212/2005. (IX. 29.) Képviselő-testületi határozat
Tárgy: Hivatali SzMSZ módosítása

Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete

212/2005. (IX. 29.) KT sz. határozata

 

Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete a 3/2001. (I. 25.) KT határozattal megállapított Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatát (a továbbiakban: Hivatali SzMSz) az alábbiakban módosítja és kiegészíti.

1.) A Hivatali SzMSz I. fejezet 1) pontja helyébe a következő rendelkezés lép.

1.) A költségvetési szerv azonosító adatai:

Megnevezése: Városi Polgármesteri Hivatal

Székhelye: Gyomaendrőd, Szabadság tér 1. Szám

A székhelyen kívüli további működési helyek:

Kirendeltség: 5502 Gyomaendrőd, Fő út 2. szám

Közösségi Ház 5502 Gyomaendrőd, Blaha út 21.sz.

Tájház 5502 Gyomaendrőd, Sugár út 20.sz.

Polgárvédelem 5500 Gyomaendrőd, Vízműsor 2. sz

Cigány Közösségi Ház Kisebbségi önkorm. székhelye 5502 Gyomaendrőd, Fő út 80. sz.

A részben önálló költségvetési szervek működési helye:

Városi Könyvtár 5500 Gyomaendrőd Kossuth út 50.sz.

Városi Családsegítő Központ 5502 Gyomaendrőd Fő út 2. sz.

Városi Zene és Művészeti Iskola 5500 Gyomaendrőd, Kisréti út 27. sz.

Vállalkozói szerződéssel, és megállapodással működő szervezeti egységek telephelyek:

Katona József Művelődési Központ 5500 Gyomaendrőd, Kossuth út 9.sz.

Piac Iroda 5500 Gyomaendrőd ,Pásztor J. út 35/1. sz.

5502 Gyomaendrőd, Damjanich 1/1 sz.

Városi Sportcsarnok 5500 Gyomaendrőd, Szabadság tér 1/1 sz.

Ifjúsági Tábor 5500 Gyomaendrőd, Vidovszky B. út

Tourinform Iroda 5500 Gyomaendrőd, Fő út 173/179 sz.

Orvosi ügyelet Dr. Abdul- Hamid Nabil vállalkozó 5600 Békéscsaba Dobozi út 47-49 sz.

Szivárvány Gyermekkert Szociális Oktató Kht. 5500 Gyomaendrőd, Vásártéri ltp.

Százszorszép Óvodai Oktató Kht. 5500 Gyomaendrőd, Kossuth út 7.sz

Szmola Óvodai Oktató Kht. 5500 Gyomaendrőd, Fő út 85. sz.

Szabó Istvánné Óvodai Oktató Kht. 5502 Gyomaendrőd, Selyem út 101.sz.

Csemetekert Óvodai Oktató Kht. 5502 Gyomaendrőd, Blaha út 8.sz.

Szmola Óvodai Oktató Kht. 5502 Gyomaendrőd, Szabadság út 6.sz.

Tulipános Óvodai Oktató Kht. 5502 Gyomaendrőd, Polyákhalmi út 1.sz

Margaréta Óvodai Kht. 5500 Gyomaendrőd Jókai út

 

Jogelődje: Városi Tanács Végrehajtó Bizottsága 5500 Gyomaendrőd, Szabadság tér 1. szám

Államháztartási azonosító száma: 346612

Adószáma: 15346614-2-04

KSH azonosító száma: 15346614-7511321-04

Bankszámla számok:

A költségvetés végrehajtására szolgáló számlaszámmal kapcsolatos adatok:

A számlavezető pénzintézet neve: Endrőd és Vidéke Takarékszövetkezet Gyomai kirend.

A számlavezető pénzintézet címe: 5500 Gyomaendrőd Kossuth út 30.sz.

A fő bankszámla megnevezése és száma:

- költségvetési elszámolási főszámla, száma: 53200125-11062402

Alszámlák megnevezései és számai:

- állami hozzájárulások számla, száma: 53200125-11063692

- Cigány Kisebbségi Önkorm. Számla száma: 53200125-11063647

- Cigány Kisebbség Tanoda számla 53200125-11068147

- Német Kisebbségi Önkorm. Számla száma: 53200125-11063654

- Városi Gond. Központ bev. Gyoe. Számla szám: 53200125-11063661

- Gondozási Központ 53200125-11063991

- Kis Bálint Általános Iskola 53200125-11063977

- Kner Imre Gimnázium 53200125-11063984

- Rózsahegyi Kálmán Általános Iskola 53200015-11063946

- Városi Egészségügyi Intézmény 53200125-11064002

- Gye.V. Viziközmű Beruházási számla 53200125-11063702

- Gye.V. Bérlakások Ért. Számla 53200125-11063678

- Gye.Önk. szoc.bérlakás alszámla 53200125-11063685

- Gyoe. Önk. Kis B. beruh. Lebony. szla. 53200125-11063733

- Gyoe. Önk. Családsegítő Kp. Pály. Elsz. 53200125-11063740

- Gyoe. Önk. Szennyvíz csat elsz. szla. 53200125-11063757

- Szennyvíz ber. KAC lebony szla. 53200125-11063764

- Kőrös völgyi telep reg. Szúnyog szla. 53200125-11063771

- Vegyes elkülönített számla 53200125-11063788

- Építményadó számla 53200125-11063795

- Telekadó számla 53200125-11063805

- Magánszemélyek kommunális adója számla 53200125-11063812

- Vállalkozók kommunális adója számla 53200125-11063829

- Idegenforgalmi adó számla 53200125-11063836

- Iparűzési adó számla 53200125-11063843

- Termőföld bérbeadásából szárm. Jöv.szla. 53200125-11063850

- Gépjárműadó számla 53200152-11063867

- Egyéb bevételi számla 53200125-11063874

- Bírság számla 53200125-11063908

- Pótlék számla 53200125-11063898

- Mezőőri járulék beszedése számla 53200125-11063881

- Idegen bevételek számla 53200125-11063915

- Talajterhelési díj bev számla 53200125-11067830

- Gye. Város letéti számla 53200125-11063719

- Illeték beszedési számla 53200125-11068673

Otp Gyomaendrőd számlavezető pénzintézet

- Lakásépítési alap számla 11733120-20001649”

 

2.) A Hivatali SzMSz I. fejezete kiegészül az alábbi 13)-17) pontokban foglalt rendelkezésekkel.

„13) A Hivatali SzMSz 18. számú melléklete tartalmazza:

- Az állami feladatként ellátott alaptevékenységet, benne elhatároltan a kisegítő, kiegészítő tevékenységeket, valamint az azokat meghatározó jogszabály(ok) megjelölését.

- Az alaptevékenységek forrásait;

- Az alaptevékenység feladatmutatóit.

- Az egyes feladatok, tevékenységek forrásait;

14) A Hivatali SzMSz 19. számú melléklete tartalmazza:

- A gazdasági társaságban való részvételnek a részletes - alaptevékenységtől elhatárolt - felsorolását;

15) A költségvetési szerv vezetési struktúráját és működésének rendszerét a 20. számú melléklet tartalmazza.

16) A költségvetési szervhez rendelt részben önállóan gazdálkodó költségvetési szervekkel kapcsolatos szabályozást a Hivatali SzMSz 21. számú melléklete tartalmazza.

17) A költségvetési tervezéshez és beszámoláshoz kapcsolódó munkafolyamatok, dokumentumok, határidőket, a feladatellátásért és ellenőrzésért felelős személyek részletes szabályait a 22. számú melléklet határozza meg.”

18) A feladatellátás rendjének részletes szabályait a 23. számú melléklet határozza meg.”

 

3.) A Hivatali SzMSz I. fejezet 8.) pontja helyébe a következő rendelkezés lép.

