Hatályon kívül helyezte - a módosító határozattal együtt - a 353/2006. (XII.14.) számú önkormányzati határozat.
Módosította a 305/2005. (IX.1.) számú önkormányzati határozat.
248/2002. (XII.19.) számú önkormányzati határozat
a települési önkormányzat és a cigány kisebbségi önkormányzat közötti együttműködési megállapodás elfogadásáról
Kisújszállás Város Önkormányzati Képviselő-testülete a Cigány Kisebbségi Önkormányzattal kötendő együttműködési megállapodást - a határozat melléklete szerint - elfogadja.
A képviselő-testület a Cigány Kisebbségi Önkormányzattal kötött együttműködési megállapodás elfogadásáról szóló 28/1997. (IV.29.) számú önkormányzati határozatot hatályon kívül helyezi.
Erről értesül:
1. Palágyi Gábor polgármester
2. Cigány Kisebbségi Önkormányzat Kisújszállás
kmf.
Palágyi Gábor s.k. Dr.Kittlinger Ilona s.k.
polgármester jegyző
A kivonat hiteléül:
Kisújszállás, 2002. december 19.
(:Kacsó Sándorné:)
aljegyző
Melléklet a 248/2002. (XII.19.) számú önkormányzati határozathoz
EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁS
(TERVEZET)
Kisújszállás Város Önkormányzata és Kisújszállás Városi Cigány Kisebbségi Önkormányzata között
I.
A TESTÜLETEK VISZONYA
1./ A települési önkormányzat képviselő-testülete elismeri a cigány kisebbségi önkormányzat autonomiáját. Támogatja érdekképviseleti tevékenységét és együttműködik a kisebbségben élő állampolgárok jogainak érvényesülésében.
2./ A kisebbségi önkormányzati érdekképviseleti munkája során a lehetőségeket is figyelembe vevő, partneri együttműködési viszonyt alakít ki a települési önkormányzattal.
3./ A kisebbségi önkormányzat a kisebbséghez tartozó állampolgárok helyzetét érintő bármely kérdésben:
tájékoztatást kér, illetve ad,
véleményt nyilvánít, javaslatot tesz,
kifogást emel a kisebbség jogait sértő gyakorlat ellen,
intézkedéseket kezdeményez a hatáskörrel rendelkező közigazgatási szervnél.
4./ A kisebbségi önkormányzat gyakorolja egyetértési jogát a helyi közoktatás, tájékoztatás, kultúra és hagyományápolás kisebbséget érintő kérdéskörében.
5./ A kisebbségi önkormányzat elnöke évente rendszeresen tájékoztatja a képviselő-testületet a kisebbségi önkormányzat tevékenységéről, kezdeményezéseiről.
6./ A testületek közötti vitás kérdések rendezése a testületek által megbízott személyekből álló egyeztetési fórumon történik.
II.
AZ EGYÜTTMŰKÖDÉS TERÜLETEI
1./ A települési és a kisebbségi önkormányzat együttműködése - a partneri viszony mellett - az esetleges konfliktusok kezelését, mérséklését segíti és szolgálja.
2./ A kisebbségi önkormányzat együttműködik különösen a kisebbségben élő állampolgárokat érintő szociális, foglalkoztatási, oktatási, lakás és az egészségügy kérdéseiben.
A települési önkormányzat - a fenti témakörökben, döntéshozatal előtt - kikéri a kisebbségi önkormányzat véleményét.
3./ Mindezek érdekében a kisebbségi önkormányzat részt vállal:
2 -
a települési önkormányzat e területen működő munkabizottságaiban,
a kisebbséget érintően az önkormányzati intézményeknél meglévő problémák feltárásában, annak megoldására javaslatot készít,
szociális területen a környezettanulmányok készítésében, segélyezési eszközrendszer formálásában,
a közhasznú tevékenység, a munkaalkalmak, a vállalkozás ösztönzés lehetőségeinek keresésében,
az iskolaszékek munkájában, a gyermek- és ifjúságvédelmi tevékenységben,
munkaprogramjában megjelölt egészségügyi feladatokban,
a lakosság tájékoztatásában (a települési önkormányzat hírlevelében való tájékoztatással a kisebbségi önkormányzat munkájáról, illetve a települési önkormányzat döntéseiről a kisebbségi önkormányzat ülésein, a kisebbségi képviselők bevonásával).
