227/2012. (IV. 26.) Képviselő-testületi határozat
Tárgy: Gyomaszolg Ipari Park Kft. 2012 évi üzleti terve

Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete
227/2012. (IV. 26.) Gye. Kt. határozata
 
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete jóváhagyja a Gyomaszolg Ipari Park Kft. 2012. évi üzleti tervét az alábbiak szerint:
GYOMASZOLG IPARI PARK KFT                                                                                                                                           
Gyomaendrőd, Ipartelep út 2.
E-mail: ipgyomaszolg@internet-x.hu
T/fax: 66/386-269
 
2012. év üzleti terve
Tartalomjegyzék
 
I.              Vezetői összefoglaló
II.           A vállalkozás általános bemutatása
III.         Marketing terv
IV.        Működési terv és szervezeti felépítés
V.           Pénzügyi terv
VI.        Mellékletek
 
I. Vezetői összefoglaló
 
Az egykor „Gyomaendrőd Városi Tanács Költségvetési Üzeme” cégnévvel működő gazdasági szervezet KFT társasági formában 1991 évben kezdte el működését. Napjainkig a gazdasági társaságnál több lényeges szervezetalakítás történt, melyek alapvetően a cég profiljának és árbevétele módosulásával függtek össze.
 
A GT a tevékenységi köre alapján:
            - ipari park,- ingatlan bérbeadással és értékesítéssel
            - építőipari kivitelezéssel,
            - hulladékszállítással,
            - temetkezési vállalkozással (kegyeleti szolgáltatás), és temetőfenntartással,           
            - belvizes csatornák és műtárgyak létesítésével karbantartásával foglalkozik.
 
A GT szolgáltatásainak vevőkörébe tartoznak: Gyomaendrőd város és környéke lakossága, ipari és mezőgazdasági profilú vállalkozások, a helyi önkormányzat és intézményei, továbbá néhány kistelepülés önkormányzata.
 
A GT tulajdonosa: Gyomaendrőd Város Önkormányzata, mely intézmény a cég vezetésére ügyvezető igazgatót nevez ki. A cég működésének felügyeletére, ellenőrzésére a Képviselő Testület 3 tagú felügyelő bizottságot delegál.
 
II. A vállalkozás általános bemutatása
 
1.
Általános adatok
 
Cégjegyzékszám:
04-09-001752
Cégforma:
Korlátolt felelősségű társaság
Bejegyezve:
1992/03/31
 
 
 
2.
A cég elnevezése
 
GYOMASZOLG IPARI PARK Építő és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
 
 
 
 
 
3.
A cég rövidített elnevezése
 
GYOMASZOLG IPARI PARK Kft.
 
 
 
 
 
4
A cég székhelye
 
5500 Gyomaendrőd, Ipartelep u. 2.
 
 
 
 
 
5
A létesítő okirat kelte
 
1991. december 19.
 
 
 
6.
A működés befejezésének időpontja
 
határozatlan
 
 
 
 
 
7
A cég jegyzett tőkéje
 
Megnevezés
Összeg
Pénznem
Összesen
139630000
HUF
azaz egyszázharminckilencmillió-hatszázharmincezer HUF.
 
 
 
8.
A képviseletre jogosul(tak) adatai
 
Fekete József ügyvezető (vezető tisztségviselő) (an.: Székely Zsuzsanna)
5650 Mezőberény, Békési út 19/a.
Adóazonosító jel: 8328280450
A képviselet módja: önálló
Jogviszony kezdete: 2011/09/01
Jogviszony vége: 2016/08/30
 
 
 
9.
A könyvvizsgáló(k) adatai
 
Molnárné Vajó Katalin (an.: Szendrei Mária)
5502 Gyomaendrőd, Dózsa Gy utca 1/1.
Jogviszony kezdete: 2011/02/25
Jogviszony vége: 2015/02/24
 
 
 
10.
A felügyelőbizottsági tagok adatai
 
Marton Dániel (an.: Kecskeméti Mária)
5500 Gyomaendrőd, Körösi Cs. S utca 25.
Jogviszony kezdete: 2010/11/05
Jogviszony vége: 2014/11/30
 
 
 
 
Márjalaki József (an.: Gonda Ilona Mária)
5502 Gyomaendrőd, Egressy utca 5.
Jogviszony kezdete: 2010/11/05
Jogviszony vége: 2014/11/30
 
 
 
 
Nagyné Perjési Anikó (an.: Tóth Klára)
5500 Gyomaendrőd, Pásztor J utca 23.
Jogviszony kezdete: 2011/02/25
Jogviszony vége: 2014/11/30
 
 
 
11.
Annak a kamarának a megnevezése, melynek a cég tagja
 
Békés megyei Kereskedelmi és Iparkamara
Kamarai azonosítószám: 0-4--03-000138
 
 
 
12.
A cég statisztikai számjele
 
10665387-4120-113-04.
 
