418/2007. (XII.18.) számú önkormányzati határozat
a Térségi Integrált Szakképző Központ továbbfejlesztésére irányuló pályázathoz szükséges együttműködési megállapodás elfogadásáról
Kisújszállás Város Önkormányzata elfogadja a Térségi Integrált Szakképző Központ továbbfejlesztésére irányuló pályázathoz (TÁMOP-2.2.3/07/2 „A szak- és felnőttképzés struktúrájának átalakítása” konstrukció keretében a „TISZK rendszer továbbfejlesztése” c.) kapcsolódó együttműködési megállapodást, annak a Jász-Nagykun-Szolnok Szakképzés-szervezési Társulás létrehozására irányuló szándéknyilatkozatról szóló mellékletével együtt - melyek e határozat mellékletei. A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert ezen dokumentumok aláírására, valamint a pályázati projektben Kisújszállás Város Önkormányzatának képviseletére.
Felelős: Kecze István polgármester
Határidő: az együttműködési megállapodás és szándéknyilatkozat aláírására:
2007. december 31.
az önkormányzat képviseletére: értelemszerűen a pályázat előkészítésének és
futamidejének időszaka
Erről értesülnek:
1. Kecze István polgármester
2. Polgármesteri Hivatal pénzügyi osztálya
3. Polgármesteri Hivatal intézményi referensei
4. JNSZ Megyei Önkormányzat, 5000 Szolnok, Kossuth u. 2.
Kmf.
Kecze István s.k. Dr. Kittlinger Ilona s.k.
polgármester címzetes főjegyző
A kivonat hiteléül:
Kisújszállás, 2007. december 19.
(: Kacsó Sándorné:)
aljegyző
Melléklet
a Térségi Integrált Szakképzési Központ továbbfejlesztésére irányuló pályázathoz kapcsolódó
együttműködési megállapodás elfogadásáról szóló 418./2007. (XII. 18.) sz. önkormányzati határozathoz
Együttműködési megállapodás
mely létrejött a TÁMOP 2.2.3. Térségi Integrált Szakképző Központ létrehozása pályázati kiírásra elkészített „TISZK létrehozása Jász-Nagykun-Szolnok megyében” című pályázatban meghatározott projekt teljes körű - közös együttműködéssel történő -megvalósítására
egyrészről
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat 5000 Szolnok, Kossuth L. u. 2., mint gesztor,
másrészről
Fegyvernek Nagyközség Önkormányzata 5231 Fegyvernek, Felszabadulás u. 171.
Jászberény Város Önkormányzata 5100 Jászberény, Lehel V. tér 18.
Karcag Város Önkormányzata 5300 Karcag, Kossuth tér 1.
Kenderes Város Önkormányzata 5331 Kenderes Szent István u. 56.
Kisújszállás Város Önkormányzata 5310 Kisújszállás, Szabadság tér 1.
Kunszentmárton Város Önkormányzata, 5440 Kunszentmárton, Köztársaság tér 1.
Martfű Város Önkormányzata 5435 Martfű, Szent István tér 1.
Mezőtúr Város Önkormányzata 5400 Mezőtúr, Kossuth tér 1.
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata 5000 Szolnok, Kossuth tér 9.
Tiszaföldvár Város Önkormányzata 5430 Tiszaföldvár, Bajcsy-Zs. u. 2.
Tiszafüred Város Önkormányzata 5350 Tiszafüred, Fő u. 1.
Törökszentmiklós Város Önkormányzata 5200 Törökszentmiklós, Kossuth L. u. 135/A.
Túrkeve Város Önkormányzata 5420 Túrkeve, Petőfi tér 1.
