21/2015. (I. 20.) Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottsági határozat
Tárgy: KEOP-1.1.1/C13-2-2013-0043 pályázat támogatása
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete
Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság
21/2015. (I. 20.) Gye. Kt. Pgtek. Biz. határozat
Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek a következő tartalmú határozat elfogadását javasolja a Képviselő-testületnek, hogy hagyja jóvá a KEOP- 1.1.1/C/13-0043 azonosítószámú „A Körös-szögi Kistérési Hulladékgazdálkodási Rendeletének Rendszerének továbbfejlesztése” c. pályázati projekthez kapcsolódó, a projekt megvalósításához és fenntartására vonatkozó megállapodás módosítását az alábbiak szerint. Egyben felhatalmazza a Polgármester a megállapodás aláírására.
MEGÁLLAPODÁS
Amely létrejött egyrészről a
Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulása
5540-Szarvas, Kossuth utca 19.
Törzsszám: 583088
Adószám: 15583082-2-04
Képviseli: Brlás János Társulási Tanács elnöke és Dr. Melis János jegyző
(a továbbiakban: Pályázó)
másrészről
Csabacsűd Nagyközség Önkormányzata
5551 Csabacsűd, Szabadság u. 41.
Törzsszám: 725558
Adószám: 15725558-2-04
Képviseli: Molnár József polgármester és Kasikné Csík Zsuzsanna jegyző
Gyomaendrőd Város Önkormányzata
5500 Gyomaendrőd, Selyem út 124.
Törzsszám: 725525
Adószám: 15725527-2-04
Képviseli: Toldi Balázs polgármester és Dr. Csorba Csaba jegyző
Kardos Község Önkormányzata
5552 Kardos, Gyomai u. 24.
Törzsszám: 347055
Adószám: 15347055-2-04
Képviseli: Brlás János polgármester és Zsindely Ferencné jegyző
Kondoros Város Önkormányzata
5553 Kondoros, Hősök tere 4/5.
Törzsszám: 725536
Adószám: 15725534-2-04
Képviseli: Ribárszki Péter polgármester és Zsindely Ferencné jegyző
Szarvas Város Önkormányzata
5540 Szarvas, Szabadság u. 25-27.
Törzsszám: 725097
Adószám: 15725091-2-04
Képviseli: Babák Mihály polgármester és Dr. Melis János jegyző
(a továbbiakban együtt: Tagönkormányzatok)
Előzmények
1. A Pályázó a KEOP 1.1.1 kódjelű, „Települési szilárdhulladék-gazdálkodási rendszerek fejlesztése” c. pályázat benyújtása céljából 2008. január 24. napján megállapodást kötött a Tagönkormányzatokkal, amelyhez a Szerződő Felek 2008. november 6. napján, valamint 2010. február 26. napján kiegészítést fűztek.
2. Az 1. pontban megjelölt megállapodást a Szerződő Felek a KEOP-1.1.1/C/13-2013-0043 azonosítószámú pályázat megvalósításához szükséges mértékben kívánják módosítani, azzal, hogy a jelen megállapodással nem ellentétes rendelkezések változatlanul hatályban maradnak.
3. A Pályázó kijelenti, hogy 2013. január 1. napját követően változatlan tagsággal határozatlan ideig, de legalább a 2. pontban megjelölt pályázat fenntartási időszak végéig tovább működik, ily módon biztosítja a pályázatban vállalt kötelezettségek maradéktalan teljesítését.
A megállapodás tárgya
4. A Szerződő Felek a 2. pontban megjelölt pályázat végrehajtása során a Tagönkormányzatok számára lehetővé válik a hulladék szelektív összegyűjtése, ennek elszállítása, továbbá a biohulladék hatékony visszaforgatása, amely elősegíti, hogy a hulladékgazdálkodásról szóló, hatályos magyar jogszabályokban és EK Irányelvben foglalt célkitűzések teljesüljenek.
A Társulási Tanács elnöke, mint a társulás nevében eljárásra
jogosult személy jogai és kötelezettségei
5. A Társulási Tanács Elnökét és alelnökét a Társulási Tanács tagjai sorából 2/3-os többségi szavazással választja meg határozott időre.