 
 
13.
A cég adószáma
 
Adószám: 10665387-2-04.
Adószám státusza: érvényes adószám
Státusz kezdete: 1991/12/30
 
 
 
14.
Átalakulás folytán létrejött cég esetében a jogutód cég(ek) adatai
 
Átalakulás módja: kiválás
Az űrlap teteje
Cégjegyzékszám:
Az űrlap alja
GYOMAKÖZSZOLG Kommunális Közszolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
 
A változás időpontja: 2006/10/10
 
 
 
15.
A cég pénzforgalmi jelzőszáma
 
11733120-26653897-00000000
A számla megnyitásának dátuma: 1995/12/12.
A pénzforgalmi jelzőszámot az OTP Fiók Gyomaendrőd (5500 Gyomaendrőd, Fő u. 173-179. ) kezeli.
Az űrlap teteje
Az űrlap alja
 
 
 
 
 
 
53200125-11086473-00000000
A számla megnyitásának dátuma: 2011/03/21.
A pénzforgalmi jelzőszámot az Endrőd és Vidéke Takarékszövetkezet Gyomaendrődi Kirendeltsége (5500 Gyomaendrőd Kossuth Lajos utca 20.) kezeli.
Az űrlap teteje
Az űrlap alja
16.
A tag(ok) adatai
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzat
HU-5500 Gyomaendrőd, Szabadság tér 1.
A tagsági jogviszony kezdete: 1991/12/19
 
 
A „GYOMASZOLG” Gyomaendrőd Város Önkormányzata Kivitelező és Szolgáltató KFT. 1991 évben kezdte meg működését. 1999-től Gyomaszolg Ipari Park Építő és Szolgáltató KFT cégnevet viseli. 2006. júniusában a gazdasági társaságból kiválással létrejött a GYOMAKÖZSZOLG KFT. A GYOMASZOLG Ipari Park KFT tulajdonosa 100%-os tulajdoni hányaddal Gyomaendrőd Város Önkormányzata.
   
A cég főbb tevékenységi köre:
- magas-és mélyépítő ipari kivitelezés,
- építőipari és szakipari munkák,
- betonkészítés és helyszínre szállítás,
- szállítás és anyagmozgatási feladatok,
- ipari terület bérbeadása és őrzése,
- önkormányzati tulajdonú ingatlanok kezelése,
- hulladékszállítás,
- önkormányzati utak kezelése,
- árvíz és belvíz védekezés, csapadékvíz elvezetés, holtágak vízkezelése,
- temető fenntartás,
- temetkezési vállalkozás (kegyeleti szolgáltatás),
- a Gyomaendrődi Ipari Park és inkubátorház területének bérbeadása, értékesítése.
 
A GT működésével gyarapítani, fejleszteni szeretné Gyomaendrőd város és környéke építészeti kultúráját, a város ipari parkját, és a helyi önkormányzat vagyoni értékeit. Küldetésének tekinti továbbá a köz - és magánépületek, építmények, parkok, egyéb ingatlanok, szebbé, korszerűbbé, tisztábbá és gazdagabbá tételét, a tartalom és forma harmóniájának elősegítését, a természeti és földrajzi adottságokhoz való életviteli igazodást. A fentiek által javítani kívánja a város image –ét, az itt élő lakosok és a várost látogatók hangulatát, közérzetét.
 
A GT célja, Gyomaendrőd város lakossága, a város intézményei, továbbá a városban és Gyomaendrőd környezetében működő vállalkozások számára a tevékenységi körnek megfelelő szolgáltatás biztosítása. Célja továbbá a GT. eszköz állományának (gép, épület, egyéb vagyonelemek) jelzett feladat ellátáshoz való újratermelése, az alkalmazotti állomány számára a munkahely megtartása, a dolgozói létszám mérsékelt fejlesztése a munkafeltételek permanens korszerűsítése.
 
