224/2012. (IV. 26.) Képviselő-testületi határozat
Tárgy: Gyomaközszolg Kft. 2012. évi üzleti tervének jóváhagyása
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete
224/2012. (IV. 26.) Gye. Kt. határozata
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete jóváhagyja a Gyomaközszolg Kft. 2012. évi üzleti tervét az alábbiak szerint:
GYOMAKÖZSZOLG KFT
Gyomaendrőd, Ipartelep út 2.
E-mail: ipgyomaszolg@internet-x.hu
T/fax: 66/386-269
2012. év üzleti terve
Tartalomjegyzék
I. Vezetői összefoglaló
II. A vállalkozás általános bemutatása
III. Szolgáltatások
IV. Marketing terv
V. Működési terv és szervezeti felépítés
VI. Pénzügyi terv
I. Vezetői összefoglaló
A GYOMAKÖZSZOLG KFT 2006 évben más gazdasági társaságból történő kiválással, a tulajdonos által meghatározott konkrét feladat ellátására szerveződött. A cég Gyomendrőd város települési szilárd hulladékait hivatott szállítani a vevői lerakóhelyektől a hulladékot befogadó vállalkozás telepére. Működteti a gyepmesteri telepet, és a hulladékudvart.
2012.02.01. napjától Dévaványa város önkormányzata (25%), 2012.04.01. napjától Hunya község önkormányzata (1%), és 2012.06.01. napjától Örménykút község önkormányzata (1%) tulajdonrészt vásárolt a társaságban. Ennek megfelelően a kft többségi önkormányzati tulajdonú gazdasági társasággá alakult, megtartva alapfeladatát, úgy hogy az érintett helységekben is ellátja a települési szilárd kommunális hulladék begyűjtését és elszállítását a hulladékkezelő műbe.
Vevőkör
A vállalkozás, szolgáltatást nyújt egyrészt a tulajdonosi települések lakossága számára, másrészt az itt működő vállalkozások és intézmények számára azáltal, hogy a lakossági kommunális hulladékot és a vállalkozásoknál képződő szintén „kommunális jellegű” hulladékot a vevő lakóhelyéről vagy lerakóhelyéről a befogadó helyre szállítja. A cég a vevők adatairól, a szolgáltatások mennyiségéről, az időbeli naturális és pénzügyi teljesítéséről nyilvántartásokat vezet, számviteli könyvelést végez.
A jelzett célfeladat – a jogszabályban meghatározott normák alapján - a vállalkozás éves árbevételének minimum 90 % részesedését tartalmazhatja.
II. A vállalkozás általános bemutatása
|
A cég elnevezése
|
1..
|
GYOMAKÖZSZOLG Kommunális Közszolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
|
2.
|
A cég székhelye
|
|
5500 Gyomaendrőd, Ipartelep utca 2.
|
|
|
3.
|
A cég jegyzett tőkéje
|
||||||
|
|
||||||
|
A változás időpontja: 2011/12/22
|
||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|
4.
|
A cég adószáma
|
|
Adószám: 13794602-2-04.
|
A GYOMAKÖZSZOLG KFT tulajdonosai a tulajdoni hányad feltüntetésével: Gyomaendrőd Város Önkormányzata 73%,
Dévaványa Város Önkormányzata 25%
Hunya község Önkormányzata 1%
Örménykút község Önkormányzata 1%.
A GT 13 fő részmunkaidőben alkalmazottal látja el feladatait, teljes munkaidősre átszámítva 6,6 fő, mely feladatokat alapításkor a tulajdonos határozott meg. A feladatkör szerint a cég Gyomaendrőd város területén a települési a szilárd hulladék gyűjtésére, intézményesített befogadó helyre történő szállítására szerveződött.
A GT küldetése alapján - Gyomaendrőd Város Önkormányzata feladataival és céljaival összhangban - tiszta, szép megjelenésű városkép alakítására, folyamatos fenntartására szerveződött, gyarapítva ezzel a város kultúráját. E tevékenységével kedvezően motiválja a város lakossága, valamint a város vendégeinek közérzetét, hangulatát, városról alkotott megítélését.
