333/2014. (XI. 18.) Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottsági határozat
Tárgy: Szervezeti és Működési Szabályzat felülvizsgálata
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete
Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság
333/2014. (XI. 18.) Gye. Kt. Pgtek. Biz. határozat
Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság javasolja, hogy Képviselő – testület a Szervezeti és Működési Szabályzat módosításáról szóló rendelet megalkotását a következő beterjesztett normaszöveggel:
…/2014. (...) önkormányzati rendelet
a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013. (V. 10.) önkormányzati rendelet módosításáról
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013. (V. 10.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Ör) 1. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„1. § (6) A Képviselő-testületet a 2014. október 12-diki önkormányzati választásokat követően 8 fő egyéni választókerületben megválasztott és 3 fő kompenzációs listáról mandátumhoz jutott képviselő, továbbá a lakosság által közvetlenül megválasztott polgármester alkotja. A megválasztott képviselők száma 12.”
2. § Az Ör. 2. melléklete helyébe a rendelet 1. melléklete lép.
3. § Az Ör. 11. § helyébe a következő rendelkezés lép
„11. § (1) A Képviselő-testületi ülés előkészítése körében a polgármester tevékenységét az alpolgármester és az állandó bizottságok elnökei segítik.
(2) A Képviselő-testületi ülések előkészítése, az előterjesztés-tervezetek ágazati egyeztetése érdekében polgármester egyeztető értekezletet hívhat össze. Az egyeztető értekezleten az alpolgármester, az állandó bizottságok elnökei, a jegyző és szükség szerint az érintett osztályok vezetői vesznek részt.
(3) Az ülés előkészítő egyeztető értekezletet az esedékes Képviselő-testületi ülést megelőző 15. napra a polgármester hívja össze és vezeti az ülését. Az egyeztető értekezletről emlékeztető készül.”
4. § Az Ör. 21. § (1) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép
„d) helyi települési nemzetiségi önkormányzat,”
5. § Az Ör. 28. § (1) bekezdése kiegészül a következő g) pont rendelkezéseivel:
„g) eskütételét követően három hónapon belül indokolatlanul nem vesz részt a kormányhivatal által szervezett képzésen;”
6. § Az Ör. 32. § (3) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép
„32. § (3) Az alpolgármester a polgármester tartós távollétében minden munkanap 10 és 12 óra között az önkormányzati hivatalban intézi az operatív ügyeket, illetve minden hét pénteki napján 8 és 9 óra között ügyfélfogadást tart.”
7. § Az Ör. 25. Gazdálkodás, ellenőrzés alcime helyébe a következő rendelkezések lépnek
„25. Gazdálkodás, ellenőrzés
40. § (1) A Képviselő-testület feladatai ellátásához gazdasági társaságot vagy költségvetési szervet hoz létre.
(2) A Képviselő-testület a költségvetési szerv alapítása, átalakítása, átszervezése során dönt a költségvetési szerv saját gazdasági szervezetének létrehozásáról, vagy ennek hiányában a gazdasági feladatoknak más, gazdasági szervezettel rendelkező költségvetési szerv kijelöléséről.
(3) A költségvetési szervek szakágazati és alaptevékenységének kormányzati funkció szerinti besorolását a 6. melléklet tartalmazza.
(4) A költségvetési szervek kiadásainak készpénzben történő teljesítésének eseteit a 7. melléklet tartalmazza.
41. §(1) A Képviselő-testület intézményei gazdálkodását felül kell vizsgálni. Az éves beszámoló felülvizsgálata során az önkormányzat:
a) értékeli a költségvetési szerv alaptevékenységébe tartozó feladatainak szakmai teljesítését és annak a költségvetési előirányzattal való egyezőségét,
b) értékeli a költségvetési előirányzat megállapításának módjára figyelemmel a pénzügyi teljesítés és a feladatmegvalósítás összhangját,
c) értékeli az eredeti, a módosított terv- és tényadatok eltérését,
d) vizsgálja a számszaki beszámoló belső, valamint az önkormányzat által meghatározott adatszolgáltatási elvárással való összhangját.
(2) A polgármester minden év január 31-éig benyújtja a Képviselő-testületnek döntésre az éves költségvetési beszámolónak a költségvetési szervek beszámolásához kapcsolódó szöveges indokolásának részletes tartalmi és formai követelményeit.
(3) A költségvetési szervek a Képviselő-testület felé az éves beszámolóikat március 31-éig nyújtják be.
(4) A jegyző a költségvetési szervek által benyújtott beszámolót a április 10-éig szakmailag felülvizsgálja és értékelő megállapításait csatolja a beszámolókhoz.
