Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete
274/2009. (VI. 25.) Gye. Kt. határozata
Gyomaendrőd Város Önkormányzata Képviselő-testülete jelen határozatával jóváhagyja a Körös-völgyi Hulladékgazdálkodási Rekultivációs Önkormányzati Társulás Társulási megállapodását. A Képviselő-testület által jóváhagyott Társulási Megállapodás a jelen határozat 1. számú mellékletét képezi.
Határidő: azonnal
1. sz. melléklet
Települési szilárd hulladék-lerakókat érintő térségi szintű rekultivációs programok elvégzése a továbbiakban KEOP-7.2.3.0-2007-0013 azonosítószámú projektre létrehozott
Körös-völgyi Hulladékgazdálkodási Rekultivációs
Önkormányzati Társulás
Társulási Megállapodása
Az alábbi felsorolt települési önkormányzatok képviselő-testületei, a Magyar Köztársaság Alkotmánya 44/A.§ (1) bekezdés h) pontjában, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény (Ötv.) 41. § <cdp://1/99000065.TV/41/> (1) bekezdésében, foglaltak, valamint a helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV. törvény (Ttv.) 16-18. §-ai <cdp://1/99700135.TV/16/> alapján, a települési szilárd hulladék-lerakókat érintő térségi szintű rekultivációs programok elvégzése érdekében, a 2007-2013 időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának általános eljárási szabályairól szóló 16/2006. (XII. 28.) MeHVM-PM együttes rendelet <cdp://1/A0600016.MEV/> (MeHVM rendelet) 11.§(2) bekezdés e) pontjában előírtakra figyelemmel:
1. Kondoros Nagyközség Önkormányzata 5553 Kondoros, Hősök tere 4-5. sz.
2. Gyomaendrőd Város Önkormányzata 5500 Gyomaendrőd, Szabadság tér 1. sz.
3. Szarvas Város Önkormányzata 5540 Szarvas, Szabadság u.25-27. sz.
4. Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata 5600 Békéscsaba, Szent István tér 7. sz.
5. Csabacsüd Nagyközség Önkormányzata 5551 Csabacsüd, Szabadság út 41. sz.
6. Csárdaszállás Község Önkormányzata 5621 Csárdaszállás, Petőfi u.17. sz.
7. Kétsoprony Község Önkormányzata 5674 Kétsoprony, Dózsa u.11. sz.
8. Körösladány Város Önkormányzata 5516 Körösladány, Dózsa út 2. sz.
9. Szabadkígyós Község Önkormányzata 5712 Szabadkígyós, Kossuth tér 7. sz. önkormányzatok, mint alapító tagok (együttesen és a továbbiakban, mint Tagok)
Körös-völgyi Hulladékgazdálkodási Rekultivációs Önkormányzati Társulás néven önálló jogi személyiséggel rendelkező önkormányzati társulást, továbbiakban Társulást hoznak létre és biztosítják annak működési feltételeit.
PREAMBULUM
Alapító tagok a társulás létrehozását megelőzően a KEOP-7.2.3.0-2007-0013 számú projekt első fordulójában konzorciumi szerződést kötöttek, amelyben rögzítették,hogy a pályázat II. fordulóra történő beadásáig létrehozzák a jelen jogi személyiséggel rendelkező társulást.
Ezen társulási megállapodás megkötésénél Tagok, elsősorban az Európai Unió szervei által elfogadott vonatkozó közösségi jogszabályokat, a KEOP-7.2.3.0-2007-0013 számú projekt megvalósításával összefüggő hazai jogszabályokat, a pályázati felhívást és útmutatót, továbbá az Ötv. <cdp://1/99000065.TV/>, a Ttv., az államháztartásról szóló, 1992. évi XXXVIII. törvény <cdp://1/99200038.TV/> (Áht. <cdp://1/99200038.TV/>) a költségvetési szervek jogállásáról és gazdálkodásáról szóló 2008. évi CV. törvény (Kt.), a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény <cdp://1/A0000100.TV/> (Számv. tv.) a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. XLIII. törvény <cdp://1/A0000043.TV/> - továbbiakban Hgt. - és az ezen törvények végrehajtásával kapcsolatos egyéb jogszabályok, illetve a Ptk. <cdp://1/95900004.TV/> rendelkezéseit veszik figyelembe.
A Társulás tagjai rögzítik, hogy a jogi személyiséggel rendelkező önkormányzati társulásukat szabad elhatározásukból, egyenjogúságuk tiszteletben tartásával, a kölcsönös előnyök és az arányos teherviselés alapján hozzák létre, a tagok települési önkormányzati feladatainak hatékonyabb, célszerűbb megoldására.
A KEOP-7.2.3.0-2007-0013 számú hulladékgazdálkodási projekt a társulást alapító önkormányzatok együttműködésére épülő az önkormányzatok jogszabályban előírt kötelező közfeladatai közé tartozó települési hulladékkezelési közszolgáltatásról való gondoskodási kötelezettség teljesítéséhez szükséges környezetvédelmi előírásoknak meg nem felelő hulladéklerakók rekultivációját és ezen munkálatok eredményességét 5 éven át tartó műszaki ellenőrzési tevékenység és az e tevékenység keretében történő állapotfelmérő munkálatok elvégzését valósítja meg.
I. A TÁRSULÁS NEVE, SZÉKHELYE, MŰKÖDÉSI TERÜLETE
A Társulás neve: Körös-völgyi Hulladékgazdálkodási Rekultivációs Társulás
A Társulás rövidített neve: Körös-völgyi HRT.
Székhelye: 5553 Kondoros, Hősök tere 4-5. sz.
Működési területe: a társult települések közigazgatási területe
A Társulás alapítói jogokkal felruházott irányító szerv: A társult önkormányzatok képviselő-testületei.
A Társulás irányító szerve: Kondoros Nagyközség Önkormányzata 5553 Kondoros, Hősök tere 4-5. sz.
Törvényességi felügyeletet ellátó szerv: Dél-alföldi Regionális Államigazgatási Hivatal
A Társulás létrehozásáról rendelkező jogszabály (határozat) megnevezése, kelte, száma: (A Kt.2.§ (1) bekezdése szerint)
A Társulás, mint helyi önkormányzati költségvetési szerv vezetőjének kinevezési, megbízási, választási rendje: A költségvetési szerv vezetőjének kinevezésére vonatkozó hatáskört, az átruházott hatáskörben a Társulási Tanács gyakorolja.
A Társulási Tanács elnökét a Társulási Tanács tagjai választják a Ttv. 12.§ szerint.
A Társulás, mint helyi önkormányzati költségvetési szerv Alapító Okirata jelen megállapodás 1. számú, az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) kormányrendelet <cdp://1/99800217.KOR/> -továbbiakban Ámr. - 13./A.§ szerinti Szervezeti és Működési Szabályzata jelen megállapodás 2. számú mellékletét képezi.
II. A TÁRSULÁS IDŐTARTAMA
A Társulás a KEOP projekt beruházási szakaszának teljes befejezéséig és az azt követő 5 éves fenntartási időszakra jött létre.
III. A TÁRSULÁS JOGÁLLÁSA
A Ttv. 16-18. §-aiban és a 2008.évi CV törvényben foglalt rendelkezések valamint Ámr. 12.§ (3) bekezdés b) pontja alapján, a Társulás jogi személyiséggel rendelkező, helyi önkormányzati költségvetési szerv.
