65/2011. (II. 24.) Képviselő-testületi határozat
Tárgy: Közbeszerzési szabályzat módosítása
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete
65/2011. (II. 24.) Gye. Kt. határozata
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény 6. § (1) bekezdésében foglalt kötelezettségének teljesítése érdekében elfogadja Gyomaendrőd Város Önkormányzata Közbeszerzési Szabályzatának módosítását az alábbiak szerint:
GYOMAENDRŐD VÁROS ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
…/2011. (II. 24.) Gye. Kt. határozata
GYOMAENDRŐD VÁROS ÖNKORMÁNYZAT
KÖZBESZERZÉSI SZABÁLYZATÁRÓL
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény (a továbbiakban: Kbt.) 6. § (1) bekezdése alapján az alábbi Közbeszerzési Szabályzatot (a továbbiakban: Szabályzat) alkotja.
A Szabályzat hatálya
1.) A Szabályzat Hatálya alá tartozik:
Gyomaendrőd Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) Kbt. hatálya alá tartozó beszerzései.
A Szabályzat hatálya kiterjed az Önkormányzat által szerződés alapján ellátott gesztor önkormányzati feladatokkal kapcsolatos beszerzésekre is, figyelemmel a létrehozó szerződés szerint érvényesülő döntési rendre.
A közbeszerzés értékének meghatározására a Kbt. 35-40. §-ok rendelkezéseit kell alkalmazni.
A közbeszerzések tervezése, előkészítése
2.) Az adott évre tervezett közbeszerzési eljárásokról, illetve beszerzésekről az éves költségvetés alapján legkésőbb minden év április 15-ig a Közbeszerzési Csoport (a továbbiakban: a KCS) éves összesített közbeszerzési tervet (a továbbiakban: közbeszerzési terv) készít, melyet az Önkormányzat Képviselő-testülete fogad el.
A KCS feladatait Gyomaendrőd Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatalának Városüzemeltetési és Vagyongazdálkodási Osztálya látja el.
A közbeszerzési tervnek tartalmaznia kell:
· a közbeszerzéseket tárgy szerinti bontásban,
· a közbeszerzéseket az eljárás rendje szerint csoportosítva,
· a közbeszerzési eljárás típusát,
· lefolytatásának tervezett időpontját,
· valamint a beszerzés becsült értékét.
Az elfogadott közbeszerzési tervet, illetve a módosításait haladéktalanul közzé kell tenni az Önkormányzat honlapján: www.gyomaendrod.hu. A közzétételről a KCS gondoskodik.
3.) A közbeszerzési tervben szereplő közbeszerzési eljárás megindításáról Gyomaendrőd Város Polgármestere (a továbbiakban: polgármester) dönt.
- Gesztor önkormányzati feladatok ellátásával kapcsolatos beszerzésekkel összefüggő ügyekben az azt létrehozó szerződés szerinti döntéshozó szervezet, a Képviselő-testület előzetes állásfoglalása alapján.
4.) A közbeszerzési eljárás megindításának feltétele az alábbi dokumentumok rendelkezésre állása:
· igazolás a pénzügyi fedezet rendelkezésre állásáról,
· támogatás esetén az erről szóló szerződés másolati példánya,
· a részvételi jelentkezéshez/ajánlattételhez szükséges dokumentáció, a megvalósítandó feladathoz rendelkezésre álló részletes műszaki leírás (építésügyi, műszaki dokumentációk, engedélyek),
· szerződés-tervezet,
· az eljárás megindításához szükséges egyéb információk és dokumentumok.
A közbeszerzési eljárás előkészítésére a Szabályzatot a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/1991. (IX.19.) önkormányzati rendelet mellékletét képező, Az Önkormányzat beszerzéseinek előkészítéséről szóló Szabályzattal együtt kell alkalmazni.
A nemzeti értékhatárokat meghaladó, de a Kbt. 251. § (2) bekezdésében meghatározott értékeket el nem érő értékű közbeszerzés lefolytatása
5.) A közbeszerzési eljárás az ajánlati/ajánlattételi/részvételi felhívás közzétételével, illetve a Kbt. 251. § (2) bekezdésben meghatározott ajánlattevők részére történő megküldésével kezdődik. Az ajánlati/ajánlattételi/részvételi felhívás hirdetmény útján való közzétételéről, illetve megküldéséről a KCS gondoskodik.
