327/2010. (XI.30.) számú önkormányzati határozat
a 2011. évi költségvetési koncepció elfogadásáról
Kisújszállás Város Önkormányzati Képviselő-testülete úgy dönt, hogy a 2011. évi költségvetési rendelet-tervezetet a következő szempontok figyelembevételével kell elkészíteni:
|
BEVÉTELEK |
||
I. |
|
|
Működési bevételek
|
|
1. |
|
Intézményi működési bevételek
|
|
|
a) |
Az intézményi, polgármesteri hivatali költségvetési egyeztetések során biztosítani kell a működtetést, a működési bevételek teljes körű feltárását. |
|
|
b) |
A működési bevételek és az egyéb saját bevételek előző évi teljesítéséhez viszonyított 3,2 %-os növekedésével kell számolni. Saját bevételek előirányzata megállapításához a 2010. évi tényleges bevételeket – az egyszeri bevétellel korrigálva - kell figyelembe venni a 2011. évi költségvetés bevételeinek tervezésekor. |
|
|
c) |
Törekedni kell a bevételek teljes körű beszedésére, az előző évben keletkezett hátralékok behajtása érdekében a szükséges lépéseket meg kell tenni. |
|
|
d) |
Az önkormányzat a mezőőri járulék növelését nem tervezi, a bevételt a többször módosított 12/1998. (VII. 1.) önkormányzati rendelet alapján kell figyelembe venni. |
|
|
e) |
A bevételek növelése érdekében az üresen álló önkormányzati ingatlanok hasznosítására (bérbeadás illetve eladás) lépéseket kell tenni. |
|
|
f) |
A kötvényforrás befektetéséből származó kamatbevételből a működési célú hitelkamatok kiadásainak fedezetét az önkormányzat működési célra hagyja jóvá. |
|
2. |
|
Helyi adó, átengedett központi adóbevételek, bírságok
|
|
|
a) |
A képviselő-testület a helyi adók mértékén nem tervez változtatást. |
|
|
b) |
A helyi adóbevételeket, a termőföld bérbeadásából származó jövedelemadót, a gépjárműadót, talajterhelési díjat és a pótlékok, bírságok összegét a 2010. évi teljesítés szintjén kell tervezni. |
|
3. |
|
Normatív támogatások
|
|
|
a) |
A központi támogatásokat az elfogadott költségvetési törvény alapján kell tervezni. |
|
|
b) |
Az Önhibáján kívül hátrányos helyzetű önkormányzatok támogatására eredeti előirányzat nem tervezhető, de a működési hiány mérséklése érdekében az önkormányzat 2011. évben két alkalommal nyújt be igényt a támogatás elnyerésére. |
|
4. |
|
Támogatásértékű kiadások, államháztartáson kívülről átvett pénzeszközök
|
|
|
|
Támogatásértékű bevételként meg kell tervezni: |
|
|
a) |
Mezei őrszolgálat működéséhez VM támogatást |
|
|
b) |
Közhasznú foglalkoztatáshoz Munkaerőpiaci Alaptól átvett pénzeszközt |
|
|
c) |
Országos Egészségbiztosítási Pénztártól átvett pénzeszközt |
|
|
d) |
A megnyert pályázatok 2011. évi támogatását támogatási szerződés szerint |
|
|
e) |
Helyi közforgalmú közlekedés támogatását |
|
5. |
|
Működési célú pénzmaradvány
|
|
|
a) |
Az önkormányzat az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009 (XII. 19.) sz. rendelet 213. §.-a alapján gazdasági szükséghelyzet miatt az intézményt megillető pénzmaradvány felhasználását korlátozhatja. |
|
6. |
|
Működési célú finanszírozási bevételek
|
|
|
a) |
A működési hiány összegét - a költségvetés egyensúlyának biztosítása érdekében - az önkormányzat folyószámlahitel felvételeként tervezi. |
II. |
|
|
Felhalmozási bevételek
|
|
1. |
|
Az önkormányzat felhalmozási bevételként az alábbi bevételeket tervezi: |
|
|
a) |
Támogatás értékű bevétel, államháztartáson kívülről átvett pénzeszköz. |
|
|
b) |
A magánszemélyek kommunális adójának 100 %-a. A kommunális adó mértékén az önkormányzat nem tervez változtatást. |
|
|
c) |
Tárgyi eszközök, immateriális javak értékesítése. |
|
|
d) |
Önkormányzat egyéb sajátos felhalmozási bevételei (önkormányzati lakások értékesítése, az önkormányzati vagyon bérbeadásából származó bevétel) Az önkormányzati vagyon bérbeadásából származó bevétel összegét a képviselő-testület 2010. december hónapban a két önkormányzati tulajdonú társaság gazdálkodásával kapcsolatos tulajdonosi elvárásokban határozza meg. |