Újszász Város Önkormányzata 5052, Újszász, Szabadság tér 1.
mint felek (a továbbiakban együttesen: Felek vagy Szerződő Felek) között az alábbi feltételekkel:
2
I. A megállapodás tárgya
1.) Jelen együttműködési megállapodás aláírásával Szerződő Felek kifejezik együttműködési szándékukat abból a célból, hogy a szakképzésről szóló 1993. évi LXXVI. törvény, a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény, a gazdasági társaságokról szóló 2006. IV. törvény, a szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló 2003. évi LXXXVI. törvény, valamint a helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV. törvény alapján Térségi Integrált Szakképző Központot ( a továbbiakban: TISZK-et) hozzanak létre, továbbá a TÁMOP 2.2.3. illetve TISZK-ek létrehozását támogató TIOP pályázaton együttesen, közös elhatározásból elinduljanak, a támogatás elnyerése esetén a támogatási szerződést aláírják, és a pályázatban foglaltakat közösen végrehajtsák.
2.) Az együttműködési megállapodás aláírása kifejezi a Felek azon szándékát is, hogy a projekt megvalósítása során a projektben kifejezett célok megvalósítása érdekében a jövőben is együttműködnek, és a projekt befejezése után az addig elért eredmények további folyamatos fenntartását saját anyagi eszközeikkel is biztosítják.
3.) A konzorcium tagjai az 1.) pontban megjelölt pályázatokban meghatározott cél(ok) megvalósításában jelen megállapodás keretei között részt vállalnak.
II. A gesztor feladatai, jogai és kötelezettségei
1.) A gesztor a TISZK jogi előkészítését, illetve a pályázat elkészítését koordináló, a pályázatban pályázóként megjelölendő és a pályázatot aláíró helyi önkormányzat.
2.) A gesztor képviseleti jogköre:
1.1. A felek a jelen szerződés aláírásával a projektekkel kapcsolatos hivatalos eljárásokra vonatkozóan megbízzák és meghatalmazzák a gesztort, hogy a projekt előkészítése során képviseletükben a tárgyalásokon teljes jogkörrel eljárjon.
1.2. A gesztor nevében jognyilatkozat adására, elfogadására, kötelezettségvállalásra a gesztor törvényes képviselője, illetve az általa meghatalmazott személy jogosult.
1.3. A felek nevében jognyilatkozat adására, elfogadására, kötelezettségvállalásra a fél törvényes képviselője, vagy az általa meghatalmazott személy jogosult.
1.4. Az 1.3. pontban nevesített meghatározott meghatalmazást a gesztorhoz el kell juttatni, melyet a felek teljes bizonyító erejű magánokirati formában (cégszerűen kiállítva) kötelesek megadni.
1.5. A meghatalmazás visszavonása kizárólag abban az esetben hatályos, amennyiben arról a gesztor írásban értesül. A visszavonás hatályának beálltáig a meghatalmazottat képviselőnek kell tekinteni.
1.6. A fent meghatározott jogcselekményeknek (jognyilatkozat adása, elfogadása, kötelezettségvállalás) nem minősülő nyilatkozat (pl. szakmai egyeztetés során közölt álláspont) megtételére a féllel munkavégzésre irányuló jogviszonyban álló személyt jogosítottnak kell tekinteni.
3
III. A felek feladatai, jogai és kötelezettségei
1.) A felek jogosultak a gesztor által összehívott üléseken szakmai véleményük, álláspontjuk kifejtésére, érdekeik képviseletére.
2.) A felek kötelezettsége a projekt előkészítésének és megvalósításának támogatása fenntartói döntésekkel, a projekt előkészítéséhez szükséges anyagi eszközök biztosítása, a projekt előkészítésének során szükség szerint saját infrastruktúrájának, tárgyi eszközeinek, személyi állományának, egyéb immateriális javainak ellenszolgáltatás nélküli rendelkezésre bocsátása, a projekt megvalósítása során a félnek feladatává tett kötelezettségek kellő időben való teljesítése.