A Társulás az Ámr. 15. § (1) bekezdés a) pontja és a 15. § (3) bekezdése szerint az előirányzatai feletti rendelkezési jogosultság tekintetében teljes jogkörrel rendelkező, a Kt. 18.§ (2) bekezdés és az Ámr. 14. § (1) bekezdés b) pontja alapján önállóan működő költségvetési szerv.
A Társulás szellemi, fizikai támogató, ezen belül különösen a Társulás gazdálkodási, pénzügyi-gazdasági feladatait Kondoros Nagyközség Önkormányzata Polgármesteri Hivatala, mint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv látja el, jelen társulási megállapodással egyidejűleg kibocsátásra kerülő Alapító Okiratban foglaltakkal összhangban illetve, az Ámr-ben, továbbá az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési sajátosságairól szóló 249/2000.(XII.24.) Korm. rendeletben <cdp://1/A0000249.KOR/> - továbbiakban Áhsz. - foglaltak, és az Ámr. 14.§ (6) bekezdés b) pontja szerinti megállapodás szerint.
A Társulás, a projekt végrehajtása során, a társult önkormányzatok, mint a KEOP projekt közös kedvezményezettjeinek (MeHVM rendelet 11.§ (2) bek. e) pont) megbízásából, a projekt lebonyolításáért felelős projektgazdaként jár el.
Az alapító önkormányzatok megbízásából a Társulás irányító szerve - az alapítók képviseletében - a Kt. 5.§-a szerint kezdeményezi a Társulásnak a kincstárnál történő nyilvántartásba vételét.
A Társulás a nyilvántartásba való bejegyzésével, a bejegyzés napjával jön létre.
IV. A TÁRSULÁSRA ÁTRUHÁZOTT ÖNKORMÁNYZATI FELADAT- ÉS HATÁSKÖRÖK
A Társulás tagjai a Ttv. 20.§ (3) bekezdésére figyelemmel, az Ötv 9. § <cdp://1/99000065.TV/9/> (3) bekezdésében, illetve 10.§ (2) bekezdésében kapott felhatalmazással élve - az Ötv. <cdp://1/99000065.TV/> 18.§ (1) bekezdése szerinti Szervezeti és Működési Szabályzataik egyidejű módosításával -, az Ötv. <cdp://1/99000065.TV/> 8.§-ban, illetve a Hgt-ben meghatározott, kötelezően ellátandó települési szilárd hulladékkezelési közszolgáltatási feladatok közül a Társulásra ruházzák át a Társulás célját képező projekt megvalósításával kapcsolatos alábbi feladat- és hatásköröket:
Jelen Társulásban résztvevő önkormányzatok feladata a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII.Tv. értelmében a területükön a hulladéklerakóval kapcsolatos egyes szabályokról és feltételekről szóló 20/2006 ( IV.5) KvVM rend. 15-17§. szerint hulladéklerakó lezárása, utógondozás, rekultiváció.
A társult Önkormányzatok ezen feladatukat együttműködve, összehangoltan a Társulás útján látják el oly módon, hogy a feladatok elvégzéséhez szükséges anyagi eszközök megszerzésére pályázatot nyújtanak be a Települési szilárdhulladék lerakókat érintő térségi szintű rekultivációs programok elvégzése című KEOP.2.3.0.pályázati felhívásra.
A Társulás tagjai a Társulás, mint helyi önkormányzati költségvetési szerv vezetőjének kinevezési jogkörét a Társulási Tanácsra ruházzák át.
A Társulás alaptevékenysége(i):
Szakágazat száma: 390000
megnevezése: Szennyeződésmentesítés, egyéb hulladékkezelés
Szakfeladat száma: 902113
megnevezése: Települési hulladékok kezelése, köztisztasági tevékenység
A Társulás az alaptevékenységén kívül, kiegészítő és vállalkozási tevékenységet nem folytat.
A Társulás a KEOP projekt megvalósítása során, ellátja a projektgazda feladatát.
V. A TÁRSULÁS GAZDÁLKODÁSA, VAGYONA
A Társulás pénzeszközeit a Kondoros Nagyközség Önkormányzata által meghatározott hitelintézetnél nyitott bankszámlán kezeli. Más hitelintézetnél bankszámlát nem nyithat.
Hitelintézet megnevezése: OTP Bank Nyrt. Dél-alföldi Régió
Bankszámlaszám: 11733003-15346676
A Társulás gazdálkodására az Áht. <cdp://1/99200038.TV/>, az Ámr., a Számv. tv., továbbá az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési sajátosságairól szóló 249/2000.(XII.24.) Korm. rendelet <cdp://1/A0000249.KOR/> - továbbiakban Áhsz. - előírásai alkalmazandók.
V.1. A Társulás működésének költségvetési forrása:
A Társulás tagjai a Társulás, mint költségvetési szerv működésének forrásait saját költségvetésükből, lakosságszám-arányosan biztosítják, a gesztorként eljáró önkormányzaton keresztül. Az éves működési célú támogatási igényről és az egyes Tagokat terhelő befizetési kötelezettségekről a Társulási Tanács az adott költségvetési évet megelőző év december 15. napjáig, határozattal dönt. A Társulási Tanács határozata alapján, a gesztorként eljáró önkormányzat legkésőbb az adott költségvetési év január 10. napjáig, írásban értesíti a Tagokat a következő évi befizetési kötelezettségeikről és azok esedékességéről.
V.2. A Társulás Vagyona:
1. A Társulás tagjai jelen megállapodásban foglalt feladatai megvalósítására közös pénzügyi alapot (a továbbiakban: alap) hoznak létre.
Az alap a társulás vagyona.
A pénzügyi alapban lévő összeget a Társulási Tanács által meghatározott céltól eltérően felhasználni nem lehet.
A pénzügyi alap forrásai, fajlagos működési hozzájárulás:
- A működési hozzájárulást a tagok évenként két részletben: első részlet tárgyév március hó 31-ig, második részlet tárgyév szeptember hó 31-ig- fizetik be a Társulás számlájára.
- Pályázati forrás.
2. A Társulás részére a tagok alapításkor vagyontárgyat nem adnak át.
A Társulás működéséhez szükséges pénzügyi forrást a tagok az alapítás évében 10Ft/ állandó lakos fajlagos működési hozzájárulás alapul vételével határozzák meg.
A fajlagos hozzájárulás mértékének meghatározásánál a 2007. év december hó 31-ei állandó lakosságszám az irányadó.
A következő költségvetési években szükséges működési hozzájárulás fajlagos mértékét, a várható működési hozzájárulás megfizetésének részletes feltételeit a Társulási Tanács javaslatára a tag önkormányzatok képviselőtestületei határozzák meg.
A tagokat terhelő működési hozzájárulás megfizetésének részletes feltételeiről a Társulási Tanács dönt.
A fizetendő működési hozzájárulás esedékességéről és a fizetés módjáról a Társulási Tanács elnöke írásban tájékoztatja a Tagokat. A működési hozzájárulás költségvetési fedezetét a Tagok a mindenkori helyi önkormányzati költségvetési rendeletükben biztosítják.
3. A tulajdonnal való rendelkezési jogot a Társulási Tanács gyakorolja. A rendelkezési jog gyakorlásának, átruházásának szabályait a Szervezeti és Működési Szabályzat rögzíti.
