199/2013. (IX. 18.) Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottsági határozat
Tárgy: Közbeszerzési szabályzat felülvizsgálata, módosítása

 
Gyomaendrőd Város Képviselő-testületének
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottsága
199/2013. (IX. 18.) Gye. Kt. Üokke. Határozata
 
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek az alábbi döntési javaslat elfogadását:
 
1. Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) 22. § (1) bekezdése alapján a Közbeszerzési Szabályzat ( a továbbiakban: Szabályzat) módosítását az alábbiak szerint fogadja el:
A Szabályzat hatálya
A Szabályzat Hatálya alá tartozik:
Gyomaendrőd Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) Kbt. hatálya alá tartozó beszerzései.
A Szabályzat hatálya kiterjed az Önkormányzat által szerződés alapján ellátott gesztor önkormányzati feladatokkal kapcsolatos beszerzésekre is, figyelemmel a létrehozó szerződés szerint érvényesülő döntési rendre.
A közbeszerzés értékének meghatározására a Kbt. 11-18. §-ok rendelkezéseit kell alkalmazni.
Az uniós értékhatárokat elérő vagy meghaladó értékű közbeszerzésekre a Kbt. Második Részét, az ezek alatti és egyben a nemzeti értékhatárokat elérő értékű közbeszerzésekre a Harmadik Részét alkalmazva kell eljárni, kivéve, ha a Kbt. másként rendelkezik.
A közbeszerzési eljárás fajtái
Nyílt eljárás: - Kbt. 83. § - ajánlati felhívással induló, egy szakaszból álló közbeszerzési eljárás, amelyben minden érdekelt gazdasági szereplő ajánlatot tehet. A nyílt eljárásban nem lehet tárgyalni. Az ajánlattételi határidő a hirdetmény feladásának napjától számított negyvenöt napnál rövidebb nem lehet, kivéve amennyiben előzetes összesített tájékoztató készült, ekkor 29 napnál, sürgősség esetén 22 napnál rövidebb nem lehet. A határidő további 5 nappal rövidíthető, ha a dokumentáció térítésmentesen, és teljes terjedelemben elektronikus úton hozzáférhető.
Meghívásos eljárás: - Kbt. 84.-88. § - 2 szakaszból álló közbeszerzési eljárás, amely részvételi felhívással indul, és amelynek első, részvételi szakasza során az ajánlatkérő a részvételre jelentkezők a szerződés teljesítésére való alkalmasságáról, vagy alkalmatlanságáról dönt. A részvételi határidő a hirdetmény feladásának napjától számított 30 napnál, gyorsított eljárás esetén 10 napnál rövidebb nem lehet. Az ajánlattételi felhívás megküldésének időpontja a részvételi jelentkezések bontását követő 30., építési beruházás esetén 60. napnál későbbi időpontban nem határozható meg.
A második, ajánlattételi szakaszában kerülnek az ajánlatok benyújtásra, amely alapján az ajánlatkérő dönt. Az eljárásban nem lehet tárgyalni. A részvételi szakasz eredményességének közlésétől számított 5 munkanapon belül az írásbeli ajánlattételi felhívást az alkalmasnak minősített jelentkezőknek egyidejűleg meg kell küldeni. Az ajánlattételi határidő 40 napnál rövidebb nem lehet, illetve a Kbt. 88. § (2) – (4) esetében az ott meghatározott határidő az irányadó.
Hirdetmény közzétételével induló tárgyalásos eljárás: - Kbt. 89.-93. § - 2 szakaszból álló közbeszerzési eljárás, amely akkor alkalmazható, ha:
a nyílt, a meghívásos eljárás, vagy a versenypárbeszéd a Kbt. 76. § (1) a)-b) vagy d) pontja alapján eredménytelen, feltéve, hogy a felhívásban vagy a dokumentációban meghatározottak lényegesen nem változtak meg;
kivételesen, ha a beszerzés objektív természete, vagy az ehhez kapcsolódó kockázatok nem teszik lehetővé az ellenszolgáltatás előzetes átfogó meghatározását.
Hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás: - Kbt. 94.-100. § - ajánlattételi felhívás, vagy a Kbt. 99. § (2) bekezdése szerinti esetben tárgyalási meghívó megküldésével kezdődő, egy szakaszból álló közbeszerzési eljárás, amelyben az ajánlatkérő az ajánlattételre felhívott és alkalmasnak minősített ajánlattevőkkel tárgyal a szerződés feltételeiről. Legalább három ajánlattevőt kell ajánlattételre felhívni.
