176/2003. (VII. 28.) önkormányzati határozat
Tárgy: az ivóvízminőség-javító program megvalósítására vonatkozó társulás Együttműködés
 

176/2003.(VII.28.) számú önkormányzati határozat

az ivóvízminőség-javító program megvalósítására vonatkozó társulás Együttműködési Megállapodásának és Alapító Okiratának elfogadásáról

 

 

Kisújszállás Város Önkormányzati Képviselő-testülete egyetért és elfogadja a mellékletben szereplő céltársulás Alapító Okiratát és a Társulási Megállapodást, melyek aláírására felhatalmazza a polgármestert.

 

Felelős: Polgármester

Határidő: 2003. szeptember 15.

 

Erről értesül: 1/ Palágyi Gábor polgármester

2/ Dr. Kittlinger Ilona címzetes főjegyző

3 / Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztálya

4/ Polgármesteri Hivatal Műszaki Osztálya

5/ Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség KHT Debrecen

 

 

kmf.

Palágyi Gábor s.k. Dr. Kittlinger Ilona s.k.

polgármester címzetes főjegyző

 

 

 

A kivonat hiteléül:

Kisújszállás, 2003. július 29.

 

(:Kacsó Sándorné:)

aljegyző

176/2003. (VII.28.) számú önkormányzati határozat melléklete

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÖNKORMÁNYZATI TÁRSULÁS

AZ ÉSZAK-ALFÖLDI RÉGIÓ IVÓVÍZ-

MINŐSÉGÉNEK JAVÍTÁSÁÉRT

 

  

TÁRSULÁSI MEGÁLLAPODÁS

 

Az alább felsorolt települési önkormányzatok képviselőtestületei elhatározzák, hogy a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. Tv. 41. §. /1/ bekezdésében, valamint a helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV. Tv. (a továbbiakban Ttv.)16. §-ban kapott felhatalmazás alapján egymással társulva a települések ivóvízminőség-javítása, valamint az ennek megvalósítását szolgáló közös pénzalap létrehozása érdekében önálló jogi személyiséggel rendelkező önkormányzati társulást (továbbiakban: társulás) hoznak létre és biztosítják annak működési feltételeit.

 

 

Preambulum

 

 

Az Európai Unióhoz történő csatlakozásra irányuló tárgyalási pozíció kialakítása során Magyarország úgy döntött, hogy az emberi fogyasztásra szolgáló víz minőségéről szóló 98/83/EK irányelvben előírt határértékek hazai jogrendbe való bevezetése és az irányelvben foglalt határidők hazánkra nézve is kötelezőek. Ezért Magyarország vállalta az Európai Unió felé, hogy 2006. december 25-ig az ivóvíz arzén (As) tartalmát 30 mg/l határérték alá csökkenti. A már befejezett első két ütemben megtörtént a régió településeinek helyzetfelmérése, valamint a határérték fölötti 25 település megszerezte a vízjogi létesítési engedélyt. Az Észak-Alföldi régióban érintett 25 település ivóvízminőségének javítása érdekében a III. ütemben azon hiányzó tanulmányokat kell elkészíttetni (Megvalósíthatósági Tanulmány, Költség-Haszon Elemzés, Környezeti Hatások Nem-Műszaki Összefoglalója), amelyek szükségesek a Kohéziós Alapra benyújtandó pályázathoz szakmai háttértanulmányként. A társulás az említett tanulmányok elkészítését követően a projekt gazdájaként felelős a projekt menedzseléséért, a Kohéziós Alap Irányító Hatóságával, valamint a pályázati dokumentáció kidolgozását végző szakértőkkel történő együttműködéséért, részükre a megfelelő adatok-információk biztosításáért, a projektben érintett résztvevők munkájának koordinálásáért a teljes megvalósítás befejezéséig.

 

A társulás tagjai rögzítik, hogy 2003. június 20. napján Megbízási Szerződés keretei között felhatalmazták az ÉARFÜ Kht.-t arra, hogy a III. ütemben elkészítendő tanulmányok vonatkozásában a közbeszerzési eljárást lebonyolítsa.