(5) A Képviselő-testület áprilisi ülésén dönt a költségvetési szervei éves beszámolójáról. A költségvetési szerveket számszaki beszámolójuk és szakmai működésük elbírálásáról, annak jóváhagyásáról írásban értesíti.
42. §(1) A Képviselő-testület az önkormányzat belső pénzügyi ellenőrzését a jogszabályok szerinti folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés és belső ellenőrzés útján biztosítja.
(2) A Képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szervei belső ellenőrzési feladatait önkormányzati társulás útján látja el.
(3) Az önkormányzat egészére vonatkozó éves belső ellenőrzési tervet a Képviselő-testület októberi rendes ülésére kell előterjeszteni jóváhagyásra.
(4) A polgármester az éves ellenőrzési jelentést, valamint az önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szervek éves ellenőrzési jelentései alapján készített éves összefoglaló ellenőrzési jelentést a zárszámadási rendelettervezettel egyidejűleg a képviselő-testület elé terjeszti.
43. §A 2007. évi CLII. tv. 3. § alapján Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete által kinevezett vagyonnyilatkozat tételre kötelezett vezetők körét az SZMSZ 5. melléklete tartalmazza.
44. §(1) A 43. §-ban vagyonnyilatkozat-tételre kötelezettnek a vagyonnyilatkozatát a 34. § (5) bekezdés d) pontjában nevesített önkormányzati szerv titkári feladatait ellátó személyzeti ügyintézőjének kell átadnia.
(2) A személyzeti ügyintéző a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában előírt módon, de elkülönítetten tárolja és kezeli a jegyző kinevezési hatáskörébe tartozó köztisztviselők és a 43. §-ban kötelezettek vagyonnyilatkozatait is.”
8. § Az Ör. 7. mellékletként kiegészül a rendelet 2. mellékletével
9. § (1) Ez a rendelet a kihirdetés napját követő napon lép hatályba és a hatályba lépését követő napon hatályát veszti.
(2) A városi címer és zászló használatáról szóló 24/1991. (XII. 23.) önkormányzati rendelet 4/A. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A Szabadság tér, Kner tér, Hősök útja által határolt területet, a Fő utat teljes hosszában, valamint a Fő úttól az új Városházáig vezető utat és a Hősök terét nemzetiszínű zászlókkal kell fellobogózni.”
(3) Hatályát veszti a:
a) 10. § (2) b) pontja,
b) 31. § (4) bekezdése
1. melléklet a ../2014. (…) önkormányzati rendelethez
Feladat és hatásköri listák
1. A kötelező és önként vállalt feladat- és hatásköri lista
A feladatköri listát a jegyző számítástechnikai adathordozón tartja nyilván és gondoskodik folyamatos naprakészen tartásáról. A hatásköri címzett kérésére biztosítani kell az adatokhoz való hozzáférését on-line módon, illetve nyomtatott vagy elektronikus lista formájában.
2. A Képviselő-testület szerveire átruházott hatáskörök listája
Hatályos önkormányzati rendeletekben foglalt hatáskör átruházások
Polgármester
1) Előkészíti és meghirdeti a pályázati felhívásokat lakások bérbeadására; kezdeményezi lakás szolgálati jellegű valamint közérdekű bérbeadását, rendkívüli, azonnali intézkedést igénylő életkörülmények kialakulása esetén sürgős elhelyezést igénylő esetben - a bizottság és a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett - dönt az üres, rendelkezésre álló bérlakások pályázati eljárás lefolytatása nélküli, soron kívüli biztosításáról; aláírja az önkormányzat nevében a bérlakások bérlőkijelölésével kapcsolatos megállapodásokat; évente felülvizsgálja a lakbértámogatásban részesülők szociális és anyagi helyzetét és dönt a támogatás biztosításáról, módosításáról vagy megvonásáról; gyakorolja a felmondás jogát. [a lakások és helyiségek bérletéről és elidegenítéséről szóló 29/2012. (X. 29.) önkormányzati rendelet 3. § (3) bekezdés]
2) Dönt az önkormányzati segély és közgyógyellátási kérelmek ügyében. [a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 30/2013. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 1. § (1) bekezdés a) és b) pont]
3) Kiveti, beszedi, nyilvántartja és kezeli a mezőőri járulékot. [a közterület-felügyeletről és mezei őrszolgálatról szóló 25/2010. (VIII. 30.) önkormányzati rendelet 5. §]
4) Dönt az intézményvezető intézkedése ellen a benyújtott kifogásról. [a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátásokról, azok igénybevételéről, valamint a fizetendő térítési díjakról szóló 2/2009. (I. 30.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdés] A döntésről 5 napon belül tájékoztatja a bizottságok elnökeit.
