341/2016. (XI. 16.) Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottsági határozat
Tárgy: Közszolgáltatási szerződés létesítése közfeladatok ellátására (1. forduló)

Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete

Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság

341/2016. (XI. 16.) Gye. Kt. Pgtek. Biz. határozat 

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottsága javasolta a Képviselő-testületnek, hogy az önkormányzat egyes kötelező önkormányzati közfeladatai a 100%-os tulajdonában lévő Zöldpark Gyomaendrőd Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság utasítása útján kerüljenek ellátásra.

A bizottság támogatja a következő döntési javaslat 2. fordulós megvitatását az abban foglalt közszolgáltatások műszaki tartalma és azok végrehajtását szolgáló ellentételezési összegek pontosítását követően:

"Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete utasítja a 100%-os tulajdonában álló Zöldpark Gyomaendrőd Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaságát, hogy 2017. január 1-étől 10 éves időtartam alatt lássa el a:

a) Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CVXXXIX. törvény 13. § (1) bek. 2. pontja szerinti a közparkok és egyéb közterületek kialakítási és fenntartási, továbbá a zöldterület kezelési,

b) Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CVXXXIX. törvény 13. § (1) bek. 2. pontja szerinti köztemető üzemeltetési,

c) Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CVXXXIX. törvény 13. § (1) bek. 15. pontja szerint a sport és ifjúsági ügyek keretében a sportlétesítmények fenntartási és üzemeltetési,

d) az önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására létrehozott közös önkormányzati hivatal létrehozása és fenntartása Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CVXXXIX. törvény 84. § (1) bekezdésében foglalt kötelezettséghez kapcsolódó közfeladatokat

a következő szerződésben foglalt tartalommal.

 

„KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉS

(Tervezet)

 

A közparkok és egyéb közterületek fenntartásával, zöldterület kezelésével, az Önkormányzat köztemetőinek fenntartásával és üzemeltetési feladatai ellátásával, a Varga Lajos Sportcsarnok sportlétesítmény üzemeltetési valamint a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal takarítási feladataival kapcsolatos közfeladatok ellátására

 

 

A szerződés egyrészről létrejött

 

Gyomaendrőd Város Önkormányzata

képviseli: Toldi Balázs polgármester

cím: 5500 Gyomaendrőd, Selyem út 124.,

PIR azonosítója: 725525,

adószáma: 15725527-2-04

továbbiakban: „Önkormányzat”,

 

másrészről

 

Zöldpark Gyomaendrőd Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság

képviseli: Dinya József ügyvezető

5500 Gyomaendrőd, Ipartelepi út 2.,

cégjegyzékszám: 04-09-008715,

adószám: 14596421-2-04,

továbbiakban: „Közszolgáltató”

 

együttesen: Szerződő felek között a mai napon az alábbi feltételekkel: 

 

1. Előzmények 

 

1.1 Az Önkormányzat kötelező közfeladata:

1.1.1 Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 13. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott közparkok és egyéb közterületek kialakítása és fenntartása a zöldterület kezeléssel;

1.1.2 Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 13. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott köztemető kialakítása és fenntartása, továbbá a temetőkről és a temetkezésről szóló 1999. évi XLIII. törvény 6. § (3) bekezdésében meghatározott üzemeltetési feladatok ellátása;

1.1.3 Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CVXXXIX. törvény 13. § (1) bek. 15. pontjában foglalt sport és ifjúsági ügyek keretében a sportlétesítmények fenntartása és üzemeltetése.

1.1.4 Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CVXXXIX. törvény 84. § (1) bekezdése szerint, az önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására létrehozott közös önkormányzati hivatal létrehozása és fenntartása.

1.2 Az 1.1 pontban foglalt kötelező önkormányzati közfeladatok teljesítése céljából az Önkormányzat a 100%-os tulajdonában lévő Közszolgáltatót alapította, amely alkalmas a közszolgáltatási feladatok ellátására.

1.3 Az Önkormányzat a Közszolgáltató 1.2 pontban foglalt alkalmasságára tekintettel …/2016. (XII…) Gye. Kt. határozat jelzésű normatív aktusával utasította annak ügyvezetését az 1.1 pontban rögzített közfeladatok ellátására. 

