Gyomaendrod Város Képviselo-testülete
163/1998./VI.25./KT. számú határozata
Megbízási szerződés
mely létrejött Gyomaendrőd Város Önkormányzata (Gyomaendrőd,
Szabadság tér 1. sz., képviseli dr. Dávid Imre polgármester, a továbbiakban
megbízó), valamint Lázárné Varjú Judit egyéni vállalkozó (Gyomaendrőd,
Vásártéri ltp. 27/B/1. sz. vállalkozó igazolványszáma: II.6-185/1998,
adószáma: 44732028-2-24, a továbbiakban megbízott) között az alábbi
feltételekkel:
Előzmények:
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete a 76 /1998.(III.19.) sz.határozatával pályázatot írt ki a város közigazgatási területén bölcsődei szolgáltatás ellátására A pályázati felhívásra a Lázárné Varjú Judit egyéni vállalkozó által benyújtott pályázatot érvényesnek fogadta el a 143/1998.(V.28.) számú határozatával.
1./
A megbízott köteles a megbízó tulajdonában álló, a megbízott által ismert,
megtekintett és átvizsgált - jelenleg engedélyezett 24 férőhelyes bölcsődeként működő Gyomaendrőd, Vásártéri ltp.alatti ingatlanban 1998. július 1-től 2003. július 1-ig bölcsödét működtetni.
A megbízott a bölcsődei szolgáltatást a hét 5 napján 7h-tól 17h-ig köteles
biztosítani, a 15/1998.(IV.30.) NM rendelet 36. § (1), (2)bekezdésében
meghatározott korú gyomaendrődi lakhelyű, vagy gyomaendrődi tartózkodási
hellyel rendelkező kiskorúak részére. A bölcsődei szolgáltatás biztosítását az egyébként felvételre jogosultak részére csak akkor tagadhatja meg a
megbízott, ha a bölcsödébe az ellátást ténylegesen igénybevevő gyermekek
száma bölcsődei férőhelyek 100%-os kihasználtságát biztosítják. A megbízott
a bölcsődei férőhelyek biztosítása során szociális, faji, felekezeti szempontok alapján hátrányos megkülönböztetést nem tehet.
A megbízott soron kívül köteles férőhelyet biztosítani azon kiskorúak részére
akiknek felvételét a szülő hozzájárulásával
a) a körzeti védőnő,
b) a házi gyermekorvos vagy a háziorvos,
c) a szociális, illetve családgondozó,
d) a gyermekjóléti szolgálat,
e) a gyámhatóság
kezdeményezi feltéve, ha a gyermek vonatkozásában a jogszabályban
meghatározott térítési díj megfizetése biztosított. A megbízott a bölcsödébe
fogyatékos gyermeket csak akkor vehet fel ha annak felvételét a
15/1998.(IV.30) NM rendelet 36. § (4) bekezdésében meghatározott,a
gyermek rehabilitációját segítő szakember és a közoktatásról szóló 1993. évi
LXXIX. törvény 30. §-ának (3) bekezdésében, valamint 34. §-ának a)
pontjában szabályozott szerv is javasolja, és a bölcsődében a gyermek korai
fejlesztése megszervezhető.
A megbízott a gyermekek bölcsődei felvételénél köteles biztosítani a
15/1998.(IV.30.) NM rendelet 39. §-ban foglaltak teljesülését.
A megbízott azellátás keretében a gyermek életkorának és egészségi
állapotának megfelelően köteles biztosítani :
a.) a gondozás-nevelés feltételeit, így különösen
aa) a törvényes képviselő közreműködésével történő fokozatos
beilleszkedés lehetőségét,
ab) megfelelő textíliát és bútorzatot,
ac) a játéktevékenység feltételeit,
ad) a szabadban való tartózkodás feltételeit,
ae) a fogyatékos gyermek egyéni fejlesztésének feltételeit,
b) az étkeztetést.
A megbízott az ellátás szervezésénél a gyermekek ellátását úgy köteles
biztosítani, hogy egy csoportban legfeljebb 10 gyermek gondozható. A
megbízott a bölcsődei gondozás-nevelést, annak feltételeit, valamint a
szakmai munkát az Országos Család- és Gyermekvédelmi Intézet által
kiadott módszertani levél szerint köteles biztosítani. A bölcsödében
fogyatékos gyermekek gondozása a 15/1998. (IV.30.) NM rendelet 42. §-
ban foglaltak szerint történhet.