5) Intézkedik a térítési díj hátralék behajtásáról vagy törléséről. [a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátásokról, azok igénybevételéről, valamint a fizetendő térítési díjakról szóló 2/2009. (I. 30.) önkormányzati rendelet 9. § (10) bekezdés]
6) A Képviselő-testület részére címzett hagyományos és elektronikus küldeményeket 3 napon belül továbbítja elektronikus úton a képviselők részére.
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság
1) Alapítványok esetében döntési javaslatot ad, egyéb esetben dönt a civil közművelődési célú támogatások mértékéről [a közművelődésről szóló 25/1999. (VIII. 23.) önkormányzati rendelet 6. § (7) bekezdés a), b) pont]
2) Egyedi kérelemre a város szakember ellátottsága érdekében indokolt támogatás esetén, kivételes méltányosság címén lakásvásárláshoz és építkezéshez támogatást állapíthat meg.
[az első lakás megszerzéséhez nyújtandó önkormányzati támogatásról szóló 2/2004. (II. 10.) önkormányzati rendelet 9. §]
Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság
1) Dönt az 1 millió forint feletti, de 2 milliós éves bevételt el nem érő forgalomképtelen vagyon tulajdonjogát nem érintő hasznosításáról. [Gyomaendrőd Város Önkormányzatának vagyonáról és a vagyontárgyak feletti rendelkezési jog gyakorlásának szabályairól szóló 14/2003. (VI. 5.) önkormányzati rendelet 15. § (1) bekezdés]
2) Egyetértést gyakorol az intézményvezető ingó vagyon és vagyoni értékű jog megszerzéséről szóló döntésével 400 ezer és 1 millió forintos értékhatár között. [Gyomaendrőd Város Önkormányzatának vagyonáról és a vagyontárgyak feletti rendelkezési jog gyakorlásának szabályairól szóló 14/2003. (VI. 5.) önkormányzati rendelet 17. § (1) bekezdés a) pont]
3) Egyetértést gyakorol az intézményvezetőnek ingatlan és ingatlanrész határozatlan idejű vagy egy évet meghaladó határozott idejű hasznosításáról szóló döntésével 400 ezer és 1 millió forintos értékhatár között. [Gyomaendrőd Város Önkormányzatának vagyonáról és a vagyontárgyak feletti rendelkezési jog gyakorlásának szabályairól szóló 14/2003. (VI. 5.) önkormányzati rendelet 17. § (1) bekezdés b) pont]
4) Dönt a műemlékek, középületek, erdők tulajdonjogát nem érintő hasznosításáról 1 millió és 2 millió forintos értékhatár között. [Gyomaendrőd Város Önkormányzatának vagyonáról és a vagyontárgyak feletti rendelkezési jog gyakorlásának szabályairól szóló 14/2003. (VI. 5.) önkormányzati rendelet 18. §]
5) Dönt a forgalomképes vagyon részét képező vagyontárgy megszerzéséről, elidegenítéséről, ingatlan jelzálogjoggal való megterheléséről - kivéve az ingó vagyontárgy elidegenítését, megszerzését - 1 millió és 2 millió forintos értékhatár között. [Gyomaendrőd Város Önkormányzatának vagyonáról és a vagyontárgyak feletti rendelkezési jog gyakorlásának szabályairól szóló 14/2003. (VI. 5.) önkormányzati rendelet 20. § (1) bekezdés a) pont]
6) Dönt a forgalomképes vagyon részét képező vagyontárgy tulajdonjogát nem érintő egyéb hasznosításáról 1 millió és 2 millió forintos bevételi értékhatár között, továbbá egy szerződésen belüli üzletrész, részvény, egyéb értékpapír megszerzése és elidegenítése tárgyában 1 millió és 2 millió forintos értékhatár között. [Gyomaendrőd Város Önkormányzatának vagyonáról és a vagyontárgyak feletti rendelkezési jog gyakorlásának szabályairól szóló 14/2003. (VI. 5.) önkormányzati rendelet 20. § (1) bekezdés b) pont]
7) Alapítványok esetében döntési javaslatot ad, egyéb esetben dönt a sport célú támogatások mértékéről [a sportról szóló 17/2004. (VI. 28. ) önkormányzati rendelet 7. § (7) bekezdés]
8) Dönt az Idegenforgalmi Alap pályázatairól, a céltartalék felhasználásról, szerződést köt a nyertesekkel és ellenőrzi a pályázati források felhasználását.
