340/2006. (XII.14.) számú önkormányzati határozat
a 2007. évi költségvetési koncepció elfogadásáról
Kisújszállás Város Önkormányzati Képviselő-testülete megtárgyalta és elfogadta a 2007. évi költségvetési koncepcióját és úgy dönt, hogy a költségvetési rendelet-tervezetet a következő szempontok figyelembevételével kell elkészíteni:
1.) A bevételeket és kiadásokat reálisan, a jogszabályi előírásoknak megfelelő, tényleges előirányzati összegekkel kell számításba venni. A képviselő-testület a helyi iparűzési adó, idegenforgalmi adó, a magánszemélyek kommunális adójának mértékén nem tervez változtatást.
a.) Az intézményi, polgármesteri hivatali költségvetési egyeztetések során biztosítani kell a működtetést, a működési bevételek teljes körű feltárását.
aa.) A bevételek tervezésénél a központi költségvetési forrással, a helyi adók önkormányzati rendelet mértéke szerinti, a gépjárműadó jogszabály szerinti bevételekkel,
ab.) A működési bevételek és az egyéb saját bevételek előző évi teljesítéséhez viszonyított 6,2 %-os növekedésével kell számolni. Saját bevételek előirányzata megállapításához a 2006. évi tényleges bevételeket - az egyszeri bevétellel korrigálva - kell figyelembe venni a 2007. évi költségvetés bevételeinek tervezésekor. A nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásából származó bevétel 2007. évi mértékénél a 428/2005. (XII.15.) önk. határozat előírását kell figyelembe venni.
ac.) A folyamatban lévő és megnyert 2007. évre áthúzódó, vagy induló pályázatok ( HEFOP pl.) bevételeit és kiadásait teljes körűen, de az intézményi költségvetésben elkülönítve kell tervezni.
ad.) A cégtelefon magáncélú használatát minden intézményben belső utasítással szabályozni szükséges, és az ebből származó bevételt tervezni kell.
b.) Felhalmozási célú bevételként
ba.) felhalmozási célra kapott támogatás
bb.) támogatás értékű bevétel, az államháztartáson kívülről átvett pénzeszköz,(pl. lakossági közműfejlesztési hozzájárulás)
bc.) a lakáshoz jutás feladatai jogcímen a települési önkormányzatot megillető normatív hozzájárulás 100 %-a,
bd.)az önkormányzat döntése alapján a magánszemélyek kommunális adójának 100 %-a
be.) az önkormányzat felhalmozási és tőke jellegű bevételei:
- ingatlanértékesítésből származó bevétel
- a belvizes támogatások során az önkormányzat tulajdonába került belvizes ingatlanok értékesítése,
- önkormányzati vagyon üzemeltetéséből származó bevétel,
- osztalékok
- egyéb tárgyi eszköz értékesítéséből származó bevétel
bf.) a felhalmozási kiadások általános forgalmi adó tartalmának visszatérített összege
bg.) felhalmozási célú pénzmaradványokat: a 2006. évben tervezett, de 2007. évre áthúzódó kifizetések fedezeteként kell kezelni.
bh.) fejlesztési hitel felvétel: az Ötv szerint kiszámított hitelfelvételi korlát szerint, az önkormányzat fizetőképességét figyelembe véve tervezhető.
bi.) pályázati források: a már megnyert támogatások tervezése mellett a saját erő szükséglet csökkentése érdekében a pályázati lehetőségeket maximálisan figyelembe kell venni.
2/9
bj.) minden felhalmozási bevételt 100 %-osan, ellenőrizhető módon fejlesztésekre kell fordítani és erről a képviselő-testületnek a Polgármesteri Hivatal érintett osztályvezetői félévenként kötelesek beszámolni.
2.) A központi költségvetési források számbavételét - az előző év (2006.) adatait összehasonlító módon tartalmazó - az intézmények normatív támogatását önkormányzati összesen és intézményenként külön-külön bemutatva is el kell készíteni.