8./ Szervezeti felépítése:

 

a.) Adó Osztály

 

b.) Hatósági Osztály

  1. Általános igazgatási iroda

  2. Okmányiroda

  3. Építéshatóság

 

c.) Humánpolitikai Osztály

  1. Szociális iroda

  2. Intézmény felügyeleti iroda

  3. Gyámhivatal

 

d.) Pénzügyi Osztály

 

e.) Titkárság (közvetlen polgármesteri és jegyzői irányítás alatt áll)

  1. Tisztségviselői titkárság

  2. Térség menedzseri iroda

  3. Kirendeltség

 

f.) Városüzemeltetési és Vagyongazdálkodási Osztály

  1. Városüzemeltetési iroda

  2. Vagyonkezelő iroda

  3. Mezi őrszolgálat

  4. Közterület-felügyelet

 

4.) Ahol a Hivatali SzMSz Pénzügyi és Vagyongazdálkodási Osztályt vagy Város üzemeltetési Osztályt említ, azon a továbbiakban „Pénzügyi Osztály” illetve „Városüzemeltetési és Vagyongazdálkodási Osztály” megnevezést kell érteni és a vagyonkezelésre vonatkozó részletes feladatok felsorolását ez utóbbi osztálynál kell feltüntetni.

 

5.) A Hivatali SzMSz II. fejezet 6.) d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép.

d.) A Hivatal osztályvezetői, ügyintézői az Ügyrend mellékletében foglalt kiadmányozási jog gyakorlása során az alábbi kör- és fejbélyegzőt használhatják.

"Gyomaendrőd Város Polgármesteri Hivatala" középen a köztársaság címere

"Gyomaendrőd Város Polgármesteri Hivatala Gyomaendrőd, Szabadság tér 1. Pf.: 3. Tel.: (66) 386-122 Fax: (66) 283-288

Web site: www.gyomaendrod.hu"

 

5.) A hivatali SZMSZ II. a Hivatal működése fejezetének az Osztályok részletes feladatait rögzítő rendelkezésekben a „Közterület foglalás engedélyezése” feladatkör az Építéshatóságtól átkerül a Városüzemeltetési és Vagyongazdálködási Osztály feladatkörébe továbbá ez utóbbi osztály feladatköre kibővül az alábbi feladat- és hatáskörökkel:

„- a közterületek jogszerű használatának, a közterületen folytatott engedélyhez, illetve útkezelői hozzájáruláshoz kötött tevékenység szabályszerűségének ellenőrzése;

- a közterület rendjére és tisztaságára vonatkozó jogszabály által tiltott tevékenység megelőzése, megakadályozása, megszakítása, megszüntetése, illetve szankcionálása;

- közreműködés a közterület, az épített és a természeti környezet védelmében;

- közreműködés a közrend, a közbiztonság védelmében;

- közreműködés az önkormányzati vagyon védelmében;

- közreműködés a köztisztaságra vonatkozó jogszabályok végrehajtásának ellenőrzésében;

- közreműködés állat-egészségügyi és ebrendészeti feladatok ellátásában.”

 

6.) A Hivatali SZMSZ valamennyi fejezete és azok rendelkezései egytől kezdődő folyamatos sorszámozást kapnak. Az összes eddigi hivatkozást az újraszámozás szerint kell majd értelmezni.

7.) A Hivatali SzMSz 18-23. számú mellékleteként az alábbi rendelkezések lépnek be.

 

18. számú melléklet a Hivatali SzMSzhez

 

Az állami feladatként ellátott alaptevékenységek, benne elhatároltan a kisegítő, kiegészítő tevékenységeket, valamint az azokat meghatározó jogszabály(ok) megjelölése

Alaptevékenység

Alaptevékenységen belül a kisegítő, kiegészítő tevékenység megnevezése

Az alapte-vé-keny-ségre vonat-kozó jogsza-bály

Az alaptevékenység forrásai (Ha a forrás nem elegendő más sajátforrás kerül felhasználásra)

Az alaptevékenység feladatmutatója

Száma

Neve

 

 

 

 

 

01401-2

Növénytermelési, kertészeti szolgáltatás

Növényterm. Szolg.

 

szolgáltatás bevétele

-

 

01402-3

Állattenyésztési szolgáltatás

Díjazás alapján végzett szolg.

 

szolgáltatás bevétele

-

 

01403-4

Kisegítő mezőgazdasági szolgáltatás

Parkosítás, zöldterületek gondozása, közterület füvesítés, faápolás

 

szolgáltatás bevétele

-

 

02021-5

Erdőgazdálkodási szolgáltatás

 

 

szolgáltatás bevétele

-

 

22121-4

Lapkiadás

 

 

támogatás

-

 

45101-7

Magasépítőipar

 

 

a kivitelezéshez, fenntartáshoz kapott bevételek (pályázatok, egyéb külső források.

-

 

45201-4

Mélyépítőipar

Utak, vasutak, hidak, vízi építmények, alagutak, föld alatti építmények kivitelezése és fenntartása

 

a kivitelezéshez, fenntartáshoz kapott bevételek (pályázatok, egyéb külső források.

-

 

45202-5

Helyi közutak, hidak, alagutak létesítése, felújítása

Helyi közutak, hidak, alagutak létesítése, felújítása

Ötv.

a létesítéshez, felújításhoz kapott bevételek (Pl: pályázatok)állami tám.

-

 

55131-5

Diákotthoni, kollégiumi szálláshely nyújtás

Kollégium, diákotthon fenntartási költségei, felujítás, fejlesztési kiadások

Ötv., Okt. törvény

beszedett térítési díjak, normatív állami támogatás

kollégiumi, externátusi elhelyezésben részesülők száma (fő)

 

55132-6

Diákotthoni Kollégiumi szálláshely nyújtás sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók számára

Kollégium, diákotthon fenntartási költségei,felújítás fejlesztési kiadások

Őtv. Okt. tv

beszedett térítési díjak , normatív állami támogatás

Elhelyezésben részesülők száma

 

55231-2

Óvodai Intézményi közétkeztetés

Óvodás gyermekek szervezett intézményi étkeztetése.

Ötv. Okt. tv.

beszedett térítési díjak , normatív állami támogatás

Élelmezési napok száma

 

55232-3

Iskolai intézményi közétkeztetés

Szervezett intézményi étkeztetés tanulóknak

Ötv. Okt. tv

beszedett térítési díjak , normatív állami támogatás

Élelmezési napok száma

 

55233-4

Kollégiumi intézményi közétkeztetés

Szervezett kollégiumi étkeztetés

Őtv. Okt. tv.

beszedett térítési díjak , normatív állami támogatás

Élelmezési napok száma

 

55241-1

Munkahelyi vendéglátás

Felnőtt vendég étkeztetés

 

Beszedett díjak

 

 

52691-5

Egyéb nem bolti kereskedelem

Tankönyvforgalmazás

Ötv., Okt. törvény

beszedett díjak, normatív állami támogatás

Részesülők száma, saját bevétel(fő)

 

55136-0

Otthoni ellátás keretében biztosított különleges (gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai) gondozás

 

Ötv., Okt. törvény

Norm. Tám.

ellátásban részesülők száma (fő)

Alaptevékenység

Alaptevékenységen belül a kisegítő, kiegészítő tevékenység megnevezése

Az alapte-vé-keny-ségre vonat-kozó jogsza-bály

Az alaptevékenység forrásai (Ha a forrás nem elegendő más sajátforrás kerül felhasználásra)

Az alaptevékenység feladatmutatója

 

Száma

Neve

 

 

 

 

 

63121-1

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

Közút fenntartás, híd fenntartás, alagút fenntartás, autóbusz végállomások, buszmegállók fenntartása

Ötv.

pályázatok, egyéb külső és belső forrás állami tám.

