Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete
303/2008. (VIII. 28.) Gye. Kt. határozata
Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete a Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatát - a 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet 10. §-ában foglalt hatáskörében eljárva - 2008. szeptember 1. napjától a melléklet szerint jóváhagyja, egyidejűleg a 3/2001. (I. 25.) KT, 3/2001. (I. 25.) KT, 59/2005. (III. 31.) KT, 212/2005. (IX. 29.) KT, 175/2005. (VII. 14.) KT, 3/2006. (VII. l0.) KT, 8/2006. (XII. 7.) KT határozatokat hatályon kívül helyezi.
Határidő: 2008. szeptember 1.
Felelős: Várfi András polgármester
Melléklet a 303/2008. (VIII. 28.) Gye. Kt. határozathoz
GYOMAENDRŐD VÁROS POLGÁRMESTERI HIVATALÁNAK
SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATA
Az Államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. Törvény 88. §, a 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet 10. §-ában foglaltak alapján Gyomaendrőd Város Önkormányzata Képviselő-testületének (a továbbiakban: Képviselő-testület) 299/1999. (X. 28.) KT határozatával elfogadott Városi Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) alapító okirat részletszabályait tartalmazó Hivatali Szervezeti és Működési Szabályzatot a költségvetési szervet alapító alábbiak szerint hagyja jóvá.
I.
Általános rendelkezések
1) A Hivatal önálló jogi személyiséggel rendelkező, a képviselő-testület szerveként önállóan gazdálkodó önkormányzati és államigazgatási feladatokat ellátó szerv. Az önkormányzati és állami feladatként ellátott alaptevékenységek és önként vállalt feladatok körét az alapító okirat, továbbá Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testületének 7/1991. (IX. 19.) KT rendelete határozza meg.
2) A Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata (a továbbiakban: Szabályzat) hatálya a Hivatal szervezeteire (a továbbiakban: hivatali egység) terjed ki.
3) A Hivatal megnevezése: Városi Polgármesteri Hivatal
Székhelye: Gyomaendrőd, Szabadság tér 1.
A székhelyen kívüli további működési helyek:
Kirendeltség: 5502 Gyomaendrőd, Fő út 2.
Tájház 5502 Gyomaendrőd, Sugár út 20.
Polgárvédelem 5500 Gyomaendrőd, Vízműsor 2.
Tourinform Iroda 5500 Gyomaendrőd. Erzsébet Liget 2.
A részben önálló költségvetési szervek működési helye:
Határ Győző Városi Könyvtár 5500 Gyomaendrőd Kossuth út 50.
Térségi Humánsegítő Szolgálat 5502 Gyomaendrőd Fő út 2.
Városi Alapfokú Művészetoktatási Intézmény 5500 Gyomaendrőd, Kisréti út 27.
Gyomaendrőd Város Cigány Kisebbségi Önkormányzata 5502 Gyomaendrőd Fő út 80.
Gyomaendrőd Város Német Kisebbségi Önkormányzata 5500 Gyomaendrőd Szabadság tér 1.
Vállalkozói szerződéssel, és megállapodással működő szervezeti egységek telephelyek:
Katona József Művelődési Központ 5500 Gyomaendrőd, Kossuth út 9. Megyeriné Csapó Ildikó
Közösségi Ház 5502 Blaha út 21. Templárius Alapítvány
Piac Iroda 5500 Gyomaendrőd, Pásztor J. út 35/1. és Damjanich 1/1. Markt Platz Egyéni Cég
Városi Sportcsarnok 5500 Gyomaendrőd, Szabadság tér 1/1. Gyoma-Gyöngye Kft
Ifjúsági Tábor 5500 Gyomaendrőd, Vidovszky B. út Gyomagyöngye Kft
Orvosi ügyelet 5502 Gyomaendrőd Fő út 3. Sani-Med Trans Kft. vállalkozó 5665 Pusztaottlaka, Felszabadulás út 10.
Szivárvány Gyermekkert Szociális Oktató Kht. 5500 Gyomaendrőd, Vásártéri ltp.
Szmola Óvodai Oktató Kht. 5500 Gyomaendrőd, Fő út 85.
Szabó Istvánné Óvodai Oktató Kht. 5502 Gyomaendrőd, Selyem út 101.
Csemetekert Óvodai Oktató Kht. 5502 Gyomaendrőd, Blaha út 8.
Szmola Óvodai Oktató Kht. 5502 Gyomaendrőd, Szabadság út 6.
Tulipános Óvodai Oktató Kht. 5502 Gyomaendrőd, Polyákhalmi út 1.
Margaréta Óvodai Kht. 5500 Gyomaendrőd Jókai út
Jogelődje: Városi Tanács Végrehajtó Bizottsága 5500 Gyomaendrőd, Szabadság tér 1. szám
Államháztartási azonosító száma: 346612
Adószáma: 15346614-2-04
KSH azonosító száma: 15346614-8411-321-04
Bankszámla számok:
A költségvetés végrehajtására szolgáló számlaszámmal kapcsolatos adatok:
A számlavezető pénzintézet neve: Endrőd és Vidéke Takarékszövetkezet Gyomai kirend.
A számlavezető pénzintézet címe: 5500 Gyomaendrőd Kossuth út 30.sz.
A fő bankszámla megnevezése és száma:
- költségvetési elszámolási főszámla, száma: 53200125-11062402
Alszámlák megnevezései és számai:
- állami hozzájárulások számla: 53200125-11063692
- Cigány Kisebbségi Önkorm. számla: 53200125-11063647
- Cigány Kisebbség Tanoda 53200125-11068147
- Cigány kisebbség HEFOP 2.1.5. elk. szla 53200125-11064507
- Cigány Kisebbség HEFOP 2.2.1. elk. szla 53200125-11077004
- Cigány Kisebbség HEFOP 2.1.9. elk. szla 53200125-11079824
- Német Kisebbségi Önkorm. számla: 53200125-11063654
- Közmű Beruházási számla 53200125-11063702
- Gye.V. Bérlakások Ért. számla 53200125-11063678
- Gye.Önk. szoc.bérlakás alszámla 53200125-11063685
- Gye. Önk. Kis B. beruh. Lebony. szla. 53200125-11063733
- Térségi Humánsegítő Szolgálat pályázat. elsz. szla 53200125-11063740
- Térségi Humánsegítő Szolgálat HEFOP 2.2.1. elk. szla 53200125-11076993
- Gye. Önk. Szennyvíz csat elsz. szla. 53200125-11063757
- Szennyvíz ber. KAC lebony szla. 53200125-11063764
- Kőrös völgyi telep reg. szúnyog szla. 53200125-11063771
- Gyomaendrődi Világtalálkozóra elk. szla 53200125-11063788
- Építményadó számla 53200125-11063795
- Telekadó számla 53200125-11063805
- Magánszemélyek kommunális adója számla 53200125-11063812
- Vállalkozók kommunális adója számla 53200125-11063829
- Idegenforgalmi adó számla 53200125-11063836
- Iparűzési adó számla 53200125-11063843
- Termőföld bérbeadásából szárm. Jöv.szla. 53200125-11063850
- Gépjárműadó számla 53200152-11063867
- Egyéb bevételi számla 53200125-11063874
- Bírság számla 53200125-11063908
- Pótlék számla 53200125-11063898
- Mezőőri járulék beszedése számla 53200125-11063881
- Idegen bevételek számla 53200125-11063915
- Talajterhelési díj bev számla 53200125-11067830
- Gye. Város letéti számla 53200125-11063719
- Illeték beszedési számla 53200125-11068673
Otp Gyomaendrőd számlavezető pénzintézet
- Lakásépítési alap számla 11733120-20001649
4) Alapítás ideje és az lapító okirat száma:
a) alapítás ideje: 1990. október 29. (12/1990. (X. 29.) KT határozat)
b) alapító okirat száma: 299/1999. (X. 28.) KT határozat
5) Felügyeleti szerve: fenntartó és működtető szervként: Városi Önkormányzat Képviselő-testülete Gyomaendrőd, Szabadság tér 1., törvényességi ellenőrzést gyakorló szervként: Dél-Alföldi Regionális Közigazgatási Hivatal Békés megyei Kirendeltsége, Békéscsaba, József A. u. 2-4.
6) Működésének időtartama: meghatározatlan idő
7) Alapvető szakágazati besorolás:
a) TEÁOR: 8411 Általános Közigazgatás
b) Államháztartási szakágazat: 841105 Helyi önkormányzatok, valamint többségi célú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége
8) A Hivatal vállalkozási tevékenysége: A Hivatal vállalkozási tevékenységet nem folytat.
9) Általános forgalmi adó alanyisága: Adóalany, általános szabályok alapján.
10) A Hivatal Szervezeti felépítése:
a) A Hivatalt a jegyző vezeti és képviseli. A jegyzőt távolléte esetén - a jogszabályban
meghatározott feladatkörök kivételével - az aljegyző helyettesíti.
b) Az aljegyző önállóan eljár a jegyző által meghatározott feladatkörében.
c) Az osztályvezetők a Szabályzatban meghatározott hivatali egységeket irányítják.
d) A Hivatal önálló belső munkaszervezetei (a továbbiakban: Osztály)
da) Adó Osztály
db) Hatósági Osztály
dc) Humánpolitikai Osztály
dd) Pénzügyi Osztály
de) Titkárság
df) Városüzemeltetési és Vagyongazdálkodási Osztály
e) A Hivatal dolgozóit a jegyző nevezi ki és gyakorolja felettük a munkáltatói jogokat. Azt a kört, amelyben a kinevezéshez, vezetői megbízáshoz, felmentéshez, a vezetői megbízás visszavonásához, jutalmazáshoz a polgármester egyetértése szükséges az SzMSz 1. számú melléklete tartalmazza.