4. A Társulás megszűnése esetén a meglévő vagyon és annak szaporulata a Társulás tagjait pénzügyi hozzájárulásuk arányában illeti meg
V.3. A KEOP projekt keretében megvalósuló beruházás és annak tulajdonjoga:
A KEOP projekt keretében, Tagok az alábbi létesítmények megvalósítását tervezik:
Kondoros Nagyközség Önkormányzata tulajdonát képező 0237/13, 0236/13, 0239/11 helyrajzi számú szilárd hulladéklerakó terület rekultivációja.
Gyomaendrőd Város Önkormányzata tulajdonát képező 0130/12, 0130/15 helyrajzi számú szilárd hulladéklerakó terület rekultivációja.
Szarvas Város Önkormányzata tulajdonát képező 3544/6, 3544/7, 3544/11, 3544/12 helyrajzi számú található szilárd hulladéklerakó terület rekultivációja.
Csárdaszállás Község Önkormányzata tulajdonát képező 223/2 helyrajzi számú szilárd hulladéklerakó terület rekultivációja.
Kétsoprony Község Önkormányzata tulajdonát képező 037/4 helyrajzi számú szilárd hulladéklerakó terület rekultivációja.
Csabacsüd Nagyközség Önkormányzata tulajdonát képező 0336/2 helyrajzi számú szilárd hulladéklerakó terület rekultivációja.
Békéscsaba Megyei Jogú Város tulajdonát képező 0164 helyrajzi számú szilárd hulladéklerakó terület rekultivációja.
Körösladány Város Önkormányzatának tulajdonát képező 0958/9 helyrajzi számú szilárd hulladéklerakó terület rekultivációja.
Szabadkígyós Község Önkormányzatának tulajdonát képező 084/1 helyrajzi számú szilárd hulladéklerakó terület rekultivációja.
Tagok vállalják, hogy a projekt megvalósítása érdekében biztosítják a KEOP-7.2.3.0-2007-0013 számú projekttel érintett ingatlanok tulajdonjogának, használati jogának a projekt céljainak megfelelő rendezettségét.
A Társulás a Támogatási szerződés teljesítése során a településeken megvalósult vagyont a vagyon aktiválásakor, vagy üzembe helyezésekor minden további ellenszolgáltatás nélkül az érintett települési önkormányzat részére tulajdonba adja.
A Társulás tagjai vállalják, hogy a Projekt eredményének közös fenntartásáról gondoskodnak.
A KEOP projekt során a felsorolásban szereplő rekultivált ingatlanok értékesítésére nem kerül sor.
V.4. A KEOP projekt megvalósításának forrásai:
V.4.1. A beruházás finanszírozása
A társulás tagjai aláírásukkal elfogadják, hogy a pályázat 1. és 2. fordulójában a rekultivációs munkák településekre vetített, becsült beruházás költségei a következők:
Település |
1. fordulóban becsült előkészítési költségek (Ft) |
1. fordulóban biztosítandó saját forrás mértéke (Ft) |
Beruházás nettó költsége (Ft) |
Beruházás áfával növelt költsége (Ft) |
1. Kondoros (Gesztor) |
10 080 000 |
1 512 000 |
140 000 000 |
168 000 000 |
2. Gyomaendrőd |
14 400 000 |
2 160 000 |
200 000 000 |
240 000 000 |
3. Szarvas |
14 400 000 |
2 160 000 |
200 000 000 |
240 000 000 |
4. Békéscsaba |
40 680 000 |
6 102 000 |
565 000 000 |
678 000 000 |
5. Kétsoprony |
2 016 000 |
302 000 |
28 000 000 |
33 600 000 |
6. Szabadkígyós |
1 944 000 |
292 000 |
27 000 000 |
32 400 000 |
7. Csárdaszállás |
1 440 000 |
216 000 |
20 000 000 |
24 000 000 |
8. Csabacsüd |
4 320 000 |
648 000 |
60 000 000 |
72 000 000 |
9. Körösladány |
3 600 000 |
540 000 |
50 000 000 |
60 000 000 |
Összesen |
92 880 000 |
13 932 000 |
1 290 000 000 |
1 548 000 000 |
Tagonként az elkülönített alszámla száma:
Tagok kötelezettséget vállalnak arra, hogy a beruházások ütemében szükséges költségek forrását a Társulás rendelkezésére bocsátják. Amennyiben a tag önkormányzatok a Társulási Tanács elnökének írásbeli értesítésében foglalt határidőre az esedékes szükséges költség rendelkezésre bocsátását elmulasztják, a Társulás székhelye szerinti önkormányzat a tag önkormányzat költségvetési elszámolási számlája ellen azonnali beszedési megbízás benyújtására jogosult. A tagok kötelezettséget vállalnak arra, hogy felhatalmazó levélben bejelentik a számlavezető pénzintézetüknek a Társulás székhelye szerinti Önkormányzat megnevezését és pénzforgalmi jelzőszámát, mint azonnali beszedési megbízás benyújtására jogosultat azzal, hogy tagok a szükséges költség teljes összegének megfizetéséig, a felhatalmazást nem vonhatja vissza. A felhatalmazás bank által aláírt egy példányát, a tagok kötelesek a Társulásnak átadni.
Felek megállapodnak abban, hogy ha a Székhely Önkormányzat nem tesz eleget a Társulás felé vállalt fizetési kötelezettségének, úgy a Társulási Tanács új székhely önkormányzat kijelöléséről dönthet, amelyet egyúttal felhatalmaz arra, hogy a korábbi székhely önkormányzat ellen azonnali beszedési megbízást (inkasszót) nyújtson be.
Tagok tudomásul veszik, amennyiben valamely önkormányzat a jelenlegi megállapodásban vállalt fizetési kötelezettségeit határidőben és felhívásra nem teljesíti, az esetben a kötelezett késedelembe esnek. A fizetésre kötelezett a késedelembe esés időpontjától kezdve a Ptk. <cdp://1/95900004.TV/> megfelelő rendelkezései szerint köteles a jegybanki alapkamattal <cdp://1/000G0000.MNB/> megegyező mértékű kamatot fizetni. A kamatfizetési kötelezettség beáll akkor is, ha a kötelezett késedelmét kimenti.
VI. ÜZEMELTETÉS
Tagok kötelezettséget vállalnak arra vonatkozóan, hogy a mindenkori vonatkozó jogszabályoknak megfelelően kiválasztott üzemeltető útján gondoskodnak a Felügyelőség által előírt a hulladéklerakó rekultivációjára és utógondozására vonatkozó környezetvédelmi követelmények betartásáról.
Az utógondozási időszakban a rekultivált hulladéklerakó karbantartásáért, megfigyeléséért és ellenőrzéséért a mindenkori üzemeltető felelős a 20/2006.(IV.5.) KvVM rendelet 3. számú mellékletében foglaltak figyelembevételével. Az üzemeltető köteles az utógondozás időszakában észlelt környezetszennyezésről a Felügyelőséget -az észleléstől számított 8 napon belül - értesíteni.
VII. ELŐZETES MEGÁLLAPODÁSOK, KÖVETENDŐ ELVEK, A TÁRSULÁS ÉS TAGJAI FELADATAI, KÖTELEZETTSÉGEI
Jelen társulási megállapodás aláírásával a tagok, mint önkormányzatok kötelezettséget vállalnak arra, hogy közös környezeti és gazdasági érdekeiknek megfelelően, ezen megállapodás kereti között az alábbiak szerint működnek együtt:
VII.1. Tagok kötelezettséget vállalnak a jelen megállapodás betartására, különös tekintettel a jelen megállapodás IV-VI. fejezeteiben rögzített , Tagokat terhelő kötelezettségek teljesítésére.