-

 

63321-5

Utazásszervezés, idegenvezetés

Tourinform Iroda

 

a szolgáltatások bevételei

-

 

70101-5

Saját vagy bérelt ingatlan hasznosítása

ingatlan adás-vétel, ingatlan bérlet, ingatlan üzemeltetés, kezelés

 

bérleti díjak

-

 

75115-3

Önkormányzatok igazgatási tevékenysége

hivatal, hatósági igazgatási társulás tevékenysége

Ötv., Hatásköri törvény

igazgatási bevételek

-

 

75114-2

Körzeti igazgatási tevékenység

Gyámügy,

 

a tevékenység bevétele

-

 

75116-4

Helyi kisebbségi önkormányzatok igazgatási tevékenysége

Cigány ,német kisebbség

Ötv., Hatásköri törvény

igazgatási bevételek

-

 

75166-9

Tűzvédelem, katasztrófa elhárítás

tűzoltás, tűz elleni védekezés, műszaki mentés, katasztrófa elhárítás

Ötv.

támogatások

-

 

75167-0

Polgári védelmi tevékenység

elemi csapás elhárítása polgárvédelem

1993. évi CX. tv.

támogatások

-

 

Alaptevékenység

Alaptevékenységen belül a kisegítő, kiegészítő tevékenység megnevezése

Az alapte-vé-keny-ségre vonat-kozó jogsza-bály

Az alaptevékenység forrásai (Ha a forrás nem elegendő más sajátforrás kerül felhasználásra)

Az alaptevé-kenység Feladatmuta-tója

 

Száma

Neve

 

 

 

 

 

75175-7

Önkormányzati intézmények ellátó, kisegítő szolgálatai

 

 

a szolgálat bevételei

-

 

75176-8

Intézményi vagyon működtetése

vagyonüzemeltetés, pénzügyi, számviteli tevékenység, gondnoki tevékenység, takarítás, karbantartás, gépjármű üzemeltetés, szállítás, raktározás

 

a tevékenység során a meglévő kapacitás kihasználásával kapcsolatos bevételek: bérleti díj, szállítási díj, stb. norm. Tám.

-

 

75177-9

Szakmai tevékenységet irányító és kisegítő szolgáltatás

 

 

a szolgáltatás bevételei, áll.tám.

-

 

75179-1

Máshová nem sorolható szervek tevékenysége

 

 

a tevékenység bevétele

-

 

75183-4

Vízkárelhárítás

vízkárrendezés, árvíz és belvízvédelem, folyó és tószabályozás

Ötv.

támogatások, pályázatok, más belső forrás

-

 

75184-5

Város- és községgazdálkodás szolgáltatás

helyi közlekedés, piaci vásári tevékenység, egyéb város és községgazdálkodási tevékenység

Övt.

piaccal, vásári tevékenységgel kapcsolatos bevétel (bérleti díjak, hely-jegyek)

-

 

75185-6

Települési vízellátás és vízminőség- védelem

ivóvíz

Ötv.

Vízdíjak, állami tám.

-

75187-8

Közvilágítási feladatok

 

Ötv.

Állami tám.

-

 

75192-2

Önkormányzatok elszámolása

 

 

jogszabály szerint

-

 

75196-6

Önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társ. feladatra nem tervezhető elszámolása

 

 

jogszabály szerint

-

 

75199-9

Finanszírozási műveletek elszámolása

Költségvetési hiány finanszírozás, pénzügyi műveletei

Áht. 8/a

 

 

 

80111-5

Óvodai nevelés,

Óvodai nevelés, iskolai életmódra felkészítés

Ötv., Okt. törvény

normatív hozzájárulás, más saját forrás

Óvodai nevelést igénylők létszáma (fő)

 

80121-4

Általános Iskolai nappali rendszerű nevelés, oktatás

1-8 évf. okt.

Ötv., Okt. törvény

normatív hozzájárulás, más saját forrás

tanulók létszáma (fő)

 

80122-5

Sajátos nevelési igényű tanulók nappali rendszerű általános iskola nevelése, oktatása.

1-8.évf. tan sajátos nev tan.

Ötv., Okt. törvény

normatív hozzájárulás, más saját forrás

tanulók létszáma (fő)

 

Alaptevékenység

Alaptevékenységen belül a kisegítő, kiegészítő tevékenység megnevezése

Az alapte-vé-keny-ségre vonat-kozó jogsza-bály

Az alaptevékenység forrásai (Ha a forrás nem elegendő más sajátforrás kerül felhasználásra)

Az alaptevé-kenység Feladatmuta-tója

 

Száma

Neve

 

 

 

 

 

80123-6

Általános iskolai felnőttoktatás

 

Ötv., Okt. törvény

normatív hozzájárulás, más saját forrás

tanulók létszáma (fő)

 

80131-3

Alapfokú művészet - oktatás

 

Ötv., Okt. törvény

normatív hozzájárulás, más saját forrás

az alapfokú művészetoktatásban résztvevők létszáma (fő)

 

80214-4

Nappali rendszerű, gimnáziumi nevelés oktatás

 

Ötv., Okt. törvény

normatív hozzájárulás, más saját forrás

tanulók létszáma (fő)

 

80217-7

Nappali rendszerű szakközépiskolai nevelés,oktatás

9-12 évf. tan szakközép nev.

Ötv., Okt. törvény

normatív hozzájárulás, más saját forrás

Tanulók száma (fő)

 

80402-8

Iskolarendszeren kívüli szakmai oktatás

 

Ötv., Okt. törvény

vizsgadíjak, oktatásért fizetett térítés

óvodai nevelést igénylők létszáma (fő)

 

80511-3

Napközi-otthoni és tanulószobai ellátás

 

Ötv., Okt. törvény

állami hozzájárulás, más egyéb forrás

foglalkozásokon résztvevők létszáma (fő)

 

80512-4

Nappali rendszerű iskolai okt. résztvevő gyerm. Tanulók, koll nevelése okt.

Kollégiumi foglalkozás

Őtv. Okt. tv

állami hozzájárulás, más egyéb forrás

Elhelyezettek száma, férőhelyek sz.

 

80513-5

Nappali rendszerű isk. okt. résztvevő saj. Nev igényű gyerm. Tan. Koll. nevelése oktatása.

Sajátos nev tanulók kollégiumi foglalkozása

Őtv. Okt. tv

állami hozzájárulás, más egyéb forrás

Elhelyezettek száma, férőhelyek sz.

 

80521-2

Pedagógiai szolgálat

Családsegítő központ gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés, gondozás, nevelési tanácsadás, logopédiai ellátás, pályaválasztási tanácsadás stb.

Okt. törvény

állami hozzájárulás, más egyéb saját forrás

szakszolgálati ellátásra jogosult gyermekek, tanulók létszáma (fő)

 

80591-5

Oktatási célok és egyéb feladatok

 

 

a feladattal kapcsolatos bevételek és támogatás

-

85121-9

Háziorvosi szolgálat

 

Ötv.

OEP finanszírozás

szolgálatok száma (db)

 

85123-1

Kisegítő alapellátási szolgáltatások

fizikoterápia, kislabor

 

OEP finanszírozás

-

 

85124-2

Járó betegek gondozóintézeti ellátása

 

 

OEP finanszírozás

napi szakorvosi órák száma (óra)

 

85127-5

Járó betegek szakorvosi ellátása

 

 

OEP finanszírozás

napi szakorvosi órák száma (óra)

 

85129-7

Védőnői szolgálat

 

Ötv.

OEP finanszírozás

-

 

85131-8

Közegészségügyi és járványügyi ellátás

járványok megelőzése

 

OEP finanszírozás

-

 

Alaptevékenység

Alaptevékenységen belül a kisegítő, kiegészítő tevékenység megnevezése

Az alapte-vékeny-ségre vonat-kozó jogsza-bály

Az alaptevékenység forrásai (Ha a forrás nem elegendő más sajátforrás kerül felhasználásra)

Az alaptevé-kenység Feladatmuta-tója

 

Száma

Neve

 

 

 

 

 

85191-2

Anya-, gyermek- és csecsemővédelem

anyavédelem, gyermekvédelem, csecsemővédelem, szakorvosi szolgálat, iskola egészségügyi tevékenység

 

OEP finanszírozás

-

 

85196-7

Egészségügyi ellátás egyéb feladatai

Liget Fürdő gyógyászat

 

saját forrás

-

 

85314-7

Nevelőotthoni és nevelőintézeti ellátás

gondozási díj

Gyermekv. tv.

térítési díj bevétel és saját forrás

férőhelyek száma (db)

 

85316-9

Fogyatékosok ápoló-gondozó otthonaiban történő ellátása

 

Szoc. tv.