1.4 Szerződő felek kijelentik, hogy a jelen okiratban foglalt Szerződés a Közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény 9. § (1) bekezdés h) pontjában foglalt rendelkezések alapján nem minősül közbeszerzési eljárás-köteles ügyletkötésnek, mert 

a) a Közszolgáltató egyszemélyes korlátolt felelősségű gazdasági társaság formájában kizárólag az Önkormányzat ajánlatkérő tulajdonában van, és az Önkormányzat a Közszolgáltató ügyvezetési jellegű feladatainak ellátását illetően teljes körű ellenőrzési jogokkal rendelkezik és képes a gazdálkodó szervezet stratégiai céljainak és fontos döntéseinek alapvető befolyásolására;

b) a Közszolgáltató nyilatkozott arról, hogy a szerződéskötést követő üzleti évben várható nettó árbevételének legalább 80%-a a tulajdonos ajánlatkérővel kötendő szerződések teljesítéséből származik. 

 

2. A Szerződés tartama és hatálya

 

2.1. Az Önkormányzat a Közszolgáltatót megbízza a település közigazgatási területén az 1.1 pontban rögzített közparkok és egyéb közterületek fenntartásával, zöldterület kezelésével; az Önkormányzat köztemetőinek fenntartásával és üzemeltetési feladatai ellátásával; továbbá a Varga Lajos Sportcsarnok sportlétesítmény üzemeltetési feladatainak ellátásával (a továbbiakban: „Közszolgáltatás”)

2.2. Közszolgáltató vállalja, hogy a Közszolgáltatást folyamatosan, teljes körűen, a hatályban lévő jogszabályi előírások maradéktalan betartása mellett teljesíti.

2.3. Szerződő felek a szerződést 2017. január 1. napjától 2026. december 31. napjáig tartó időtartamra kötik meg. 

 

3. A Közszolgáltató feladatainak meghatározása

 

3.1 Közparkok és egyéb közterületek fenntartásával, zöldterület kezelésével kapcsolatos Közszolgáltatások köre:

a)      Fák metszése, gondozása, kivágása, ültetése, fasebészeti kezelések

b)     Cserjemetszés, cserjeápolás, ültetés

c)      Sövénynyírás

d)     Gyepfelületek gondozása és fenntartása, új gyepfelület kialakítása

e)      Virágágyak, planténerek valamint virágtartók beültetése és gondozása

f)       Egyéb növényápolási munkák

g)     Növényvédelem

h)     Zöldfelület takarítás

i)        Lomb összegyűjtése, elszállítása

j)        Szökőkutak üzemeltetése

k)      Köztéri szobrok állapotának figyelemmel kísérése, tisztítása

l)        Kavicsos, zúzalékos és térkő burkolatok takarítása, gyommentesítése, felújítása park területen

m)   Térkő burkolat kialakítása parkterületen

n) Síkosság-mentesítés, hó eltakarítás

o) Zászlózás

3.2. Önkormányzat köztemetőinek fenntartási és üzemeltetési feladatai.

3.2.1 A Közszolgáltató a használatába adott, gyomaendrődi 3750 hrsz. alatt bejegyzett 6 ha 346 m2 területű, valamint az 5168/7 hrsz. alatt bejegyzett 6 ha 5906 m2 területű, köztemető ingatlanvagyon fenntartása és üzemeltetése az következő feladatok ellátásával:

a) építmények, közművek, egyéb tárgyi és infrastrukturális létesítmények, közcélú zöldterületek karbantartása, gondozása, 

b) temetkezési üzemeltetői szolgáltatáshoz kapcsolódó ügyintézői feladatok lebonyolítása, 

c) ravatalozó takarítása, 

d) ravatalozó nyitása, zárása, 

e) sírhelyek nyilvántartásának vezetése, 

f) elhunytak hűtése, 

g) sírnyitás és sírásás 

h) utak, árkok, közművek tisztán tartása 

3.2.2 A Közszolgáltató a Szerződés 1. mellékletét képező, kihelyezett házipénztári és pénzkezelési szabályzat szerint, a következő feladatokat végzi az Önkormányzat megbízásából: 

a) Kifizeti a ravatalozóval kapcsolatos közüzemi díjakat és tovább számlázza az Önkormányzat részére, 

b) Beszedi az a köztemetőkről és a temetkezés rendjéről szóló 26/2000. (XI. 2.) önkormányzati rendelet 1. mellékletében részletezett, üzemeltetéshez kapcsolódó bevételeket az Önkormányzat nevében és elszámol az Önkormányzat felé. 

