47/2008. (II. 26.) önkormányzati határozat
Tárgy: a Térségi Integrált Szakképzési Központ létrehozásáról szóló megállapodás megköt

47/2008. (II.26.) számú önkormányzati határozat

a Térségi Integrált Szakképzési Központ létrehozásáról szóló megállapodás megkötéséről és a Társulás alapító okiratának elfogadásáról 

1.) Kisújszállás Város Önkormányzati Képviselő-testülete egyetért a Jász-Nagykun-Szolnok Szakképzés-szervezési Társulás megalakítására vonatkozó, e határozat 1. számú melléklete szerinti megállapodással és 2. számú melléklete szerinti alapító okirattal. A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a megállapodás és az alapító okirat aláírására.

Felelős: Kecze István polgármester

Határidő: 2008. március 31.

 

2.) Az önkormányzat a Jász-Nagykun-Szolnok Szakképzés-szervezési Társulás Társulási Tanácsába Gönczi Károly települési képviselőt, bizottsági elnököt bízza meg az önkormányzat képviseletének ellátásával. A Társulási Tanács tevékenységéről és az ott végzett munkáról évente az önkormányzatnak be kell számolni.

Felelős: Gönczi Károly bizottsági elnök

Határidő: A Tanács megalakulását követően folyamatos

 

3.) A TÁMOP-2.2.3/07/2 „A szak- és felnőttképzés struktúrájának átalakítása” konstrukció keretében a „TISZK rendszer továbbfejlesztése” című pályázaton történő eredménytelen részvétel esetén az önkormányzat a Társulás munkaszervezetének fenntartását biztosító költségvetési hozzájárulás tanulói létszám arányában történő megosztását elfogadja. Az e határozat 3. számú melléklete szerint megállapított fizetési kötelezettséget a társulási tanács által meghatározott határidőig teljesíti. Az önkormányzat a 2008. évi 304.400 Ft hozzájárulást a 2008. évi költségvetésében biztosítja (R/3. sz. melléklet, 8. cím, 3. alcím, 4. sz., „önkormányzati egyéb feladatok” szakfeladaton a pénzeszköz-átadások között).

Felelős: Kecze István polgármester

Határidő: a Társulási Tanács által meghatározott időpont

 

Erről értesülnek:

1. Kecze István polgármester

2. Gönczi Károly bizottsági elnök

3. Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Közgyűlés, Szolnok

4. A Jász-Nagykun-Szolnok Szakképzés-szervezési Társulás előkészítésében résztvevő települési önkormányzatok

5. Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztálya

6. Polgármesteri Hivatal Intézményi Osztálya

 

Kmf.

 

Kecze István s.k. Dr. Kittlinger Ilona s.k.

polgármester címzetes főjegyző

 

A kivonat hiteléül:

Kisújszállás, 2008. március 4.

 

 

(: Kacsó Sándorné:)

aljegyző

 

 

1. számú melléklet

a Térségi Integrált Szakképzési Központ létrehozásáról szóló megállapodás megkötéséről

és a Társulás alapító okiratának elfogadásáról szóló

47/2007 (II. 26.) sz. önkormányzati határozathoz

  

MEGÁLLAPODÁS

a Jász-Nagykun-Szolnok Szakképzés-szervezési Társulás

létrehozására és működtetésére

 

 

A helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV. törvény 16-18. §-a, a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 89/B. §-a, valamint a szakképzésről szóló 1993. évi LXXVI. törvény 2. §-ában foglaltakkal összhangban a társulás tagjai a szakképzéssel összefüggő helyi önkormányzati feladatok végrehajtására a következő megállapodást fogadják el:

 

 

I. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

 

1./ A társulás megnevezése: Jász-Nagykun-Szolnok Szakképzés-szervezési Társulás (továbbiakban: Társulás)

A társulás székhelye: 5000 Szolnok, Kossuth L. u. 2.

 

2./ A társulás jogi személy, térségi integrált szakképzési központ. A társulás a szakképzés körében közoktatási megállapodást, vagy más megállapodást köthet.

 

3./ A társulás bélyegzője: Jász-Nagykun-Szolnok Szakképzés-szervezési Társulás

 

4./ A társulás működési területe: a társulásba tagként belépő önkormányzatok illetékességi területe

 

5./ A társulás tagjai:

 

1. Fegyvernek Nagyközség Önkormányzata 5231 Fegyvernek, Felszabadulás u. 171

2. Jászberény Város Önkormányzata 5100 Jászberény, Lehel V. tér 18.

3. Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat 5000 Szolnok, Kossuth L. u. 2.

4. Karcag Város Önkormányzata 5300 Karcag, Kossuth tér 1.

5. Kenderes Város Önkormányzata 5331 Kenderes Szent István u. 56.

6. Kisújszállás Város Önkormányzata 5310 Kisújszállás, Szabadság tér 1.

7. Kunszentmárton Város Önkormányzata 5440 Kunszentmárton, Köztársaság tér 1.

8. Martfű Város Önkormányzata 5435 Martfű, Szent István tér 1.

9. Mezőtúr Város Önkormányzata 5400 Mezőtúr, Kossuth tér 1.

10. Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata 5000 Szolnok, Kossuth tér 9.

