5/2008. (I.29.) számú önkormányzati határozat
a köztisztviselők 2008. évi egyéni teljesítménykövetelményének alapját képező célok meghatározásáról.
I. Általános célok:
1. A minőségbiztosítási rendszer folyamatos működtetése a Polgármesteri Hivatal új szervezeti rendszerében, a szervezeti tagozódásból adódó módosítások és eljárások kidolgozása, a rendszer továbbfejlesztése.
2. A költségvetés, a költségvetési beszámoló, a zárszámadás szabályszerű, határidőre történő elkészítése, a hiány összegét jól kezelő költségvetés készítése.
3. A költségvetési bevételek és kiadások tervszerű teljesítése, a bevételek növelése, források, pályázati lehetőségek kihasználása, a kiadások szabályszerűségének és a likviditásnak a biztosítása, hátralékok, tartozások behajtása, a kintlévőségek beszedése a kintlévőségek beszedéséhez szükséges intézkedések megtétele és a behajtás eredményéről a képviselő-testület negyedévenkénti tájékoztatása.
4. Kötvénykibocsátással kapcsolatos feladatok, a kötvény jegyzésének lebonyolítása, befektetések koordinálása, a szakértővel, kibocsátó bankkal való kapcsolattartás.
5. A kincstári rendszer folyamatos továbbfejlesztése, korszerű pénzügyi, gazdasági ügyviteli program (Ügyrend) program folyamatos továbbfejlesztésének alkalmazása.
6. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében megjelenő Európai Uniós pályázatok és a hazai, illetve egyéb nemzetközi pályázatok figyelése.
Az önkormányzat számára megvalósítható projektelképzelések kidolgozása. A vonatkozó pályázati konstrukció kiválasztása, a támogatásra irányuló igény, vagyis a pályázat elkészítése, koordinálása.
Sikeres pályázat esetén a versenyeztetési feladatok ellátása, a beruházás tényleges megvalósítása, ennek felügyelete, összehangolása.
7. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv nyertes pályázatainak pénzügyi koordinálása, a pályázatokhoz kapcsolóadóan likviditási terv készítése, az előrehaladási jelentések szabályszerű, határidőben történő elkészítése.
8. Városi játszóterek felülvizsgálata és a biztonságos működés feltételeinek megteremtése.
9. A 2008. évi belső ellenőrzési terv ütemezett végrehajtása.
10. A 2008. évi népszavazás előkészítése és lebonyolítása.
11. A képviselő-testület és bizottságai működésének segítése, előterjesztések határidőre történő alapos előkészítése, az előterjesztések informatikai adathordozóval történő továbbításának folyamatos fejlesztése.
12. A képviselő-testületi döntések nyilvántartásának fejlesztése és informatikai nyilvánosságának biztosítása.
13. Vagyon-nyilvántartási rendszer jogszabálynak és a képviselő-testületi döntéseknek megfelelő folyamatos vezetése és továbbfejlesztése, vagyonkataszter folyamatos karbantartása.
14. A Települési Ellenőrzési Rendszer Kiegészítő Alkalmazás (TERKA) alkalmazása.
15. A város köztisztaságának, településtisztaságának továbbfejlesztése.
16. A települési lakókörnyezet fejlesztése, közparkok, közterületek állapotának javítása, zöldterületek bővítése, a környezetterhelés csökkentése, valamint a település lakossága életminőségének javítása.
17. Helyi tévé- és rádióadások szolgáltatásának segítése.
18. Az önkormányzati PR tevékenység, különös tekintettel a Kisbíró és a városi honlap arculatának megújítása.
19. A város foglalkoztatási helyzetének javítása érdekében költségvetési forrásokra vonatkozó pályázatok előkészítése és megvalósítása (közhasznú, közcélú és közmunka program pályázatok előkészítése és végrehajtása).
2/3
20. A 2007. évi vis maior támogatás felhasználásának figyelemmel kísérése és elszámolása.
21. A 2007 évi viharkárok miatt a magántulajdonú lakásokban keletkezett károk helyreállításához szükséges központi forrás biztosításának szorgalmazása, a helyreállítás folyamatos figyelemmel kísérése az erre a célra jutatott támogatási keretösszeg felhasználásának ellenőrzése.
22. A köztisztviselők szakmai felkészültségének további javítása, képzésük, továbbképzésük feltételeinek biztosítása.
23. A hivatali ügyintézés korszerűsítésével összefüggő feladatok kiemelt kezelése, különös tekintettel az informatikai fejlesztésekre, a helyi adók, gépjárműadó elektronikus ügyintézésének bevezetésére.