11) A Hivatal feladatköre:
a) A Képviselő-testület, bizottságok és tisztségviselők továbbá a kisebbségi önkormányzatok munkájának segítése, a döntések szakmai előkészítése, végrehajtásának szervezése és ellenőrzése, továbbá a jogszabályok, a Képviselő-testület által meghatározott kötelező és önként vállalt feladatok ellátása, a képviselők munkája technikai feltételeinek biztosítása. A Hivatal közreműködik a Képviselő-testület nemzetközi kapcsolatainak szervezésében, az önkormányzati szövetségekkel, továbbá más önkormányzatokkal való együttműködésből adódó feladatok ellátásában. Ellátja a képviselő-testület, a polgármester, a jegyző és a Hivatal ügyintézőjének hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyek döntésre előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatokat. A Hivatal ellátja a nemzeti és etnikai kisebbségek jogairól szóló törvényben meghatározott feladatokat.
b) A Hivatal Osztályai önálló feladatkörrel rendelkeznek. E feladatköröket és a Hivatal szervezetének részletes felépítését a Szabályzat 1. függeléke tartalmazza.
12) A Hivatal Gazdálkodási jogköre:
Önállóan gazdálkodó költségvetési szerv, önálló munkáltatói és bérgazdálkodási jogkörrel rendelkezik.
A Városi Polgármesteri Hivatal, mint önálló költségvetési szerv és a hozzátartozó
-
Városi Alapfokú Művészetoktatási Intézmény,
-
Városi Könyvtár,
-
Térségi Humánsegítő Szolgálat,
-
Cigány Kisebbségi Önkormányzat és a
- Német Kisebbségi Önkormányzat, mint részben önálló szerv pénzügyi gazdasági feladatai közötti munkamegosztás és felelősségvállalás rendjét a polgármester által jóváhagyott megállapodás szabályozza.
13) Rendelkezésre álló vagyon:
Az intézmény ingatlanvagyonnal nem rendelkezik, a működéséhez szükséges ingatlanokat a fenntartó használatba adja az intézménynek. A használatba adott vagyontárgyakat a vagyonkataszter tartalmazza.
A feladatellátáshoz az ingatlanokon kívül rendelkezésre állnak még a leltár szerint nyilvántartott vagyontárgyak. Az intézmény a rendelkezésre álló vagyont, a helyi vagyonrendeletben foglaltak szerint köteles kezelni. Az intézmény a rendelkezésére álló vagyont biztosítékként nem adhatja.
14) A Hivatali SzMSz 18. számú melléklete tartalmazza:
- Az állami feladatként ellátott alaptevékenységet, benne elhatároltan a kisegítő, kiegészítő tevékenységeket, valamint az azokat meghatározó jogszabály(ok) megjelölését.
- Az alaptevékenységek forrásait;
- Az alaptevékenység feladatmutatóit.
- Az egyes feladatok, tevékenységek forrásait;
15) A Hivatali SzMSz 19. számú melléklete tartalmazza:
- A gazdasági társaságban való részvételnek a részletes - alaptevékenységtől elhatárolt - felsorolását;
16) A költségvetési szerv vezetési struktúráját és működésének rendszerét a 20. számú melléklet tartalmazza.
17) A költségvetési szervhez rendelt részben önállóan gazdálkodó költségvetési szervekkel kapcsolatos szabályozást a Hivatali SzMSz 21. számú melléklete tartalmazza.
18) A költségvetési tervezéshez és beszámoláshoz kapcsolódó munkafolyamatok, dokumentumok, határidőket, a feladatellátásért és ellenőrzésért felelős személyek részletes szabályait a 22. számú melléklet határozza meg.
19) A feladatellátás rendjének részletes szabályait a 23. számú melléklet határozza meg.
II.
A Hivatal működése
20) Az ügyintézés szabályai
a) Az ügy elintézéséért az a Hivatali egység felelős, amelynek a Szabályzat 1. függeléke szerint az adott ügy a feladatkörébe tartozik. Előzménnyel rendelkező ügy elintézéséért az a Hivatali egység felelős, amely az előzményt intézte. Hatásköri vita esetén a közös felettes vezető dönt.
b) A Hivatali egységek tevékenységük során kötelesek együttműködni. A feladatkörükbe tartozó, de más Hivatali egység feladatkörét is érintő ügyekben az érdekeltek egyeztetve kötelesek eljárni. A feladat összehangolt ellátásáért az az Osztályvezető felelős, amelynek a feladat elvégzése a Szabályzat 1. függeléke szerint a feladatkörébe tartozik.
c) Az ügyirat kiadmányozásra való - a törvényességi, szakmai és célszerűségi szempontoknak megfelelő - előkészítéséért, valamint a határidőben történő előterjesztésért az ügyintéző felelős. Az ügyiraton, illetve az aktán az ügyintéző nevét fel kell tüntetni.
d) Az ügy érdemi elintézéséért az az Osztályvezető felelős, aki az ügyintéző által előkészített tervezetet felülvizsgálja és azt kiadmányozni jogosult és köteles.
c) Az ügy intézésére kijelölt ügyintéző köteles az ügy elintézése érdekében a jogszabályok és a Hivatal belső szabályzataiban meghatározott előírások betartásával, az érintett Hivatali egységekkel, vezetőkkel, ügyintézőkkel együttműködve a szükséges intézkedéseket megtenni.
21) Ügyintézési határidő
a) Az ügyek intézése a vonatkozó jogszabályok, a Kormány ügyrendje és a felettes vezetők által előírt határidőben történik.
b) Az ügyintézési határidő a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény hatálya alá tartozó ügyekre vonatkozóan az irányadó anyagi és eljárási szabályokban meghatározott határidő, a Képviselő-testületi munkával kapcsolatos ügyekre vonatkozóan a helyi önkormányzatokról szóló törvényben és a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott határidő.
c) Jogszabályban előírt ügyintézési határidő hiányában az ügyek intézésére a vezető által a feladatok kiadása során megállapított egyedi ügyintézési határidő az irányadó. Jogszabályi rendelkezés vagy egyedi vezetői utasítás hiányában az irányadó ügyintézési határidő 30 nap.
d) Az a)-c) bekezdés szerinti határidők nem vonatkoznak a „sürgős” jelzésű iratokra, amelyeket soron kívül, de legkésőbb 3 munkanapon belül kell elintézni.
e) A határidőket naptári napban (kivételesen órában) kell meghatározni. A határidő számításának kezdő napja a Hivatalban történő első iktatás, befejező napja pedig a regisztrált expediálás napja.
f) A határidő betartásáért annak a Osztálynak a vezetője felelős, amelynek a feladatkörébe a beadvány elintézése tartozik.
g) Ha a beadvány az előírt határidő alatt érdemben nem intézhető el, akkor az ügyintéző a késedelem okáról és az ügyintézés várható időpontjáról felettesét tájékoztatja és intézkedést kezdeményez.
22) Kiadmányozás
a) A kiadmányozási jog az ügyben történő érdemi döntésre ad felhatalmazást. Az Osztályokon belül a kiadmányozási jogköröket úgy kell meghatározni, hogy a jogszerűségi és a szakszerűségi követelmények érvényesülése mellett biztosítsa a gyors ügyintézést.
b) A jegyző meghatározza azokat az ügyeket, amelyekben a kiadmányozás jogát átruházza. A kiadmányozási és ellenjegyzési jog gyakorlásának átruházásáról szóló jegyzői utasítás az Ügyrend 2. számú mellékletét, a kötelezettségvállalás és utalványozási jog gyakorlásának átruházásáról szóló polgármesteri utasítás az Ügyrend 3. számú mellékletét képezi.
c) Az aljegyző (akadályoztatása esetén a Hatósági Osztály vezetője) kiadmányozza a jegyzőt helyettesítő jogkörébe tartozó, a jegyző által hatáskörébe utalt ügyekben keletkezett iratokat.
d) A Hivatal ügyiratait - a hatályos ügyirat-kezelési szabályzat szerint a központi iktató iroda közreműködésével kezelik. A postabontás és az iratok szignálása a jegyző, illetve az osztályvezetők feladata. Az ügyiratkezelést külön szabályzat rendezi.
e) A bélyegzők leírása, használata
ea) A képviselőtestület hivatalos körbélyegzői:
"Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete" középen a város címerével
"Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete" középen a köztársasági címerrel
A képviselő-testület körbélyegzőjét a polgármester és az alpolgármester használhatja azon esetekben, amikor a Képviselőtestület nevében, vagy megbízásából jár el.
eb) Saját feladat- és hatáskörben eljárva a polgármester, továbbá a polgármester helyettesítése körében az alpolgármester a következő körbélyegzőket használja:
"Gyomaendrőd Város Polgármestere" középen a város címerével
"Gyomaendrőd Város Polgármestere" középen a köztársasági címerrel
Ez a bélyegző állami szervekkel folytatott levelezés, kötelezettségvállalást tartalmazó továbbá a polgármester államigazgatási eljárásában keletkezett iratokon használható.
ec) A jegyző a saját hatáskörében eljárva a következő körbélyegzőt használhatja:
"Gyomaendrőd Város Jegyzője" középen a köztársasági címerrel
ed) A Hivatal osztályvezetői, ügyintézői az Ügyrend mellékletében foglalt kiadmányozási jog gyakorlása során az alábbi kör- és fejbélyegzőt használhatják.
"Gyomaendrőd Város Polgármesteri Hivatala" középen a köztársaság címerével
"Gyomaendrőd Város Polgármesteri Hivatala Gyomaendrőd, Szabadság tér 1. Pf.: 3. Tel.: (66) 386-122 Fax: (66) 283-288
Web site: www.gyomaendrod.hu"
ee) A hivatalos bélyegzők lenyomatát csak a kiadmányozásra jogosult aláírásával ellátott kiadványokon lehet használni.
ef) A hivatalos bélyegzőkről külön bélyegző nyilvántartást kell vezetni.