11. Tiszaföldvár Város Önkormányzata 5430 Tiszaföldvár, Bajcsy-Zs. u. 2.

12. Tiszafüred Város Önkormányzata 5350 Tiszafüred, Fő u. 1.

13. Törökszentmiklós Város Önkormányzata 5200 Törökszentmiklós, Kossuth L. u. 135/A.

14. Túrkeve Város Önkormányzata 5420 Túrkeve, Petőfi tér 1.

15. Újszász Város Önkormányzata 5052, Újszász, Szabadság tér 1. 

 

6./ A társulás feladatai:

A Jász-Nagykun-Szolnok Szakképzés-szervezési Társulás a tevékenységi területén igyekszik elősegíteni a munkaerő-piac igényeihez igazodó képzési struktúrájú és oktatási színvonalú szakképzés kialakítását. Célja a minőségi szakképzéshez való jobb hozzáférés biztosításának és a helyi munkaerő-

 

2

piaci igények kielégítésének elősegítése. Összehangolt - az érdekelt és érintett felek egyetértésén alapuló - szakképzés-fejlesztési irányok meghatározásának, a koordináció javításának, a fejlesztési források hatékony felhasználásának biztosítása. A szakmai képzés színvonalának és a szakmai tudás presztízsének növelése.

Az iskolai rendszerű szakképzésben egyre növekvő számú hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű tanulók képzési problémáinak megoldásában történő segítségnyújtás a lemorzsolódás, a képzési rendszerből szakképesítés nélkül kilépők számának csökkentése érdekében.

Az önkormányzati fenntartású intézményeknek a felnőttképzési területen történő részvételét erősíteni szükséges. Elősegíti az összehangolt, ugyanakkor a helyi igényeket is figyelembe vevő moduláris rendszerű intézményi képzési programok létrehozását.

Feladata továbbá:

- a szakképzés fejlesztési irányára és beiskolázási arányára tekintettel meghatározza a társulás által, illetve a társulás tagjai által fenntartott iskolákban a szakképzési évfolyamokon indítható osztályok számát,

- a szakmai program tekintetében egyetértési jogot gyakorol az iskola pedagógiai programjának jóváhagyásánál.

 

 

II. A TÁRSULÁS KELETKEZÉSE ÉS MEGSZŰNÉSE

 

1./ A társulás keretében az együttműködés határozatlan időre szól. A Társulás megalakultnak tekinthető, ha a képviselőtestületek mindegyike jóváhagyta a megállapodást, megválasztotta képviselőjét és a Társulási Tanács alakuló ülése kimondta a megalakulását.

A társulásba beléphet minden olyan helyi önkormányzat, amely a szakképzés feladataiban részt vevő iskolát tart fenn. A belépés további feltétele, hogy az érintett helyi önkormányzat elfogadja a regionális fejlesztési és képzési bizottság által a szakképzés fejlesztésének összehangolásával összefüggésben hozott döntéseket.

A társuláshoz csatlakozni minden tanév szeptember 1. napjával lehet. A belépési szándékot legalább 60 nappal korábban kell bejelenteni a társulásnak. A társuláshoz való csatlakozáshoz a képviselő testület minősített többséggel hozott döntése szükséges, mely a belépési szándékon kívül tartalmazza a hozzájárulási összeg befizetésének vállalását is.

 

A társulásból kilépni a naptári év utolsó napjával lehet. A kilépési szándékot egy tanévvel korábban kell bejelenteni a társulásnak a képviselő testület minősített többséggel hozott döntésével. A kilépő taggal a társulás elszámol.

 

2./ A társulásban részt vevő képviselő-testületek mindegyikének minősített többséggel hozott döntése szükséges:

- az együttműködési megállapodás jóváhagyásához,

- az együttműködési megállapodás módosításához,

- az együttműködési megállapodás megszüntetéséhez,

- a társuláshoz történő csatlakozáshoz való hozzájáruláshoz,

- a társulásból történő kilépéshez.

 

 

 

3./ A társulás megszűnik:

- ha annak megszűnését valamennyi tag képviselő-testületi határozattal kimondja,

- ha a társulásban csak egy tag marad.

 

4./ A társulás megszűnésekor a kötelezettségek kiegyenlítése után megmaradó vagyont a helyi önkormányzatoknak a vagyon növekménnyel együtt a tanulói létszám arányában vissza kell adni, kivéve ha jogszabályból, illetve szerződésből más nem következik. Amennyiben hiány keletkezik, azt

 

3

a hozzájárulás alapjául szolgáló tanulói létszám arányában osztják meg a tagok, kivéve ha jogszabályból, illetve szerződésből más nem következik.

 

5./ Jelen megállapodás valamennyi képviselő-testület elfogadó határozatával válik hatályossá.