VII.2. Tagok kötelezettséget vállalnak arra, hogy a projekt megvalósítása érdekében kölcsönösen együttműködnek egymással.
VII.3. Tagok kötelezettséget vállalnak arra, hogy az érintett térség környezetvédelmi érdekeit, egységes fejlődését szem előtt tartva, a szerződésben foglalt elveket betartják, a továbbiakban annak érvényesülését nem akadályozzák, a rendszer működését aktív tevékenységgel szolgálják, közreműködnek a megvalósításban. Tagok továbbá megállapodnak abban, hogy kizárólag a projekt alapdokumentumaival összhangban lehetséges a rendszerhez történő csatlakozás.
VII.4. Tagok megismerik, átgondolják és értékelik a térségi hulladékgazdálkodási rendszer szerepét, a szerződésben megfogalmazott jogokat és kötelezettségeket, elfogadják a kialakított felelősségi rendszert.
VII.5. Tagok tudomásul veszik, hogy a társulási megállapodás felmondására csak a jelen megállapodás XII. fejezetében meghatározottak szerint van lehetőség. Tagok elfogadják, hogy esetleges felmondásuk a társulás számára jelentős hátránnyal is járhat, melyért teljes felelősséggel tartoznak, és az általános jogelveknek megfelelően, teljes körűen jótállni kötelesek.
VII.6. Tagok kötelezettséget vállalnak, hogy a projekt végrehajtása során a magyarországi hatályos jogszabályi rendelkezések, valamint a vonatkozó EU előírások szerint járnak el, így különösen figyelemmel lesznek a közbeszerzési törvény, a koncessziós törvény, a Hgt. és a hatósági árszabályozás rendelkezéseire.
VII.7. A társult önkormányzatok átvállalják a fejlesztés közös megvalósításából, kiváló önkormányzat(ok) szükséges költség részének finanszírozását azzal, hogy a kiváló önkormányzattal szemben fenntartják a kiválással általa okozott károkért való kártérítési igényüket.
VII.8. Ezen szerződés elfogadása és aláírása a tagok részéről egyben kötelezettségvállaló elfogadó nyilatkozat is. A társuló önkormányzatok tudomásul veszik, hogy jelen megállapodásban foglalt kötelezettségeik teljesítéséért, a támogatást folyósító szervezetek felé, egyetemleges és korlátlan felelősséggel tartoznak.
VII.9. Tagok a saját közvetlen tevékenységük során előtérbe helyezik jelen szerződés elveit és az itt megfogalmazott érdekprioritást. Ezen tevékenységeik: a saját hatáskörben történő jogszabályalkotás, helyi rendezési tervek, szolgalmi jogok, belterületbe vonás, telekhatár módosítás, továbbá minden olyan feladat, mely nélkülözhetetlen a projekt végrehajtásához.
VII.10. A Tagok kötelezettséget vállalnak a projekt megvalósításához szükséges adatok szolgáltatására, továbbá a már meglévő üzemeltetési és közszolgáltatási szerződéseik rendelkezésre bocsátására. E körben a Tagok nem hivatkozhatnak településük érdekeire, mint „üzleti titokra”.
VII.11. A Tagok, illetve képviselőik a tudomásukra jutott információkat csak a projekt megvalósítása érdekében használhatják fel, egyébként azokat üzleti titokként kötelesek kezelni.
VII.12. A Tagok vállalják, hogy az alábbi feladatok előkészítésében, illetve a szükséges döntések meghozatalában a Társulással és a projekt megvalósítását munkafeladatként végző Projektirodával együttműködnek:
VII.12.1. Szervezeti, gazdasági területen:
-
Amennyiben az szükséges, együttműködési megállapodások megkötése az érintett települések között;
-
A projekt kidolgozásáért felelős szervezet részére megbízás adása;
-
A működtetés szervezeti, gazdasági feltételrendszerének kidolgozása;
-
Nemzetközi támogatás pályázati feltételeinek biztosítása;
-
A projekt teljes körű lebonyolítása, ideértve a beruházások teljes pénzügyi, a számviteli és adóügyi elszámolását és a tagokkal való belső elszámolást is;
-
Lakossági fórumok szervezése, a közösségtájékoztatás (PR) dokumentálása;
-
Pályázati részvételek szervezése, koordinálása;
-
Tervezési, szolgáltatási feladatok pályáztatásának kidolgozása;
-
Beszerzési feladatok (gépek, eszközök) pályáztatásának kidolgozása;
-
Építési feladatok pályáztatásának kidolgozása;
-
A projekt végrehajtáshoz szükséges szerződéseket, megállapodások előkészítése, adott esetben megkötése.
VII.12.2. Műszaki területen:
- A környezetvédelmi előírásoknak meg nem felelő hulladéklerakók rekultivációja
A fent meghatározott feladatainak ellátása során a Társulás köteles féléves - ezen belül negyedéves bontású - munka és pénzügyi ütemtervet készíteni. Ezt a Társulási Tanács félévente jóváhagyja. A Társulás ezen ütemterv szerint köteles eljárni. A feladatellátásról a munkaszervezet köteles a Társulási Tanácsnak negyedévente írásban beszámolni.
VIII. BELSŐ SZERVEZETI RENDSZER
Tagok jelen Társulási Megállapodás aláírásával egyidejűleg az alábbi szervezeti rendszerben állapodnak meg:
Szervezeti rendszer:
1. Társulási Tanács
2. Társulási Tanács Elnöke,
3. Felügyelő Bizottság
4. Projekt Menedzsment Szervezet (Projektiroda)
Tagok elfogadják, hogy a KEOP-7.2.3.0-2007-0013 számú projekt támogatási kérelmezési eljárásért, valamint a projekt végrehajtásáért felelős szervezetként, azaz projektgazdaként a Társulás jár el.
A Projektgazda tudomásul veszi, hogy valamennyi - a pályázati projekt elnyerése, illetve megvalósítása szempontjából érdeminek minősíthető, illetve a tagok által megjelölt - kérdésben a mindenkor hatályos közösségi és hazai jogszabályokban, a Támogatási Szerződésben és a jelen megállapodásban foglaltak szerint köteles eljárni és a megtett lépésekről utólag a Társulási Tagoknak, és a Felügyelő Bizottságnak beszámolni köteles. Azon jognyilatkozatokat, amelyeknek következtében a Társulás tagjai számára a Támogatási Szerződéstől eltérő kötelezettségek keletkeznek, csak a Társulási Tanács előzetes egyetértésével teheti meg. Ez esetben a Társulási Tanács tagjai kötelezettséget vállalnak, hogy a vonzáskörzetükhöz tartozó önkormányzatokat a döntésről tájékoztatják.
VIII.1. Társulási Tanács
A Ttv. 11. §-a alapján a Társulás döntéshozó szerve a Társulási Tanács, amely a társult Tagok polgármestereinek összességéből áll.
A társult önkormányzat szavazati arányát a Tanácsban a beruházáshoz történt hozzájárulás arányában állapítják meg azzal, hogy a Ttv. 10. § (3) bekezdése értelmében egyik Tag sem rendelkezhet a szavazatok több mint 50 %-ával.
A Társulási Tanács dönt a jelen Társulási Megállapodásban meghatározott és a Társulás tagjai által átruházott, valamint a vonatkozó jogszabályok szerint meghatározott saját feladat- és hatáskörben.