A megbízott a bölcsődei alapellátás mellett, annak veszélyeztetése nélkül,
térítési díj ellenében külön szolgáltatásként:
a) játszócsoportot,
b) időszakos gyermekfelügyeletet,
c) gyermekhotelt,
d) egyéb, gyermeknevelést segítő szolgáltatást (pl.: gyermeknevelési
tanácsadást, játék-, eszközkölcsönzést, házi gyermekfelügyeletet)
működtethet, illetve otthoni gyermekgondozást biztosíthat. A bölcsőde által
biztosított külön szolgáltatásokat a gyermek 6. életévének betöltéséig lehet
igénybe venni. A külön szolgáltatások esetén a megbízott köteles
gondoskodni a szakszerű tevékenység ellátásáról, azért a megbízótól külön
díjat nem kérhet, és a megbízó által biztosított támogatást ezen
szolgáltatásokra nem használhatja fel.
A megbízott a bölcsődei tevékenység szervezése során köteles a
15/1998.(IV.30.) NM. rendelet mellékletében meghatározott képesítéssel
rendelkező alkalmazottakat foglalkoztatni.
A megbízott az ellátás biztosításához a 15/1998.(IV.30) NM rendelet 1. sz.
mellékletében meghatározott alkalmazotti létszámot köteles alkalmazni.
2./
A megbízott a bölcsődei alapellátásért a szolgáltatás igénybevevőjétől térítési díjat szedhet, melynek mértékét Gyomaendrőd Város Képviselő-testületének 16/1996.(IX.16.) KT. sz. rendeletben meghatározott módon köteles megállapítani.
A nem alapellátásnak minősülő a szerződés 1./ pontjában meghatározott
külön szolgáltatásokért a megbízott a 133/1997. (VII.29.) Korm. rendelet
11. § (4) bekezdésében meghatározott mértékű térítési díjat állapíthat meg.
3./
A megbízó a megbízottnak a bölcsődei alapszolgáltatás ellátásához minden
beíratott, az alapszolgáltatást igénybe vevő bölcsődés korú gyermek után
havi 10.000,-Ft, azaz Tízezer forint összegű támogatást biztosít, amennyiben
legalább 10 gondozási napot igénybe vesz az ellátott. A támogatás összege
azonban a 3.000.000,-Ft-ot, azaz Hárommillió forintot nem haladhatja meg
az adott költségvetési évben. Az 1998-as költségvetési évben a támogatás
összege nem haladhatja meg az 1.500.000,-Ft-ot, azaz Egymillió-ötszázezer
forintot. A támogatási összeget a megbízott minden tárgyhót követo 10.
napjáig számlázhatja a megbízó felé. A számlához minden esetben
mellékelni kell a szolgáltatást igénybevevők névsorát, melyen fel kell
tüntetni az igénybevevők születési idopontját, valamint a pontos lakcímét.
A megbízott a tárgyhó 15-ig jogosult részszámlát benyújtani a megbízónak,
a fentiekben meghatározott kimutatással.
A megbízó a támogatás mértékét 1999. január 1-től kezdődően az előző évi
támogatás mértékét minden tárgyév első negyedév végéig korrigálja a
statisztikai hivatal által közzétett hivatalos infláció mértékével. Az
igénybevett és a korrigált támogatás közötti különbséget a megbízó
legkésőbb az első negyedév végét követő hónap 15. napjáig köteles a
megbízott számlájára átutalni. A megbízott jogosult a tárgyévben várható,
a költségvetési törvény készítése során a pénzügyminisztérium által előre
jelzett várható infláció mértékének megfelelő összegű támogatás növekedésének kérésére.
A megbízott ezen jogosultságával a költségvetési törvény kihirdetését követő
30 napon belül élhet a megbízó képviselőjénél.
A hivatalos inflációval növelt és az előre jelzett inflációval számolt
támogatások közötti elszámolás a tárgyévet követő év első negyedévét követő
hónap 15. napjáig történik meg.
4./
A megbízó kijelenti hogy a megbízási szerződés teljesülési idejére,figyelemmel arra, hogy a megbízott a megbízótól a bölcsődei feladat ellátási kötelezettségét átvállalja, az állami normatíva igénybevételéről lemond. A megbízott a bölcsődei ellátásért a költségvetési törvényben biztosított normatívát a megbízási szerződés alapján a Békés Megyei Közigazgatási Hivatalon keresztül igényelheti meg, 1998. július 1-től.