 

 

III. A TÁRSULÁS SZERVEZETE ÉS MŰKÖDÉSE

 

1./ A Jász-Nagykun-Szolnok Szakképzés-szervezési Társulás döntéshozó szerve a Társulási Tanács. A Társulási Tanács tagjai az előző tanév - a nappali képzés munkarendje szerint folyó szakiskola 9-10, szakközépiskola 9-12 és szakképzési évfolyamok - tanulólétszáma arányában (közoktatási statisztikai adatok alapján) számított költségvetési hozzájárulás arányában rendelkeznek szavazattal.

Egyik társulási tag sem rendelkezhet a szavazatok több, mint felével.

 

2./ Szavazni személyesen, vagy a társulás tagja által írásban meghatalmazott helyettes képviselő útján lehet.

A Társulási Tanács alakuló ülésén tagjai közül elnököt és két elnökhelyettest választ nyílt szavazással egy évre. Ezt követően az elnök és a két elnökhelyettes személye évente rotációs rendszerben kerül megválasztásra. A választás során figyelemmel kell lenni arra, hogy a Jászság, a Nagykunság és Szolnok térsége is képviselve legyen.

 

3./ A Társulási Tanács tagjai évente a képviselő-testületeiknek beszámolnak a Társulási Tanácsban végzett tevékenységükről, a társulás munkájáról, gazdasági helyzetéről, a társulási cél megvalósításáról.

 

4./ A társulás tagja az általa választott képviselőt visszahívhatja.

 

5./ A Társulási Tanács döntését ülésén határozattal hozza. A Társulási Tanács ülését az elnök, akadályoztatása esetén az elnök által kijelölt elnökhelyettes, vagy a Társulási Tanács által felhatalmazott képviselő hívja össze és vezeti. Az ülés helye: váltakozva a Jászság, a Nagykunság és a Szolnok térség valamelyik társulási tag székhelyén.

 

6./ Az ülést össze kell hívni: 

a.) szükség szerint, de évente legalább két alkalommal;

b.) a Társulási Tanács által meghatározott időpontban;

c.) a társulás bármely tagjának napirendet tartalmazó indítványára;

d.) a Közigazgatási Hivatal kezdeményezésére.

 

7./ A Társulási Tanács üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, melyre a képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni, azzal, hogy a jegyzőkönyvet az elnök és a Társulási Tanács által felhatalmazott személy írja alá. A jegyzőkönyvet 15 napon belül meg kell küldeni a Közigazgatási Hivatalnak.

8./ A Társulási Tanács akkor határozatképes, ha az ülésen a társulás tagjainak több mint fele jelen van és a jelenlévők rendelkeznek a szavazatok több, mint felével.

 

9./ Egyszerű szótöbbség esetén a javaslat elfogadásához legalább a jelenlévő képviselők több, mint felének igen szavazata szükséges, és az haladja meg a jelenlévő képviselők szavazatainak több, mint felét. A Társulási Tanács döntéseit egyszerű szótöbbséggel hozza kivéve a jelen megállapodásban megállapított, a minősített többséget igénylő döntéseket.

 

10./ Minősített többség esetén a javaslat elfogadásához a Társulási Tanács jelen lévő tagjai több mint 75 százalékának igen szavazata szükséges és az haladja meg a Társulási Tanács összes szavazatának 75 százalékát.

 

4

11./ A Társulási Tanács részletes működési szabályait a társulási megállapodásban meghatározott keretek között a Szervezeti és Működési Szabályzatában állapítja meg és fogadja el.

12./ A Társulási Tanács Területi Munkabizottságokat hoz létre, mely a Társulási Tanácsnál kisebb működési területen végez döntéselőkészítő munkát . A Területi Munkabizottság térségi szinten (Szolnok, Karcag, illetve Jászberény székhellyel) rendelkezik javaslattevő, véleményező jogokkal. A Munkabizottsághoz tartozó működési területre vonatkozó kérdésekben csak a Munkabizottság előterjesztése kerülhet a Társulási Tanács elé. Az olyan kérdésekben, amelyekben az összes területi munkabizottság tárgyal, a Tanács egyezteti a munkabizottságok által kialakított álláspontokat, és így hozza meg az egész TISZK területére kötelező érvényű döntést. A munkabizottságok szavazati joggal rendelkező tagjai a Társulási Tanácsba delegált tagok. A Munkabizottság működési szabályairól maga határoz. A Társulási Tanács által kért ésszerű határidő elmulasztása a munkabizottság javaslatának figyelmen kívül hagyását eredményezi.

A Területi Munkabizottságok összetétele a következő:

Jászsági területi munkabizottság:

Jászberény Város

Jász- Nagykun- Szolnok Megyei Önkormányzat

 

Nagykunsági területi munkabizottság:

Fegyvernek Nagyközség

Jász- Nagykun- Szolnok Megyei Önkormányzat

Karcag Város

Kenderes Város

Kisújszállás Város

Kunszentmárton Város

Mezőtúr Város

Tiszaföldvár Város

Tiszafüred Város

Túrkeve Város

 

Szolnoki területi munkabizottság:

Jász- Nagykun- Szolnok Megyei Önkormányzat

Martfű Város

Szolnok Megyei Jogú Város

Törökszentmiklós Város

Újszász Város

 