3.) Önkormányzati szinten a működési kiadások tervezését követően elsősorban a hitel és kamatainak visszafizetését, valamint a több évre áthúzódó kötelezettségvállalások teljesítését kell tervezni. Ezt követően az önkormányzati határozattal megalapozott, illetve a 2007. évi költségvetés terhére történt döntések kiadásait kell tervezni. Mind a működési, mind pedig a felhalmozási előirányzatok tervezése során külön-külön biztosítani kell a működési és felhalmozási mérleg egyensúlyát.
4.) Személyi juttatások tervezésére vonatkozó szempontok:
Az intézmények közötti különbözőségeket csökkentve a bérek tervezése a január 1-jei létszám alapján, analitikusan a bérek szerint kerüljön megtervezésre, ehhez új tervezési lapokat kell kialakítani.
Intézményi szinten ösztönző elemeket kell beépíteni, nagyobb önállóságot kell biztosítani az intézmények működéséhez, negatív és pozitív érdekeltséget kell meghatározni, a kiadás túllépése miatt szankciót kell megállapítani.
Az előirányzatok betartása esetén az intézményeknek egy pótalapot kell képezni - amely nem azonos a jutalomalappal - a dologi kiadásokra, 2008-tól már személyi juttatásokra is.
Az adómentes személyi juttatások felsőhatárát meg kell állapítani és az adómentes juttatások 20- %-ával a bérköltségeket csökkenteni kell
a.) a létszám tervezése:
aa.) A Polgármesteri Hivatalban 2 fő mezőőri álláshely csökkentést, valamint 1 fő létszám csökkentést és a tourinform feladat ellátás megszüntetését kell tervezni.
ab.)Az önkormányzat nevelési-oktatási intézményeiben a 2006/2007. tanévben indítható gyermek- és tanulócsoportok, valamint a pedagógus és nem pedagógus álláshelyek számának meghatározásáról szóló 137/2006. (V. 25.) sz. önkormányzati határozat, illetve - a Kossuth Lajos. Általános Iskola, Pedagógiai Szakszolgálat, és az Alapfokú Művészetoktatási Intézmény esetében - a 29/2006. (XII.1.) ÖR szerint tervezhető a létszám.
ac.) A 2007/2008. tanévben mind a két általános iskola 2-2 első évfolyamos tanulócsoportot tervezhet
Valamennyi oktatási intézményben figyelembe kell venni a költségvetés készítése során a kötelező óraszám emelést. A tanulócsoportok létszámának kialakításakor a közoktatási tv szerinti átlag és maximális létszám közötti létszámot kell alapul venni. Az Illéssy Sándor Szakközép- és Szakiskola 2007/2008. évben 2 újabb tanulócsoport (18 tanulócsoport helyett 20 tanulócsoport) indításához többlet álláshelyet nem tervezhet.
Az Illéssy Sándor Szakközép- és Szakiskolában egy fő, felsőfokú végzettségű rendszergazda alkalmazásával bővül az álláshelyek száma.
Az Alapfokú Művészetoktatási intézményben 0,1 álláshellyel bővül az engedélyezett intézményi nem pedagógus álláshelyek száma.
ad.) A Művelődési és Ifjúsági Központ városmarketing és városi rendezvények előkészítésére és lebonyolítására 0,5 fő szakmai és a Nagykun Klub működtetésére 0,5 fő technikai létszámnövelést tervezhet. A létszámnöveléssel együtt a rendezvények szervezésének előkészítését a Polgármesteri Hivatallal közösen ki kell alakítani.
b.) Személyi juttatások tervezése során külön kell tervezni a kötelező és az adható személyi juttatásokat:
3/9
ba.) a kötelező személyi juttatások:
- A közalkalmazottak és köztisztviselők részére kötelező bérfejlesztéseket és juttatásokat kell tervezni.