A GT filozófiájának fő irányvonala elsősorban a cég alkalmazottainak és üzlettársainak a jelzett célokkal való azonosulása, azonosíttatása, a személyi beállítódások és attitűdök célirányos formálása.
A GT a gazdasági rentabilitását „több lábon állással” igyekszik biztosítani. Az építőiparban a hazai viszonyok szerint kialakult trend rendkívül kedvezőtlen. A közel 6 éve tartó recesszió egyrészt súlyosan érinti az építőipart, másrészt a Gyomaendrőd város és környékén az un. „periféria hatás” is kedvezőtlen feltételeket nyújt.
 
A városüzemeltetési tevékenységekre bár számottevő igény mutatkozik (út - járda – parkoló fenntartás, temető korszerűsítés, stb.), azonban a fizetőképes kereslet csökkenését eredményezi az önkormányzati források folyamatos apadása.
A szociális bérlakások állaga is folyamatosan romlik, mert egyrészt a korrekt fenntartáshoz szükséges pénzügyi források nem állnak a szükséges mértékben rendelkezésre, másrészt az épületingatlanok eleve súlyos épületszerkezeti, közmű-ellátottsági fogyatékosságokkal rendelkeznek.
 
A temetkezési vállalkozás(kegyeleti szolgáltatás) árbevételének szinten tartása megfelelő marketing tevékenység folytatásával látszik csak biztosítottnak, ezért új iroda beindítása történt a városban a fő úton.
 
A vidéki hulladék szállítás megtartására a konkurens cégek piacbővítő törekvései miatt továbbra is nagy figyelmet kell fordítani. Egyre nehezebb a valós ráfordításokat az árban érvényesíteni.
 
A cég legfontosabbnak ítélhető erőssége, hogy a munkamegosztásban a működésben jól „összeszokott” alkalmazotti állománnyal rendelkezik. (Nincsenek „kiskönyves”, ideiglenesen alkalmazott munkavállalók.) A cég kompetenciáit alapvetően a tulajdonos határozta meg, de viszonylagos önállósággal is rendelkezik.
 
A cég saját tulajdonú telephellyel rendelkezik. A telephely melletti területen (34 ha) működik a Gyomaendrődi Ipari Park. 2011 júniusában átadásra került az inkubátor ház is, várhatóan több kezdő vállalkozásnak az üzletviteléhez, ill. termeléséhez biztosít lehetőséget a gazdasági recesszió megszűntével. A telephelyen rendelkezésre állnak a munkavégzéshez szükséges épület ingatlanok és egyéb vagyontárgyak. A Gyomaendrőd, Ipartelep u. 2 sz. alatti telephelyről készített fotók az 1 sz. mellékletben találhatók. 
 
III. Marketing
 
Fontos cél, hogy a GT rendelkezzen hosszú távú, előremutató marketing stratégiával, mely biztosítja a vállalkozás számára az egyes marketing eszközök összhangját a kommunikációval. Egységes képet kell alkotni, mely kihat a megjelenésre, a fizikai környezetre, az alkalmazottakra és a folyamattervezésre. A mai piaci helyzet megköveteli a vállalkozásoktól, hogy jól felépített arculattal rendelkezzenek.
 
Kockázat elemzés:
 
Fel kell mérni, hogy az értékesítési piacon melyek azok a veszélyek, amelyek figyelembe vételével kell a stratégiát kialakítani, milyen kockázati tényezők befolyásolják hátrányosan a működést, milyen erősségeket kell kihasználni.
Erősségek:
- szakképzett, tapasztalattal rendelkező szakember gárda
- bejáratott üzemmenet
- széles spektrumú referencia kör
- kedvező technikai feltétel
- elkötelezett tulajdonos
Gyengeségek:
- kedvezőtlen üzleti fekvés
            - elmaradt fejlesztés miatti lemaradás
            - konkurencia nagysága
            - szezonális ingadozás (építőipari tevékenység)
            - gyenge gazdasági környezet
            - minőségi korlátok kiküszöbölése
 
Lehetőségek:
- pályázati lehetőség
- alvállalkozói lehetőségek kihasználása
- gazdasági fellendülés esetén a befektetők nagyobb érdeklődése
- megújuló energia felhasználásához kapcsolódó stratégia
- szolgáltatás színvonalának javításával a vevőkör bővítése
 
Veszélyek:
            - szűkülő pályázati forrás
            - Eu-s pályázatok során kötelező közbeszerzési eljárás
            - beruházási kedv minimális
            - agresszív versenytársak
           
Gyomaendrőd városban jelenleg 29 olyan vállalkozás működik, amelyek fő tevékenysége a „lakó és nem lakó épület építése”. Összességében 68 vállalkozás folytat olyan építőipari tevékenységet, amely azonos profilú a GYOMASZOLG KFT valamelyik szakipari profiljával ( pl.: hideg-vagy meleg burkolás, tetőfedés stb.)
     