 

3.3. A Varga Lajos Sportcsarnok sportlétesítmény üzemeltetési feladatainak köre.

3.3.1. A Szerződő felek rögzítik, hogy a Gyomaendrődi Járási Hivatal Földhivatali Osztálya által 30005/14379/2016. szám alatt 2016.11.09. napján kiadott e-hiteles tulajdoni lap másolat szerint Gyomaendrőd Város Önkormányzatának kizárólagos tulajdonát képezi a Gyomaendrőd, Szabadság tér 1. szám alatt lévő 1587 hrsz.-ú, 2471 m2 alapterületű felülépítményes ingatlan, természetben a Varga Lajos Városi Sportcsarnok (a továbbiakban: Sportcsarnok), továbbá a 30005/14380/2016. szám alatt 2016.11.09. napján kiadott e-hiteles tulajdoni lap másolat szerint a belterület 1099  hrsz.-ú, ingatlanon lévő 924 m2 alapterületű műfüves pálya.

3.3.2 Szerződő felek rögzítik továbbá, hogy az ingatlanhoz tartoznak a Sportcsarnok vagyonleltárában szereplő berendezések és felszerelések a szerződés 2. melléklete szerint.

3.3.3 A Közszolgáltató gondoskodik az ingatlan őrzéséről, takarításáról, napi karbantartási feladatairól, valamint nyitva tartásáról és a létesítmény sportszakmai és egyéb közösségi szolgáltatásai biztosításáról a következők szerint:

a) napi takarítás, nagytakarítás, rendezvények utáni eseti takarítás, a létesítmények tisztálkodási és higiénia felszereléssel való ellátása,

b) az ingatlan előtti kültérnek a közútig, továbbá sétányig terjedő szakaszának rendben és tisztán tartása, a zöldfelület illetve a fák és bokrok gondozása,

c) a létesítmény:

ca) nyitása, zárása,

cb) vendégeinek beléptetése,

cc) a tárgyi eszközeinek felügyelete,

cd) a szándékos vagy gondatlan károkozásának megakadályozása,

ce) rongálása, továbbá rendezvénye során történt rendbontás esetén a szükséges elhárítási, rendvédelmi és jogi lépések megtétele,

d) nyitvatartási időben folyamatos gondnoki jelenlét biztosítása, üzemidőn kívül automata riasztási rendszer üzemeltetése a létesítmény őrzése érdekében,

e) eseti és éves karbantartási munkálatok, azaz olyan rendeltetésszerű használatot biztosító állagmegóvási feladatok  elvégzése, amelyek nem minősülnek felújításnak vagy beruházásnak,

f) a létesítményt rendszeresen vagy alkalmanként igénybevevők szolgáltatási igényeinek rögzítése, koordinálása és sportszakmai kiszolgálása a következő prioritásokkal:

fa) hétköznap délelőtt és kora délután elsősorban a közoktatási intézmények testnevelési óráihoz,

fb) hétköznap késő délután elsősorban a sportági szakszövetségek tagszervezetei edzéseihez,

fc) hétköznap és hétvégén este az amatőr és rekreációs célú sportrendezvényekhez,

fc) hétvégén napközben a sportági szakszövetségek tagszervezetei versenysport rendezvényeihez,

fd) az előzőekre figyelemmel rendelkezésre álló szabad időkeretben az egyéb közösségi, kulturális és szórakoztató programokhoz

g) sporteseményeken az eredményjelző berendezés kezelése

 

3.4 Az 1.1.4 pontban foglalt Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal, 5500 Gyomaendrőd, Selyem út 124. szám alatt található központi hivatali épületének takarítása.

3.5 A Közszolgáltató használatába adott ingatlan nyilvántartási értéke szerinti kimutatását a 3. melléklet tartalmazza.

3.6. A Közszolgáltató közszolgáltatási feladatainak részletes műszaki tartalmát a szerződés 4. melléklete tartalmazza.

 

4. A Közszolgáltató kötelezettségei és jogosultságai

 

4.1. A Közszolgáltató kijelenti, hogy a Közszolgáltatások biztonságos ellátásához a személyi-, tárgyi- és vagyoni feltételekkel, valamint a szükséges hatósági engedélyekkel rendelkezik.
4.2. A Közszolgáltató kijelenti, hogy a Közszolgáltatások ellátására rendelkezik a szükséges mennyiségű és minőségű járművel, géppel, eszközzel, berendezéssel, valamint a szükséges létszámú és képzettségű szakemberrel. Rendelkezik továbbá felelősségbiztosítással, a jelen szerződés alapján létrejött jogviszony fennállásának idejére.

