502/2011. (VIII. 25.) Képviselő-testületi határozat
Tárgy: Együttműködési megállapodás - Ivóvízminőség-javító programban
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete
502/2011. (VIII.25.) Gye. Kt. határozata
1./Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete elfogadta az előterjesztés mellékletét képező, az Aradi Vízbázist Felhasználó Önkormányzatok Tulajdonközössége [Dél-alföldi Régió Ivóvízminőség-javító Program] létrehozását, és az abban foglaltak szerint részt vesz a Tulajdonközösségben.
2./ Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, az Együttműködési megállapodás és mellékleteinek aláírására.
3./ Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete felhatalmazza továbbá Várfi András polgármestert, hogy az Aradi Vízbázist Felhasználó Önkormányzatok Tulajdonközösségében [ARVIFET] Gyomaendrőd Város Önkormányzatát teljes döntési jogkörrel képviselje.
EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁS
A Dél-alföldi Regionális Ivóvízminőség-javító
Program Békés megyei,
aradi vízbázisra épülő megvalósítására
EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁS
amely létrejött az alább megnevezett helyi önkormányzatok - továbbiakban Önkormányzatok együttesen Felek - mint a Dél-alföldi Regionális Ivóvízminőség-javító Program aradi vízbázisra épülő közös megvalósításában érdekelt önkormányzatok között, alulírott helyen és napon az alábbi feltételekkel:
I. SZERZŐDŐ FELEK
Jelen okirathoz fűzött aláíróíven az együttműködési szerződést képviselő-testületi, közgyűlési határozattal elfogadó és szabályszerű aláírásukkal ellátó önkormányzatok.
II. ELŐZMÉNYEK
1. Az Európai Unióhoz történő csatlakozásra irányuló tárgyalási pozíció kialakítása során Magyarország úgy döntött, hogy az emberi fogyasztásra szolgáló víz minőségéről szóló 98/83/EK irányelvben előírt határértékek hazai jogrendbe való bevezetése és az irányelvben foglalt határidők hazánkra nézve is kötelezőek.
2. Az EU-támogatásra számot tartó, 2007. évi kezdésre ütemezett nagyprojektek előkészítésének költségvetési támogatásáról 1067/2005. (VI. 30.) Korm. határozat a Dél-alföldi Régió ivóvízminőség-javítás nagyprojekt előkészítésének támogatásáról rendelkezett, a DARFÜ-t megjelölve az előkészítési szakasz projektgazdájaként.
3. A projekt megvalósítása érdekében, az Önkormányzatok – más a projektben érintett önkormányzatokkal közösen - szerződést kötöttek és létrehozták a Dél-alföldi Regionális Ivóvízminőség-javító Konzorciumot.
4. A Dél-alföldi Régió Ivóvízminőség-javítás Program (a továbbiakban Program) megvalósításához a Dél-alföldi Regionális Ivóvízminőség-javító Konzorcium kidolgoztatta a szükséges dokumentumokat valamint az érintett települések képviselő-testületei létrehozták a Program beruházási fázisát lebonyolító jogi személyiséggel rendelkező önkormányzati társulásokat annak érdekében, hogy az EU Kohéziós Alapjából történő finanszírozás érdekében be tudják nyújtani a pályázatokat.
5. A Békés megye területén érintett, jogi személyiséggel rendelkező önkormányzati társulásokba tömörült önkormányzatok tekintetében, fenti, 4. pont szerint kidolgozott műszaki megoldás (víztisztító rendszer alkalmazása) mellett felmerült a lehetősége egy kisebb beruházási és működtetési költséget igénylő megoldásnak, mely a Romániából (Aradról) történő vízátvételt jelentené, amellyel szükségtelenné válna a víztisztító rendszer alkalmazása.
6. Felek - mérlegelve az új megoldásból származó előnyöket és hátrányokat – úgy döntöttek, hogy a Dél-alföldi Ivóvízminőség-javítási Program – aradi víz átvezetését figyelembe vevő – II. változatát támogatják és annak a Kohéziós Alap támogatással történő megvalósítása érdekében jelen Együttműködési Megállapodást – továbbiakban Megállapodást – kötik.
