5/2008. (I. 29.) önkormányzati határozat
Tárgy: a köztisztviselők 2008. évi egyéni teljesítménykövetelményének alapját képező cé

5/2008. (I.29.) számú önkormányzati határozat

a köztisztviselők 2008. évi egyéni teljesítménykövetelményének alapját képező célok meghatározásáról. 

I. Általános célok:

 

1. A minőségbiztosítási rendszer folyamatos működtetése a Polgármesteri Hivatal új szervezeti rendszerében, a szervezeti tagozódásból adódó módosítások és eljárások kidolgozása, a rendszer továbbfejlesztése.

2. A költségvetés, a költségvetési beszámoló, a zárszámadás szabályszerű, határidőre történő elkészítése, a hiány összegét jól kezelő költségvetés készítése.

3. A költségvetési bevételek és kiadások tervszerű teljesítése, a bevételek növelése, források, pályázati lehetőségek kihasználása, a kiadások szabályszerűségének és a likviditásnak a biztosítása, hátralékok, tartozások behajtása, a kintlévőségek beszedése a kintlévőségek beszedéséhez szükséges intézkedések megtétele és a behajtás eredményéről a képviselő-testület negyedévenkénti tájékoztatása.

4. Kötvénykibocsátással kapcsolatos feladatok, a kötvény jegyzésének lebonyolítása, befektetések koordinálása, a szakértővel, kibocsátó bankkal való kapcsolattartás.

5. A kincstári rendszer folyamatos továbbfejlesztése, korszerű pénzügyi, gazdasági ügyviteli program (Ügyrend) program folyamatos továbbfejlesztésének alkalmazása.

6. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében megjelenő Európai Uniós pályázatok és a hazai, illetve egyéb nemzetközi pályázatok figyelése.

Az önkormányzat számára megvalósítható projektelképzelések kidolgozása. A vonatkozó pályázati konstrukció kiválasztása, a támogatásra irányuló igény, vagyis a pályázat elkészítése, koordinálása.

Sikeres pályázat esetén a versenyeztetési feladatok ellátása, a beruházás tényleges megvalósítása, ennek felügyelete, összehangolása.

7. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv nyertes pályázatainak pénzügyi koordinálása, a pályázatokhoz kapcsolóadóan likviditási terv készítése, az előrehaladási jelentések szabályszerű, határidőben történő elkészítése.

8. Városi játszóterek felülvizsgálata és a biztonságos működés feltételeinek megteremtése.

9. A 2008. évi belső ellenőrzési terv ütemezett végrehajtása.

10. A 2008. évi népszavazás előkészítése és lebonyolítása.

11. A képviselő-testület és bizottságai működésének segítése, előterjesztések határidőre történő alapos előkészítése, az előterjesztések informatikai adathordozóval történő továbbításának folyamatos fejlesztése.

12. A képviselő-testületi döntések nyilvántartásának fejlesztése és informatikai nyilvánosságának biztosítása.

13. Vagyon-nyilvántartási rendszer jogszabálynak és a képviselő-testületi döntéseknek megfelelő folyamatos vezetése és továbbfejlesztése, vagyonkataszter folyamatos karbantartása.

14. A Települési Ellenőrzési Rendszer Kiegészítő Alkalmazás (TERKA) alkalmazása.

15. A város köztisztaságának, településtisztaságának továbbfejlesztése.

16. A települési lakókörnyezet fejlesztése, közparkok, közterületek állapotának javítása, zöldterületek bővítése, a környezetterhelés csökkentése, valamint a település lakossága életminőségének javítása.

17. Helyi tévé- és rádióadások szolgáltatásának segítése.

18. Az önkormányzati PR tevékenység, különös tekintettel a Kisbíró és a városi honlap arculatának megújítása.

19. A város foglalkoztatási helyzetének javítása érdekében költségvetési forrásokra vonatkozó pályázatok előkészítése és megvalósítása (közhasznú, közcélú és közmunka program pályázatok előkészítése és végrehajtása).

 

2/3

 

20. A 2007. évi vis maior támogatás felhasználásának figyelemmel kísérése és elszámolása.

21. A 2007 évi viharkárok miatt a magántulajdonú lakásokban keletkezett károk helyreállításához szükséges központi forrás biztosításának szorgalmazása, a helyreállítás folyamatos figyelemmel kísérése az erre a célra jutatott támogatási keretösszeg felhasználásának ellenőrzése.

22. A köztisztviselők szakmai felkészültségének további javítása, képzésük, továbbképzésük feltételeinek biztosítása.

23. A hivatali ügyintézés korszerűsítésével összefüggő feladatok kiemelt kezelése, különös tekintettel az informatikai fejlesztésekre, a helyi adók, gépjárműadó elektronikus ügyintézésének bevezetésére.