- a polgármesteri hivatalban a természetben nyújtott étkezés havi összegét az SZJA. törvény alapján, ilyen célra adható adómentes juttatás legnagyobb mértékével kell tervezni.( 1995. évi CXVII.tv. a személyi jövedelemadóról 1. sz. melléklet 8.17 pontja szerint)
- Köztisztviselők ruházati költségtérítése a jogszabály szerinti kötelező mértékkel (1992. évi XXIII. tv. a köztisztviselők jogállásáról 49/G.§)
- Képviselők tiszteletdíját az elfogadott önkormányzati rendelet szerint,
- A képviselőnek a képviselő-testület képviseletében vagy megbízásából végzett tevékenységével összefüggő, általa előlegezett, számlával igazolt, szükséges költségeinek megtérítésére 300 ezer Ft keret tervezhető.
bb.) az adható személyi juttatások közül az alábbiak tervezhetők:
- a tiszteletdíjas szociális gondozói díj az SZJA törvényben meghatározott adóterhet nem viselő járandóság összegével tervezhető,
- az SZJA törvény 1. számú melléklet 8.19. pontja szerinti csekély értékű ajándék összege is tervezhető
- az intézményekben és a Polgármesteri Hivatal nem köztisztviselői állományába tartozók részére a természetben nyújtott étkezés havi összege az SZJA. törvény alapján, ilyen célra adható adómentes juttatás legnagyobb mértékével tervezhető.
- Az SZJA törvény 1. számú melléklet 8.30 pontja szerinti iskolakezdési támogatás tervezhető.
- illetményelőleg céljára valamennyi intézménynél és polgármesteri hivatalban az éves rendszeres személyi juttatás előirányzatának 0,5 %-a adható a dolgozók részére külön intézményi belső szabályzat szerint
bc.) Az önkormányzat Munka törvénykönyve hatálya alá tartozó dolgozóinak bérfejlesztése a közszféra tervezési irányelvével.
bd.) A mezőri feladat személyi juttatásának tervezésekor 10 %-os bérfejlesztéssel kell számolni (308/2006. (XI.30.) önk. hat.)
c.) Az oktatási intézményekben a személyi juttatások tervezése szigorúan a tanulócsoportok számának figyelembevételével készített tantárgyfelosztás és a törvény szerinti, ezen túl csak önkormányzati határozattal, arra konkrét hivatkozással, illetve a pedagógiai programban engedélyezett órakeret alapján készüljön. A személyi juttatások tervének egyeztetésekor a tantárgyfelosztáshoz igazodó létszámkeretet ellenőrizni kell.
A nem pedagógus munkakörben dolgozók személyi juttatásait külön kell megtervezni. Mellékelni szükséges a feladat ellátások körét, felül kell vizsgálni az alkalmazott létszámot.
d.) Az intézményi üres álláshelyek tervezésénél a következő elveket kell figyelembe venni: amennyiben az üres álláshely határozott időre be van töltve, akkor azzal a bérrel kell tervezni, amennyiben túlmunkában látják el az üres állásra eső órákat, azt túlóra díjjal kell tervezni.
e.) Az ágazati törvényben szakmai követelményként előírt létszámot a jogszabályban előírt legkésőbbi határidőtől lehet tervezni.
f.) A Polgármesteri Hivatalban és az intézményekben jóváhagyott bérkereten belül - önkormányzati támogatási többletigény nélkül - közhasznú foglalkoztatás tervezhető. Közcélú foglalkoztatás pedig az önkormányzattal kötött megállapodás alapján tervezhető. ( Közhasznú foglalkoztatás esetén a Munkaügyi Központtal kell szerződést kötni és a foglalkoztatási támogatást igényelni. Közcélú foglalkoztatás esetén a támogatást (3.700 Ft / fő/fogl. nap) az önkormányzattal kötött megállapodás alapján lehet igényelni.
g.) A START - kártya nyújtotta előnyöket ki kell használni és a pályakezdők személyi juttatását 15 %-kal emelten kell tervezni.
4/9
5.) A dologi kiadásokat a következő szempontok szerint kell tervezni:
a.) A közüzemi kiadások naturális mutatók alapján, az előző 3 év átlagából (2004-2005-2006.) meghatározott mennyiségi adatokkal a várható árakon tervezhetők,
b.) Naturális mutatókkal meghatározható kiemelt dologi kiadások - az előző 3 év átlagából (2004-'05-'06.) számított mennyiségi adatok alapján, a naturális mutatókkal nem meghatározható kiemelt dologi kiadásokat a 2006. évi teljesítési adatok illetve szerződések alapul vételével a várható infláció mértékével növelt összegben (infláció mértéke 6,2 %) vehetők számításba. Az élelmezési feladatot is ellátó intézmények esetén a számítás alapja a jóváhagyott nyersanyagnorma és a tervezett ételadag mennyisége. A kiemelt dologi kiadások közül a telefonköltségek csökkentése érdekében valamennyi intézményben érvényesíteni kell a cégtelefonok magáncélú használatával összefüggő adókötelezettségről szóló szabályokat. A meg nem térített magáncélú használat után felszámítandó adó és járulék nem tervezhető és nem fizethető! Az intézményvezetők a cégtelefonok használatának körét és mértékét vizsgálják felül, és a magáncélú használat térítési módját belső szabályzatban rögzítsék.
