351/2007. (X.30.) számú önkormányzati határozat
Kisújszállás Város Önkormányzatának 2008 évi belső ellenőrzési tervéről
Kisújszállás Város Önkormányzati Képviselő-testülete a 2008. évi belső ellenőrzési tervét a határozat melléklete szerint jóváhagyja
Erről értesül:
Kecze István polgármester
Tatár Zoltán alpolgármester
Dr Ducza Lajos alpolgármester
Dr Kittlinger Ilona címzetes főjegyző
Kormos Lajos Költségvetési Szolgáltató Iroda vezetője
Polgármesteri Hivatal osztályvezetői
Polgármesteri Hivatal intézményi osztálya
Deák Sándorné belső ellenőrzési vezető
Érintett intézmények vezetői
Kmf.
Kecze István s.k. Kacsó Sándorné s.k.
polgármester aljegyző
A kivonat hiteléül:
Kisújszállás, 2007. november 5.
(: Kacsó Sándorné:)
aljegyző
Kisújszállás Város Önkormányzatának
Polgármesteri Hivatal Belső Ellenőre
+ 5310 Kisújszállás, Szabadság tér 1. sz.
(: 59/520-246 Fax: 59/321-139
351/2007.(X.30.) számú önkormányzati határozat melléklete
ÉVES ELLENŐRZÉSI TERV
2008. évre
Kisújszállás Város Képviselő-testülete a helyi önkormányzatra vonatkozóan a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI.26.) Kormány rendelet 21. §-a szerint az alábbi éves ellenőrzési tervet fogalmazza meg.
Kisújszállás Város Önkormányzata jelenleg 2 önállóan és 10 részben önállóan gazdálkodó költségvetési szervet tart fenn, az ellenőrzési terv így ezen intézményekre vonatkozóan készült el. Az elkészítés során a Költségvetési Szolgáltató Iroda vezetőjétől és a Polgármesteri Hivatal vezetőitől, osztályvezetőitől kért és adott javaslat figyelembe lett véve.
1./ A tervet megalapozó elemzések
Az ellenőrzési terv összhangban van a Polgármesteri Hivatal és a Költségvetési Szolgáltató Iroda stratégiai ellenőrzési tervével.
Az ellenőrzési terv kockázatelemzés alapján felállított prioritásokon alapul.
Igy pl.
1. önkormányzati döntésekhez kapcsolódó ellenőrzési feladat,
2. éves költségvetési beszámolóhoz kapcsolódóan az állami normatív támogatás elszámolása,
3. a folyamatba épített előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés (FEUVE) érvényesülése,
4. belső szabályzatok jogharmónizációja
5. szervezeti struktúra változáshoz kapcsolódó ellenőrzések,
6. számviteli politikai érvényesülése,
7. pénzkezelési szabályzat betartása,
8. vagyongazdálkodás rendje.
2./ Az elvégzendő ellenőrzések leírása a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló módosított 193/2003. (XI.26.) Kormányrendelet 21.§ (3) bekezdésében előírtak szerint
1. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címe |
A működés átfogó ellenőrzése az önkormányzat 44/2007. (II.27.) sz. önkormányzati határozattal elfogadott Közoktatási önkormányzati minőségirányítási programja alapján |
Az ellenőrzés célja |
A közoktatásról szóló 1993.évi LXXIX tv. 102. § (2) d) pontja szerint az ellenőrzés az intézmény gazdálkodására, működésének törvényességére, a gyermek- és ifjúságvédelmi tevékenységre, a tanuló- és gyermekbaleset megelőzésére tett intézkedésekre terjed ki a 2003/2004-es tanévtől a 2007/2008-as tanév első félévéig tartó időszakra. |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Alapfokú Művészetoktatási Intézmény |
2/9
Az ellenőrizendő időszak2003-2008 évek |
|
Az ellenőrzés típusa |
Rendszerellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
Próbaszerű |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. I félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
Felkért külső szakértő(k) (a revizori napok száma nem ismert) |
2. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címeA 2007 évi normatív támogatás elszámolásához a létszámadatok ellenőrzése a Magyar Köztársaság 2007 évi költségvetéséről szóló 2006. évi CLIII. tv. alapján |
|
Az ellenőrzés célja |
A 2007 évi normatív állami támogatások alapjául szolgáló mutatószámok, valamint a felhasználás dokumentálásának ellenőrzése |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Valamennyi oktatási intézmény (6 db), Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ, Városi Bölcsőde, Városgazdálkodási KFT. |
Az ellenőrizendő időszak |
2007. év |
Az ellenőrzés típusa |
Pénzügyi ellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
Tételes ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. I. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
Tapasztalat szerint: 3 fő 39 revizori nap (vizsgálatvezető 26 revizori nap és oktatási intézményi referens 8 revizori nap, intézményi referens 5 revizori nap) |
3. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címeA Polgármesteri Hivatal szervezeti átalakításához kapcsoló feladatok elkészültének /magvalósulásának ellenőrzése. |
|
Az ellenőrzés célja |