Az önkormányzati társulás az önkormányzatok nevében és javára jár el, a tanulmányok alapján a Kohéziós Alapra benyújtandó pályázat vonatkozásában, a projekt megvalósításában a Társulási Tanács döntései szerint.

 

Ezen feladat közös összefogással történő megoldására határozta el a 25 önkormányzat a társulás megvalósítását, a működési feltételeinek biztosítását.

 

A társulás tagjai rögzítik, hogy a jogi személyiséggel rendelkező önkormányzati társulásukat szabad elhatározásukból, egyenjogúságuk tiszteletben tartásával, a kölcsönös előnyök és az arányos teherviselés alapján hozzák létre, mégpedig mint helyi önkormányzatként működő tagok feladat- és hatáskörének ellátására a Ttv. 16. §-a értelmében.

 

 

 

 

 

 

 

I.

 

Általános rendelkezések

 

1. A társulás neve:

 

A társulás neve: Önkormányzati Társulás az Észak-Alföldi Régió Ivóvíz-

Minőségének Javításáért

 

Idegen nyelvű elnevezése: Assembly of Local Governments for the Water-quality Improvement in the Region of North Great Plain

 

2. A társulás székhelye: Kisújszállás Város Polgármesteri Hivatal

5310 Kisújszállás, Szabadság tér 1. 

3. A társulás bélyegzője: Körbélyegző

Körben a társulás neve, címe 

4. A társulás tagjainak neve,

székhelye:

Besenyszög Község Önkormányzata (5071 Besenyszög, Dózsa Gy. út 4.)

Jászjákóhalma Község Önkormányzata (5121 Jászjákóhalma, Dózsa Gy. út 10.)

Jásztelek Község Önkormányzata (5141 Jásztelek, Szabadság u. 84.)

Kisújszállás Város Önkormányzata (5310 Kisújszállás, Szabadság tér 1.)

Kunmadaras Nagyközség Önkormányzata (5321 Kunmadaras, Kossuth tér 1.)

Nagyiván Község Önkormányzata (5363 Nagyiván, Hősök tere 5.)

Tiszabura Község Önkormányzata (5235 Tiszabura, Kossuth L. u. 52.)

Tiszagyenda Község Önkormányzata (5233 Tiszagyenda, Gorkij u. 20.)

Tiszapüspöki Község Önkormányzata (5211 Tiszapüspöki, Fő u .93.)

Tiszaszentimre Község Önkormányzata (5322 Tiszaszentimre, Hősök tere 7.)

Csökmő Nagyközség Önkormányzata (4145 Csökmő, Kossuth u. 109.)

Darvas Község Önkormányzata (4144 Darvas, Rákóczi u. 50.)

Ebes Község Önkormányzata (4211 Ebes, Fő u. 2.)

Hajdúnánás Város Önkormányzata (4080 Hajdúnánás, Köztársaság tér 1.)

Mezősas Község Önkormányzata (4134 Mezősas, Nagy Sándor u. 34.)

Nyíradony Város Önkormányzata (4254 Nyíradony, Árpád tér 1.)

Pocsaj Nagyközség Önkormányzata (4125 Pocsaj, Nagy u. 51.)

Bihartorda Község Önkormányzata (4174 Bihartorda, Kossuth u. 43.)

Gacsály Község Önkormányzata (4972 Gacsály, Széchenyi u. 25.)

Gulács Község Önkormányzata (4842 Gulács, Rákóczi u. 12.)

Győrtelek Község Önkormányzata (4752 Győrtelek, Kossuth u. 19.)

Kállósemjén Nagyközség Önkormányzata (4324 Kállósemjén, Kossuth u. 112.)

Máriapócs Város Önkormányzata (4326 Máriapócs, Kossuth tér 1.)

Nagyecsed Város Önkormányzata (4355 Nagyecsed, Rákóczi u. 14.)

Tunyogmatolcs Község Önkormányzata (4731 Tunyogmatolcs, Rákóczi u. 103.)