állami hozzájárulás és egyéb saját forrás

férőhelyek száma (db)

 

85317-0

Ápoló-gondozó otthoni és rehabilitációs intézményi ellátás

 

Szoc. tv.

állami hozzájárulás és egyéb saját forrás

férőhelyek száma (db)

 

85318-1

Átmeneti elhelyezést biztosító ellátások

 

Szoc. tv.

térítési díj bevétel, állami hozzájárulás és saját forrás

férőhelyek száma (db)

 

85319-2

Egyéb szociális ellátás szállásnyújtással

 

Szoc. tv.

térítési díj bevétel, állami hozzájárulás és saját forrás

férőhelyek száma (db)

 

85321-3

Bölcsődei ellátás

 

Szoc. tv.

térítési díj bevétel, állami hozzájárulás és saját forrás

férőhelyek száma (db)

 

85323-3

Házi segítségnyújtás

 

Ötv.

térítési díj bevétel, állami hozzájárulás és saját forrás

körzetek száma (db)

 

85324-4

Családsegítés

családsegítő szolgálat, családsegítő központ, gyermekjóléti szolgálat,

Ötv., Szoc. tv.

térítési díj bevétel, állami hozzájárulás és saját forrás

-

 

85325-5

Szociális étkeztetés

 

Ötv., Szoc. tv.

térítési díj bevétel, állami hozzájárulás és saját forrás

-

 

85326-6

Nappali szociális ellátás

 

Szoc. tv.

térítési díj bevétel, állami hozzájárulás és saját forrás

férőhelyek száma (db)

 

85331-1

Rendszeres szociális pénzbeli ellátások

Időskorúak járadéka, ápolási díj, rendszeres lakásfenntartási támogatás rendszeres szociális segély, adósság csökkentési tám

Ötv., Szoc. tv.

állami támogatás és saját forrás

rendszeres segélyezettek száma -

Alaptevékenység

Alaptevékenységen belül a kisegítő, kiegészítő tevékenység megnevezése

Az alapte-vékeny-ségre vonat-kozó jogsza-bály

Az alaptevékenység forrásai (Ha a forrás nem elegendő más sajátforrás kerül felhasználásra)

Az alaptevé-kenység Feladatmuta-tója

 

Száma

Neve

 

 

 

 

 

85332-2

Rendszeres gyermekvédelmi támogatás

Gyvt, nevelési segély

Ötv., Szoc. tv.

állami támogatás és saját forrás

Segélyezettek száma -

 

85333-3

Munkanélküli ellátások

Aktív korú munkanélk.jövpótló tám

Őtv. Szoc.tv.

állami támogatás és saját forrás

Segélyezettek száma

 

85334-4

Eseti pénzbeli szoc. ellátások

Eseti juttatások átm.segély, temetési segély, közgyógyell. Mozgáskorl. Tám.

Őtv. Szoc.tv.

állami támogatás és saját forrás

Segélyezettek száma

 

85335-5

Eseti pénzbeli gyermekvédelmi ellátások

Rendkívűli gyvt, egyéb gyermek tám.

Őtv. Szoc.tv.

állami támogatás és saját forrás

Segélyezettek száma

 

90111-6

Szennyvízelvezetés és kezelés

szennyvíz elvezetés, szennyvíztisztítás, csapadékvíz gyűjtése, elvezetése

Ötv. 2000. évi LXIII

a tevékenység bevétele

-

 

90121-5

Településtisztasági szolgáltatás

szennyvízrendszerhez nem tartozó csatornák, csatornarendszerek tisztítása, települési folyékony hulladék gyűjtése, szállítása, ártalmatlanítása

Ötv. 2000. évi LXIII

a tevékenység bevétele

-

 

90211-3

Települési hulladékok kezelése, köztisztasági tevékenység

Kommunális Hulladék lerakó szilárd hulladék gyűjtése, elszállítása, tárolása, ártalmatlanítása, elhelyezése, hasznosítása, lomtalanítás, közterületek tisztítása, hó- és síkosság mentesítés

Ötv. 2000. évi XLIII

a tevékenység bevétele

-

 

92181-5

Művelődési központok, házak tevékenysége

Közösségi Ház, Katona József Műv. központ

Ötv., 1997. évi CXI tv.

bérleti díj, egyéb hasznosítási díj

-

 

92192-5

Egyéb szórakoztatási és kulturális tevékenység

 

 

a tevékenység bevétele (bérleti díjak, belépőjegyek)

-

 

92312-7

Közművelődési könyvtári tevékenység

Városi Könyvtár

Ötv.

könyvtári szolgáltatások bevételei, támogatási bevételek

1.könyvtárak száma (db) 2.beszerzett kötetek száma (db)

 

92321-5

Múzeumi tevékenység

Tájház múzeumi tevékenység, kiállítás rendezés

 

a belépőjegyek árai, támogatási bevételek

1.múzeumok száma (db) 2.kiállítások száma (db)

 

92342-4

Védett természeti értékek gondozása, bemutatása

Túra útvonal

 

belépőjegyek, támogatási bevételek, más saját forrás

1.természetvédelmi kezelésben lévő terület nagysága (ezer ha) 2.egyedileg védett természeti értékek száma (db)

Alaptevékenység

Alaptevékenységen belül a kisegítő, kiegészítő tevékenység megnevezése

Az alapte-vékeny-ségre vonat-kozó jogsza-bály

Az alaptevékenység forrásai (Ha a forrás nem elegendő más sajátforrás kerül felhasználásra)

Az alaptevé-kenység Feladatmuta-tója

 

Száma

Neve

 

 

 

 

 

92401-4

Sportintézmények, sportlétesítmények működtetése

Sportcsarnok

 

bérleti díjak, belépőjegyek, reklámdíjak, egyéb saját bevételek

-

 

92403-6

Diáksport

Kötelező testnevelési, ill. diáksport feladat ell.

Okt.tv

 

 

 

92404-7

Sportcélok és feladatok

 

Ötv.

Pályázati bevételek, saját bevételek

-

 

92601-8

Máshová nem sorolt kulturális tevékenység

 

 

pályázati bevételek, saját bevételek

-

 

92602-9

Máshová nem sorolt sporttevékenység

 

 

pályázati bevételek, saját bevételek

-

 

93031-6

Temetkezés és ehhez kapcsolódó szolgáltatás

 

Ötv., 1999.évi XLIII

szolgáltatási bevételek

-

 

93091-0

Fürdő és strandszolgáltatás

Liget Fürdő tisztasági fürdő, szauna, gyógyfürdő üzemeltetése

 

belépőjegyek, bérleti díj bevételek

-

 

93093-2

Máshová nem sorolt egyéb szolgáltatás

 

 

a tevékenység bevétele, más saját forrás

-

 

*A megjelölt oszlopban található jogszabályok:

- Ötv.: a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. tv.

- Okt. törvény: a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. tv.

- Hatásköri törvény: a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint az egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről,

- 1993. évi CX. tv.: a honvédelemről szóló 1993. évi CX. tv.,

- Államig. eljárási tv.: az államigazgatási eljárás általános szabályairól szóló 1957. évi IV. tv.,

- Gyermekv. tv.: a gyermekek védelméről és a gyámügyi eljárásról szóló 1997. évi XXXI. tv.,

- 2000. évi XLIII. tv. a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. tv.