IV. Felek közös feladatai, jogai és kötelezettségei
1. A TÁMOP 2.2.3. pályázat 1. fordulójával kapcsolatosan a felek az alábbiakat rögzítik:
1.1. A jelen megállapodás 1. számú mellékletben szereplő szándéknyilatkozat (a továbbiakban: Szándéknyilatkozat) alapján közösen létre kívánják hozni azon jogi személyt, amely a TISZK-modellt megvalósítja. Ennek érdekében közösen pályázatot nyújtanak be.
1.2. Felek megbízzák a gesztort a pályázat, illetve a szükséges okiratok, dokumentációk jogi előkészítésével.
1.3. Felek a pályázat elkészítése során vállalják, hogy:
· határidőre adatot szolgáltatnak az általuk képviselt fenntartóról és a fenntartásában lévő szakképző intézményekről
· megvizsgálják, hogy intézményeik a HEFOP 3. és a ROP 4. prioritásából részesültek-e szakképző intézményrendszer fejlesztésére, szakképzéssel összefüggő tevékenységekre támogatásban, és erre vonatkozóan nyilatkozatot adnak,
· szükséges mértékben részt vesznek és vezetői szinten képviseltetik magukat a pályázatot előkészítő, a gesztor által összehívott üléseken
· ha az első pályázati forduló a felek számára eredménytelenül zárul, akkor is létrehozzák a TISZK jogi személyt, a többi fejlesztési forráshoz való közös hozzáférés megteremtése érdekében,
· amennyiben a TISZK jogi személy megalakul, úgy megfelelő szintű képviselettel vesznek részt a döntés-előkészítő munkájában;
· a nem önkormányzati iskolafenntartó jogi személyekkel, továbbá a TISZK-hez csatlakozni kívánó gazdasági társaságokkal illetve felsőoktatási intézményekkel tárgyalásokat folytatnak a TISZK rendszeréhez való csatlakozásról, és előkészítik a csatlakozáshoz szükséges okiratokat.
2. A TÁMOP 2.2.3. pályázat 2. fordulójával kapcsolatosan felek az alábbiakat rögzítik:
2.1. 2008. március 31-ig létrehozzák a Szándéknyilatkozatban meghatározott, a TISZK működéséhez szükséges jogi személyt.
2.2. Felek a pályázat elkészítése során vállalják, hogy:
· a 2. forduló részletes pályázati kiírásában foglaltak szerint készítik el a pályázatot és a szükséges dokumentációt,
· az ESZA Kht.-val a kiírásban foglaltak szerint együttműködnek,
4
· határidőre további adatot szolgáltatnak az általuk képviselt fenntartóról és a fenntartásában lévő szakképző intézményekről
· szükséges mértékben részt vesznek és vezetői szinten képviseltetik magunkat a pályázatot előkészítő, a gesztor által összehívott üléseken
· a közösen elfogadott, a TISZK alapító okiratának tervezetét beterjesztik a képviselő-testület elé elfogadás végett. Ha a tervezettel összefüggésben bármilyen szövegszerű módosító javaslat merül fel, azt a közös álláspont kialakítása érdekében haladéktalanul egyeztetik a partnerekkel.
3. A támogatási szerződés megkötése után felek vállalják, hogy az abban foglaltaknak, illetve a TISZK alapító okiratában foglaltaknak megfelelően járnak el, a kötelezettségeknek eleget tesznek, intézményeiket bevonják a szakmai program végrehajtásába, továbbá vállalják az eredmények 5 évig való fenntartását.
4. Felek vállalják, hogy ha nem részesül a pályázatuk támogatásban, akkor is létrehozzák a TISZK rendszert és a következő pályázati fordulóban minden tőlük elvárhatót megtesznek a pályázat újbóli benyújtása érdekében és a regionális forrásokhoz való közös pályázással történő sikeres hozzáférés érdekében. Ebben az esetben felek áttekintik a támogatás elmaradásának okait, és az elemzés eredményének megfelelően módosíthatják a szakmai programot, és szükség szerint az együttműködés jogi feltételeit is.