4.3. A Közszolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a szerződésben nevesített Közszolgáltatás ellátásához, és biztonságosan bővíthető teljesítéséhez szükséges fejlesztéseket, beruházásokat és karbantartásokat a saját költségén haladéktalanul elvégzi, amelynek az adott Közszolgáltatásra vetített költségeit a jogszabályban meghatározott módon a Közszolgáltatás ellentételezésében érvényesítheti.

4.4.     Közszolgáltató vállalja, hogy mivel a közszolgáltatás körén belül és kívül is végez tevékenységeket, a közszolgáltatás költségeit és bevételeit a többi szolgáltatásétól elkülönítve mutatja ki belső számláiban, a költségek és bevételek elkülönítésének paramétereivel együtt. A közszolgáltatáson kívül eső tevékenységek költségei magukban foglalják az összes közvetlen költséget, a közös költségek arányos részét és a megfelelő tőkemegtérülést.

4.5. A Közszolgáltató köteles a közszolgáltatói tevékenységéről évente részletes pénzügyi és szakmai beszámolót készíteni (a továbbiakban: „Beszámoló”), és azt a tárgyévet követő év május 31-ig az Önkormányzatnak benyújtani.

4.6 A Közszolgáltató a bevételek, költségek és ráfordítások, továbbá az egyes tevékenységek eredményét az 5. melléklet szerinti adattartalommal mutatja be.

4.7. A Közszolgáltató a Közszolgáltatás részeként telefonos ügyfélszolgálati tevékenységet biztosít a Közszolgáltatás igénybe vevői számára. Az ügyfélszolgálati tevékenység során a Közszolgáltató a megrendelések, kifogások, panaszok kezelése során betartja a hatályos jogszabályi rendelkezéseket.

4.8. A Közszolgáltató a szerződés alapján jogosult az 3.2.1. és 3.3.1 pontokban meghatározott önkormányzati vagyon birtoklására és használatára. 

4.9. A Közszolgáltató a használatában lévő önkormányzati vagyont rendeltetésének megfelelően használhatja. A Közszolgáltató felelős minden olyan kárért, amely a rendeltetésellenes, vagy szerződésellenes használat következménye.

4.10. A Közszolgáltató köteles a vagyontárgyak műszaki állagát a jó gazda gondosságával biztosítani. A vagyontárgyak fenntartásának költségei az Önkormányzatot terhelik. Ennek keretében a Közszolgáltatónak az alábbi kötelezettségei állnak fenn:

a) kezdeményezi az ingatlan funkciójának megfelelő karbantartását, gondoskodik az ingatlan megbízható üzemeltetéséről, a víz-, az energia és egyéb épületgépészeti rendszerek működőképességéről, az épületek takarításáról (ide értve a napi műszaki feladatokat és karbantartást, a víz-, az energia és más közmű-ellátást, a közegészségügyi feladatok ellátásának biztosítását), valamint a vagyonvédelem megvalósítását; 

b) viseli a jelen szerződésben foglalt feladatok ellátásából fakadó terheket és a közterheket, valamint a szerződés időtartama alatt keletkezett, másra át nem hárítható károkat. Ezzel összefüggésben a Közszolgáltató köteles az Önkormányzatot tájékoztatni a dologban beállt károkról és a fenyegető kárveszélyről. 

4.11. A Közszolgáltató köteles az önkormányzati vagyont illetően – az állag-, a környezet védelme érdekében és az önkormányzati vagyon használatából adódó minden egyéb esetben – a vonatkozó jogszabályok, szabványok hatósági, szakhatósági és műszaki előírások (így különösen: a közegészségügyi, a tűzvédelmi és munkavédelmi előírások) szerint eljárni. A Közszolgáltató az átadott vagyon használata során köteles a jelen szerződésben reá háruló kötelezettségeket megtartani.

4.12. A Közszolgáltató köteles az üzemeltetéssel járó adatszolgáltatási és nyilvántartási kötelezettségének eleget tenni, valamint felel az adatok hitelességéért és naprakész állapotáért.