A vállalkozás célja Gyomaendrőd város lakossága a város intézményei, továbbá a városban és Gyomaendrőd környezetében működő vállalkozások számára a tevékenységi körnek megfelelő szolgáltatás biztosítása. A GT. eszköz állományának jelzett feladat ellátáshoz való újratermelése, az alkalmazotti állomány számára munkahely megtartása, a munkafeltételek újratermelése és permanens korszerűsítése.
A cég filozófiájának fő irányvonala elsősorban a cég alkalmazottainak és üzlettársainak inspirálása a jelzett célokkal való azonosulásra, a személyi beállítódások (attitűdök) célirányos formálása a célok eléréséhez.
A GT - a tulajdonos által meghatározott feladatkörnek megfelelően - az árbevételének legalább 90 % mértékéig a város települési szilárd hulladékai szállításával foglalkozhat. Maximum 10 % mértékig folytathat más - cégbíróság által jóváhagyott (TEAOR szám szerint legalizált) – gazdasági tevékenységet.
III. Szolgáltatások
A GT a feladatköre alapján az alábbi szolgáltatásokat biztosítja:
- települési szilárd hulladék szállítása a város lakosai részére,
- települési szilárd hulladék szállítása a város vállalkozói, intézményei részére,
- közterületekre kihelyezett hulladék tárolók ürítése és szállítása,
- gyepmesteri telep üzemeltetése.
A szolgáltatások mennyiségére és minőségére annak egységáraira vonatkozó fő paramétereket Gyomaendrőd Város Önkormányzata Képviselő Testülete határozza meg. Ennek értelmében:
- a lakosok számára megállapítja a térítendő havi minimális ürítési
gyakoriságnak az adott szezonra vonatkozó mértékét,
- a hulladékgyűjtő edények térfogata alapján meghatározza az ürítési díjakat,
ezzel együtt a helyi önkormányzat által térítendő díjkompenzáció mértékét.
IV. Marketing terv
A GT - a lakossági hulladék szállítási tevékenységre vonatkozó a cégalapítás jellege és a helyi önkormányzatnak a szilárd hulladékgazdálkodásra vonatkozó rendelete által - monopol helyzetbe került. Ezzel együtt kvázi „nonprofit” jelleggel működik tekintve, hogy egyrészt a feladat fő paramétereit a tulajdonos határozza meg, másrészt a költségvetésében a feladatok ellátásához jelentős díjkompenzációt finanszíroz.
A GT marketing terve a cégalapítás óta eltelt viszonylag rövid idő miatt - tekintve, hogy a gyomaendrődi lakosság egy jelentős hányada egyelőre „új adóformának” tekinti a hulladékszállítási díjakat – a következőkre irányul:
- a lakosságnak a szolgáltatás igénybevételére történő figyelem felhívása,
- a városban elhelyezett szelektív hulladék-gyűjtőhelyek rendeltetésszerű
használata,
- illegális hulladéklerakások mellőzése, a lakossági szolgáltatás igénybevétele által,
- egyedi (alkalmi) hulladékszállítási feladatok vállalásának ismertetése.
A szolgáltatás igénybevétele elsősorban azokra a városrészekben élő lakosokra alapozható, akik szilárd burkolattal rendelkező utcák mentén laknak.
A kommunális rendszer fejlesztésének általános céljain kívül tehát a hulladékszállítás kvázi teljes- körűségéhez, ezáltal a város tisztaságának biztosításához is fontos a szilárdburkolatú úthálózat bővítése. A szolgáltató a lakosság számára rendszeresen ad információkat:
- a helyi „Gyomaendrődi Hírmondó” hasábjain,
- verbális kommunikáció útján egyrészt a díjbeszedő által, másrészt
a telephelyen történő befizetések díjbefizetések alkalmával a szolgáltató
munkatársai által.
V. Működési terv és szervezeti felépítés
A gazdasági társaság irányítását az ügyvezető igazgató végzi. A helyi önkormányzat (tulajdonos) a társaság ellenőrzésére, felügyeletére 3 tagú felügyelő bizottságot delegált. Az ügyvezető határozza meg és szabályozza a szervezetre vonatkozóan a:
- munkamegosztást,
- hatáskör megosztást,
- koordinációt és
- konfigurációt ( szervezeti felépítés ).
A munkamegosztási rend alapján az ügyvezető 4 csoportot irányít:
- szállítás- anyagmozgatás,
- ügyvitel – pénztár,
- gyepmester,
- könyvelés.