Akkor alkalmazható, ha:
a nyílt, a meghívásos eljárás, vagy a versenypárbeszéd a Kbt. 76. § (1) b) vagy c) pontja alapján eredménytelen, és az ajánlatkérő összes megfelelő ajánlattevőt meghívja;
az eljárásban nem nyújtottak be ajánlatot vagy részvételi jelentkezést, mindkét esetben feltéve, hogy a felhívásnak és a dokumentációnak a feltételei időközben lényegesen nem változtak meg;
a szerződés kizárólag egy meghatározott személlyel vagy szervezettel köthető meg; előre nem látható okból előállt rendkívüli sürgősség miatt; építési beruházás, vagy szolgáltatás megrendelés esetén a Kbt. 94. § (3) bekezdésében meghatározottak szerint;
árubeszerzés esetén a Kbt. 94. § (4) bekezdésében meghatározottak szerint; szolgáltatás megrendelés esetén, ha arra tervpályázati eljárást követően kerül sor, és a nyertesek valamelyikével kell szerződni.
Az eljárás megkezdése napján az ajánlatkérő köteles benyújtani a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz az ajánlattételi felhívást, továbbá az ajánlattételre felhívni kívánt gazdasági szereplők nevéről, címéről, a beszerzés becsült értékéről, valamint a tárgyalásos eljárás alkalmazását megalapozó körülményekről szóló tájékoztatást.
Versenypárbeszéd: a Kbt. 101. § - 107. § szerint szabályozott közbeszerzési eljárás.
Keret megállapodásos eljárás: a Kbt. 108. § - 110. § szerint szabályozott közbeszerzési eljárás.
A 305/2011. (XII.23.) Korm. rendelet szerinti tervpályázati eljárást kötelező lefolytatni – ha a 305/2011. (XII.23.) Korm. rendelet vagy más jogszabály eltérően nem rendelkezik – építmény építészeti-műszaki tervezésének versenyeztetésére, amennyiben az ajánlatkérő olyan – a Kbt. hatálya alá tartozó – tervszolgáltatást kíván megrendelni, amelynek a Kbt. szerint számított teljes becsült értéke eléri vagy meghaladja a szolgáltatás megrendelésére irányadó uniós értékhatárt.
8/A.) Az ajánlatkérő az a Kbt. III. részének hatálya alá tartozó közbeszerzés megvalósításakor választása szerint
a 123. §-ban meghatározott módon szabadon kialakított eljárást folytat le, vagy a törvény Második Részében meghatározott szabályok szerint jár el a 122-122/A. §-ban foglalt eltérésekkel.
A közbeszerzések tervezése, előkészítése, lefolytatása
A közbeszerzések előkészítését és megvalósítását az alábbi jogszabályok rendelkezéseire figyelemmel kell végrehajtani:
a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. Törvény a közfoglalkoztatáshoz szükséges beszerzések sajátos szabályairól szóló 18/2012. (IV.05.) BM rendelet a közbeszerzési eljárásokban az alkalmasság és a kizáró okok igazolásának, valamint a közbeszerzési műszaki leírás maghatározásának módjáról szóló 310/2011. (XII.23.) Korm. rendelet
az építési beruházások közbeszerzésének részletes szabályairól szóló 306/2011. (XII.23.) Korm. Rendelet a tervpályázati eljárások szabályairól szóló 305/2011. (XII.23.) Korm. Rendelet a közszolgáltatók közbeszerzéseire vonatkozó sajátos közbeszerzési szabályokról szóló 289/2011. (XII.22.) Korm. Rendelet a Közbeszerzési Döntőbizottság által kiszabható szankciókról és alkalmazásuk részletes szabályairól, valamint a Közbeszerzési Döntőbizottság eljárásáért fizetendő igazgatási szolgáltatási díjról szóló 288/2011. (XII.22.) Korm. rendelet
