230/2014. (IV. 24.) Képviselő-testületi határozat
Tárgy: Gyomaszolg Ipari Park Kft. 2014. évi üzleti terve


Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete
230/2014.( IV. 24.) Gye. Kt. határozata
 
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete jóváhagyja a Gyomaszolg Ipari Park Kft. 2014. évi üzleti tervét az alábbi tartalommal:
                                                                                                                                       
Gyomaendrőd, Ipartelep út 2.
E-mail: ipgyomaszolg@internet-x.hu
T/fax: 66/386-269
 
2014. év üzleti terve
Tartalomjegyzék
 
I.                  Vezetői összefoglaló
II.                Gazdasági társaság általános bemutatása
III.              Szervezeti felépítés
IV.             Marketing
V.               Működési és Intézkedési terv
VI.             Pénzügyi terv
VII.           Mellékletek
 
I. Vezetői összefoglaló
 
Az egykor „Gyomaendrőd Városi Tanács Költségvetési Üzeme” cégnévvel működő gazdasági szervezet KFT társasági formában 1991 évben kezdte el működését. Napjainkig a gazdasági társaságnál több lényeges szervezetalakítás történt, melyek alapvetően a cég profiljának és árbevétele módosulásával függtek össze.
 
A társaság a tevékenységi köre alapján: ipari park,- ingatlan bérbeadással és értékesítéssel, építőipari kivitelezéssel, hulladékszállítással, temetkezési vállalkozással (kegyeleti szolgáltatás), és temetőfenntartással, belvizes csatornák és műtárgyak létesítésével karbantartásával, valamint egyéb településüzemeltetési feladatokkal foglalkozik.
 
A társaság szolgáltatásainak vevőkörébe tartoznak: Gyomaendrőd város és környéke lakossága, ipari és mezőgazdasági profilú vállalkozások, a helyi önkormányzat és intézményei, továbbá néhány kistelepülés önkormányzata.
 
A társaság tulajdonosa: Gyomaendrőd Város Önkormányzata, mely intézmény a cég vezetésére ügyvezető igazgatót nevez ki. A cég működésének felügyeletére, ellenőrzésére a Képviselő Testület 3 tagú felügyelő bizottságot delegál.
 
II. A gazdasági társaság általános bemutatása
 
1.
Általános adatok
 
Cégjegyzékszám:
04-09-001752
Cégforma:
Korlátolt felelősségű társaság
Bejegyezve:
1992/03/31
 
 
 
2.
A cég elnevezése
 
GYOMASZOLG IPARI PARK Építő és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
 
3.
A cég rövidített elnevezése
 
GYOMASZOLG IPARI PARK Kft.
 
4
A cég székhelye
 
5500 Gyomaendrőd, Ipartelep u. 2.
 
5
A létesítő okirat kelte
 
1991. december 19.
 
6.
A működés befejezésének időpontja
 
határozatlan
 
7
A cég jegyzett tőkéje
 
Megnevezés
Összeg
Pénznem
Összesen
139630000
HUF
azaz egyszázharminckilencmillió-hatszázharmincezer HUF.
 
8.
A képviseletre jogosul(tak) adatai
 
Fekete József ügyvezető (vezető tisztségviselő) (an.: Székely Zsuzsanna)
5650 Mezőberény, Békési út 19/a.
Adóazonosító jel: 8328280450
A képviselet módja: önálló
Jogviszony kezdete: 2011/09/01
Jogviszony vége: 2016/08/30
 
9.
A könyvvizsgáló(k) adatai
 
Molnárné Vajó Katalin (an.: Szendrei Mária)
5502 Gyomaendrőd, Dózsa Gy utca 1/1.
Jogviszony kezdete: 2011/02/25
Jogviszony vége: 2015/02/24
 
10.
A felügyelőbizottsági tagok adatai
 
Marton Dániel (an.: Kecskeméti Mária)
5500 Gyomaendrőd, Körösi Cs. S utca 25.
Jogviszony kezdete: 2010/11/05
Jogviszony vége: 2014/11/30
 
 
Márjalaki József (an.: Gonda Ilona Mária)
5502 Gyomaendrőd, Egressy utca 5.
Jogviszony kezdete: 2010/11/05
Jogviszony vége: 2014/11/30
 
 
Nagyné Perjési Anikó (an.: Tóth Klára)
5500 Gyomaendrőd, Pásztor J utca 23.
Jogviszony kezdete: 2011/02/25
Jogviszony vége: 2014/11/30
 
11.
Kamara megnevezése, melynek a cég tagja
 
Békés megyei Kereskedelmi és Iparkamara
Kamarai azonosítószám: 0-4--03-000138
 
12.
A cég statisztikai számjele
 
10665387-4120-113-04.
 