 

5. A társulás létrehozásának időtartama:

A társulást az önkormányzatok határozatlan időre hozzák létre.

 

6. A társulás által ellátott feladat és hatáskörök:

A társulást alkotó 25 település ivóvízminőségének javítása érdekében, közbeszerzési eljárás keretében, a III. ütemben azon hiányzó tanulmányok elkészíttetése (Megvalósíthatósági Tanulmány, Költség-Haszon Elemzés, Környezeti Hatások Nem-Műszaki Összefoglalója), amelyek szükségesek a Kohéziós Alapra benyújtandó pályázathoz szakmai háttértanulmányként. A társulás az említett tanulmányok elkészítését követően a projekt gazdájaként felelős a projekt menedzseléséért, a Kohéziós Alap Irányító Hatóságával, valamint a pályázati dokumentáció kidolgozását végző szakértőkkel történő együttműködéséért, részükre a megfelelő adatok-információk biztosításáért, a projektben érintett résztvevők munkájának koordinálásáért a teljes megvalósítás befejezéséig.

Az önkormányzati társulás az önkormányzatok nevében és javára jár el, a tanulmányok alapján a Kohéziós Alapra benyújtandó pályázat vonatkozásában, a projekt megvalósításában a Társulási Tanács döntései szerint.

 

7. A társulás jogi személy, és mint jogi személyiséggel rendelkező költségvetési szerv jogokat szerezhet és kötelezettségeket vállalhat.

 

II.

 

A társulás szervezete

 

1. A társulás döntéshozó szerve, legfőbb testülete a 25 önkormányzat polgármesterének részvételével működő Társulási Tanács.

 

2. A Társulási Tanács nyílt szavazással, kétharmados többséggel saját tagjai sorából elnököt és két elnökhelyettest választ, akik társadalmi megbízatás keretében látják el feladatukat.

 

3. A társulás adminisztrációjával kapcsolatos feladatokat a Társulási Tanács titkáraként a társulás által megválasztott elnökséget betöltő önkormányzat jegyzője látja el.

 

4. A Társulási Tanács a Ttv. 4. §. (1) bekezdése értelmében a társulás tagjai mindegyikének minősített többséggel hozott döntése nélkül a Társulási Tanács nem dönthet a következő kérdésekben: a.) a megállapodás jóváhagyásában,

b.) a megállapodás módosításában,

c.) a megállapodás megszüntetésében,

d.) a társuláshoz történő csatlakozáshoz való hozzájárulásban,

e.) a társulási megállapodás év közbeni felmondásában.

 

5. A társulás ülésein a Társulási Tanács által meghívottak, azok képviselői tanácskozási joggal vesznek részt.

 

III.

 

A társulás működése

 

A Társulási Tanács megalakultnak tekintendő, ha a 25 képviselő testület mindegyike jóváhagyta a megállapodást, megválasztotta képviselőjét és a társulási tanács alakuló ülése kimondta a megalakulást, elfogadta az Alapító okiratot.

 

A társulás legfőbb testülete a 25 önkormányzat polgármesterének részvételével működő Társulási Tanács.

 

A Társulási Tanács akkor határozatképes, ha ülésén a szavazati jog alapján számított szavazatok felénél 1-el több szavazatot képviselő társulási tag jelen van. A javaslat elfogadásához a jelenlévő tagok több mint felének igen szavazata szükséges.

 

A társuló felek a képviselet, illetve szavazati jog tekintetében megállapodnak, hogy minden társult tag önkormányzatot egy szavazat illet meg a Társulási Tanácsban.

Szavazni személyesen, vagy a társulás tagja által írásban meghatározott helyettes képviselő útján lehet.

 

A Társulási Tanács ülését az elnök, távollétében az általa felhatalmazott elnökhelyettes, vagy a Társulási Tanács által felhatalmazott képviselő hívja össze és vezeti le.

A Társulási Tanács döntését ülésén, nyílt szavazással meghozott határozattal hozza.