VIII.1.1. A Társulási Tanács feladat- és hatásköre:
-
a Társulási Tanács elnökének, elnökhelyettesének a megválasztása, visszahívása,
-
a Társulás, mint költségvetési szerv vezetőjének kinevezése,
-
a működési hozzájárulás mértékének megállapítása,
-
Tagokat terhelő egyéb kötelezettség megállapítása,
-
a hatáskörbe utalt pénzeszközök felhasználásáról döntés, szükség szerint szakértői vélemények figyelembe vételével,
-
Tag kizárásának elhatározása, mely határozat hatálybalépéséhez a Társulásban résztvevő képviselő-testületek mindegyikének minősített többségével hozott döntése szükséges,
-
jelen társulási megállapodás módosítása, mely határozat hatálybalépéséhez a Társulásban résztvevő képviselő-testületek mindegyikének minősített többségével hozott döntése szükségeltetik,
-
Társulás megszűnésének elhatározása, mely határozat a Társulásban résztvevő képviselő-testületek mindegyikének minősített többségével hozott döntésével lép hatályba,
-
Társulás éves munkatervének, költségvetésének elfogadása. A költségvetés első félévi, háromnegyedévi és éves végrehajtásáról szóló beszámoló; éves mérlegének elfogadása,
-
az érintett tárcákkal, a megyei területfejlesztési tanáccsal a támogatási szerződések megkötése,
-
a megállapodásban foglalt célok megvalósításának áttekintése, stratégiai célok meghatározása,
-
a projekt szerinti célkitűzések megvalósulásának, azok időarányos állapotának elemzése és értékelése,
-
a Tagok között felmerülő esetleges vitás kérdések megtárgyalása, esetleg állásfoglalás a kérdésében, illetve a végrehajtás során felmerülő problémák körében,
-
a Szervezeti és Működési Szabályzat elfogadása,
-
a Támogatási Szerződés elfogadása, annak módosítása,
-
A jelen megállapodás IV. fejezetében meghatározott, átruházott önkormányzati feladatokkal kapcsolatos illetve az átruházott hatáskörbe tartozó döntések meghozatala.
VIII.1.2. A Társulási Tanács működése:
A Társulási Tanács megalakultnak tekinthető, ha a tagönkormányzatok képviselő-testületeinek mindegyike jóváhagyta a társulási megállapodást, megválasztotta képviselőjét, és a társulási tanács alakuló ülése kimondta megalakulását.
A Társulási Tanács üléseit szükség szerint, de évente legalább két alkalommal össze kell hívni. A Tanács ülését össze kell hívni, ha a Tanács hatáskörébe tartozó kérdésekben kell dönteni, ha azt bármely Tag a napirend egyidejű megjelölésével indítványozza, illetve ha a törvényességi ellenőrzési jogkörében eljárva azt az illetékes Közigazgatási Hivatal kezdeményezi.
A Tanács üléseinek összehívása és a napirend kialakítása az elnök feladata, de a napirend összeállításában a Tanács bármely tagjának indítványtételi joga van.
A Tanács ülését az elnök, akadályoztatása esetén az elnökhelyettes hívja össze írásban, az ülés napját megelőzően legalább 15 nappal korábban. Sürgős esetben ennél rövidebb idő is lehetséges, de csak a tagok megfelelő értesítése mellett.
A Társulási Tanács akkor határozatképes, ha ülésén a Tanács tagjainak több mint fele jelen van, és a jelenlévő tagok a szavazatok több mint 66 %-val rendelkeznek.
Határozatképtelenség esetén az eredeti időpontot követő 8 napon túli, de 30 napon belüli időpontra kell az újabb ülést összehívni.
A Társulás Tagja eseti jelleggel egy alkalomra szólóan közokiratban vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt meghatalmazást adhat az általa delegált képviselő helyettesítésére, mely meghatalmazás hatálya a határozatképtelenség miatt megismételt ülésre is kiterjed.
A Társulási tanács ülésére bármely tag indítványozhatja szakértők vagy egyéb személyek meghívását. Ezen személyek az ülésen részt vehetnek, a napirendi pontokhoz hozzászólhatnak, de szavazati joggal nem rendelkeznek.
Az ülésen a határozati javaslatról nyílt szavazással, a szavazati arányok megállapításával döntenek.
A Tanács határozatait az Ötv. 15. §-ában <cdp://1/99000065.TV/15/> meghatározott szabályok szerint hozza.
A Társulási Tanács határozatai a meg nem jelent tagokra is kötelező érvényűek. A Társulási Tanács tagjai a Társulási Tanácsban hozott döntésekről kötelesek 30 napon belül írásban (elektronikus, vagy postai úton) tájékoztatni az őket delegáló önkormányzatokat.
A Tanács üléséről jegyzőkönyvet és jelenléti ívet kell készíteni. A jegyzőkönyv tartalmazza az ülésen résztvevő képviselők és meghívottak nevét, a tárgyalt napirendi pontokat, a tanácskozás lényegét, a szavazás számszerű eredményét és a hozott határozatokat. A jegyzőkönyvre a képviselő-testületek üléséről szóló jegyzőkönyv szabályait kell alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy a jegyzőkönyvet a Társulási Tanács elnöke és a Tanács által felhatalmazott személy írja alá. A jegyzőkönyvet az ülést követő 15 napon belül az elnök megküldi a társulás székhelye szerinti Dél-alföldi Regionális Államigazgatási Hivatalnak.
VIII.1.3. A Társulási Tanács elnöke
A Társulási Tanács Elnökét és 2 elnökhelyettesét a Társulási Tanács tagjai sorából az alakuló ülésen, 2/3-os többségi szavazással választja meg határozott időre.
Az elnök, az elnök-helyettesek megbízatása önkormányzati képviselői tisztségük betöltéséig áll fenn.
Az Ötv. 33/A. § <cdp://1/99000065.TV/33/A/> (1) bekezdés l) pontjában foglalt összeférhetetlenségi szabályra figyelemmel, Polgármester a Társulás, mint költségvetési szerv vezetője nem lehet.
A Társulási Tanács elnöke a Társulás ügyeinek vitele keretében
-
képviseli a Társulást és a projektet harmadik személyekkel szemben, bíróságok és más hatóságok előtt,
-
intézkedik a Társulás kincstárnál vezetett nyilvántartásában szereplő adatok változásának nyilvántartásba vétele iránt, az alapító okirat módosítását követő 15 napon belül,
-
összehívja a Társulási Tanács üléseit, összeállítja az ülések napirendjét,
-
gondoskodik a Társulás éves mérlegének, vagyonkimutatásának, költségvetésének, éves beszámolójának elkészítéséről,
-
a Társulás mérlegét Tagok számára hozzáférhetővé teszi,
-
évente legalább egy alkalommal jelentést készít a Társulási Tanács részére a Társulás működéséről, feladatainak ellátásáról, a társulási cél megvalósulásáról,
-
ellátja mindazon feladatokat, melyet a társulási megállapodás, illetve a Társulási Tanács számára előírt,
-
a Támogatási Szerződést és az egyéb szerződéseket, valamint azok módosításait a Tagok nevében aláírja,
-
bármely kérdésben észrevétellel és kérdéssel élhet a Tagok, illetve képviselőik, a hatóságok, közreműködő szervek, személyek felé, beszámoltathatja a Társulásban közreműködő bármely érdekeltet,
-
képviseli a Társulást a közbeszerzési eljárás folyamatában a KSz és a Közbeszerzések Tanácsa felé. Aláírja a megvalósításra vonatkozó KEOP-2.3.0 számú projekt keretében a közbeszerzési pályázatokon nyertes cégekkel kötendő szerződéseket.