13./ A Társulási Tanács Szakmacsoportos Tantervi Bizottságokat, Intézményvezetők Tanácsát, valamint Tanácsadó Testületet hoz létre. A Szakmacsoportos Tantervi Bizottságokban az intézmények szakmai delegáltjai vesznek részt, fő tevékenysége a szakmacsoportos modultérképek előkészítése, annak megvitatása és egyéb szakmai kérdésekben történő egyeztetés. Az Intézményvezetők Tanácsát a TISZK-ben résztvevő intézmények vezetői alkotják, amely az iskolákat érintő előterjesztéseket véleményezi a Területi Munkabizottság ülése előtt. A Tanácsadó Testület a szakképzési szerkezet, beiskolázási stratégia kialakításában lát el javaslattevő, véleményező szerepet a gazdálkodó szervezetek, szakmai érdekképviseletek, kamarák, munkaügyi központ képviselőinek részvételével.

 

14./ A Társulási Tanács feladatainak végzésére nem önálló jogi személyiségű munkaszervezetet hoz létre. Feladata a társulás tevékenységébe tartozó feladatok közül mindazoknak az előkészítése, illetve végrehajtása, amelyeket számára a Társulási Tanács meghatároz. A munkaszervezet élén igazgató áll, akit a Társulási Tanács nevez ki, illetve ment fel és eljár fegyelmi és kártérítési ügyében. A többi munkáltatói jogot a Társulási Tanács elnöke gyakorolja a munkaszervezet igazgatója felett. A munkaszervezet egységes szervezet, tevékenységét a Társulási Tanács által jóváhagyott számú

 

5

munkatárs látja el közalkalmazotti jogviszonyban, a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény, illetve a közoktatási ágazatra vonatkozó végrehajtási rendelet által meghatározott alkalmazási feltételek szerint. A munkaszervezet működési rendjét - beleértve a belső ellenőrzést - a Társulási Tanács a Szervezeti és Működési Szabályzatban állapítja meg.

15./ A Szakképzés-szervezési Társuláshoz csatlakozó (gazdálkodó szervezetek, nem önkormányzati fenntartású szakképző intézmények, felsőoktatási intézmények stb.), a Tanácsban szavazati joggal nem rendelkező szervezetekkel kötendő megállapodásról a Tanács dönt.

16./ A Társulási Tanács minősített többséget igénylő döntései:

- a Területi Munkabizottság javaslatától eltérő döntés meghozatala,

- a szakképzési évfolyamokon indítható osztályok számának meghatározása,

- a fejlesztési tervének elfogadása,

- a szervezeti és működési szabályzatának elfogadása,

- a Társulási Tanács elnökének, elnökhelyetteseinek megválasztása,

- a Társulási Tanács munkaszervezete igazgatójának kinevezése,

- a Szakképzés-szervezési Társulás éves költségvetésének elfogadása, módosítása és a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámoló elfogadása.

- tag felvételéről, tagi késedelem beálltáról, tagi kilépéssel összefüggő elszámolásról történő döntés,

- pályázat beadása 1 millió forint önrész feletti összeg vállalása esetén,

- fejlesztési irányok, projektek meghatározása,

- források felhasználásának meghatározása.

 

 

IV. A TÁRSULÁSI TANÁCS HATÁSKÖRE:

 

A) A TÁRSULÁSI TANÁCS SAJÁT SZERVEZETÉRE ÉS MŰKÖDÉSÉRE VONATKOZÓ HATÁSKÖRÖK

 

1./ Elfogadja Szervezeti és Működési szabályzatát.

 

2./ Megválasztja a Társulási Tanács elnökét és elnökhelyetteseit.

 

3./ Kialakítja munkaszervezetét, dönt annak létszámáról, kinevezi és felmenti a munkaszervezet igazgatóját.

 

4./ Megállapítja éves költségvetését, elfogadja a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolót. 

5./ Dönt tag felvételéről, tagi késedelem beálltáról, tagi kilépéssel összefüggő elszámolásról.

 

B) A TÁRSULÁSRA ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖRÖK

 

1./ A szakképzés-szervezési társulás az általa ellátott feladatokra - a közoktatásról szóló LXXIX. törvény 88. §-ának (1) bekezdése szerint - önálló fejlesztési tervet készít.  

2./ A regionális fejlesztési és képzési bizottság döntéseivel összhangban a szakképzés fejlesztési irányára és a beiskolázási arányára tekintettel meghatározza a társulás tagjai által fenntartott iskolákban a szakképzési évfolyamokon indítható osztályok számát.

 

C) A TÉRSÉGI INTEGRÁLT SZAKKÉPZÉSI KÖZPONT ÁLTAL GYAKOROLT HATÁSKÖRÖK

 

1./ A regionális fejlesztési és képzési bizottság által a szakképzés összehangolásával kapcsolatban hozott döntéseit elfogadja.

 

2./ A szakképzés-szervezési társulás megállapodhat közoktatási intézményfenntartó többcélú kistérségi társulással, felsőoktatási intézménnyel, nem önkormányzati intézményfenntartóval, a feladatok közös megszervezésében, amennyiben az vállalja a közoktatásról szóló LXXIX. törvény 89/B § (5) bekezdés a) pontjában meghatározottak szerint a szakképzésnek a regionális fejlesztési és képzési bizottság döntésének megfelelő megszervezését.

