378/2009. (X. 1.) Képviselő-testületi határozat
Tárgy: Tanyagondnoki szolgálat fenntartására vonatkozó feladat-ellátási szerződés módosítása (Hétszínvirág BT)

Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete
378/2009. (X. 1.) Gye. Kt. határozata

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 426/2008. (X. 30.) Gye. Kt. sz. határozatával elfogadott a Hétszínvirág-Tüskevár Szolgáltató Nonprofit Közhasznú Bt.-vel kötött tanyagondnoki szolgáltatási feladat-ellátási szerződést az alábbiakban módosítja:
 
Ø      A szerződés bevezető szövegének második bekezdésében a Hétszínvirág-Tüskevár Szolgáltató Nonprofit Bt. elnevezése kiegészül a „Közhasznú” megnevezéssel.
Ø      A szerződés bevezető szövegének második bekezdése az alábbi szövegrésszel egészül ki: „székhely: 5502 Gyomaendrőd, Fő u. 67., cégbírósági bejegyzés száma: Cg-04-06-008746, működési engedély száma: Szarvas Város Jegyzője által kiadott I. 12686/20/2008.)”
Ø      A szerződés 1.) pontjában törlésre kerül „36/2007. (IX. 30.) Gye. Kt. rendelet 6/A” szövegrész és helyébe az alábbi szövegrész kerül: „2/2009. (I. 30.) Gye. Kt. rendelet 7. §”
Ø      A szerződés 2.) pontjában törlésre kerül „36/2007. (IX. 30.) Gye. Kt. rendelet” szövegrész és helyébe az alábbi szövegrész kerül: „2/2009. (I. 30.) Gye. Kt. rendelet”
Ø      A szerződés 3.pontja az alábbi szövegrésszel egészül ki: „melyek jelen szerződés 1. és 2. számú mellékletét képezik.”
Ø      A szerződés az alábbi 4. ) ponttal egészül ki:
A feladat szakmai tartalma tekintetében figyelemmel kell lenni különösen:
·   a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény;
·   a személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmények szakmai feladatairól és működési feltételeiről szóló 1/2000. SzCsM. Rendelet szabályaira;
·   a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások igénybevételéről szóló 9/1999. (XI. 24.) SzCsM rendelet szabályaira;
·   a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátásokról, azok igénybevételéről, valamint a fizetendő térítési díjakról szóló 2/2009. (I. 30.) Gye. Kt. rendeletben foglaltakra
·   továbbá a vonatkozó szakmai követelményekre.”
Ø      A szerződés 4.) és 5.) pontjának számozása 5.) és 6.) számozásra változik és az 5.) pont szövegének helyébe az alábbi szövegrész kerül:
„A felek kijelentik, hogy a tevékenység ellátását az átvevő térítésmentesen vállalja, és az igénybevevők részére térítésmentesen nyújtja. A feladatellátásért az átvevőnek az átadótól ellenszolgáltatás nem jár, így átvevőt elszámolási kötelezettség az átadó felé nem terheli.”
Ø      A szerződés 6.) pontja törlésre kerül.
Ø      A szerződés az alábbi 7.-8.-9.-10.-11.-12.-13.-14.-15.-16. ponttal egészül ki:
„7.)
      Az ellátásban részesítendők körét Gyomaendrőd Város 002. tanyagondnoki körzetének közigazgatási területén élő, az ellátást önkéntesen igénybe vevő személyek képezik (maximum 400 fő).
8.)
      Átvevő köteles szolgáltatás-nyújtás vonatkozásában gondoskodni a szolgáltatási területén élők tájékoztatásáról, értesítéséről. A tájékoztatás alapja az átvevő szakmai programja, valamint e feladat-ellátási szerződés.
9.)
      Átvevő köteles a vonatkozó jogszabályokban előírt statisztikai adatszolgáltatási kötelezettségét teljesíteni, továbbá az önkormányzat részére – az önkormányzat megkeresése alapján - statisztikai adatgyűjtéshez adatot szolgáltatni.
10.)
