (VICE),
- az ipari park cím elnyerésére és annak megvalósítására (VFC),
- a csatornahálózat szennyvíztisztító kiépítésére (ISPA és címzett
támogatás) .
16./ Az önkormányzat 10 millió forint általános tartalék tervezésével számol 2002-ben.
17./ 2002. évben is szükség lesz működési hitel felvételére. Az önkormányzat nem tervezi a működési hitelállomány növelését, ha szükséges a felhalmozási kiadásokat részben fejlesztési hitelből valósítja meg, figyelembe véve a költségvetés teherbíró-képességét és eleget téve a gördülő tervezés követelményeinek.
A működési hiány lehetőleg ne legyen több 150-200 millió forintnál.
18./ A társadalmi szervek támogatását - a 2001. évi támogatásukhoz képest - 10%-kal megemelt összegben kell tervezni, a nem kötelező önkormányzati feladatok maximum a várható infláció mértékével megemelt összegben tervezhetők . Kiemelten kell tervezni az önkormányzati feladatokhoz kapcsolódó társadalmi szervek támogatását: Önkéntes Önkormányzati Tűzoltó Köztestület, Polgárőrség. A sportszervezetek támogatására a sportalap a 2001. évi eredeti előirányzat inflációval növelt összegével tervezhető.
19./ Egyéb tervezési feladatok:
a.) A költségvetés készítése a 217/1998. (XII.30.) számú Kormányrendelet alapján kötelezően előírt előirányzat-felhasználási és likviditási terv tartalmának megfelelő számításokra is terjedjen ki.
b.) Intézményenként készüljön megfelelő - intézményekre adaptált - több évet érintő fajlagos mutatók szerinti segédlet a költségvetés összeállításához.
c.) Különös gonddal kell eljárni a 2001. év végi igazolt pénzmaradványok kötelezettségvállaláson felüli részének lecsökkentésére.
4/4
20./ Az önkormányzat 2002. évben is megvizsgálja, hogy fennállnak-e az ÖNHIKI feltételei; ha szükséges és lehetséges, pályázatot nyújt be a forráshiány enyhítésére.
21./ Amíg a képviselő-testület költségvetési rendeletét nem alkotta meg, a polgármester jogosult a helyi önkormányzat költségvetését megillető bevételeknek a hatályos jogszabályok szerinti beszedésére és az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítésére. Az így folytatott gazdálkodásról a képviselő-testület előtt el kell számolni, a beszedett bevételeket és teljesített kiadásokat az új költségvetési rendeletbe kell beilleszteni.
22./ A 2002. évi költségvetés előkészítését, elkészítését úgy kell kivitelezni, hogy az 2002. február hónapban képviselő-testületi tárgyalásra és elfogadásra kerüljön, mivel várhatóan nagy költségigényű pályázatok benyújtási határideje (TEKI) már erre a határidőre prognosztizálhatók.
Határidő: 2002. február 15.
Felelős : Palágyi Gábor polgármester
Dr. Kittlinger Ilona jegyző
23./ A létszám, a személyi és dologi kiadások előirányzatát az ellátott feladatok arányában, a
feladat ellátásáról függően kell megállapítani.
Erről: 1./ Palágyi Gábor polgármester
2./ Domján László alpolgármester
3./ Szilágyi Lajos alpolgármester
4./ Dr.Kittlinger Ilona jegyző
5./ Polgármesteri Hivatal osztályvezetői
6./ Önkormányzati intézmények vezetői
- értesül