23) Kiadmányozásra kerülő ügyiratok kezelése
a) A polgármester és a jegyző (a továbbiakban: tisztségviselők) által kiadmányozásra előkészített ügyiratokat - ha a tisztségviselő másként nem rendelkezett - szolgálati úton kell felterjeszteni a jegyzőhöz. A kiadmányozásra előkészített irat fogalmazványát (másodpéldányát) mind az ügyintéző, mind a továbbítást javasló vezető szignálja és keltezéssel látja el. Határidő túllépésnél a mulasztásról, annak okáról az iraton vagy az előadói íven készült feljegyzésben említést kell tenni.
b) A tisztségviselő által kiadmányozásra kerülő, az általa meghatározott ügyiratokat, a központi államhatalmi és államigazgatási, továbbá törvényességi felügyeletet ellátó szervekhez szóló jelentéseket, tájékoztatókat, feljegyzéseket a Titkársághoz kell megküldeni, akik kötelesek ellenőrizni, hogy az ügyintézők és az Osztályvezetők az előírt egyeztetési kötelezettségüknek eleget tettek. A Titkárság szükség szerint gondoskodik a további egyeztetésekről, szakmai kontrollról (pl. jogtanácsos véleményezi)
c) A Képviselő-testületi előterjesztések, a rendeletek tervezetének üléstervezetét a jegyző, aljegyző illetve a hivatali jogtanácsos véleményezi.
24) Vezetői utasítás végrehajtása
a) Az ügy elintézésére kijelölt ügyintéző köteles a vezetője utasításai szerint eljárni.
b) Ha az ügyintézés során kapott vezetői utasítással nem ért egyet:
ba) köteles azt a közvetlen felettesének szóban megindokolni;
bb) ezt követően jogosult az elutasított ellenvéleményét az ügyiratra vagy az ügyiratot kísérő lapra rávezetni;
bc) az ügyiratban feltüntetett ellenvéleményét a szolgálati felettese útján vagy annak előzetes értesítésével a jegyző elé terjesztheti.
d) Az ügyet intéző ellenvéleménye általában nem akadályozhatja meg a vezetői utasítás végrehajtását. A szabályszerű és a szolgálati úton előterjesztett ellenvéleményért, valamint az országgyűlési biztos részére - annak kérésére - ügykörében közvetlenül adott tájékoztatásért az ügyintézőt semmilyen hátrány nem érheti.
e) Az ügyintéző külön jogszabályban előírt kivételes esetekben köteles, illetve jogosult a vezetői utasítások végrehajtását megtagadni.
25) A feladatok meghatározása
a) A Hivatal fő feladatait - a Képviselő-testület éves munkaprogramjához igazodva - évenként munkatervben foglalja össze.
b) A munkaterv a Képviselő-testület napirendjére tűzött előterjesztéseket, ezek elkészítésének külön szakmai és külön jogi kodifikációs határidejét, a részhatáridőket és a felelősöket tartalmazza.
26) Képviselő-testületi, kisebbségi önkormányzati és bizottsági munka segítése
a) A Képviselő-testület és a bizottságok elé kerülő előterjesztések írásmunkáját az adott téma szakértő köztisztviselője készíti el a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott időpontig. Az írásmunka készítője köteles a szükséges egyeztetéseket lefolytatni, a több osztály együttműködését igénylő témában az egyeztetéseket lefolytatni.
b) Az írásos előterjesztések elkészítése során meg kell győződni arról, hogy van-e a tárgyalandó témának előzménye, kapcsolódása más ügyhöz, született-e a témában korábban helyi döntés, ha igen, akkor annak mi lett az eredménye?
c) A Képviselő-testületi előterjesztéseket nyomtatott irat formájában, napirendenként sorszámozva, mellékletekkel szerelve és fűzve kell megküldeni a 12. § (1) bekezdésében meghatározottak részére. Egyes mellékletek terjedelmük, vagy nem nyomtatható digitális tartalmuk miatt digitális adathordozón is mellékelhetők.
d) Az írásos előterjesztések csak a jegyző előzetes törvényességi ellenőrzése után kerülhet a döntéshozó elé. A hatékony költség és időgazdálkodás, valamint az írásmunkák minőségét javító információ megosztásban és adatcserében rejlő előnyök kihasználása érdekében az előterjesztés-tervezetek kizárólag számítógépes szövegszerkesztővel készíthető el.
e) A kiküldésre alkalmas véglegesített előterjesztéseket a határozati javaslatokkal és mellékleteivel együtt a hivatal informatikai rendszerében kialakított tárolási helyen döntéshozónként és ülésenként csoportosítva kell elhelyezni. A papíralapú előterjesztések alapját szolgáló digitális tartalmat nyílt formátumú fájlszerkezetben, módosításra már nem alkalmas állapotban kell archiválni.
f) Amennyiben a Képviselő-testület az ülés vezetéséhez és a szavazáshoz számítógéppel támogatott elektronikus rendszert használ, abban az esetben az ülés előkészítését e rendszer szolgáltatásaival kell elvégezni.
g) A rendkívüli sürgősséggel (az ülés előtti 5. napon belül) beterjesztendő előterjesztések esetében az előterjesztés fejlécében fel kell tüntetni a polgármester engedélyező záradékát. A záradék szövege: "A napirend soron kívüli beterjesztését engedélyezem!".
h) A Képviselő-testület elé kerülő előterjesztéseket a feladatkör szerinti bizottság(ok) előzetesen véleményezi(k). A bizottság(ok) elnöke(i) a bizottság rendes ülését a Képviselő-testületi ülést megelőző 10. és 9. napra hívják össze. A Képviselő-testületi ülést megelőző 10. napra a 24. § (1) bekezdés c) és b) pontjában meghatározott, míg a 9. napon az a) és d) pontban meghatározott bizottságok üléseznek.
i) A jegyző, aljegyző és az Osztály képviselője rendszeresen köteles részt venni az Képviselő-testület (a továbbiakban ide értve a kisebbségi önkormányzati üléseket is) és bizottsági üléseinek napirendi pontjainak tárgyalásán. Az üléseket követően a jelentősebb, vezetői döntést és cselekvést igénylő eseményekről a soron következő osztályvezetői értekezleten kell intézkedést hozni.
27) A Hivatal képviselete
a) A Hivatalt a jegyző, akadályoztatása esetén az aljegyző képviseli.
b) A Képviselő-testületi, bizottsági - ide nem értve az bizottság elnöki értekezletet - továbbá a társhatóságokkal, az önkormányzatokkal és a társadalmi szervezetekkel való kapcsolatokban a Hivatalt a jegyző, az aljegyző, az osztályvezető, valamint a szakterületüket érintő kérdésekben, illetve a jegyző megbízása alapján az erre felhatalmazott köztisztviselő képviseli.
28) A sajtó- és tömegtájékoztatás, elektronikus információszabadság
a) Jegyző, az aljegyző, az osztályvezetők és a szakértők sajtó- és kommunikációs tevékenységüket a polgármesterrel egyeztetve szervezi. A hivatali egységek az időszerű feladataikról, rendezvényeikről, akcióikról, a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó intézkedésekről, eseményekről, ügyekről, vezetői közszereplésekről és az állampolgárokat érdeklő kérdésekről a közvéleményt - beleértve sajtótól érkező külső megkeresést is - a tájékoztatják.
b) Az aljegyző és osztályvezetők a hatáskör szerint érintett tisztségviselővel történt előzetes egyeztetés után nyilatkozhatnak.
c) A nyilvánosságnak szánt közlésről, nyilatkozatról (interjú, riport), illetve publikációról (cikk, tanulmány), annak megjelenési helyéről a hatáskörileg érintett tisztségviselőt a nyilatkozatot adó köteles előzetesen tájékoztatni.
d) A tájékoztatási tevékenység során a nyilatkozónak az állam- és szolgálati titokra, a személyes adatok védelmére és a közérdekű adatok nyilvánosságára vonatkozó szabályokat be kell tartani, a nyilatkozat nem járhat mások személyhez fűződő jogainak sérelmével.
e) Az elektronikus információszabadságról szóló törvény és végrehajtási rendeletei szerinti adatok és dokumentumok nyilvánossá tétele az önkormányzati (www.gyomaendrod.hu <http://www.gyomaendrod.hu>), továbbá a központi portálon (www.kozadat.hu <http://www.kozadat.hu>) keresztül valósul meg. Az adatfeltöltésről az önkormányzati intézmények a Hivatal osztályai a Titkárság útján gondoskodnak.
29) A gazdálkodási feladatok
a) A Hivatal gazdálkodási feladatait különösen az államháztartásról szóló jogszabályok, belső normák, az állami irányítás egyéb jogi eszközei, valamint a Hivatal gazdasági szervezetének ügyrendje határozza meg.
b) A folyamatba épített előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés (FEUVE) rendszerével kapcsolatos előírásokat külön szabályzat rendezi.
30) Kockázatelemzés a döntéshozatalban
a) A kockázat elemzés során be kell mutatni az adott gazdálkodási tárgyú döntés külső kockázatait, így az esetleges infrastrukturális, gazdasági, jogi és szabályozási, környezetvédelmi, politikai, piaci, és elemi csapásokkal kapcsolatos kockázatokat. Ismertetni kell az előterjesztés kapcsán megszületett döntés pénzügyi kockázatait ezen belül a költségvetési biztosítási, tőke beruházási, felelősségvállalási szempontok figyelembe vételével. Fel kell tárni a döntés kapcsán a tevékenységi kockázatokat a működési-stratégiai, információs, a hírnév, a kockázat-átviteli, a technológiai, projekt, szempontok figyelembevételével, valamint az emberi erőforrás kockázatait. Az így elkészített előterjesztés alapján a képviselő-testület több oldalról megvilágított ismeret birtokában hozhatja meg döntését, az előkészítő bizottságok a fenti tényezők következetes megvizsgálásával, újabb elemekkel egészíthetik ki véleményüket.
b) Külön meg kell említeni, hogy a gazdálkodással kapcsolatos, az előző pontban meghatározott szempontokat követő döntés esetén a stratégiai célkitűzésekkel való összhang vizsgálata folyamatosan biztosítottá válik.
c) A gazdálkodási döntések végrehajtása hatékonyabbá és eredményesebbé tétele érdekében a döntés előkészítés során vizsgálni kell a rendelkezésre álló erőforrások fedezetének meglétét, illetve annak hiányában a pótolhatóságának egyéb formáját.
d) A Képviselő-testületi ülések előterjesztései, és az ülésekről készült jegyzőkönyveket az internetes honlapon közzé kell tenni.
c) A Képviselő-testület által elfogadott döntések végrehajtásának személyi és infrastrukturális feltételei biztosítása érdekében a testületi előterjesztéseket arányosabban kell megosztani az egyes ülések között, és ki kell küszöbölni a viszonylag nagyszámú soron kívüli előterjesztéseket.
d) A kockázatelemzéssel és
31) Az informatikai rendszer használata továbbá az adatvédelmi tevékenység irányítása
A Hivatali egységek dolgozóinak az informatikai rendszerhez való hozzáférését, használatát, valamint meghatározott szerveknek a személyes adatkezelési, adatbiztonsági és adatszolgáltatási, valamint a közérdekű adatok nyilvánosságával összefüggő tevékenységét külön szabályzatok rendezik.