13.
A cég adószáma
 
Adószám: 10665387-2-04.
Adószám státusza: érvényes adószám
Státusz kezdete: 1991/12/30
 
14.
Átalakulás folytán létrejött cég esetében a jogutód cég(ek) adatai
 
Átalakulás módja: kiválás
Az űrlap teteje
Cégjegyzékszám:
Az űrlap alja
GYOMAKÖZSZOLG Kommunális Közszolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
 
A változás időpontja: 2006/10/10
 
15.
A cég pénzforgalmi jelzőszáma
 
11733120-26653897-00000000
A számla megnyitásának dátuma: 1995/12/12.
A pénzforgalmi jelzőszámot az OTP Fiók Gyomaendrőd (5500 Gyomaendrőd, Fő u. 173-179. ) kezeli.
Az űrlap teteje
Az űrlap alja
 
 
53200125-11086473-00000000
A számla megnyitásának dátuma: 2011/03/21.
A pénzforgalmi jelzőszámot az Endrőd és Vidéke Takarékszövetkezet Gyomaendrődi Kirendeltsége (5500 Gyomaendrőd Kossuth Lajos utca 20.) kezeli.
Az űrlap teteje
Az űrlap alja
16.
A tag(ok) adatai
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzat
HU-5500 Gyomaendrőd, Szabadság tér 1.
A tagsági jogviszony kezdete: 1991/12/19
 
 
A „GYOMASZOLG” Gyomaendrőd Város Önkormányzata Kivitelező és Szolgáltató KFT. 1991 évben kezdte meg működését. 1999-től Gyomaszolg Ipari Park Építő és Szolgáltató KFT cégnevet viseli. 2006 júniusában a gazdasági társaságból kiválással létrejött a GYOMAKÖZSZOLG KFT. A GYOMASZOLG Ipari Park KFT tulajdonosa 100%-os tulajdoni hányaddal Gyomaendrőd Város Önkormányzata.
   
A társaság/ cég főbb tevékenységi köre:
 
  • magas-és mélyépítő ipari kivitelezés,
  • építőipari és szakipari munkák,
  • betonkészítés és helyszínre szállítás,
  • szállítás és anyagmozgatási feladatok,
  • önkormányzati tulajdonú ingatlanok kezelése,
  • folyékony hulladékszállítás,
  • önkormányzati utak kezelése,
  • árvíz és belvízvédekezés, csapadékvíz elvezetés, holtágak vízkezelése,
  • temető fenntartás,
  • temetkezési vállalkozás (kegyeleti szolgáltatás),
  • az Ipari Park és inkubátorház területének őrzése, bérbeadása, értékesítése.
 
A társaság működésével gyarapítani, fejleszteni szeretné a helyi önkormányzat vagyoni értékeit, a város ipari parkját, és Gyomaendrőd város és környéke építészeti kultúráját. Elkötelezett a köz - és magánépületek, építmények, parkok, egyéb ingatlanok, szebbé, korszerűbbé, tisztábbá és gazdagabbá tétele iránt. A fentiek által javítani kívánja a város lakosainak és a város látogatóinak hangulatát, közérzetét.
 
A társaság célja, a város lakossága, a város intézményei, a városban és annak környezetében működő vállalkozások számára a tevékenységi körének megfelelő szolgáltatás biztosítása. Célja továbbá a gazdasági társaság eszköz állományának (gép, épület, egyéb vagyonelemeinek) a jelzett feladat ellátáshoz való újratermelése, az alkalmazotti állomány számára a munkahely megtartása, a dolgozói létszám mérsékelt fejlesztése a munkafeltételek folyamatos korszerűsítése.
 
A társaság a gazdasági rentabilitását „több lábon állással” igyekszik biztosítani. Az építőiparban a hazai viszonyok szerint kialakult trend rendkívül kedvezőtlen. A már mintegy 9 – 10 éve tartó recesszió súlyosan érinti az építőipart. ezentúl számolni kell a környékén kialakult un. „periféria hatás” – al is, ami szintén kedvezőtlen feltételeket teremt.
 