- 1999. évi XLIII. tv. a temetőkről és a temetkezésről szóló 1999. évi XLIII. tv.,

- 1997. évi CXI. tv. a Magyar Köztársaság 1996. évi költségvetésének végrehajtásáról szóló 1997. évi CXI. tv.

 

19. számú melléklet a Hivatali SzMSzhez

 

Gazdasági társaságban való részvétel

 

A költségvetési szerv az alábbi gazdasági társaságoknak tagja

A gazdasági társaság megnevezése, adószáma

A gazdasági társaság által ellátott főbb tevékenységi körök

Gyomaszolg Ipari Park Kft. 10665387-2-04

Építőipar, település üzemeltetés, út fenntartás

Békés Megyei Vízművek Vállalat 10017980-2-04

Víz és csatorna szolgáltatás

Békés Mérnök Kft. 11040165-2-04

Beruházások tervezése, lebonyolítása

Liget Fürdő Kft

Fürdő, gyógyfürdő üzemeltetés

B.) A gazdasági társaságban való részvétel forrásai:

Egyéb források:

- a gazdasági társaság által ellátott feladatokhoz kapcsolódó üzemeltetésre átadott tárgyi eszköz

- a gazdasági társaság által ellátott feladatokhoz önkormányzati saját forrás (készpénz, apport).

 

20. számú melléklet a Hivatali SzMSzhez

 

A költségvetési szerv vezetési struktúrája és működésének rendszere

 

1. A költségvetési szerv vezetési struktúrája

 

Lehetséges szervezeti szintek (1)

A szervezeti szintnek megfelelő lehetséges vezető beosztások (2)

A konkrét vezetői beosztások megnevezése (3)

1. Legfelsőbb vezetői szint

Jegyző

jegyző

2. Magasabb vezetői szint

Aljegyző

aljegyző

3. Középvezetői szint

Osztályvezető

osztályvezető

 

2. Az egyes vezetői szintekhez tartozó munkakörök és a munkakörökben foglalkoztatható létszám

 

(A *-gal jelölt oszlopba az 1. pont táblázatának 3. oszlopában lévő vezetői munkaköröket kell beírni.)

Vezetői szinthez tartozó beosztások*

Vezetőknek közvetlenül alárendelt munkakörök

A munkakörökben foglalkoztatható létszám (munkakörönként)

Megjegyzés (teljes vagy részmunkakörre, csatolt munkakörre való hivatkozás)

Jegyző/

Aljegyző Osztályvezető Titkárság

1 fő 5 fő Az éves költségvetésben meghatározott létszám.

teljes munkaidős teljes munkaidősök teljes munkaidős

Aljegyző

 

 

 

Osztályvezető

az egyes osztályokon foglalkoztatott köztisztviselők., közalkalmazottak és a Munkatörvénykönyv hatálya alá tartozó dolgozók.

Az éves költségvetésben meghatározottak szerint.

 

 

3. A szerv működési rendszere

 

A szervet a jegyző irányítja, ő a legfelsőbb vezető.

A szerven belül megtalálható:

1. az alá- és fölérendeltség,

- jegyző-aljegyző

- jegyző-osztályvezetők

- jegyző-dolgozók

- osztályvezető-osztályon belüli dolgozók

2. az azonos szinten belül a mellérendeltség.

- osztályvezetők egymás között

21. számú melléklet a Hivatali SzMSzhez

A szervhez kapcsolódó részben önállóan gazdálkodó intézményekkel kapcsolatos szabályok

 

1. A szervhez részben önállóan gazdálkodó intézmények kapcsolódása

 

1.1. A szervhez tartozik részben önállóan gazdálkodó költségvetési szerv.

A részben önállóan gazdálkodó költségvetési szerv/egység megnevezése

A részben önállóan gazdálkodó szervnél pénzügyi-gazdálkodási tevékenységet ellátó személyek

 

munkaköre

feladata

foglalkoztatási jellege

Városi Könyvtár

könyvtáros

ellátmány kezelése, elszámolása, tagdíjak beszedése, könyvleltárak nyilvántartása,

teljes munkaidős

Városi Zene és Művészeti Iskola

iskola titkár

ellátmány kezelése, elszámolása .térítési díjak beszedése, analitikus nyilv. vezetése.

teljes munkaidős

Városi Családsegítő Központ

szakmai vezető

ellátmány kezelése, elszámolása , pályázatok elszámolása, analitikus nyilvántartások vezetése.

teljes munkaidős

22. számú melléklet a Hivatali SzMSzhez

A költségvetési tervezéshez és beszámoláshoz kapcsolódó munkafolyamatok, dokumentumok, határidők, feladatellátásért és ellenőrzésért felelős személyek

 

I. A költségvetési tervezés

 

Munkafolyamat megnevezése

Dokumentum

Ellátási határidő

Ellátásért felelős személy megnevezése

Ellenőrzési határidő, feladatot ellátja

 

 

Jogszabály szerint

Szabályzat szerint

 

 

1. Költségvetési koncepció készítése

Költségvetési koncepció

(Koncepció KT. elé terjesztése nov. 30.)

nov. 30.

Pénzügyi osztályvezető

Belső ellenőr

1.1. A koncepciókészítésben résztvevők szakmai tájékoztatása, információátadás, konzultáció

Szükség szerint

-

okt. 31.

Pénzügyi osztályvezető

-

1.2. Az önkormányzatra vonatkozó koncepció elkészítése

Belső számítási anyag és az önkormányzat koncepciója a 2. és 3. sz. melléklet szerint

-

nov. 30.

Pénzügyi osztályvezető

-

1.3. A koncepció ellenőrzése, korrekciója

Szükség szerint

-

nov. 30.

Osztályvezető helyettes

-

1.4. A költségvetési koncepció előterjesztésének, illetve határozati javaslatának megszövegezése

Költségvetési koncep- ció előterjesztése és határozati javaslat

-

nov. 30.

Pénzügyi osztályvezető

-

Munkafolyamat megnevezése

Dokumentum

Ellátási határidő

Ellátásért felelős személy megnevezése

Ellenőrzési határidő, feladatot ellátja

 

 

Jogsza-bály szerint

Sza-bályzat szerint

 

 

2. A költségvetési terv elkészítésének munkafolyamatai

Költségvetési terv, (rendelet-tervezet és előterjesztés)

Rendelet -tervezet és előterjesztés KT. elé terjeszté-se Febr. 15., (illetve a költség-vetési törvény kihirdetését követő 45 nap)

febr. 15.

Pénzügyi osztályvezető

Belső ellenőr

2.1. A költségvetési terv kidolgozásában résztvevő személyek szakmai tájékoztatása, információs garnitúra átadás, szükség szerint konzultáció, tájékoztatás a KT. által elfogadott koncepcióról

Szükség szerint

-

jan. 15.

Pénzügyi osztályvezető

-

2.2. A címrend szerinti költségvetési terv kidolgozása a költségvetési koncepcióban jóváhagyott keretszámok, illetve megfogal- mazott szempontok szerint

Belső számítási anyag

-

febr. 15.

Pénzügyi osztályvezető

-

2.3. Az önkormányzat költségvetési tervének összeállítása

Belső számítási anyag és az önkormány-zat költségveté-si terve

-

febr. 15.

Pénzügyi osztályvezető

-

2.4. A költségvetési terv szakmai (pénzügyi- számviteli) ellenőrzése

-

-

febr. 15.

Pénzügyi Osztályvezető helyettes

-

2.5. Költségvetési rendelet-tervezet összeállítása, a rendelet szöveges részében hivatkozott számszaki adatokat tartalmazó táblázatok elkészítése

Rendelet-tervezet elkészítése

-

febr. 15.

Pénzügyi osztályvezető

Munkafolyamat megnevezése

Dokumentum

Ellátási határidő

Ellátásért felelős személy megnevezése

Ellenőrzési határidő, feladatot ellátja

 

 

Jogszabály szerint

Szabályzat szerint

 

 

2.6. Szöveges előterjesztés, indoklás a költség- vetési tervhez

Előterjesztés készítése

-

febr. 15.