|
|
e) |
Pénzügyi befektetések bevételei (osztalék) Az osztalék összegét a képviselő-testület 2010. december hónapban a két önkormányzati tulajdonú társaság gazdálkodásával kapcsolatos tulajdonosi elvárásokban határozza meg. |
|
|
f) |
A felhalmozási kiadások általános forgalmi adó tartalmának visszatérített összege. |
|
|
g) |
Felhalmozási célú kamatbevétel. |
|
|
h) |
Felhalmozási célú pénzmaradvány. |
|
|
i) |
Felhalmozási célú kölcsön visszatérülése. |
|
|
|
KIADÁSOK
|
III. |
|
|
Működés kiadások
|
|
1. |
|
Személyi juttatásokat megalapozó létszámok tervezése
|
|
|
a) |
A 2011/2012es tanévben a leendő első osztályosok várható létszáma alapján 4 első osztály indítása reális, mindkét önkormányzati fenntartású általános iskola két-két elsős tanulócsoportot tervezhet.
|
|
|
b) |
Amennyiben a jövő évi közcélú foglalkoztatás pályázati rendszere lehetőséget biztosít, az önkormányzat megvizsgálja az oktatási-nevelő munkát segítő pedagógiai asszisztensek számának bővítését. A sajátos nevelési igényű tanulók (autista és vak tanulók) ellátása érdekében 2011. január 1-től két hónapra 2,5 álláshely kerüljön betervezésre, középfokú iskolai végzettségű gyógypedagógiai asszisztensek foglalkoztatására.
|
|
|
c) |
A Kisújszállási Térségi Szociális és Alapszolgáltatási Központban 5 fő szakmai létszám hiányzik. Az önkormányzat úgy dönt, hogy a hiányzó létszámot több év alatt tölti be, 2011. évben az intézmény álláshelyeinek két fővel történő bővítését engedélyezi.
|
|
|
d) |
Az a.) b.) c.) pontokon túl további létszámbővítés nem tervezhető, kivéve a közcélú foglalkoztatás pályázati rendszerének megismerése után a közcélú foglalkoztatottakat.
|
|
2. |
|
Személyi juttatások
|
|
|
|
A személyi juttatásokat az alábbi irányelvek alapján kell tervezni: |
|
|
a) |
A rendszeres személyi juttatásokat az intézmény engedélyezett álláshelyének figyelembevételével, szakfeladatonként, személyekre. A rendszeres személyi juttatások között kell tervezni a Közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XIII. törvény 70-75. §-a alapján járó kötelező pótlékok és a Köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény 47-48 §-a alapján járó kötelező pótlékok és kötelező bérfejlesztések összegét. |
|
|
b) |
2011. évben 13. havi juttatás nem tervezhető.
|
|
|
c) |
Végkielégítést, jubileumi jutalmat, felmentési díjat a várható 2011. évi kifizetendő összegnek megfelelően. |
|
|
d) |
Az egyéb személyi juttatások keretösszegét az alábbiak szerint kell meghatározni: 2010. évi személyi juttatások eredeti előirányzata - Rendszeres személyi juttatások 2010. évi eredeti előirányzata - 2010. évi kereset-kiegészítés eredeti előirányzata - végkielégítés, jubileumi jutalom, felmentési díj 2010. évi eredetei előirányzata - Különféle pályázatokra teljesített kifizetések 2010. évi eredeti előirányzata ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- = Egyéb személyi juttatások intézményi keretösszege
Az egyéb személyi juttatások keretén belül a költségvetési tételek összegét, megbontását az intézmény határozhatja meg, azzal, hogy ez a keret tartalmazza az Államháztartásról szóló 1992. XXXVIII. törvény 91. §-a alapján a kötelezően tervezendő kereset-kiegészítés összegét , a túlóra és ügyeleti díjakat. és az adható juttatások összegét. Az oktatási intézményekben a túlóradíjakat a 2010/2011 tanévre személyekre és tanítási időkeretre, a 2011/2012 tanévre átlagóradíjjal, az ügyeletet jogcímenként kell tervezni. |
|
|
e) |
Az adható juttatások tervezése az egyéb személyi juttatások keretösszegén belül a 2010. évben bevezetett cafeteria rendszerben történik.
