348/2008. (X. 28.) önkormányzati határozat
Tárgy: Kisújszállás Város Önkormányzatának 2009. évi önkormányzati belső ellenőrzési terv jóváhagyásáról

348/2008. (X.28.) számú önkormányzati határozat
Kisújszállás Város Önkormányzatának 2009. évi önkormányzati belső ellenőrzési terv jóváhagyásáról 

Kisújszállás Város Önkormányzati Képviselő-testülete a 2009. évi belső ellenőrzési tervét a határozat melléklete szerint jóváhagyja

Erről értesül:
1. Kecze István polgármester
2. Tatár Zoltán alpolgármester
3. Dr Ducza Lajos alpolgármester
4. Dr Kittlinger Ilona címzetes főjegyző
5. Polgármesteri Hivatal osztályvezetői
6. Belső ellenőrzési vezető
7. Érintett intézmények vezetői
 

Kmf.
Kecze István s.k. Dr. Kittlinger Ilona s.k.
polgármester címzetes főjegyző

 


A kivonat hiteléül:
Kisújszállás, 2008. november 5.


(: Kacsó Sándorné:)
aljegyző


A 348/2008. (X.28.) számú önkormányzati határozat melléklete

Kisújszállás Város Önkormányzatának
Polgármesteri Hivatal Belső Ellenőre
 5310 Kisújszállás, Szabadság tér 1. sz.
: 59/520–246 Fax: 59/321-139

…../2008.(X.28.) számú önkormányzati határozat melléklete

ÉVES ELLENŐRZÉSI TERV
2009. évre

Kisújszállás Város Képviselő-testülete a helyi önkormányzatra vonatkozóan a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI.26.) Kormány rendelet 21. §-a szerint az alábbi éves ellenőrzési tervet fogalmazza meg.

Kisújszállás Város Önkormányzata 2009. január 1. napjától 2 önállóan és 8 részben önállóan gazdálkodó költségvetési szervet tart fenn, az ellenőrzési terv így ezen intézményekre vonatkozóan készült el. Az elkészítés során a Polgármesteri Hivatal vezetőitől, osztályvezetőitől kért és adott javaslat figyelembe lett véve.

1./ A tervet megalapozó elemzések
Az ellenőrzési terv összhangban van a Polgármesteri Hivatal stratégiai ellenőrzési tervével.
Az ellenőrzési terv kockázatelemzés alapján felállított prioritásokon alapul.
Igy pl.
1. önkormányzati döntésekhez kapcsolódó ellenőrzési feladat,
2. éves költségvetési beszámolóhoz kapcsolódóan az állami normatív támogatás elszámolása,
3. a folyamatba épített előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés (FEUVE) érvényesülése,
4. belső szabályzatok jogharmónizációja
5. szervezeti struktúra változáshoz kapcsolódó ellenőrzések,
6. számviteli politikai érvényesülése,
7. pénzkezelési szabályzat betartása,
8. vagyongazdálkodás rendje.

2./ Az elvégzendő ellenőrzések leírása a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló módosított 193/2003. (XI.26.) Kormányrendelet 21.§ (3) bekezdésében előírtak szerint

1. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címe A működés átfogó ellenőrzése az önkormányzat 44/2007.(II.27.) számú önkormányzati határozattal elfogadott Közoktatási önkormányzati minőségirányítási programja alapján
Az ellenőrzés célja A közoktatásról szóló 1993.évi LXXIX tv. 102. § (2) d) pontja szerint az ellenőrzés az intézmény gazdálkodására, működésének törvényességére, a gyermek- és ifjúságvédelmi tevékenységre, a tanuló- és gyermekbaleset megelőzésére tett intézkedésekre terjed ki

2
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység Arany János Általános Iskola
Az ellenőrizendő időszak 2006/2007-2008/2009 tanévek
Az ellenőrzés típusa Átfogó ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei Próbaszerű
Az ellenőrzés ütemezése 2009. II félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás Felkért külső szakértő(k) (a revizori napok száma nem ismert)


2. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címe A működés átfogó ellenőrzése az önkormányzat 44/2007.(II.27.) számú önkormányzati határozattal elfogadott Közoktatási önkormányzati minőségirányítási programja alapján
Az ellenőrzés célja A közoktatásról szóló 1993.évi LXXIX tv. 102. § (2) d) pontja szerint az ellenőrzés az intézmény gazdálkodására, működésének törvényességére, a gyermek- és ifjúságvédelmi tevékenységre, a tanuló- és gyermekbaleset megelőzésére tett intézkedésekre terjed ki
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység Kossuth Lajos Általános Iskola, Pedagógia Szakszolgálat és Diákotthon
Az ellenőrizendő időszak 2006/2007-2008/2009 tanévek
Az ellenőrzés típusa Átfogó ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei Próbaszerű
Az ellenőrzés ütemezése 2009. II félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás Felkért külső szakértő(k) (a revizori napok száma nem ismert)


3. számú ellenőrzés:
Az ellenőrzés tárgya, címe A 2008 évi normatív támogatás elszámolásához a létszámadatok ellenőrzése a Magyar Köztársaság 2008 évi költségvetéséről szóló tv. alapján
Az ellenőrzés célja A 2008. évi normatív állami támogatások alapjául szolgáló mutatószámok, valamint a felhasználás dokumentálásának ellenőrzése
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység Valamennyi oktatási intézmény (6 db), Kisújszállási Városgazdálkodási Kft.
Az ellenőrizendő időszak 2008. év
Az ellenőrzés típusa Pénzügyi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei Tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése 2009. I. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás Tapasztalat szerint: 3 fő 39 revizori nap (vizsgálatvezető 26 revizori nap és oktatási intézményi referens 8 revizori nap, intézményi referens 5 revizori nap)


3
4. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címe Közoktatási intézmények tárgyi felszereltségének vizsgálata.
Az ellenőrzés célja Annak megállapítása, hogy mennyiben felelnek meg a közoktatási intézmények a 11/1994.(VI.8.) MKM rendelet 7. számú mellékletében meghatározott feltételrendszernek (taneszköz, helyiség)
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység Valamennyi (6 db) közoktatási intézmény
Az ellenőrizendő időszak Ellenőrzés időpontjában
Az ellenőrzés típusa Szabályszerűségi
Az ellenőrzés módszerei Tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése 2009. I. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás 18 revizori nap (intézményenként 3 revizori nap)


5. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címe Kintlévőségek, behajtás, követelés állomány kezelése
Az ellenőrzés célja Annak megállapítása, hogy a követelés állományt dokumentumok alátámasztják-e, a hátralékos állomány megszüntetésére hozott intézkedések értékelése valamint a behajthatatlan követelésállomány megállapítására és elszámolására tett intézkedések megalapozottságának valamint valós feltárásának értékelése. A 2008. évben végzett ellenőrzés megállapításaira tett intézkedések eredményessége.
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység Az önkormányzat valamennyi intézménye (10 db) és a Polgármesteri Hivatal
Az ellenőrizendő időszak 2008-2009. év
Az ellenőrzés típusa Eredményességi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei Tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése 2009. II. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás 15 revizori nap

6. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címe Közcélú foglalkoztatás bizonylatolásának ellenőrzése
Az ellenőrzés célja Annak megállapítása, hogy a közcélú foglalkoztatáshoz kapcsolódó bizonylatok, elszámolások, munkaszerződések szabályszerűen történnek-e, jelenléti ívek vezetése és igazolása megfelelő-e
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység Kisújszállási Vízmű Kft., Kisújszállási Városgazdálkodási Kft.
Az ellenőrizendő időszak 2008. év
Az ellenőrzés típusa Szabályszerűségi és pénzügyi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei Tételes

4
Az ellenőrzés ütemezése 2009. I. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás 8 revizori nap

7. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címe KÖSZIR átszervezésével kapcsolatos ellenőrzés
Az ellenőrzés célja Annak megállapítása, hogy a KÖSZIR Polgármesteri Hivatalba történt átszervezése kapcsán a feladatkörök meghatározása (munkaköri leírások) megtörtént-e illetve a munkavégzéshez szükséges tárgyi feltételek biztosítottak-e
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztály
Az ellenőrizendő időszak 2008. november – 2009. március
Az ellenőrzés típusa Szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei Tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése 2009. II. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás 10 revizori nap