7. Felek kijelentik, hogy a jelen Megállapodást szabad elhatározásukból, az egészséges ivóvízellátásról való, törvényben előírt gondoskodási kötelezettségük hatékonyabb, eredményesebb és színvonalasabb teljesítése érdekében, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 41.§ (1) bekezdése, a helyi önkormányzatok társulásairól együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV. törvény 19.§-a, továbbá a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvényben foglaltak alapján kötik meg.
III. AZ EGYÜTTMŰKÖDÉS KERETEI
8. Felek rögzítik, hogy a Projekt lebonyolítására általuk létrehozott jogi személyisséggel rendelkező társulásokban részt vevő Önkormányzatoknak a saját társulásukon belül kialakított, egymás közti jogviszonyait, együttműködési, döntéshozatali, pénzügyi és vagyoni feltételeit a jelen Megállapodás semmilyen formában nem érinti, és nem módosítja.
9. Felek rögzítik, hogy a Projekt lebonyolítására általuk létrehozott jogi személyiséggel rendelkező társulásokhoz tartozó települések közigazgatási határai által külön-külön lehatárolt földrajzi területeken belül tervezett beruházások megvalósításának támogatására, az egyes társulásokban érintett Önkormányzatok, a jogi személyiséggel rendelkező társulást létrehozó társulási megállapodásukban foglaltaknak megfelelően, a Kohéziós Alap Irányító Hatóságához önállóan, társulásonként egy-egy pályázatot nyújtanak be társulásaik, mint a képviseletükben eljáró jogi személyek útján.
10. Felek rögzítik, hogy a 9. pontban jelzett pályázatoktól függetlenül, a jelen együttműködés keretében, az Önkormányzatok teljes körét érintő, a magyar-román határtól az első magyarországi vízelosztó pontig kiépítendő vízvezeték, mint önálló beruházás megvalósítására és működtetésére jelen Megállapodással tulajdonközösséget hoznak létre, és mint tulajdonközösség, a beruházás támogatására önálló pályázatot nyújtanak be a Kohéziós Alap Irányító Hatóságához a gesztor önkormányzat, mint közös képviselőjük útján.
11. Felek rögzítik, hogy a jogi személyiséggel rendelkező társulások, illetve a jelen Megállapodással létrehozott Tulajdonközösség keretén belül megvalósuló beruházásokat a műszaki és gazdasági szempontokat is figyelembe véve összehangoltan hajtják végre. Felek ennek érdekében vállalják, hogy a napi szintű, operatív és adminisztrációs feladatokat ellátó, a képviseletükben eljáró jogi személyiséggel rendelkező társulások és a Tulajdonközösség gesztor önkormányzata közötti együttműködést, minden lehetséges eszközzel elősegítik.
12. Felek rögzítik, hogy a fenti, 9., illetve 10. pontban jelzett pályázataikat, a KEOP 1.3.0. pályázati felhívásban megjelölt, 951-es szervezeti kód alatt, mint együttműködő önkormányzatok nyújtják be, ennek megfelelően, a támogatások kedvezményezettjei és a beruházások tulajdonosai is az Önkormányzatok lesznek, az egyes társulási szerződésekben, illetve a jelen Megállapodásban meghatározottak szerint.
13. Felek rögzítik, hogy a jelen Megállapodás 1. számú mellékletében megjelölt, a jelen Megállapodás alapján megvalósuló, beszerzendő eszközök, javak, szellemi termékek Felek osztatlan közös tulajdonába kerülnek.
IV. A TULAJDONKÖZÖSSÉG LÉTREHOZÁSA
Felek megállapodnak abban, a jelen Megállapodás 1. számú mellékletében meghatározott vagyontárgyak, szellemi termékek beszerzésére, megvalósítására és működtetésére, jelen Megállapodással tulajdonközösséget – továbbiakban Tulajdonközösség - hoznak létre, az alábbiak szerint:
14. A Tulajdonközösség neve: Békés Megyei Önkormányzatok Ivóvízminőség-javítási
célú Tulajdonközössége (Dél-alföldi Régió Ivóvízminőség-javítás Program)
15. A Tulajdonközösség képviselője: Orosháza Város Önkormányzata
- továbbiakban Gesztor
15.1. A Gesztor feladata az Önkormányzatok közös gazdasági érdekeinek előmozdítása, és az erre irányuló tevékenységük összehangolása.