V. Az együttműködés jogi keretei
Az együttműködés az alábbiakban megfogalmazott keretek között történik:
1.) Az együttműködési megállapodással kapcsolatos valamennyi kérdésben az Egyeztető Tanács (a továbbiakban: Tanács) dönt. Amennyiben létrejön a TISZK jogi személye, a Tanács feladatait és hatáskörét átveszi a TISZK döntéshozó testülete.
2.) A Tanács tagjai: a gesztor és a felek.
2.1. A Tanács elnöke: a gesztor hivatalos képviselője vagy az általa meghatalmazott személy.
2.2. A TISZK-hez csatlakozni kívánó gazdasági társaságok, meghívottak a Tanács ülésén tanácskozási joggal vesznek részt. A tanácskozási joggal rendelkezőket meg kell hívni a Tanács ülésére, ahol valamennyi napirendi ponttal kapcsolatosan jogosultak az álláspontjuk ismertetésére. A tanácskozási joggal rendelkezők kérhetik újabb napirendi pontok megtárgyalását.
2.3. A Tanács üléseit valamely fél székhelyén, szükség szerinti gyakorisággal, a gesztor hívja össze.
2.4. A Tanács ülésének összehívása, annak tervezett időpontját megelőzően legalább 8 nappal, a napirend egyidejű közlésével elektronikus levélben és faxon történik. Amennyiben a fél további napirendi pont megtárgyalását javasolja, úgy azt a meghívó megérkezésétől számított 3 napon belül- minden félnek továbbított - elektronikus válaszlevélben kezdeményezi. A napirenden, illetőleg a kiegészített napirenden nem szereplő kérdéseket a Tanács csak abban az esetben tárgyalja, amennyiben ahhoz az ülésen jelenlévők mindegyike hozzájárul, döntést a Tanács e kérdésekben csak akkor hoz, ha ehhez a jelen
5
nem lévő képviselő vagy meghatalmazottja utólag írásban hozzájárul. Amennyiben a napirenden olyan kérdés megtárgyalása szerepel, amelynek tárgyában a felek képviselőtestületének előzetes döntése szükséges, úgy a meghívót legalább 30 nappal korábban kézbesíteni kell a felek részére. Ez utóbbi esetben az érintett felek kötelesek gondoskodni döntéshozatali szerv összehívásáról.
2.5. Amennyiben a Tanács ülése nem a jelen megállapodásban rögzített eljárási rend betartásával került összehívásra, úgy a Tanács ülése akkor tarható meg, ha valamennyi fél jelen van és az ülés megtartása ellen nem tiltakozik.
2.6. A Tanács akkor határozatképes, ha az ülésen a Tanács szavazati arányának legalább 75 százaléka képviselve van és a felek 75 százaléka jelen van. Ha valamely fél a határozathozatalból kizárt, úgy szavazatát a határozatképesség megállapításánál figyelmen kívül kell hagyni.
2.7. A Tanács ülésének határozatképtelensége esetén ismételten ülést kell tartani. A határozatképtelenség miatt megismételt ülést az eredeti napirenden szereplő kérdésekben az ülést követő harmadik és nyolcadik nap közötti időszakban kell összehívni, erről a feleknek írásbeli értesítést kell küldeni. A megismételt ülés időpontját az eredeti ülésre szóló meghívóban is meg lehet jelölni, ebben az esetben külön értesítést nem kell küldeni. A megismételt ülés akkor határozatképes, ha az ülésen legalább a szavazatok legalább 50%+1 részét képviselő fél jelen van.
2.8. A Tanács ülését az elnök vezeti. Az ülés megnyitását követően a Tanács elfogadja a napirendet. Az egyes napirendi pontok tárgyalásánál valamennyi fél, illetve tanácskozási joggal rendelkezők képviselőinek lehetőséget kell biztosítani arra, hogy kifejthesse álláspontját. A felek a napirendhez csatolt határozati javaslatokhoz módosító javaslatot nyújthatnak be. Az álláspontok kifejtését követően az elnök szavazásra teszi fel a határozati javaslatot, illetve a módosító javaslatokat.