Az ingyenes étkeztetésre jogosultak támogatásához készüljön külön kimutatás és számítás a tervezéshez, külön-külön a bölcsődések, az óvodások és az 1-4 évfolyamos általános iskolai tanulók létszáma alapján.
c.) Az egyéb (mennyiségi mutatóhoz nem kapcsolható) dologi kiadások a 2006. évi teljesítési adatnak megfelelő összegben - számításba véve az értékesítéshez kapcsolódó befizetendő ÁFA összegének változását is - tervezhetők.
d.) Az intézményeknél az ingatlan karbantartást az épületek állagától függően- intézményenként differenciáltan kell tervezni külön tervlapon kimutatva. Intézményi összesenben erre a célra 10.000.000 Ft tervezhető. A benyújtott tervlapokat pályázati anyagként kell kezelni, melyek alapján az összeg felosztásáról a polgármester vezetésével az intézményvezetők döntenek.
A pályázati rendszert a költségvetés elfogadásának időpontjára ki kell dolgozni.
e.) A Művelődési és Ifjúsági Központ költségvetésében külön tételként tervezhető az újonnan belépő Nagykun Klub épület működési (rezsi és egyéb fenntartási) kiadása.
f.) A dologi kiadások egyes tételei között az intézményeket átcsoportosítási lehetőség illeti meg.
6.) A 2007. évi egyéni választókerületi kommunális keretként összesen 2.500.000 Ft összegben kell tervezni, az önkormányzati egyéb feladatok között, a Polgármesteri Hivatal költségvetésében
7.) A kommunális feladatok tervezése során:
a.) A következő évben a járdafelújításokat lehetőség szerint kell kezelni.
b.) Az önkormányzat tulajdonába tartozó külterületi földutak karbantartására 1.500.000 Ft összeget kell tervezni. Ezt csak pályázati saját erőként kell kezelni. Pályázati lehetőség hiányában a saját erő összegét - a mezőőrök és a földtulajdonosokkal együttműködve - lehet a feladatra fordítani.
c.) A szolgáltató a szelektív hulladékgyűjtő udvar működtetését tervezze, a működéssel kapcsolatos bevételek és kiadások számítása alapján a hulladékudvar üzemeltetési költségeihez való önkormányzati hozzájárulást tervezni kell.
d.) A Kossuth Lajos utcában és a Szabadság téri lakótelepen a permetezést tervezni kell. Amennyiben szükséges a tervezés évi két alkalomra vonatkozzon.
8.) A társadalmi- és szociálpolitikai juttatások terén az önkormányzat a 2007. évi költségvetésének tervezésénél figyelemmel kell lenni a költségvetési törvényben, a más kapcsolódó központi jogszabályokban, a szociális igazgatásról és a szociális ellátások helyi szabályairól valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvényben foglaltakra.
5/9
a.) Az iskolatej programhoz szükséges saját erő forrást tervezni kell.
b.) A nyári gyermekétkeztetést 55 napra 150 főre kell tervezni pályázati lehetőségek kihasználásával, amihez saját erőként 1,5 millió Ft-ot kell biztosítani. A feladatot ellátó intézmény a Kossuth Lajos Általános Iskola, Pedagógiai Szakszolgálat és Diákotthon.
A nyári napközis tábor időtartama 2 hét, amit a Kossuth Lajos Általános Iskola bonyolít le, ehhez a napi 2 óra étkezési felügyeletet és napi 1 óra adminisztrációs költségeket tervezni kell.
c.) A gyermekek nyári szabadidő eltöltéséhez a forrást pályázati lehetőség feltárásával lehet biztosítani.