15.2. A Gesztor nem megfelelő ügyvitele ellen bármelyik Önkormányzat tiltakozhat. A vitát a Felek, a tulajdonostársak gyűlésén egyszerű szótöbbséggel döntik el.
15.3. Orosháza Város Önkormányzata a Tulajdonközösség képviseletére vonatkozó megbízást, jelen Megállapodás aláírásával elfogadja.
16. A Gesztor székhelye: 5900 Orosháza, Szabadság tér 4-6.
17. A Tulajdonközösség időtartama:
17.1. Felek a Tulajdonközösséget a Dél-alföldi Régió Ivóvízminőség-javító Program - – aradi víz átvezetését figyelembe vevő – II. változatának kidolgozására a Kohéziós Alapból történő finanszírozás érdekében benyújtandó pályázat benyújtására és nyertes pályázat esetén, a beruházás megvalósítására és a megvalósult beruházás működtetésének teljes időtartamára hozzák létre.
17.2. Amennyiben a pályázat nem nyer, jelen Megállapodás, a Felek közötti pénzügyi elszámolások lezárásával, automatikusan megszűnik.
18. A Tulajdonközösség adóalanyisága:
18.1. Felek kijelentik, hogy az osztatlan közös tulajdonukba kerülő, jelen Megállapodás 1. számú melléklete szerinti víziközművet, (vezetéket) a Tulajdonközösség, víziközmű közszolgáltatás ellátása érdekében, adóköteles gazdasági tevékenység keretében, ellenérték (bérleti díj) fejében fogja hasznosítani, a jelen Megállapodásban foglaltak szerint.
18.2. Felek rögzítik, hogy a Tulajdonközösség adóalanyisága, az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 5. § (2) bekezdésén alapul. Az adóalanyisághoz fűződő jogokat és kötelezettségeket a Tulajdonközösség Orosháza Város Önkormányzata, mint a Tulajdonközösség kijelölt képviselője útján gyakorolja.
19. Tulajdoni arányok:
19.1. A jelen Megállapodás alapján Felek osztatlan közös tulajdonába kerülő vagyontárgyak Feleket egyenként megillető eszmei tulajdoni hányadát, a jelen Megállapodás 2. számú melléklete tartalmazza.
19.2. Felek rögzítik, hogy az eszmei tulajdoni arányokat az aradi vízbázisból átvenni tervezett átlagos napi vízmennyiségből, az egyes Önkormányzatok által a beruházás befejezését követő 5. naptári évre igényelt és lekötött (távlati ivóvízkapacitás-lekötés) átlagos napi vízmennyiség arányában állapítják meg.
19.3. Felek megállapodnak abban, hogy a beruházás megvalósításához elnyert támogatás és a beruházási költségek saját forrása is a 2. számú melléklet szerinti tulajdoni arányoknak megfelelő mértékben illeti, illetve terheli az egyes önkormányzatokat.
20. A projekt eredményeként megvalósuló közös tulajdonú víziközmű működtetése:
20.1. Felek megállapodnak abban, hogy a jelen Megállapodás alapján benyújtandó, közös pályázat eredményeként megvalósuló, a magyar-román határtól az első magyarországi vízelosztó pontig kiépítendő vízvezeték működtetésével, a Tulajdonközösség útján, a kizárólagos önkormányzati tulajdonban álló, a Dél-Alföldi Régió Ivóvízminőség-javítás Program Békés megyei régiójában legnagyobb ellátási területtel rendelkező, Békés Megyei Vízművek Zrt-t - továbbiakban Vízmű - kívánják megbízni.
20.2. Ehhez azonban – a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvény 9.§ (2) bekezdés d) pontja és a 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet 117.§ (4) bekezdése értelmében - az szükséges, hogy a Tulajdonközösség minden tagja, tulajdonosi részesedéssel rendelkezzen a Vízműben.