24. A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény rendelkezéseinek következetes alkalmazása és betartása, a hatósági ügyek ellátása területén az ügyintézés hatékonyságának javítása.
25. A kistérségi szervezet munkájának segítése.
26. Civil szervezetekkel való kapcsolattartás, tájékoztatás, a támogatások elszámoltatása, nyilvántartása.
27. A munkaidőalap hatékony védelme, nyilvántartása és elszámolása (szabadság kiadása, túlmunka elrendelése, ebédidő).
28. Keresni kell a lehetőségeket az ipari területek bővítése érdekében.
II. A képviselő-testület 2008. évi munkatervéből következő célok:
1. Az önkormányzat 2008. évi városi rendezvény- és kiadványtervének körültekintő- az érintett szervezetekkel és személyekkel egyeztetett - előkészítése.
2. Az önkormányzati intézmények alapító okiratainak felülvizsgálata.
3. Az önkormányzati beszerzések szabályozásáról szóló önkormányzati rendelet felülvizsgálata.
4. A közoktatási intézmények szervezeti és működési szabályzatainak felülvizsgálata.
5. A 2008. évi közbeszerzési terv előkészítése, és megvalósításának szervezése.
6. 2007. évi közbeszerzési eljárásokról szóló statisztikai összegzés készítése.
7. A képviselő-testület 2006-2010. évekre szóló gazdasági programja időarányos teljesítéséről szóló előterjesztés előkészítése.
8. A Költségvetési Szolgáltató Iroda feladatainak áttekintése.
9. A Polgármesteri Hivatal és a Városgazdálkodási Kft. kezelésében lévő önkormányzati ingatlanok kihasználtságának és hasznosításának bemutatása.
10. A 2008/2009-es tanév önkormányzati döntés-előkészítése, a 2007/2008-as tanévről és az új tanév kezdéséről szóló önkormányzati tájékoztató előkészítése
III. Önkormányzati rendeletből következő célok:
1. Az önkormányzati kitüntetések és címek adományozásának határidőre történő előkészítése.
2. A hulladékgazdálkodásról szóló önkormányzati rendelet módosításának körültekintő előkészítése, a szabályozásról a lakosság tájékoztatása.
3. Szociális igazgatás és gyermekvédelem területén:
· A gyermekek illetve családok átmeneti elhelyezése.
· A szociálpolitikai és gyermekvédelmi támogatások területén a WINIX rendszer (nyilvántartási és folyósítási rendszer) bevezetése.
· Az anyagi ellátásokhoz kapcsolódóan a párhuzamosságok kiküszöbölése.
· Az együttműködés további erősítése a különböző szociális és gyermekvédelmi feladatokat ellátó szervek között.
3/3
4. A város közművelődésének területén:
· A város hagyományainak ápolása, helyi értékek védelme.
· A gyermek és az ifjúság kulturális életének fejlesztése, művelődési életének segítése.
· Az idegenforgalom fejlesztése, a város vonzóvá tétele.
· A testvérvárosi kapcsolat erősítése.
· A helyi tájékoztatás fejlesztése.
5. Közlekedésigazgatás területén:
· A biztonságos közlekedés érdekében a helyi közutak karbantartása.
· A közutak forgalmi rendjének folyamatos vizsgálata.
· A forgalomszervezési feladatok ellátása.
6. A sport területén:
· A tanulók mindennapi testedzéshez szükséges feltételek, illetve iskolai sportkör és / vagy diáksport-egyesület működésének támogatása.
· A sportrendezvények önkormányzati támogatása.
· Együttműködés a helyi sportszervezetekkel.
IV. Államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos, valamint a hivatali ügyintézés ellátásához kapcsolódó kiemelt célok:
1. A kiadmányozás rendjéről szóló polgármesteri és jegyzői utasításokban foglaltak folyamatos figyelemmel kísérése,
2. A döntések megalapozottsága, közérthető indokolása.
3. A születési, házassági és halálozási anyakönyvbe bejegyzett alap-, utólagos bejegyzésekből és kijavításokból eredő adatváltozások átvezetése a személyiadat- és lakcímnyilvántartáson.
Erről értesül:
1. Kecze István Polgármester
2. Tatár Zoltán alpolgármester
3. dr.Ducza Lajos alpolgármester
4. dr.Kittlinger Ilona címzetes főjegyző
5. Polgármesteri Hivatal osztályvezetői