32) A hivatal munkarendje
A Hivatal dolgozói - külön szabályzatban meghatározott módon - rugalmas munkarendben dolgoznak. A törvényes munkaidőt havi átlagban le kell tölteni. A nem rugalmas munkarendben dolgozók kijelöléséről a osztályvezető javaslata alapján a jegyző dönt. A munkaidő letöltéséről, annak pontos nyilvántartásáról az osztályvezetők gondoskodnak.
a) A Polgármesteri Hivatal munkarendje:
|
Hétfő, kedd, szerda csütörtök: |
8-16.30 óráig |
|
Péntek: |
8-14 óráig |
A hivatal egyes köztisztviselőinek az eltérő munkaidő-beosztását a Jegyző határozza meg figyelemmel arra, hogy a teljes munkaidőben foglalkoztatott köztisztviselők heti munkaideje 40 óra.
b) A teljes munkaidőben, valamint a legalább napi 6 órában foglalkoztatott köztisztviselő részére napi 30 perc munkaközi szünetet munkaidőben kell kiadni.
c) A rendkívüli munka és a készenlét elrendeléséről, nyilvántartásáról és elszámolásának rendjéről a jegyző külön rendelkezik.
d) A képviselőtestület tisztségviselői hétfői munkanapokon 9 - 12 óráig tartanak ügyfélfogadást.
33) A munkavégzés általános szabályai
a) A Hivatal folyamatos működését a jogszabályok, az állami irányítás egyéb jogi eszközei, az ezekre épülő saját szervezeti és működési szabályzat, ügyrend, egyéb szabályzatok és a felettes vezető utasításai határozzák meg.
b) Az osztályvezetők, az ügyintézők és az ügykezelők feladatait az a) pontban foglaltakon túl - a munkaköri leírása szabályozza. A munkaköri leírás - a felelősség megállapítására is alkalmas módon - többek között tartalmazza a munkakörben ellátandó feladat jellegét, a tevékenységi kört, a munkakört betöltők alá- és fölérendeltségi viszonyait,
a munkáltatói jogkör gyakorlójának megjelölését, a munkakörre vonatkozó képesítési és egyéb sajátos előírásokat.
c) A munkavégzés általános szabályait, a Hivatali köztisztviselők feladatait a köztisztviselők jogállásáról szóló törvény, valamint az ennek végrehajtásáról rendelkező jogszabályok, jegyzői utasítások, illetve szabályzatok tartalmazzák.
d) A köztisztviselők az egyes ügyeket a személyükre megállapított munkaköri leírásban foglaltak alapján - az adott ügy előzményeinek és összefüggéseinek ismeretében, az ügyben keletkezett valamennyi irat együttes kezelésével - intézik.
34) A helyettesítés rendje:
a) A osztályvezetőt távollétében az osztályvezető-helyettes teljes jogkörrel helyettesíti. Az osztályvezető és helyettese egyidejű távolléte esetén a munkaköri leírásban foglalt helyettesítési rend érvényesül. A munkaköri leírás az Ügyrend 4. számú melléklete.
b) Az osztály dolgozói a munkaköri leírásban foglaltak szerint helyettesítik egymást.
Az osztályok általános feladatai
34) A Hivatal és azok osztályai alapvető feladatait, működésének főbb szabályait az 1990. évi LXV. törvény, az 1990. évi LXXXIII. törvény, az 1991. évi XX. törvény, az SZMSZ határozzák meg. Mindezeken túl a osztályok ellátják a Képviselőtestület, a bizottságok, a tisztségviselők által meghatározott feladatokat, elősegítik és biztosítják ezek működési feltételeit.
35) Az osztályok az alábbiakban biztosítják a bizottságok működési feltételeit és gondoskodnak a bizottságok, továbbá a Cigány Kisebbségi Önkormányzat, valamint a Német Kisebbségi Önkormányzat ügyrendjében és szervezeti szabályzatában meghatározott titkári feladatokról:
a) Humánpolitikai Osztály
- Humánpolitikai Bizottság
b) Városüzemeltetési és Vagyongazdálkodási Osztály
- Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság
c) Pénzügyi Osztály
- Pénzügyi és Gazdasági Bizottság
d) Titkárság
- Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság
- Német Kisebbségi Önkormányzat
36) A bizottságok - munkaköri leírás szerint - titkári feladatait ellátó dolgozók a bizottság üléseire készített előterjesztéseket törvényességi felülvizsgálat céljából kötelesek a jegyzőnek bemutatni az 5. számú mellékletben szabályozottak szerint.
VI.
Vegyes és záró rendelkezések
37) A Hivatal működésének dologi feltételeit a Képviselő-testület biztosítja. Az osztályok vezetői gondoskodnak a napi munkavégzéshez szükséges feltételek és eszközök biztosításáról.
38) Az értekezletek rendje:
a) A tisztségviselők hetente, általában hétfőn délelőtt vezetői megbeszélést tartanak a osztályvezetők részvételével.
b) Az osztályvezetők szükség szerint de legalább kéthetente munkamegbeszélést tartanak a osztály dolgozói részére a feladatok meghatározása érdekében.
c) A tisztségviselők legalább évente egyszer apparátusi munkaértekezletet tartanak.
39) A Hivatal egésze tekintetében a jegyző, az osztályok tekintetében az osztályvezetők felelősek a szakszervezeti jogok gyakorlásának biztosításáért.
40) A osztályok vezetői a vonatkozó jogszabályokban, az SzMSz-ben és az Ügyrendben feladatok további részletezésére, a feladatok osztályon belüli megosztására belső szabályzatot készíthetnek melyet a jegyző hagy jóvá. A belső szabályzatok az SzMSz függelékét képezik.
41) A Hivatal egységességére tekintettel a jegyző és az irányítási jogosítványt gyakorló polgármester megbízhatja a Hivatal osztályvezetőit, dolgozóit az SzMSz-ben, Ügyrendben és a munkaköri leírásban nem szereplő, de a Hivatal tevékenységi körébe tartozó egyéb feladatokkal is.
42) Az SzMSz mellékleteinek naprakészségéről a jegyző gondoskodik.
43) A Hivatal SzMSz-e a Képviselő-testület jóváhagyásával lép hatályba.
44) Az SzMSz mellékletei:
1./ Polgármesteri utasítás azokról a munkakörökről melyeknél a kinevezéshez, vezetői megbízáshoz, felmentéshez, jutalmazáshoz a polgármester egyetértése szükséges
2./ Jegyzői utasítás a kiadmányozási jog gyakorlásáról
3./ Polgármesteri utasítás az utalványozási jog gyakorlásáról
4./ Munkaköri leírások
5./ ../2008 jegyzői utasítás a testületek elé kerülő előterjesztések előzetes törvényességi felülvizsgálatának, valamint az ügyviteli cselekmények végrehajtásának szervezési és eljárási kérdéseiről
6./ Ügyviteli szabályzat
7./ Számítástechnikai védelmi szabályzat
8./ Közszolgálati adatvédelmi szabályzat
9./ Munkabiztonsági vezetői utasítás
10./ Tűzvédelmi szabályzat
11./ Leltározási szabályzat
12./ Számlarend
13./ Pénztári és pénzkezelési szabályzat
14./ Belső ellenőrzési szabályzat
15./ Szabályzat a munkaruha, formaruha és védőruha ellátásról
16./ Jegyzői utasítás a rugalmas munkaidőről
17./ Bizonylati szabályzat
18. számú melléklet a Hivatali SzMSzhez
Az állami feladatként ellátott alaptevékenységek, benne elhatároltan a kisegítő, kiegészítő tevékenységeket, valamint az azokat meghatározó jogszabály(ok) megjelölése
Alaptevékenység |
Alaptevékenységen belül a kisegítő, kiegészítő tevékenység megnevezése |
Az alapte-vé-keny-ségre vonat-kozó jogsza-bály |
Az alaptevékenység forrásai (Ha a forrás nem elegendő más sajátforrás kerül felhasználásra) |
Az alaptevékenység feladatmutatója |
|
Száma |
Neve |
|
|
|
|
|
01401-2 |
Növénytermelési, kertészeti szolgáltatás |
Növényterm. Szolg. |
|
szolgáltatás bevétele |
- |
|
01402-3 |
Állattenyésztési szolgáltatás |
Díjazás alapján végzett szolg. |
|
szolgáltatás bevétele |
- |
|
01403-4 |
Kisegítő mezőgazdasági szolgáltatás |
Parkosítás, zöldterületek gondozása, közterület füvesítés, faápolás |
|
szolgáltatás bevétele |
- |
|
02021-5 |
Erdőgazdálkodási szolgáltatás |
|
|
szolgáltatás bevétele |
- |
|
22121-4 |
Lapkiadás |
|
|
támogatás |
- |
|
45101-7 |
Magasépítőipar |
|
|
a kivitelezéshez, fenntartáshoz kapott bevételek (pályázatok, egyéb külső források. |
- |
|
45201-4 |
Mélyépítőipar |
Utak, vasutak, hidak, vízi építmények, alagutak, föld alatti építmények kivitelezése és fenntartása |
|
a kivitelezéshez, fenntartáshoz kapott bevételek (pályázatok, egyéb külső források. |
- |
|
45202-5 |
Helyi közutak, hidak, alagutak létesítése, felújítása |
Helyi közutak, hidak, alagutak létesítése, felújítása |
Ötv. |
a létesítéshez, felújításhoz kapott bevételek (Pl: pályázatok)állami tám. |
- |
|
55131-5 |
Diákotthoni, kollégiumi szálláshely nyújtás |
Kollégium, diákotthon fenntartási költségei, felujítás, fejlesztési kiadások |