Pénzügyi Osztályvezető

-

2.7. A költségvetési rendelet előterjesztéséhez szükséges, jogszabályokban meghatározott előterjesztések összeállítása

Előterjesztés készítése

-

febr. 15.

Pénzügyi Osztályvezető

-

3. Információ szolgáltatás az államháztartás mérlegrendszerébe

TÁH információs jelentés garnitúra és floppy

a 2. pont szerinti határidőtől számított 30 nap

márc. 15.

Pénzügyi Osztályvezető helyettes

-

3.1. A TÁKISZ információs garnitúra időtálló módon való kitöltése, floppyra mentés

TÁH információs jelentés garnitúra és floppy

-

márc. 15.

Pénzügyi Osztályvezető helyettes

-

3.2.Az információ leadása

(TÁH átvételi elismervény)

-

márc. 15.

Pénzügyi Osztályvezető helyettes

-

3.3. A nyomtatványgarnitúra tárolásáról gondoskodás

-

-

-

Gazdasági ügyintéző II.

-

II. A költségvetési beszámolás

Munkafolyamat megnevezése

Dokumentum

Ellátási határidő

Ellátásért felelős személy megnevezése

Ellenőrzési határidő, feladatot ellátja

 

 

Jogszabály szerint

Szabályzat szerint

 

 

1. A féléves költségvetési gazdálkodásról szóló beszámoló készítése

Féléves beszámoló (előterjesztés és határozati javaslat)

KT. elé terjesztése szept. 15.

szept. 15.

Gazdasági ügyintézők I.II.III.IV.V.

Belső ellenőr

1.1. A beszámoló-készítésben résztvevők szakmai tájékoztatása, információátadás, konzultáció

Szükség szerint

-

júl. 15.

Pénzügyi Osztályvezető

-

1.2. A címrend szerint költségvetési beszámoló összeállítása a főkönyvi kivonat alapján

Főkönyvi kivonat és beszámoló javaslat

-

szept. 15.

Gazdasági ügyintéző II.

-

1.3. Az önkormányzat beszámolójának összeállítása

Beszámoló javaslat, beszámoló tervezet

-

szept. 15.

Gazdasági ügyintéző II.

-

1.4. A beszámoló szakmai ellenőrzése

-

-

szept. 15.

Pénzügyi Osztályvezető helyettes

-

1.5. A beszámoló-tervezet és előterjesztés elkészítése

Beszámoló-tervezet és előterjesztés

-

szept. 15.

Pénzügyi Osztályvezető

-

1.6. TÁKISZ információs garnitúra kitöltése

TÁH információs garnitúra

-

júl. 30.

Gazdasági ügyintéző II.

-

1.7. Az információs jelentés leadása

(TÁH átvételi elismervény)

-

aug. 15.

Gazdasági ügyintéző II.

-

1.8. Nyomtatványgarnitúra tárolása, az érintetteknek való átadás

-

-

-

Gazdasági ügyintéző I.

-

Munkafolyamat megnevezése

Dokumentum

Ellátási határidő

Ellátásért felelős személy megnevezése

Ellenőrzési határidő, feladatot ellátja

 

 

Jogszabály szerint

Szabályzat szerint

 

 

2. A háromnegyed éves költségvetési tájé- koztatás

Háromnegyed éves költségvetési tájékoztató

-

okt. 31.

Pénzügyi Osztályvezető

 

2.1. A háromnegyed éves költségvetési tájé- koztató elkészítésében résztvevők szakmai tájékoztatása, információátadás, konzultáció

Szükség szerint

-

szept. 30.

Pénzügyi Osztályvezető

Belső ellenőr

2.2. A címrend szerint háromnegyed éves költségvetési tájékoztatók összeállítása a főkönyvi kivonat alapján

Főkönyvi kivonat és javaslat a tájékoztatás számszaki és szöveges részére

-

okt. 31.

Pénzügyi Osztályvezető

-

2.3. Az önkormányzat háromnegyed éves gazdálkodásáról szóló tájékoztató összeállítása

Beszámoló javaslat, beszámoló tervezet

-

okt. 31.

Pénzügyi Osztályvezető

-

2.4. A tájékoztatás szakmai ellenőrzése

-

-

okt. 31.

Pénzügyi Osztályvezető helyettes

-

2.5. A tájékoztatás és az előterjesztés elkészítése

Tájékoztató tervezet és előterjesztés

-

okt. 31.

Osztályvezető

-

3. Az éves beszámoló, zárszámadási rendelet elkészítése

Éves beszámoló (előterjesztés és rendelet-tervezet)

KT. elé terjesztése adott évet követő 4 hónapon belül

ápr. 30.

Pénzügyi Osztályvezető

-

3.1. A beszámoló-készítésben résztvevők szakmai tájékoztatása, információátadás, konzultáció

Szükség szerint

-

febr. 10.

Pénzügyi Osztályvezető

-

3.2. A címrend szerint költségvetési beszámolók összeállítása a főkönyvi kivonat alapján

Főkönyvi kivonatok és beszámoló javaslat

-

ápr. 30.

Pénzügyi Osztályvezető

-

Munkafolyamat megnevezése

Dokumentum

Ellátási határidő

Ellátásért felelős személy megnevezése

Ellenőrzési határidő, feladatot ellátja

 

 

Jogszabály szerint

Szabályzat szerint

 

 

3.3. Az önkormányzat beszámolójának összeállítása

Beszámoló javaslat, beszámoló-tervezet

-

ápr. 30.

Gazdasági ügyintézők I.II.III. IV. V.

-

3.4. A beszámoló szakmai ellenőrzése

-

-

ápr. 30.

Pénzügyi Osztályvezető helyettes

-

3.5. A beszámoló-tervezet és előterjesztés elkészítése

Beszámoló-tervezet és előterjesztés

-

ápr. 30.

Pénzügyi Osztályvezető

-

3.6. TÁH információs garnitúra kitöltése

TÁH információs garnitúra

-

febr. 28.

Gazdasági ügyintézők I.II.III.IV. V.

-

3.7. Az információs jelentés leadása

(TÁH átvételi elismervény)

-

márc. 15.

Gazdasági ügyintéző II.

-

3.8. Nyomtatványgarnitúra tárolása, az érintetteknek való átadás

-

-

-

Gazdasági ügyintéző I.

-

Belső számítási anyag szerkezete(a költségvetési koncepciókhoz, illetve a költségvetési tervekhez)

1. Bevételek szakfeladatok szerint

Szakfeladat száma és neve: .......................................................

Főkönyvi számla megjelölésével, valamint a konkrét bevételi jogcím megadásával. A sorokat a főkönyvi számlaszámonként el kell különíteni, és be kell írni a főkönyvi számlaszám összesen adatát.

Főkönyvi számlaszám

További alábontás

Konkrét jogcím, vagy megnevezés

Számítási művelet, hivatkozás, utalás

Összeg (Ft-ban)

Főkönyvi számlaszám összesen:

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Kiadások szakfeladatok szerint

Szakfeladat száma és neve: ........................................................

Főkönyvi számla megjelölésével, valamint a konkrét kiadási jogcím megadásával. A sorokat a főkönyvi számlaszámonként el kell különíteni, és be kell írni a főkönyvi számlaszám összesen adatát.

Főkönyvi számlaszám

További alábontás

Konkrét jogcím, vagy megnevezés

Számítási művelet, hivatkozás, utalás

Összeg (Ft-ban)

Főkönyvi számlaszám összesen:

 

 

 

 

 

 

3. A bevételek szakfeladatonkénti összesítés szerint

Lásd az 1. pontnál leírt táblázatot.

4. A kiadások szakfeladatonkénti összesítés szerint

Lásd a 2. pontnál leírt táblázatot.