Ennek értelmében a szociális támogatások meghatározott mértékkel és a várható igények alapján kerüljenek tervezésre szociális ellátási módonként külön-külön, figyelemmel az erre a célra kapott állami hozzájárulás összegére.
Ezzel egyidejűleg kiemelt figyelmet kell fordítani a közcélú-, közhasznú foglalkoztatásra, az alkalmi munkavállalás kiterjesztésére és a közmunkaprogramok indítására. A közfoglalkoztatás személyi és tárgyi feltételeinek megteremtését a szociális célra kapott összeg keretéből tervezni kell. A közfoglalkoztatást elsősorban a Vízmű Kft és a Városgazdálkodási Kft bevonásával tervezi megvalósítani az önkormányzat. Az „50 új végpont - közelebb az ügyfelekhez" című projekt keretében tanácsadó foglalkoztatásával összefüggő bevételeket és kiadásokat tervezni kell a Polgármesteri Hivatalban.
9.) A városi televízió működtetését 2006. évi előirányzat összegével tervezni kell a Művelődési és Ifjúsági Központ költségvetésében.
A korábbi szolgáltatóval: a Túrkevén Élőkért Egyesülettel 2007. évre nem köt megállapodást az önkormányzat, ezért az átadott vagyontárgyakat 2006. december 31-ével működőképes állapotban vissza kell venni és a Művelődési és Ifjúsági Központnak kell átadni. A Művelődési és Ifjúsági Központ igazgatója a 2007. januári önkormányzati ülésre készítsen költségvetést a helyi televízió működésére, és a szükséges engedélyek beszerzését kezdje meg.
10.) A helyi autóbusz közlekedés támogatását a szerződés szerinti összeggel 2007. évben tervezni kell. A helyi közforgalmú közlekedés normatív támogatását a központi költségvetésből igényelni kell.
11.) A felhalmozási kiadások tervezésénél a már megkezdett beruházásokat, felújításokat, a már megnyert pályázatokhoz kapcsolódó feladatokat (áthúzódó kötelezettségek) és a meghozott önkormányzati döntéseket kell számításba venni.
11.1. Áthúzódó kötelezettségek a költségvetésben a 1. számú mellékletben részletezett több éves kötelezettségvállalások 2007. évi ütemét elsődlegesen kell tervezni.
11.2. I. számú fogorvosi körzet rendelő helyiség biztosítására és felszerelésére a Rákóczi úti rendelőben kb. 12 millió Ft-ot tervezni kell, ezzel együtt a Pro-labor épületen belüli áthelyezésére 1.000.000 Ft szükséges .
A saját forrás csökkentése érdekében kiemelten figyelni kell az egészségügyi-gép-műszer beszerzés pályázati (előfinanszírozási, vagy más) lehetőségeit.
11.3. Pályázatokhoz kapcsolódó saját erőre, tervezésre és tervdokumentációk készítésére felhalmozási feladatként 23.000.000 Ft-ot kell tervezni.
11.4. Utcakorrekciók céljára felhalmozási kiadásként 500.000 Ft tervezendő
11.5.Az önkormányzati törzsvagyonba tartozó szilárd burkolatú belterületi utak kapacitást nem növelő burkolat felújítását központi támogatási lehetőséggel kiegészítve kell elvégezni. Ehhez 50 % saját erőt felhalmozási bevételből kell biztosítani 10.000.000 Ft-ot .
6/9
12.) Képviselő-testületi döntés alapján tervezendő tételek
a.) A képviselő-testület úgy dönt, hogy a következő évek költségvetéseinek készítésekor a gyermekvédelmi feladatok ellátásából adódó tárgyi és személyi feltételek biztosítására figyelemmel kell lenni, ehhez - a 2007. évi költségvetési koncepció készítésével egyidejűleg - készüljön konkrét feladat- és ütemterv (61/2006. (III.30.)
b.) Karcagon létesülő állati hulladékgyűjtő-átrakó telep megvalósításához 2.495.090 Ft-ot kell biztosítani saját erőként. (87/2006.(IV. 20.) önk. határozat (a határozatot módosítani kell)
c.) Tervezni kell az Ivóvízminőség Javító Programból a 2007 -os évre eső saját erő szükségletét: 241/2004. (X.4.), 355/2005. (X.27.) önk. határozat ( a határozatot módosítani kell) 23.797.222 Ft.