Annak megállapítása, hogy a Polgármesteri Hivatalban 2007. október 1-jén végrehajtott szervezeti átalakítás kapcsán a szükséges munkaköri leírások és belső szabályzatok elkészültek-e |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Polgármesteri Hivatal minden osztálya |
Az ellenőrizendő időszak |
2007. október 01-től az ellenőrzés időpontjáig |
Az ellenőrzés típusa |
Szabályszerűségi |
Az ellenőrzés módszerei |
Tételes ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. I. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
21 revizori nap |
4. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címeVásárlási előlegekkel való elszámolás ellenőrzése |
|
Az ellenőrzés célja |
Annak megállapítása, hogy a jogszabályi változás a szabályzatban illetve a gyakorlatban érvényesül-e |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztálya |
Az ellenőrizendő időszak |
2008. év |
Az ellenőrzés típusa |
Szabályszerűségi ellenőrzés |
3/9
Az ellenőrzés módszereiTételes |
|
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. I. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
10 revizori nap |
5. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címe |
Beszerzések szabályozottsága, gyakorlata, dokumentálásai |
Az ellenőrzés célja |
Annak megállapítása, hogy a beszerzések megrendelésének előkészítése, beszerzése, átadása a megrendelő részére, nyilvántartásba vétele, felhasználása és azok dokumentálása szabályozott-e, és az a gyakorlatban érvényesül-e |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Polgármesteri Hivatal Építési és Városüzemeltetési Osztály, Városfejlesztési Osztály, Pénzügyi Osztály |
Az ellenőrizendő időszak |
2008. év |
Az ellenőrzés típusa |
Szabályszerűségi ellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
Tételes ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. I. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
16 revizori nap |
6. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címeA belső szabályzatok tartalma és annak alkalmazása |
|
Az ellenőrzés célja |
Annak megállapítása, hogy a belső szabályzatok megfelelnek-e a hatályos jogszabályi előírásoknak, és azok a gyakorlatban érvényesülnek-e |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztálya |
Az ellenőrizendő időszak |
2008. év |
Az ellenőrzés típusa |
Szabályszerűségi |
Az ellenőrzés módszerei |
Tételes |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. I. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
20 revizori nap |
7. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címe |
HEFOP pályázat pénzfelhasználás - lebonyolítási rendszer ellenőrzése |
Az ellenőrzés célja |
annak megállapítása, hogy a pályázat megvalósításához kialakított szervezeti rendszer működése és a pénzfelhasználás szabályszerű-e. Szabályzatok megfelelőek-e, a gyakorlatban alkalmazásra kerülnek-e. |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Pályázaton résztvevő részben önálló intézmények |
Az ellenőrizendő időszak |
2007. év |
Az ellenőrzés típusa |
szabályszerűségi ellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
tételes ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. I. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
15 revizori nap |
4/9
8. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címeSelejtezés, leltározás teljességének ellenőrzése |
|
Az ellenőrzés célja |
annak megállapítása, hogy az intézmények szabályosan hajtották-e végre a 2007 évi leltározást |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Költségvetési Szolgáltató Iroda és a részben önálló intézmények |
Az ellenőrizendő időszak |
2007. év |
Az ellenőrzés típusa |
szabályszerűségi ellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
tételes ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. I. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
17 revizori nap |
9. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címeGyermek élelmezési konyhák vállalkozásba adása lebonyolításának felülvizsgálata, ellenőrzése |
|
Az ellenőrzés célja |
Az átadás-átvétel mindenre kiterjedően, szabályszerűen történet-e |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Költségvetési Szolgáltató Iroda |
Az ellenőrizendő időszak |
2008. év |
Az ellenőrzés típusa |
szabályszerűségi ellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
tételes ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. I. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
10 revizori nap |
10. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címe Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ Többcélú Kistérségi Társulásba történő átadás lebonyolításának ellenőrzése |
|
Az ellenőrzés célja |
Az átadás-átvétel mindenre kiterjedően, szabályszerűen történet-e |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ |
Az ellenőrizendő időszak |
2008. év |