A kialakított koordinációs rendszer alapján az ügyvezető hetenként és aktuálisan csoportvezetői értekezleteket tart, amelyeken beszámoltatja a csoportvezetőket, majd a saját, valamint a lakosság és a tulajdonos által jelzett esetleges problémákról tájékoztatást ad. Intézkedik a valós problémák megoldásáról. A feladatok ellátásánál alapvetően az írásbeli koordinációs rendszer működik (teljesítmények dokumentálása „vonalkód rendszerrel”, költségvetés, pénzügyi- számviteli bizonylatok, elektronikus archívumok stb.).
A szolgáltatás végzése Gyomaendrőd város területén történik. A szolgáltatás igénybevevői névjegyzékékét, a releváns adatokat a jelzett feladatra készített számítógépes célprogram segítségével vezetjük. A program biztosítja a szolgáltatási teljesítmények ellenértékeinek számlázási lehetőségét, a követelések vevőnkénti vezetését és nyilvántartását. A feladatellátáshoz szükséges hulladékszállító járműveket a GT számára bérbeadási szerződés alapján a GYOMASZOLG KFT biztosítja. A járműveket a bérbeadó a telephelyén tárolja, műszaki állapotukat naponként ellenőrzi, gondoskodik a gépek felújításáról, műszaki vizsgáztatásáról, üzemanyaggal történő ellátásáról. A GT személyzete a járműveket a napi munkaidő kezdésekor átveszi, a munkaidő végén átadja az üzembentartó számára. A gépkocsivezetők és a rakodó személyzet munkaképes állapotát a szállítási és anyagmozgatási csoportvezető naponként ellenőrzi. A hulladékot a szolgáltató a szolgáltatás vevőitől begyűjti, majd a legálisan működő befogadó helyre szállítja.
A város területét - a szolgáltatás biztosítása időbeli elhatárolása végett - ellátási körzetekre osztottuk. Egy- egy körzetben a szolgáltatás elvégzése a munkahét egy-egy napjához kötődik, ily módon a teljesítmények (körzeti teljesítések) egy részének mérése és ellenőrzése, áttekintése egyszerűsödik.
A teljesítmények teljes kiértékelése az operátor által vezetett ürítés-számok, továbbá a hulladékot befogadó cég által bizonylatolt hulladéktömeg összevetése alapján történik. Ezeket az adatokat a GT ügyvezetője hetenként értékeli a havi ütemezésű tervadatok szintre-hozása által. A közterületekről történő hulladék elszállítás szintén heti ütemterv alapján valósul meg.
A díjbeszedő a negyedéves teljesítmények alapján a „vonalkódos informatikai rendszerből” nyeri a számlázáshoz szükséges adatokat. A számlázás gépi úton - az adatoknak a nyilvántartó rendszerből a hordozható számlaadó rendszerbe való elektronikus „áttöltése” útján történik.
A díjbeszedő és a telephelyi pénztáros két hónapos követelés állománynak megfelelő készpénzt szed be negyedév időtartam alatt.Ezt követően a beszedési időtartam (újabb két hónap) ciklikusan ismétlődik. A szolgáltatás ellenértéke beszedése kapcsán a díjbeszedő számlát ad a vevőnek és készpénzt vesz át a vevőtől.
A gyepmesteri tevékenységet 2 fő alkalmazott látja el, akik egyrészt begyűjtik, és a telephelyre szállítják a közterületen elhullott állatok tetemeit, másrészt átveszik megsemmisítésre a lakosság által átadott állati tetemeket. A telephelyen - a jogszabályban előírt időtartamig - őrzik és ellátják a kóbor ebeket.
A gyepmesteri tevékenység kiadásait a helyi önkormányzat a tárgyévet követő év elején - a tárgyévi költségek teljes összesítése alapján - ellentételezi a GT számára. A GT – ot terheli a feladat kiadásainak megelőlegezése (~6-6,5 mFt/év).
A munkamegosztási rend és a működési igény alapján a gazdasági társaság szervezeti felépítése az alábbi séma szerint alakult.
Ügyvezető igazgató
Ügyvitel - pénztár cs. Szállítás- anyagmozgatási cs. Gyepmesteri cs. Könyvelési cs.
- ügyviteli alkalmazott - csoportvezető - gyepmester (bérmunka)
- operátor (bérmunka) - gépkocsivezetők - segítő
- rakodók.