|
|
|
f) |
A közoktatási intézményekben a személyi juttatások tervezése a közoktatási törvény szerint, valamint önkormányzati döntés alapján megállapított gyermek-és tanulócsoportok száma- ezen túl csak önkormányzati határozat, illetve pedagógiai programok – alapján megállapított órakeret alapján készüljön. A személyi juttatások tervének egyeztetésekor a tantárgyfelosztásokhoz igazodó létszámkeretet ellenőrizni kell. Emellett élni kell mindazon pályázati lehetőségekkel, amelyek a 2011. évi közoktatási feladatok ellátásához jobb feltételeket biztosítanak. |
|
|
g) |
A költségvetési rendelettervezetben külön kell feltüntetni azon, ún. többletóraszámokat (és azok költségeit) amelyeket az önkormányzat a közoktatási törvényben kötelezően biztosítandó órákon túl többletóraszámokként határozott meg. |
|
|
h) |
Az intézményi üres álláshelyek tervezésénél a következő elveket kell figyelembe venni: amennyiben az üres álláshely határozott időre be van töltve, akkor azzal a bérrel kell tervezni, amennyiben túlmunkában látják el az üres állásra eső órákat, azt túlóra díjjal kell tervezni.
|
|
|
i) |
A 2011. évi költségvetési törvénytervezet a közcélú foglalkoztatás támogatását nem tartalmazza, a 2011. évi közfoglalkoztatás feltétele, támogatásrendszere még nem ismert. Önkormányzati szinten 40 fő közcélú/közhasznú foglalkoztatott személyi juttatását tervezi pályázati támogatással. A foglalkoztatás javítása érdekében minden lehetőséget ki kell használni. A településőrök továbbfoglalkoztatására lehetőség szerint pályázatot kell benyújtani. |
|
|
j) |
A közcélú foglalkoztatás, egyéb pályázati támogatással foglalkoztatott munkavállalók 2011. évre áthúzódó, 2010. decemberi személyi juttatásait meg kell tervezni. |
|
|
k) |
A városi ünnepségek személyi juttatásait és járulékainak előirányzatát (Pro-Urbe, Pro-Communitate díjak, pedagógus szolgálati emlékérem) a helyi rendelet és a tényleges igény szerint kell biztosítani. |
|
|
l) |
Az önkormányzati képviselők tiszteletdíját az önkormányzati rendelet szerint kell tervezni. |
|
|
m) |
A folyamatban lévő TÁMOP 3.3.3 Kéz a kézben, TÁMOP 3.2.3., Kisújszállás: Itt mindenkire szerep vár, a TÁMOP 3.1.5. Változó Világ változó pedagógus szerepek, TÁMOP 3.1.5 Innováció a Zeneiskolában, és a TÁMOP 3.2.4 Nagykun Tudásdepo–Expressz pályázatok projektmenedzsment és egyéb személyi juttatásának kiadásait támogatási szerződés szerint be kell tervezni. |
|
3. |
|
Munkaadót terhelő járulékok
|
|
|
a) |
A munkáltatók, kifizetők által fizetendő járulék mértéke és a százalékos egészségügyi hozzájárulás mértéke egységesen 27%. |
|
4. |
|
Dologi kiadások
|
|
|
a) |
Külön kell megtervezni a közüzemi kiadások összegét és az egyéb dologi kiadásokat. A közüzemi kiadások nélküli dologi kiadásokra az önkormányzat egy keretösszeget határoz meg az alábbiak szerint: Dologi kiadások 2010. évi eredeti előirányzata (a pályázatok előirányzata nélkül) - Közüzemi kiadások (víz, gáz, szemétszállítás, szennyvízszippantás, villamos-energia) 2010. évi eredeti előirányzat adata bruttó összegben - ingatlan-karbantartás eredeti előirányzata bruttó összegben - + szerkezeti változások hatása, szintre hozás ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ = Dologi kiadások keretösszege + 3,5 %-os korrekció az infláció miatt ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ = Inflációval korrigált dologi kiadások 2011. évi keretösszege
A közüzemi kiadások nélküli dologi kiadások keretén belül a költségvetési tételek összegét, megbontását az intézmény határozhatja meg. |
|
|
b) |