III.
A KISEBBSÉGI ÖNKORMÁNYZAT MŰKÖDÉSI FELTÉTELEI
A kisebbségi önkormányzat felvállalt feladatának elvégzéséhez, zavartalan működéséhez az anyagi és tárgyi feltételeket a települési önkormányzat - pénzügyi lehetőségeihez képest - éves költségvetésében biztosítja.
IV.
KÖLTSÉGVETÉS ÉS GAZDÁLKODÁS
1./ A költségvetés elkészítésének és elfogadásának rendje
1.1. A költségvetési koncepció elkészítése
A települési önkormányzat és a kisebbségi önkormányzat közötti kapcsolattartást az aljegyző biztosítja, aki a költségvetési koncepció összeállítását megelőzően áttekinti a kisebbségi önkormányzat elnökével a kisebbségi önkormányzat következő költségvetési évre vonatkozó feladatait, bevételi forrásait.
A kisebbségi önkormányzat költségvetési koncepcióról kialakított véleményét a koncepció-tervezethez kell csatolni.
A jegyző által elkészített, a következő évre vonatkozó költségvetési koncepciót a polgármester, a kisebbségi önkormányzatnak a koncepció tervezetről alkotott véleményével együtt, november 30-ig, illetve - az önkormányzati választások évében - december 15-ig benyújtja a képviselő-testületnek. A koncepciót a képviselő-testület megtárgyalja és határozatot hoz a költségvetés-készítés további munkálatairól.
1.2. A kisebbségi önkormányzat költségvetési határozatának, az önkormányzat költségvetési rendelet-tervezetének elkészítése
Az aljegyző tájékoztatja a kisebbségi önkormányzat elnökét a települési önkormányzat költségvetési koncepciójának a kisebbségi önkormányzatra vonatkozó részéről, valamint kisebbségi önkormányzat költségvetésének készítésére vonatkozó határidőről.
A költségvetési törvény kihirdetését követően, a költségvetésre vonatkozó részletes információk megismerése után az aljegyző folytatja az egyeztetést az elnökkel, ennek keretében az elnök rendelkezésre bocsájtja a kisebbségi önkormányzatra vonatkozó költségvetési adatokat. Az egyeztetést a költségvetési rendelettervezet összeállításáig le kell folytatni.
3 -
A kisebbségi önkormányzat kérésére a jegyző készíti el a kisebbségi önkormányzat költségvetési határozat-tervezetét. A kisebbségi önkormányzat - a költségvetési rendelettervezet képviselő-testületi benyújtását megelőzően - megtárgyalja és határozatában dönt feladatainak ellátásához szükséges költségvetési előirányzatairól, és határozatáról, az elfogadást követően, az aljegyző útján értesíti a települési önkormányzatot.
A települési önkormányzat rendelete tartalmazza a kisebbségi önkormányzat nemzetiségi, etnikai feladatok finanszírozásának együttes összegét, legalább a következő tételekre kiterjedően:
az állami támogatás jogcímeként,
a helyi önkormányzat támogatása,
az egyéb, államháztartáson belülről származó bevételek.
Ha a kisebbségi önkormányzat az eredeti előirányzatán felül többletbevételt ér el, bevételkiesése van, illetve kiadási előirányzatain belül átcsoportosítást hajt végre, a kisebbségi önkormányzat módosítja a költségvetéséről szóló határozatát
A települési önkormányzat költségvetési rendeletébe beépült kisebbségi önkormányzati előirányzatok kizárólag a kisebbségi önkormányzat határozata alapján módosíthatók, e módosítások a települési önkormányzat költségvetési rendeletének kiadási és bevételei előirányzatain átvezetendők.