Az ellenőrzés típusa |
szabályszerűségi ellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
tételes ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. I. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
10 revizori nap |
11. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címeÁFA bevallás elkészítésének ellenőrzése |
|
Az ellenőrzés célja |
annak megállapítása, hogy a hatályos ÁFA törvény szerint történik-e a bevallások elkészítése. Megfelelően alkalmazza-e a gazdasági ügyintéző az ÁFA törvény szabályait. |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Költségvetési Szolgáltató Iroda Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ |
Az ellenőrizendő időszak |
2008. I. negyedév |
Az ellenőrzés típusa |
szabályszerűségi ellenőrzés |
5/9
Az ellenőrzés módszereitételes ellenőrzés |
|
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. I. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
5 revizori nap |
12. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címeGazdasági események könyvelésének ellenőrzése |
|
Az ellenőrzés célja |
annak megállapítása, hogy szabályosan történik-e a gazdasági események kontírozása, könyvelése |
Az ellenőrzött szerv, szerve- zeti egység |
Költségvetési Szolgáltató Iroda és a részben önállóan gazdálkodó intézmények |
Az ellenőrizendő időszak |
2008. év kettő szúrópróbaszerűen kiválasztott hónapja |
Az ellenőrzés típusa |
szabályszerűségi ellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
tételes ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. I. és II. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
20 revizori nap |
13. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címeKötelezettségvállalás, utalványozás, érvényesítés és ellenjegyzés hatásköri rendje gyakorlatának ellenőrzése |
|
Az ellenőrzés célja |
annak megállapítása, hogy a kötelezettségvállalás, ellenjegyzés, utalványozás, érvényesítés és ellenjegyzés szabályozása jogszabályszerű-e, és a gyakorlata szabályszerű-e |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Polgármesteri Hivatal Pénzügyi osztályán keresztül minden osztály |
Az ellenőrizendő időszak |
2008. év egy szúrópróbaszerűen kiválasztott hónapja |
Az ellenőrzés típusa |
Szabályszerűségi ellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
tételes ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. II. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
18 revizori nap |
14. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címeIktatás, irattározás ellenőrzése |
|
Az ellenőrzés célja |
A helyi ügyiratkezelés gyakorlata és az ügyirat kezelési szabályzatban foglaltak végrehajtásának ellenőrzése. |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Polgármesteri Hivatal Szervezési Osztálya |
Az ellenőrizendő időszak |
2008. év |
Az ellenőrzés típusa |
Szabályszerűségi ellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
Rendszerében tételes, ügyiratok tekintetében szúrópróbaszerű ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. II. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
15 revizori nap |
6/9
15. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címe |
Kintlévőségek, behajtás, követelés állomány kezelése |
Az ellenőrzés célja |
Annak megállapítása, hogy a követelés állományt dokumentumok alátámasztják-e, a hátralékos állomány megszüntetésére hozott intézkedések értékelése valamint a behajthatatlan követelésállomány megállapítására és elszámolására tett intézkedések megalapozottságának valamint valós feltárásának értékelése. A 2007. évben végzett ellenőrzés megállapításaira tett intézkedések eredményessége. |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Az önkormányzat valamennyi intézménye (11 db) és a Polgármesteri Hivatal |
Az ellenőrizendő időszak |
2007-2008. év |
Az ellenőrzés típusa |
Eredményességi ellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
Tételes ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. II. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
45 revizori nap |
16. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címe |
A pénzbeli szociális ellátások kifizetésének rendszerére vonatkozó ellenőrzés |
Az ellenőrzés célja |
Annak megállapítása, hogy a pénzbeli szociális ellátásokkal kapcsolatos feladatok (a kérelem benyújtásától a kifizetésig) gyakorlata megfelelően szolgálja-e a praktikusságot, ésszerűséget |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
A Polgármesteri Hivatal Igazgatási és Pénzügyi Osztálya |
Az ellenőrizendő időszak |
2007. év egy tetszőleges hónapja |
Az ellenőrzés típusa |
Hatékonysági ellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
Tételes ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. II. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