6.)A részvételi/ajánlati/ajánlattételi felhívás, valamint a kapcsolódó dokumentáció tervezetét a KCS készíti el. A felhívás és a dokumentáció jóváhagyásáról a Képviselő-testület által létrehozott Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság állandó tagjaiból álló testület (a továbbiakban: Közbeszerzési Bizottság) dönt.
Az elkészült dokumentációt a részvételre jelentkezők/ajánlattevők részére a KCS bocsátja rendelkezésre.
A KCS köteles gondoskodni továbbá arról, hogy a dokumentáció az ajánlattételi határidő lejártáig rendelkezésre álljon.
7.)Az 5) pont szerinti ajánlattevők személyéről a Közbeszerzési Bizottság dönt, amennyiben úgy határoz, hogy az ajánlati/ajánlattételi/részvételi felhívást nem kívánja közzétenni.
8.) A Közbeszerzési Bizottság jogszabályban előírt esetekben a Közbeszerzések Tanácsa által vezetett névjegyzékben szereplő hivatalos közbeszerzési tanácsadót köteles igénybe venni.
9.) A benyújtott ajánlatokat a Kbt. 80. § (1) bekezdésében meghatározott időpontig a KCS zárható irodájában kell tárolni és tilos felbontani. A bontást a KCS végzi, melyről jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:
- a közbeszerzés tárgyát, a bontási eljárás helyét és idejét (óra és perc pontossággal),
- jelenlévő személyek megnevezését és funkcióját,
- ajánlattevő nevét és címét,
- ajánlattevő által kért ellenszolgáltatást,
- a főbb számszerűsíthető adatokat, melyek a bírálati szempont alapján értékelésre kerülnek.
A jegyzőkönyv mellékletét képezi a jelenléti ív.
A bontásról készült jegyzőkönyvet a KCS öt munkanapon belül megküldi az összes ajánlattevőnek.
10.) A KCS a részvételi jelentkezések/ajánlatok bontását követően 5 munkanapon belül az érvényesség, a szükséges hiánypótlás szempontjából azokat áttekinti, ésintézkedik a hiánypótlás elrendelése, a hiánypótlási határidő megállapítása, a számítási hiba javítása iránt, valamint a kizáró okokkal, az alkalmassággal, kirívóan alacsony árral, illetőleg az ajánlati felhívásban vagy a dokumentációban előírt egyéb iratokkal kapcsolatos nem egyértelmű kijelentések, nyilatkozatok, igazolások tartalmának tisztázása okán szükséges felvilágosítás megkérése iránt.
11.)A beérkezett válaszok alapján a KCS táblázatos formában előkészítő anyagot készít a Bíráló Bizottság számára, melynek tagjai:
- a Képviselő-testület által létrehozott Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság elnöke,
- a Képviselő-testület által létrehozott Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság elnöke,
- Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Alpolgármestere,
- a KCS vezetője,
- egy fő pénzügyi szakértelemmel rendelkező, Gyomaendrőd Város Polgármesteri Hivatalával munkaviszonyban álló köztisztviselő,
- valamint külső szakértő, amennyiben a közbeszerzés tárgya alapján speciális jogi, pénzügyi, vagy közbeszerzési szakértelem szükséges. A külső szakértő tanácskozási joggal vesz részt a Bíráló Bizottság ülésén.
12.) A Bíráló Bizottság a részvételi jelentkezéseket/ajánlatokat a felhívásban megadott szempontok szerint értékeli. Ennek során felelős az objektív, a Kbt.-ben meghatározott szempontok szerinti értékelésért.
A Bíráló Bizottság javaslatot tesz a részvételre jelentkezők/ajánlattevők által benyújtott részvételi jelentkezések/ajánlatok érvényességére/érvénytelenségére, valamint az eljárás eredményességére/eredménytelenségére, továbbá megállapítja, hogy melyik ajánlat a legkedvezőbb, illetve ha az ajánlati/részvételi felhívás előírja, sorrendet állít fel az ajánlatok között. A szakvéleményt a Bíráló Bizottság elnöke terjeszti az eredményt megállapító Közbeszerzési Bizottság elé.