 

3./ A szakképzés egyéb szereplőinek bevonása a szakképzésbe, megállapodás kötése.

 

4./ Részt vesz pályázatokban, a pályázat lebonyolításában, fejlesztési projektek megvalósításában.

 

5./ Részt vesz az iskolarendszeren kívüli szakképzés szervezésében.

 

6./ Szakképzés fejlesztés forrásbevonási rendszerének kialakítása, a felhasználás nyomon követése.

 

7./ Pályaválasztási, pályaorientációs és karrier-tanácsadási rendszer szervezése.

 

8./ Pedagógus továbbképzések szervezése, koordinálása.

 

9./ Hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű, valamint a sajátos nevelési igényű tanulókat támogató rendszer kiépítése.

 

10./ Tananyagfejlesztések koordinálása, új tananyagok beszerzése.

 

11./ Tájékoztatás a szakképzés partnerei, média felé, kiadványokat készít.

 

12./ Önértékelési rendszer összehangolása a partnerek között.

 

13./ Családpedagógiai szolgáltatás folytatásának segítése.

 

14./ Intézményi mérési értékelési rendszer és közös Térségi Integrált Szakképzési Központ szintű tanulói kulcskompetencia mérés-értékelési rendszer kialakítása.

 

15./ A Térségi Integrált Szakképzési Központra vonatkozó egységes modultérkép elkészítése.

 

16./ Egyetértési jogot gyakorol a szakmai program tekintetében az iskola pedagógiai programjának jóváhagyásánál. 

17../ Adatgyűjtés, elemzés a szakképzés vonatkozásában.

 

18./ Véleményezi az Térségi Integrált Szakképzési Központ működésében érintett intézményi átszervezéseket, vezetői kinevezéseket, a fenntartói és az intézményi minőségirányítási programot,

 

19./ Egyetértési jogot gyakorol a szakképzést folytató intézmények alapító okiratának módosításakor, elfogadásakor.

 

7

A Társulási Tanács elnökének feladatai: 

a.) Képviseli a Társulást.

b.) Összehívja és vezeti a Társulási Tanács ülését.

c.) Aláírja az ülés jegyzőkönyvét.

d.) Gyakorolja a munkáltatói jogokat a munkaszervezet igazgatója felett, kivéve a kinevezési, felmentési, fegyelmi és kártérítési jogköröket.

e.) Felügyeli a Társulási Tanács döntéseinek végrehajtását és a Társulás gazdálkodásának szabályszerűségét.

 

Az igazgató feladatai: 

a) Vezeti a munkaszervezetet.

b) Előkészíti a Társulási Tanács üléseit és a napirendeket.

c) Végrehajtja a Társulási Tanács döntéseit.

d) Gyakorolja a munkáltatói jogokat a munkaszervezet dolgozói felett.

e) Felelős a Társulás gazdálkodásának szabályszerűségéért.

  

V. A TÁRSULÁS VAGYONA

 

1./ A társulás vagyonát képezi a tagok tanulólétszám arányos működési hozzájárulása.

 

2./ A társulás saját vagyonnal is rendelkezhet, melynek szaporulata a társulást illeti meg.

 

3./ A társulás önállóan gazdálkodó költségvetési szerv, önálló bankszámlával rendelkezik. 

 

4./ A társulás munkaszervezete részére a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat Szolnokon elhelyezést biztosít, melynek költségei a társulást terhelik.

 

5./ A társulás működési költségét - a tanulói létszám arányában megállapított - a tagok által befizetett költségvetési hozzájárulás biztosítja. A társulás tagjait terhelő működési költséghez történő hozzájárulás befizetését a társulás költségvetésének elfogadását, és a befizetési értesítés kiküldését követő tizenöt napon belül rendezik a tagok.

 

6./ Az önkormányzatok által vállalt pénzügyi hozzájárulás határidőre történő befizetésének nem teljesítése esetén a határidő lejárta utáni nyolc napon belül fizetési felszólítás kiküldésére kerül sor. Amennyiben a társulás tagja a fizetési felszólítást követő nyolc napon belül sem egyenlíti ki tartozását, úgy a társulási tanácsi tagságból fakadó jogai gyakorlását a Társulási Tanács felfüggesztheti. Egy hónapot meghaladó tartozás esetén pedig a mindenkori jegybanki alapkamat másfélszerese kerül késedelmi kamatként felszámolásra.

 

7./ Fejlesztési jellegű projektek megvalósítása, illetve önrész vállalását előíró fejlesztési pályázatok benyújtása esetén a tagok hozzájárulnak, hogy azonnali beszedési megbízás - inkasszó - kerüljön kiadásra a projektben, pályázatban érintett tagokra jutó önerő mértékéig.

 

8./ A társulás gazdálkodásának ellenőrzését legalább évente a Társulási Tanács elnöke által megbízott független könyvvizsgálóval végezteti.