a hivatalos közbeszerzési tanácsadói tevékenységről szóló 93/2011. (XII.30.) NFM rendelet a közbeszerzési és tervpályázati hirdetmények feladásának, ellenőrzésének és közzétételének szabályairól, a hirdetmények mintáiról és egyes tartalmi elemeiről, valamint az éves statisztikai összegzésről szóló 92/2011. (XII.30.) NFM rendelet a közbeszerzési eljárásokban elektronikusan gyakorolható eljárási cselekmények szabályairól, valamint az elektronikus árlejtés alkalmazásáról szóló 257/2007. (X.4.) Korm. Rendelet a védett foglalkoztatók részére fenntartott közbeszerzések részletes szabályairól szóló 302/2006. (XII.23.) Korm. Rendelet a közbeszerzési eljárásokhoz kapcsolódó, adózásra vonatkozó tájékoztatási kötelezettség teljesítésének eljárási szabályairól és díjazásról szóló 1/2006. (I.13.) PM rendelet a hulladékkezelési közszolgáltató kiválasztásáról és a közszolgáltatási szerződésről szóló 224/2004. (VII.22.) Korm. Rendelet a közbeszerzések központi ellenőrzéséről és engedélyezéséről szóló 46/2011 (II.25.) Korm. Rendelet a központosított közbeszerzési rendszerről, valamint a központi beszerző szervezet feladat- és hatásköréről szóló 168/2004 (V.25.) Korm. Rendelet a közfoglalkoztatáshoz szükséges beszerzések sajátos szabályairól szóló 18/2012. (IV. 5.) BM rendelet
A közbeszerzések tervezése
Az adott évre tervezett közbeszerzési eljárásokról, illetve beszerzésekről az éves költségvetés alapján legkésőbb minden év március 31-ig a Közbeszerzési Csoport (a továbbiakban: a KCS) éves összesített közbeszerzési tervet (a továbbiakban: közbeszerzési terv) készít, melyet az Önkormányzat Képviselő-testülete fogad el.
A KCS feladatait a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal Városüzemeltetési Osztálya látja el. A közbeszerzés tervezésével kapcsolatban a KCS ellátja mind a Gyomaendrőd Város Önkormányzat, mind a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal feladatait a társult három önkormányzat – Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya – tekintetében is.
A közbeszerzési tervnek tartalmaznia kell:
a közbeszerzéseket tárgy szerinti bontásban,
a közbeszerzéseket az eljárás rendje szerint csoportosítva,
a közbeszerzési eljárás típusát,
lefolytatásának tervezett időpontját,
valamint a beszerzés becsült értékét.
Az elfogadott közbeszerzési tervet, illetve a módosításait haladéktalanul közzé kell tenni a Kbt. 31. §-ában foglaltaknak megfelelően. A közzétételről a KCS gondoskodik.
A közbeszerzési eljárás előkészítése:
Az eljárás előkészítésében és lefolytatásában az ajánlatkérő nevében nem vehet részt olyan személy vagy szervezet, amely vagy aki a Kbt. 24. §-a alapján összeférhetetlen.
A Képviselő-testület a KCS javaslata alapján létrehozza a Bíráló Bizottságot. A Bíráló Bizottság legalább 3 tagú és tagjainak rendelkezniük kell a közbeszerzés tárgya szerinti, közbeszerzési, jogi és pénzügyi szakértelemmel. Nem lehet a Bíráló Bizottság tagja olyan személy, aki a közbeszerzési eljárást lezáró döntés meghozatalában részt vesz. A szabályzat 22. pontja szerinti közbeszerzések esetében a Bíráló Bizottságban a képviselő-testület tagja kizárólag tanácskozási joggal vehet részt.
A Bíráló Bizottság feladatai:
pénzügyi, műszaki és piaci paraméterek alapján a beszerzési tárgy jellemzőinek részletes megfogalmazása a lehetséges ajánlattevők alkalmassági/alkalmatlansági ismérveinek részletes összeállítása
az elbírálás szempontjainak, illetve részszempontjainak és értékelési módszertanának leírása részvétel az ajánlati dokumentáció szakmai részének elkészítésében és a részletes szerződési feltételek meghatározásában ajánlattevőkkel történő kapcsolattartás, helyszíni szemle lebonyolítása a beérkezett ajánlatok bontása, feldolgozása és értékelése az ajánlatok elbírálása írásbeli szakvélemény és döntési javaslat készítése az eljárást lezáró döntést meghozó a Képviselőtestület által létrehozott Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság állandó tagjaiból álló testület (a továbbiakban: Közbeszerzési Bizottság), illetve a Képviselő-testület részére szerződés aláírásra való előkészítésében részvétel az eljárás során készítendő jegyzőkönyvek, tájékoztatások szakmai részének elkészítése előzetes vitarendezési kérelem beérkezése esetén közreműködik a válasz megfogalmazásában.