13.) A Közbeszerzési Bizottság a Bíráló Bizottság javaslata alapján dönt az eljárás eredményéről. Az eredmény közzétételéről a KCS gondoskodik.
A Kbt. 251. § (2) bekezdésében meghatározott értékeket elérő értékű közbeszerzés lefolytatása
14)A közbeszerzési eljárás az ajánlati/ajánlattételi/részvételi felhívás közzétételével kezdődik. Az ajánlati/ajánlattételi/részvételi felhívás hirdetmény útján való közzétételéről a Közbeszerzési Bizottság gondoskodik.
15) A részvételi/ajánlati/ajánlattételi felhívás, valamint a kapcsolódó dokumentáció tervezetét a Közbeszerzési Bizottság készíti el. A felhívás és a dokumentáció jóváhagyásáról az Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) dönt.
Az elkészült dokumentációt a részvételre jelentkezők/ajánlattevők részére a Közbeszerzési Bizottság titkársági feladatait ellátó KCS bocsátja rendelkezésre.
A KCS köteles gondoskodni továbbá arról, hogy a dokumentáció az ajánlattételi határidő lejártáig rendelkezésre álljon.
16) A Képviselő-testület jogszabályban előírt esetekben, valamint a közösségi értékhatárokat elérő, illetve meghaladó értékű közbeszerzés esetén a Közbeszerzések Tanácsa által vezetett névjegyzékben szereplő hivatalos közbeszerzési tanácsadót köteles igénybe venni. Amennyiben a közbeszerzés tárgya alapján speciális jogi, pénzügyi, vagy közbeszerzési szakértelem szükséges, a Képviselő-testület döntése alapján a Közbeszerzési Bizottság külső szakértő taggal bővül, aki tanácskozási joggal vesz részt a Közbeszerzési Bizottság ülésein.
17)A benyújtott ajánlatokat a Kbt. 80. § (1) bekezdésében meghatározott időpontig a KCS zárható irodájában kell tárolni és tilos felbontani. A bontást a Közbeszerzési Bizottság végzi, melyről jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:
- a közbeszerzés tárgyát, a bontási eljárás helyét és idejét (óra és perc pontossággal),
- jelenlévő személyek megnevezését és funkcióját,
- ajánlattevő nevét és címét,
- ajánlattevő által kért ellenszolgáltatást,
- a főbb számszerűsíthető adatokat, melyek a bírálati szempont alapján értékelésre kerülnek.
A jegyzőkönyv mellékletét képezi a jelenléti ív.
A bontásról készült jegyzőkönyvet öt munkanapon belül meg kell küldeni az összes ajánlattevő részére.
18.) A Közbeszerzési Bizottság a részvételi jelentkezések/ajánlatok bontását követően 5 munkanapon belül az érvényesség, a szükséges hiánypótlás szempontjából azokat áttekinti, ésintézkedik a hiánypótlás elrendelése, a hiánypótlási határidő megállapítása, a számítási hiba javítása iránt, valamint a kizáró okokkal, az alkalmassággal, kirívóan alacsony árral, illetőleg az ajánlati felhívásban vagy a dokumentációban előírt egyéb iratokkal kapcsolatos nem egyértelmű kijelentések, nyilatkozatok, igazolások tartalmának tisztázása okán szükséges felvilágosítás megkérése iránt.
19.) A Közbeszerzési Bizottság a részvételi jelentkezéseket/ajánlatokat a felhívásban megadott szempontok szerint értékeli. Ennek során felelős az objektív, a Kbt.-ben meghatározott szempontok szerinti értékelésért.
A Közbeszerzési Bizottság javaslatot tesz a részvételre jelentkezők/ajánlattevők által benyújtott részvételi jelentkezések/ajánlatok érvényességére/érvénytelenségére, valamint az eljárás eredményességére/eredménytelenségére, továbbá megállapítja, hogy melyik ajánlat a legkedvezőbb, illetve ha az ajánlati/részvételi felhívás előírja, sorrendet állít fel az ajánlatok között. A szakvéleményt a Közbeszerzési Bizottság elnöke terjeszti az eredményt megállapító Képviselő-testület elé.