Ötv., Okt. törvény |
beszedett térítési díjak, normatív állami támogatás |
kollégiumi, externátusi elhelyezésben részesülők száma (fő) |
|
55132-6 |
Diákotthoni Kollégiumi szálláshely nyújtás sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók számára |
Kollégium, diákotthon fenntartási költségei,felújítás fejlesztési kiadások |
Őtv. Okt. tv |
beszedett térítési díjak , normatív állami támogatás |
Elhelyezésben részesülők száma |
|
55231-2 |
Óvodai Intézményi közétkeztetés |
Óvodás gyermekek szervezett intézményi étkeztetése. |
Ötv. Okt. tv. |
beszedett térítési díjak , normatív állami támogatás |
Élelmezési napok száma |
|
55232-3 |
Iskolai intézményi közétkeztetés |
Szervezett intézményi étkeztetés tanulóknak |
Ötv. Okt. tv |
beszedett térítési díjak , normatív állami támogatás |
Élelmezési napok száma |
|
55233-4 |
Kollégiumi intézményi közétkeztetés |
Szervezett kollégiumi étkeztetés |
Őtv. Okt. tv. |
beszedett térítési díjak , normatív állami támogatás |
Élelmezési napok száma |
|
55241-1 |
Munkahelyi vendéglátás |
Felnőtt vendég étkeztetés |
|
Beszedett díjak |
|
|
52691-5 |
Egyéb nem bolti kereskedelem |
Tankönyvforgalmazás |
Ötv., Okt. törvény |
beszedett díjak, normatív állami támogatás |
Részesülők száma, saját bevétel(fő) |
|
55136-0 |
Otthoni ellátás keretében biztosított különleges (gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai) gondozás |
|
Ötv., Okt. törvény |
Norm. Tám. |
ellátásban részesülők száma (fő) |
|
Alaptevékenység |
Alaptevékenységen belül a kisegítő, kiegészítő tevékenység megnevezése |
Az alapte-vé-keny-ségre vonat-kozó jogsza-bály |
Az alaptevékenység forrásai (Ha a forrás nem elegendő más sajátforrás kerül felhasználásra) |
Az alaptevékenység feladatmutatója |
|
Száma |
Neve |
|
|
|
|
|
63121-1 |
Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása |
Közút fenntartás, híd fenntartás, alagút fenntartás, autóbusz végállomások, buszmegállók fenntartása |
Ötv. |
pályázatok, egyéb külső és belső forrás állami tám. |
- |
|
63321-5 |
Utazásszervezés, idegenvezetés |
Tourinform Iroda |
|
a szolgáltatások bevételei |
- |
|
70101-5 |
Saját vagy bérelt ingatlan hasznosítása |
ingatlan adás-vétel, ingatlan bérlet, ingatlan üzemeltetés, kezelés |
|
bérleti díjak |
- |
|
75115-3 |
Önkormányzatok igazgatási tevékenysége |
hivatal, hatósági igazgatási társulás tevékenysége |
Ötv., Hatásköri törvény |
igazgatási bevételek |
- |
|
75114-2 |
Körzeti igazgatási tevékenység |
Gyámügy, |
|
a tevékenység bevétele |
- |
|
75116-4 |
Helyi kisebbségi önkormányzatok igazgatási tevékenysége |
Cigány ,német kisebbség |
Ötv., Hatásköri törvény |
igazgatási bevételek |
- |
|
75166-9 |
Tűzvédelem, katasztrófa elhárítás |
tűzoltás, tűz elleni védekezés, műszaki mentés, katasztrófa elhárítás |
Ötv. |
támogatások |
- |
|
75167-0 |
Polgári védelmi tevékenység |
elemi csapás elhárítása polgárvédelem |
1993. évi CX. tv. |
támogatások |
- |
|
Alaptevékenység |
Alaptevékenységen belül a kisegítő, kiegészítő tevékenység megnevezése |
Az alapte-vé-keny-ségre vonat-kozó jogsza-bály |
Az alaptevékenység forrásai (Ha a forrás nem elegendő más sajátforrás kerül felhasználásra) |
Az alaptevé-kenység Feladatmuta-tója |
|
Száma |
Neve |
|
|
|
|
|
75175-7 |
Önkormányzati intézmények ellátó, kisegítő szolgálatai |
|
|
a szolgálat bevételei |
- |
|
75176-8 |
Intézményi vagyon működtetése |
vagyonüzemeltetés, pénzügyi, számviteli tevékenység, gondnoki tevékenység, takarítás, karbantartás, gépjármű üzemeltetés, szállítás, raktározás |
|
a tevékenység során a meglévő kapacitás kihasználásával kapcsolatos bevételek: bérleti díj, szállítási díj, stb. norm. Tám. |
- |
|
75177-9 |
Szakmai tevékenységet irányító és kisegítő szolgáltatás |
|
|
a szolgáltatás bevételei, áll.tám. |
- |
|
75179-1 |
Máshová nem sorolható szervek tevékenysége |
|
|
a tevékenység bevétele |
- |
|
75183-4 |
Vízkárelhárítás |
vízkárrendezés, árvíz és belvízvédelem, folyó és tószabályozás |
Ötv. |
támogatások, pályázatok, más belső forrás |
- |
|
75184-5 |
Város- és községgazdálkodás szolgáltatás |
helyi közlekedés, piaci vásári tevékenység, egyéb város és községgazdálkodási tevékenység |
Övt. |
piaccal, vásári tevékenységgel kapcsolatos bevétel (bérleti díjak, hely-jegyek) |
- |
|
75185-6 |
Települési vízellátás és vízminőség- védelem |
ivóvíz |
Ötv. |
Vízdíjak, állami tám. |
- |
|
75187-8 |
Közvilágítási feladatok |
|
Ötv. |
Állami tám. |
- |
|
75192-2 |
Önkormányzatok elszámolása |
|
|
jogszabály szerint |
- |
|
75196-6 |
Önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társ. feladatra nem tervezhető elszámolása |
|
|
jogszabály szerint |
- |
|
75199-9 |
Finanszírozási műveletek elszámolása |
Költségvetési hiány finanszírozás, pénzügyi műveletei |
Áht. 8/a |
|
|
|
80111-5 |
Óvodai nevelés, |
Óvodai nevelés, iskolai életmódra felkészítés |
Ötv., Okt. törvény |
normatív hozzájárulás, más saját forrás |
Óvodai nevelést igénylők létszáma (fő) |
|
80121-4 |
Általános Iskolai nappali rendszerű nevelés, oktatás |
1-8 évf. okt. |
Ötv., Okt. törvény |
normatív hozzájárulás, más saját forrás |
tanulók létszáma (fő) |
|
80122-5 |
Sajátos nevelési igényű tanulók nappali rendszerű általános iskola nevelése, oktatása. |
1-8.évf. tan sajátos nev tan. |
Ötv., Okt. törvény |
normatív hozzájárulás, más saját forrás |
tanulók létszáma (fő) |
|
Alaptevékenység |
Alaptevékenységen belül a kisegítő, kiegészítő tevékenység megnevezése |
Az alapte-vé-keny-ségre vonat-kozó jogsza-bály |
Az alaptevékenység forrásai (Ha a forrás nem elegendő más sajátforrás kerül felhasználásra) |
Az alaptevé-kenység Feladatmuta-tója |
|
Száma |
Neve |
|
|
|
|
|
80123-6 |
Általános iskolai felnőttoktatás |
|
Ötv., Okt. törvény |
normatív hozzájárulás, más saját forrás |
tanulók létszáma (fő) |
|
80131-3 |
Alapfokú művészet - oktatás |
|
Ötv., Okt. törvény |
normatív hozzájárulás, más saját forrás |
az alapfokú művészetoktatásban résztvevők létszáma (fő) |
|
80214-4 |
Nappali rendszerű, gimnáziumi nevelés oktatás |
|
Ötv., Okt. törvény |
normatív hozzájárulás, más saját forrás |
tanulók létszáma (fő) |
|
80217-7 |
Nappali rendszerű szakközépiskolai nevelés,oktatás |
9-12 évf. tan szakközép nev. |
Ötv., Okt. törvény |
normatív hozzájárulás, más saját forrás |
Tanulók száma (fő) |
|
80402-8 |
Iskolarendszeren kívüli szakmai oktatás |
|
Ötv., Okt. törvény |
vizsgadíjak, oktatásért fizetett térítés |
óvodai nevelést igénylők létszáma (fő) |
|
80511-3 |
Napközi-otthoni és tanulószobai ellátás |
|
Ötv., Okt. törvény |
állami hozzájárulás, más egyéb forrás |
foglalkozásokon résztvevők létszáma (fő) |
|
80512-4 |
Nappali rendszerű iskolai okt. résztvevő gyerm. Tanulók, koll nevelése okt. |
Kollégiumi foglalkozás |
Őtv. Okt. tv |
állami hozzájárulás, más egyéb forrás |
Elhelyezettek száma, férőhelyek sz. |
|
80513-5 |
Nappali rendszerű isk. okt. résztvevő saj. Nev igényű gyerm. Tan. Koll. nevelése oktatása. |
Sajátos nev tanulók kollégiumi foglalkozása |
Őtv. Okt. tv |
állami hozzájárulás, más egyéb forrás |
Elhelyezettek száma, férőhelyek sz. |
|
80521-2 |
Pedagógiai szolgálat |
Családsegítő központ gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés, gondozás, nevelési tanácsadás, logopédiai ellátás, pályaválasztási tanácsadás stb. |
Okt. törvény |
állami hozzájárulás, más egyéb saját forrás |
szakszolgálati ellátásra jogosult gyermekek, tanulók létszáma (fő) |
|
80591-5 |
Oktatási célok és egyéb feladatok |
|
|
a feladattal kapcsolatos bevételek és támogatás |
- |
|
85121-9 |
Háziorvosi szolgálat |
|
Ötv. |
OEP finanszírozás |
szolgálatok száma (db) |
|
85123-1 |
Kisegítő alapellátási szolgáltatások |
fizikoterápia, kislabor |
|
OEP finanszírozás |
- |
|
85124-2 |
Járó betegek gondozóintézeti ellátása |
|
|
OEP finanszírozás |
napi szakorvosi órák száma (óra) |
|
85127-5 |
Járó betegek szakorvosi ellátása |
|
|
OEP finanszírozás |
napi szakorvosi órák száma (óra) |
|
85129-7 |
Védőnői szolgálat |
|