A városüzemeltetési tevékenységekre számottevő igény mutatkozik (út/ járda/ parkoló fenntartás/ temető korszerűsítés/ stb.). Azonban az önkormányzati források folyamatos apadása fizetőképes kereslet csökkenését eredményezi. A szociális bérlakások állaga is folyamatosan romlik, mert egyrészt az indokolt fenntartáshoz szükséges pénzügyi források nem állnak a szükséges mértékben rendelkezésre, másrészt az épületingatlanok eleve súlyos épületszerkezeti, közmű-ellátottsági fogyatékosságokkal rendelkeznek.
 
A temetkezési vállalkozás(kegyeleti szolgáltatás) árbevételének szinten tartása megfelelő marketing tevékenység folytatásával biztosítottnak látszik, e téren történt változtatások eredményesnek mondhatók.
 
A társaság kompetenciáit alapvetően a tulajdonos meghatározza, meghagyva azonban a viszonylagos önállóságot is, mind a településüzemeltetésben, mind pedig a piaci viszonylatokban.
 
A társaság saját tulajdonú telephellyel rendelkezik. A telephely melletti területen (34 ha) működik a Gyomaendrődi Ipari Park, valamint 2011 júniusában átadott inkubátor ház. A telephelyen rendelkezésre állnak a munkavégzéshez szükséges épület ingatlanok és egyéb vagyontárgyak.
 
III. Szervezeti felépítés
 
Az ügyvezető igazgató végzi a gazdasági társaság irányítását és gyakorolja a munkáltatói jogokat. A tulajdonos önkormányzat a társaság ellenőrzését 3 tagú felügyelő bizottság útján látja el. Az ügyvezető határozza meg és szabályozza a szervezetben:
 
  • a munkamegosztást és a hatáskör megosztást,
  • szervezeti felépítést,
  • koordinációt
 
A munkamegosztási rend alapján az ügyvezető irányítja műszaki és gazdasági tevékenységet ellátó négy csoportot és a gazdasági vezető alá tartozó ügyviteli szervezetet:
 
  • ügyviteli (igazgatás/könyvelés/munkaügy) állomány,
  • építőipari csoport,
  • szállítás, anyagmozgatás, telephely fenntartás, 
  • temetkezési vállalkozás, temető fenntartás.
 
A koordináció értelmében az ügyvezető hetenként és aktuálisan csoportvezetői értekezleteket tart, amelyeken ismerteti az időszerű feladatokat és beszámoltat az előző hét tevékenységéről.. A feladatok ellátásánál jellemzően írásbeli koordinációs rendszer működik (munkamegrendelés, költségvetés, pénzügyi- számviteli bizonylatok, munkalapok, stb). A munkamegosztási rend és a működési igény alapján a gazdasági társaság szervezeti felépítése az alábbi séma szerint alakul jelen állapotban. Az elkövetkező időszakban, (az intézkedési terv részeként) további szervezeti és gazdasági racionalizálás végrehajtására kerül sor, mely a munkaszervezetet várhatóan módosítja.
 
 
 
Ügyvezető igazgató
           
     
 
 
 
 
 
 

Gazdasági vezető
     
 
 
 
Ügyviteli állomány
Építőipari csoport            
Szállítás,
anyagmozgatás
Temetőfenntartás temetkezés    
munkaügy, iktatás, adóügyi-önkormányzati kapcsolatok
kalkuláció-árajánlat-tervezés
 
 kőműves, 
 burkoló,
 
 gépjármű  és munkagép
 vezetők,         
 temetőfenntartás,
Könyvelés, számlázás- pénztár
lakásgazdálkodás
ács, asztalos,
lakatos
járműkarbantartás
kegyeleti
szolgáltatás,
vagyongazdálkodás-leltár
takarítás
egyéb szakipar
 nyers beton készítés,             
kegyeleti cikk ért
raktár
ügyintézés
segédmunkások
 telephely üzemeltetés.
halott szállítás.
 