20.) A Képviselő-testület a Közbeszerzési Bizottság javaslata alapján dönt az eljárás eredményéről. Az eredmény közzétételéről a KCS gondoskodik.
Szerződéskötés a közbeszerzési eljárás eredménye alapján
21.) A közbeszerzési eljárás nyertesével a szerződés írásban köthető meg a kötelezettségvállalás rendje szerint, a kötelezettségvállalásról, ellenjegyzésről, érvényesítésről és utalványozásról szóló belső rendelkezésekben foglaltak szerint, az ajánlati/ajánlattételi felhívás, a dokumentáció és az ajánlat tartalmának megfelelően.
Szerződéskötésre az ajánlati/ajánlattételi felhívásban meghatározottak szerint az eredményhirdetést, illetve az írásbeli összegzés megküldését követő naptól számított tizedik napnál korábbi és harmincadik - építési beruházás esetében hatvanadik - napnál későbbi időpontban nem kerülhet sor.
A közbeszerzési eljárás lefolytatása után kötött szerződések nyilvántartásáról, illetve az Önkormányzat honlapján (www.gyomaendrod.hu) való közzétételéről a KCS gondoskodik.
22.) A közbeszerzési szerződés módosítására a Kbt. 303. §-ában meghatározott okból kerülhet sor. A szerződést módosítani kizárólag a Közbeszerzési Bizottság, illetve a Képviselő-testület előzetes jóváhagyó írásbeli véleményének birtokában lehet.
23.) Az Önkormányzat közbeszerzési értékhatár alatti beszerzései során legalább három ajánlat bekérése szükséges, amelytől rendkívüli sürgősség esetén el lehet térni. A Kbt. hatálya alá nem tartozó beszerzések előkészítését és végrehajtását Gyomaendrőd Város Polgármesteri Hivatala Beszerzések Lebonyolításának Szabályzata alapján kell lefolytatni.
A közbeszerzési eljárásban résztvevők felelőssége
24.) A közbeszerzési eljárás előkészítésében, lebonyolításában, a döntéshozatalban részt vevők a 2. számú melléklet szerinti összeférhetetlenségi és titoktartási nyilatkozatot kötelesek aláírni a közbeszerzési eljárásban való közreműködésük megkezdését megelőzően. Ezen rendelkezések megsértése esetén, a vonatkozó jogszabályok szerint felelősséggel tartoznak. A Polgármesteri Hivatalban dolgozók munkaköri leírásában, a közbeszerzési eljárás lefolytatásával kapcsolatos kötelezettségüket meg kell határozni, valamint utalni kell esetleges károkozásuk esetén a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. tv. 57. §-a szerinti kártérítési felelősségükre. A döntéshozatalban résztvevők felelősségére a helyi önkormányzati képviselők jogállásáról, valamint a polgármesteri tisztség ellátásának egyes kérdéseiről rendelkező jogszabályok, valamint a döntésükkel esetlegesen okozott kár megtérítésére a Polgári törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. tv. 339. §-a szerinti kártérítési szabályok alkalmazandók.
25.)A külső szakértőt – így különösen ahivatalos közbeszerzési tanácsadót – a felelősség a velük kötött szerződés tartalmának megfelelően terheli.
A közbeszerzési eljárások dokumentálási rendje, belső ellenőrzés
26.) A közbeszerzési eljárásokat azok megindításától a jogorvoslati eljárás jogerős lezárásáig, illetőleg a közbeszerzési szerződés teljesítéséig terjedően írásban kell dokumentálni. A keletkezett iratokat, szerződéseket, azzal kapcsolatos jelentéseket, összegezéseket stb. elektronikus úton rögzített (floppy, CD, stb.) formában is meg kell őrizni.