17 revizori nap |
17. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címe |
Bizonylatok, analitikák, szabályzatok ellenőrzése |
Az ellenőrzés célja |
annak megállapítása, hogy az intézményben a bizonylatok, a hozzákapcsolódó dokumentumok, analitikák szabályszerűek-e, teljeskörűek-e. Szabályzatok megtalálhatók-e, a gyakorlatban alkalmazásra kerülnek-e. |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Városi Óvoda Intézmény |
Az ellenőrizendő időszak |
2008. év |
Az ellenőrzés típusa |
szabályszerűségi ellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
tételes ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. II. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
20 revizori nap |
7/9
18. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címeTérítési díjak beszedésének ellenőrzése |
|
Az ellenőrzés célja |
annak megállapítása, hogy szabályosan történik-e a térítési díjak elszámolása |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Városi Óvoda Intézmény Arany János Általános Iskola Kossuth Lajos Általános Iskola, Pedagógiai Szakszolgálat és Diákotthon |
Az ellenőrizendő időszak |
2008. szeptember hó |
Az ellenőrzés típusa |
szabályszerűségi ellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
tételes ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. II. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
15 revizori nap |
19. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címeKarbantartások, felújítások dokumentáltságának ellenőrzése |
|
Az ellenőrzés célja |
annak megállapítása, hogy az intézményi karbantartások, felújítások végrehajtása és dokumentálása az előirányzottak szerint történtek-e. |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Költségvetési Szolgáltató Iroda és a részben önállóan gazdálkodó intézmények |
Az ellenőrizendő időszak |
2008. év |
Az ellenőrzés típusa |
szabályszerűségi ellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
tételes ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. II. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
20 revizori nap |
8/9
3./ Az ellenőrzések időbeli ütemezése
a./ az előre lekötött ellenőrzési idő és ellenőrzési kapacitás:
Feladat ellátás időpontja 2008. év |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
Az ellenőrzés sorszáma, címe |
Belső ellenőr |
Intéz- ményi referens |
Külső szak- értő |
revizori nap |
I. félév |
5 |
X |
1. A működés átfogó ellenőrzése az önkormányzat 44/2007. (II.27.) sz. önkormányzati határozattal elfogadott Közoktatási önkormányzati minőségirányítási programja alapján |
|
I. félév |
26 |
13 |
2. A 2007 évi normatív támogatás elszámolásához a létszámadatok ellenőrzése a Magyar Köztársaság 2007 évi költségvetéséről szóló 2006. évi CLIII. tv. alapján |
|
I. félév |
21 |
3. A Polgármesteri Hivatal szervezeti átalakításához kapcsoló feladatok |
||
I. félév |
10 |
4. Vásárlási előlegekkel való elszámolás ellenőrzése |
||
I. félév |
16 |
5. Beszerzések szabályozottsága, gyakorlata, dokumentálásai |
||
I. félév |
20 |
6. A belső szabályzatok tartalma és annak alkalmazása |
||
I. félév |
15 |
7. HEFOP pályázat pénzfelhasználás - lebonyolítási rendszer ellenőrzése |
||
I. félév |
20 |
8. Selejtezés, leltározás teljességének ellenőrzése |
||
I. félév |
10 |
9. Gyermek élelmezési konyhák vállalkozásba adása lebonyolításának felülvizsgálata, ellenőrzése |
||
I. félév |
10 |
10. Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ Többcélú Kistérségi Társulásba történő átadás lebonyolításának ellenőrzése |
||
I. félév |
5 |
11. ÁFA bevallás elkészítésének ellenőrzése |
||
I. - II. félév |
20 |
12. Gazdasági események könyvelésének ellenőrzése |
||
II. félév |
18 |
13. Kötelezettségvállalás, utalványozás, érvényesítés és ellenjegyzés hatásköri rendje gyakorlatának ellenőrzése |
||
II. félév |
15 |
14. Iktatás, irattározás ellenőrzése |
||
II. félév |
45 |
15. Kintlévőségek, behajtás, követelés állomány kezelése |
||
II. félév |
17 |
16. A pénzbeli szociális ellátások kifizetésének rendszerére vonatkozó ellenőrzés |
||
II. félév |
15 |
17. Bizonylatok, analitikák, szabályzatok ellenőrzése |
||
II. félév |
15 |
18. Térítési díjak beszedésének ellenőrzése |
||
II. félév |
20 |
19. Karbantartások, felújítások dokumentáltságának ellenőrzése |
||
2008. év |
318 |
18 |
X |
Összesen |
X E feladat elvégzésére szervezetek szakosodtak, ezek felkeresése év közben történik.
9/9
b./ az előre nem látható, soron kívüli ellenőrzésekre rendelkezésre álló ellenőrzési idő és ellenőrzési kapacitás:
- az ütemezés szerint még felhasználható ellenőrzési időszak: nem ismert
- az ütemezés szerint még rendelkezésre álló ellenőrzési kapacitás: nem ismert
Készült: Kisújszállás, 2007. október 08.