        TEAOR sz.              A tevékenység megnevezése                        A konkurens vállalkozások
                                                                                                                száma Gyomaendrődön
1./      4120                         Lakó és nem lakó épület építése                                    29
2./      4299                      Egyéb építészet                                                                15
3./      4311                      Bontás                                                                                 1
4./      4312                      Építési terület előkészítése                                                   1
5./      4333                      Padló –és falburkolat                                                         4
6./      4334                      Festés üvegezés                                                                   7
7./      4339                      Egyéb befejező építés                                                        2
8./      4391                      Tetőfedés                                                                           9                                                                                               Összesen:                             68
A konkurens cégek száma tehát a város lakosainak számához, de elsősorban a fizetőképes kereslethez mérten viszonylag magas. Az építőipari ágazat - a makrogazdasági előrejelzések alapján - rendkívül nehéz időszakot kénytelen megélni a beruházási források szűkössége, az önkormányzati pénzeszközök vásárló értékének folyamatos csökkenése, továbbá a lakosságnak az építőipari szolgáltatások igénybevételére való hajlandósága a csökkenése miatt. A munkanélküliség az alacsony jövedelmek és a növekvő rezsiköltségek miatt az elmúlt 7-8 év alatt drasztikusan leromlott a családok költségvetése, ezáltal a fizetőképes kereslet.) Gyomaendrőd városban a „perifériahatás” is érvényesülni látszik. A gazdaságra vonatkozó prognózisok szerint 2012 évben az építőiparban az előző évi gazdasági mélypont szintjén érzékelhető még mindig a kereslet alakulása. A marketing stratégiánkat az előzőek figyelembe vételével célszerű kialakítani.
 
A vidéki települések közül az alább jelzett településeken végzünk a helyi önkormányzatok megbízása alapján hulladékszállítási feladatokat.
 
Település
Lakások száma
GYOMASZOLG kft. részére térítendő nettó díj
(2008 év)
[Db]
[Ft/lakás/hó]
 
 
 
Csárdaszállás
218
460
Hunya
334
494
Kardos
213
555
Kétsoprony
305
513
Örménykút
106
595

         
A piac megtartása érdekében nyomott árakon kényszerülünk a hulladékszállítási munkát elvállalni. A konkurens cégek megnevezése és a Békés megyei piac megosztása a 2. sz. mellékletben bemutatott térképen látható.
A GT a Gyomaendrődi Hírmondó hasábjain havonta hirdeti a vállalkozási tevékenységét, szakipari kapacitásait. Természetesen verbális kommunikációs csatornákon is ajánljuk a cég szolgáltatásait. Évente egyszer országos és megyei lapban, továbbá interneten nyújtunk valamilyen céges információt, valamint különféle rendezvényeken jelenünk meg prospektussal és információkkal a tevékenységi körünkről. Tagjai vagyunk érdekképviseleti és cég ismeretterjesztő fórumoknak, egyesüléseknek.
 
A vevői megelégedettség növelése érdekében szolgáltatásunk minőségén szinte valamennyi tevékenységnél indokolt javítani és társaságunkkal szembeni bizalmat visszanyerni, azt erősíteni, megfelelő referenciákat teremteni, pályázatokon - közbeszerzéseken indulni és részt venni.
 
Építőipari részlegünknél fontos:
 
-          vízszintes és függőleges burkolatok felületképzésénél a minőség javítása,
-          munkaidő kihasználási tényező javítása, ezáltal a kivitelezési munkák átfutási idejének    csökkentése, 
-          ügyvezető - művezető - szakmunkás koordinációs kapcsolatok javítása, ezáltal az átfedő ( redundáns) mozzanatok kiiktatása, az „állásidő” csökkentése.
 
Temetkezési vállalkozásnál fontos:
 
-          a „vevő-centrikus” magatartás erősítése, a vevői megelégedettség fokozása, 
-          ügyfélfogadó iroda további korszerűsítése,
-          a szolgáltatások körének gyarapítása, teljes körű ügyintézés .
 
Vidéki és alvállalkozói minőségben végzett hulladékszállításnál:
 
-          a települési önkormányzatokkal a koordináció javítása,
-          vállalási határidőknek a korábbiaknál pontosabb betartása,
-          ügyfélszolgálati tevékenység fokozottabb figyelme,
-          a szolgáltatói magatartás elsajátítása, annak tanulása. 
 