A közüzemi kiadásokat az intézmény sajátosságait figyelembe véve, egyedileg kell meghatározni. Ehhez csatolni kell az előző 3 év közüzemi kiadásainak (2008-2009-2010.) naturális mutatóit. A közüzemi kiadások a meghatározott mennyiségi adatokkal a 2011. évi várható árakon tervezhetők. Az intézményekben 2010. évben bekövetkezett szerkezeti átalakítások, korszerűsítések hatását (növekedés, csökkenés) korrekciós tételként tételesen ki kell mutatni. A Móricz Zsigmond Gimnázium és Közgazdasági Szakközépiskola és az Illéssy Sándor Szakközép- és Szakiskola gázszolgáltatás kiadásának számításánál figyelembe kell venni a kísérőgáz hasznosítása miatti megtakarítás összegét. Az intézményhálózat dologi kiadásainak jelentős részét közüzemi kiadások teszik ki, ezért a költségek csökkentése érdekében a szolgáltató váltás lehetőségeit is meg kell vizsgálni. |
|
|
c) |
Az intézményeknél az ingatlan karbantartást az épületek állagától függően- intézményenként differenciáltan kell tervezni külön tervlapon kimutatva. Intézményi összesenben erre a célra 10.500.000 Ft tervezhető. A benyújtott tervlapokat pályázati anyagként kell kezelni, melyek alapján az összeg felosztásáról a polgármester vezetésével az intézményvezetők döntenek. |
|
|
d) |
A rehabilitációs hozzájárulás összege a tervezet szerint változatlan, 964 500 Ft/fő/év. |
|
|
e) |
A városi ünnepségek, testvérvárosi kapcsolatok és a marketingtevékenység dologi kiadásait a 2010. évi eredeti előirányzat összegével kell tervezni. A rendezvénykereten belül a helyi iskolákban nemzetközi, országos vagy megyei tanulmányi és sportversenyeken kiemelkedő eredményeket elérő tanulók és tanáraik önkormányzati elismerését, illetve annak költségeit 600.000 Ft összköltség erejéig, ezen túl az ünnepség – beleértve egy szerény fogadást is – költségeire 80.000 Ft tervezhető. A rendezvénykeretnek kell fedezetet nyújtania a beruházások átadási ünnepségeinek és a különböző köszöntések költségeire. A 2011 szeptemberében megrendezendő „Kivilágos kivirradtig” Gasztronómiai és Néptánc Találkozó megvalósításához 1.500.000 Ft tervezhető. |
|
|
f) |
Az önkormányzati kommunikációs feladatok tárgyi eszközeinek fejlesztésére 200.000 Ft tervezhető. |
|
|
g) |
A városi televízió működtetésére a 2010. évi teljesítésnek megfelelő összegét továbbra is a Művelődési és Ifjúsági Központ költségvetésében kell tervezni. |
|
|
h) |
A kiadványkeretben a Kisbíró hírlevél költségeinek tervezése során 2011-ben 12 hagyományos számot (24-24 oldalasat), és egy színes különszámot (16 oldalasat) kell tervezni. |
|
|
i) |
A pedagógiai/nevelési programok módosítását és a közoktatásban átszervezésnek minősülő intézkedéseket – beleértve az alapító okiratok módosítását is – a közoktatási törvény rendelkezései alapján szakértőkkel véleményeztetni kell. E feladatokra év közben önkormányzati döntések vagy jogszabályi rendelkezések alapján kerülhet sor, erre forrásként 500.000 Ft, az önkormányzati minőségirányítási program szerinti, 2011-ben megvalósítandó ellenőrzésekre 800.000 Ft tervezhető. |
|
|
j) |
A folyamatban lévő TÁMOP 3.3.3 Kéz a kézben, TÁMOP 3.2.3., Kisújszállás: Itt mindenkire szerep vár, a TÁMOP 3.1.5. Változó Világ változó pedagógus szerepek, TÁMOP 3.1.5 Innováció a Zeneiskolában, és a TÁMOP 3.2.4 Nagykun Tudásdepo–Expressz pályázatok dologi kiadásait támogatási szerződés szerint be kell tervezni. |
|
|
k) |
A kötelező tüdőszűrés megszervezéséhez a szűrés miatt felmerülő költségekre (közüzemi, egyéb költségek, takarítás) a Művelődési és Ifjúsági Központ költségvetésében legfeljebb 250.000,- forint, a lakossági tájékoztatással, az adatok feldolgozásával, idézésekkel kapcsolatos költségekre pedig a Polgármesteri Hivatal költségvetésében 300.000,- forint tervezhető. |
|
|
l) |
Az Egészségügyi Kerekasztal működtetésére szánt 500.000.- Ft-ból 300.000,- Ft a Polgármesteri Hivatalnál egészségügyi feladatokra kerüljön megtervezésre.