Költségvetési koncepció tartalmi követelményei

1. Az előterjesztésnek tartalmaznia kell a jogszabályi hivatkozásokat:

Pl: „Az államháztartásról szóló - többször módosított - 1992. évi XXXVIII. törvény 70 §-a alapján a polgármester a jegyző által elkészített, a következő évre vonatkozó költségvetési koncepciót november 30.-ig benyújtja a Képviselő-testületnek.

A jegyző a költségvetési koncepciót az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) kormányrendeletben foglaltak szerint készítette el.”

2. A koncepció összeállításának sarokpontjai

- A koncepció összeállítására az önkormányzat gazdasági programjának figyelembevételével került sor.

- Az adott évre vonatkozó költségvetési irányelvek és ezek várható hatásai az önkormányzat költségvetésére: ......................................................................................................................

- A költségvetési koncepció készítésének menete: ...................................................................

3. A .......... évi költségvetés bevételei és kiadásai

Költségvetés főösszege, költségvetési bevételek és kiadások címenként.

A koncepció készítésének időpontjában meglévő adatok alapján a költségvetési rendelet-tervezet szerkezetének megfelelő adatok.

4. A ......... évi költségvetés egyensúlya

Értékelés, kiadáscsökkentési javaslatok, illetve bevételszerzési lehetőségek feltárása, javaslatok. Többéves kihatású tételek bemutatása, annak hatáselemzése.

 

Az éves beszámoló szöveges indoklásának követelményei

 

Az éves beszámoló szöveges indoklása a számszaki beszámoló adataira épül.

Tartalmazza:

1. Az adott évi költségvetési gazdálkodás során a költségvetési tartalék változását - nőtt, vagy csökkent.

2. A bevételi előirányzatok teljesítésének értékelését.

Az értékelés során a bevételek megoszlását kell alapul venni. (Be kell mutatni a bevétel főbb bevétel nemek közötti százalékos megoszlását.)

A bevételeknél a jelentős hatásokra, a bevételek beszedését nagyban befolyásoló tényezőkre külön is fel kell hívni a figyelmet.

Külön indokolni kell az eredeti előirányzattól való jelentős eltérést. (A jelentős eltérés alatt az 50%-ot eltérő eltérést, illetve a 300 ezer forintot elérő eltérést kell érteni.)

A bevételeknél külön ismertetni kell:

- a nem tervezett bevételként jelentkező bevételeket.

3. A kiadási előirányzatok teljesítésének értékelését.

Az értékelés során a kiadások megoszlását kell alapul venni. (Be kell mutatni a kiadások főbb kiadás nemek közötti százalékos megoszlását.)

A kiadásoknál a jelentős hatásokra, a kiadási előirányzatok teljesítését nagyban befolyásoló tényezőkre külön is fel kell hívni a figyelmet.

Külön indokolni kell az eredeti előirányzattól való jelentős eltérést. (A jelentős eltérés alatt az 50%-ot eltérő eltérést, illetve a 300 ezer forintot eltérő eltérést kell érteni.)

A kiadásoknál külön ismertetni kell:

- a nem tervezett kiadásként jelentkező kiadásokat.

4. Elkülönítetten, külön részben tartalmazza a szakmai feladatok teljesítésére vonatkozó értékelést.

Az értékelésnek ki kell térnie, az adott feladattal kapcsolatos teljesítmény és feladatmutatókra, valamint a feladat minőségével kapcsolatos észrevételekre.

A feladat értékelésnél célszerű (ha lehet) a feladattal elért teljesítmény önköltségét is kiszámolni. Adott feladathoz kapcsolódva szükségszerű az adott szakirodalomnak megfelelően más hasonló feladatot is ellátó szervek adataival való összehasonlítás (teljesítmény, költségek, bevételek, stb.)

5. A szöveges beszámoló formájával szembeni követelmény:

- a jól áttekinthetőség,

- a kevés táblázat,

- a pontokba szedés, részletes tagolás.

23. számú melléklet a Hivatali SzMSzhez

A feladatellátás rendjének szabályzata

 

A szabályzat célja, hogy a - többször módosított - 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet 10. § (5) bekezdése alapján szabályozza a szerv feladatellátásának - költségvetési kiadásait, bevételeit befolyásoló, a gazdálkodás előirányzatok között tartását biztosító:

a.) feltétel- és követelményrendszerét,

b.) folyamatát, kapcsolatrendszerét,

c.) a kötelezettségvállalások célszerűségét megalapozó eljárásnak és dokumentumainak leírását.

 

1. A feladatellátás feltétel- és követelményrendszere

 

a) Feltételrendszer

1. Csak olyan feladatot lehet ellátni, mely a szerv tevékenységi körébe tartozik.

2. A feladatellátásnál mérlegelni kell a lehetséges feladat-megoldási módokat. Ha adott feladatot többféle módon (eszközzel) el lehet látni, vizsgálni kell annak:

- költségvetési bevételekre,

- költségvetési kiadásokra,

- illetve a bevételek és kiadások ütemezésére gyakorolt hatását.

Csak akkor lehet a korábbi feladat-ellátási módtól (eszköztől) eltérő feladat-ellátási módot (eszközt) választani, ha annak összességében több kedvezőbb hatása van, mint kedvezőtlen, azaz:

- a költségvetési bevételeket:

- növeli,

- nem változtatja,

- a kiadások csökkenésével arányosan, vagy annál kisebb mértékben csökkenti,

- a költségvetési kiadásokat:

- csökkenti,

- nem változtatja,

- a bevételek növekedésével arányosan, vagy annál kisebb mértékben növeli.

- a bevételek és kiadások ütemezése:

- nem változik,

- kedvezőbben alakul,

- kedvezőtlenebben alakul, de úgy, hogy az összességében nem befolyásolja hátrányosan a feladatellátást.

3. Amennyiben adott feladatellátás körülményei jelentősen megváltoznak (a feladat bevételeinek, illetve kiadásainak elérik a 25%-át, illetve összegszerűen a 300 ezer forintot), akkor arról a felügyeleti szervet haladéktalanul tájékoztatni kell.

4. A felügyeleti szerv intézkedési tervet készít a feladatellátások költségvetési oldalról és teljesítmény oldalról történő értékelésére.

Az intézkedési tervben meghatározza az értékelések főbb elveit, irányait, a határidőket.

 

b) Követelményrendszer

 

1. A feladatellátást a teljesítmények oldaláról kell megközelíteni.

2. A feladatellátást a feladatellátással kapcsolatos bevételek és kiadások (azaz költségvetési) oldalról, valamint az elért teljesítmények oldaláról évente legalább egy alkalommal, a költségvetési koncepció készítése időszakában vizsgálni kell.

3. Hosszú távon (4 éven túl) nem látható el olyan - nem kötelező feladat - mely aránytalan nagy költségvetési kiadásokkal jár. (Az aránytalan nagy költségvetési kiadást úgy kell meghatározni, hogy az adott feladatellátás vizsgálata során más, legalább 5, a vizsgált feladatot ellátó szerv adatait össze kell hasonlítani.)

4. Hosszú távon (4 éven túl) nem látható el változatlan módon, és/vagy eszközzel, és/vagy szervezettel olyan kötelező feladat, amelynek ráfordítása nem áll arányban az elért teljesítménnyel. Az ilyen feladatok esetében gondoskodni kell az adott feladat-ellátási mód (eszköz/szervezet) megváltoztatásáról. A változást követően javulnia kell:

- az adott feladattal kapcsolatos költségvetési kiadások és bevételek mérlegének, és/vagy

- az elért teljesítménynek.

5. Amennyiben a szerv költségvetése csak működési hitel felvételével kerül egyensúlyba egymást követő két éven belül, akkor gondoskodni kell az alapfeladatokon kívüli önként vállalt feladatok csökkentéséről, illetve megszüntetéséről.