Alvállalkozói feladatkörben végzett munkák esetében az időbeli pontosság és a határidős teljesítések követelményeinek több esetben nem tudott a cég eleget tenni. Építőipari árajánlatok szolgáltatásánál a gyorsabb kidolgozás és a több alternatívás ajánlatok előzetes előkészítése a legfontosabb vevői igény. Ezen követelmények teljesítésével tervezzük a cég image – ét javítani, és az építőipar piacán a piaci részesedésünket a konkurensek rovására mérsékelten növelni. A korábbi években a jelzett hiányosságok kedvezőtlenül motiválták a vevői megítélést.
Az alkalmazott áraink költség alapú árak. Építőipari árajánlatok megrendelésre történő szolgáltatásakor - a csökkenő kereslet miatt - fel kell készülnünk az áralkukra és a cég számára „a még elfogadható ár” gyors kalkulációjának kidolgozására. A költség alapú árképzés miatt csekély mozgástér mutatkozik a szolgáltatási árak nagyvonalú módosítására.
 
Gyomaendrődi Ipari Park és inkubátorház területének bérbeadása, értékesítése
2012. május hónapban használatba vételi engedélyt kapott, aktiválásra került. A támogató hatóság záró ellenőrzést folytatott le, mely alapján a projekt megvalósulási időszakot lezárta, megkezdődött a fenntartási időszak.
 
A Gyomaszolg Ipari Park Kft kezdő és új vállalkozások részére kínálja inkubátorház és kapcsolódó létesítményei bérletét.
 
Jelenleg betelepült vállalkozás a Lourdes Honey Kft. A Scarpe Lourdes Kft helyett 2011.10. hótól a beruházó újonnan alapított kezdő vállalkozása bérel 2 üzemcsarnokot és 1 irodacsarnokot.
A vállalkozó technológiai fejlesztést hajtott végre mézcsomagoló kapacitását kialakította, termelését megkezdte. A piaci igények növekedése esetén 2 további csarnokhelyiségre bérleti igényét írásban jelezte.
 
További megkeresések:
 
A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (ITDH utódja) részéről 5-10 ezer m2-es csarnokra kaptunk megkereséseket.
 
Villamos ipari alkatrészeket gyártó vállalat külföldi exporttermelése növelésére keresett telephelyet. A tárgyalások az exportmegrendelések realizálódásáig egyeztetés szintjén maradtak.
 
Elektronikai alkatrészeket szétszerelő üzem átmeneti elhelyezésre, alapanyagok tárolására egyeztetés kezdődött. A beruházó tevékenységét várhatóan első félévben kezdi meg, amennyiben a pályázata elfogadásra kerül.
 
Csomagolóanyag gyártó üzem részéről tárolási területre vonatkozó igény érkezett. Ezen igény nagyobb volumenű munkák esetén eseti jelleggel jelentkezne.
 
Kovácsoltvas termék előállító vállalkozás telephelyet keresett. A tárgyalások a tevékenységhez szükséges engedélyek beszerzéséig jutottak. Az engedély kiadása a tevékenységre kétséges, mivel rendkívül szélsőséges tevékenység gyakorlásáról lenne szó.
 
Szállítással foglalkozó vállalat tárolóhely bérleti igénnyel keresett meg minket. Ugyanezen vállalat informatikai tevékenységéhez 2 irodahelyiségre bérleti igénnyel lépett fel. A vállalkozó jelenleg elemzi saját piaci helyzetét és várhatóan társpartnerrel kívánja megvalósítani.
 
Heveder és kötélgyártó vállalat kapacitás-kihelyezés okán mutatott érdeklődést az inkubátorház használatára, azonban ezen igénybevétel tovább tárgyalása még nem történt meg.
 
Busztárolás céljából megyei nagyvállalat jelzett igényt az ipari parkban, vagy az inkubátorház területén bérleti vagy vételi lehetőségre. Első körös tárgyalások megtörténtek. Amíg az érdeklődő cég az előző tárgyalási helyén a tulajdonviszonyi kérdésekben nem tud érdemlegesen megoldást találni, addig napolja az egyeztetést.
 
Faipar és bútoripari vállalat kizárólagos bútorlap-tárolás és lapszabászat okán érdeklődik átmeneti jelleggel, azonban ezen stádiumon túl a tárgyalások nem jutottak.
 
Varroda mutatott érdeklődést mintegy 20 fő munkahely teremtésére az inkubátorházban 1 csarnok és kiszolgáló helységei bérletére. A tárgyalások rövidesen megkezdődnek ez ügyben.
 