2.9. A Határozathozatalból kizárt:
- a fél kötelezettségszegésének megállapításáról szóló döntésnél az érintett
- kötelezettség, vagy felelősség alóli mentesítés esetén az érintett fél
2.10. A Tanácsban lévő felek
A felek költséghozzájárulásuk arányában szavazhatnak. A költséghozzájárulás a fél fenntartásában lévő szakképző intézményekben szakképzésben tanulók száma alapján kerül meghatározásra közösen elfogadott számítási algoritmus alapján.
2.11. A Tanács a határozatát alapesetben egyszerű szótöbbséggel hozza.
2.12. A Tanács egyhangú határozatot hoz:
2.12.1.az Együttműködési Megállapodás módosításának kezdeményezéséről
2.12.2.a pályázat szakmai és pénzügyi tervének elfogadásáról, az ütemezésről és a feladatok végrehajtásnak munkamegosztásáról
2.12.3.a Támogatási Szerződés elfogadásáról
6
2.13. A felek a Tanács határozatát magukra nézve kötelezőnek ismerik el. A határozatban foglaltak megszegése szerződésszegésnek minősül.
2.14. A Tanács üléseiről jegyzőkönyv készül, ami tartalmazza az ülésen részt vevők felsorolását, az ülés helyét, idejét, az elhangzott nyilatkozatokat, a meghozott határozatokat, a szavazatok, ellenszavazatok és tartózkodások számát.
3) Felek egymással hagyományos és elektronikus levelezés útján is tarthatják a kapcsolatot a tagok által meghatározott elektronikus levelezési címen. A gesztor a feleknek szánt tájékoztató anyagokat elektronikus úton is továbbítja. A dokumentumok archiválásáról a felek saját szabályzataik alapján gondoskodnak.
4) A Tanács tevékenységének adminisztrációját a gesztor végzi. A gesztor által meghatározott esetekben a felek adatszolgáltatásukat eredeti nyomtatott irat, illetőleg eredeti okirat formájában teljesítik.
5) Felek gondoskodnak arról, hogy a fenntartásukban álló intézmények egymással és a Tanáccsal együttműködjenek a pályázatok elkészítésében:
6) Bármely fél jogosult egyeztetést kezdeményezni, amennyiben a megállapodásban foglalt jogai sérülnek, továbbá abban az esetben, ha más fél a kötelezettségeinek nem tesz eleget.
7) A felek a megállapodás teljesítésében együttműködésre kötelesek.
8) A felek a szerződés teljesítését érintő minden lényeges körülményről kötelesek egymást tájékoztatni.
9) A felek kötelesek egymást haladéktalanul írásban értesíteni minden olyan körülményről, amely a projekt eredményességét, vagy határidőre történő teljesítését gátolja, vagy veszélyezteti.
10) Jelen megállapodás keretében a felek jogaik gyakorlása és a kötelezettségeik teljesítése során a jóhiszeműség és a tisztesség követelményeinek megfelelően, kölcsönösen együttműködve kötelesek eljárni.
VI. Kilépés
1. Felek kinyilvánítják azon szándékukat, hogy együtt kívánják a TISZK-et megalapítani, illetve azok támogatására vonatkozó pályázatokat elkészíteni illetve benyújtani.
2. Bármely félnek joga van az együttműködési megállapodás felmondására. A fél az együttműködésből a naptári év utolsó napjával léphet ki, mely döntéséről a kilépési időpont előtt 3 hónappal értesíteni köteles a Tanácsot. A kilépésről a kilépő fél döntéshozó szervezete minősített többséggel határoz. A fél kilépési döntésével együtt tudomásul veszi, hogy amennyiben ezzel veszélyezteti az együttműködési megállapodásban rögzített célok sikeres végrehajtását, a felek egyhangú döntése alapján kártérítési igénnyel léphetnek fel vele szemben.