Ötv. |
OEP finanszírozás |
- |
|
85131-8 |
Közegészségügyi és járványügyi ellátás |
járványok megelőzése |
|
OEP finanszírozás |
- |
|
Alaptevékenység |
Alaptevékenységen belül a kisegítő, kiegészítő tevékenység megnevezése |
Az alapte-vékeny-ségre vonat-kozó jogsza-bály |
Az alaptevékenység forrásai (Ha a forrás nem elegendő más sajátforrás kerül felhasználásra) |
Az alaptevé-kenység Feladatmuta-tója |
|
Száma |
Neve |
|
|
|
|
|
85191-2 |
Anya-, gyermek- és csecsemővédelem |
anyavédelem, gyermekvédelem, csecsemővédelem, szakorvosi szolgálat, iskola egészségügyi tevékenység |
|
OEP finanszírozás |
- |
|
85196-7 |
Egészségügyi ellátás egyéb feladatai |
Liget Fürdő gyógyászat |
|
saját forrás |
- |
|
85314-7 |
Nevelőotthoni és nevelőintézeti ellátás |
gondozási díj |
Gyermekv. tv. |
térítési díj bevétel és saját forrás |
férőhelyek száma (db) |
|
85316-9 |
Fogyatékosok ápoló-gondozó otthonaiban történő ellátása |
|
Szoc. tv. |
állami hozzájárulás és egyéb saját forrás |
férőhelyek száma (db) |
|
85317-0 |
Ápoló-gondozó otthoni és rehabilitációs intézményi ellátás |
|
Szoc. tv. |
állami hozzájárulás és egyéb saját forrás |
férőhelyek száma (db) |
|
85318-1 |
Átmeneti elhelyezést biztosító ellátások |
|
Szoc. tv. |
térítési díj bevétel, állami hozzájárulás és saját forrás |
férőhelyek száma (db) |
|
85319-2 |
Egyéb szociális ellátás szállásnyújtással |
|
Szoc. tv. |
térítési díj bevétel, állami hozzájárulás és saját forrás |
férőhelyek száma (db) |
|
85321-3 |
Bölcsődei ellátás |
|
Szoc. tv. |
térítési díj bevétel, állami hozzájárulás és saját forrás |
férőhelyek száma (db) |
|
85323-3 |
Házi segítségnyújtás |
|
Ötv. |
térítési díj bevétel, állami hozzájárulás és saját forrás |
körzetek száma (db) |
|
85324-4 |
Családsegítés |
családsegítő szolgálat, családsegítő központ, gyermekjóléti szolgálat, |
Ötv., Szoc. tv. |
térítési díj bevétel, állami hozzájárulás és saját forrás |
- |
|
85325-5 |
Szociális étkeztetés |
|
Ötv., Szoc. tv. |
térítési díj bevétel, állami hozzájárulás és saját forrás |
- |
|
85326-6 |
Nappali szociális ellátás |
|
Szoc. tv. |
térítési díj bevétel, állami hozzájárulás és saját forrás |
férőhelyek száma (db) |
|
85331-1 |
Rendszeres szociális pénzbeli ellátások |
Időskorúak járadéka, ápolási díj, rendszeres lakásfenntartási támogatás rendszeres szociális segély, adósság csökkentési tám |
Ötv., Szoc. tv. |
állami támogatás és saját forrás |
rendszeres segélyezettek száma - |
|
Alaptevékenység |
Alaptevékenységen belül a kisegítő, kiegészítő tevékenység megnevezése |
Az alapte-vékeny-ségre vonat-kozó jogsza-bály |
Az alaptevékenység forrásai (Ha a forrás nem elegendő más sajátforrás kerül felhasználásra) |
Az alaptevé-kenység Feladatmuta-tója |
|
Száma |
Neve |
|
|
|
|
|
85332-2 |
Rendszeres gyermekvédelmi támogatás |
Gyvt, nevelési segély |
Ötv., Szoc. tv. |
állami támogatás és saját forrás |
Segélyezettek száma - |
|
85333-3 |
Munkanélküli ellátások |
Aktív korú munkanélk.jövpótló tám |
Őtv. Szoc.tv. |
állami támogatás és saját forrás |
Segélyezettek száma |
|
85334-4 |
Eseti pénzbeli szoc. ellátások |
Eseti juttatások átm.segély, temetési segély, közgyógyell. Mozgáskorl. Tám. |
Őtv. Szoc.tv. |
állami támogatás és saját forrás |
Segélyezettek száma |
|
85335-5 |
Eseti pénzbeli gyermekvédelmi ellátások |
Rendkívűli gyvt, egyéb gyermek tám. |
Őtv. Szoc.tv. |
állami támogatás és saját forrás |
Segélyezettek száma |
|
90111-6 |
Szennyvízelvezetés és kezelés |
szennyvíz elvezetés, szennyvíztisztítás, csapadékvíz gyűjtése, elvezetése |
Ötv. 2000. évi LXIII |
a tevékenység bevétele |
- |
|
90121-5 |
Településtisztasági szolgáltatás |
szennyvízrendszerhez nem tartozó csatornák, csatornarendszerek tisztítása, települési folyékony hulladék gyűjtése, szállítása, ártalmatlanítása |
Ötv. 2000. évi LXIII |
a tevékenység bevétele |
- |
|
90211-3 |
Települési hulladékok kezelése, köztisztasági tevékenység |
Kommunális Hulladék lerakó szilárd hulladék gyűjtése, elszállítása, tárolása, ártalmatlanítása, elhelyezése, hasznosítása, lomtalanítás, közterületek tisztítása, hó- és síkosság mentesítés |
Ötv. 2000. évi XLIII |
a tevékenység bevétele |
- |
|
92181-5 |
Művelődési központok, házak tevékenysége |
Közösségi Ház, Katona József Műv. központ |
Ötv., 1997. évi CXI tv. |
bérleti díj, egyéb hasznosítási díj |
- |
|
92192-5 |
Egyéb szórakoztatási és kulturális tevékenység |
|
|
a tevékenység bevétele (bérleti díjak, belépőjegyek) |
- |
|
92312-7 |
Közművelődési könyvtári tevékenység |
Városi Könyvtár |
Ötv. |
könyvtári szolgáltatások bevételei, támogatási bevételek |
1.könyvtárak száma (db) 2.beszerzett kötetek száma (db) |
|
92321-5 |
Múzeumi tevékenység |
Tájház múzeumi tevékenység, kiállítás rendezés |
|
a belépőjegyek árai, támogatási bevételek |
1.múzeumok száma (db) 2.kiállítások száma (db) |
|
92342-4 |
Védett természeti értékek gondozása, bemutatása |
Túra útvonal |
|
belépőjegyek, támogatási bevételek, más saját forrás |
1.természetvédelmi kezelésben lévő terület nagysága (ezer ha) 2.egyedileg védett természeti értékek száma (db) |
|
Alaptevékenység |
Alaptevékenységen belül a kisegítő, kiegészítő tevékenység megnevezése |
Az alapte-vékeny-ségre vonat-kozó jogsza-bály |
Az alaptevékenység forrásai (Ha a forrás nem elegendő más sajátforrás kerül felhasználásra) |
Az alaptevé-kenység Feladatmuta-tója |
|
Száma |
Neve |
|
|
|
|
|
92401-4 |
Sportintézmények, sportlétesítmények működtetése |
Sportcsarnok |
|
bérleti díjak, belépőjegyek, reklámdíjak, egyéb saját bevételek |
- |
|
92403-6 |
Diáksport |
Kötelező testnevelési, ill. diáksport feladat ell. |
Okt.tv |
|
|
|
92404-7 |
Sportcélok és feladatok |
|
Ötv. |
Pályázati bevételek, saját bevételek |
- |
|
92601-8 |
Máshová nem sorolt kulturális tevékenység |
|
|
pályázati bevételek, saját bevételek |
- |
|
92602-9 |
Máshová nem sorolt sporttevékenység |
|
|
pályázati bevételek, saját bevételek |
- |
|
93031-6 |
Temetkezés és ehhez kapcsolódó szolgáltatás |
|
Ötv., 1999.évi XLIII |
szolgáltatási bevételek |
- |
|
93091-0 |
Fürdő és strandszolgáltatás |
Liget Fürdő tisztasági fürdő, szauna, gyógyfürdő üzemeltetése |
|
belépőjegyek, bérleti díj bevételek |
- |
|
93093-2 |
Máshová nem sorolt egyéb szolgáltatás |
|
|
a tevékenység bevétele, más saját forrás |
- |
|
*A megjelölt oszlopban található jogszabályok:
- Ötv.: a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. tv.
- Okt. törvény: a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. tv.
- Hatásköri törvény: a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint az egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről,
- 1993. évi CX. tv.: a honvédelemről szóló 1993. évi CX. tv.,
- Államig. eljárási tv.: az államigazgatási eljárás általános szabályairól szóló 1957. évi IV. tv.,
- Gyermekv. tv.: a gyermekek védelméről és a gyámügyi eljárásról szóló 1997. évi XXXI. tv.,
- 2000. évi XLIII. tv. a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. tv.
- 1999. évi XLIII. tv. a temetőkről és a temetkezésről szóló 1999. évi XLIII. tv.,
- 1997. évi CXI. tv. a Magyar Köztársaság 1996. évi költségvetésének végrehajtásáról szóló 1997. évi CXI. tv.
19. számú melléklet a Hivatali SzMSzhez
Gazdasági társaságban való részvétel
A költségvetési szerv az alábbi gazdasági társaságoknak tagja
A gazdasági társaság megnevezése, adószáma |
A gazdasági társaság által ellátott főbb tevékenységi körök |
Gyomaszolg Ipari Park Kft. 10665387-2-04 |
Építőipar, település üzemeltetés, út fenntartás |
Békés Megyei Vízművek Vállalat 10017980-2-04 |
Víz és csatorna szolgáltatás |
Békés Mérnök Kft. 11040165-2-04 |
Beruházások tervezése, lebonyolítása |
Liget Fürdő Kft |
Fürdő, gyógyfürdő üzemeltetés |
B.) A gazdasági társaságban való részvétel forrásai:
Egyéb források:
- a gazdasági társaság által ellátott feladatokhoz kapcsolódó üzemeltetésre átadott tárgyi eszköz
- a gazdasági társaság által ellátott feladatokhoz önkormányzati saját forrás (készpénz, apport).