 

 

8. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címe Átmeneti irattárazás ellenőrzése
Az ellenőrzés célja Annak megállapítása, hogy a Polgármesteri Hivatalban működő átmeneti irattárak gyakorlata hogyan érvényesül illetve az ügyirat kezelési szabályzatban foglaltak végrehajtásának ellenőrzése
Az ellenőrzött szerv, szervezeti egység Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztálya és Igazgatási Osztálya
Az ellenőrizendő időszak 2008. év
Az ellenőrzés típusa Szabályszerűségi
Az ellenőrzés módszerei Tételes
Az ellenőrzés ütemezése 2009. I. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás 10 revizori nap

9. számú ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya, címe Szociális ellátások utalási rendszerének ellenőrzése
Az ellenőrzés célja Annak megállapítása, hogy a szociális ellátások Osztályon történő ellátása a gyakorlatban hogyan érvényesül, utalás megvalósításának felülvizsgálata. A 2008. évben végzett ellenőrzés megállapításaira tett intézkedések eredményessége.
Az ellenőrzött szerv, szervezeti
egység Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztálya és Igazgatási Osztálya

5
Az ellenőrizendő időszak 2008. év
Az ellenőrzés típusa szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei tételes ellenőrzés
Az ellenőrzés ütemezése 2009. I. félév
Szükséges ellenőrzési kapacitás 10 revizori nap


6
3./ Az ellenőrzések időbeli ütemezése
a./ az előre lekötött ellenőrzési idő és ellenőrzési kapacitás:

Feladat ellátás időpontja
2009. év Szükséges ellenőrzési kapacitás

Az ellenőrzés sorszáma, címe
Belső ellenőr Intézményi referens Külső szakértő
revizori nap
II. félév 5 X 1. A működés átfogó ellenőrzése az önkormányzat 44/2007.(II.27.) számú önkormányzati határozattal elfogadott Közoktatási önkormányzati minőségirányítási programja alapján
II. félév 5 X 2. A működés átfogó ellenőrzése az önkormányzat 44/2007.(II.27.) számú önkormányzati határozattal elfogadott Közoktatási önkormányzati minőségirányítási programja alapján
I. félév 26 13 3. A 2008 évi normatív támogatás elszámolásához a létszámadatok ellenőrzése a Magyar Köztársaság 2008 évi költségvetéséről szóló 2007. évi CLIII. tv. alapján
I. félév 18 4.Közoktatási intézmények tárgyi felszereltségének vizsgálata.
II. félév 15 5. Kintlévőségek, behajtás, követelés állomány kezelése
I. félév 8 6. Közcélú foglalkoztatás bizonylatolásának ellenőrzése
II. félév 10 7. KÖSZIR átszervezésével kapcsolatos ellenőrzés
I. félév 10 8. Átmeneti irattárazás ellenőrzése
I. félév 10 9. Szociális ellátások utalási rendszerének ellenőrzése
2009. év 79 41 X Összesen
X – A feladat elvégzésére szervezetek szakosodtak, ezek felkeresése év közben történik.
b./ az előre nem látható, soron kívüli ellenőrzésekre rendelkezésre álló ellenőrzési idő és ellenőrzési kapacitás:
- az ütemezés szerint még felhasználható ellenőrzési időszak: nem ismert
- az ütemezés szerint még rendelkezésre álló ellenőrzési kapacitás: nem ismert

Készült: Kisújszállás, 2008. október 16.

Készítette:
Rácz Szilvia
mb. belső ellenőrzési vezető
A jóváhagyás időpontja: Kisújszállás, 2008. október 28. nap

Jóváhagyta: Kisújszállás Város Önkormányzata
A 348/2008. (X.28.) számú határozattal

 

« Vissza
Vissza a főmenübe