Az ülést össze kell hívni:

· szükség szerint, de évente legalább két alkalommal;

· a társulási megállapodásban meghatározott vagy a Társulási Tanács által meghatározott időpontban;

· a társulás bármely tagjának - napirendet tartalmazó - indítványára;

· a közigazgatási hivatal vezetőjének kezdeményezésére.

A Társulási Tanács üléseiről jegyzőkönyvet kell készíteni, melyet 15 napon belül meg kell küldeni a megyei közigazgatási hivatal vezetőjének.  

 

A Társulási Tanács dönt a társulási megállapodásban meghatározott és a társulás tagjai által átruházott önkormányzati feladat- és hatáskörökben.

 

A Tanács összes tagjai kétharmadának igen szavazatával dönt az alábbi esetekben:

a) a hatáskörébe utalt pénzeszközök felhasználásáról szóló döntések, szükség szerint szakértői vélemények figyelembe vételével;

b) a társulás éves munkatervéről és költségvetéséről szóló döntések, valamint a költségvetés végrehajtásáról szóló éves beszámoló elfogadása;

c) az érintett tárcákkal, a megyei területfejlesztési tanácsokkal a támogatási szerződések megkötése;

d) a társaság tagjai közül az elnök, az elnökhelyettesek megválasztása, visszahívása, felmentéséről szóló döntések;

 

A társulási megállapodást a naptári év utolsó napjára lehet felmondani. A megállapodás felmondásáról szóló, a társulási tagnak minősülő önkormányzatok képviselőtestületei minősített többséggel hozott döntését a felmondást megelőzően legalább három hónappal korábban köteles meghozni és a társulás többi tagjával közölni.

 

A társulás megszűnése vagy a társulási megállapodás felmondása esetén, a meglevő vagyontárgyak és a maradvány a társult vagy a kilépő tagok között a társulást alkotó tagok által a társulás rendelkezésére bocsátott összes társulási hozzájárulás egymáshoz viszonyított arányában kerül felosztásra, a kötelezettségek is ilyen arányban terhelik a tagokat, illetve a kilépő tagot.

 

A Társulási Tanács részletes működési szabályait maga állapítja meg.

 

IV.

 

A társulás vagyoni viszonyai, a feladatok ellátásának módja

 

1. A társulás jogállása: a társulás önálló jogi személyiséggel bír, részben önálló gazdálkodási jogkörrel, az előirányzatok feletti rendelkezési jogosultság szempontjából teljes jogkörű, önálló bankszámlával és adószámmal rendelkező költségvetési szerv.

Pénzügyi gazdálkodási feladatait Kisújszállás város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala látja el.

 

2. A társulás 10 millió Ft-tal jön létre, melyhez a társulás tagjai a Társulási Megállapodás elválaszthatatlan részét képező 1. számú mellékletében meghatározottak szerint járulnak hozzá. Ezen társulási hozzájárulást a tagok az alapító okirat aláírását követő 7 munkanapon belül a társulás bankszámlájára egy összegben átutalják.

A társulás tagjai a társulás céljainak megvalósításához további vagyoni hozzájárulást nyújtanak, melynek mértékéről és módjáról a Társulási Tanács dönt.

 

3. A társulás felügyeleti szerve: A I/4. Pontban szereplő önkormányzatok

 

4. A társulás működési területe: a társulást alkotó 25 önkormányzat közigazgatási területe.

 

5. A feladatok ellátása, a célok megvalósításának forrása:

- Pályázatokon elnyert támogatás

- A társult önkormányzatoknak a pályázatok önerejéhez szükséges saját forrásai

- Egyéb támogatások

 

6. A pályázatokkal kapcsolatban felmerülő bármilyen költség a társulást alkotó 25 önkormányzat között a tagok által a társulás rendelkezésére bocsátott társulási hozzájárulás arányában oszlik meg.

 

V.

 

Vegyes rendelkezések

 

1. A társulásban részt vevő helyi önkormányzatokat a települések polgármesterei vagy felhatalmazott képviselőjük képviseli.