Az Kft komoly erőfeszítéseket tett a fentiek szerint az inkubátorház betelepítésére. Elmondható, hogy az érdeklődés mérsékelt, aminek nem az az oka, hogy akár a bérleti díj vonatkozásában, akár a biztosított lehetőségek vonatkozásában (infrastruktúra, környezet) nem lenne megfelelő.
 
A Gyomaszolg Ipari Park Kft megragadott minden lehetőséget, hogy minél szélesebb körben ismertté váljon az inkubátorházban nyújtott vállalkozási lehetőség, minél szélesebb szférába kerüljön ki az ismeret.
 
Ennek érdekében 500 példányban szóróanyagot terjesztett a Csabai kolbászfesztiválon, nagyalakú hirdetési felületeken jelent meg, helyi és megyei médiában megjelent hirdetésekkel, PR és egyéb cikkekkel.
A MFB felé kezdeményeztük befektetői környezet vizsgálatát.
Felhasználtuk más ipari parkok tapasztalatait.
Az inkubátorház gazdasági kimutatása:
 
2011 évben bevétel
Bérbeadási bevétel:    1.298.394.-
Támogatás feloldás:    1.668.977.-
Összes bevétel:                      2.967.371.-
 
2011 évben kiadás
Rezsi, hirdetés:               450.541.-
Könyvvizsgálat:            100.000.-     Projektkönyvvizsgálat
Amortizáció:               3.500.372.-
Fizetett kamat: 1.055.999.-     18 milliós hitel kamata
Irányítási költség:           391.493.-     Központi irányítás felosztása bevétel arányosan.
Összes kiadás: 5.498.405.-
 
2011 évi eredmény: - 2.531.034.-
 
A Kft elsődleges célja az inkubátorház működésének nullszaldóssá, majd nyereségessé tétele.
Jelenlegi bérletbeadási arány egész területre viszonyítva 33,94 %-os.
Darfü vállalásunk fő indikátorai:
 
Fő indikátorok:
 
1. év
2. év
3. év
4. év
5. év
Új vállalkozások száma (lezárt évvel nem rendelkező)
0
1
4
4
4
Megvalósulás
1
-
-
-
-
Az inkubátorház kihasználtságának növekedése (m²)
529
1058
1110
1200
1513
Megvalósulás
642
-
-
-
-
Új inkubátorház kialakítása esetén a betelepülő vállalkozások száma (csak kezdő vállalkozás)
3
6
8
9
11
Megvalósulás
1
-
-
-
-
 
A jelenlegi piaci ismereteink szerint az indikátorvállalások túlzottnak bizonyulnak, de ezek módosítására egységes európai uniós irányelvek miatt a támogató hatóságnál tárgyalásaink alapján nincs lehetőség.
 
IV. Működési terv és szervezeti felépítés
 
Az ügyvezető igazgató végzi a gazdasági társaság irányítását és gyakorolja a munkáltatói jogokat. A helyi önkormányzat (tulajdonos) a társaság ellenőrzésére, felügyeletére 3 tagú felügyelő bizottságot delegált. Az ügyvezető határozza meg és szabályozza a szervezetre:
-          a munkamegosztást,
-          hatáskör megosztást,
-          koordinációt és
-          konfigurációt (szervezeti felépítés).
A munkamegosztási rend alapján az ügyvezető irányítja műszaki és gazdasági tevékenységet ellátó 4 csoportot és a gazdasági vezető alá tartozó ügyviteli szervezetet.
-          ügyviteli ( igazgatás,- könyvelés,- munkaügy) állomány,
-          építőipari csoport,
-          szállítás, anyagmozgatás, telephely fenntartás,         
-          temetkezési vállalkozás, temető fenntartás.
 
A koordinációs rendszer értelmében az ügyvezető hetenként és aktuálisan csoportvezetői értekezleteket tart, amelyeken ismerteti az időszerű feladatokat. A feladatok ellátásánál jellemzően az írásbeli koordinációs rendszer működik (Pl. munkamegrendelés, költségvetés, pénzügyi- számviteli bizonylatok, munkalapok, stb). A munkamegosztási rend és a működési igény alapján a gazdasági társaság szervezeti felépítése az alábbi séma szerint alakul jelen állapotban, azzal a megjegyzéssel, hogy az elkövetkező időszakban jelentős szervezeti és gazdasági racionalizálás várható, mely a munkaszervezetet módosítja.
 