d.) Tervezni kell az „Észak-alföldi Régió Ivóvízminőségének Javításáért” Önkormányzati Társulás 2007. évi működési költségeihez való hozzájárulást 1.083.074 Ft-ot (154/2005. (IV.28.) önk. határozat
e.) 2007-2013. évekre vonatkozó környezetvédelmi program tervezési költségét 3.000.000 Ft-ban tervezni kell. (142/2006. V.25.) önk. hat.
f.) Karcagi Polgári Védelmi Iroda működéséhez 30 Ft/év/fő hozzájárulás tervezése 2007. január 1. napjától (177/2006. (VI.29.) önk. határozat
g.) Az AVOP-Leader pályázat keretében a Rákóczi u. 10. sz alatti ingatlan turisztikai célú átalakítására 10.505.000 Ft saját erőt be kell tervezni. Pályázati összeg: 8.595.000 Ft (200/2006. (VIII. 15.) önk. hat.
h.) HEFOP pályázattal kapcsolatos kölcsönök visszafizetését kiadási és bevételi oldalon is tervezni kell ( 276, 277, 278 /2006. (X.28.), és 302,303/2006. (XI.30.) önk. határozatok szerint)
i.) Kurucz utcai útépítés 12.305.000 Ft költségét (10.166.000 Ft saját erő és 2.139.000 Ft TEKI támogatás) be kell tervezni (284/2006. (X.26.) önk. hat.
j.) Belterületi belvízelvezető rendszer teljes rekonstrukciójához pályázat útján tervezni kell a beruházási koncepció elkészítésének költségét 2.400.000 Ft összegben, a vízjogi létesítési engedély költségét 12.000.000 Ft összegben 70 % pályázati forrással. A kivitelezés költségei 2008. évtől kezdődően tervezhetők. (289/2006. (X.26.) önk. hat.
k.) A Városi Bölcsőde átalakítását tervezni kell (305/2006. (XI.30.) számú önkormányzati határozat).
13.)Egyéb - fejlesztési feladatok
a.) A hulladékkezelési közszolgáltatás fejlesztéséhez szükséges pályázatokat figyelni kell.
A hulladékkezelési közszolgáltatás fejlesztéséhez szükséges pályázatok között a lakosság szelektív hulladékgyűjtő edényekkel való ellátásának lehetőségét figyelni kell. Elsődlegesen a szelektív hulladékgyűjtő szigetek kialakítását, szelektív hulladékgyűjtő jármű közös üzemeltetését kistérségi összefogással, a komposztáló telep fejlesztését kell tervezni. Az ehhez szükséges önerőt a Városgazdálkodási Kft befizetéséből kell biztosítani.
b.) A jelenleg működő hulladéklerakó rekultivációs tervét a régi hulladéklerakó telep rekultivációs tervével együtt 2006. évben meg kell rendelni, a kifizetést a 2007. évi költségvetésben kell tervezni.
c.) Közterületi játszóterek EU komfort - kiépítése, felülvizsgálatot követő bontással és javítással együtt. Betervezendő 2 millió forint forrás pályázati önerőként.
d.) Önkormányzati intézmények akadálymentesítése pályázati lehetőségek igénybevételével. Az önkormányzat a tervkészítéshez 3 millió forintot tervez. (Jogszabály szerinti határidő: 2010. január 1.)
e.) A Csónakázó tó tisztítását, iszaptalanítását, valamint a kemping fejlesztését pályázati segítséggel kell végezni. Erre a célra 3 millió forint tervezése szükséges.
7/9
A fürdőfejlesztést (például: büfé, egyéb szolgáltatások) vállalkozók támogatásával kell tervezni.
f.) A Városháza parkjában szökőkút készíttetése külső források bevonásával
g.) Engedélyes tervekkel rendelkező utcákban útépítések pályázati források igénybevételével, ott ahol a szennyvízcsatorna már megépült: E feladathoz pályázati önerőként 10 millió forintot kell tervezni.
h.) A Deák Ferenc - Petőfi utca kereszteződésében forgalomirányító lámpa kerüljön elhelyezésre.
i.) A gyógymedence téliesítésének elindítása legalább terv szinten.