6. Az elnök, az alelnök(ök) megbízatása önkormányzati képviselői tisztségük betöltéséig áll fenn.
7. A Társulási Tanács elnöke a Társulás ügyeinek vitele keretében:
a. összehívja a Társulási Tanács üléseit, összeállítja az ülések napirendjét,
b. gondoskodik a Társulás éves mérlegének, vagyonkimutatásának, költségvetésének, éves beszámolójának elkészítéséről,
c. képviseli a Társulást és a projektet harmadik személyekkel szemben, bíróságok és más hatóságok előtt,
d. a Társulás mérlegét Tagok számára hozzáférhetővé teszi,
e. évente legalább egy alkalommal jelentést készít a Társulási Tanács részére a Társulás működéséről, feladatainak ellátásáról, a társulási cél megvalósulásáról,
f. ellátja mindazon feladatokat, melyet a társulási megállapodás, illetve a Társulási Tanács számára előírt,
g. a Támogatási Szerződést és az egyéb szerződéseket, valamint azok módosításait a Társulás nevében aláírja,
h. bármely kérdésben észrevétellel és kérdéssel élhet a Tagok, illetve képviselőik, a hatóságok, közreműködő szervek, személyek felé, beszámoltathatja a Társulásban közreműködő bármely érdekeltet,
i. képviseli a Társulást a közbeszerzési eljárás folyamatában a KSz és a Közbeszerzések Tanácsa felé. Aláírja a KA/KEOP projekt keretében a közbeszerzési pályázatokon nyertes cégekkel kötendő szerződéseket.
j. Az elnök Társulással összefüggő feladatai megvalósításához –a közbeszerzési szabályok betartása mellett – jogosult szakértők igénybevételére, valamint segítő szervezet igénybevételére a Társulás költségén. Az elnök tevékenységét segítő szervezet azonos a Projektirodával.
k. A Társulás elnöke a tőle elvárható gondossággal köteles eljárni. Kötelezettségének megszegésével okozott kárért a polgári jog szabályai, valamint a vonatkozó jogszabályok szerint felel.
A Felek jogai és kötelezettségei
8. A Tagönkormányzatok biztosítják a pályázat megvalósításához szükséges önerőt az alábbi felosztás szerint:
Csabacsűd Nagyközség Önkormányzata
|
11,411004 %
|
Gyomaendrőd Város Önkormányzata
|
31,008873 %
|
Kardos Község Önkormányzata
|
0,605208 %
|
Kondoros Város Önkormányzata
|
20,956036 %
|
Szarvas Város Önkormányzata
|
36,018878 %
|
Összesen:
|
100 %
|
9. A Pályázó biztosítja a pályázat megvalósításának humán és technikai feltételeit, teljesíti a vonatkozó monitoring-kötelezettségeket, tevékenységéről a Tagönkormányzatoknak a pályázati szabályzat szerint beszámol.
10. Amennyiben a pályázat végrehajtásával megvalósuló beruházás új vagyonelemeket keletkeztet, ezek a Pályázó tulajdonába kerülnek, és a pályázat megvalósítását szolgálják.
11. A Pályázó megszűnése esetén a beruházással kapcsolatban keletkezett vagyon a jelen megállapodás 8. pontjában meghatározott arányban oszlik meg a Tagönkormányzatok között. A jelen megállapodásban nem részes Önkormányzatok a beruházással keletkezett vagyonból sem részesülhetnek.
Egyéb rendelkezések
12. Jelen megállapodás a Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás Társulási Megállapodásában foglaltak kiegészítése, kizárólag a 2. pontban megjelölt pályázat megvalósítását, fenntartását, és a keletkezett vagyon helyzetének rendezését célozza.
13. Jelen megállapodás bármilyen módosítására kizárólag írásban kerülhet sor.
14. A felek jelen megállapodás végrehajtása, illetőleg a pályázat teljes megvalósítása során kötelesek együttműködni, egymást a teljesítéssel kapcsolatos minden körülményről haladéktalanul tájékoztatni. A tájékoztatás elmulasztásából eredő kárért a mulasztó felelős.
15. A felek a közöttük felemerülő vitás kérdéseket elsősorban tárgyalásos úton kötelesek rendezni.
Települési önkormányzat Képviselő- testülete: Jóváhagyó határozat száma:
Csabacsűd Nagyközség Önkormányzata 291/2013 (X.30.)
Képviselő-testülete
Gyomaendrőd Város Önkormányzata
Képviselő-testülete
Kardos Község Önkormányzata 133/2013 (X.30.)
Képviselő-testülete
Kondoros Város Önkormányzata 287/2013 (X.31.)
Képviselő-testülete
Szarvas Város Önkormányzata 609/2013 (XI.21.)