 

2. Jelen Társulási Megállapodás akkor lép hatályba, amikor a képviselő-testületek mindegyike minősített többséggel jóváhagyta a megállapodást, megválasztotta képviselőjét és a Társulási Tanács alakuló ülése kimondta a megalakulást.

 

3. A társulás alapításával kapcsolatos költségek a társulás költségei között számolandók el.

 

4. A társulás a célját képező szakmai tevékenység végzésére, írásban külső szakmai szervezetet bízhat meg.

 

5. A társulás a vitás ügyeket tárgyalás útján rendezi. Jogvita esetére kiköti a székhely szerinti bíróság illetékességét. A települési önkormányzatok képviselő testületei között a társulás működése során felmerülő jogvita esetében a bíróság dönt. A társuló képviselő testületek megállapodhatnak abban, hogy a vitás kérdésben bármelyik képviselő testület kérheti a megállapodásban megjelölt önkormányzati érdekszövetség által felkért tagokból álló egyeztető bizottság állásfoglalását, továbbá abban, hogy a kereset benyújtása előtt a képviselő testület kéri az egyeztető bizottság állásfoglalását.

 

A társulást az elnöke képviseli.

 

6. Jelen Társulási Megállapodásban nem szabályozott kérdésekben elsősorban a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény, valamint az 1997. évi CXXXV. törvény és az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény, illetve annak végrehajtására kiadott 217/1998. (XII.30.) Kormányrendelete az irányadó.

 

Ezen Társulási Megállapodást - annak elolvasása és értelmezése után - mint akaratommal mindenben megegyezőt, jóváhagyólag írtam alá.

 

 

Kelt:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÖNKORMÁNYZATI TÁRSULÁS

AZ ÉSZAK-ALFÖLDI RÉGIÓ IVÓVÍZ-MINŐSÉGÉNEK JAVÍTÁSÁÉRT

  

 

 

ALAPÍTÓ OKIRAT

 

 

 

 

 

  

Az alább felsorolt települési önkormányzatok képviselőtestületei elhatározzák, hogy a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. tv. 41. §. (1) bekezdésében, valamint a helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV. Tv. 16. §-ban kapott felhatalmazás alapján egymással társulva a települések ivóvízminőség-javítása, valamint az ennek megvalósítását szolgáló közös pénzalap létrehozása érdekében önálló jogi személyiséggel rendelkező önkormányzati társulást (továbbiakban: társulást) hoznak létre és biztosítják annak működési feltételeit. A mai napon a megjelölt önkormányzatok Társulási megállapodást kötnek az 1997. évi CXXXV. törvény 16. §-a alapján, amely Társulási megállapodás az Alapító okirat elválaszthatatlan melléklete.

 

I.

 

Alaprendelkezések

 

1. A társulás neve: Önkormányzati Társulás az Észak-Alföldi Régió Ivóvíz-

minőségének Javításáért

 

Idegen nyelvű elnevezése: Assembly of Local Governments for the Water-quality

Improvement in the Region of North Great Plain

 

2. A társulás székhelye: Kisújszállás, Szabadság tér 1.

 

3. A társulás bélyegzője: Körbélyegző

Körben a társulás neve, címe

 

4. A társulás résztvevőinek neve, székhelye:

 

Besenyszög Község Önkormányzata (5071 Besenyszög, Dózsa Gy. út 4.)

Jászjákóhalma Község Önkormányzata (5121 Jászjákóhalma, Dózsa Gy. út 10.)

Jásztelek Község Önkormányzata (5141 Jásztelek, Szabadság u. 84.)

Kisújszállás Város Önkormányzata (5310 Kisújszállás, Szabadság tér 1.)

Kunmadaras Nagyközség Önkormányzata (5321 Kunmadaras, Kossuth tér 1.)

Nagyiván Község Önkormányzata (5363 Nagyiván, Hősök tere 5.)

Tiszabura Község Önkormányzata (5235 Tiszabura, Kossuth L. u. 52.)