Készítette: Deák Sándorné belső ellenőrzési vezető
A jóváhagyás időpontja: Kisújszállás, 2007. október 30. nap
Jóváhagyta: Kisújszállás Város Önkormányzata
a……../2007. (X.30.) számú határozattal
351/2007. (X.30.) számú önkormányzati határozat
Kisújszállás Város Önkormányzatának 2008 évi belső ellenőrzési tervéről
Kisújszállás Város Önkormányzati Képviselő-testülete a 2008. évi belső ellenőrzési tervét a határozat melléklete szerint jóváhagyja
Erről értesül:
Kecze István polgármester
Tatár Zoltán alpolgármester
Dr Ducza Lajos alpolgármester
Dr Kittlinger Ilona címzetes főjegyző
Kormos Lajos Költségvetési Szolgáltató Iroda vezetője
Polgármesteri Hivatal osztályvezetői
Polgármesteri Hivatal intézményi osztálya
Deák Sándorné belső ellenőrzési vezető
Érintett intézmények vezetői
Kmf.
Kecze István s.k. Kacsó Sándorné s.k.
polgármester aljegyző
A kivonat hiteléül:
Kisújszállás, 2007. november 5.
(: Kacsó Sándorné:)
aljegyző
Kisújszállás Város Önkormányzatának
Polgármesteri Hivatal Belső Ellenőre
+ 5310 Kisújszállás, Szabadság tér 1. sz.
(: 59/520-246 Fax: 59/321-139
351/2007.(X.30.) számú önkormányzati határozat melléklete
ÉVES ELLENŐRZÉSI TERV
2008. évre
Kisújszállás Város Képviselő-testülete a helyi önkormányzatra vonatkozóan a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI.26.) Kormány rendelet 21. §-a szerint az alábbi éves ellenőrzési tervet fogalmazza meg.
Kisújszállás Város Önkormányzata jelenleg 2 önállóan és 10 részben önállóan gazdálkodó költségvetési szervet tart fenn, az ellenőrzési terv így ezen intézményekre vonatkozóan készült el. Az elkészítés során a Költségvetési Szolgáltató Iroda vezetőjétől és a Polgármesteri Hivatal vezetőitől, osztályvezetőitől kért és adott javaslat figyelembe lett véve.
1./ A tervet megalapozó elemzések
Az ellenőrzési terv összhangban van a Polgármesteri Hivatal és a Költségvetési Szolgáltató Iroda stratégiai ellenőrzési tervével.
Az ellenőrzési terv kockázatelemzés alapján felállított prioritásokon alapul.
Igy pl.
1. önkormányzati döntésekhez kapcsolódó ellenőrzési feladat,
2. éves költségvetési beszámolóhoz kapcsolódóan az állami normatív támogatás elszámolása,
3. a folyamatba épített előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés (FEUVE) érvényesülése,
4. belső szabályzatok jogharmónizációja
5. szervezeti struktúra változáshoz kapcsolódó ellenőrzések,
6. számviteli politikai érvényesülése,
7. pénzkezelési szabályzat betartása,
8. vagyongazdálkodás rendje.
2./ Az elvégzendő ellenőrzések leírása a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló módosított 193/2003. (XI.26.) Kormányrendelet 21.§ (3) bekezdésében előírtak szerint
1. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címe |
A működés átfogó ellenőrzése az önkormányzat 44/2007. (II.27.) sz. önkormányzati határozattal elfogadott Közoktatási önkormányzati minőségirányítási programja alapján |
Az ellenőrzés célja |
A közoktatásról szóló 1993.évi LXXIX tv. 102. § (2) d) pontja szerint az ellenőrzés az intézmény gazdálkodására, működésének törvényességére, a gyermek- és ifjúságvédelmi tevékenységre, a tanuló- és gyermekbaleset megelőzésére tett intézkedésekre terjed ki a 2003/2004-es tanévtől a 2007/2008-as tanév első félévéig tartó időszakra. |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Alapfokú Művészetoktatási Intézmény |
2/9
Az ellenőrizendő időszak2003-2008 évek |
|
Az ellenőrzés típusa |
Rendszerellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
Próbaszerű |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. I félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
Felkért külső szakértő(k) (a revizori napok száma nem ismert) |
2. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címeA 2007 évi normatív támogatás elszámolásához a létszámadatok ellenőrzése a Magyar Köztársaság 2007 évi költségvetéséről szóló 2006. évi CLIII. tv. alapján |
|
Az ellenőrzés célja |
A 2007 évi normatív állami támogatások alapjául szolgáló mutatószámok, valamint a felhasználás dokumentálásának ellenőrzése |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Valamennyi oktatási intézmény (6 db), Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ, Városi Bölcsőde, Városgazdálkodási KFT. |
Az ellenőrizendő időszak |
2007. év |
Az ellenőrzés típusa |
Pénzügyi ellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
Tételes ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. I. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
Tapasztalat szerint: 3 fő 39 revizori nap (vizsgálatvezető 26 revizori nap és oktatási intézményi referens 8 revizori nap, intézményi referens 5 revizori nap) |
3. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címeA Polgármesteri Hivatal szervezeti átalakításához kapcsoló feladatok elkészültének /magvalósulásának ellenőrzése. |
|
Az ellenőrzés célja |