Az elnök Társulással összefüggő feladatai megvalósításához -a közbeszerzési szabályok betartása mellett - jogosult szakértők igénybevételére, valamint segítő munkaszervezet igénybevételére a Társulás költségén. Az elnök tevékenységét segítő munkaszervezet azonos a Projektirodával.
A Társulás elnöke a tőle elvárható gondossággal köteles eljárni. Kötelezettségének megszegésével okozott kárért a polgári jog szabályai, valamint a vonatkozó jogszabályok szerint felel.
Az elnöki megbízatás megszűnik:
-
önkormányzati képviselői tisztségének megszűnésével,
-
az őt delegáló önkormányzat által történő visszahívással,
-
a Társulási Tanács által történő visszahívással,
-
lemondással,
-
elhalálozással.
Lemondás esetén az elnök köteles az új elnök személyének megválasztásáig a megbízatásával járó feladatokat ellátni, köteles a lemondásától számított 15 napon belül a Társulási Tanács ülését összehívni az új elnök megválasztásának céljából. Az elnök lemondásával az elnökhelyettesi megbízatás nem szűnik meg.
A Társulás elnökhelyettesének megbízatási időtartamára az elnökre vonatkozó rendelkezések irányadóak.
A Társulás elnökhelyettese az elnök munkáját segíti, illetve akadályoztatása esetén - a Társulási Tanács által meghatározott helyettesítési rendben - teljes jogkörrel helyettesíti a IX. fejezetben foglaltak szerint.
VIII.2. Projektiroda
A Társulási Tanács a KEOP-7.2.3.0-2007-0013 azonosító számú projekt megvalósításához szükséges operatív feladatok ellátása céljából projektmenedzsment szervezetet, azaz Projektirodát köteles működtetni. A Projektiroda összetételére és működésére a KEOP projekt részletes megvalósíthatósági tanulmányához közzétett útmutatóban leírtakat kell alkalmazni.
A Projektiroda vezetőjét, műszaki- beruházási vezetőjét, valamint pénzügyi-gazdasági vezetőjét a mindenkori hatályos jogszabályi rendelkezések figyelembevételével lebonyolított kiválasztási eljárást követően a Társulási Tanács elnöke bízza meg. A Projektiroda vezetőjének megbízása nem terjedhet túl a Társulás feladat- és hatáskörébe tartozó ügyeken.
A Projektiroda jogi személyiséggel nem rendelkezik. Munkáját a KEOP-7.2.3.0-2007-0013 azonosító számú előkészítési projekthez kapcsolódó, de már a megvalósításra vonatkozó projekt befejezéséig végzi.
A Projektiroda működésének, és minden egyéb más, a KEOP-7.2.3.0-2007-0013 számú projekthez kapcsolódó munkaszervezési feladatok fedezetéül kizárólag a Tagok által az un. Előkészítési költség címén, beruházási célú pénzeszközátadás formájában realizált; befizetett összeg és annak bármilyen jellegű hozadékai, illetve ezen összegeken túlmenően e célra különböző pályázati alapokon nyert és egyéb más pénzeszköz szolgál.
A Projektiroda éves feladattervét és az éves működésének költségeit is tartalmazó költségvetését, költségvetése végrehajtásáról szóló beszámolót - a könyvvizsgáló és a felügyelő bizottság előzetes véleményével ellátva - a Társulási Tanács hagyja jóvá.
A Projektiroda működését a Társulási Tanács és a Felügyelő Bizottság jogosult ellenőrizni.
A Társulás biztosítja a projekt keretében született összes dokumentum megőrzését a projekt lezárását követő 10 évig.
A Projektiroda vezetője felelős a projekt végrehajtásáért, előrehaladásáért. Aláírásai, kötelezettségvállalási jogköre nem terjedhet túl a megbízásában megadott kereteken.
VIII.3. Felügyelő Bizottság
A Tagok megállapodnak abban, hogy a Társulási Tanács első ülésén a Társulás működésének és gazdálkodásának ellenőrző-felügyelő szervként 3 főből álló Felügyelő Bizottságot hoznak létre.
A Felügyelő Bizottság elnöke: Szarvas Város Önkormányzatának delegáltja
A Felügyelő Bizottság tagjai: Csárdaszállás Község Önkormányzatának delegáltja
Körösladány Város Önkormányzatának delegáltja
A delegáló önkormányzatok a felügyelő bizottság tagjainak személyét, vagy a személyükben bekövetkező változást kötelesek a Társulási Tanács részére írásban bejelenteni.
A felügyelő bizottság elnökét tartós akadályoztatása esetén - a felügyelő bizottság részletes ügyrendjében foglaltak szerint - Körösladány Város Önkormányzatának delegáltja helyettesíti.
A felügyelő bizottság tagjai személyesen kötelesek eljárni, képviseletnek nincs helye.
A felügyelő bizottság kiemelt feladata a beruházás működési, pénzügyi ellenőrzése.
A felügyelő bizottság évente legalább két alkalommal, de szükség szerint többször is ülésezik.
A felügyelő bizottság ülését az elnök az ülés napját legalább 15 nappal megelőzően írásban hívja össze.
A felügyelő bizottság ülését a bizottság bármely két tagja írásban összehívhatja az ok és a cél egyidejű megjelölésével, ha a bizottság összehívására irányuló kérelmüket az elnök 15 napon belül nem teljesíti.
Az ülés összehívására vonatkozó határidőtől rendkívül indokolt, halaszthatatlan esetekben a felügyelő bizottság saját ügyrendjében szereplő feltételek mellett el lehet térni. Ez esetben az ülés telefonon, illetve egyéb más úton (e-mail, stb.) történő összehívása is megengedhető.
A felügyelő bizottság akkor határozatképes, ha az ülésen a tagok 2/3-a jelen van. Határozatképtelenség esetén 15 napon belül újabb ülést kell összehívni. A megismételt ülés a megjelent tagok számától függetlenül határozatképes.
A felügyelő bizottság a döntéseit egyszerű többséggel hozza meg.
A felügyelő bizottságot félévente tájékoztatni kell a projekt állásáról. A tájékoztatást a Projektiroda köteles megtenni minden félévet követő 15. napig.
A felügyelő bizottság jogszabályba, a jelen szerződésbe ütköző, vagy a konzorcium érdekeit sértő intézkedés, mulasztás tapasztalása esetén észrevételt tehet, illetve jelzéssel élhet.
A felügyelő bizottság feladat és hatásköre:
-
a Projektiroda munkájának ellenőrzése,
-
az ütemezett kivitelezés és pénzfelhasználás ellenőrzése,
-
a tagok elé terjesztendő jelentések, beszámolók vizsgálata, a vizsgálat eredményéről beszámoló készítése,
-
a tagok tájékoztatásának vizsgálata,
-
a projekt bármely résztvevőjétől felvilágosítás, tájékoztatás kérése,
-
a Társulási Tanács felhatalmazása alapján dönt a Projektiroda költség- és munkatervében nem szereplő váratlan, előre nem látható kiadások pénzügyi fedezetének engedélyezése tekintetében.
A felügyelő bizottság üléseiről jegyzőkönyvet kell vezetni, melyet az ülés elnöke, valamint a jegyzőkönyvvezető ír alá.
A felügyelő bizottság részletes ügyrendjét maga határozza meg.