5./
A megbízó a megbízott rendelkezésére bocsátja a bölcsődei ellátás
biztosításához a szerződés időtartamára a tulajdonában álló Gyomaendrőd,
Vásártéri ltp-en található, a gyomaendrődi 2924 hrsz. alatt bejegyzett
bölcsődeként használt épületrészt, a szerződés mellékletét képező megosztási
vázrajz szerint. A megbízó a megbízottnak a bölcsődei épületrészt a
szerződés 1. sz. mellékletében felsorolt berendezési és felszerelési tárgyakkal adja át. A megbízott kijelenti, hogy tudomása szerint az épületrésznek rejtett hibája nincs, az épületrész tartozékai, így pl.: a vízvezeték rendszer, a szennyvízrendszer, a fűtési rendszer az elektromos rendszer, a beépített konyhai berendezések szabványosak, a munkavédelmi előírásoknak megfelelőek, a biztonságos és balesetmentes működést biztosítják. A megbízott a megbízás ideje alatt köteles az épületet, annak tartozékait, az átadott berendezési és felszerelési tárgyakat a jó gazda módjára kezelni, azon a szükséges állagmegóvási karbantartási munkákat elvégezni. Az elhasználódó berendezések pótlásáról a megbízott köteles gondoskodni, a saját költsége terhére. A megbízási szerződés megszűnésekor a megbízott köteles az épületrészt annak tartozékait, a berendezési és felszerelési tárgyakat hiánytalanul és az átvételkori állapotnak megfelelő állapotban visszaadni a megbízónak.
A megbízott az épületen átalakítási munkákat csak a megbízó írásbeli
hozzájárulása alapján végezhet, melynek költségviseléséről a feleknek
írásban kell megállapodniuk az átalakítási munkák megkezdése előtt. A
megállapodásban a feleknek rendelkezni kell arról, hogy az átalakítási
munkák megtérítésére a megbízási szerződés megszűnésekor a megbízott
igényt tarthat-e.
A megbízott az átadott épületrészt a berendezési és felszerelési tárgyakat,
valamint az épületrészhez tartozó földterületet, csak a bölcsődei ellátás
céljára használhatja. A megbízott köteles az átadás idopontjától kezdődően
az épületrészre a berendezési és felszerelési tárgyakra megfelelő biztosítási
szerződést kötni, melyet köteles a megbízási szerződés aláírását követő 15
napon belül a megbízottnak bemutatni. A megbízó a megbízott előzetes
értesítését követően jogosult ellenőrizni az átadott épületrész a berendezési
és felszerelési tárgyak, valamint a földterület használatát azok karbantartását.
6./
A megbízott a megbízás ideje alatt köteles biztosítani az épületnek a 2. sz.
Óvoda kezelésében álló részére a szükséges energia, víz, és fűtésellátást. A
megbízott a 2. sz. Óvoda részére biztosított az előző mondatban
meghatározott szolgáltatásért az igénybevevőtől követelheti a költségeinek
megtérítését a megbízó által elkészített szakvéleményen alapuló költség
megosztása szerint. A megbízott kijelenti, hogy a költségmegosztást ismeri
a megbízási szerződés aláírásakor. A megbízott saját költsége terhére
jogosult a megbízás ideje alatt új szakértői véleményt beszerezni, és ezek
alapján a megbízótól ismételt költségmegosztást kérni.
Mindkét épületrészt érintő a szerződés 6./ pontjának első mondatában
meghatározott szolgáltatásokkal kapcsolatos karbantartási, felújítási munkákat a megbízott köteles bejelenteni a megbízónak, valamint a 2. sz. Óvoda vezetőjének, aki köteles ezen munkák elvégzését tűrni, és a használat
arányában a költségeket viselni.
A megbízott bejelentési kötelezettségének olyan idopontban köteles eleget
tenni, hogy az óvoda vezetője az óvodai szolgáltatás folyamatos biztosítása
érdekében a szükséges szervezési munkákat elvégezhesse. A bejelentési idő
nem lehet rövidebb 15 napnál.
7./
A megbízott köteles az épületben az óvodai szolgáltatást igénybe vevők
részére az önkormányzat által rendeletében meghatározott rezsiköltség
figyelembevételével az óvodai igényeknek megfelelo konyhai szolgáltatást
biztosítani. Az óvoda a szolgáltatásra vonatkozó igényét minden tárgyhót
megelőző 15. napjáig köteles jelezni a megbízottnak, míg az elkészítendő
mennyiségre való konkrét megrendelését, az óvoda úgy köteles jelenteni a
megbízottnak, hogy a szükséges előkészületi munkákat meg tudja tenni. A
szolgáltatás teljesítését a megbízott nem tagadhatja meg, amennyiben az
óvoda vezetője megfelelő időben jelzi az igénybevétel szándékát,
amennyiben mindezek ellenére a megbízott nem teljesít, úgy köteles
megtéríteni az óvoda részére az étkezés más módon történő biztosításával járó
többletköltségeket.