2./ Költségvetési információ szolgáltatás rendje
2.1. Információ szolgáltatás a költségvetésről
A települési önkormányzat az elfogadott költségvetéséről - a benyújtást követő 30 napon belül - az államháztartás információs és mérlegrendszerének megfelelően tájékoztatja a Kormányt. A kisebbségi önkormányzat költségvetési határozatát úgy fogadja el, és erről információt az önkormányzatnak úgy szolgáltat, hogy az a költségvetésével kapcsolatos tájékoztatási kötelezettségének határidőben eleget tudjon tenni.
2.2. Beszámolási kötelezettség teljesítésének rendje
A települési önkormányzat költségvetési beszámolója a felügyelete alá tartozó költségvetési szervek, a polgármesteri hivatal, és a kisebbségi önkormányzat beszámolóit tartalmazza.
A települési önkormányzatnak és a kisebbségi önkormányzatnak a naptári év első feléről június 30-i fordulónappal féléves költségvetési beszámolót, a naptári évről december 31-i fordulónappal éves költségvetési beszámolót kell készítenie a központilag előírt nyomtatványon és tartalommal. A féléves költségvetési beszámolót legkésőbb július 31-ig, az éves költségvetési beszámolót legkésőbb a következő év február 28-ig kell a felügyeleti szervnek megküldeni.
A polgármester az önkormányzat gazdálkodásának I. féléves helyzetéről szeptember 15-ig, míg a III. negyedéves helyzetéről a költségvetési koncepciójához kapcsolódóan tájékoztatja a képviselő-testületet. A tájékoztató tartalmazza az önkormányzat - beleértve a helyi kisebbségi önkormányzat - költségvetési előirányzatainak időarányos alakulását, a tartalék felhasználását, a hiány (többlet) összegének alakulását, valamint az önkormányzat költségvetési teljesülésének alakulását.
A kisebbségi önkormányzat elnöke a fentiekre kiterjedően az aljegyző útján a települési önkormányzatnak a beszámolási kötelezettség teljesítéséhez információt szolgáltat és beszámol a kisebbségi önkormányzat képviselő-testületének a kisebbségi önkormányzat költségvetési határozatának időarányos teljesítéséről.
A kisebbségi önkormányzat zárszámadási határozatát úgy fogadja el és erről a települési önkormányzatnak információt úgy szolgáltat, hogy a települési önkormányzat beszámolási kötelezettségének határidőben eleget tudjon tenni.
4 -
A kisebbségi önkormányzat költségvetési beszámolóját az önkormányzati hivatal készíti el oly módon, hogy az saját költségvetési beszámolójával egybeépíthető, illetve összevonható legyen.
A kisebbségi önkormányzat igazgatási és egyéb nem intézményi formában ellátott feladatának, valamint intézményeinek költségvetéséről és beszámolójáról az önkormányzat saját adataival összevontan és külön a kisebbségi önkormányzatról információt ad.
A települési önkormányzatnak a kisebbségi önkormányzat adatait is tartalmazó felülvizsgált éves és féléves beszámolóit a beszámoló elkészítését követő nyolc munkanapon belül kell benyújtania a TÁH-nak.
3./ A költségvetési gazdálkodás bonyolításának rendje
3.1. A költségvetés végrehajtása
A kisebbségi önkormányzat gazdálkodásának végrehajtásával kapcsolatos feladatokat a polgármesteri hivatal látja el.
a./ Kötelezettségvállalás rendje
A kisebbségi önkormányzat nevében, annak feladati ellátása, végrehajtása során fizetési vagy más teljesítési kötelezettséget vállalni (továbbiakban: kötelezettségvállalás) kizárólag az elnök, vagy az általa felhatalmazott kisebbségi önkormányzati képviselő jogosult. A kötelezettségvállalás előtt a kötelezettséget vállalónak meg kell győződnie arról, hogy a rendelkezésre álló fel nem használt előirányzat biztosítja-e a kiadás teljesítésére a fedezetet. Kötelezettségvállalás csak írásban és kötelezettség ellenjegyzése után történhet.