14.) Az önkormányzat általános tartalékot 10.000.000 millió Ft-ot tervez.
15.) 2007. évben is szükség lesz működési hitel felvételére. Ha szükséges a felhalmozási kiadásokat részben fejlesztési hitelből valósítja meg, figyelembe véve a költségvetés teherbíró-képességét és eleget téve a gördülő tervezés követelményeinek.
16.) Működési célú pénzeszköz átadások, egyéb szervek támogatása
a.) Városi társadalmi szervek, alapítványok és egyéb civil szervezetek támogatása - a Nagykunsági Lovasbandérium 2006. évi működési támogatásávál és a helyi kiadványok 2006. évi támogatási keretével növelt - 2006. évi eredeti előirányzat a 2007. évre jelzett infláció (6,2 %) mértékével növelve tervezhető. Egy helyen kerüljön tervezésre valamennyi társadalmi szerv, alapítvány és egyéb szervezet támogatása.
A civil szervezetek támogatása előtt kerüljön megvizsgálásra a civil szervezet működése és csak a ténylegesen működő szervezet kapjon önkormányzati támogatást.
b.) A helyi sporttevékenység támogatására 25.000.000 Ft-ot tervez , ezen túl külön kell tervezni és kezelni a XX. Nagykun Diáksport Viadal támogatását, amely a 320/2006. (XI.30.) számú önkormányzati határozat szerint a Móricz Zsigmond Gimnázium, Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium költségvetésében kerüljön megtervezésre.
c.) A " Kisújszállás Közművesítésének Fejlesztéséért" Alapítvány támogatását 10 millió forint összegben kell tervezni.
d.) A Városi Diákönkormányzat létrehozásához 150.000 Ft-ot biztosít, mely 2007. szeptember 1-től használható fel. A költségvetési javaslatot és tervezetet egyeztetni kell a jogszabályban előírt fórumokkal, testületekkel, közalkalmazotti tanáccsal, reprezentatív szakszervezetekkel, intézményekkel és a Cigány Kisebbségi Önkormányzattal.
e.) A szennyvízberuházással kapcsolatos működési költségeket és támogatásokat 6 millió forint összegben tervezni kell.
17.)Egyéb tervezési feladatok:
a.) Az önkormányzat a magyarhertelendi tábor értékesítésével nem számol, az ingatlan egyéb módon való hasznosítását, és az értékesítésről szóló határozat módosítását elő kell készíteni.
b.) A közoktatás változó finanszírozása miatt át kell gondolni az oktatási intézmények működtetését, a létszámgazdálkodást. Meg kell vizsgálni a többcélú kistérségi társulás keretein belüli működtetést. Szakértői vélemény elkészítésére 1 millió Ft-ot tervezni kell a Polgármesteri Hivatal költségvetésében. A szervezet átalakításról a Közoktatási Intézkedési Tervben kell dönteni.
A képviselő-testület megvizsgálja az Arany János Általános Iskola kisebb épületei további gazdaságos fenntartásának indokoltságát.
8/9
c.) Az Alapfokú Művészetoktatási Intézmény minősítéséhez szükséges szakértői munkára 320.000 Ft-ot szükséges tervezni az intézményi költségvetésben. A minősítést 2007. december 31-ig az intézmény végeztesse el.
d.) A Városi Bölcsőde és a Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ 2007. évi költségvetésének összeállításakor figyelembe kell venni, hogy többcélú kistérségi kereteken belül, vagy a jelenlegi formában működik-e.
e.) A költségvetés készítését a 217/1998. (XII.30.) számú Kormányrendelet 29. §-ában előírt szerkezetben kell előkészíteni, melynek része az előirányzat - felhasználási ütemterv is. Figyelmet kell fordítani arra, hogy elkülönítetten kerüljenek megtervezésre az európai uniós támogatással megvalósuló programok, projektek bevételei, kiadásai, valamint az önkormányzaton kívüli ilyen projektekhez történő hozzájárulások.