27.) A közbeszerzési eljárás során keletkező valamennyi iratot és dokumentumot a KCS az iratkezelési szabályzat előírásai szerint köteles kezelni és őrizni. Amennyiben az Önkormányzat külső szakértővel (pl.: hivatalos közbeszerzési tanácsadóval) szerződést köt, úgy a szerződésnek kötelezően tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a külső szakértő az eljárás lezárultát követően haladéktalanul köteles a KCS részére az eljárás eredeti dokumentumait (ideértve különösen a beérkezett ajánlatok eredeti példányait) iratjegyzék és teljességi nyilatkozattal együtthiánytalanul átadni,
- a külső szakértő felelősséggel tartozik azért, hogy az eljárás során keletkezett dokumentumokhoz illetéktelen személy nem férhet hozzá, de a Szabályzat szerinti jogosultaknak, annak szabályaival biztosítania kell a betekintést.
28.) Amennyiben az adott közbeszerzési eljárásban a külön jogszabályban meghatározott illetékes ellenőrző szervek, a feladat- és hatáskörüknek megfelelően végzett ellenőrzésük során jogsértést tárnak fel, valamint, ha a Közbeszerzések Tanácsa által a Kbt. 307.§ (3) bekezdése szerinti eljárásban valószínűsíthető, hogy a szerződés módosítása a Kbt. 303. §-ba ütköző módon történt, illetőleg a szerződésszegés olyan körülményre vezethető vissza, amelyekért a közbeszerzési eljárásban résztvevő KCS tag, illetve köztisztviselő szakértő felel, úgy soron kívüli vizsgálatot kell lefolytatni a Belső Ellenőrzési Szabályzatban foglaltak szerint.
Záró rendelkezések
29.) Jelen Szabályzat 2011. február 24-én lép hatályba. Rendelkezéseit az ezt követően megkezdett közbeszerzésekre, árajánlat-kérésekre kell alkalmazni.
Jelen Szabályzat hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti az Gyomaendrőd Város Önkormányzatának 482/2010. (XI. 25.) Gye. Kt. határozatával jóváhagyott Közbeszerzési Szabályzata.
A hatálybalépés előtt megkezdett, és még folyamatban lévő ügyeket a megkezdésükkor hatályos szabályozás szerint kell befejezni.
A szabályzat előkészítéséért és aktualizálásáért a KCS felel.
Gyomaendrőd, 2011. február 24.
…………………………. ………………………..
Polgármester s.k. Jegyző s.k.
1. számú melléklet
Szabályzat a Bíráló bizottság működéséről
1) A ……………………………………. tárgyú közbeszerzési eljárásban a Bíráló bizottság létszáma ……….....fő.
2) Az elnök személyét a képviselő tagok közül maga választja. A jegyzőkönyvvezetőt, és a jegyzőkönyv hitelesítőjét szintén a tagok választják.
3) A Bíráló bizottság valamennyi tagja, illetőleg a Bíráló bizottság ülésén jelen lenni jogosult egyéb résztvevők az első ülést megelőzően kötelesek az általuk kitöltött és aláírt összeférhetetlenségi, és titoktartási-, felelősségi-, valamint adott esetben a távolmaradási nyilatkozatot átadni a jegyzőkönyvvezető részére.
Az átadott nyilatkozatok, valamint a jegyzőkönyvvezető által kitöltött és aláírt összeférhetetlenségi és titoktartási nyilatkozat a jegyzőkönyv elválaszthatatlan mellékletét képezi.
4) A Bíráló bizottság akkor határozatképes, ha tagjainak több mint fele, köztük a képviselő tagok, illetve a közbeszerzés tárgya szerinti, közbeszerzési szakértelemmel rendelkező tag(ok) jelen van(nak).Az ülés időtartama alatti személyi változásokat (távozás,érkezés) rögzíteni kell a jegyzőkönyvben.
5) A Bíráló bizottság minden tagjának egy szavazata van. A Bíráló bizottság a döntéseit egyszerű szótöbbséggel hozza.
6) Amennyiben a részvételi jelentkezések/ajánlatok bírálata során további bíráló bizottsági ülés tartása szükséges, az újabb ülés időpontját a jegyzőkönyvben rögzíteni kell.