Tiszagyenda Község Önkormányzata (5233 Tiszagyenda, Gorkij u. 20.)

Tiszapüspöki Község Önkormányzata (5211 Tiszapüspöki, Fő u .93.)

Tiszaszentimre Község Önkormányzata (5322 Tiszaszentimre, Hősök tere 7.)

Csökmő Nagyközség Önkormányzata (4145 Csökmő, Kossuth u. 109.)

Darvas Község Önkormányzata (4144 Darvas, Rákóczi u. 50.)

Ebes Község Önkormányzata (4211 Ebes, Fő u. 2.)

Hajdúnánás Város Önkormányzata (4080 Hajdúnánás, Köztársaság tér 1.)

Mezősas Község Önkormányzata (4134 Mezősas, Nagy Sándor u. 34.)

Nyíradony Város Önkormányzata (4254 Nyíradony, Árpád tér 1.)

Pocsaj Nagyközség Önkormányzata (4125 Pocsaj, Nagy u. 51.)

Bihartorda Község Önkormányzata (4174 Bihartorda, Kossuth u. 43.)

Gacsály Község Önkormányzata (4972 Gacsály, Széchenyi u. 25.)

Gulács Község Önkormányzata (4842 Gulács, Rákóczi u. 12.)

Győrtelek Község Önkormányzata (4752 Győrtelek, Kossuth u. 19.)

Kállósemjén Nagyközség Önkormányzata (4324 Kállósemjén, Kossuth u. 112.)

Máriapócs Város Önkormányzata (4326 Máriapócs, Kossuth tér 1.)

Nagyecsed Város Önkormányzata (4355 Nagyecsed, Rákóczi u. 14.)

Tunyogmatolcs Község Önkormányzata (4731 Tunyogmatolcs, Rákóczi u. 103.)

 

5. A társulás jogállása: jogi személyként működő, részben önálló gazdálkodó: az előirányzatok feletti rendelkezési jogosultság szempontjából teljes jogkörű, önálló bankszámlával rendelkező költségvetési szerv. Pénzügyi gazdálkodási feladatait Kisújszállás város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala látja el.

 

6. A társulás állami feladatként ellátandó alaptevékenysége:

- a térség ivóvíz-minőségének javítását előmozdító együttműködés

- a települések ivóvíz-minősége javításának kölcsönös érdekeltségen alapuló koordinálása

- a települések ivóvíz-minőségének javítása érdekében a szükséges tanulmányok elkészíttetése

- pályázatok benyújtása

 

7. Felügyeleti szerv: a I/4. pontban szereplő önkormányzatok

 

8. Alapító szervek: a társulási megállapodást és az

Alapító okiratot aláíró 25 Önkormányzat

 

9. A társulás az Alapító okiratában megjelölt alaptevékenységen kívül más tevékenységet nem végez, vállalkozási tevékenységet nem folytat.

 

II.

 

A társulás alaptevékenysége:

 

A csatlakozási tárgyalások során Magyarország vállalta az Európai Unió felé, hogy 2006. december 25-ig az ivóvíz arzén (As) tartalmát 30 µg/l határérték alá csökkenti. A már befejezett első két ütemben megtörtént a régió településeinek helyzetfelmérése, valamint a határérték fölötti 25 település megszerezte a vízjogi létesítési engedélyt. Az Észak-Alföldi régióban érintett 25 település ivóvízminőségének javítása érdekében a III. ütemben azon hiányzó dokumentációkat kell elkészíttetni (Megvalósíthatósági Tanulmány, Költség-Haszon Elemzés, Környezeti Hatások Nem Műszaki Összefoglalója), amelyek szükségesek a Kohéziós Alapra benyújtandó pályázat háttér dokumentációjaként. A társulás a szükséges dokumentációk elkészítését követően a projekt gazdájaként felelős a projekt menedzseléséért a teljes megvalósítás befejezéséig. A társulás tagjai rögzítik, hogy 2003. júniusában Megbízási szerződés keretei között felhatalmazták az ÉARFÜ Kht.-t arra, hogy a III. ütemben elkészítendő tanulmányok vonatkozásában a közbeszerzési eljárást lebonyolítsa. Az önkormányzati társulás az önkormányzatok nevében és javára jár el, a tanulmányok alapján a Kohéziós Alapra benyújtandó pályázat vonatkozásában, a projekt megvalósításában a Társulási Tanács döntései szerint.