 
 
Ügyvezető igazgató
           
     
 
 
 
 
 
 

Gazdasági vezető
     
 
 
 
Ügyviteli állomány
Építőipari csoport            
Szállítás,
anyagmozgatás
Temetőfenntartás temetkezés    
munkaügy, iktatás, adóügyi-önkormányzati kapcsolatok
kalkuláció-árajánlat-tervezés
 
 kőműves, 
 burkoló,
 
 gépjármű és munkagép
 vezetők,         
 temetőfenntartás,
Könyvelés, számlázás- pénztár
lakásgazdálkodás
ács, asztalos,
lakatos
járműkarbantartás
kegyeleti
szolgáltatás,
vagyongazdálkodás-leltár
takarítás
egyéb szakipar
 nyers beton készítés,             
kegyeleti cikk ért
raktár
ügyintézés
segédmunkások
 telephely üzemeltetés.
halott szállítás.
                          
1.      A céghez címzett munkamegrendeléseknél az írásbeli koordináció a követelmény. A munka megrendeléseket - a vevői igények alapján - árajánlatok szolgáltatása, árajánlatok elfogadása események előzik meg. Vevői megrendelők vagy részletesebb vállalkozási szerződések kötése alapján kezdődnek a vállalkozási tevékenységek. Építőipari munkamegrendelések esetében az árkalkulációt a kalkulációs csoport végzi. A vállalási árat építőipari normatáblázatok és a szakipari csoportokra vonatkozó (általános költségeket is tartalmazó) rezsi/óradíjak alapján határozzuk meg. A GT rendelkezik előre (általában egy évre) meghatározott (fajlagos) egységárakkal. (pl.: nyers beton árak, temetkezési szolgáltatások és temetőüzemeltetés ártarifái stb.)
 
2.       A megrendelt rutinszerűen végezhető feladatok végrehajtását a munkamegosztási rend, a költségvetés és a rendelkezésre álló humán erőforrások mennyisége és minősége alapján a csoportvezetők koordinálják. Rutinszerűen nem végezhető összetettebb feladatok esetén a kivitelezési munkákat: - ügyvezető, /- építésvezető (kalkulációs csoport), / - művezető (csoportvezető) / - szállítási csoportvezető, / - felelős műszaki vezető, /- műszaki ellenőr, / - indokolt esetben tervezővel kiegészített, vagy az előzőek célszerű kombinációja személyi összetételű munkaértekezlet előzi meg. A kivitelezés során a jelzett team, támogatja, koordinálja, rendelkező mozzanatokkal irányítja és ellenőrzi a végrehajtó szakipari csoportokat. A munkák logisztikai kiszolgálása: a kalkulációs csoport, művezető, anyagbeszerző és raktáros team feladat ellátásával realizálódik. Az anyagkezelés, szállítmányozás, raktározás bevételezés, kiadás ügyviteli rendjében kizárólag az írásbeli koordináció működhet. (számviteli törvény, bizonylati elv).
 
3.      Az elvégzett szolgáltatás átadás – átvétele a szolgáltatás jellegétől függően történhet – egyszerűsített formában - teljesítést igazoló vevői aláírással (pl.: beton eladás), vagy jogszabályban rögzített normák szerint végrehajtandó műszaki átadás- átvételi eljárással.
 
4. A vállalási szerződésben meghatározott naturális teljesítést követően történik az elvégzett munka (termék) leszámlázása, a naturális és a pénzügyi teljesítések dokumentálása, archiválása, számviteli könyvelése.
             
A GT a címben meghatározott telephelyen működik. A kerítéssel határolt őrzött telephelyen rendelkezésre állnak a működéshez szükséges tárgyi feltételek.
 
V. Pénzügyi terv
 
A GT éves mérlegsoros eredményterve:
 
Üzleti Terv 2012
(Eredményterv )
 
"A" EREDMÉNYKIMUTATÁS (összköltség eljárással)
 
 
 
 
 
 
 
adatok E Ft-ban
 
Sor-szám
 
A tétel megnevezése
Előző évi tény
Tárgyévi terv
Változás az előző év %-ban
a
 
b
c
e
 
1
1
Belföldi értékesítés nettó árbevétele
169094
213668
126,4
2
2
Exportértékesítés nettó árbevétele
 
 
 