                          
  • A munkamegrendeléseknél az írásbeli koordináció és nyilvántartás követelmény. A munka megrendeléseket az árajánlatok szolgáltatása, árajánlatok elfogadása események előzik meg. A vállalkozási tevékenységek megkezdése a vevői írásbeli megrendelők vagy részletesebb vállalkozási szerződések megkötésével történik. Építőipari munkamegrendelések esetében az árkalkulációt a kalkulációs munkatárs végzi. A vállalási árat építőipari normatáblázatok és a szakipari csoportokra vonatkozó (általános költségeket is tartalmazó) rezsi/óradíjak alapján határozzuk meg. A társaság rendelkezik előre (általában egy évre) meghatározott (fajlagos) egységárakkal. (nyers beton árak, temetkezési szolgáltatások és temetőüzemeltetés ártarifái stb.)
 
  • A megrendelt rutinszerűen végezhető feladatok végrehajtását a munkamegosztási rend, a költségvetés és a rendelkezésre álló humán erőforrások mennyisége és minősége alapján a csoportvezetők koordinálják. Rutinszerűen nem végezhető összetettebb feladatok esetén a kivitelezési munkákat: ügyvezető, / építésvezető / szállítási csoportvezető, / felelős műszaki vezető, / műszaki ellenőr, / indokolt esetben tervezővel kiegészített, vagy az előzőek célszerű kombinációja személyi összetételű munkaértekezlet előzi meg. A kivitelezés során a jelzett team, támogatja, koordinálja, irányítja és ellenőrzi a végrehajtó szakipari csoportokat. A munkák logisztikai kiszolgálása: művezető, anyagbeszerző és raktáros team feladat ellátásával realizálódik. Az anyagkezelés, szállítmányozás, raktározás bevételezés, kiadás ügyvitelrendjében kizárólag az írásbeli koordináció működhet. (számviteli törvény, bizonylati elv).
 
  • Az elvégzett szolgáltatás átadás – átvétele a szolgáltatás jellegétől függően történhet
 
-       egyszerűsített formában (teljesítést igazoló vevői aláírással (beton eladás),
-       jogszabályban rögzített normák szerint végrehajtandó műszaki átadás- átvételi eljárással.
 
  • A vállalási szerződésben meghatározott naturális teljesítést követően történik az elvégzett munka (termék) leszámlázása, a naturális és a pénzügyi teljesítések dokumentálása, archiválása, számviteli könyvelése.
             
IV. Marketing
 
Fontos cél, hogy a társaság rendelkezzen előremutató marketing stratégiával, mely biztosítja a vállalkozás számára a stabilitást és fejlődést. Az egységes kép cégről kihat a megjelenésre, a fizikai környezetre, az alkalmazottakra és a folyamattervezésre. A mai piaci helyzet megköveteli a vállalkozásoktól, hogy jól felépített arculattal, és hatékony munkaszervezettel rendelkezzenek.
 
Kockázat elemzés:
 
Ismerni kell az értékesítési piacon, hogy melyek azok a veszélyek, amelyek figyelembe vételével a stratégiát ki kell alakítani, milyen kockázati tényezők befolyásolják hátrányosan a működést, milyen erősségeket kell kihasználni.
 
Erősségek
- tapasztalattal és helyi ismeretekkel rendelkező munkaerő
- bejáratott üzemmenet, önkormányzati megrendelések
- településüzemeltetési feladatok
- elkötelezett tulajdonos
 
Gyengeségek
- kedvezőtlen technikai feltétel
- kedvezőtlen területi és üzleti fekvés
- elmaradt fejlesztés miatti lemaradás
- konkurencia nagysága
- szezonális ingadozás (építőipari tevékenység)
- gyenge gazdasági környezet
- minőségi korlátok kiküszöbölése
 
Lehetőségek
- pályázati lehetőség
- alvállalkozói lehetőségek kihasználása
- gazdasági fellendülés esetén a befektetők nagyobb érdeklődése
- megújuló energia felhasználásához kapcsolódó stratégia
- szolgáltatás színvonalának javításával a vevőkör bővítése
 
Veszélyek
- kevés pályázati forrás
- Eu pályázatok során kötelező közbeszerzési eljárás
- beruházási kedv minimális
- agresszív versenytársak
           