24. A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény rendelkezéseinek következetes alkalmazása és betartása, a hatósági ügyek ellátása területén az ügyintézés hatékonyságának javítása.

25. A kistérségi szervezet munkájának segítése.

26. Civil szervezetekkel való kapcsolattartás, tájékoztatás, a támogatások elszámoltatása, nyilvántartása.

27. A munkaidőalap hatékony védelme, nyilvántartása és elszámolása (szabadság kiadása, túlmunka elrendelése, ebédidő).

28. Keresni kell a lehetőségeket az ipari területek bővítése érdekében.

 

 

II. A képviselő-testület 2008. évi munkatervéből következő célok:

 

1. Az önkormányzat 2008. évi városi rendezvény- és kiadványtervének körültekintő- az érintett szervezetekkel és személyekkel egyeztetett - előkészítése.

2. Az önkormányzati intézmények alapító okiratainak felülvizsgálata.

3. Az önkormányzati beszerzések szabályozásáról szóló önkormányzati rendelet felülvizsgálata.

4. A közoktatási intézmények szervezeti és működési szabályzatainak felülvizsgálata.

5. A 2008. évi közbeszerzési terv előkészítése, és megvalósításának szervezése.

6. 2007. évi közbeszerzési eljárásokról szóló statisztikai összegzés készítése.

7. A képviselő-testület 2006-2010. évekre szóló gazdasági programja időarányos teljesítéséről szóló előterjesztés előkészítése.

8. A Költségvetési Szolgáltató Iroda feladatainak áttekintése.

9. A Polgármesteri Hivatal és a Városgazdálkodási Kft. kezelésében lévő önkormányzati ingatlanok kihasználtságának és hasznosításának bemutatása.

10. A 2008/2009-es tanév önkormányzati döntés-előkészítése, a 2007/2008-as tanévről és az új tanév kezdéséről szóló önkormányzati tájékoztató előkészítése

 

III. Önkormányzati rendeletből következő célok:

1. Az önkormányzati kitüntetések és címek adományozásának határidőre történő előkészítése.

 

2. A hulladékgazdálkodásról szóló önkormányzati rendelet módosításának körültekintő előkészítése, a szabályozásról a lakosság tájékoztatása.

 

3. Szociális igazgatás és gyermekvédelem területén:

· A gyermekek illetve családok átmeneti elhelyezése.

· A szociálpolitikai és gyermekvédelmi támogatások területén a WINIX rendszer (nyilvántartási és folyósítási rendszer) bevezetése.

· Az anyagi ellátásokhoz kapcsolódóan a párhuzamosságok kiküszöbölése.

· Az együttműködés további erősítése a különböző szociális és gyermekvédelmi feladatokat ellátó szervek között.

 

3/3

 

4. A város közművelődésének területén:

· A város hagyományainak ápolása, helyi értékek védelme.

· A gyermek és az ifjúság kulturális életének fejlesztése, művelődési életének segítése.

· Az idegenforgalom fejlesztése, a város vonzóvá tétele.

· A testvérvárosi kapcsolat erősítése.

· A helyi tájékoztatás fejlesztése.

 

5. Közlekedésigazgatás területén:

· A biztonságos közlekedés érdekében a helyi közutak karbantartása.

· A közutak forgalmi rendjének folyamatos vizsgálata.

· A forgalomszervezési feladatok ellátása.

 

6. A sport területén:

· A tanulók mindennapi testedzéshez szükséges feltételek, illetve iskolai sportkör és / vagy diáksport-egyesület működésének támogatása.

· A sportrendezvények önkormányzati támogatása.

· Együttműködés a helyi sportszervezetekkel.

 

IV. Államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos, valamint a hivatali ügyintézés ellátásához kapcsolódó kiemelt célok:

1. A kiadmányozás rendjéről szóló polgármesteri és jegyzői utasításokban foglaltak folyamatos figyelemmel kísérése,

2. A döntések megalapozottsága, közérthető indokolása.

3. A születési, házassági és halálozási anyakönyvbe bejegyzett alap-, utólagos bejegyzésekből és kijavításokból eredő adatváltozások átvezetése a személyiadat- és lakcímnyilvántartáson. 

Erről értesül:

1. Kecze István Polgármester

2. Tatár Zoltán alpolgármester

3. dr.Ducza Lajos alpolgármester

4. dr.Kittlinger Ilona címzetes főjegyző

5. Polgármesteri Hivatal osztályvezetői

 
« Vissza
Vissza a főmenübe