 

Ezen feladat közös összefogással történő megoldására határozta el a 25 önkormányzat a társulás megvalósítását, a működési feltételeinek biztosítását. 

 

A társulás 10 millió Ft-tal jön létre, melyhez a társulás tagjai a Társulási Megállapodás 1. számú mellékletében meghatározottak szerint járulnak hozzá. Ezen társulási hozzájárulást a tagok az alapító okirat aláírását követő 7 munkanapon belül a társulás bankszámlájára egy összegben átutalják.

A társulás tagjai a társulás céljainak megvalósításához további vagyoni hozzájárulást nyújtanak, melynek mértékéről és módjáról a Társulási Tanács dönt.

 

A társulás tagjai rögzítik, hogy a jogi személyiséggel rendelkező önkormányzati társulásukat szabad elhatározásukból, egyenjogúság tiszteletben tartásával, a kölcsönös előnyök és az arányos teherviselés alapján hozzák létre, mégpedig mint helyi önkormányzatként működő tagok feladat- és hatáskörének ellátására a helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV. törvény 16. §-a értelmében.

 

III.

 

A feladatok ellátásának módja, a költségek viselése:

 

1. A társulás jogállása: a társulás önálló jogi személyiséggel bír, részben önállóan gazdálkodó jogkörrel, előirányzatok feletti rendelkezés jogosultság szempontjából teljes jogkörrel rendelkező bankszámlával és adószámmal rendelkezik.

Pénzügyi, gazdasági feladatait a Kisújszállás Városi Önkormányzat Polgármesteri Hivatala (Kisújszállás, Szabadság tér 1.) látja el. Pénzeszközeit a Kisújszállási Önkormányzat bankszámláját vezető banknál nyitott bankszámlán kezeli.

 

2. A társulás működési területe: A társulás 25 önkormányzatának közigazgatási területe.

 

3. A feladatok ellátása, a célok megvalósításának forrása:

 

- Pályázatokon elnyert támogatás

- A társult önkormányzatoknak a pályázatok önerejéhez szükséges saját forrásai

- Egyéb támogatások

 

4. A pályázatokkal kapcsolatban felmerülő bármilyen költség a társulást alkotó 25 önkormányzat között a társulást alkotó tagok által a társulás rendelkezésére bocsátott összes társulási hozzájárulás egymáshoz viszonyított arányában oszlik meg.

 

5. A társulás alapításának forrását az alapító önkormányzatok költségvetéseikből biztosítják, a társulás későbbi működésével kapcsolatos forrásokat pedig pályázati úton és saját költségből fogják biztosítani.

 

IV.

 

A társulás működési rendje:

 

A társulást az önkormányzatok határozatlan időre hozzák létre.

 

A társulási tanács megalakultnak tekintendő, ha a képviselő testületek (25 darab) mindegyike jóváhagyta a megállapodást, megválasztotta képviselőjét és a társulási tanács alakuló ülése kimondta a megalakulást, elfogadta a jelen Alapító okiratot.

 

A társulás legfőbb testülete a 25 önkormányzat polgármesterének részvételével működő Társulási Tanács.

A társuló felek a képviselet, illetve szavazati jog tekintetében megállapodnak, hogy minden társult tag önkormányzatot egy szavazat illet meg a Társulási Tanácsban.

Szavazni személyesen, vagy a társulás tagja által írásban meghatározott helyettes képviselő útján lehet.

A társulási tanács dönt a társulási megállapodásban meghatározott és a társulás tagjai által átruházott önkormányzati feladat- és hatáskörökben.