8./
A megbízó a szerződés 1./ pontjában meghatározott idő lejárta előtt az
alábbiakban meghatározott rendkívüli okok miatt mondhatja fel a szerződést,
úgy hogy a felmondás előtt köteles írásban felhívni a megbízottat a
szerződésszerű teljesítésre, és amennyiben a megbízott az írásbeli felszólítást követő 15 napon belül nem teljesít, úgy a 15 napos határidő leteltét követő 30. napra mondhatja fel a megbízó a szerződést. Amennyiben a megbízó a megbízási szerződést az alábbiakban meghatározott rendkívüli okok miatt mondja fel, a megbízott köteles megtéríteni, a bölcsődei ellátás megbízó általi ellátásával kapcsolatos minden igazolt költségét.
A megbízó rendkívüli felmondással élhet, amennyiben a megbízott a
bölcsődei férőhelyek biztosításánál a szolgáltatást igénybevevők között
szociális faji, felekezeti szempontból hátrányos megkülönböztetést tesz. A
megbízott a bölcsődei szolgáltatás biztosításánál nem biztosítja a 15/1998.
(IV.30.) NM rendelet mellékletében meghatározott képesítésű dolgozók
foglalkoztatását, és a dolgozói létszámot nem a 15/1998.(IV.30.) NM.
rendelet 1. sz. mellékletében meghatározottak szerint biztosítja. A megbízott
a bölcsődei szolgáltatás teljesítését nem a szerződés 1./ pontjában
meghatározott jogszabályok és nem az Országos Család- és Gyermekvédelmi
Intézet által kiadott módszertani levél szerint teljesíti.
A megbízott az átadott épületrészt nem a bölcsődei alapellátásra, és nem a
szerződés 1./ pontjában meghatározott külön szolgáltatások biztosítására
használja. A bölcsődei szolgáltatás végzését másnak átengedi, és az
épületrészt bérletbe adja. A megbízott a szerződés 6./ és 7./ pontjaiban
meghatározott szolgáltatásokat a 2. sz. Óvoda felé nem teljesíti. A térítési
díjat nem a szerződés 2./ pontjában meghatározott jogszabályok
figyelembevételével határozza meg.
A megbízott az épületrész karbantartásával és felújításával kapcsolatos, a
szerződés 5./ pontjában meghatározott munkálatokat elmulasztja, és mindez
a bölcsőde épületének fennmaradását veszélyezteti.
9./
A megbízott rendkívüli felmondással élhet írásban, olymódon, hogy a
megbízót szerződésszerű teljesítésre hívja fel, a felhívás kézhezvételét követő 15 munkanaptól számított 30 munkanap elteltével az alább meghatározottak miatt:
A megbízó a támogatást nem a szerződés 3./ pontjában meghatározottak
szerint biztosítja. A megbízó a 5./ pontban meghatározott épületrész
valamint annak tartozékainak rejtett hibái kijavításáról az erről szóló írásbeli értesítés kézhezvételét követő 15 napon belül a szükséges intézkedést nem teszi meg, és a hiba 60 napon belül nem kerül kijavításra. A felek megállapodnak, hogy a rejtett hiba kijavításaként fogadják el, ha a megbízó a megbízott részére más olyan épületet biztosít, mely alkalmas a bölcsődei szolgáltatás biztosítására, és az ebből eredő költségeit a megbízottnak biztosítja.
A megbízott a szerződés 9./ pontjában meghatározott okok szerinti
rendkívüli felmondása esetén követelheti a megbízótól, hogy térítse meg a
bölcsődei szolgáltatás biztosítására fordított és a térítési díjakból és a
normatív támogatásból meg nem térülő igazolt költségeit, valamint
biztosítson olyan összegű kártérítést mely azonos a tárgyévi támogatással,
melyet az önkormányzat köteles lenne biztosítani.
10./
A megbízott kijelenti, hogy a bölcsődei szolgáltatás teljesítéséről a megbízó
írásos kérésére 15 napon belül írásban beszámol, egyébként minden tárgyévről a következő év január 15-ig írásbeli beszámolót készít, melyet a megbízó képviselője köteles a Képviselő-testület februárjában esedékes ülése
elé terjeszteni.