3. Bármely fél kilépésével az Együttműködési Megállapodás továbbra is érvényben marad.
7
VII. Hatály
A megállapodás a közösen alapítandó TISZK jogi személy létrejöttéig érvényes.
VIII. Egyéb rendelkezések
Az együttműködési megállapodás elfogadásáról a Felek képviselő testületei minősített többséggel határoztak.
Szerződő Felek jelen okiratot átolvasás és egymás felé igazolt egységes értelmezést követően, mint szerződési akaratukkal mindenben megegyezőt, helybenhagyólag írják alá.
Jelen megállapodásban nem szabályozott kérdésekben a Ptk. vonatkozó rendelkezései irányadók.
Szolnok, 2007. december …..
…………………………………….
Jász- Nagykun- Szolnok Megyei Közgyűlés
elnöke
…………………………………… ……………………………………
Fegyvernek Nagyközség Jászberény Város Önkormányzatának
Önkormányzatának polgármestere polgármestere
…………………………………… ……………………………………
Karcag Város Önkormányzatának Kenderes Város Önkormányzatának
polgármestere polgármestere
…………………………………… ……………………………………
Kisújszállás Város Önkormányzatának Kunszentmárton Város Önkormányzatának
polgármestere polgármestere
…………………………………… ……………………………………
Martfű Város Önkormányzatának Mezőtúr Város Önkormányzatának polgármestere polgármestere
8
…………………………………… ……………………………………
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatának Tiszaföldvár Város Önkormányzatának polgármestere polgármestere
…………………………………… ……………………………………
Tiszafüred Város Önkormányzatának Törökszentmiklós Város Önkormányzatának polgármestere polgármestere
…………………………………… ……………………………………
Túrkeve Város Önkormányzatának Újszász Város Önkormányzatának
a megállapodás1.sz.melléklete
Szándéknyilatkozat
a Jász-Nagykun-Szolnok Szakképzés-szervezési Társulás létrehozásáról
Jász-Nagykun-Szolnok megyében
A megállapodó felek:
1. Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat 5000 Szolnok, Kossuth L. u. 2., mint gesztor,
2. Fegyvernek Nagyközség Önkormányzata 5231 Fegyvernek, Felszabadulás u. 171., mint tag,
3. Jászberény Város Önkormányzata 5100 Jászberény, Lehel V. tér 18., mint tag,
4. Karcag Város Önkormányzata 5300 Karcag, Kossuth tér 1., mint tag,
5. Kenderes Város Önkormányzata 5331 Kenderes Szent István u. 56., mint tag,
6. Kisújszállás Város Önkormányzata 5310 Kisújszállás, Szabadság tér 1., mint tag,
7. Kunszentmárton Város Önkormányzata 5440 Kunszentmárton, Köztársaság tér 1., mint tag
8. Martfű Város Önkormányzata 5435 Martfű, Szent István tér 1., mint tag,
9. Mezőtúr Város Önkormányzata 5400 Mezőtúr, Kossuth tér 1., mint tag,
10. Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata 5000 Szolnok, Kossuth tér 9., mint tag,
11. Tiszaföldvár Város Önkormányzata 5430 Tiszaföldvár, Bajcsy-Zs. u. 2., mint tag,
12. Tiszafüred Város Önkormányzata 5350 Tiszafüred, Fő u. 1., mint tag,
13. Törökszentmiklós Város Önkormányzata 5200 Törökszentmiklós, Kossuth L. u. 135/A., mint tag,
14. Túrkeve Város Önkormányzata 5420 Túrkeve, Petőfi tér 1., mint tag,
15. Újszász Város Önkormányzata 5052, Újszász, Szabadság tér 1., mint tag,
A felek elhatározzák, hogy a Társadalmi Megújulás Operatív Program „A szak- és felnőttképzés struktúrájának átalakítása” konstrukció keretében kiírt a „TISZK rendszer továbbfejlesztése” című, TÁMOP-2.2.3/07/2 . számú pályázaton való részvételre együttműködést alakítanak ki az alábbiak szerint:
1. A felek meghatalmazzák a gesztort a pályázati kiírás szerinti koordinátori feladatok ellátására, a pályázat aláírására. A gesztor feladata a tervezett pályázat adminisztratív vezetése és az előkészítő feladatok irányítása.