3
I.
Értékesítés nettó árbevétele (01+02)
169094
213668
126,4
4
3
Saját termelésű készletek állományváltozása ±
 85
 0
 
5
4
Saját előállítású eszközök aktivált értéke
 2819
 3200
113,5
6
II.
Aktivált saját teljesítmények értéke (±03+04)
2904
3200
110,2
7
III.
Egyéb bevételek
59502
31000
52
8
 
ebből: visszaírt értékvesztés
6401
6401
100
9
5
Anyagköltség
68463
72835
106,4
10
6
Igénybe vett szolgáltatások értéke
23598
23728
100,6
11
7
Egyéb szolgáltatások értéke
4831
4600
95,2
12
8
Eladott áruk beszerzési értéke
6235
7300
117
13
9
Eladott (közvetített) szolgáltatások értéke
16002
16000
100
14
IV.
Anyagjellegű ráfordítások (05+06+07+08+09)
119129
124463
104,5
15
10
Bérköltség
67552
71193
105,4
16
11
Személyi jellegű egyéb kifizetések
3971
3520
88,6
17
12
Bérjárulékok
19489
20500
105,2
18
V.
Személyi jellegű ráfordítások (10+11+12)
91012
95213
104,6
19
VI.
Értékcsökkenési leírás
11777
 
13620
115,6
20
VII.
Egyéb ráfordítások
22858
14704
64,3
21
 
ebből: értékvesztés
6057
6057
100
22
A.
ÜZEMI (ÜZLETI) TEVÉKENYSÉG EREDMÉNYE (I±II+III-IV-V-VI-VII)
-13276
-132
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"A" EREDMÉNYKIMUTATÁS (összköltség eljárással)
 
 
 
 
 
 
adatok E Ft-ban
adatok E Ft-ban
 
Sor-szám
 
A tétel megnevezése
Előző évi terv
Tárgyévi terv
Változás az előző év %-ban
a
 
b
e
e
 
23
13
Kapott (járó) osztalék és részesedés
 
 
 
24
 
ebből: kapcsolt vállalkozástól kapott
 
 
 
25
14
Részesedések értékesítésének árfolyamnyeresége
 
 
 
26
 
ebből: kapcsolt vállalkozástól kapott
 
 
 
27
15
Befektetett pénzügyi eszközök kamatai, árfolyamnyeresége
 
 
 
28
 
ebből: kapcsolt vállalkozástól kapott
 
 
 
29
16
Egyéb kapott (járó) kamatok és kamatjellegű bevételek
1903
1000
52,5
30
 
ebből: kapcsolt vállalkozástól kapott
 
 
 
31
17
Pénzügyi műveletek egyéb bevételei
7411
7411
100
32
 
ebből: értékelési különbözet
 
 
 
33
VIII.
Pénzügyi műveletek bevételei (13+14+15+16+17)
9314
8411
90,3
34
18
Befektetett pénzügyi eszközök árfolyamvesztesége
 
 
 
35
 
ebből: kapcsolt vállalkozásnak adott
 
 
 
36
19
Fizetendő kamatok és kamatjellegű ráfordítások
1056
1500
142
37
 
ebből: kapcsolt vállalkozásnak adott
 
 
 
38
20
Részesedések, értékpapírok, bankbetétek értékvesztése
 
 
 
39
21
Pénzügyi műveletek egyéb ráfordításai
7411
7411
100
40
 
ebből: értékelési különbözet
 
 
 
41
IX.
Pénzügyi műveletek ráfordításai (18+19±20+21)
8467
8911
101,7
42
B.
PÉNZÜGYI MŰVELETEK EREDMÉNYE (VIII-IX)
847
-500
 
43
C.
SZOKÁSOS VÁLLALKOZÁSI EREDMÉNY (±A±B)
-12429
-632
 
44
X.
Rendkívüli bevételek
1732 
2632 
152
45
XI.
Rendkívüli ráfordítások
 
0
 
46
D.
RENDKÍVÜLI EREDMÉNY (X-XI)
1732
2632
 
47
E.
ADÓZÁS ELŐTTI EREDMÉNY (±C±D)
-10697
2000
 
48
XII.
Adófizetési kötelezettség
0
0
 
49
F.
ADÓZOTT EREDMÉNY (±E-XII)
-10697
2000
 
50
22
Eredménytartalék igénybe vétele osztalékra, részesedésre
 
 
 
51
23
Jóváhagyott osztalék, részesedés
 
 
 
52
G.
MÉRLEG SZERINTI EREDMÉNY (±F+22-23)
-10697
2000
 
                                                                                                                                            
Gyomaendrőd. 2012 04 10
                                                                                                                      Fekete József
                                                                                                                      ügyvezető-igazgató

« Vissza
Vissza a főmenübe