|
|
|
m) |
A Városháza megszakadt lépcsőjének helyreállításáról gondoskodni kell. A négy lépcsőfok stabilizálását a Polgármesteri Hivatal vizsgálja meg.
|
|
|
n) |
A mammográfiás szűrés 2011. I. félévben esedékes. A szűrés költségeire az önkormányzat 260.000,- forint összeget különít el, amely minden felmerülő költséget tartalmaz. A szűréshez Kenderes Város a rá eső költségek megtérítése esetén csatlakozhat. |
|
|
o) |
A 156/2010. (V.25.) sz. határozat alapján az önkormányzat a méhnyakrák elleni védőoltás ismétlésére a 2011. évi költségvetésben 4 500.000,- forintot tervez, amely tartalmazza az oltóanyag költségét és az oltást végzők megbízási díját. |
|
|
p) |
Településőrök továbbfoglalkoztatása esetén a foglalkoztatással felmerülő költségeket (eszközök, ruházat pótlása, beiskolázás) tervezni kell. |
|
|
q) |
A város több pontján elhelyezett hirdetőtáblák parafa betéteinek cseréjét tervezni kell. |
|
|
r) |
Belvízvédelmi feladatokra, csapadékelvezető csatornák karbantartására a 2010. évi teljesítés összegének megfelelő előirányzat tervezhető. |
|
|
s) |
A strandfürdő és az ifjúsági szálláshely üzemeltetés támogatásának meghatározására a költségvetés elkészítéséig külön vizsgálat szükséges a Kisújszállási Vízmű Kft bevonásával. |
|
|
sz) |
A dologi kiadások csökkentése érdekében szükséges, hogy azok az intézmények ahol használható gépek számítástechnikai eszközök, bútorok feleslegessé váltak, továbbadják azokat az eszközökkel kevésbé felszerelt intézményeknek. A rendelkezés végrehajtása érdekében legkésőbb 2011. január hónap végéig az önkormányzat vagyonrendeletének átdolgozása szükséges. |
|
|
t) |
Az artézi kutakból kinyert ásványvíz a további hasznosítási lehetőségét meg kell vizsgálni.
|
|
|
x) |
A 47/2010 (II.23.) sz. önkormányzati határozat alapján az Arany János Általános Iskola vezetése a Napközi Otthon épületének további hasznosítását megvizsgálta, és úgy döntött, hogy azt visszaadja a fenntartó önkormányzat kezelésébe. Az önkormányzat úgy dönt, hogy az épületet kivonja a közoktatási feladatellátásból. A Napközi Otthon épületének hasznosítási lehetőségeit meg kell vizsgálni. |
|
|
y) |
A Polgármesteri Hivatal dologi kiadásaiban 5 millió forint tartalék tervezése szükséges. Ez fedezetet nyújt az év közbeni normatív támogatás lemondás és azoknak - a költségvetés tervezésekor még nem ismert, - többletfeladatoknak költségeire, ami jogszabályváltozás miatt hárul a Polgármesteri Hivatalra és intézményekre. |
|
|
v) |
Az Arany János utca és Deák Ferenc utca kereszteződésében, a Budmil Üzlet előtti téren egy 3x4 m alapterületű virágágyás elhelyezése, és költsége kerüljön megvizsgálásra.
|
|
|
z) |
Az Erzsébet Gyógyvizű Strandfürdő fejlesztés miatt feleslegessé váló termálmedence lefedés hasznosításának lehetőségeit ki kell dolgozni. |
|
|
zs/1 |
A térfelügyeleti rendszer működtetéséhez szükséges feltételek kialakítását, a helyiség illetve a személyi feltételek biztosítását meg kell vizsgálni és lehetőség szerint a 2011. évi költségvetésbe be kell építeni.
|
|
|
zs/2 |
A kül- és belterületi utak tervezését szét kell választani.