2. A feladatellátás folyamata, kapcsolatrendszere

 

a) A feladatellátás folyamata

 

A feladatellátás folyamata a következő:

- a feladat ellátásának szabályozása:

- alapító okiratban,

- SZMSZ-ben,

- a feladatellátás szakmai és szervezeti hátterének megteremtése és folyamatos biztosítása,

- a feladatellátással kapcsolatos költségvetési kiadások tervezése,

- a feladatellátással kapcsolatos költségvetési bevételek tervezése,

- a feladat ellátásért felelős személy, személyek kijelölése,

- a feladatellátás szervezése, irányítása, a gazdálkodás bonyolítása,

- a feladatellátás pénzügyi és teljesítmény ellenőrzése.

1. A feladatot ellátni csak úgy lehet - lásd feltétel és követelményrendszer - ha:

- az adott feladatellátás szerepel a szerv alapító okiratában,

- a feladatellátással kapcsolatos részletesebb előírások szerepelnek a szerv SZMSZ-ében, megjelölve a feladatellátáshoz tartozó tevékenység szakfeladat megjelölését, a vonatkozó jogszabályi hivatkozást, a feladatellátás forrását, s ha van a feladatmutatót.

2. A feladatellátás érdekében meg kell szervezni, illetve folyamatosan biztosítani kell a szakmai és szervezeti hátteret. A költségvetési tervezés időszakában meg kell határozni:

- az eszköz (vagyontárgyak beszerzési, felújítási) szükségletet,

- a működéshez szükséges dologi kiadásokat,

- a feladatellátás kapcsán felmerülő személyi kiadásokat és a személyi juttatások utáni

járulék kiadásokat,

- a feladatellátással kapcsolatban a szervet megillető bevételeket.

Gondoskodni kell a feladatellátó szervezet folyamatos működéséről, a felelős személy, illetve személyek kijelöléséről, a szervezet részletes működési leírásáról, egyéb, a tevékenységgel kapcsolatos szabályozások elkészítéséről.

A feladatellátás érdekében a felelős vezetőknek gondoskodni kell a feladatellátás szervezéséről, irányításáról. A feladatellátással kapcsolatos gazdálkodás bonyolítása során a költségvetési tervadatokra kell támaszkodni.

3. A feladatellátás során biztosítani kell a folyamatos, vezetői és munkafolyamatba épített ellenőrzés működését. Az esetleges hibákat, helytelen mozzanatokat minél előbb meg kell szüntetni.

A feladatellátás kapcsán el kell végezni a teljesítmény vizsgálatot. Amennyiben a feladatellátás nem az elvárt teljesítményt mutatja, vizsgálni kell az okokat, s ha szükséges, módosítani kell a feladatellátás:

- pénzügyi területén,

- módján (eszközein).

b) A feladatellátás kapcsolatrendszere

A feladatellátás kapcsolatrendszerének fontosabb elemei:

- a feladatellátás során a feladatellátással kapcsolatos vezető felelős a költségvetési

tervezéskor:

- a kiadások teljes körű szerepeltetéséért, a javasolt előirányzatok részletes

kidolgozásáért (különös tekintettel a feladat folyamatos, biztonságos ellá-

tására)

- a bevételek megalapozott tervezéséért, részletes indoklásért, különösen a

fix, előre jól tervezhető bevételek esetében.

A javasolt előirányzatok alapján kerül kidolgozásra a végleges terv. A tervjavaslat elkészítéséhez szükségesek a könyvviteli adatok, valamint a kötelezettségvállalások részletes ismertetése, az ezen adatokat alátámasztó kimutatások, listák biztosítása a feladatellátók számára.

- a feladatellátás során a gazdasági szervezet vezetője felelős a gazdálkodás előirányzatok között tartásért. Ehhez szükséges a szervre lebontott elemi költségvetés, valamint az aktuális könyvelési adatok ismerete. Az előirányzatok szerinti gazdálkodáshoz használni kell a szervre lebontott előirányzat-felhasználási ütemterv adatait is.

A feladatellátást úgy kell megszervezni, hogy összességében hatékony, a költségvetési kiadásokkal takarékos gazdálkodás történjen. Ki kell használni a felesleges kapacitások rejtette lehetőségeket, lehetőség szerint szerven belül, de a különböző feladatok érdekében, ha ez a költségvetési kiadási megtakarítást eredményez. (Pl.: készletbeszerzések, árubeszerzésekkel kapcsolatos szállítás, egyes szolgáltatások egy időben való igénybevétele /karbantartásnál csak 1 kiszállás jelenik meg költségként/ stb.)

3. A kötelezettségvállalások célszerűségét megalapozó eljárás és annak dokumentumai

 

a) A tárgyévi kötelezettségvállalások

 

Adott feladatellátással kapcsolatban a tárgyévi költségvetési évben csak olyan kötelezettséget lehet vállalni, mely megfelel a jóváhagyott költségvetésnek. Ezen túlmenően a kötelezettségvállalásnak illeszkednie kell a szervre, feladatra lebontott előirányzat-felhasználási ütemtervbe.

A kötelezettségvállalás előtt a kötelezettségvállalónak tehát meg kell győződni arról, hogy:

- adott jogcímen van e tervezve előirányzat,

- az adott előirányzat, az eddigi és a még várható teljesítést figyelembe véve lehető-

séget ad-e a szóban forgó kötelezettségvállalásra,

- a kötelezettségvállalás dokumentumában a pénzügyi teljesítés időpontjai és összegei

összeegyeztethetőek-e az előirányzat-felhasználási ütemtervvel.

aa) A kötelezettségvállalásokat - amennyiben annak értéke nem éri el az 50.000 Ft-ot - nem kötelező írásban dokumentálni. A fenti eljárást azonban ez esetekben is le kell folytatni.

Az ilyen kötelezettségvállalások alapján történő kifizetésekről nyilvántartást kell vezetni, melyben fel kell tüntetni a kötelezettségvállaló (kifizetést elrendelő) személy nevét.

ab) A kötelezettségvállalásokat - amennyiben annak értéke eléri az 50.000 Ft-ot - írásban kell dokumentálni.

A kötelezettségvállalás dokumentumát nyilvántartásba kell venni.

Az írásbeli kötelezettségvállalások csak az ellenjegyző aláírásával érvényesek.

A kötelezettségvállalás dokumentumai különösen:

- szerződések,

- megállapodások.

A kötelezettségvállalás, illetve az egyéb előirányzat felhasználáshoz kapcsolódó pénzgazdálkodási jogkörökre vonatkozó részletes szabályokat a szerv külön szabályozásban részletezi.

 

b) A több éves kihatású kötelezettségvállalások

 

Több éves kihatású kötelezettségvállalás esetében, ha az eléri a szerv tárgyévi költségvetésének 5%-át, vagy a 300 ezer forintot, akkor kötelezettséget vállalni csak akkor lehet, ha:

- a kötelezettségvállalásra a szerv vezetőjének külön felhatalmazása van (önkormányzat esetében rendelet, vagy határozat)

Az ilyen kötelezettségvállalásokat szintén nyilvántartásba kell venni, ahol gondoskodni kell a kötelezettségvállalás pénzügyi kihatásainak évenkénti lebontásáról.

 

b) A közbeszerzési törvény hatálya alá tartozó kötelezettségvállalások

 

Az értékhatár alapján a közbeszerzési törvény hatálya alá tartozó kötelezettségvállalásoknál értelemszerűen az ott előírt eljárási rendet kell betartani.

 

d) A kötelezettségvállalásokra vonatkozó további szabályok

 

A kötelezettségvállalásokra vonatkozóan az önkormányzat vagyonrendelete, illetve más, a vagyongazdálkodással, beruházásokkal foglalkozó rendelete, belső szabályzata határozhat meg további részletes előírásokat.”

 

Határidő: azonnal, illetve hatályba lépése az SZMSZ kihirdetésének napja

« Vissza
Vissza a főmenübe