Gyomaendrőd városban jelenleg számos olyan vállalkozás működik, amelyek fő tevékenysége a „lakó és nem lakó épület építése”. Ezen vállalkozások mintegy 80% -a folytat olyan építőipari tevékenységet is, amely azonos profilú a társaságunk valamelyik szakipari profiljával. (pl. hideg-vagy meleg burkolás, tetőfedés stb.) A konkurens cégek száma tehát a város lakosainak számához, de elsősorban a fizetőképes kereslethez mérten viszonylag magas. Az építőipari ágazat - a makrogazdasági előrejelzések alapján - rendkívül nehéz időszakot kénytelen megélni a beruházási források szűkössége, az önkormányzati pénzeszközök vásárló értékének folyamatos csökkenése, továbbá a lakosságnak az építőipari szolgáltatások igénybevételére való hajlandóság csökkenése miatt. A munkanélküliség az alacsony jövedelmek és a növekvő rezsiköltségek okán az elmúlt 7-8 év alatt drasztikusan leromlott a családok költségvetése, ezáltal a fizetőképes kereslete. Gyomaendrőd városban a „perifériahatás” is érvényesülni látszik.
 
A gazdaságra vonatkozó prognózisok szerint azonban 2014 évben az építőiparban az előző évi gazdasági mélypont szintjéről elmozdulás érzékelhető. A marketing stratégiánkat az előzőek figyelembe vételével célszerű kialakítani. A társaság a Gyomaendrődi Hírmondó hasábjain havonta hirdeti a vállalkozási tevékenységét, szakipari kapacitásait. Természetesen verbális kommunikációs csatornákon is ajánljuk a cég szolgáltatásait. Évente egyszer országos és megyei lapban, továbbá interneten nyújtunk valamilyen céges információt, valamint különféle rendezvényeken jelenünk meg prospektussal és információkkal a tevékenységi körünkről. Tagjai vagyunk érdekképviseleti és cég ismeretterjesztő fórumoknak, egyesüléseknek és az iparkamarának.
 
A vevői megelégedettség növelése érdekében szolgáltatásunk minőségén szinte valamennyi tevékenységnél indokolt javítani és társaságunkkal szembeni bizalmat fenntartani, azt erősíteni, megfelelő referenciákat teremteni, pályázatokon - közbeszerzéseken indulni és részt venni.
 
V. Működési és Intézkedési terv
    (helyzetelemzés, megtett és szükséges intézkedések)
 
(A)       Hulladékszállítási feladat ellátás
 
A kommunális hulladékszállítási feladatok 2013 évben valamennyi korábban szolgáltatott településeknél átkerültek a Gyomaközszolg gazdasági társaságba a törvényi változások okán. 2014 évben már további árbevétellel ezen tevékenységen nem számolhatunk. A társaságnak e területen bővülésre, vagy egyéb piaci tevékenységre nincs lehetősége.
 
(B)       Építőipari részleg
 
A recesszió és az építőipari beruházások ismert nagyságrendje jelentősen befolyásolja a cég lehetőségeit 2014 évben is. A cég profiljába illő beruházás jelenleg a tervkészítés időszakában ismert mértéke 50-90 millió forint. Az idén kényszerülünk az Önkormányzati megrendeléseken túl vidéki munkákat (Szarvas, Füzesgyarmat, Szeghalom, Okány, Szolnok, Kétsoprony, stb) munkákat vállalni, amely kedvezőtlenül többlet költségekkel jár. A munkákat alvállalkozóként, nyomott árakon tudjuk elvállalni. Növekszik a munkaerő szállítási költsége a nagy távolság miatt és bérköltsége a túlórák és hétvégi munkavégzés miatt.
 
Az eredményesség érdekében külső okok mellett szükséges foganatosítani gazdálkodási és munkakoordinációs intézkedéseket, hogy az aktuális piaci körülményeknek megfeleljünk. Javítani kívánjuk az elvégzett munka minőségét és időegység alatt elvégzett mennyiségét, azaz a teljesítményt. Ez lehetséges a munkaidő kihasználási tényező növelésével, a kivitelezési munkák átfutási idejének csökkentésével, az ügyvezető / építésvezető által végzett ellenőrzésekkel, az „állásidő” további csökkentésével. Fontos az ügyfélszolgálati tevékenység fokozottabb figyelme, és a szolgáltatói magatartás elsajátítása, annak tanulása.
 