A KCS előkészíti az eljárást megindító (meghirdető) hirdetmény, felhívás és dokumentáció tervezetét, melyet az uniós értékhatárokat elérő közbeszerzések esetét kivéve a Közbeszerzési Bizottság fogad el.
A közbeszerzési eljárás előkészítésénél a 263/2013. (V.30.) Gye. Kt. határozatban jóváhagyott Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzat 28. sz. mellékletét képező, a beszerzések lebonyolításának szabályzatában foglalt rendelkezések figyelembe vételével kell eljárni.
A közbeszerzési eljárás lefolytatása:
A közbeszerzési eljárás az ajánlati/részvételi felhívás közzétételével, a tárgyalási meghívó megküldésével, illetve a nemzeti értékhatárokat elérő, de a Kbt. 122. § (7) a) pontjában meghatározott értékeket el nem érő értékű közbeszerzés esetén az ajánlattételi felhívás ajánlattevők részére történő megküldésével kezdődik. Ez utóbbi esetben az ajánlattevők személyéről a Kbt. 122. § (8) bekezdésében foglaltakra figyelemmel a Közbeszerzési Bizottság az eljárást megindító felhívás elfogadásával egyidejűleg dönt a KCS javaslata alapján. A KCS olyan ajánlattevők felkérésére tehet javaslatot, amelyek szerepelnek a közhiteles nyilvántartásban (egyéni vállalkozók nyilvántartása, cégjegyzék) és a tevékenységi körükben szerepel a közbeszerzés tárgya szerinti tevékenység, valamint az ajánlattétel időpontját megelőző lezárt üzleti évben a nettó árbevételük meghaladta a közbeszerzés tárgyának értékét.
Az ajánlati/részvételi felhívás közzétételének, illetve az ajánlattételi felhívás megküldésének feltétele az alábbi dokumentumok rendelkezésre állása:
igazolás a pénzügyi fedezet rendelkezésre állásáról,
az ajánlattételhez szükséges dokumentáció, a megvalósítandó feladathoz rendelkezésre álló részletes műszaki leírás (építésügyi, műszaki dokumentációk, engedélyek),
szerződés-tervezet,
az eljárás megindításához szükséges egyéb információk és dokumentumok.
Az ajánlati dokumentációt az ajánlattevők részére a KCS bocsátja rendelkezésre.
A KCS köteles gondoskodni továbbá arról, hogy a dokumentáció az ajánlattételi határidő lejártáig rendelkezésre álljon.
A benyújtott ajánlatokat a Kbt. 62. § (1) bekezdésében meghatározott időpontig a KCS zárható irodájában kell tárolni és tilos felbontani. Az ajánlatkérő az ajánlatok – tárgyalásos eljárásban a végleges ajánlatok – bontásának megkezdésekor, az ajánlatok felbontása előtt közvetlenül ismerteti a közbeszerzés – a 18. § (2) bekezdésének alkalmazása nélkül számított – becsült értékét és a szerződés teljesítéséhez rendelkezésre álló anyagi fedezet összegét, részajánlattétel biztosítása esetén részenként. Ha tárgyalásos eljárásban Ha tárgyalásos eljárásban az ajánlatkérő végleges ajánlatok írásbeli benyújtását nem kéri, akkor a közbeszerzés becsült értékét és a szerződés teljesítéséhez rendelkezésre álló anyagi fedezet összegét - részajánlattétel biztosítása esetén részenként – az utolsó tárgyalás alkalmával azt követően kell ismertetnie, hogy valamennyi ajánlattevő megtette végleges ajánlatát. A bontást a Bíráló Bizottság végzi, melyről jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:
a közbeszerzés tárgyát, a bontási eljárás helyét és idejét (óra és perc pontossággal),
jelenlévő személyek megnevezését és funkcióját,
ajánlattevő nevét és címét,
ajánlattevő által kért ellenszolgáltatást,
a főbb számszerűsíthető adatokat, melyek a bírálati szempont alapján értékelésre kerülnek.
A jegyzőkönyv mellékletét képezi a jelenléti ív. A bontásról készült jegyzőkönyvet a KCS öt napon belül megküldi az összes ajánlattevőnek.
A KCS az ajánlatok bontását követően 5 munkanapon belül az érvényesség, a szükséges hiánypótlás szempontjából azokat áttekinti, és intézkedik a hiánypótlás elrendelése, a hiánypótlási határidő megállapítása, a számítási hiba javítása iránt, valamint a kizáró okokkal, az alkalmassággal, aránytalanul alacsony árral, illetőleg az ajánlattételi felhívásban vagy a dokumentációban előírt egyéb iratokkal kapcsolatos nem egyértelmű kijelentések, nyilatkozatok, igazolások tartalmának tisztázása okán szükséges felvilágosítás megkérése iránt. A beérkezett válaszok alapján a KCS táblázatos formában előkészítő anyagot készít a Bíráló Bizottság számára.