20. számú melléklet a Hivatali SzMSzhez
A költségvetési szerv vezetési struktúrája és működésének rendszere
1. A költségvetési szerv vezetési struktúrája
Lehetséges szervezeti szintek (1) |
A szervezeti szintnek megfelelő lehetséges vezető beosztások (2) |
A konkrét vezetői beosztások megnevezése (3) |
1. Legfelsőbb vezetői szint |
Jegyző |
jegyző |
2. Magasabb vezetői szint |
Aljegyző |
aljegyző |
3. Középvezetői szint |
Osztályvezető |
osztályvezető |
2. Az egyes vezetői szintekhez tartozó munkakörök és a munkakörökben foglalkoztatható létszám
(A *-gal jelölt oszlopba az 1. pont táblázatának 3. oszlopában lévő vezetői munkaköröket kell beírni.)
Vezetői szinthez tartozó beosztások* |
Vezetőknek közvetlenül alárendelt munkakörök |
A munkakörökben foglalkoztatható létszám (munkakörönként) |
Megjegyzés (teljes vagy részmunkakörre, csatolt munkakörre való hivatkozás) |
Jegyző/ |
Aljegyző Osztályvezető Titkárság |
1 fő 5 fő Az éves költségvetésben meghatározott létszám. |
teljes munkaidős teljes munkaidősök teljes munkaidős |
Aljegyző |
|
|
|
Osztályvezető |
az egyes osztályokon foglalkoztatott köztisztviselők., közalkalmazottak és a Munkatörvénykönyv hatálya alá tartozó dolgozók. |
Az éves költségvetésben meghatározottak szerint. |
|
3. A szerv működési rendszere
A szervet a jegyző irányítja, ő a legfelsőbb vezető.
A szerven belül megtalálható:
1. az alá- és fölérendeltség,
- jegyző-aljegyző
- jegyző-osztályvezetők
- jegyző-dolgozók
- osztályvezető-osztályon belüli dolgozók
2. az azonos szinten belül a mellérendeltség.
- osztályvezetők egymás között
21. számú melléklet a Hivatali SzMSzhez
A szervhez kapcsolódó részben önállóan gazdálkodó intézményekkel kapcsolatos szabályok
1. A szervhez részben önállóan gazdálkodó intézmények kapcsolódása
1.1. A szervhez tartozik részben önállóan gazdálkodó költségvetési szerv.
A részben önállóan gazdálkodó költségvetési szerv/egység megnevezése |
A részben önállóan gazdálkodó szervnél pénzügyi-gazdálkodási tevékenységet ellátó személyek |
|
munkaköre |
feladata |
foglalkoztatási jellege |
Városi Könyvtár |
könyvtáros |
ellátmány kezelése, elszámolása, tagdíjak beszedése, könyvleltárak nyilvántartása, |
teljes munkaidős |
Városi Zene és Művészeti Iskola |
iskola titkár |
ellátmány kezelése, elszámolása .térítési díjak beszedése, analitikus nyilv. vezetése. |
teljes munkaidős |
Térségi Humánsegítő Szolgálat |
szakmai vezető |
ellátmány kezelése, elszámolása , pályázatok elszámolása, analitikus nyilvántartások vezetése. |
teljes munkaidős |
22. számú melléklet a Hivatali SzMSzhez
A költségvetési tervezéshez és beszámoláshoz kapcsolódó munkafolyamatok, dokumentumok, határidők, feladatellátásért és ellenőrzésért felelős személyek
I. A költségvetési tervezés
Munkafolyamat megnevezése |
Dokumentum |
Ellátási határidő |
Ellátásért felelős személy megnevezése |
Ellenőrzési határidő, feladatot ellátja |
|
|
Jogszabály szerint |
Szabályzat szerint |
|
|
1. Költségvetési koncepció készítése |
Költségvetési koncepció |
(Koncepció KT. elé terjesztése nov. 30.) |
nov. 30. |
Pénzügyi osztályvezető |
Belső ellenőr |
1.1. A koncepciókészítésben résztvevők szakmai tájékoztatása, információátadás, konzultáció |
Szükség szerint |
- |
okt. 31. |
Pénzügyi osztályvezető |
- |
1.2. Az önkormányzatra vonatkozó koncepció elkészítése |
Belső számítási anyag és az önkormányzat koncepciója a 2. és 3. sz. melléklet szerint |
- |
nov. 30. |
Pénzügyi osztályvezető |
- |
1.3. A koncepció ellenőrzése, korrekciója |
Szükség szerint |
- |
nov. 30. |
Osztályvezető helyettes |
- |
1.4. A költségvetési koncepció előterjesztésének, illetve határozati javaslatának megszövegezése |
Költségvetési koncep- ció előterjesztése és határozati javaslat |
- |
nov. 30. |
Pénzügyi osztályvezető |
- |
Munkafolyamat megnevezése |
Dokumentum |
Ellátási határidő |
Ellátásért felelős személy megnevezése |
Ellenőrzési határidő, feladatot ellátja |
|
|
Jogsza-bály szerint |
Sza-bályzat szerint |
|
|
2. A költségvetési terv elkészítésének munkafolyamatai |
Költségvetési terv, (rendelet-tervezet és előterjesztés) |
Rendelet -tervezet és előterjesztés KT. elé terjeszté-se Febr. 15., (illetve a költség-vetési törvény kihirdetését követő 45 nap) |
febr. 15. |
Pénzügyi osztályvezető |
Belső ellenőr |
2.1. A költségvetési terv kidolgozásában résztvevő személyek szakmai tájékoztatása, információs garnitúra átadás, szükség szerint konzultáció, tájékoztatás a KT. által elfogadott koncepcióról |
Szükség szerint |
- |
jan. 15. |
Pénzügyi osztályvezető |
- |
2.2. A címrend szerinti költségvetési terv kidolgozása a költségvetési koncepcióban jóváhagyott keretszámok, illetve megfogal- mazott szempontok szerint |
Belső számítási anyag |
- |
febr. 15. |
Pénzügyi osztályvezető |
- |
2.3. Az önkormányzat költségvetési tervének összeállítása |
Belső számítási anyag és az önkormány-zat költségveté-si terve |
- |
febr. 15. |
Pénzügyi osztályvezető |
- |
2.4. A költségvetési terv szakmai (pénzügyi- számviteli) ellenőrzése |
- |
- |
febr. 15. |
Pénzügyi Osztályvezető helyettes |
- |
2.5. Költségvetési rendelet-tervezet összeállítása, a rendelet szöveges részében hivatkozott számszaki adatokat tartalmazó táblázatok elkészítése |
Rendelet-tervezet elkészítése |
- |
febr. 15. |
Pénzügyi osztályvezető |
|
Munkafolyamat megnevezése |
Dokumentum |
Ellátási határidő |
Ellátásért felelős személy megnevezése |
Ellenőrzési határidő, feladatot ellátja |
|
|
Jogszabály szerint |
Szabályzat szerint |
|
|
2.6. Szöveges előterjesztés, indoklás a költség- vetési tervhez |
Előterjesztés készítése |
- |
febr. 15. |
Pénzügyi Osztályvezető |
- |
2.7. A költségvetési rendelet előterjesztéséhez szükséges, jogszabályokban meghatározott előterjesztések összeállítása |
Előterjesztés készítése |
- |
febr. 15. |
Pénzügyi Osztályvezető |
- |
3. Információ szolgáltatás az államháztartás mérlegrendszerébe |
MÁK információs jelentés garnitúra és floppy |
a 2. pont szerinti határidőtől számított 30 nap |
márc. 15. |
Pénzügyi Osztályvezető helyettes |
- |
3.1. A MÁK információs garnitúra időtálló módon való kitöltése, floppyra mentés |
MÁK információs jelentés garnitúra és floppy |
- |
márc. 15. |
Pénzügyi Osztályvezető helyettes |
- |
3.2.Az információ leadása |
(MÁK átvételi elismervény) |
- |
márc. 15. |
Pénzügyi Osztályvezető helyettes |
- |
3.3. A nyomtatványgarnitúra tárolásáról gondoskodás |
- |
- |
- |
Gazdasági ügyintéző II. |
- |
II. A költségvetési beszámolás
Munkafolyamat megnevezése |
Dokumentum |
Ellátási határidő |
Ellátásért felelős személy megnevezése |
Ellenőrzési határidő, feladatot ellátja |
|
|
Jogszabály szerint |
Szabályzat szerint |
|
|
1. A féléves költségvetési gazdálkodásról szóló beszámoló készítése |
Féléves beszámoló (előterjesztés és határozati javaslat) |
KT. elé terjesztése szept. 15. |
szept. 15. |
Gazdasági ügyintézők I.II.III.IV.V. |
Belső ellenőr |
1.1. A beszámoló-készítésben résztvevők szakmai tájékoztatása, információátadás, konzultáció |
Szükség szerint |
- |
júl. 15. |
Pénzügyi Osztályvezető |
- |
1.2. A címrend szerint költségvetési beszámoló összeállítása a főkönyvi kivonat alapján |
Főkönyvi kivonat és beszámoló javaslat |
- |
szept. 15. |
Gazdasági ügyintéző II. |
- |
1.3. Az önkormányzat beszámolójának összeállítása |
Beszámoló javaslat, beszámoló tervezet |
- |
szept. 15. |
Gazdasági ügyintéző II. |
- |
1.4. A beszámoló szakmai ellenőrzése |
- |
- |
szept. 15. |
Pénzügyi Osztályvezető helyettes |
- |
1.5. A beszámoló-tervezet és előterjesztés elkészítése |
Beszámoló-tervezet és előterjesztés |
- |
szept. 15. |
Pénzügyi Osztályvezető |
- |
1.6. MÁK információs garnitúra kitöltése |
MÁK információs garnitúra |
- |
júl. 30. |
Gazdasági ügyintéző II. |
- |
1.7. Az információs jelentés leadása |
(MÁK átvételi elismervény) |
- |
aug. 15. |
Gazdasági ügyintéző II. |
- |
1.8. Nyomtatványgarnitúra tárolása, az érintetteknek való átadás |
- |
- |
- |
Gazdasági ügyintéző I. |
- |
Munkafolyamat megnevezése |
Dokumentum |
Ellátási határidő |
Ellátásért felelős személy megnevezése |
Ellenőrzési határidő, feladatot ellátja |
|
|
Jogszabály szerint |
Szabályzat szerint |
|
|