 

9./ A költségvetéssel kapcsolatos felügyeleti jogokat a Társulási Tanács gyakorolja. A Társulási Tanács által elfogadott éves ellenőrzési tervet a Tanács megbízási szerződés útján hajtatja végre, amelyről évente be kell számolni a Társulási Tanácsnak. A kötelezettségvállalás és a források felhasználásának rendjét a Szervezeti és Működési Szabályzatban kell rögzíteni.

 

8

VI. EGYÜTTMŰKÖDÉS

 

A helyi önkormányzatok képviselő-testületei, bizottságai, polgármesterei, jegyzői, az önkormányzatok intézményei, társulásai feladatkörükben egymással rendszeres kapcsolatot alakíthatnak ki. Tanácskozásokat tartanak, közösen szerveznek rendezvényeket, kicserélik szakmai tapasztalataikat, illetve fórumokat tartanak.

 

A társulás tagjai feladataik ellátásában kölcsönösen együttműködnek, megfelelő információk átadásával segítik a társulás munkáját, másik Térségi Integrált Szakképző Központba nem lépnek be.

 

VII. VEGYES RENDELKEZÉSEK 

A társulási megállapodást az aláírást követő 15 napon belül meg kell küldeni a Közigazgatási Hivatal vezetőjének, aki arra 30 napon belül törvényességi észrevételt tehet.

A társulási megállapodásban részt vevő felek a közöttük felmerülő vitákat előzetes egyeztetés útján rendezik.

 

Szolnok, 2008. március …

 

Záradék:

A társulási megállapodást az alábbi képviselő-testületek, közgyűlések hagyták jóvá, fogadták el előírásait, önmagukra és testületeikre vonatkozó kötelező rendelkezésként:

  

Önkormányzat neve
Határozat száma
Polgármester, közgyűlés elnöke aláírása
Fegyvernek Nagyközség Önkormányzata
 
 
Jászberény Város Önkormányzata
 
 
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat
 
 
Karcag Város Önkormányzata
 
 
Kenderes Város Önkormányzata
 
 
Kisújszállás Város Önkormányzata
 
 
Kunszentmárton Város Önkormányzata
 
 
Martfű Város Önkormányzata
 
 
Mezőtúr Város Önkormányzata
 
 
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata
 
 
Tiszaföldvár Város Önkormányzata
 
 
Tiszafüred Város Önkormányzata
 
 
Törökszentmiklós Város Önkormányzata
 
 
Túrkeve Város Önkormányzata
 
 
Újszász Város Önkormányzata
 
 

 

 

 

 

2. számú melléklet

a Térségi Integrált Szakképzési Központ létrehozásáról szóló megállapodás megkötéséről

és a Társulás alapító okiratának elfogadásáról szóló

47/2007 (II. 26.) sz. önkormányzati határozathoz

 

ALAPÍTÓ OKIRAT

 

Társulás neve
Jász-Nagykun-Szolnok Szakképzés-szervezési Társulás
Székhelye
Szolnok, Kossuth L. u. 2.
Létrehozásának éve
2008
Létrehozását elrendelte
A Közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 89/B §-a alapján a társulási tag önkormányzatok képviselő-testületei
Működési területe
A társulásba tagként belépő önkormányzatok illetékességi területe
Alapító szervek és címük
Fegyvernek Nagyközség Önkormányzata 5231 Fegyvernek, Felszabadulás u. 171. Jászberény Város Önkormányzata 5100 Jászberény, Lehel V. tér 18. Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat 5000 Szolnok, Kossuth L. u. 2. Karcag Város Önkormányzata 5300 Karcag, Kossuth tér 1. Kenderes Város Önkormányzata 5331 Kenderes, Szent István u. 56. Kisújszállás Város Önkormányzata 5310 Kisújszállás, Szabadság tér 1. Kunszentmárton Város Önkormányzata 5440 Kunszentmárton, Köztársaság tér 1. Martfű Város Önkormányzata 5435 Martfű, Szent István tér 1. Mezőtúr Város Önkormányzata 5400 Mezőtúr, Kossuth tér 1. Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata 5000 Szolnok, Kossuth tér 9. Tiszaföldvár Város Önkormányzata 5430 Tiszaföldvár, Bajcsy-Zs. u. 2. Tiszafüred Város Önkormányzata 5350 Tiszafüred, Fő u. 1. Törökszentmiklós Város Önkormányzata 5200 Törökszentmiklós, Kossuth L. u. 135/A Túrkeve Város Önkormányzata 5420 Túrkeve, Petőfi tér 1. Újszász Város Önkormányzata 5052 Újszász, Szabadság tér 1.
Felügyeleti szerv
Alapító önkormányzatok Törvényességi ellenőrzését a Társulás székhelye szerint illetékes Észak-alföldi Regionális Közigazgatási Hivatal látja el. Szakmai felügyeletét: a szakképzésért felelős államigazgatási szerv látja el. A Társulási Tanács Szervezeti és Működési Szabályzatát - a társulási megállapodásban meghatározott keretek között - a Tanács maga állapítja meg.

