57/2005. (XII. 2.) önkormányzati egységes szerkezetbe foglalt önkormányzati rendelet
Tárgy: a helyi sporttevékenység támogatásáról
KISÚJSZÁLLÁS VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK
57/2005. (XII.2.)
önkormányzati rendelete
önkormányzati rendelete
a helyi sporttevékenység támogatásáról
a 42/2006. (XII.15.)1 , a 9/2010. (II.24.)3 és a 11/2011. (II.23.) 4 önkormányzati rendelettel egységes szerkezetben
Kisújszállás Város Önkormányzati Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló többször módosított 1990. évi LXV. törvény 16. §. (1) bekezdése, valamint a sportról szóló 2004. évi I. törvény 55. § (6) bekezdése alapján a helyi sporttal kapcsolatos feladatairól a következő önkormányzati rendeletet alkotja.
I.
Az önkormányzat sporttal kapcsolatos kötelező feladatai
1. §.
(1) Az önkormányzat – figyelemmel a sport hosszú távú fejlesztési koncepciójára – minden választási ciklus elején – megalakulásától számított 6 hónapon belül - felülvizsgálja korábbi sportkoncepcióját, melyet szükség szerint meghosszabbít vagy újat alkot. A koncepcióban megfogalmazott célok megvalósulását az önkormányzat kétévente, illetve a választási ciklus végén értékeli. Az értékelés előterjesztése az önkormányzat sporttal foglalkozó Egészségügyi, Szociális és Sportbizottságának (továbbiakban: Szakbizottságának) feladata.
(2) A sportkoncepcióban megfogalmazott célok alapján az önkormányzat együttműködik az illetékességi területén működő, a sporttörvény hatálya alá tartozó helyi sportszervezetekkel.
Az önkormányzat Polgármesteri Hivatala az állami sportinformációs rendszerben nyilvántartott helyi sportszervezetekről külön nyilvántartást vezet. A nyilvántartásban szereplő sportszervezetekkel való együttműködés az önkormányzat sporttal foglalkozó szakbizottságának feladata. Az együttműködés formái különösen: kölcsönös információnyújtás, szabadidős- és sportrendezvények önkormányzati szintű koordinálása, pályázatfigyelés és pályázati tanácsadás, évente városi sportfórum rendezése, városi szabadidő és sportnaptár összeállítása.
(3) Az önkormányzat gondoskodik a tulajdonában álló sportlétesítmények fenntartásáról és működtetéséről
Az önkormányzat a tulajdonában álló sportlétesítményeket – megállapodás alapján - a helyi sportszervezetek sportcélú használatába adhatja.
A megállapodásnak tartalmaznia kell a használatba adás időtartamát, a sportcélú hasznosítás megnevezését, a megállapodó felek kötelezettségeit és feladatait. A megállapodás(ok) előkészítése a Polgármesteri Hivatal feladata. Az önkormányzat a sportlétesítmények ily módon történő fenntartásához és működtetéséhez az önkormányzati sportalap terhére hozzájárul.
Az önkormányzat fenntartásában működő sportlétesítmények felsorolását a rendelet 1. sz. melléklete tartalmazza.
(4) Az önkormányzat megteremti az önkormányzati iskolai testnevelés és sporttevékenység gyakorlásának feltételeit.
Az önkormányzat különös gondot fordít arra, hogy a fenntartásában működő általános és középiskolákban - a közoktatásról szóló törvénnyel összhangban – a tanulók mindennapi testedzéséhez szükséges feltételeket, illetve az iskolai sportkör és/vagy diáksport-egyesület
működését biztosítsa. Az ehhez szükséges tárgyi és személyi feltételek pénzügyi fedezetét az intézményi költségvetések tartalmazzák.
Az önkormányzat által fenntartott iskolákban működő diáksportkörök, diáksport-egyesületek az általuk szervezett, lebonyolított sportprogramok megvalósításához – az e rendeletben foglaltak szerint - pályázatot nyújthatnak be a sportalap terhére a Szakbizottság által meghirdetett pályázatokra.