A Bíráló Bizottság az ajánlatokat a felhívásban megadott szempontok szerint értékeli. Ennek során felelős az objektív, a Kbt.-ben meghatározott szempontok szerinti értékelésért.
A Bíráló Bizottság javaslatot tesz az ajánlattevők által benyújtott ajánlatok Érvényességére / érvénytelenségére, valamint az eljárás eredményességére / eredménytelenségére, továbbá megállapítja, hogy melyik ajánlat a legkedvezőbb, illetve ha az ajánlattételi felhívás előírja, sorrendet állít fel az ajánlatok között. Az ajánlatok értékeléséről a Bíráló Bizottság tagjainak indoklással ellátott bírálati lapot kell kitöltenie, a Bíráló Bizottság elnökének döntési javaslatot kell készítenie. A Bíráló Bizottság munkájáról minden esetben jegyzőkönyv készül. A döntési javaslatot a Bíráló Bizottság elnöke terjeszti az eredményt megállapító Közbeszerzési Bizottság, illetve a Képviselő-testület elé, akik a döntést név szerinti szavazással kötelesek meghozni.
Az ajánlatok elbírálásáról a Kbt. 77. § (2) bekezdésében meghatározott írásbeli összegezést a KCS készíti el.
Az eredmény közzétételéről a KCS gondoskodik. Amennyiben az eljárás során közbeszerzési szakértő került bevonásra és a hirdetmény ellenőrzése a 92/2011. (XII.30.) NFM rendelet alapján kötelező, úgy az ellenőrzési díjat az ajánlatkérő viseli. Amennyiben a hirdetmény ellenőrzése nem kötelező, és a közbeszerzési szakértő kérelmére történt, az ellenőrzési díj a szakértőt terheli.
Előzetes vitarendezési kérelem benyújtása esetén, illetve amennyiben azt követően jogorvoslati eljárás indul, vagy előzetes vitarendezés nélkül közvetlenül a Közbeszerzési Döntőbizottságnál kezdeményezett jogorvoslat esetén a választ a Kbt-ben, illetve a Ket-ben meghatározott határidők figyelembe vételével a Bíráló Bizottság közreműködése mellett a Közbeszerzési Bizottság Elnöke készíti el és a Közbeszerzési Bizottság hagyja jóvá, az ezzel kapcsolatos közzétételről a KCS gondoskodik a Kbt. 31. § rendelkezései szerint.
Az uniós értékhatárokat elérő értékű közbeszerzések esetén az eljárást megindító felhívást, és az eljárást lezáró döntést a Képviselő-testület fogadja el.
Szerződéskötés a közbeszerzési eljárás eredménye alapján
A közbeszerzési eljárás nyertesével a szerződés írásban köthető meg a kötelezettségvállalás rendje szerint, a kötelezettségvállalásról, ellenjegyzésről, érvényesítésről és utalványozásról szóló belső rendelkezésekben foglaltak szerint, az ajánlati/ajánlattételi/részvételi felhívás, a dokumentáció és az ajánlat tartalmának megfelelően, a Kbt. 124.§ (5)-(6) bekezdései szerinti időtartamon belül.
A közbeszerzési eljárás lefolytatása után kötött szerződések nyilvántartásáról, közzétételéről a KCS gondoskodik a Kbt. 31. § rendelkezései szerint.
A közbeszerzési szerződés módosítására a Kbt. 132. §-ában foglaltakra figyelemmel, a Közbeszerzési Bizottság, illetve a Képviselő-testület előzetes jóváhagyó írásbeli véleményének birtokában kerülhet sor.
A Gyomaendrőd Város Önkormányzatának közbeszerzési értékhatár alatti beszerzései során legalább három ajánlat bekérése szükséges, amelytől rendkívüli sürgősség esetén el lehet térni.
A Gyomaendrőd Város Önkormányzata, valamint a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal Kbt. hatálya alá nem tartozó beszerzéseinek előkészítését és végrehajtását a 263/2013. (V.30.) Gye. Kt. határozatban jóváhagyott Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzat 28. sz. mellékletét képező, a beszerzések lebonyolításának szabályzatában foglalt rendelkezések figyelembe vételével kell lefolytatni.