2. A felek elkészítik és benyújtják a TAMOP 2.2.3/07/2 számú pályázati kiírás szerinti „TISZK létrehozása Jász-Nagykun-Szolnok megyében” című, pályázatot közelítőleg 400 M Ft támogatási igénnyel.
3. A felek vállalják, hogy ha a pályázat kiírója a pályázati javaslatot elfogadja, és a feleknek szerződéskötési ajánlatot tesz, akkor a pályázat kiírójával megkötik a támogatási szerződést, a szerződésben foglaltak szerinti feladatokat elvégzik.
4. Felek a társulás létrehozásával, feladatával, működtetésével kapcsolatosan az alábbi alapelveket fogadják el:
- decentralizált irányítási struktúrát hoznak létre Szolnok, Jászberény, Karcag székhelyekkel működő területi munkabizottságokkal, amelyek kialakításában alapvetően a korábbi szakképzésfejlesztési tervek készítésére létrejött konzorciumokat veszik figyelembe
2
- a társulási tanács a döntéseinek meghozatala előtt köteles kérni a területi munkabizottságok javaslatait, véleményét
- a munkabizottságok határozati javaslatot tartalmazó előterjesztést nyújthatnak be a társulási tanács számára, amelytől eltérő döntést csak minősített többséggel hozhat a társulási tanács ( a minősített többséget igénylő ügyek körét és a minősített többség meghatározásának módját a felek a későbbiekben határozzák meg)
- tanulói létszám arányosan állapítják meg a társulási tanácsban a szavazati jogokat
- a költségvállalás tanulói létszám arányában történik
- a jogok gyakorlása feltételezi a kötelezettségek teljesítését
- a társulási tanács egy elnök és két alelnök vezetésével működik, az elnök személye évente rotációs rendszerben változik
- a társulás munkaszervezetet működtet, amely a területi munkabizottságok és a társulási tanács munkáját készíti elő
- a társulás székhelye. 5000 Szolnok, Kossuth u. 2.
5. A felek vállalják továbbá, hogy az alábbi jogi konstrukció szerint hozzák létre a Jász-Nagykun-Szolnok Szakképzés-szervezési Társulást:
· Egy közös szakképzési-szervezési társulást hoznak létre illetékességi területükön, a helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV. törvény, a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 89/B. § (2) bekezdése, valamint a szakképzésről szóló 1993. évi LXXVI. törvény 2. § (5) bekezdése alapján.