b./ Utalványozás
A kisebbségi önkormányzatnál a kiadás teljesítésének, a bevétel beszedésének vagy elszámolás elrendelésére (továbbiakban: utalványozásra) kizárólag az elnök vagy az általa felhalmozott kisebbségi önkormányzati képviselő jogosult. Utalványozni csak érvényesítés után lehet. Pénzügyi teljesítésre az utalványozás után és az utalványozás ellenjegyzése mellett kerülhet sor.
c./ Ellenjegyzés
A kötelezettségvállalás, valamint az utalvány ellenjegyzésére a jegyző által felhatalmazott személy jogosult. Az ellenjegyzés csak az előirányzat és a fedezet meglétének, valamint a jogszerűségének ellenőrzésére irányul. A kötelezettségvállalást, utalványozást, valamint az ellenjegyzést ugyanazon személy nem végezheti.
d./ Érvényesítés
Az érvényesítést a polgármesteri hivatal ezzel megbízott pénzügyi-számviteli szakképesítésű dolgozója végzi.
3.2. A kisebbségi önkormányzat számlái, pénztára
A kisebbségi önkormányzat gazdálkodásával és pénzellátásával kapcsolatos minden pénzforgalmát a kisebbségi önkormányzat részére, a kizárólagos használatára megnyitott önálló 11745080-15408710-04260000 számú költségvetési számlán köteles lebonyolítani.
A települési önkormányzat a költségvetési elszámolási számlán kívül a kisebbségi önkormányzat részére juttatott adományok kezelésére szolgáló számlát vezethet.
A kisebbségi önkormányzat működésének általános támogatását a kisebbségi önkormányzat a helyi önkormányzaton keresztül a költségvetési törvényben meghatározottak szerint veszi igénybe.
5 -
A települési önkormányzat pénzügyi osztálya a kisebbségi önkormányzat részére külön házipénztárt működtet. A kisebbségi önkormányzat házipénztárának működésére a Polgármesteri Hivatal forgalom lebonyolításának szabályzatát megfelelően alkalmazni kell.
3.3. Vagyoni és számviteli nyilvántartás, adatszolgáltatás rendje
A polgármesteri hivatal a kisebbségi önkormányzat vagyoni, számviteli nyilvántartásait a települési önkormányzat nyilvántartásain belül elkülönítetten vezeti.
A kisebbségi önkormányzat számvitelére, az azzal kapcsolatos szabályokra a Polgármesteri Hivatal számviteli politikájában és számlarendjében foglaltakat alkalmazni kell.
A 217/1998.(XII.30.) Korm. rendeletben meghatározott adatszolgáltatás során szolgáltatott adatok valódiságáért a számviteli szabályok és a statisztikai rendszerrel való tartalmi egyezőségéért a kisebbségi önkormányzat tekintetében a kisebbségi önkormányzat elnöke, a polgármester és a jegyző együttesen felelős.
V.
EGYÉB RENDELKEZÉSEK
1./ Jelen együttműködési megállapodásban foglaltakat a települési és a kisebbségi önkormányzat képviselő-testülete évenként áttekinti, szükség esetén egyeztetéssel módosítja.
2./ Az együttműködési megállapodás érvényességéhez a települési önkormányzat és a kisebbségi önkormányzat külön-külön hozott döntése szükséges.
Kisújszállás, 2002. ………………………….
/: Palágyi Gábor :/ /:Kovács Józsefné:/
polgármester kisebbségi önkormányzat
Z á r a d é k:
Az együttműködési megállapodást
a települési önkormányzat ……………………………….. sz. határozatával
a kisebbségi önkormányzat ……………………………….. sz. határozatával
elfogadta.