A közbeszerzési eljárásban résztvevők felelőssége
A közbeszerzési eljárás előkészítésében, lebonyolításában, a döntéshozatalban részt vevők a 2. számú melléklet szerinti összeférhetetlenségi és titoktartási nyilatkozatot kötelesek aláírni a közbeszerzési eljárásban való közreműködésük megkezdését megelőzően. Ezen rendelkezések megsértése esetén, a vonatkozó jogszabályok szerint felelősséggel tartoznak. A Polgármesteri Hivatalban dolgozók munkaköri leírásában, a közbeszerzési eljárás lefolytatásával kapcsolatos kötelezettségüket meg kell határozni, valamint utalni kell esetleges károkozásuk esetén a köztisztviselők jogállásáról szóló 2011. évi CXCIX. tv. 160. §-a szerinti kártérítési felelősségükre. A döntéshozatalban résztvevők felelősségére a helyi önkormányzati képviselők jogállásáról, valamint a polgármesteri tisztség ellátásának egyes kérdéseiről rendelkező jogszabályok, valamint a döntésükkel esetlegesen okozott kár megtérítésére a Polgári törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. tv. 339. §-a szerinti kártérítési szabályok alkalmazandók.
A szakértőt – így különösen a hivatalos közbeszerzési tanácsadót – a felelősség a vele kötött szerződés tartalmának megfelelően terheli.
 
A közbeszerzési eljárások dokumentálási rendje, belső ellenőrzés
A közbeszerzési eljárásokat azok megindításától a jogorvoslati eljárás jogerős lezárásáig, illetőleg a közbeszerzési szerződés teljesítéséig terjedően írásban kell dokumentálni. A keletkezett iratokat, szerződéseket, azzal kapcsolatos jelentéseket, összegezéseket stb. elektronikus úton rögzített (floppy, CD, stb.) formában is meg kell őrizni.
A közbeszerzési eljárás során keletkező valamennyi iratot és dokumentumot a KCS az iratkezelési szabályzat előírásai szerint köteles kezelni és őrizni. Amennyiben az Önkormányzat külső szakértővel (pl.: hivatalos közbeszerzési tanácsadóval) szerződést köt, úgy a szerződésnek kötelezően tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a külső szakértő az eljárás lezárultát követően haladéktalanul köteles a KCS részére az eljárás eredeti dokumentumait (ideértve különösen a beérkezett ajánlatok eredeti példányait) iratjegyzék és teljességi nyilatkozattal együtt hiánytalanul átadni,
- a külső szakértő felelősséggel tartozik azért, hogy az eljárás során keletkezett dokumentumokhoz illetéktelen személy nem férhet hozzá, de a Szabályzat szerinti jogosultaknak, annak szabályaival biztosítania kell a betekintést.
Amennyiben az adott közbeszerzési eljárásban a külön jogszabályban meghatározott illetékes ellenőrző szervek, a feladat- és hatáskörüknek megfelelően végzett ellenőrzésük során jogsértést tárnak fel, valamint, ha a Közbeszerzési Döntőbizottság által a Kbt. 134.§ (3) bekezdése szerinti eljárásban valószínűsíthető, hogy a szerződés módosítása a Kbt. 132. §-ba ütköző módon történt, illetőleg a szerződésszegés olyan körülményre vezethető vissza, amelyekért a közbeszerzési eljárásban résztvevő KCS tag, illetve köztisztviselő szakértő felel, úgy soron kívüli vizsgálatot kell lefolytatni a Belső Ellenőrzési Szabályzatban foglaltak szerint.
Záró rendelkezések
Jelen Szabályzat 2013. szeptember 27-én lép hatályba. Rendelkezéseit az ezt követően megkezdett közbeszerzésekre, árajánlat-kérésekre kell alkalmazni. Jelen Szabályzat hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti az Gyomaendrőd Város Önkormányzatának 243/2012. (IV. 26.) Gye. Kt. határozatával jóváhagyott Közbeszerzési Szabályzata.
A hatálybalépés előtt megkezdett, és még folyamatban lévő ügyeket a megkezdésükkor hatályos szabályozás szerint kell befejezni.
 
A szabályzat előkészítéséért és aktualizálásáért a KCS felel.
 
Gyomaendrőd,
………………………….                         ………………………..
Polgármester                                                        Jegyző

« Vissza
Vissza a főmenübe