Annak megállapítása, hogy a Polgármesteri Hivatalban 2007. október 1-jén végrehajtott szervezeti átalakítás kapcsán a szükséges munkaköri leírások és belső szabályzatok elkészültek-e |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Polgármesteri Hivatal minden osztálya |
Az ellenőrizendő időszak |
2007. október 01-től az ellenőrzés időpontjáig |
Az ellenőrzés típusa |
Szabályszerűségi |
Az ellenőrzés módszerei |
Tételes ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. I. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
21 revizori nap |
4. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címeVásárlási előlegekkel való elszámolás ellenőrzése |
|
Az ellenőrzés célja |
Annak megállapítása, hogy a jogszabályi változás a szabályzatban illetve a gyakorlatban érvényesül-e |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztálya |
Az ellenőrizendő időszak |
2008. év |
Az ellenőrzés típusa |
Szabályszerűségi ellenőrzés |
3/9
Az ellenőrzés módszereiTételes |
|
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. I. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
10 revizori nap |
5. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címe |
Beszerzések szabályozottsága, gyakorlata, dokumentálásai |
Az ellenőrzés célja |
Annak megállapítása, hogy a beszerzések megrendelésének előkészítése, beszerzése, átadása a megrendelő részére, nyilvántartásba vétele, felhasználása és azok dokumentálása szabályozott-e, és az a gyakorlatban érvényesül-e |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Polgármesteri Hivatal Építési és Városüzemeltetési Osztály, Városfejlesztési Osztály, Pénzügyi Osztály |
Az ellenőrizendő időszak |
2008. év |
Az ellenőrzés típusa |
Szabályszerűségi ellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
Tételes ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. I. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
16 revizori nap |
6. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címeA belső szabályzatok tartalma és annak alkalmazása |
|
Az ellenőrzés célja |
Annak megállapítása, hogy a belső szabályzatok megfelelnek-e a hatályos jogszabályi előírásoknak, és azok a gyakorlatban érvényesülnek-e |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztálya |
Az ellenőrizendő időszak |
2008. év |
Az ellenőrzés típusa |
Szabályszerűségi |
Az ellenőrzés módszerei |
Tételes |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. I. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
20 revizori nap |
7. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címe |
HEFOP pályázat pénzfelhasználás - lebonyolítási rendszer ellenőrzése |
Az ellenőrzés célja |
annak megállapítása, hogy a pályázat megvalósításához kialakított szervezeti rendszer működése és a pénzfelhasználás szabályszerű-e. Szabályzatok megfelelőek-e, a gyakorlatban alkalmazásra kerülnek-e. |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Pályázaton résztvevő részben önálló intézmények |
Az ellenőrizendő időszak |
2007. év |
Az ellenőrzés típusa |
szabályszerűségi ellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
tételes ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. I. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
15 revizori nap |
4/9
8. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címeSelejtezés, leltározás teljességének ellenőrzése |
|
Az ellenőrzés célja |
annak megállapítása, hogy az intézmények szabályosan hajtották-e végre a 2007 évi leltározást |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Költségvetési Szolgáltató Iroda és a részben önálló intézmények |
Az ellenőrizendő időszak |
2007. év |
Az ellenőrzés típusa |
szabályszerűségi ellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
tételes ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. I. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
17 revizori nap |
9. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címeGyermek élelmezési konyhák vállalkozásba adása lebonyolításának felülvizsgálata, ellenőrzése |
|
Az ellenőrzés célja |
Az átadás-átvétel mindenre kiterjedően, szabályszerűen történet-e |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Költségvetési Szolgáltató Iroda |
Az ellenőrizendő időszak |
2008. év |
Az ellenőrzés típusa |
szabályszerűségi ellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
tételes ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. I. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
10 revizori nap |
10. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címe Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ Többcélú Kistérségi Társulásba történő átadás lebonyolításának ellenőrzése |
|
Az ellenőrzés célja |
Az átadás-átvétel mindenre kiterjedően, szabályszerűen történet-e |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ |
Az ellenőrizendő időszak |