Képviselő-testülete
A Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás Társulási Tanácsa 153/2013. (X.15.) számú határozatával döntött a jelen megállapodás jóváhagyásáról, melynek 1. számú melléklete elválaszthatatlan részét képezi.
Jelen megállapodást a felek elolvasást és értelmezést követően, mint akaratuknak mindenben megfelelőt 8 eredeti példányban, jóváhagyólag írták alá.
Szarvas, 2015. ……………..
.........................................................................
Csabacsűd Nagyközség Önkormányzata
|
.........................................................................
Gyomaendrőd Város Önkormányzata
|
.........................................................................
Kardos Község Önkormányzata
|
.........................................................................
Kondoros Város Önkormányzata
|
.........................................................................
Szarvas Város Önkormányzata
|
.........................................................................
Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulása
|
Üzemeltetési koncepció
Magyarország helyi önkormányzatokról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény, az államháztartásról szóló 1992. évi CXCV. törvényben (Áht.) és a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvényben (Ht.) foglaltak alapján az Önkormányzat önkormányzati feladat-ellátási körébe tartozó feladatként, az ingatlantulajdonosoknál keletkező települési szilárd hulladék kezelésére hulladékkezelési közszolgáltatást (a továbbiakban: közszolgáltatás) szervez, és tart fenn.
Ennek megfelelően a Társulás 100 %-os tulajdonában lévő nonprofit céget bíz meg a közszolgáltatás ellátásával.
A hulladékgazdálkodási rendszer működésének bemutatása
A hulladékgazdálkodási rendszer szereplői:
- Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulása Önkormányzata
- Közszolgáltató (közös nonprofit Kft.)
- Közszolgáltató alvállalkozói (a jelenlegi közszolgáltatók)
- Vegyes, maradék hulladék ártalmatlanítását biztosító (Kbt. szerinti kiválasztással) szolgáltató (A Gyomaendrődi lerakó üzemeltetője)
- Hulladékhasznosítók
·Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség Nemzeti Hulladékgazdálkodási Igazgatósága, Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal, Zöld Hatóság
A szereplők feladata:
Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás önkormányzatai a Ht. 33. §-ában foglaltak alapján az ingatlantulajdonosoknál keletkező települési szilárd hulladék kezelésére hulladékkezelési közszolgáltatást szerveznek. A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátását a közszolgáltatóval kötött hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés útján biztosítja.
A Ht 35. § alapján a jelenleg hatályos, a települési szilárd hulladék kezelésére irányuló hulladékkezelési közszolgáltatásról szóló önkormányzati rendeletüket az önkormányzatok felülvizsgálják és szükség esetén módosítják.
A közszolgáltatás ellátására a Társulás megalapítja a Közszolgáltatót. A korábbi közszolgáltatóval kötött szerződéseiket az önkormányzatok felülvizsgálják. A közszolgáltató kiválasztása a Kbt. 9. § (1) k) pontja alapján történik.
A Közszolgáltató (társasági formája: Nonprofit Kft)
A hatályos jogszabályok és a közszolgáltatási szerződés előírásai szerint biztosítja a közszolgáltatás ellátását. A rendelkezésére álló, illetve a projekt keretében átadásra kerülő eszközökkel ellátja a:
- Vegyes, maradék hulladékok gyűjtését
- Anyagában hasznosítható hulladékok szelektív gyűjtését
- Átveszi a biológiailag lebomló zöld (kerti) hulladékokat
- A hasznosítható hulladékokat további előkezelésre és hasznosításra átadja a megfelelő engedéllyel rendelkező hasznosítóknak
- A vegyes hulladékot a Társulás által - Kbt. szerint kiválasztott - hulladékártalmatlanító létesítménybe szállítja.
- Gondoskodik a közszolgáltatáshoz kapcsolódó összes jogszabályi előírásnak való megfelelésről.
A közszolgáltató köteles a közszolgáltatás ellátásához szükséges engedélyeket – különös tekintettel a közszolgáltatási engedélyre –, minősítést a jogszabályban előírt határidőre megszerezni és az egyéb adminisztratív kötelezettségeinek (pl. közszolgáltatói hulladékgazdálkodási terv, céltartalék képzés, közszolgáltatói éves beszámoló stb.) határidőre eleget tenni, illetve a közszolgáltatási díj megállapításához szükséges adatokat a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal részére szolgáltatni. A szelektív gyűjtési tevékenység eredményeként összegyűjtésre kerülő csomagolóeszköz hulladékok termékdíjas elszámolása tekintetében az OHÜ-vel való szerződés megkötése.