A felügyelő bizottsági tagok megbízatása visszavonásig tart.
IX. A TÁRSULÁS KÉPVISELETE
A Társulást harmadik személyekkel szemben, bíróságok és más hatóságok előtt általános képviseleti jogkörrel felruházva - a VIII.1.3. foglaltak szerint - az elnök képviseli. Az elnök akadályoztatása esetén a Társulás képviseletére a Társulási Tanács által meghatározott helyettesítési rend szerint elnökhelyettes jogosult.
A Társulást az elnök önállóan képviseli. A Társulás jegyzése akként történik, hogy a géppel vagy kézzel előírt, előnyomott vagy nyomtatott társulási név alatt az elnök teljes nevét önállóan írja alá.
Az eredeti iratról, okiratról készült tömegesen jelentkező másolatok hitelesítése oly módon történik, hogy 5 példány jegyzése e fejezet 2. bekezdésben foglaltak szerint, míg további példányai vonatkozásában; a géppel, vagy kézzel előírt, előnyomott vagy nyomtatott társulási név alatt az elnök teljes nevét aláírás-bélyegzővel írja alá, majd a másolati példányú iratot, okiratot az aláírás-bélyegző mellett a társulás pecsétjével kell ellátni.
Az e bekezdés szerinti aláírás-bélyegzővel történő hitelesítés részletes eljárási rendjét és az aláírás-bélyegző használatának szabályait az önkormányzati társulás Szervezeti- és Működési Szabályzata tartalmazza.
A Társulás, mint költségvetési szerv gazdálkodásával, működésével kapcsolatos jogok és kötelezettségek a Társulás, mint költségvetési szerv vezetőjét az Áht. és az Ámr. szabályai szerint illetik, illetve terhelik.
X. A TÁRSULÁS ELLENŐRZÉSI RENDJE, IRÁNYÍTÓI JOGOK GYAKORLÁSA
Tagok jelen társulási megállapodással az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) kormányrendelet 13. § <cdp://1/99800217.KOR/13/> (5) bekezdésében foglaltak alapján a Társulás irányító szervének Kondoros Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testületét jelölik ki.
Az irányító szerv köteles az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvényben <cdp://1/99200038.TV/>, valamint az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Kormányrendeletben <cdp://1/99800217.KOR/> foglalt kötelezettségének eleget tenni.
A társulás tagjai a társulás működését - a társulási megállapodásban meghatározottak szerint - célszerűségi és gazdasági szempontból jogosultak ellenőrizni.
A polgármester vagy - felkérésre - az általa kijelölt személy évente legalább egyszer a képviselő-testületének beszámol a társulás tevékenységéről, pénzügyi helyzetéről, a társulási cél megvalósulásáról. A társulási tanács tagjai képviselő-testületeiknek beszámolnak a társulási tanácsban végzett tevékenységükről.
A társulás tagja az általa választott képviselőt visszahívhatja.
XI. A TÁRSULÁSBAN FOGLALKOZTATOTT SZEMÉLY ALKALMAZÁSÁNAK FELTÉTELEI
A Társulás alkalmazottainak jogviszonyára a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény <cdp://1/99200033.TV/>, valamint a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény <cdp://1/99200033.TV/> végrehajtásáról a helyi önkormányzatok képviselőtestületei által fenntartott szolgáltató feladatokat ellátó egyes költségvetési intézményekről szóló 77/1993. (V. 12.) kormányrendeletben <cdp://1/99300077.KOR/> foglaltak az irányadók.
A Társulás alkalmazottai felett a munkáltatói jogkör gyakorlására a Társulás elnöke jogosult.
XII. TAGSÁGI JOGVISZONY
Tagok ezen társulási megállapodás elfogadásával és aláírásával, kötelezettséget vállalnak arra vonatkozóan, hogy elfogadják a felmondással, illetve kizárással összefüggő felelősségi szabályokat.
XII.1. A szerződés felmondása
Tekintettel arra, hogy a Társulás határozott cél megvalósítására jött létre, a tagok a beruházás megvalósítása érdekében önként vállalják, hogy a törvényben biztosított felmondási jogukkal csak tényleges és alapos indokok alapján, a Társulási Tanáccsal, a törvényességi felügyeletet ellátó szervvel és a KEOP Közreműködő Szervezettel történt egyeztetést követően élnek.
Felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy jelen szerződés aláírását követő három évig, és amennyiben a KEOP projekt beruházási szakasza jelen szerződés aláírását követő három éven belül megkezdődik, a fenntartási időszak lezárásáig a társulási jogviszonyt nem mondják fel.
Amennyiben a beruházás jelen szerződés aláírásától számított három éven belül nem kezdődik meg, úgy a tagok a három éves határidő letelte után, ezen okból is élhetnek felmondási jogukkal.
A Ttv. 4. § (2) bekezdése alapján a felmondásról szóló minősített többséggel hozott döntést a képviselő-testület legalább három hónappal korábban köteles meghozni és a Társulás tagjaival közölni. Felmondó Tag a felmondásról szóló döntése meghozatalakor köteles figyelembe venni a támogatási szerződésben foglaltakat.
A társulási jogviszony év közbeni felmondásához a Társulásban részt vevő képviselő-testületek mindegyikének minősített többséggel hozott határozata szükséges. Tagok a beruházás megvalósítása érdekében önként vállalják, hogy év közbeni felmondási jogukkal csak kivételesen, tényleges és alapos indok alapján, a Társulási Tanáccsal, a törvényességi ellenőrzést ellátó szervvel és a KEOP Közreműködő Szervezettel történt egyeztetést követően élnek. A felmondást elhatározó döntés meghozatalára, és a tagokkal való közlésére a fenti szabályok az irányadók.
Tagok tudomásul veszik, hogy a Társulásból kiváló tag által befizetendő önrész teljes összege a Társulás velük szembeni jogszerű követelése, melyet a Társulás minden esetben érvényesíteni fog.
Felmondó tag tudomásul veszi, hogy a projekt megvalósítása érdekében általa fizetett un. ……% előkészítési költséget, valamint a …….. % önrészt nem követelheti vissza a Társulástól.
A felmondó tag köteles a tárgyévi vagyoni hozzájárulásának teljesítésére, valamint felmondásával a Társulásnak okozott kár teljes körű megtérítésére. Ezen kártérítési felelősséget Tagok szorosan értelmezik, ezért valamennyi, a felmondással összefüggő kárra vonatkoztatják.
Tag általi felmondás esetén a Társulás köteles a taggal elszámolni a vagyoni hozzájárulás arányának megfelelően, figyelembe véve a kártérítési kötelezettséget és a Társulást terhelő kötelezettségeket is.
A Társulás megállapodásának felmondása esetén a Társulás tagja által a Társulásba bevitt vagyonnal el kell számolni. A KEOP projekt keretében megvalósult vagyontárgy társulás tagja részére történő kiadását négy évre el lehet halasztani, ha annak természetben történő kiadása veszélyeztetné a Társulás kötelező feladatának ellátását. Ebben az esetben a Társulás kivált tagját - a Társulással kötött szerződés alapján - használati díj illeti meg.
XII.2 Tagi kizárás
Amennyiben a tag a jelen megállapodásban foglalt lényeges kötelezettségét megszegi, illetve elmulasztja, az elnök köteles a tagot kétszer, írásban, megfelelő határidő kitűzésével felhívni a teljesítésre.