2008. év |
Az ellenőrzés típusa |
szabályszerűségi ellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
tételes ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. I. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
10 revizori nap |
11. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címeÁFA bevallás elkészítésének ellenőrzése |
|
Az ellenőrzés célja |
annak megállapítása, hogy a hatályos ÁFA törvény szerint történik-e a bevallások elkészítése. Megfelelően alkalmazza-e a gazdasági ügyintéző az ÁFA törvény szabályait. |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Költségvetési Szolgáltató Iroda Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ |
Az ellenőrizendő időszak |
2008. I. negyedév |
Az ellenőrzés típusa |
szabályszerűségi ellenőrzés |
5/9
Az ellenőrzés módszereitételes ellenőrzés |
|
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. I. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
5 revizori nap |
12. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címeGazdasági események könyvelésének ellenőrzése |
|
Az ellenőrzés célja |
annak megállapítása, hogy szabályosan történik-e a gazdasági események kontírozása, könyvelése |
Az ellenőrzött szerv, szerve- zeti egység |
Költségvetési Szolgáltató Iroda és a részben önállóan gazdálkodó intézmények |
Az ellenőrizendő időszak |
2008. év kettő szúrópróbaszerűen kiválasztott hónapja |
Az ellenőrzés típusa |
szabályszerűségi ellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
tételes ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. I. és II. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
20 revizori nap |
13. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címeKötelezettségvállalás, utalványozás, érvényesítés és ellenjegyzés hatásköri rendje gyakorlatának ellenőrzése |
|
Az ellenőrzés célja |
annak megállapítása, hogy a kötelezettségvállalás, ellenjegyzés, utalványozás, érvényesítés és ellenjegyzés szabályozása jogszabályszerű-e, és a gyakorlata szabályszerű-e |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Polgármesteri Hivatal Pénzügyi osztályán keresztül minden osztály |
Az ellenőrizendő időszak |
2008. év egy szúrópróbaszerűen kiválasztott hónapja |
Az ellenőrzés típusa |
Szabályszerűségi ellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
tételes ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. II. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
18 revizori nap |
14. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címeIktatás, irattározás ellenőrzése |
|
Az ellenőrzés célja |
A helyi ügyiratkezelés gyakorlata és az ügyirat kezelési szabályzatban foglaltak végrehajtásának ellenőrzése. |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Polgármesteri Hivatal Szervezési Osztálya |
Az ellenőrizendő időszak |
2008. év |
Az ellenőrzés típusa |
Szabályszerűségi ellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
Rendszerében tételes, ügyiratok tekintetében szúrópróbaszerű ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. II. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
15 revizori nap |
6/9
15. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címe |
Kintlévőségek, behajtás, követelés állomány kezelése |
Az ellenőrzés célja |
Annak megállapítása, hogy a követelés állományt dokumentumok alátámasztják-e, a hátralékos állomány megszüntetésére hozott intézkedések értékelése valamint a behajthatatlan követelésállomány megállapítására és elszámolására tett intézkedések megalapozottságának valamint valós feltárásának értékelése. A 2007. évben végzett ellenőrzés megállapításaira tett intézkedések eredményessége. |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Az önkormányzat valamennyi intézménye (11 db) és a Polgármesteri Hivatal |
Az ellenőrizendő időszak |
2007-2008. év |
Az ellenőrzés típusa |
Eredményességi ellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
Tételes ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. II. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
45 revizori nap |
16. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címe |
A pénzbeli szociális ellátások kifizetésének rendszerére vonatkozó ellenőrzés |
Az ellenőrzés célja |
Annak megállapítása, hogy a pénzbeli szociális ellátásokkal kapcsolatos feladatok (a kérelem benyújtásától a kifizetésig) gyakorlata megfelelően szolgálja-e a praktikusságot, ésszerűséget |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
A Polgármesteri Hivatal Igazgatási és Pénzügyi Osztálya |
Az ellenőrizendő időszak |
2007. év egy tetszőleges hónapja |
Az ellenőrzés típusa |
Hatékonysági ellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
Tételes ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. II. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
17 revizori nap |
17. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címe |
Bizonylatok, analitikák, szabályzatok ellenőrzése |
Az ellenőrzés célja |
annak megállapítása, hogy az intézményben a bizonylatok, a hozzákapcsolódó dokumentumok, analitikák szabályszerűek-e, teljeskörűek-e. Szabályzatok megtalálhatók-e, a gyakorlatban alkalmazásra kerülnek-e. |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Városi Óvoda Intézmény |
Az ellenőrizendő időszak |
2008. év |
Az ellenőrzés típusa |
szabályszerűségi ellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
tételes ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. II. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
20 revizori nap |
7/9
18. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címeTérítési díjak beszedésének ellenőrzése |
|
Az ellenőrzés célja |
annak megállapítása, hogy szabályosan történik-e a térítési díjak elszámolása |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Városi Óvoda Intézmény Arany János Általános Iskola Kossuth Lajos Általános Iskola, Pedagógiai Szakszolgálat és Diákotthon |
Az ellenőrizendő időszak |
2008. szeptember hó |
Az ellenőrzés típusa |
szabályszerűségi ellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
tételes ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. II. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
15 revizori nap |
19. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címeKarbantartások, felújítások dokumentáltságának ellenőrzése |
|
Az ellenőrzés célja |
annak megállapítása, hogy az intézményi karbantartások, felújítások végrehajtása és dokumentálása az előirányzottak szerint történtek-e. |
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység |
Költségvetési Szolgáltató Iroda és a részben önállóan gazdálkodó intézmények |
Az ellenőrizendő időszak |
2008. év |
Az ellenőrzés típusa |
szabályszerűségi ellenőrzés |
Az ellenőrzés módszerei |
tételes ellenőrzés |
Az ellenőrzés ütemezése |
2008. II. félév |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
20 revizori nap |
8/9
3./ Az ellenőrzések időbeli ütemezése
a./ az előre lekötött ellenőrzési idő és ellenőrzési kapacitás:
Feladat ellátás időpontja 2008. év |
Szükséges ellenőrzési kapacitás |
Az ellenőrzés sorszáma, címe |
Belső ellenőr |
Intéz- ményi referens |
Külső szak- értő |
revizori nap |
I. félév |
5 |
X |
1. A működés átfogó ellenőrzése az önkormányzat 44/2007. (II.27.) sz. önkormányzati határozattal elfogadott Közoktatási önkormányzati minőségirányítási programja alapján |
|
I. félév |
26 |
13 |
2. A 2007 évi normatív támogatás elszámolásához a létszámadatok ellenőrzése a Magyar Köztársaság 2007 évi költségvetéséről szóló 2006. évi CLIII. tv. alapján |
|
I. félév |
21 |
3. A Polgármesteri Hivatal szervezeti átalakításához kapcsoló feladatok |
||
I. félév |
10 |
4. Vásárlási előlegekkel való elszámolás ellenőrzése |
||
I. félév |
16 |
5. Beszerzések szabályozottsága, gyakorlata, dokumentálásai |
||
I. félév |
20 |
6. A belső szabályzatok tartalma és annak alkalmazása |
||
I. félév |
15 |
7. HEFOP pályázat pénzfelhasználás - lebonyolítási rendszer ellenőrzése |
||
I. félév |
20 |
8. Selejtezés, leltározás teljességének ellenőrzése |
||
I. félév |
10 |
9. Gyermek élelmezési konyhák vállalkozásba adása lebonyolításának felülvizsgálata, ellenőrzése |
||
I. félév |
10 |
10. Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ Többcélú Kistérségi Társulásba történő átadás lebonyolításának ellenőrzése |
||
I. félév |
5 |
11. ÁFA bevallás elkészítésének ellenőrzése |
||
I. - II. félév |
20 |
12. Gazdasági események könyvelésének ellenőrzése |
||
II. félév |
18 |
13. Kötelezettségvállalás, utalványozás, érvényesítés és ellenjegyzés hatásköri rendje gyakorlatának ellenőrzése |
||
II. félév |
15 |
14. Iktatás, irattározás ellenőrzése |
||
II. félév |
45 |
15. Kintlévőségek, behajtás, követelés állomány kezelése |
||
II. félév |
17 |
16. A pénzbeli szociális ellátások kifizetésének rendszerére vonatkozó ellenőrzés |
||
II. félév |
15 |
17. Bizonylatok, analitikák, szabályzatok ellenőrzése |
||
II. félév |
15 |
18. Térítési díjak beszedésének ellenőrzése |
||
II. félév |
20 |
19. Karbantartások, felújítások dokumentáltságának ellenőrzése |
||
2008. év |
318 |
18 |
X |
Összesen |
X E feladat elvégzésére szervezetek szakosodtak, ezek felkeresése év közben történik.
9/9
b./ az előre nem látható, soron kívüli ellenőrzésekre rendelkezésre álló ellenőrzési idő és ellenőrzési kapacitás:
- az ütemezés szerint még felhasználható ellenőrzési időszak: nem ismert
- az ütemezés szerint még rendelkezésre álló ellenőrzési kapacitás: nem ismert
Készült: Kisújszállás, 2007. október 08.
Készítette: Deák Sándorné belső ellenőrzési vezető
A jóváhagyás időpontja: Kisújszállás, 2007. október 30. nap
Jóváhagyta: Kisújszállás Város Önkormányzata
a……../2007. (X.30.) számú határozattal