20.3. Felek rögzítik, hogy a Békés Megyei Vízművek Zrt-ben a 3. számú mellékletben felsorolt Önkormányzatok jelenleg is tulajdonosi részesedéssel rendelkeznek.
20.4. Felek megállapodnak abban, hogy mindent megtesznek annak érdekében, a jelen Megállapodás 4. számú mellékletében megjelölt Önkormányzatok, legkésőbb a közös vezeték üzembe helyezésének időpontjáig, tulajdonosi részesedést szerezzenek a Vízműben.
Felek tudomásul veszik, hogy amennyiben a 4. számú mellékletben feltüntetett Önkormányzatok, vagy azok egy része legkésőbb a víziközmű üzembe helyezéséig nem szerez tulajdonrészt, Felek kötelesek ismételten megállapodni az akkor hatályos jogszabályi előírásoknak megfelelő üzemeltetési formáról.
20.5. Felek megállapodnak abban, a projekt eredményeként megvalósuló közös tulajdonú víziközmű működtetésének tervezett időtartama nem lehet kevesebb, mint az üzembe helyezéstől számított 25 naptári év.
21. Fenntartási és üzemeltetési költségek viselése:
21.1. Felek megállapodnak abban, hogy az osztatlan közös tulajdonukba tartozó víziközmű felújításáról és pótlásáról, a Tulajdonközösség, az üzemeltetőtől beszedett és Vízügyi Fejlesztési Alap - továbbiakban Alap - néven elkülönített számlán kezelt, a projekt pénzügyi költség-haszon elemzésével összhangban álló mértékű bérleti díj terhére köteles gondoskodni.
21.2. Az Alapban kezelt pénzeszközök kizárólag az osztatlan közös tulajdonú víziközmű felújításra, pótlására, illetve – Felek erről szóló külön megállapodása alapján – a beruházás megvalósítása érdekében az Önkormányzatok által esetlegesen felvett hitelekkel kapcsolatos adósságszolgálat teljesítésére használhatóak fel.
21..3. Felek tudomásul veszik, hogy a közös vezeték üzemeltetési költségei, ideértve a Tulajdonközösség részére fizetendő bérleti díjat is, az aradi vízbázisból és az egyes Önkormányzatok ellátási felelősségébe tartozó területen ténylegesen felhasznált (átvett) vízmennyiség arányában terhelik azt a víziközmű szolgáltatót, amely az adott Önkormányzat ellátási felelősségébe tartozó területen, a közművek ivóvíz-ellátási szolgáltatást biztosítja.
21.4. Felek tudomásul veszik, hogy a közös vezeték üzemeltetését végző Vízmű, az érintett víziközmű szolgáltatók részére, a rájuk eső üzemeltetési költséget, az átadott víz árában, vagy – az üzemeltető szervezetek közötti megállapodás szerinti más módon -, áthárítja.
21.5. Önkormányzatok kötelezettséget vállalnak arra, hogy az osztatlan közös tulajdonú víziközmű fentiek szerint áthárított üzemeltetési költségeit, az érintett víziközmű szolgáltatók indokolt költségei között, elismerik.
22. A közös tulajdonnal kapcsolatos egyéb rendelkezések:
Felek megállapodnak abban, hogy a közös tulajdonnal kapcsolatos, jelen Megállapodásban nem szabályozott kérdésekben, a Polgári Törvénykönyv (Ptk.) vonatkozó szabályai alkalmazandóak.
V. AZ EGYÜTTMŰKÖDÉS FELTÉTELEI
23. Felek megállapítják, hogy a jelen együttműködésben részes települések területén az ivóvíz minőségének javítása érdekében az aradi víz átvételére épülő megoldáshoz az előkészítési szakaszban elkészült tanulmányok és szakmai anyagok (elvi vízjogi engedélyes tervek, megvalósíthatósági tanulmány, költség-haszonelemzés, környezeti hatások nem-műszaki összefoglalója, környezeti hatástanulmányok, tender dokumentációk, támogatási kérelem és létesítési engedélyes tervek) összehangolása szükséges, amelyek a Kohéziós Alapra benyújtandó pályázathoz szakmai háttértanulmányként szolgálnak.