7) Abban az esetben, ha a Bíráló bizottság tagja bármely hozzászólását a jegyzőkönyvben – adott esetben szó szerint – rögzíttetni kívánja, azt jeleznie kell a jegyzőkönyvvezetőnek.
8) A bizottsági ülés jegyzőkönyvét a levezető elnök javaslata alapján az elnökön túl egy másik – a bizottság által megválasztott – bizottsági tag hitelesíti.
2. számú melléklet
Összeférhetetlenségi és titoktartási nyilatkozat
Alulírott
Név: …………………………………………
Lakcím: ……………………………………..
mint a közbeszerzési eljárásban közszolgálati jogviszony alá tartozó szakértő
mint a Bíráló bizottság tagja
mint külső megbízott szakértő (pl. hivatalos közbeszerzési tanácsadó)
……………………………………………………………………..….. tárgyú közbeszerzési eljárásban (A megfelelő szöveg aláhúzandó).
a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény (Kbt.) 10.§ (7) bekezdésealapján
kijelentem,
hogy velem szemben a Kbt. 10. § -ában meghatározott összeférhetetlenségi ok, mint kizáró körülmény nem áll fenn.
Egyben kötelezettséget vállalok arra, hogy a fenti tárgyú közbeszerzési eljárással kapcsolatban tudomásomra jutott a Ptk. 81.§ (3) bekezdésében meghatározott, közérdekű nyilvános adatnak nem minősülő adatot üzleti titokként kezelem, a közbeszerzési eljárással kapcsolatos tudomásomra jutott adatokat, tényeket, titkot megőrzöm, azt sem az eljárás befejezése előtt, sem pedig azt követően jogosulatlan személy tudomására nem hozom.
Tudomással bírok az összeférhetetlenség fennállásának és a titoktartási kötelezettségem megszegésének jogkövetkezményeiről.
Jelen nyilatkozatot a jogkövetkezmények ismeretében, minden befolyásolástól mentesen, saját kezűleg az alulírott helyen és napon írom alá.
Tudomásul veszem, hogy a Kbt. 10.§ (2) vagy (4) bekezdés szerinti esetben az „Összeférhetetlenségi és titoktartási nyilatkozatomhoz” csatolnom kell az érintett gazdálkodó szervezet nyilatkozatát, a 3. számú „Távolmaradási nyilatkozatot” arról, hogy az eljárásban nem vesz részt ajánlattevőként, alvállalkozóként vagy erőforrást nyújtó szervezetként.
Gyomaendrőd, 20..……………………..
………………………………………
Aláírás
3. számú melléklet
Felelősségi nyilatkozat
Alulírott
Név: ………………………………………….
Lakcím: ………………………………………….
mint a
„………………………………………………………………………………………………...”
tárgyú közbeszerzési eljárásban, mint a Bíráló bizottság tagja, elismerem és tudomásul veszem, hogy az eljárás során a tevékenységemmel az Önkormányzatnak okozott kárért:
- a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. tv. 57. §-a szerinti,
- a polgári törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. tv. 339. §-a szerinti
kártérítési felelősséggel tartozom (A megfelelő szöveg aláhúzandó).
Gyomaendrőd, 20………………………
…………………………….
aláírás
TÁVOLMARADÁSI NYILATKOZAT
Kitöltés előtt kérjük, figyelmesen olvassa el a csatolt tájékoztatást!
Alulírott, mint az ajánlatkérő nevében eljáró, illetőleg az eljárásba bevonni kívánt érdekelt gazdálkodó szervezet vezetője nyilatkozom, hogy az általam vezetett gazdálkodó szervezet az Önkormányzat által kezdeményezett
„………………………………………………………………………………………………...”
tárgyú közbeszerzési eljárásban sem ajánlattevőként, sem alvállalkozóként, sem pedig erőforrást nyújtó szervezetként nem vesz részt.
Gyomaendrőd, 200……………………..