11./
A megbízó kijelenti, amennyiben a szerződés 1./ pontjában meghatározott
idő eltelik, és a megbízott a szerződésben vállalt kötelezettségeit megfelelően teljesíti, úgy vele határozatlan idejű szerződést köt.
A felek által a szerződésben nem szabályozott kérdésekre a PTK. az 1993.
évi III. tv. az 1997. évi XXXI. tv. valamint a végrehajtásuk tárgyában
kiadott rendelkezések az irányadóak.
A megbízott kijelenti, hogy a szerződésben meghatározott szolgáltatásra
vonatkozó külön jogszabályokat és szakmai követelményeket, az adatkezelés
és az adatvédelem szabályait, a nyilvántartási kötelezettségeket ismeri és
betartja.
A felek a szerződést átolvasás és közös megértelmezést követően, mint
akaratukkal mindenben egyezőt aláírják.
Gyomaendrőd, 1998. június
Lázárné Varjú Judit
megbízott
dr. Dávid Imre
polgármester
Határidő: 1998. július 01
Felelős:Dr. Dávid Imre polgármester
II./
Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete az
"Allamháztartásról" szóló 1992. évi XXXVIII. tv. - Aht. - 90. §. (1)
bekezdés c.) pontjában foglaltaknak megfelelően 1998. július 01-i hatállyal
a Városi Bölcsőde intézményt megszünteti.
MEGSZÜNTETő OKIRAT
1)Az intézmény neve:Városi Bölcsőde
2)Székhelye:5500 Gyomaendrőd, Vásártéri ltp.
3)Felügyeleti szerve:Gyomaendrőd Város Önkormányzat
Képviselő-testülete
4)Megszüntető szerv neve:5500 Gyomaendrőd Város Önkormányzat
Képviselő-testülete
5)A megszüntetett intézmény vagyoni jogaiért és kötelezettségeiért
Gyomaendrőd Önkormányzata áll helyt.
6/ A munkáltatói jogok tekintetében az 1992. évi XXXIII. tv. (Kjt.) 25/A. §. (1) bekezdése és a 25. §. (1) bekezdés c.) pontja alapján:
A közalkalmazotti jogviszony a munkáltató jogutód nélküli megszűnésével szűnik meg, mert a munkáltató fenntartója nem állami szervnek, vagy
helyi önkormányzatnak adja át a szolgáltatás szervezésének jogát. A közalkalmazotti jogviszony az átadás napján, 1998. Június 30-án szűnik meg.
1)A Képviselő -testület utasítja a Polgármestert, hogy az intézmény
megszüntető okirat megküldésével a TAKISZ-t a törzskönyvi nyilvántartásból történő törlés érdekében értesítse.
2)Az intézmény megszüntetésével egyidejűleg Gyomaendrőd Város Önkormányzat
Képviselő-testület 12/1998. (I.29.) KT. számú határozata és
a 107/1998. (IV.30.) KT. számú határozat 1.) pontja hatályát
veszti.
Határidő:1998. július 01.
Felelős:Dr. Dávid Imre polgármester
III./
A bölcsőde 1998. július 01-től vállalkozási formában történő működtetése, valamint a Városi Bölcsődei intézmény megszüntetése miatt Bela Imréné jelenlegi bölcsődevezető határozott idejű vezetői megbízása 1998. július 01-től lejár, mivel a működési forma ezen időponttól változik meg.
Határidő:1998. július 01.
Felelős:Dr. Dávid Imre polgármester
IV./
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete a Városi Bölcsőde
nyitvatartásának szüneteltetését 1998. június 29-én és 30-án a leltározás
zavartalan elvégzése miatt engedélyezi.
Határidő:értelem szerint
Felelős:Dr. Dávid Imre polgármester
V./
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete a Városi Bölcsődét 1998. Július hó 1. Napjától Lázárné Varjú Judit vállalkozóval kötött megbízásos szerződés alapján vállalkozási formában működteti.
A Bölcsőde 9 fő közalkalmazotti jogviszonya 1998. június 30. napjával megszűnik.
A megszűnésből későbbiekben keletkező megtakarítást az önkormányzat által továbbra is foglalkoztatott közalkalmazottak bérfejlesztésére kerül felhasználásra.
A képviselő-testület utasítja a polgármestert, hogy a megszűnés miatt 1998-ban jelentkező többletköltség megtérítésére nyújtson be pályázatot a Békés Megyei TAKISZ-hoz.
Határidő: a pályázati feltételek szerint
Felelős: Dr. Dávid Imre polgármester