24. Felek vállalják, hogy a Tulajdonközösség és a társulások területére kidolgozott projekteket közösen menedzselik, a Kohéziós Alap Irányító Hatóságával, valamint a pályázati dokumentáció kidolgozását végző szakértőkkel együttműködnek, részükre a megfelelő adatokat-információkat biztosítják, a projektben érintett résztvevők munkáját koordinálják a tervezési feladatok befejezéséig.
25. Költségek viselése:
25.1. Felek a pályázat elbírálásáig a Tulajdonközösség működésével kapcsolatban náluk felmerült költségeket és a Gesztornál felmerülő, a képviseleti és gesztori tevékenységgel kapcsolatban felmerült esetleges adminisztrációs többletköltségeket viselik.
25.2. Felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy a pályázat nyertessége esetén, a projekt megvalósításához szükséges, általuk biztosítandó saját forrást és Tulajdonközösség működéséhez szükséges pénzügyi fedezet, a Tulajdonközösség Taggyűlésének erre vonatkozó határozatának megfelelően, a határozatban előírt határidőre, a Gesztor számlavezető pénzintézeténél a Tulajdonközösség részére megnyitott, befizetésgyűjtő bankszámlára átutalják.
26. A Tulajdonközösség Taggyűlése:
26.1. A Tulajdonközösség tagjai – továbbiakban Tag, vagy Tagok – tulajdonosi jogaikat állandó, vagy eseti meghatalmazással bíró képviselőik útján gyakorolják a Tulajdonközösség Taggyűlésén. A Taggyűlés szükség szerint ül össze. Az üléseket a Gesztor hívja össze.
26.2. Az ülést össze kell hívni:
a) a Taggyűlés által meghatározott időpontban;
b) bármely Tag – napirendet tartalmazó – kezdeményezésére.
26.3. A Taggyűlés ülésén vagy írásbeli szavazással dönt az alábbi kérdésekben:
a) Tag csatlakozásának elfogadása,
b) Tag kizárása,
c) a Tagokat terhelő fizetési kötelezettségek mértéke, határideje,
d) a Tagok közös beszerzéseit érintő ügyekben,
e) minden olyan ügyben, amiben valamennyi Tag állásfoglalása szükséges.
26.4. A Taggyűlés határozatképes, ha azon a Tulajdonközösség Tagjainak több mint fele jelen van. A javaslat elfogadásához – ha jogszabály, a jelen Megállapodás, vagy más kötelező érvényű rendelkezés nem ír elő egyhangú határozatot — a Tagok több mint felének igen szavazata szükséges.
26.5. Önkormányzatok megállapodnak abban, hogy minden Tagot egy szavazat illet meg a Taggyűlésben.
26.6. A Taggyűlésről a Gesztor jegyzőkönyvet vezet, amely tartalmazza:
- az ülés helyét, idejét,
- mellékletként a jelenlévők felsorolását is tartalmazó jelenléti ívet,
- a hozzászólók érdemi hozzászólását, vitájának lényegét,
- a csatolt okiratokra, hivatkozásokra való utalást,
- a döntést a szavazati aránnyal együtt,
- a Gesztor képviselője és a jegyzőkönyvvezető aláírását.
26.7. A Taggyűlés határozatait ülésen kívül is meghozhatja a következők szerint:
26.7.1. A határozat tervezetét a Gesztor a kézhezvételtől számított 3 munkanapos határidő kitűzésével írásban közli a Tagokkal, akik szavazatukat írásban vagy faxon adják meg.
26.7.2. A határozatot a 4. munkanapon meghozottnak kell tekinteni, ha a határozathozatalnak megfelelő számú szavazat összegyűlt. A faxon, egyéb elektronikus, stb. úton leadott írásbeli szavazat eredetiben, cégszerűen aláírt példányát a megküldéssel egyidejűleg, de legkésőbb a határozathozatalt követően 48 órán belül el kell juttatni (postai úton vagy kézbesítéssel stb.) a Gesztor részére.