|
|
5. |
|
Társadalom és szociálpolitikai juttatások, ellátottak pénzbeli juttatásai |
|
|
a) |
2011. január 1. napjától a segélyezési rendszert át kell alakítani az átmeneti segély és a rendkívüli gyermekvédelmi támogatás célzottabb kiosztása és a kiadások csökkentése érdekében. |
|
|
b) |
A nyári gyermekétkeztetést a szünidő minden munkanapjára, 150 főre kell tervezni pályázati lehetőségek kihasználásával, amihez saját erőként 1,000.000,- Ft-ot kell biztosítani. A feladatot ellátó intézmény a Kossuth Lajos Általános Iskola, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat és Diákotthon. |
|
6. |
|
Működési célú támogatásértékű kiadások, pénzeszköz átadások
|
|
|
a) |
Városi társadalmi szervek, alapítványok és egyéb civil szervezetek támogatására és a helyi kiadványok 2011. évi támogatására a 2010. évi eredeti előirányzattal megegyező összeg tervezhető. |
|
|
b) |
A Szép Magyar Beszéd Verseny döntőjének megrendezéséhez önkormányzati támogatásként 350.000,- Ft tervezhető. A versenyzők és kísérőik részvételi díját a tényleges költségek alapján kell meghatározni, és át kell gondolni a versenyek megszervezésének, időtartamának, ezzel együtt a költségek csökkentésének lehetőségét. |
|
|
c) |
A helyi sporttevékenység támogatására 23.000.000 Ft-ot tervez az önkormányzat. Az egészségnevelési, felvilágosító tevékenységre elkülönített kereten belül forrást kell biztosítani a Ligeti Sportfesztiválra, illetve egyéb nagyobb városi tömegsport rendezvényre.
|
|
|
d) |
A helyi autóbusz közlekedés fenntartásához az önkormányzat szerződés szerinti összeggel járul hozzá. Az autóbusszal végzett menetrendszerű személyszállításról szóló közszolgáltatási szerződés 2011. március 31. napján lejár. A közszolgáltatási pályázatot a 2010. decemberi képviselő-testületi ülésre ki kell írni. A helyi közforgalmú közlekedés támogatására a központi költségvetéshez igényt kell benyújtani.
|
|
|
e) |
A Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázathoz az önkormányzat 2011. évben is csatlakozik., a 229/2010. (VIII. 31.) sz. döntés alapján. Az ösztöndíjakra fordítható önkormányzati keretösszeg 500.000.- Ft, amely kiegészül Gönczi Károly képviselő által felajánlott 330.000.- forinttal.
|
|
|
f) |
A felsőoktatásban tanuló kisújszállási fiatalok támogatása céljából a Városi Ösztöndíj Alapítvány támogatásának összege a 2010. évi összeggel megegyezően, 480.000,- Ft összegben tervezhető. |
|
|
g) |
Meg kell vizsgálni, hogy hogyan tudja az önkormányzat növelni a Cigány Kisebbségi Önkormányzat részére a 2011. évi normatív támogatást.
|
|
|
h) |
A háziorvosi ügyeleti ellátás összegére a Kisújszállás, Kenderes, Ecsegfalva Mikrotérségi Központi Orvosi Ügyeleti Társulás részére pénzeszköz-átadásként 2011. januártól március 31-ig lakosságszám alapján 51,5 Ft/fő/hó, 2011. április 1. napjától lakosságszám alapján 54 Ft/fő/hó hozzájárulással kell tervezni. |
|
|
i) |
A Nagykun Néptánc Együttes támogatási összege kerüljön megvizsgálásra. Meg kell vizsgálni, hogy az önkormányzat a támogatást milyen szervezeti formában tudja biztosítani.
|
|
7. |
|
Működési célú kölcsönök nyújtása
|
|
|
a) |
Meg kell vizsgálni annak lehetőségét, hogy a Csatornaberuházó Víziközmű Társulat feladata hogyan kerülhet át az önkormányzathoz.