[Gyomaendrőd Város Önkormányzat Idegenforgalmi Alapjáról szóló 8/2008. (II. 29.) önkormányzati rendelet 6. § (8) bekezdés a), b) pont]
Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság
1) Elbírálja a magánerős lakossági út- és közműépítési igényeket. [a magánerős lakossági út- és közműépítések szervezéséről és támogatási rendszeréről szóló 20/2011. (V. 30.) önkormányzati rendelet 5. § (5) bekezdés]
2) Megállapítja és kiveti az útépítési érdekeltségi hozzájárulást, illetve kérelemre kamatmentes részletfizetést engedélyezhet. [a magánerős lakossági út- és közműépítések, valamint útfelújítások szervezéséről és támogatási rendszeréről szóló 20/2011. (V. 30.) önkormányzati rendelet 12. § (3) és (4) bekezdés]
3) Dönt a az 5 évet meg nem haladó, illetve 1 és 2 millió forint éves bérleti díjat meg nem haladó mezőgazdasági művelésű ingatlanok hasznosításáról [Gyomaendrőd Város Önkormányzatának vagyonáról és a vagyontárgyak feletti rendelkezési jog gyakorlásának szabályairól szóló 14/2003. (VI. 5.) önkormányzati rendelet 23. § (4) bekezdés]
4) Dönt az örökségvédelmi célú pályázatokról [az épített örökség védelméről szóló 1/2011. (II. 1.) önkormányzati rendelet 5. § (3) bekezdés]
5) Dönt a Környezetvédelmi Alap pályázatokról és megköti a szerződést a nyertes pályázókkal. [Gyomaendrőd Város Önkormányzat Környezetvédelmi Alapjáról szóló 11/2007. (II. 26. ) önkormányzati rendelet 8. §]
2. melléklet a ../2014. (…) önkormányzati rendelethez
A kiadások készpénzben történő teljesítésének esetei
1) lakossági folyószámlával nem rendelkező ellátottak szociális juttatásának kifizetése,
2) olyan kis összegű beszerzések, ahol a beszerzés havi szinten a bruttó 200.000 forintot nem haladja meg,
3) igazgatás-szolgáltatási díjak,
4) a munkába járással, munkavégzéssel összefüggő napidíj, saját gépjármű vagy tömegközlekedési eszköz használatának megtérítése,
5) lakossági túlfizetések visszafizetése,
6) vásárlásra, elszámolásra kiadott előlegek,
7) egyéb előre nem látható, működtetéssel, üzemeltetéssel kapcsolatban felmerülő azonnali kifizetések a gazdasági szervezet vezetőjének engedélyével
1. függelék a 12/2013. (V. 10.) önkormányzati rendelethez
Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testületének tagjai
Toldi Balázs
|
Polgármester
|
Körösök Vidékéért Egyesület
|
Gózan Sándor
|
1. egyéni választókerületi képviselő
|
Körösök Vidékéért Egyesület
|
Nagyné Perjési Anikó
|
2. egyéni választókerületi képviselő
|
Körösök Vidékéért Egyesület
|
Ágostonné Farkas Mária
|
3. egyéni választókerületi képviselő
|
Kereszténydemokrata Néppárt
|
Béres János
|
4. egyéni választókerületi képviselő
|
Körösök Vidékéért Egyesület
|
Betöltetlen
|
5. egyéni választókerületi képviselő
|
|
Farkas Zoltán Illésné
|
6. egyéni választókerületi képviselő
|
Kereszténydemokrata Néppárt
|
Poharelec László András
|
7. egyéni választókerületi képviselő
|
Körösök Vidékéért Egyesület
|
Betkó József
|
8. egyéni választókerületi képviselő
|
FIDESZ
|
Lehóczkiné Timár Irén
|
kompenzációs listás képviselő
|
Kereszténydemokrata Néppárt
|
Várfi András
|
kompenzációs listás képviselő
|
FIDESZ
|
Fülöp István Béla
|
kompenzációs listás képviselő
|
MSZP
|
4. függelék a 12/2013. (V. 10.) önkormányzati rendelethez
A Képviselő-testület állandó bizottságainak névsora
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság
Elnök:
Ágostonné Farkas Mária (képviselő)
Tagok:
Farkas Zoltán Illésné (képviselő)
Poharelec László (képviselő)
Várfi András (képviselő)
Szabó Balázsné
Weigertné Gubucz Edit
Weigertné Gubucz Edit
Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság
Elnök:
Nagyné Perjési Anikó (képviselő)
Tagok:
Gózan Sándor (képviselő)
betöltetlen (képviselő)
dr. Varjú László
Dávid Máté
Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság
Elnök:
Betkó József (képviselő)
Tagok
Béres János (képviselő)
Fülöp István (képviselő)
Fülöp Zoltán
Izsó Csaba