2. A háromnegyed éves költségvetési tájé- koztatás |
Háromnegyed éves költségvetési tájékoztató |
- |
okt. 31. |
Pénzügyi Osztályvezető |
|
2.1. A háromnegyed éves költségvetési tájé- koztató elkészítésében résztvevők szakmai tájékoztatása, információátadás, konzultáció |
Szükség szerint |
- |
szept. 30. |
Pénzügyi Osztályvezető |
Belső ellenőr |
2.2. A címrend szerint háromnegyed éves költségvetési tájékoztatók összeállítása a főkönyvi kivonat alapján |
Főkönyvi kivonat és javaslat a tájékoztatás számszaki és szöveges részére |
- |
okt. 31. |
Pénzügyi Osztályvezető |
- |
2.3. Az önkormányzat háromnegyed éves gazdálkodásáról szóló tájékoztató összeállítása |
Beszámoló javaslat, beszámoló tervezet |
- |
okt. 31. |
Pénzügyi Osztályvezető |
- |
2.4. A tájékoztatás szakmai ellenőrzése |
- |
- |
okt. 31. |
Pénzügyi Osztályvezető helyettes |
- |
2.5. A tájékoztatás és az előterjesztés elkészítése |
Tájékoztató tervezet és előterjesztés |
- |
okt. 31. |
Osztályvezető |
- |
3. Az éves beszámoló, zárszámadási rendelet elkészítése |
Éves beszámoló (előterjesztés és rendelet-tervezet) |
KT. elé terjesztése adott évet követő 4 hónapon belül |
ápr. 30. |
Pénzügyi Osztályvezető |
- |
3.1. A beszámoló-készítésben résztvevők szakmai tájékoztatása, információátadás, konzultáció |
Szükség szerint |
- |
febr. 10. |
Pénzügyi Osztályvezető |
- |
3.2. A címrend szerint költségvetési beszámolók összeállítása a főkönyvi kivonat alapján |
Főkönyvi kivonatok és beszámoló javaslat |
- |
ápr. 30. |
Pénzügyi Osztályvezető |
- |
Munkafolyamat megnevezése |
Dokumentum |
Ellátási határidő |
Ellátásért felelős személy megnevezése |
Ellenőrzési határidő, feladatot ellátja |
|
|
Jogszabály szerint |
Szabályzat szerint |
|
|
3.3. Az önkormányzat beszámolójának összeállítása |
Beszámoló javaslat, beszámoló-tervezet |
- |
ápr. 30. |
Gazdasági ügyintézők I.II.III. IV. V. |
- |
3.4. A beszámoló szakmai ellenőrzése |
- |
- |
ápr. 30. |
Pénzügyi Osztályvezető helyettes |
- |
3.5. A beszámoló-tervezet és előterjesztés elkészítése |
Beszámoló-tervezet és előterjesztés |
- |
ápr. 30. |
Pénzügyi Osztályvezető |
- |
3.6. MÁK információs garnitúra kitöltése |
MÁK információs garnitúra |
- |
febr. 28. |
Gazdasági ügyintézők I.II.III.IV. V. |
- |
3.7. Az információs jelentés leadása |
(MÁK átvételi elismervény) |
- |
márc. 15. |
Gazdasági ügyintéző II. |
- |
3.8. Nyomtatványgarnitúra tárolása, az érintetteknek való átadás |
- |
- |
- |
Gazdasági ügyintéző I. |
- |
Belső számítási anyag szerkezete(a költségvetési koncepciókhoz, illetve a költségvetési tervekhez)
1. Bevételek szakfeladatok szerint
Szakfeladat száma és neve: .......................................................
Főkönyvi számla megjelölésével, valamint a konkrét bevételi jogcím megadásával. A sorokat a főkönyvi számlaszámonként el kell különíteni, és be kell írni a főkönyvi számlaszám összesen adatát.
Főkönyvi számlaszám |
További alábontás |
Konkrét jogcím, vagy megnevezés |
Számítási művelet, hivatkozás, utalás |
Összeg (Ft-ban) |
Főkönyvi számlaszám összesen: |
|
|
|
|
|
|
2. Kiadások szakfeladatok szerint
Szakfeladat száma és neve: ........................................................
Főkönyvi számla megjelölésével, valamint a konkrét kiadási jogcím megadásával. A sorokat a főkönyvi számlaszámonként el kell különíteni, és be kell írni a főkönyvi számlaszám összesen adatát.
Főkönyvi számlaszám További alábontás Konkrét jogcím, vagy megnevezés Számítási művelet, hivatkozás, utalás Összeg (Ft-ban)Főkönyvi számlaszám összesen: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. A bevételek szakfeladatonkénti összesítés szerint
Lásd az 1. pontnál leírt táblázatot.
4. A kiadások szakfeladatonkénti összesítés szerint
Lásd a 2. pontnál leírt táblázatot.
Költségvetési koncepció tartalmi követelményei
1. Az előterjesztésnek tartalmaznia kell a jogszabályi hivatkozásokat:
Pl: „Az államháztartásról szóló - többször módosított - 1992. évi XXXVIII. törvény 70 §-a alapján a polgármester a jegyző által elkészített, a következő évre vonatkozó költségvetési koncepciót november 30.-ig benyújtja a Képviselő-testületnek.
A jegyző a költségvetési koncepciót az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) kormányrendeletben foglaltak szerint készítette el."
2. A koncepció összeállításának sarokpontjai
- A koncepció összeállítására az önkormányzat gazdasági programjának figyelembevételével került sor.
- Az adott évre vonatkozó költségvetési irányelvek és ezek várható hatásai az önkormányzat költségvetésére: ......................................................................................................................
- A költségvetési koncepció készítésének menete: ...................................................................
3. A .......... évi költségvetés bevételei és kiadásai
Költségvetés főösszege, költségvetési bevételek és kiadások címenként.
A koncepció készítésének időpontjában meglévő adatok alapján a költségvetési rendelet-tervezet szerkezetének megfelelő adatok.
4. A ......... évi költségvetés egyensúlya
Értékelés, kiadáscsökkentési javaslatok, illetve bevételszerzési lehetőségek feltárása, javaslatok. Többéves kihatású tételek bemutatása, annak hatáselemzése.
Az éves beszámoló szöveges indoklásának követelményei
Az éves beszámoló szöveges indoklása a számszaki beszámoló adataira épül.
Tartalmazza:
1. Az adott évi költségvetési gazdálkodás során a költségvetési tartalék változását - nőtt, vagy csökkent.
2. A bevételi előirányzatok teljesítésének értékelését.
Az értékelés során a bevételek megoszlását kell alapul venni. (Be kell mutatni a bevétel főbb bevétel nemek közötti százalékos megoszlását.)
A bevételeknél a jelentős hatásokra, a bevételek beszedését nagyban befolyásoló tényezőkre külön is fel kell hívni a figyelmet.
Külön indokolni kell az eredeti előirányzattól való jelentős eltérést. (A jelentős eltérés alatt az 50%-ot eltérő eltérést, illetve a 300 ezer forintot elérő eltérést kell érteni.)
A bevételeknél külön ismertetni kell:
- a nem tervezett bevételként jelentkező bevételeket.
3. A kiadási előirányzatok teljesítésének értékelését.
Az értékelés során a kiadások megoszlását kell alapul venni. (Be kell mutatni a kiadások főbb kiadás nemek közötti százalékos megoszlását.)
A kiadásoknál a jelentős hatásokra, a kiadási előirányzatok teljesítését nagyban befolyásoló tényezőkre külön is fel kell hívni a figyelmet.
Külön indokolni kell az eredeti előirányzattól való jelentős eltérést. (A jelentős eltérés alatt az 50%-ot eltérő eltérést, illetve a 300 ezer forintot eltérő eltérést kell érteni.)
A kiadásoknál külön ismertetni kell:
- a nem tervezett kiadásként jelentkező kiadásokat.
4. Elkülönítetten, külön részben tartalmazza a szakmai feladatok teljesítésére vonatkozó értékelést.
Az értékelésnek ki kell térnie, az adott feladattal kapcsolatos teljesítmény és feladatmutatókra, valamint a feladat minőségével kapcsolatos észrevételekre.
A feladat értékelésnél célszerű (ha lehet) a feladattal elért teljesítmény önköltségét is kiszámolni. Adott feladathoz kapcsolódva szükségszerű az adott szakirodalomnak megfelelően más hasonló feladatot is ellátó szervek adataival való összehasonlítás (teljesítmény, költségek, bevételek, stb.)
5. A szöveges beszámoló formájával szembeni követelmény:
- a jól áttekinthetőség,
- a kevés táblázat,
- a pontokba szedés, részletes tagolás.
23. számú melléklet a Hivatali SzMSzhez
A feladatellátás rendjének szabályzata
A szabályzat célja, hogy a - többször módosított - 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet 10. § (5) bekezdése alapján szabályozza a szerv feladatellátásának - költségvetési kiadásait, bevételeit befolyásoló, a gazdálkodás előirányzatok között tartását biztosító:
a.) feltétel- és követelményrendszerét,
b.) folyamatát, kapcsolatrendszerét,
c.) a kötelezettségvállalások célszerűségét megalapozó eljárásnak és dokumentumainak leírását.
1. A feladatellátás feltétel- és követelményrendszere
a) Feltételrendszer
1. Csak olyan feladatot lehet ellátni, mely a szerv tevékenységi körébe tartozik.
2. A feladatellátásnál mérlegelni kell a lehetséges