|
|
8. |
|
Működési célú tartalék
|
|
|
a) |
Az önkormányzat az elmúlt évhez hasonlóan 10.000.000,- Ft általános tartalékot tervez. |
|
|
b) |
A közoktatási intézmények kötelező eszközeinek és felszereléseinek pótlásához és erre irányuló pályázatokhoz saját erő biztosítására a 105/2009. (IV. 28.) sz. határozat 4. pontja alapján az önkormányzat 3.000.000,- forintot tervez a működési céltartalékban. |
|
|
c) |
A Művelődési és Ifjúsági Központ által benyújtandó érdekeltségnövelő pályázathoz saját erőként 400.000,- forintot tervez a működési céltartalékban. Az összeget sikeres pályázat esetén lehet átcsoportosítani az intézmény költségvetésébe. |
|
9. |
|
Működési finanszírozási kiadások
|
|
|
a) |
A 2010. évi folyószámlahitel állomány törlesztése a 2011. évet fogja terhelni. |
|
|
b) |
A működési célú kötvénykibocsátás tőketörlesztése 2011. szeptember 30. napján esedékes. |
IV. |
|
|
Felhalmozási kiadások
|
|
1. |
|
Áthúzódó kötelezettségek
|
|
|
a) |
Erzsébet Gyógyvizű Strandfürdő gyógy és wellnesturisztikai célú fejlesztése ÉAOP-2.1.1
|
|
|
b) |
Az Erzsébet Gyógyvizű Strandfürdő területén egy I. osztályú panzió építése ÉAOP-2.1.2. pályázati támogatással. |
|
|
c) |
Kisújszállás Városközpont funkcióbővítő megújítása ÉAOP-2009-5.1.1 D
|
|
|
d) |
Kisújszállás ÉK-i és ÉNy-i belvízöblözeteinek rekonstrukciója I. ütem ÉAOP-2009-5.1.2/D2
|
|
2. |
|
Új induló feladatok
|
|
|
a) |
Megújuló energiaforrások hasznosítása és önkormányzati épületek energetikai korszerűsítése a KEOP 5.3.0 pályázati konstrukción belül. A pályázat értékelése folyamatban van. |
|
|
b) |
KEOP-7.4.3 Megújuló energia alapú térségfejlesztés pályázat keretében a megújuló energiák komplex hasznosítása történik Kisújszállás térségében (biogáz üzem, nap-szél hibrid, depóniagáz hasznosítás, termálkút kísérőgáz hasznosítás). Jelenleg az első fordulós pályázat értékelése van folyamatban. |
|
|
c) |
ÉAOP-2010-4.1.1 Új Óvoda építése Kisújszálláson pályázat. A pályázatot 2010. novemberben adta be az önkormányzat. A 2011. évi költségvetésben az ingatlanvásárlás és a pályázat előkészítésének kiadásait kell megtervezni. |
|
|
d) |
Az Arany János Általános Iskola központi épületének homlokzat-felújítása és az épület akadálymentesítésének folytatása szükséges. A felújításhoz lehetőség szerint pályázati forrásokat kell bevonni. |
|
|
e) |
A Városháza homlokzat javításának költségeit tervezni kell. |
|
|
f) |
A közvilágítás Munkácsy utcának a Malom utca és Apaffi utca közötti szakaszán 4 lámpatesttel, a Szénáskert u. 1.sz. alatti ingatlan előtt egy lámpatesttel, József Attila u. zugban 1 lámpatesttel történő fejlesztéséhez 1 400.000,- forint tervezése szükséges. |
|
|
g) |
A piaccsarnok utcafronti lapos tetős része nagymértékű beázásának megszüntetése érdekében enyhe lejtésű tetővel történő ellátásához, homlokzatának tatarozásához 4.500.000,- forintot biztosítani kell. |
|
|
h) |
A Védőnői Szolgálat részére egy fekete-fehér fénymásoló berendezés vásárlása szükséges, melyre 150.000,- forint összeget kell tervezni. |
|
|
i) |
A II. sz. gyermekorvosi körzet részére 1 db új EKG készülék beszerzése szükséges 400.000,- forint értékben. |
|
|
j) |
A Szajol-Püspökladány vasút-rekonstrukció keretében megépítendő ipartelepi utakhoz szükséges területek művelésből történő kivonásának költségét, 873.320.- Ft-ot biztosítani kell. |
|
3. |
|
Felhalmozási célú pénzeszköz-átadások, támogatásértékű kiadások |
|
|
a) |
Az első lakáshoz jutó fiatal házasok támogatását 2011. évre az önkormányzati rendeletben meghatározott összeggel 15 fiatal párral kell tervezni. A támogatás összege nem változik, 400.000,- Ft/fiatal házaspár, melyből 300.000,- Ft/házaspár összeget vissza nem térítendő pénzeszköz-átadásként kell tervezni.
