Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete
Városfenntartó és Környezetvédelmi Bizottsága
116/2002. (XII.10.) számú határozata
Gyomaendrőd Város Képviselő – testülete Városfenntartó és Környezetvédelmi Bizottsága az Önkormányzat tulajdonát képező Gyomaendrőd, Fő út 173 - 179. szám alatti ingatlanban lévő Tourinform Iroda működtetését az alábbi pályázati kiírás alapján 2003. március 1. napjától kezdődően 5 éves időtartamban javasolja meghirdetni.
PÁLYÁZATI KIÍRÁS
Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete nyílt pályázatot hirdet
a Tourinform Iroda tartós üzemeltetésére
A pályázat elkészítéséhez, a pályázat részletes feltételeire vonatkozó előírások ingyenesen átvehetők a Gyomaendrőd Város Polgármesteri Hivatal Pénzügyi és Vagyongazdálkodási Osztályán. Gyomaendrőd, Szabadság tér 1. sz. Telefon: (66) 386-122/112 mellék.
Pályázat benyújtásának helye, határideje:
A pályázatot zárt borítékban, 2 példányban, Gyomaendrőd Város Polgármesterének címezve, "Tourinform Iroda" jeligével ellátva 2003. január 31.-én 12,00 óráig kell benyújtani személyesen, vagy előző napig kell postai úton feladni 5500 Gyomaendrőd, Szabadság tér 1. címre.
A pályázat első példányán fel kell tüntetni az "EREDETI PÉLDÁNY" szöveget. A fenti határidő elmulasztása jogvesztő!
A pályázat elbírálása:
A pályázat nyerteséről Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete dönt a 2003. februári ülésén.
A pályázat előzetes véleményezését és a döntés előkészítését a Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete 24/1995. (X.24.) KT. számú rendelet 26. § (1) bekezdésében meghatározott munkacsoport végzi.
A döntés időpontjáról a pályázók külön értesítést kapnak.
A pályázati feltételek:
1. Gyomaendrőd Város Képviselő – testülete 2003. március 1. napjától tartós üzemeltetésre felajánlja a tulajdonát képező Gyomaendrőd, Fő út 173 - 179. szám alatti ingatlanban lévő Tourinform Irodát a hozzátartozó tevékenységek továbbfolytatásának jogával.
2. Pályázatot nyújthatnak be azok a természetes- és jogi személyek, valamint jogi személyiség nélküli társaságok akik a pályázati kiírásban meghatározott feltételeknek megfelelnek, akik a pályázatban kiírt tourinform iroda profil kötött működését biztosítják, az ingó és ingatlanvagyon állagának megőrzésére garanciát vállalnak.
3. Az iroda tevékenységi köre:
-
Utazásszervezés, idegenvezetés,
-
Hirdetési tevékenység,
-
Kiadványok készítése,
-
Rendezvényszervezés.
4. Az irodát vezető személy, valamint az alkalmazott dolgozók részére az alábbi képesítések szükségesek:
-
Irodavezető: egyetemi vagy főiskolai végzettség, előnyt jelent az idegenforgalmi szakmenedzser, turinformátor szakirányú végzettség,
-
Alkalmazott ( -ak ): legalább egy idegen nyelvből ( angol vagy német ) középfokú nyelvvizsga.
5. A pályázó adjon tájékoztatást a pályázatában ezen a területen végzett munkájáról, ismertesse a referenciáit.
6. A pályázó legyen képes teljesíteni az iroda idegenforgalmi szolgáltató, koordináló feladatát a város és a régió érdekeit szem előtt tartva, ehhez megfelelő kapcsolatokkal és térségi ismeretekkel rendelkezzen.
7. A pályázó:
-
Biztosítja a Tourinform Iroda név használatával kapcsolatos feltételeket. A Magyar Turizmus Rt.-vel a névhasználatra vonatkozó szerződést megköti.
-
Teljesíti az idegenforgalommal kapcsolatos statisztikai adatszolgáltatást.
-
Teljesíti a Magyar Turizmus Rt.-vel történő adatszolgáltatást, illetve részt vesz a Magyar Turizmus Rt. által a tourinform irodák részére szervezett képzésben.
8. A pályázó vállalja, hogy:
-
Igény szerint készít, és a tourinform irodában értékesíti a város idegenforgalmi nevezetességeit bemutató, és a településen való tájékozódást segítő kiadványokat.
-
Rendszeresen részt vesz az évente megrendezésre kerülő turisztikai kiállításon. Minden év december 31.-ig elkészíti a kiállításon való részvétel megvalósíthatósági tanulmányát, melyet ezen időpontig benyújt a polgármesterhez. A megvalósíthatósági tanulmányban ismertetni kell a bemutató tér nagyságát, a pavilon arculatát, elhelyezkedését valamint a bemutatkozó anyagát.