(C)       Vidéki és alvállalkozói tevékenységek
 
2014 évben is jelentős mértékben befolyásoló tényezőnek tekintendő az, hogy vidéki munkákat kell vállalni, amelyek többlet költségekkel járnak. A munkákat alvállalkozóként, nyomott árakon tudjuk csak elvállalni. Szükség estén alvállalkozókat is alkalmazni kell egyes munkák esetében, mivel nem rendelkezünk megfelelő gépekkel. A költség alapú árképzés miatt csekély mozgástér mutatkozik a szolgáltatási árak nagyvonalú módosítására. Az alvállalkozó bevonása a fenti okok miatt nem tesz számunkra lehetővé igazán eredményképzést.
 
(D)       Temetkezési és temető fenntartási tevékenység
 
Az elmúlt évben hozott döntések helyesek és hatékonyak voltak a temető gazdálkodását illetően. E tevékenység a korábbi években rendre veszteséges volt, nem bírta finanszírozni saját fenntartását. Mára elmondható az alábbi számadatokkal alátámasztva, hogy e terület enyhén nyereséges. A stabilitás és hosszú távú biztonságos üzemeltetés céljából fontosnak ítéljük továbbra is a „vevő-centrikus” magatartás erősítését, a vevői megelégedettség fokozását.
                                              
(E)       Egyéb településüzemeltetés
 
Egyéb településüzemeltetési feladatoknak tekintendők a bérlakások, utak-járdák, ár/belvízvédekezés, logisztika területen elvégzett tevékenységek, amelyek rendelkeznek ugyan árbevétellel, de nem minden esetben nyújtanak fedezetet a tevékenységre. Arra kell törekedni, hogy csak annyi feladatot vállaljunk be, amennyi a keretösszegbe belefér.
 
 (F)      Saját beruházás
 
A társaságunk, amikor több szabad humánerőforrással rendelkezik, valamint az adott időszaki megrendelt munkamennyiség a kapacitást lekötni részben vagy egészben nem tudja, akkor kerül elrendelésre saját beruházás elvégzése a foglalkoztatás érdekében. 2014 évre saját beruházás csak minimális nagyságrendben lehetséges a gazdálkodási eredmények függvényében.
 
(G)       Inkubátorház bérbeadása
 
Az inkubátorház több kezdő és gyakorló vállalkozásnak az üzletviteléhez, illetve termeléséhez biztosít lehetőséget. Jelenleg 2 betelepült vállalkozás bérel üzemcsarnokot és 2 további csarnok helyiség bérlete áll előkészítés alatt. Az Kft komoly erőfeszítéseket tett a fentiek szerint az inkubátorház betelepítésére. Elmondható, hogy az érdeklődés élénkül, aminek az az oka, hogy a bérleti díj vonatkozásában, a biztosított lehetőségek vonatkozásában (infrastruktúra, környezet) megfelelő a kínálat és úgy tűnik, hogy versenyképes is.
 
A társaság megragad minden lehetőséget, hogy minél szélesebb körben ismertté váljon az inkubátorházban nyújtott vállalkozási lehetőség, minél szélesebb szférába kerüljön ki az ismeret. Ennek érdekében 500 példányban szóróanyagot terjesztett, nagyalakú hirdetési felületeken jelent meg, helyi és megyei médiában megjelent hirdetésekkel, PR és egyéb cikkekkel. A gazdasági és üzleti környezetünkben kezdeményeztük/ kezdeményezzük a befektetői környezet vizsgálatát felhasználva más ipari parkok tapasztalataival is.
 
A társaság elsődleges célja az inkubátorház működésének nullszaldóssá, majd nyereségessé tétele. 2014 évben az inkubátorház teljes bérbeadása illetve belakása várható, ezzel együtt az is, hogy a költségei és ráfordításai megtérülnek a kiszámlázott árbevételben.
 
(H)       Ipari Park területének értékesítése
 
A területértékesítésből jelentős eredményekre tett szert a társaság az előző években, de a terület 2014 évre elfogyott. Az értékesítés lehetősége mindössze 1-2 ha nagyságrend, melynek fele korlátozottan alkalmas beépítésre.
 