Az önkormányzat sporttal kapcsolatos önként vállalt feladatai
2. §
Az önkormányzat a helyi sporttevékenység fejlesztése érdekében a kötelező feladatain túl az alábbi célokat támogatja:
(1) az önkormányzat tulajdonában álló sportlétesítmények fejlesztése – lehetőség szerint pályázati források bevonásával
(2) szabadidősport-programok támogatása
(3) gyermek és ifjúsági sport, utánpótlás-nevelés
(4) sportszervezetek működése, tárgyi eszköz-beszerzése
II.
Sportalap létrehozása
3. §
(1) Az önkormányzat a helyi sporttevékenység támogatására sportalapot hoz létre, melynek forrásai:
a.) az önkormányzati költségvetésből nyújtott, az éves költségvetési rendeletben meghatározott összegű támogatás
b.) a sportalap tárgyévet megelőző pénzmaradványa
c.) az alap javára teljesített befizetések
d.) az alap javára teljesített visszafizetések és ezek járulékai
e.) pályázati bevételek
(2) A sportalap bevétele és év végi maradványa nem vonható el.
III.
A sportalapból nyújtott támogatás formái
4. § 3
A sportalapból
(1) működésre, a működéshez szükséges eszközök beszerzésére támogatás az állami sportinformációs rendszerben nyilvántartott helyi sportszervezetek részére,
(2) utánpótlás-nevelési támogatás az élsport, versenysport szakosztályokat működtető helyi sportszervezetek részére pályázat útján,
(3) szabadidősport programokhoz támogatás az ilyen programok szervezését, lebonyolítását végző magánszemélyek, civil közösségek, nevelési-oktatási intézmények, helyi sportszervezetek részére pályázat útján,
(4) ingatlanok karbantartása, fejlesztése támogatás az önkormányzati tulajdonú sportlétesítményekben működő helyi sportszervezetek, illetve a létesítmény kezelője részére utófinanszírozással,
(5) ingatlan üzemeltetési támogatás a kisújszállási székhelyű sportszervezetek által használt önkormányzati tulajdonú sportlétesítmények üzemeltetési költségeinek támogatására nyújtható.
__________________
3 9/2010. (II.24.) önkormányzati rendelet
5. § 3
(1) A sportalap négy, az önkormányzat éves költségvetési rendeletében meghatározott mértékű részből áll:
a.) Sportingatlan alap
A sportingatlan alap két részből áll:
aa.) ingatlanok karbantartása, fejlesztése
A sportingatlan alapnak ez a része az önkormányzati tulajdonú, 1. számú melléklet szerinti sportlétesítmények karbantartására, fejlesztésére szolgál.
ab.) ingatlanok üzemeltetése
A kisújszállási székhelyű sportszervezetek által használt, Kisújszállás területén lévő önkormányzati tulajdonú sportlétesítmények víz, gáz, villany, kommunális hulladékszállítási kiadásaira használható fel.
b.) Működési alap
Sportszervezetek működésének, illetve a működéshez szükséges eszközök beszerzéséhez nyújtható belőle támogatás a 4.§ (1) bekezdése alapján.
c.) Támogatási alap, amely
ca.) utánpótlás-nevelés,
cb.) szabadidősport-programok,
cc.) sportorvosi tevékenység,
cd.) Ligeti Sportfesztivál
támogatása részekből áll.
d.) Tartalékalap
(2) A képviselő-testület
a) az (1) bekezdés a.) pontjában meghatározott alap felosztásának hatáskörét a polgármesterre,
b) az (1) bekezdés b.), cc.), cd.) és d.) pontjában meghatározott támogatás felosztásának hatáskörét a Szakbizottságra,
c) az (1) bekezdés ca.), cb.) alpont szerinti támogatásra vonatkozó pályázat meghirdetésének a beérkezett pályázatok elbírálásának és a pályázati támogatás odaítélésének hatáskörét a Szakbizottságra
átruházza.
d.) Az (1) ca.) cb) alpontok szerinti támogatások odaítélésére a 7.§-ban meghatározott pályázati rend az irányadó.