Jász-Nagykun-Szolnok Szakképzés-szervezési Társulás:
Jászsági területi munkabizottság:
Jászberény Város:
- Klapka György Szakközép- és Szakiskola
- Liska József Erősáramú Szakközépiskola, Gimnázium és Kollégium
Jász- Nagykun- Szolnok Megyei Önkormányzat:
- Ipari, Mezőgazdasági, Kereskedelmi és Vendéglátóipar Szakképző Iskola és Kollégium (Jászapáti)
- Mészáros Lőrinc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium (Jászapáti)
Szolnoki területi munkabizottság:
Szolnok Megyei Jogú Város:
- Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola
- Építészeti, Faipari és Környezetgazdálkodási Szakközép- és Szakiskola
- Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközép- és Szakiskola
- Egészségügyi és Szociális Szakközép- és Szakiskola és Alternatív Gimnázium
- Vásárhelyi Pál Közgazdasági Szakközépiskola
- Pálfy János Műszeripari és Vegyipari Szakközépiskola
- Ruhaipari Szakközép- és Szakiskola
Újszász Város:
- Gimnázium, Műszaki Szakközépiskola és Kollégium
3
Martfű Város:
- Damjanich János Általános Iskola, Gimnázium, Szakképző Iskola és Kollégium
Törökszentmiklós Város:
- Székács Elemér Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
- Lábassy János Szakközépiskola Szakiskola és Kollégium
Jász- Nagykun- Szolnok Megyei Önkormányzat:
- Sipos Orbán Szakiskola és Kollégium (Szolnok)
Nagykunsági területi munkabizottság:
Tiszafüred Város:
- Kossuth Lajos Gimnázium, Szakképző Iskola, Általános Iskola
- ÁMK Balkay Pál Általános Iskola és Szakiskola (Tiszaörs)
Tiszaföldvár Város:
- Hajnóczy József Gimnázium, Humán Szakközépiskola és Kollégium
Mezőtúr Város:
- Teleki Blanka Gimnázium Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
- 626. Szakképző Iskola és Kollégium
Túrkeve Város:
- Ványai Ambrus Gimnázium, Informatikai és Közlekedésgépészeti Szakközépiskola
Kisújszállás Város:
- Móricz Zsigmond Gimnázium, Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium
- Illéssy Sándor Szakközép- és Szakiskola
Kenderes Város:
- Kenderesi Szakiskola, Középiskola és Kollégium
Karcag Város:
- Gábor Áron Gimnázium, Egészségügyi Szakközépiskola és Kollégium
- Szentannai Sámuel Mezőgazdasági Szakközépiskola, Gimnázium és Kollégium
- Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Jász- Nagykun- Szolnok Megyei Önkormányzat:
- Hámori András Szakközép- és Szakiskola (Tiszafüred)
- Nagy László Szakképző Iskola, Gimnázium és Kollégium (Kunhegyes)
Kunszentmárton Város:
- Kunszentmártoni Gimnázium és Szakképző Iskola
Fegyvernek Nagyközség:
- Orczy Anna Általános Iskola és Szakiskola
6. Felek kijelentik, hogy a Jász-Nagykun-Szolnok Szakképzés-szervezési Társulást 2008. március 31-ig megalakítják és a pályázat második fordulós dokumentációját a Jász-Nagykun-Szolnok Szakképzés-szervezési Társulás nyújtja be.
4
7. A társulás megalapításáig a felek között létrejött Együttműködési megállapodás szerint történik az együttműködés.
8. A társulás létrejöttéről a felek képviselő testületei minősített döntéssel határoznak.
Szolnok, 2007. december …..
…………………………………….
Jász- Nagykun- Szolnok Megyei Közgyűlés
elnöke
…………………………………… ……………………………………
Fegyvernek Nagyközség Jászberény Város Önkormányzatának
Önkormányzatának polgármestere polgármestere
…………………………………… ……………………………………
Karcag Város Önkormányzatának Kenderes Város Önkormányzatának
polgármestere polgármestere
…………………………………… ……………………………………
Kisújszállás Város Önkormányzatának Kunszentmárton Város Önkormányzatának
polgármestere polgármestere
…………………………………… ……………………………………
Martfű Város Önkormányzatának Mezőtúr Város Önkormányzatának polgármestere polgármestere
…………………………………… ……………………………………
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatának Tiszaföldvár Város Önkormányzatának polgármestere polgármestere
…………………………………… ……………………………………
Tiszafüred Város Önkormányzatának Törökszentmiklós Város Önkormányzatának polgármestere polgármestere
…………………………………… ……………………………………
Túrkeve Város Önkormányzatának Újszász Város Önkormányzatának
polgármestere polgármestere