|
|
4. |
|
Felhalmozási célú kölcsön nyújtása
|
|
|
a) |
Az első lakáshoz jutó fiatal házasok támogatásának összegéből 100.000,- Ft/házaspár összeget felhalmozási kölcsönként kell tervezni.
|
|
|
b) |
Az önkormányzati dolgozók lakásépítési kölcsön folyósításaként az előző években nyújtott kölcsön visszatérülésének bevételével megegyező összeget lehet tervezni. |
|
5. |
|
Felhalmozási finanszírozási kiadások |
|
|
a) |
A Nagykun Klub felújítás, a Művelődési és Ifjúsági Központ felújítás és a II/a, II/b, III/a öblözet szennyvízcsatorna beruházás célhitelének tőketörlesztése terheli a 2011. évi költségvetést 22.218 ezer forint összegben. |
|
|
b) |
A felhalmozási célú kötvény tőketörlesztése 2011. szeptember 30. napján esedékes. |
|
|
c) |
A 375/2009 (XII.22.) sz. önkormányzati határozat alapján 12 .000.000,- forint befektetési célú értékpapír vásárlás és a 374/2009 (XII.22.) sz. önkormányzati határozat szerint 4 200 EUR összegű, befektetési célú értékpapír vásárlást kiadását tervezni kell. |
VI. |
|
|
EGYÉB RENDELKEZÉSEK
|
|
|
a) |
Egyéb tervezéssel kapcsolatos szempont: a földvásárlás fontosságának megerősítése.
|
|
|
b) |
Egyéb tervezéssel kapcsolatos szempont: az öregerdő védetté nyilvánításának folytatása szükséges.
|
|
|
c) |
Egyéb tervezéssel kapcsolatos szempont: egységes műemléki, környezetvédelmi, természetvédelmi rendelet megalkotása szükséges.
|
|
|
d) |
Meg kell vizsgálni az Ábri-ház nádtetejének és falazatának felújítási lehetőségét |
|
|
e) |
Meg kell vizsgálni szánkódomb kialakításának lehetőségét. |
|
|
f) |
A költségvetési javaslatot és tervezetet egyeztetni kell a jogszabályban előírt fórumokkal, testületekkel, közalkalmazotti tanáccsal, reprezentatív szakszervezetekkel, intézményekkel és a Cigány Kisebbségi Önkormányzattal. |
|
|
g) |
Utófinanszírozott pályázatok benyújtásához minden esetben képviselő-testületi jóváhagyás szükséges. |
|
|
gy) |
A következő években megjelenő pályázatokon történő részvételhez keresni kell a további forrásbevonás lehetőségét. |
|
|
h) |
Amíg a képviselő-testület költségvetési rendeletét nem alkotta meg, a polgármester jogosult a helyi önkormányzat költségvetését megillető bevételeknek a hatályos jogszabályok szerinti beszedésére és az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítésére. Az így folytatott gazdálkodásról a képviselő-testület előtt el kell számolni, a beszedett bevételeket és teljesített kiadásokat az új költségvetési rendeletbe kell beilleszteni. |
|
|
i) |
A költségvetés készítését az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII.19.) számú Kormányrendeletben előírt szerkezetben kell előkészíteni. A megváltozott szabályozás szükségessé teszi a költségvetési rendelet szerkezetének átdolgozását, egyszerűsítését, melyet a költségvetési rendelet elfogadása előtt a képviselő-testület elé kell terjeszteni. |
|
|
j) |
A 2011. évi költségvetés készítésekor a Képviselő-testületet tájékoztatni kell az önkormányzat eladósodásának növekedésére figyelemmel arról, hogy a hosszú lejáratú, adósságot keletkeztető kötelezettségvállalásból adódó tőke- és kamatfizetési kötelezettségét milyen feltételek mellett tudja az önkormányzat teljesíteni. |
|
|
k) |
A 2011. évi költségvetés előkészítését, elkészítését úgy kell kivitelezni, hogy a 2011. február hónapban képviselő-testületi tárgyalásra és elfogadásra kerüljön. Határidő: 2011. február 15. Felelősök : Kecze István polgármester Dr. Kittlinger Ilona címzetes főjegyző |
|
|
l) |
Erről értesül: 1. Kecze István polgármester 2. Dr. Kittlinger Ilona címzetes főjegyző 3. Valamennyi önkormányzati intézmény vezetője 4. Polgármesteri Hivatal osztályvezetői 5. Váradi Istvánné könyvvizsgáló |