A lakossági hulladékszállítás szolgáltatásának igénybevétele elsősorban azokra a városrészekben élő lakosokra alapozható, akik szilárd burkolattal rendelkező utcák mentén laknak. A cég a gyűjtőjárművel nem megközelíthető utcák lakói számára speciális hulladék-gyűjtő zsákokat forgalmaz. Ezeket - megtöltést követően - a lakosoknak kell a „menetrendszerű” gyűjtőjáratok útvonalába kihelyezni (elvinni) a hulladék elszállíthatósága végett.
A GT a címben meghatározott telephelyen működik. A kerítéssel határolt őrzött telephelyen rendelkezésre állnak a működéshez szükséges tárgyi feltételek. A személyzetnek megfelelő szociális helyiségekkel való ellátottsága 2009 06.. 1 –től egy korszerű bérleményi épület igénybevételével maradéktalanul megoldódik.
VI. Pénzügyi terv
A pénzügyi tervet, az alkalmazott egységárakat – a vállalkozásokra és magán személyekre - a mellékelt kalkulációk tartalmazzák. Az árképzés a jogszabályi előírásoknak megfelel.
További bevételi forrás a lakótelepek csoportokba verbuvált közösségének a rendeletben előírt vevőnkénti rendszerbe vétele, az illegális „hulladéklerakásoknak „
- szigorúbb ellenőrzéssel - való feltárása és szankcionálása. Ez utóbbi már nem csupán a GT feladata.
1. sz melléklet .
"A" EREDMÉNYKIMUTATÁS (összköltség eljárással)
|
|
|
|
||
|
|
Üzleti terv 2012
|
|
|
adatok E Ft-ban
|
Sor-szám
|
|
A tétel megnevezése
|
Előző év
|
Tárgyévi terv
|
Változás az előző év %-ban
|
a
|
|
b
|
c
|
d
|
e
|
1
|
I.
|
Értékesítés nettó árbevétele (01+02)
|
71721
|
104749
|
146
|
2
|
II.
|
Aktivált saját teljesítmények értéke (±03+04)
|
|
|
|
3
|
III.
|
Egyéb bevételek
|
2745
|
2800
|
102
|
4
|
IV.
|
Anyagjellegű ráfordítások (05+06+07+08+09)
|
47114
|
78829
|
167,3
|
5
|
V.
|
Személyi jellegű ráfordítások (10+11+12)
|
18921
|
19120
|
101
|
6
|
VI.
|
Értékcsökkenési leírás
|
356
|
400
|
112,3
|
7
|
VII.
|
Egyéb ráfordítások
|
5348
|
5200
|
97,2
|
8
|
A.
|
ÜZEMI (ÜZLETI) TEVÉKENYSÉG EREDMÉNYE (I±II+III-IV-V-VI-VII)
|
2727
|
4000
|
73,34
|
9
|
VIII.
|
Pénzügyi műveletek bevételei (13+14+15+16+17)
|
95
|
95
|
100
|
10
|
IX.
|
Pénzügyi műveletek ráfordításai (18+19±20+21)
|
|
|
|
11
|
B.
|
PÉNZÜGYI MŰVELETEK EREDMÉNYE (VIII-IX)
|
95
|
95
|
|
12
|
C.
|
SZOKÁSOS VÁLLALKOZÁSI EREDMÉNY (±A±B)
|
2822
|
4095
|
|
13
|
X.
|
Rendkívüli bevételek
|
|
|
|
14
|
XI.
|
Rendkívüli ráfordítások
|
|
|
|
15
|
D.
|
RENDKÍVÜLI EREDMÉNY (X-XI)
|
|
|
|
16
|
E.
|
ADÓZÁS ELŐTTI EREDMÉNY (±C±D)
|
2822
|
4095
|
|
17
|
XII.
|
Adófizetési kötelezettség
|
402
|
614
|
153
|
18
|
F.
|
ADÓZOTT EREDMÉNY (±E-XII)
|
2403
|
3481
|
|
19
|
G.
|
MÉRLEG SZERINTI EREDMÉNY (±F+22-23)
|
2403
|
3481
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Keltezés:
|
|
2012. március 31.
|
|
|
|
|
|
|
|
a vállalkozás vezetője (képviselője)
|
|
|
|
|
|
|
|