26.7.3.A határozati javaslatot a 4. munkanapon elvetettnek kell tekinteni, ha a 3 munkanapon határidő alatt a határozathozatalnak megfelelő számú szavazat nem gyűlt össze.
26.7.4. A Taggyűlés – ülésen és ülésen kívül hozott - határozatairól egységes nyilvántartást kell vezetni a következők szerint: évente egytől indulóan folytatólagosan sorszámozva, az évszám, utána zárójelben a hónap, nap, majd a zárójel bezárása után a testület rövidített nevének (Tgy) megjelölésével.
Eltérő tartalommal beérkezett iratok közül a korábban beérkezettet kell érvényesnek tekinteni.
26.7.5. Az érvényesen meghozott határozat kötelező erejű hatálya kiterjed a szavazásban részt nem vevő, illetve a határozattal egyet nem értő Tagokra is.
26.7.6. A Tag képviselője az önkormányzat képviselő-testületének beszámol a Taggyűlésben végzett tevékenységéről.
27. Önkormányzatok jogai és kötelességei:
27.1. Önkormányzatok kötelesek
a) a jelen Megállapodásban foglaltak betartására,
b) a Taggyűlés ülésén, munkájában részt venni, elősegítve a közös célok és feladatok megvalósulását;
c) a Taggyűlés határozatainak végrehajtására;
d) Tulajdonközösség feladatkörébe tartozó ügyekhez a szükséges adatok és információk előállítása, átadása;
e) a befizetések teljesítésére, a közös vagyon megóvására, annak lehetőség szerinti gyarapítására.
27.2. A fizetési kötelezettségek mértékét és határidejét a Taggyűlés határozza meg a Tagok képviselőinek többségi szavazatával. A befizetéseket a Gesztor részére kell teljesíteni, aki gondoskodik ezen összegek elkülönített alszámlán történő kezeléséről.
27.3. Önkormányzatok felhatalmazzák a Gesztort, hogy a Tulajdonközösség azon Tagjai ellen, amelyek a befizetési kötelezettségeiket határidőben nem teljesítik, a fizetési kötelezettség teljesítése érdekében fizetési meghagyásos vagy bírósági eljárást kezdeményezzen.
27.4. Önkormányzatok vállalják és elfogadják, hogy a fizetési késedelmük esetén a Gesztor intézkedése alapján a Ptk. szerinti késedelmi kamatot fizetnek, azzal, hogy indokolt esetben a kamatfizetés kötelezettsége alól a Taggyűlés egyedi döntéssel felmentést adhat.
VI. AZ EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁS FELMONDÁSA, MEGSZŰNÉSE, A CSATLAKOZÁS FELTÉTELEI
28. Önkormányzatok megállapodnak abban, hogy a jelen Megállapodást a pályázat elbírálásáig nem mondhatják fel, ezt követően pedig a naptári év utolsó napjára lehet felmondani és ezzel a jelen Megállapodás szerinti együttműködésből kilépni. A felmondást kezdeményező Önkormányzat képviselő-testületének a Megállapodás felmondásáról szóló, minősített többséggel hozott döntését, az érintett Önkormányzat, a felmondás kezdő napját megelőzően legalább három hónappal korábban köteles a Tulajdonközösség többi tagjával közölni.
29. Az Önkormányzatok képviselő-testületei kétharmadának minősített többséggel hozott határozatával az Önkormányzatok a naptári év utolsó napjával, fontos okból felmondhatják a jelen Megállapodást azzal az Önkormányzattal szemben, és ezzel a jelen Megállapodás szerinti együttműködésből kizárhatják azt az Önkormányzatot, amely a jelen Megállapodásban foglalt kötelezettségének ismételt felhívásra határidőben nem tett eleget.
30. A jelen Megállapodást felmondása esetén, az együttműködésből kilépő, vagy kizárt Önkormányzat, valamennyi, a kilépésével vagy kizárásával összefüggésben a Tulajdonközösség többi Tagjának okozott kárt köteles megtéríteni.
31. A Megállapodás megszűnése, az együttműködésből kilépett, vagy kizárt Önkormányzattal történő vagyonjogi elszámolás befejezésével válik érvényessé és hatályossá.