……………………………………………
a gazdálkodó szervezet vezetőjének aláírása
Tájékoztató az „Összeférhetetlenségi és titoktartási nyilatkozat” és a „Távolmaradási nyilatkozat” kitöltéséhez
Kbt. 10. § (1) A közbeszerzési eljárás előkészítése, a felhívás és a dokumentáció elkészítése során vagy az eljárás más szakaszában az ajánlatkérő nevében nem járhat el, illetőleg az eljárásba nem vonható be, az eljárás irataiba az eredményhirdetésig nem tekinthet be a közbeszerzés tárgyával kapcsolatos gazdasági tevékenységet végző gazdálkodó szervezet (a továbbiakban: érdekelt gazdálkodó szervezet), illetőleg az olyan személy vagy szervezet, aki, illetőleg amely
a) az érdekelt gazdálkodó szervezettel munkaviszonyban vagy egyéb foglalkoztatási jogviszonyban áll;
b) az érdekelt gazdálkodó szervezet vezető tisztségviselője vagy felügyelőbizottságának tagja;
c) az érdekelt gazdálkodó szervezetben tulajdoni részesedéssel rendelkezik;
d) az a)-c) pont szerinti személy hozzátartozója.
(2) Nem kell alkalmazni az (1) bekezdést, ha az ajánlatkérő nevében eljáró, illetőleg az eljárásba bevonni kívánt érdekelt gazdálkodó szervezet, illetőleg az eljárásba bevonni kívánt személlyel vagy szervezettel az (1) bekezdés a)-d) pontja szerinti viszonyban álló érdekelt gazdálkodó szervezet, írásban nyilatkozik, hogy az eljárásban nem vesz részt ajánlattevőként, alvállalkozóként vagy erőforrást nyújtó szervezetként.
(4) Ha az ajánlatkérő nevében valamely személy tulajdonosi jogokat gyakorol érdekelt gazdálkodó szervezetben, az ajánlatkérő nevében e személy vagy hozzátartozója nem járhat el a közbeszerzési eljárás előkészítésében vagy az eljárás más szakaszában, kivéve, ha az érdekelt gazdálkodó szervezet írásban nyilatkozik, hogy az eljárásban nem vesz részt ajánlattevőként vagy alvállalkozóként. Ezt a szabályt kell megfelelően alkalmazni az ajánlatkérő vezető tisztségviselője vagy felügyelőbizottságának tagja vagy hozzátartozója tekintetében, ha az érdekelt gazdálkodó szervezetben az ajánlatkérő rendelkezik tulajdoni részesedéssel.
(5) Nem kell alkalmazni e §-t, ha az ajánlatkérő nevében az érdekelt gazdálkodó szervezetben a tulajdonosi jogok gyakorlására és a közbeszerzési eljárást lezáró döntés meghozatalára törvény, vagy törvény felhatalmazása alapján kiadott önkormányzati rendelet alapján az ajánlatkérő ugyanazon testülete jogosult, vagy olyan testületei, amelynek tagjai részben azonosak, és a közbeszerzési eljárással kapcsolatos - az eljárást lezáró döntés meghozatalán kívüli - tevékenységekben nem vett részt olyan személy, aki jogosult a tulajdonosi jogok gyakorlására.
(7) Az ajánlatkérő nevében eljáró, illetőleg az eljárásba bevonni kívánt személy vagy szervezet írásban köteles nyilatkozni arról, hogy vele szemben fennáll-e az e § szerinti összeférhetetlenség. Az összeférhetetlenséggel kapcsolatos nyilatkozathoz - a (2) vagy (4) bekezdés szerinti esetben - csatolni kell az érintett érdekelt gazdálkodó szervezet nyilatkozatát arról, hogy az eljárásban nem vesz részt ajánlattevőként, alvállalkozóként vagy erőforrást nyújtó szervezetként. (távolmaradási nyilatkozat).
(8) Ha az (1), (4) vagy (7) bekezdést megsértették, vagy a (2), illetőleg (4) bekezdés szerinti nyilatkozata ellenére az érdekelt gazdálkodó szervezet indul a közbeszerzési eljárásban, az eljárás további részében nem lehet ajánlattevő, alvállalkozó vagy erőforrást nyújtó szervezet az (1) bekezdés hatálya alá tartozó vagy az ott felsorolt személyekkel, szervezetekkel az (1) bekezdés a)-d) pontja szerinti viszonyban álló érdekelt gazdálkodó szervezet.