f.) Belvízvédelmi feladatokra, csapadékelvezető csatornák karbantartására 12.000.000 Ft-ot kell tervezni, lehetőleg azokon a helyeken, ahol megépült a szennyvízelvezető rendszer.
g.) Bursa Hungarica Felsőoktatási Ösztöndíj pályázati rendszer kiadására 500.000 Ft-ot kell tervezni. (239/2006.(IX.28.) önk..határozat)
h.) Az első lakáshoz jutó fiatal házasok támogatását 2007. évre az önkormányzati rendeletben meghatározott összeggel 25 fiatal párral- 400.000 Ft/fiatal házaspár = 250.000 Ft vissza nem térítendő, 150.000 Ft visszatérítendő támogatás - kell tervezni.
i.) Az „Ipari Park” feltételeinek megteremtéséhez pályázati önerőként 10.000.000 Ft tervezhető.
j.) A Városháza akadálymentesítésének megtervezése és kivitelezése a magas földszintig Pályázati összegként 6.000.000 Ft-ot, saját erőként 2.000.000 Ft-ot tervezni kell (……/2006. (XII.14.) önk. határozat.
k.) A Városháza tetőszerkezetének és -fedésének szakaszos felújítása, a pályázati lehetőségek maximális kihasználásával. Az önerőre 5.000.000 Ft-ot kell tervezni.
l.) Taneszköz fejlesztésre 3 millió forint tervezése szükséges. (319/2003.(XII.18. )önk .hat.)
m.) A következő évben a városi ünnepségek, testvérvárosi kapcsolatok kiadásait a 2006.évi tényadatokkal azonos összegben kell tervezni.
n.) A strandfürdő 2007. évi üzemeltetésének költségeit tervezni kell 20.000.000 Ft összeggel, a strandfürdő egész éves nyitva tartása mellett, és a strand üzemeltetési költségének csökkentése érdekében a hidegvizes-kutak üzemeltetése lehetőségének vizsgálni kell.
o.) A képviselők részére az önkormányzati anyagok elektronikus úton történő eljuttatatásának pénzügyi, tárgyi, személyi feltételeit meg kell vizsgálni és a Polgármesteri Hivatal költségvetésében külön tételként tervezni kell.
p.) A kábel-TV hálózat városi szintű teljes kiépítése kerüljön tervezésre, együttműködve a helyi szolgáltatóval.
q.) 2007. évben az Alapfokú Művészetoktatási Intézmény által megrendezésre kerülő Kürtversenyt 1 millió Ft-tal támogatja a képviselő-testület
r.) Az optikai kábelhálózat kommunikációs kihasználtságát meg kell vizsgálni és tervezni kell.
s.) A Polgármesteri Hivatalban az elektronikus ügyintézés feltételeit ki kell alakítani.
t.) A képviselő-testületi ülések hangfelvételének technikai feltételeit korszerűsíteni szükséges, az eszközök beszerzését a Polgármesteri Hivatal külön kimutatva tervezze.
18.) A Cigány Kisebbségi Önkormányzatot a települési önkormányzat - az állam által juttatott központosított előirányzattal azonos összeggel - 640.000 Ft-tal támogatja.
19.) Amíg a képviselő-testület költségvetési rendeletét nem alkotta meg, a polgármester jogosult a helyi önkormányzat költségvetését megillető bevételeknek a hatályos jogszabályok szerinti beszedésére és az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítésére. Az így folytatott gazdálkodásról a képviselő-testület előtt el kell számolni, a beszedett bevételeket és teljesített kiadásokat az új költségvetési rendeletbe kell beilleszteni.
9/9
20.) A 2007. évi költségvetés előkészítését, elkészítését úgy kell kivitelezni, hogy az 2007. február hónapban képviselő-testületi tárgyalásra és elfogadásra kerüljön.
Határidő: 2007. január 31.
Felelősök : Kecze István polgármester
Dr. Kittlinger Ilona címzetes főjegyző
Erről értesül:
1. Kecze István polgármester
2.Dr.Kittlinger Ilona címzetes főjegyző
3.Valamennyi önkormányzati intézmény vezetője
4.Polgármesteri Hivatal osztályvezetői
5.Polgármesteri Hivatal intézményi referensei és belső ellenőre
6. Váradi Istvánné könyvvizsgáló