199/2014. (IX. 17.) Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottsági határozat
Tárgy: Önkormányzati Minőségirányítási Program (ÖMIP) felülvizsgálata, az esély-egyenlőségi helyzetelemzésből adódó feladatok áttekintése

Gyomaendrőd Város Képviselő-testületének
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottsága
199/2014. (IX. 17.) Gye. Kt. Üokke. Határozata
 
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek, hogy a köznevelési szerződés alapján önkormányzatunkkal együttműködő nonprofit kft-ék fenntartásában működő óvodák számára az óvodai feladat-ellátásra kötött köznevelési szerződés 5. pontja alapján az alábbiak szerint határozza meg a szakmai beszámolók tartalmai elemeit:
 
I. Óvoda működési feltételei
- gazdálkodás
Pénzügyi finanszírozás helyzetének bemutatása különös tekintettel az állami támogatás felhasználására
- statisztikai adatok:
- férőhelyek száma,
- beíratottak száma,
- tanköteles korú gyermekek száma,
- etnikai kisebbség száma,
- speciális foglalkozást igénylő gyermekek száma,
- tankötelezett korú, de a szülők kérésére óvodában maradó gyermekek száma
- Csoportlétszám adatok(A csoport megnevezése mellé kérem, szíveskedjen megadni "v" vegyes, "kis" kiscsoport, "köz" középső, "nagy" nagycsoport jelölést)
- Az engedélyezett férőhelyhez képest viszonyítva a beiratkozott gyermekek száma - megfelelő, magasabb, alacsonyabb?
- A speciális nevelést igénylő gyermekek száma az előző évekhez viszonyítva több vagy kevesebb?
- Melyik csoportban vannak számottevően többen?
- Hogyan kezelik ezt a problémát?
- Nevelési Tanácsadóba küldött gyermekek száma:
- Tanulási Képességeket Vizsgáló Bizottsághoz továbbküldött gyermekek száma:
- Hogyan történik az utógondozás?
- A rendszertelen óvodába járás mely csoportra, melyik korosztályra jellemző (leginkább)?
- Milyen intézkedéseket tesznek, hogy elérjék a rendszeres óvodába járást? Milyen eredménnyel?
 
II. Személyi feltételek
 
III. Tárgyi feltételek
 
- Épület felújítási igény?
- Milyen fejlesztések történtek az adott nevelési évben
- Nevelőmunkát segítő eszközök ellátottsága megítélése szerint milyen?
 
IV. Szakmai munkáról - hatékonyságról
- Kimenet szabályozás - a fejlődés jellemzőinek óvodáskor végére kívánatos szintjének meghatározása:
- Hogyan definiálják az egységes iskolaérettségi mutatókat az egységes értékelés érdekében?
- Milyen szempontok alapján javasolják az iskolaérettségi vizsgálat elvégzését?
- Milyen mérésmetodikai eszközöket kívánnak igénybe venni?
- A nevelési program átdolgozását tervezik-e?
- Történt-e módosítás a nevelési programban az elmúlt időszakban?
- az úszásoktatás hatékonyságának elemzése
 
V. Kapcsolatok
- Hogyan tartják az óvodák egymással a kapcsolatot?
- Hogyan hatnak az intézmények egymásra?
- Hogyan tartják a kapcsolatot a szülőkkel, más munkájukat segítő intézményekkel?
 
VI. Rendezvények
- Milyen hagyományos és új rendezvényeik vannak?
 
VII. Az intézményi munka ellenőrzése
- Vezetői munkájára milyen hatással volt véleménye szerint az elmúlt időszakban lefolytatott törvényességi ellenőrzés?
- Saját intézményében készít-e ellenőrzési tervet?
- Vezetői ellenőrzéseinek eredményéről tájékoztatja-e az érintetteket?
- Az éves beszámolóit megvitatja-e az óvodapedagógusaival?
- Milyen elégedettségi és eredményességi visszajelzések vannak az intézmény munkájáról?
 
VIII. Egyéb
- Amit még fontosnak tart elmondani intézménye jelenlegi helyzetéről

« Vissza
Vissza a főmenübe