 

A Társulás jogállása önálló jogi személyként működő, önállóan gazdálkodó költségvetési szerv.
Bankszámlarend
Önálló bankszámlával rendelkezik
A társulás típusa
Szakképzés-szervezési társulás
A társulás irányítása A társulás döntéshozó szerve a Társulási Tanács, amely az alapító önkormányzatok képviselőiből áll. A Társulási Tanács tagjai közül a helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV. törvény 12. §-a alapján elnököt és két elnökhelyettest választ minősített többséggel. A társulást az elnök - akadályoztatása esetén az általa kijelölt elnökhelyettes - képviseli.

 

2

A társulás a döntései előkészítése érdekében Jászberény, Szolnok és Karcag székhellyel területi munkabizottságokat működtet az érintett önkormányzatok képviselőinek közreműködésével. A Társulási Tanács feladatainak végzésére munkaszervezetet hoz létre, amelynek közalkalmazotti jogviszonyban állnak. A munkaszervezet élén az igazgató áll, akit a Tanács nevez ki. Az igazgató felett - a kinevezés, a felmentés, a fegyelmi és kártérítési felelősségi jog gyakorlása kivételével - a munkáltatói jogokat a Társulási Tanács Elnöke gyakorolja.
A társulás állami feladatként ellátandó alaptevékenységét meghatározó szakmai jogszabályok: 1993. évi LXXIX. törvény a közoktatásról 1993. évi LXXVI. törvény a szakképzésről 1997. évi CXXXV. törvény a helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről 1992. évi XXXVIII. törvény az államháztartásról 217/1998. (XII. 30.) kormányrendelet az államháztartás működési rendjéről 1992. évi XXXIII. törvény a közalkalmazottak jogállásáról 2000. évi C. törvény a számvitelről 249/2000. (XII. 24.) kormányrendelet az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségéről
A társulás alaptevékenysége (feladatai)
TEÁOR szám(ok) Szakfeladat szám és megnevezés
T 84.12 841211
Egészségügy, oktatás, kultúra, egyéb szociális szolgáltatás (kivéve: társadalombiztosítás) igazgatása Oktatás igazgatása
A társulás kiegészítő, kisegítő jellegű tevékenységei
TEÁOR szám(ok) Szakfeladat szám és megnevezés
841192
Önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások elszámolásai

 

Vállalkozási tevékenység A társulás vállalkozási tevékenységet nem folytat. Szabad kapacitását alaptevékenysége körében hasznosítja - a szervezeti és működési szabályzatában felsorolt tevékenységek körében.

 

3

Alaptevékenység leírása, a Társulási Tanács feladat és hatásköre A) A TÁRSULÁSI TANÁCS SAJÁT SZERVEZETÉRE ÉS MŰKÖDÉSÉRE VONATKOZÓ HATÁSKÖRÖK 1./ Elfogadja Szervezeti és Működési szabályzatát. 2./ Megválasztja a Társulási Tanács elnökét és elnökhelyetteseit. 3./ Kialakítja munkaszervezetét, dönt annak létszámáról, kinevezi és felmenti a munkaszervezet igazgatóját. 4./ Megállapítja éves költségvetését, elfogadja a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolót. 5./ Dönt tag felvételéről, tagi késedelem beálltáról, tagi kilépéssel összefüggő elszámolásról. B) A TÁRSULÁSRA ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖRÖK 1./ A szakképzés-szervezési társulás az általa ellátott feladatokra - a közoktatásról szóló LXXIX. törvény 88. §-ának (1) bekezdése szerint - önálló fejlesztési tervet készít. 2./ A regionális fejlesztési és képzési bizottság döntéseivel összhangban a szakképzés fejlesztési irányára és a beiskolázási arányára tekintettel meghatározza a társulás tagjai által fenntartott iskolákban a szakképzési évfolyamokon indítható osztályok számát.

 