32. Felek vagyonjogi elszámolás alatt kölcsönösen azt értik, hogy a kilépő vagy kizárt Önkormányzat megtérítette az időarányos kötelezettségeit és a kilépéssel illetve kizárással a többi Önkormányzatnak okozott károkat.
33. Az együttműködésből kilépő, kizárt Taggal Felek az alábbiak szerint számolnak el:
33.1. A kiváló, kizárt Önkormányzatot, amennyiben a Tulajdonközösség tagjai azt nem váltották magukhoz - a Tulajdonközösséggel kötött szerződés alapján - használati díj illeti meg az osztatlan közös tulajdonból őt megillető hányad után.
32.2. A kilépő, kizárt Önkormányzat, a többi Önkormányzat felé egyéb követeléssel ellenszolgáltatás nélkül nem élhet.
32.3. A kilépés, kizárás után a volt Tag (mint bármely más kívülálló) a Taggyűlés által elfogadott mértékű ellenszolgáltatást köteles fizetni a közös javak használatára vonatkozó igény esetén a használatért.
32.4. Az elszámolás során az elszámoló feleknek joguk van a fennálló tartozások, követelések kölcsönös beszámítására.
34. Csatlakozás az Együttműködési Megállapodáshoz:
34.1. A jelen Együttműködési Megállapodáshoz olyan Békés megyei és szomszédos helyi önkormányzatok csatlakozhatnak, amelyek a pályázati útmutatóban meghatározott pályázati jogosultággal rendelkeznek. A csatlakozás feltétele a Tulajdonközösség Taggyűlésének minősített többséggel – a Tulajdonközösség összes tagjának több, mint 50 %-ával - hozott határozata.
34.2. Az Együttműködési Megállapodáshoz csatlakozó önkormányzat köteles viselni a csatlakozása miatt a pályázat benyújtásához szükséges dokumentumok átdolgozásából eredő többletköltségeket.
34.3. A pályázat benyújtását követően az Együttműködési Megállapodáshoz új önkormányzat nem csatlakozhat.
VII. VEGYES RENDELKEZÉSEK
35. Jelen Együttműködési Megállapodás hatályba lép az alábbiak szerint:
a.) a Taggyűlés alakuló ülése napján jelenlévő, a Megállapodást aláíró és a Megállapodás elfogadásáról képviselő-testületi, közgyűlési határozattal
aa.) rendelkező önkormányzatok vonatkozásában az önkormányzat képviselője által történő aláírással az aláírás napján.
ab.) nem rendelkező önkormányzatok vonatkozásában - az aa.) pont szerinti hatályba lépés időpontjára visszahatóan - 2011. augusztus 15. napjáig képviselő-testületi, közgyűlési határozattal történő elfogadás esetén.
b.) a Taggyűlés alakuló ülése napján jelen nem lévő, a Megállapodást alá nem író és a Megállapodás elfogadásáról képviselő-testületi, közgyűlési határozattal
ba.) rendelkező önkormányzatok vonatkozásában - az aa.) pont szerinti hatályba lépés időpontjára visszahatóan – az önkormányzat képviselője által 2011. augusztus 15. napjáig történő aláírás esetén.
bb.) nem rendelkező önkormányzatok vonatkozásában - az aa.) pont szerinti hatályba lépés időpontjára visszahatóan – 2011. augusztus 15. napjáig képviselő-testületi, közgyűlési határozattal történő elfogadás és az önkormányzat képviselője által történő aláírás esetén.
36. A Gesztor a Tulajdonközösség költségére, a jelen Megállapodás célját képező szakmai tevékenység végzésére, írásban külső szakmai szervezetet bízhat meg.
37. Felek a jelen Megállapodásból eredő vitás ügyeket tárgyalás útján rendezik. Jogvita esetére kikötik a Gesztor székhelye szerinti bíróság illetékességét.
38. Ezen atipikus Együttműködési Megállapodás megkötésénél Önkormányzatok a Kohéziós Alapra vonatkozó pályázati előírásokat figyelembe vették.
39.A jelen Megállapodás által nem szabályozott kérdésekben a Ptk. szabályai irányadók.
