47/2014. (II. 19.) Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottsági határozat
Tárgy: Határ Győző Városi Könyvtár SZMSZ módosítása
Gyomaendrőd Város Képviselő-testületének
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottsága
47/2014. (II. 19.) Gye. Kt. Üokke. Határozata
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek, hogy a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény 68.§ (1) bekezdés b) pontja alapján a Határ Győző Városi Könyvtár Szervezeti és Működési Szabályzatának módosítását az alábbiak szerint hagyja jóvá:
1. A Szervezeti és Működési Szabályzat 7. melléklet Könyvtárhasználati Szabályzat 7. pontja
„7. Késedelmek kezelése
Késedelmes vissza hozatal esetén a könyvtár késedelmi kötbért számít fel. Ennek mértéke:
- első felszólítás: 100 Ft/db
- második felszólítás 200 Ft/db
- harmadik felszólítás 500 Ft/db
Felszólítás után a könyvtár felszámítja a posta költséget is. Harmadik alkalommal történő felszólítás után a könyvtár ajánlott levelet küld ki, majd az ügyintézési idő lejárta után a tartozásukat nem rendező olvasók adatait a könyvtár a Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztályának adja át a tartozás rendezése ügyében. A behajtás érdekében keletkezett költségeket is az olvasónak kell megtérítenie.
Késedelemben lévő, tartozó olvasó számára a könyvtár nem szolgáltat.”
az alábbiak szerint módosul:
„7. Késedelmek kezelése
Késedelmes visszahozás esetén a könyvtár késedelmi díjat számít fel. Ennek mértéke:
- 60 napot meghaladó késedelem esetén 100 Ft
- első felszólítás postai úton 200 Ft
- második felszólítás postai úton 300 Ft
- harmadik felszólítás postai úton 600 Ft
A harmadik alkalommal történő felszólítás után 60 nappal, a könyvtár ajánlott levélben felszólítást küld ki. Az olvasónak ekkor 500 Ft/db késedelmi és 500 Ft postaköltség térítési díjat kell megfizetnie. A felszólító levélben megjelölt ügyintézési idő lejárta után a tartozásukat nem rendező olvasók adatait a könyvtár a Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztályának adja át a tartozás rendezése ügyében. A tartozás rendezése történhet a könyv vissza hozatalával és a késedelmi díj megfizetésével, vagy a könyv árának, és a felmerült költségek megtérítésével. Az ügyintézési folyamat lezárásakor, a tárgy év végén, a dokumentum, mint behajthatatlan követelés kerül törlésre.
Késedelemben lévő, tartozó olvasó számára a könyvtár nem szolgáltat.”