(I)        Humánerőforrások felhasználása
 
A társaság alkalmazásában álló munkavállalók létszámának csökkentése és ezzel együtt a végzendő feladatokhoz történő illesztése 2014 évben várhatóan befejeződik. A munkaszervezet a racionalizálás során elérte a működőképességhez szükséges alsóhatárt. A további humánerőforrással kapcsolódó intézkedések a hatékonyság és teljesítmény növekedésének irányába történnek. A 2014 évi eredménytervből is látszik, hogy a humánerőforrás gazdálkodás rendkívül fontos tényező a társaság életében, mivel az éves bérköltségek a teljes árbevételhez viszonyítva jelentősek, ezért az eredményre gyakorolt hatása nagy. A társaság meg kell, hogy feleljen az országos és önkormányzati foglalkoztatás politikának is. Nem kerülhető meg egy elvárt béremelést sem, melynek szintén jelentős kihatása van a bérgazdálkodásra. Az idei évben mérsékelt béremelés csak a külső kényszerek megszűnésével jöhet szóba feltételesen az optimális szaklétszám és feladat szervezés mellett. 
 
További szükséges intézkedések 2014 évre:
 
·        ipari park és inkubátor ház infrastruktúrájának további célorientált kiajánlása, értékesítése
·        újabb munkaerő megtartási pályázat eredményes beadása,
·        egyéb infrastrukturális pályázat beadása
·        az elvégzett munkák, felhasznált erőforrások teljesebb körű érvényesítése, megrendelések írásban történő rögzítése és megkövetelése
·        munkaszervezet racionalizálásának befejezése 2014 évben, szervezet fejlesztés és optimalizálás a tárgyi és humánerőforrás vonatkozásában,
·        egyéb önkormányzati gazdasági társaságok közötti munkamegosztás felülvizsgálat és esetleges profiltisztítás,
·        tervszerű ellenőrzés végrehajtása az területek vezetői részéről, amely irányul a munkafegyelemre, a takarékos beszerzésre és felhasználásra
·        a dolgozói létszámban szükséges minőségi cserék végrehajtása, amennyiben azt indokolja a külső gazdasági környezet,
·        a tevékenység szigorúbb gazdasági felügyeletének fenntartása az elő és utó kalkulációk bevezetésével,
·        lehetőségeket szem előtt tartva, eszköz és gépfejlesztések fejlesztések megkezdése,
  
Várható jövőkép a gazdálkodás nyereségesebbé tételére
 
Az üzleti tervből látható, hogy a társaság milyen külső és belső körülmények mellett dolgozik. Kimutatásaiban a 2013 évi elért eredményét hogyan kívánja megtartani 2014 évben. Látszik, hogy egy szigorú felhasználás, takarékos gazdálkodás mellett, mintegy 5.283 eFt- os veszteséget prognosztizálunk. A társaság vesztesége a vagyoni szerkezetének átalakulásából, az ipari park apadó területértékesítési lehetőségéből és eddig bekalkulált támogatási összegek megszűnéséből, és a vállalt fenntartási költségek társaság által független növekedéséből is származnak. Megtekintve a 2012 és 2013 év összehasonlítását néhány főbb mutatóban, a fenti megállapítások igazolhatók. A jövőkép megfogalmazásában elemzésre kerülnek a gazdálkodás és azzal összefüggő kérdések. Megállapítható, hogy az intézkedések végrehajtásával jelentős mértékben javítható a társaság eredménye. Ennek következetes véghezvitelével és a nemzetgazdaság pozitív irányú elmozdulásával jelen gazdálkodási évet követően lehet enyhén mínuszos eredmény állapotot tervezni. A 2014 év üzleti tervében reális esélye a 2013 eredménymegtartásának van, ezért a tervünk -5283 eFt.
 
 
 

 
 
 VI. Pénzügyi terv
 
Üzleti Terv 2014
 
 
"A" EREDMÉNYKIMUTATÁS (összköltség eljárással)
 
 
 
 
 
 
 
adatok E Ft
 
 
Sor-szám
 
A tétel megnevezése
2013 évi  terv
2013 évi tény
 
 
2014 évi terv
a
 
b
e
f
g
1
1
Belföldi értékesítés nettó árbevétele
214499
227687
 
210000
2
2
Exportértékesítés nettó árbevétele
 
 
3
I.
Értékesítés nettó árbevétele (01+02)
214499
227687
 
210000
4
3
Saját termelésű készletek állományváltozása ±
 
 
 
5
4
Saját előállítású eszközök aktivált értéke
3000 
1999
2000
6
II.
Aktivált saját teljesítmények értéke (±03+04)
3000
1999
 