Ha a tag ezen felhívás ellenére - a közölt határidőn belül - sem tesz eleget a jelen megállapodásban rögzített kötelezettségeinek, a tagok több mint fele minősített többséggel hozott határozatával a naptári év utolsó napjával kizárható a Társulásból.
Különösen ilyen kötelezettségszegésnek minősül a működési hozzájárulás megfizetésének elmulasztása.
A kizárás jogkövetkezményei azonosak a tagi felmondás jogkövetkezményeivel, azaz ebben az esetben sem mentesül a tag a kártérítési és egyéb kötelezettsége alól.
XIII. A TÁRSULÁSI MEGÁLLAPODÁS HATÁLYA, A TÁRSULÁS MEGSZŰNÉSE
A jelen megállapodás hatálya a jelen megállapodás IV. fejeztében meghatározott, a társulásra átruházott önkormányzati feladat- és hatáskörökre terjed ki.
Jelen megállapodás a mind Tag által történő aláírásának napján, ha ez nem egy időben történik, a legkésőbbi aláírás napján lép hatályba.
A Társulás megszűnik, a társulásra vonatkozó mindenkori hatályos jogszabályi rendelkezésekben foglaltak szerint.
A Társulás megszűnése esetén a tagok a megszűnés időpontjával bezáróan egymással elszámolni kötelesek.
A Társulás megszűnése esetén a kötelezettségek teljesítése után fennmaradó vagyon a Társulás tagjait vagyoni hozzájárulásuk arányában illeti meg.
A Társulás megszűnése esetén a Társulás kötelezettségeiért a tagok a vagyoni hozzájárulásuk arányában tartoznak felelősséggel.
A Társulás megszüntetéséről a költségvetési szervek jogállásáról és gazdálkodásáról szóló 2008. évi CV. Törvény -13:§-ának megfelelően, a tag önkormányzatok határozatban rendelkeznek.
XIV. NYILVÁNOSSÁG BIZTOSÍTÁSA
Tagok kötelezettséget vállalnak közvetlenül, továbbá saját szervezeteik útján, illetve a civil szervezetek bevonásával a teljes körű lakossági tájékoztatásra. Ezen tájékoztatás keretében a kötelmi jogi jellegen túlmenően, fel kell hívniuk a lakosság figyelmét a környezetvédelmi feladatokra, a jogszabályi előírásokra, valamint információt kell szolgáltatniuk a szerződés céljául szolgáló beruházás előnyeiről.
Tagok a teljes pályázati és beruházási időszakra vonatkozóan rendszeres és folyamatos tájékoztatást nyújtanak településeik polgárai számára olyan formában, amely alkalmas arra, hogy a tájékoztatás eljusson valamennyi érintetthez (pl. települési lakossági fórumok szervezése, írott és elektronikus sajtó igénybevétele, helyi kiadvány megjelentetése).
Fentiek mellett a tagok által jelen Társulási megállapodás keretében kiépítésre kerülő szervezeti rendszernek is kötelezettsége a lakossági tájékoztatást szolgáló munkálatok elősegítése, szervezése. A Társulás nemcsak az írott és elektronikus média tájékoztatására kötelezett, hanem arra is, hogy a projekttel kapcsolatos valamennyi információ a tagokhoz, illetve azok hivatali szervezetén keresztül a lakossághoz eljusson.
A Társulásnak folyamatosan törekednie kell az országos és a regionális hatósági, valamint a civil szervezetek tájékoztatása során a beruházás elfogadtatására, ezáltal működése biztonságának megőrzésére is.
XV. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
Jelen társulási megállapodás alapján az egyes tagok jogosultak - külön megállapodás alapján - más, gazdaságilag nehéz helyzetben lévő tag helyett és nevében pénzügyi teljesítést eszközölni, utólagos elszámolás mellett. Ez a pénzügyi átvállalás nem érinti a tagok jelen megállapodásban rögzített jogait és kötelezettségeit. A Társulási Tanács ülésén kétharmados szavazattöbbséggel dönt az egyes tagokat terhelő működési hozzájárulás mértékéről. A tanács határozathozataláig, jelen szerződés aláírásával tagok kötelezettséget vállalnak ennek fedezetére.
Tagok kijelentik, tudomással bírnak arról, hogy a KEOP projekthez igényelhető támogatás csak a támogatási kérelem benyújtása előtt meg nem kezdett beruházáshoz igényelhető. Egyúttal nyilatkoznak, hogy az V. fejezetben részletezett beruházási munkálatok a támogatási kérelem benyújtásának időpontjáig még nem kezdődtek meg.
Tagok tudomásul veszik, hogy az önkormányzatok képviseletére jogosult személyek változása esetén, 60 napon belül meg kell jelölniük az új képviselőket.
Tagok rögzítik, amennyiben jelen szerződés valamely rendelkezése jogszabály vagy egyéb, a feleken kívülálló ok miatt objektíve nem alkalmazható, a többi - fentiekkel nem érintett - része teljes hatályban fennmarad.
Jelen társulási megállapodás kizárólag a mellékleteivel együtt érvényes.
A tagok vitás kérdéseiket elsősorban tárgyalásos úton, egymás közötti egyeztetéssel kísérlik meg rendezni, ennek sikertelensége esetén a Békés Megyei Bíróság döntésének vetik alá magukat.
Ezen társulási megállapodásban nem szabályozott kérdésekben a KEOP projekt megvalósításával összefüggő hazai jogszabályokat, a pályázati felhívást és útmutatót, továbbá az Ötv. <cdp://1/99000065.TV/>, a Ttv., az államháztartásról szóló, 1992. évi XXXVIII. törvény <cdp://1/99200038.TV/> (Áht. <cdp://1/99200038.TV/>) a költségvetési szervek jogállásáról és gazdálkodásáról szóló 2008. évi CV. törvény (Kt.), a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény <cdp://1/A0000100.TV/> (Számv. tv.) a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. XLIII. törvény <cdp://1/A0000043.TV/> - továbbiakban Hgt. - és az ezen törvények végrehajtásával kapcsolatos egyéb jogszabályok, illetve a Ptk. <cdp://1/95900004.TV/> rendelkezéseit kell alkalmazni.
A fentiek szerint ezen szerződést mellékletét képező aláírási íven - a tagok eredeti példányban jóváhagyólag aláírták.
Kelt:
Mellékletek: (Mellékletek felsorolása)
……………………………………………… ………………………………………………
Dankó Béla Zsindely Ferencné Várfi András Dr. Csorba Csaba
polgármester jegyző polgármester jegyző
Kondoros Nagyközség Önkormányzata Gyomaendrőd Város Önkormányzata
……………………………………………… ………………………………………………
Babák Mihály Dr. Melis János Vantara Gyula Dr. Szervencsák Szilvia
polgármester jegyző polgármester jegyző
Szarvas Város Önkormányzata Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata
……………………………………………… ………………………………………………
Frankó János Kasikné Csík Zsuzsanna Petneházi Bálintné Frey Mihály
polgármester jegyző polgármester jegyző
Csabacsüd Nagyközség Önkormányzata Csárdaszállás Község Önkormányzata
……………………………………………… ………………………………………………
Völgyi Sándor Surinné Szász Margit Dr. Pelcsinszki Boleszláv Ilyés Lajos
polgármester jegyző polgármester jegyző
Kétsoprony Község Önkormányzata Körösladány Város Önkormányzata
………………………………………………
Balogh József Domokos Ferencné
polgármester jegyző
Szabadkígyós Község Önkormányzata