A társulási tanács tagjai sorából elnököt és két elnökhelyettest választ. Az elnök képviseli a társulást harmadik személyek irányában. A társulási tanács üléseiről jegyzőkönyvet kell vezetni. A társulási tanács akkor határozatképes, ha ülésén a szavazati jog alapján számított szavazatok felénél 1-el több (azaz 13 darab) szavazatot képviselő társulási tag jelen van. A javaslat elfogadásához legalább annyi képviselő igen szavazata szükséges, amely meghaladja a jelenlévő képviselők szavazatainak a felét.

A Társulási Tanács döntését ülésén, nyílt szavazással hozott határozattal hozza.

A Társulási Tanács ülését az elnök, távollétében az általa felhatalmazott elnökhelyettes, vagy a Társulási Tanács által felhatalmazott képviselő hívja össze és vezeti le.

 

A Tanács összes tagjai kétharmadának igen szavazatával dönt az alábbi esetekben:

a.) a hatáskörébe utalt pénzeszközök felhasználásáról szóló döntések, szükség szerint szakértői vélemények figyelembe vételével;

b.) a társulás éves munkatervéről és költségvetéséről szóló döntések, valamint a költségvetés végrehajtásáról szóló éves beszámoló elfogadása;

c.) az érintett tárcákkal, a megyei területfejlesztési tanácsokkal a támogatási szerződések megkötése;

d.) a társaság tagjai közül az elnök, az elnökhelyettesek megválasztása, visszahívása, felmentéséről szóló döntések.

 

 

A Társulási Tanács részletes működési szabályait maga állapítja meg.  

V.

 

Vegyes rendelkezések

 

1. A Társulási megállapodást, illetve az Alapító okiratot a naptári év utolsó napjára lehet felmondani. A megállapodás felmondásáról szóló, a társulási tagnak minősülő önkormányzatok képviselőtestületei minősített többséggel hozott döntését a felmondást megelőzően legalább 3 hónappal korábban köteles meghozni, illetve a társulás többi tagjával közölni.

 

A társulás megszűnése, vagy a Társulási megállapodás felmondása esetén a társulás még meglévő vagyontárgyai, illetve a maradvány a társult, vagy kilépő tagok között a társulást alkotó tagok által a társulás rendelkezésére bocsátott összes társulási hozzájárulás egymáshoz viszonyított arányában kerül felosztásra, és a kötelezettségek is ilyen arányban terhelik a tagokat, illetve a kilépő tagot.

 

2. A társulás a célját képező szakmai tevékenység végzésére, írásban külső szakmai szervezetet bízhat meg.

 

3. A társulás alapításával kapcsolatos költségek a társulás költségei között számolandók el.

 

4. A társulás a vitás ügyeket tárgyalás útján rendezi. Jogvita esetére kiköti a székhely szerinti bíróság illetékességét. A települési önkormányzatok képviselő testületei között a társulás működése során felmerülő vitás kérdésekben a bíróság dönt. A társuló képviselő testületek megállapodhatnak abban, hogy a vitás kérdésben bármelyik képviselő testület kérheti a megállapodásban megjelölt önkormányzati érdekszövetség által felkért tagokból álló egyeztető bizottság állásfoglalását, továbbá abban, hogy a kereset benyújtása előtt a képviselő testület kéri az egyeztető bizottság állásfoglalását.

 

5. Jelen Alapító Okirat aláírásának napján lép hatályba.

 

6. A társulást az elnöke képviseli, akit az Alapító okiratban, illetve a Társulási megállapodásban foglaltak szerint választottak meg a társulás tagjai.

7. Jelen Alapító Okiratban nem szabályozott kérdésekben elsősorban a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény, valamint az 1997. évi CXXXV. törvény és az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény, illetve annak végrehajtására kiadott 217/1998. (XII.30.) Kormányrendelete az irányadó.

 

Ezen alapító okiratot - annak elolvasása és értelmezése után - mint akaratommal mindenben megegyezőt, jóváhagyólag írtam alá.

 

Kelt:

 

  

« Vissza
Vissza a főmenübe