      Átvevő köteles évente egy alkalommal, a tárgyévet követő hónapban jelen megállapodás tárgyát képező feladatellátásról az Átadónak beszámolni, különös tekintettel az ellátottak számára, az ellátás tartalmára, gyakoriságára és az esetleges panasz kivizsgálására vonatkozóan. Ezen felül soron kívüli tájékoztatási kötelezettség terheli átvevőt minden olyan esetben, amely jelen megállapodás teljesítését befolyásolja.
11.)
      Átvevő ezen megállapodás aláírásával egyben nyilatkozik arról, hogy a vonatkozó jogszabályokban foglalt szakmai követelményeket, illetve nyilvántartási kötelezettségeket, továbbá az adatkezelés és adatvédelem szabályait betartja, betartatja, azokat maradéktalanul ismeri.
12.)
      Átvevő panasztételi eljárásának rendje: Panasszal a fenntartó felé írásban beadott kérelemmel lehet fordulni. A panaszt a fenntartó vagy megbízottja 5 munkanapon belül köteles elbírálni és írásban megválaszolni. Amennyiben a szolgáltatás igénylője a választ nem tartja kielégítőnek, az ellátott-jogi képviselő útján érvényesítheti jogait.
Átvevő a lefolytatott panaszeljárás eredményéről az eljárás lefolytatását követő 15 napon belül köteles tájékoztatást nyújtani átadó részére.
13.)
      E megállapodást a felek 2008. november 12. napjától határozatlan időre kötik.
14.)
      A szerződést a felek írásban mondhatják fel. A felek 360 napos felmondási időt határoznak meg, melynek kezdő időpontja az erre irányuló okirat kézhezvételét követő naptól kezdődik, szerződésben meghatározott jogok biztosítása és kötelezettségek teljesítése a felmondási idő utolsó napján szűnik meg, mely napon köteles az átvevő átadni az átadó átvenni írásban a feladat ellátásával járó kötelezettségeket.
Amennyiben az átadó az átvevő fenntartási kötelezettségének időtartama alatt él a rendes felmondási jogával, ebben az esetben átadó köteles megtéríteni az átvevőnek az ebből eredő és igazolható károkat.
15.)
A szerződés rendkívüli felmondásának jogával a felek a szerződésszerű teljesítésére vonatkozó írásbeli felhívás kézhezvételét követő naptól számított 30 nap elteltével élhetnek, amennyiben az írásbeli felhívás ellenére sem történik meg a megfelelő teljesítés. Súlyos szerződés szegő magatartásnak minősül ha az átvevő nem teljesíti a jelen szerződés 4., 8, 9, 10, 11, 12,) pontjában meghatározott előírásokat és ezt az ellenőrzésre jogosult hatóságok, szervezetek vagy a bíróság jogerősen megállapítják. Súlyos szerződésszegő magatartásnak minősül az átadó részéről, ha a szerződés rendkívüli felmondásának jogával jogosulatlanul élt, és ezt bíróság jogerősen megállapítja. Amennyiben az átadó a szerződés rendkívüli felmondásának jogával jogszerűen élt, követelheti az átvevőtől mindazon okiratokkal igazolt költségeinek megtérítését, melyek a feladat ellátásának átvételéből adódik. Amennyiben az átadó jogosulatlanul élt a szerződés rendkívüli felmondási jogával úgy az átvevő kérheti a szolgáltatás megszűnéséből eredő okiratokkal igazolt kárának megtérítését.
16.)
      Az Önkormányzat köteles a felmondási idő elteltét, illetőleg a megállapodás megszűnését követően a szolgáltatás folyamatos biztosításáról gondoskodni, oly módon, hogy az igénybe vevők ne kerüljenek hátrányosabb helyzetbe, mint a megállapodás fennállása alatt voltak.
Ø      A szerződés 7.) és 8.) pontjának számozása 17.) és 18.) számozásra változik.
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete utasítja Várfi András polgármestert, hogy a módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt szerződést a Hétszínvirág-Tüskevár Szolgáltató Nonprofit Közhasznú Betéti Társasággal kösse meg.

« Vissza
Vissza a főmenübe