40. Jelen Együttműködési Megállapodás 5 eredeti példányban készült, és 11 számozott oldalból áll.
Mellékletek:
1. számú melléklet: A jelen Megállapodás alapján megvalósuló, beszerzendő eszközök, javak, szellemi termékek
2. számú melléklet: A jelen Megállapodás alapján Felek osztatlan közös tulajdonába kerülő vagyontárgyak Feleket egyenként megillető eszmei tulajdoni hányadok kimutatása
3. számú melléklet: A Békés Megyei Vízművek Zrt-ben tulajdonosi részesedéssel rendelkező Önkormányzatok
4. számú melléklet: A Békés Megyei Vízművek Zrt-ben tulajdonosi részesedéssel nem rendelkező Önkormányzatok
Jelen Együttműködési Megállapodást — annak elolvasása és értelmezése után — Felek, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, jóváhagyólag írták alá.
Békéscsaba, 2011……..
ALÁÍRÓÍV
I.
Az Együttműködési Megállapodást a hatályba lépést megelőzően képviselő-testületi, közgyűlési határozattal elfogadó Önkormányzatok:
Önkormányzat neve, címe
|
Határozat száma
|
Aláírás
|
Aláírás dátuma
|
|
|
|
|
II.
Az Együttműködési Megállapodást a hatályba lépést követően képviselő-testületi, közgyűlési határozattal elfogadó Önkormányzatok:
Önkormányzat neve, címe
|
Határozat száma
|
Aláírás
|
Aláírás dátuma
|
|
|
|
|
Együttműködési nyilatkozat
Alulírott …………………., a ………………………….. Társulás (székhelye: …….) elnöke, mint a fenti Együttműködési Megállapodásban részes Önkormányzatok által a Dél-alföldi Regionális Ivóvízminőség-javító Program (Program) keretében a Békés megyei területen tervezett víziközmű-beruházások megvalósítása érdekében létrehozott, a fenti Együttműködési Megállapodás 9. pontjában meghatározott pályázatokban és nyertesség esetén a beruházások megvalósításában, az Önkormányzatok nevében és képviseletében eljáró, jogi személyiséggel rendelkező önkormányzati társulás, a Társulás nevében kijelentem, hogy a fenti Együttműködési Megállapodást megismertem.
Vállalom, hogy a Program aradi vízbázisra épülő megvalósítását célzó önkormányzati együttműködés keretében, mint projekt-bonyolító szervezet, a fenti Együttműködési Megállapodás keretében létrejött Tulajdonközösség Gesztorával teljes körűen, maradéktalanul együttműködök és minden lehetséges eszközzel segítem a pályázatok sikeres benyújtását és megvalósítását.
……………. 2011. ……..…..
………………………………………
A Társulás elnöke
Együttműködési nyilatkozat
Alulírott Csizmadia Ibolya, az Orosháza és Térsége Ivóvízminőség-javító Önkormányzati Társulás (székhelye: 5900 Orosháza, Szabadság tér 4-6.) elnöke, mint a fenti Együttműködési Megállapodásban részes Önkormányzatok által a Dél-alföldi Regionális Ivóvízminőség-javító Program (Program) keretében a Békés megyei területen tervezett víziközmű-beruházások megvalósítása érdekében létrehozott, a fenti Együttműködési Megállapodás 9. pontjában meghatározott pályázatokban és nyertesség esetén a beruházások megvalósításában, az Önkormányzatok nevében és képviseletében eljáró, jogi személyiséggel rendelkező önkormányzati társulás, a Társulás nevében kijelentem, hogy a fenti Együttműködési Megállapodást megismertem.
Vállalom, hogy a Program aradi vízbázisra épülő megvalósítását célzó önkormányzati együttműködés keretében, mint projekt-bonyolító szervezet, a fenti Együttműködési Megállapodás keretében létrejött Tulajdonközösség Gesztorával teljes körűen, maradéktalanul együttműködök és minden lehetséges eszközzel segítem a pályázatok sikeres benyújtását és megvalósítását.
……………. 2011. ……..…..
………………………………………
Csizmadia Ibolya
A Társulás elnöke