A sportalapból nyújtott támogatás felhasználása
6. §.
(1) Az 5.§ (1) a.) pontja szerinti alap felhasználásáról a polgármester megállapodásokat köt, beszerzési eljárást folytat le, illetve pályázatokat készít és nyújt be. Az 5.§ (1) b.), c.) és d.) pontja szerinti alapok felhasználásáról a Szakbizottság a támogatott szervezettekkel megállapodást köt.
(2) A megállapodásnak tartalmaznia kell: a támogatás összegét, célját, feltételeit, a pénzügyi teljesítést, annak ütemezését, nem cél szerinti felhasználás esetén a visszatérítési kötelezettséget. Ha a támogatásban részesült a megállapodásban meghatározott feltételeket nem vagy csak részben
teljesíti, a támogatást a polgármester, illetve a Szakbizottság részben vagy egészben visszavonhatja.
_________________
3 9/2010. (II.24.) önkormányzati rendelet
A támogatás visszavonásáról valamennyi érdekeltet tájékoztatni kell.
A visszavont támogatást a kedvezményezett köteles visszafizetni.
(3)A támogatás rendeltetésszerű felhasználásának ellenőrzéséről a polgármester, illetve a Szakbizottság gondoskodik.
Pályázati eljárás
7. §
(1) A pályázati támogatás pályázati feltételeit – e rendelet figyelembevételével – a Szakbizottság az önkormányzat éves költségvetésének elfogadását követő ülésén fogalmazza meg, majd az önkormányzat hírlevelében hirdeti meg.
(2) A pályázatok benyújtási határideje: a meghirdetéstől számított 20. nap
(3) A szakbizottságnak a beérkezett pályázatokat a (3) bekezdésben meghatározott határidőtől számított 30 napon belül kell elbírálnia.
(4) Az elbírálás szempontjait a Szakbizottság dolgozza ki.
(5) 3 A Szakbizottságnak lehetősége van az e rendelet szerinti pályázati eljárást az önkormányzat éves költségvetésének elfogadása előtti ülésén feltételesen kiírni.
IV.
Záró rendelkezések
8.§
(1) E rendelet 2006. január 1. napján lép hatályba.
(2) A rendelet 1. §. (2) és 4. §. (1) bekezdésében foglaltaknak az állami sportinformációs rendszerben való nyilvántartásra vonatkozó részét az állami sportinformációs rendszer működésének megkezdését követően kell alkalmazni.
(3) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a helyi sporttevékenység támogatásáról szóló 7/2005. (I.28.)önkormányzati rendelet.
9. §
E rendelet a következő uniós jogi aktusnak való megfelelést szolgálja:
A belső piaci szolgáltatásokról szóló az Európai Parlament és a Tanács 2006/123/EK irányelvnek való megfelelést szolgálja.
Hatálybalépések:
- Az 57/2005.(XII.2.) önkormányzati rendelet 2006. január 1. napján lépett hatályba.
- A 42/2006. (XII.15.) önkormányzati rendelet 2007. január 1. napján lépett hatályba.
- A 9/2010. (II.24.) önkormányzati rendelet 2010. február 24-én lépett hatályba.
- A 11/2011. (II.23.) önkormányzati rendelet 2011. február 23-án lépett hatályba.
Egységes szerkezetbe foglalva 2011. március 10.
/:Kecze István:/ /: Dr.Kittlinger Ilona :/
polgármester címzetes főjegyző
Az egységes szerkezetbe foglalt önkormányzati rendelet közzétételének napja: 2011. március 10. .
_________________________
3 9/2010. (II.24.) önkormányzati rendelet