4

C) A TÉRSÉGI INTEGRÁLT SZAKKÉPZÉSI KÖZPONT ÁLTAL GYAKOROLT HATÁSKÖRÖK 1./ A regionális fejlesztési és képzési bizottság által a szakképzés összehangolásával kapcsolatban hozott döntéseit elfogadja. 2./ A szakképzés-szervezési társulás megállapodhat közoktatási intézményfenntartó többcélú kistérségi társulással, felsőoktatási intézménnyel, nem önkormányzati intézményfenntartóval, a feladatok közös megszervezésében, amennyiben az vállalja a közoktatásról szóló LXXIX. törvény 89/B § (5) bekezdés a) pontjában meghatározottak szerint a szakképzésnek a regionális fejlesztési és képzési bizottság döntésének megfelelő megszervezését. 3./ A szakképzés egyéb szereplőinek bevonása a szakképzésbe, megállapodás kötése. 4./ Részt vesz pályázatokban, a pályázat lebonyolításában, fejlesztési projektek megvalósításában. 5./ Részt vesz az iskolarendszeren kívüli szakképzés szervezésében. 6./ Szakképzés fejlesztés forrásbevonási rendszerének kialakítása, a felhasználás nyomon követése. 7./ Pályaválasztási, pályaorientációs és karrier-tanácsadási rendszer szervezése. 8./ Pedagógus továbbképzések szervezése, koordinálása. 9./ Hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű, valamint a sajátos nevelési igényű tanulókat támogató rendszer kiépítése. 10./ Tananyagfejlesztések koordinálása, új tananyagok beszerzése. 11./ Tájékoztatás a szakképzés partnerei, média felé, kiadványokat készít. 12. Önértékelési rendszer összehangolása a partnerek között. 13./ Családpedagógiai szolgáltatás folytatásának segítése. 14./ Intézményi mérési értékelési rendszer és közös Térségi Integrált Szakképzési Központ szintű tanulói kulcskompetencia mérés-értékelési rendszer kialakítása. 15./ A Térségi Integrált Szakképzési Központra vonatkozó egységes modultérkép elkészítése. 16./ Egyetértési jogot gyakorol a szakmai program tekintetében az iskola pedagógiai programjának jóváhagyásánál. 17./ Adatgyűjtés, elemzés a szakképzés vonatkozásában. 18./ Véleményezi az Térségi Integrált Szakképzési Központ működésében érintett intézményi átszervezéseket, vezetői kinevezéseket, a fenntartói és az intézményi minőségirányítási programot, 19./ Egyetértési jogot gyakorol a szakképzést folytató intézmények alapító okiratának módosításakor, elfogadásakor.

 

A Társulási Tanács elnökének feladatai: a) Képviseli a Társulást. b) Összehívja és vezeti a Társulási Tanács ülését. c) Aláírja az ülés jegyzőkönyvét. d) Gyakorolja a munkáltatói jogokat a munkaszervezet igazgatója felett, kivéve a kinevezési, felmentési, fegyelmi és kártérítési jogköröket. e) Felügyeli a Társulási Tanács döntéseinek végrehajtását és a Társulás gazdálkodásának szabályszerűségét. Az igazgató feladatai: a) Vezeti a munkaszervezetet. b) Előkészíti a Társulási Tanács üléseit és a napirendeket. c) Végrehajtja a Társulási Tanács döntéseit. d) Gyakorolja a munkáltatói jogokat a munkaszervezet dolgozói felett. e) Felelős a Társulás gazdálkodásának szabályszerűségéért.
A vagyon feletti rendelkezési jog a társulást illeti meg.
A feladatellátást szolgáló vagyon megnevezése
Éves kötelező helyi befizetések, pályázati forrás, ingó vagyontárgyak, immateriális javak. (Ezek felsorolására később kerülhet sor.)
- tulajdonosa
 
- használója
 

 

Záradék: Ezen Alapító Okirat az önkormányzatok képviselőtestületeinek határozataival lép hatályba.

Az Alapító Okiratot az önkormányzatok az alábbi határozatokkal hagyták jóvá:

 

5

 

Önkormányzat neve
Határozat száma
Polgármester, közgyűlés elnöke aláírása
Fegyvernek Nagyközség Önkormányzata
 
 
Jászberény Város Önkormányzata
 
 
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat
 
 
Karcag Város Önkormányzata
 
 
Kenderes Város Önkormányzata
 
 
Kisújszállás Város Önkormányzata
 
 
Kunszentmárton Város Önkormányzata
 
 
Martfű Város Önkormányzata
 
 
Mezőtúr Város Önkormányzata
 
 
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata
 
 
Tiszaföldvár Város Önkormányzata
 
 
Tiszafüred Város Önkormányzata
 
 
Törökszentmiklós Város Önkormányzata
 
 
Túrkeve Város Önkormányzata
 
 
Újszász Város Önkormányzata
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. számú melléklet

a Térségi Integrált Szakképzési Központ létrehozásáról szóló megállapodás megkötéséről

és a Társulás alapító okiratának elfogadásáról szóló

47/2007 (II. 26.) sz. önkormányzati határozathoz

 

 

A 2006/2007. tanévi létszám
Tervezett működési költség
 
pályázati támogatás nélkül
 
 
 
08. 08. 01-12. 31-ig
09. 01.01-12. 31-ig

 

Település
Létszám fő
Létszámarány
400,- Ft/tanuló
800,- Ft/tanuló
Fegyvernek Nagyközség
92
0,6%
36800
73600
Jászberény Város
1300
8,9%
520000
1040000
Megyei Önkormányzat
2200
15,1%
880000
1760000
Karcag Város
758
5,2%
303200
606400
Kenderes Város
536
3,7%
214400
428800
Kisújszállás Város
761
5,2%
304400
608800
Kunszentmárton Város
493
3,4%
197200
394400
Martfű Város
196
1,3%
78400
156800
Mezőtúr Város
653
4,5%
261200
522400
Szolnok Város
5221
35,9%
2088400
4176800
Tiszaföldvár Város
263
1,8%
105200
210400
Tiszafüred Város
247
1,7%
98800
197600
Törökszentmiklós Város
1009
6,9%
403600
807200
Túrkeve Város
415
2,9%
166000
332000
Újszász Város
415
2,9%
166000
332000
Összesen:
14559
100,0%
5823600
11647200

 

  

« Vissza
Vissza a főmenübe