197/2014. (IX. 17.) Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottsági határozat
Tárgy: Ksitérségi Óvoda szakmai beszámolója tartalmi elemeinek meghatározása
Gyomaendrőd Város Képviselő-testületének
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottsága
197/2014. (IX. 17.) Gye. Kt. Üokke. Határozata
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság javasolja Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás Társulási Tanácsa számára az alábbi döntési javaslat elfogadását:
Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás Társulási Tanácsa, mint a Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Kistérségi Óvoda fenntartója a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 85. § (2) bekezdése alapján a Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Kistérségi Óvoda számára az alábbiak szerint határozza meg a szakmai beszámoló tartalmai elemeit:
I. Óvoda működési feltételei
|
|
- statisztikai adatok:
|
- férőhelyek száma,
- beíratottak száma,
- tanköteles korú gyermekek száma,
- speciális foglalkozást igénylő gyermekek száma,
- tankötelezett korú, de a szülők kérésére óvodában maradó gyermekek száma
- Csoportlétszám adatok(A csoport megnevezése mellé kérem, szíveskedjen megadni "v" vegyes, "kis" kiscsoport, "köz" középső, "nagy" nagycsoport jelölést)
|
- Az engedélyezett férőhelyhez képest viszonyítva a beiratkozott gyermekek száma - megfelelő, magasabb, alacsonyabb?
|
|
- A speciális nevelést igénylő gyermekek száma az előző évekhez viszonyítva több vagy kevesebb?
|
|
- Melyik csoportban vannak számottevően többen?
- Hogyan kezelik ezt a problémát?
|
|
- Nevelési Tanácsadóba küldött gyermekek száma:
- Tanulási Képességeket Vizsgáló Bizottsághoz továbbküldött gyermekek száma:
- Hogyan történik az utógondozás?
|
|
- A rendszertelen óvodába járás mely csoportra, melyik korosztályra jellemző (leginkább)?
- Milyen intézkedéseket tesznek, hogy elérjék a rendszeres óvodába járást? Milyen eredménnyel?
|
|
II. Személyi feltételek
|
|
III. Tárgyi feltételek
|
|
- Épület felújítási igény?
- Milyen fejlesztések történtek az adott nevelési évben
- Nevelőmunkát segítő eszközök ellátottsága megítélése szerint milyen?
|
|
IV. Szakmai munkáról - hatékonyságról
|
|
- Kimenet szabályozás - a fejlődés jellemzőinek óvodáskor végére kívánatos szintjének meghatározása:
- Hogyan definiálják az egységes iskolaérettségi mutatókat az egységes értékelés érdekében?
- Milyen szempontok alapján javasolják az iskolaérettségi vizsgálat elvégzését?
- Milyen mérésmetodikai eszközöket kívánnak igénybe venni?
|
|
- A nevelési program átdolgozását tervezik-e?
|
|
- Történt-e módosítás a nevelési programban az elmúlt időszakban?
- az úszásoktatás hatékonyságának elemzése
|
|
V. Kapcsolatok
|
|
- Hogyan tartják az óvodák egymással a kapcsolatot?
- Hogyan hatnak az intézmények egymásra?
- Hogyan tartják a kapcsolatot a szülőkkel, más munkájukat segítő intézményekkel?
|
|
VI. Rendezvények
|
|
- Milyen hagyományos és új rendezvényeik vannak?
|
|
VII. Az intézményi munka ellenőrzése
|
|
- Vezetői munkájára milyen hatással volt véleménye szerint az elmúlt időszakban lefolytatott törvényességi ellenőrzés?
|
|
- Saját intézményében készít-e ellenőrzési tervet?
|
|
- Vezetői ellenőrzéseinek eredményéről tájékoztatja-e az érintetteket?
|
|
- Az éves beszámolóit megvitatja-e az óvodapedagógusaival?
|
|
- Milyen elégedettségi és eredményességi visszajelzések vannak az intézmény munkájáról?
|
|
VIII. Egyéb
|
|
- Amit még fontosnak tart elmondani intézménye jelenlegi helyzetéről
|