-
Elkészíti az idegenforgalmi szezonra eső turisztikai szempontból jelentős rendezvények naptárát, a tárgyév április 1.-ig. Továbbá évente két alkalommal megrendezésre kerülő rendezvényre elkészíti a megvalósíthatósági tanulmánytervet. Elkészíti és benyújtja finanszírozáshoz szükséges pénzeszközök igénylését, lefolytatja a szükséges pályáztatási eljárást, gondoskodik a rendezvény lebonyolításáról.
-
Az idegenforgalom szempontjából fontos szálláshelyek, és a vendégéjszakák nyilvántartását, illetve azokból egy használható adatbázist alakít ki, a szerződés aláírását követő egy éven belül.
-
Minden év november hónapjában beszámol a képviselő – testület ülésén. A beszámolóban részletesen bemutatja az iroda személyi állományát, az éves tevékenységet. Az éves tevékenység bemutatásában részletesen ki kell térni, hogy milyen rendezvényeken vett részt, milyen szolgáltatást nyújtott, és milyen rendezvényeket szervezett.
9. Az üzemeltetés időtartama: 5 év.
10. Az üzemeltetési díj mértékére a pályázónak kell ajánlatot tennie.
11. Pályázónak ajánlati kötöttséget kell vállalnia arra, hogy az általa megajánlott üzemeltetési díjat előre, a tárgyhó 15. napjáig a tulajdonos által kibocsátott számla alapján határidőre megfizeti. Tulajdonos 2003. évtől kezdődően az éves fogyasztói árindex figyelembevételével állapítja meg a következő évi üzemeltetési díj mértékét. Az üzemeltetési díj módosításának esedékessége a tárgyévet megelőző év november 30.
12. Az irodával kapcsolatos valamennyi költség az üzemeltetőt terheli. Gyomaendrőd Város Önkormányzata külön megállapodás alapján csak indokolt esetben biztosít támogatást az üzemeltetéshez. Gyomaendrőd Város Önkormányzata a megvalósíthatósági tanulmány alapján a külön megállapodásban szabályozottak szerint hozzájárul a szakmai kiadványok és rendezvények költségeihez.
13. Gyomaendrőd Város Képviselő – testülete a pályázóval szemben a pályázati anyagban tartalmi követelményként határozza meg a hirdetés, rendezvényszervezés, a város idegenforgalmában való koordináló tevékenységekre vonatkozó fejlesztési célok javaslatát. Üzemeltetőnek az általa közölt és a tulajdonos részéről elfogadott fejlesztési célok teljesítésére kötelezettséget kell vállalnia az üzemeltetési szerződésben.
14. A pályázathoz üzleti tervet kell csatolni, amely a tevékenység gazdaságosságát megalapozza. Az üzleti tervben be kell mutatni az egyéb tevékenységet, a költségekhez való hozzájárulás mértékét.
15. A pályázathoz csatolni kell, 30 napnál nem régebbi igazolást a TB-től, a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokságától, az önkormányzati helyi hatóságtól, az APEH-től, hogy köztartozása nincs a pályázónak, valamint az Önkormányzat felé egyéb tartozása nincs.
16. Gyomaendrőd Város Önkormányzata az egész pályázatra vonatkozóan 60 napos ajánlati kötöttség köt ki. A nyertes pályázónak ezen idő alatt kell teljesíteni a megállapodás megkötéséhez szükséges pályázati kiírásban kikötött feltételeket.
A pályázónak nyilatkoznia kell:
-
A működéssel kapcsolatos feltételrendszerről, és a költségvállalásról,
-
Az üzemeltetési díj mértékére,
-
Az ingatlan fenntartásával kapcsolatos költségek megtérítésére, a közüzemi szolgáltatókkal való szerződések megkötésére.
A pályázatok elbírálásánál az alábbi kiemelt szempontok érvényesülnek:
Elsőbbséget élvez:
1. aki tevékenységét gyomaendrődi székhellyel gyakorolja,
2. aki a fejlesztési célokra megalapozottan a legjobb ajánlatot teszi.
A pályázat érvénytelensége:
Érvénytelen az a pályázat, amely határidőn túl érkezett, amely nem felel meg a pályáztató által kiírt feltételeknek, az előírt mellékleteket nem tartalmazza.
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete fenntartja azon jogát, hogy a pályázatok ismeretében a pályázati eljárást eredménytelennek nyilvánítja indoklás nélkül.
A pályázat elkészítéséért, illetve az elkészítéssel kapcsolatban felmerült költségekkel szemben díj nem számítható fel.
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete
Felelős: Dr. Dávid Imre polgármester
Határidő: 2003. március 31.
Gyomaendrőd, 2002. november 27.
Határidő: 2002. December 19.
Felelős: Csányi István bizottsági elnök