2000
7
III.
Egyéb bevételek
6000
11309
 
6000
8
 
ebből: visszaírt értékvesztés
 
-7
 
9
5
Anyagköltség
62835
72594
 
65000
10
6
Igénybe vett szolgáltatások értéke
20728
23575
 
23600
11
7
Egyéb szolgáltatások értéke
3600
2860
 
2800
12
8
Eladott áruk beszerzési értéke
7300
4445
 
4200
13
9
Eladott (közvetített) szolgáltatások értéke
16000
39439
 
35000
14
IV.
Anyagjellegű ráfordítások (05+06+07+08+09)
110463
142913
 
130600
15
10
Bérköltség
80006
63826
 
57000
16
11
Személyi jellegű egyéb kifizetések
3500
3762
 
3700
17
12
Bérjárulékok
17350
14192
 
12540
18
V.
Személyi jellegű ráfordítások (10+11+12)
100856
81780
 
73240
19
VI.
Értékcsökkenési leírás
 
14200
13843
 
13843
20
VII.
Egyéb ráfordítások
7000
7770
 
7000
21
 
ebből: értékvesztés
 
 
 
 
22
A.
ÜZEMI (ÜZLETI) TEVÉKENYSÉG EREDMÉNYE (I±II+III-IV-V-VI-VII)
-9020
-5311
 
 
-6683
23
13
Kapott (járó) osztalék és részesedés
 
 
 
24
 
ebből: kapcsolt vállalkozástól kapott
 
 
 
25
14
Részesedések értékesítésének árfolyamnyeresége
 
 
 
26
 
ebből: kapcsolt vállalkozástól kapott
 
 
 
27
15
Befektetett pénzügyi eszközök kamatai, árfolyamnyeresége
 
 
 
28
 
ebből: kapcsolt vállalkozástól kapott
 
 
 
29
16
Egyéb kapott (járó) kamatok és kamatjellegű bevételek
1450
397
 
300
30
 
ebből: kapcsolt vállalkozástól kapott
 
 
 
31
17
Pénzügyi műveletek egyéb bevételei
8150
4234
 
4200
32
 
ebből: értékelési különbözet
 
 
 
33
VIII.
Pénzügyi műveletek bevételei (13+14+15+16+17)
9600
4631
 
4500
34
18
Befektetett pénzügyi eszközök árfolyamvesztesége
 
 
 
35
 
ebből: kapcsolt vállalkozásnak adott
 
 
 
36
19
Fizetendő kamatok és kamatjellegű ráfordítások
1500
1147
 
1100
37
 
ebből: kapcsolt vállalkozásnak adott
 
 
 
38
20
Részesedések, értékpapírok, bankbetétek értékvesztése
 
 
 
39
21
Pénzügyi műveletek egyéb ráfordításai
6410
4182
 
4200
40
 
ebből: értékelési különbözet
 
 
 
41
IX.
Pénzügyi műveletek ráfordításai (18+19±20+21)
7910
5329
 
5300
42
B.
PÉNZÜGYI MŰVELETEK EREDMÉNYE (VIII-IX)
1690
-698
 
-1100
43
C.
SZOKÁSOS VÁLLALKOZÁSI EREDMÉNY (±A±B)
-7330
-6009
 
-7783
44
X.
Rendkívüli bevételek
2700 
2737
 
2500
45
XI.
Rendkívüli ráfordítások
200
 
 
46
D.
RENDKÍVÜLI EREDMÉNY (X-XI)
2500
2737
 
2500
47
E.
ADÓZÁS ELŐTTI EREDMÉNY (±C±D)
-4830
-3272
 
-5283
48
XII.
Adófizetési kötelezettség
 
 
 
 
49
F.
ADÓZOTT EREDMÉNY (±E-XII)
-4830
 
-3272
 
-5283
50
22
Eredménytartalék igénybe vétele osztalékra, részesedésre
 
 
 
51
23
Jóváhagyott osztalék, részesedés
 
 
 
 52
G.
MÉRLEG SZERINTI EREDMÉNY (±F+22-23)
-4830
-3272
 
 
 
-5283
 
 
Gyomaendrőd, 2014/03/28
                                                                                     Fekete József
                                                                                  ügyvezető igazgató
 

« Vissza
Vissza a főmenübe