4.13. A Közszolgáltató köteles a használatában lévő vagyonnal folyamatosan elszámolni, a tárgyévben hatályos önkormányzati vagyonrendelet, a számviteli törvény, valamint az önkormányzati vagyonnyilvántartás szabályai szerint. A Közszolgáltató az önkormányzati vagyon tárgyairól elkülönített nyilvántartást köteles vezetni, amely tételesen tartalmazza ezen eszközök könyvszerinti bruttó- és nettó értékét, az amortizáció összegét, az azokban bekövetkezett változásokat. 

4.14. A Közszolgáltató köteles azonnal írásban bejelenteni az Önkormányzatnak, ha: 

a) köztartozása esedékessége több mint 1 hónapja lejárt, 

b) az általa használt önkormányzati vagyon összértékében bekövetkezett 10 %-os mértéket meghaladó csökkenésről szerez tudomást, 

c) a használt önkormányzati vagyonban súlyos környezeti veszélyeztetés alakul ki, 

d) a használt önkormányzati vagyonnal kapcsolatban az Önkormányzat beavatkozását igénylő természeti és környezeti károkozás történt, vagy egyéb, az önkormányzati vagyont érintő veszélyhelyzet következett be. 

4.15. Szerződő felek megállapítják, hogy az Önkormányzat a jelen szerződés tárgyát képező ingó- és ingatlanvagyon tekintetében vezetékes víz, tűz, elemi, katasztrófa és személyi kár kockázatokról szóló vagyon- és felelősségbiztosítási szerződéssel rendelkezik.

 

5. Az Önkormányzat kötelezettségei és jogosultságai

 

5.1. Az Önkormányzat a Közszolgáltató részére kizárólagos közszolgáltatói jogot biztosít a Közszolgáltatás ellátására.

5.2. Az Önkormányzat kötelezettséget vállal arra, hogy a jelen szerződésben nevesített Közszolgáltatás hatékony és folyamatos ellátásához a Közszolgáltató számára szükséges információkat megadja, továbbá elősegíti a Közszolgáltatás körébe tartozó tevékenységek összehangolását.

5.3. Az Önkormányzat az esetlegesen hozzá érkező panaszokat, kifogásokat haladéktalanul továbbítja a Közszolgáltató felé. Az ilyen jellegű panaszok, kifogások kivizsgálásáról, a megtett intézkedésekről Közszolgáltató 30 napon belül tájékoztatja az Önkormányzatot.

 

6. A Szerződésben foglalt feladatok ellátásának tárgyi és pénzügyi feltételei 

 

6.1. A közfeladat ellátásért a Közszolgáltatónak nyújtott ellentételezés: 

6.1.1 A Közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott támogatás (a továbbiakban: Ellentételezés) mértékét a 6. melléklet részletei.

6.1.2 A támogatás (a továbbiakban: Ellentételezés) mértékét a 2012/21/EU bizottsági határozat 5. cikke szerint kerül megállapításra. Az Ellentételezés mértéke nem haladhatja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatás működtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét, figyelembe véve egy, a közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó sajáttőke-rész alapján várható ésszerű profitot is.

6.1.3 Amennyiben a Támogatott a közszolgáltatás körén belül és kívül is végez tevékenységeket, akkor a 2012/21/EU bizottsági határozat 5. cikkének (9) bekezdése értelmében a közszolgáltatás költségeit és bevételeit a többi szolgáltatásétól elkülönítve kell kimutatnia belső számláiban, a költségek és bevételek elkülönítésének paramétereivel együtt. A közszolgáltatáson kívül eső tevékenységek költségei magukban foglalják az összes közvetlen költséget, a közös költségek arányos részét és a megfelelő tőke-megtérülést. E költségekre nem adható ellentételezés.

6.1.4 Ha a kedvezményezett a 2012/21/EU bizottsági határozat 5. cikkének megfelelően meghatározott összeget meghaladó támogatásban részesül, a kedvezményezettnek a túlkompenzációt vissza kell fizetnie. Amennyiben a túlkompenzáció összege nem haladja meg az átlagos éves ellentételezés összegének 10 %-át, a túlkompenzáció átvihető a következő időszakra, és levonható az arra az időszakra fizetendő támogatás összegéből. A kedvezményezett a támogatásról olyan elkülönített elszámolást köteles vezetni, amelyből a 2012/21/EU bizottsági határozat 5. cikkének (2)-(4) bekezdésben meghatározott követelmények ellenőrizhetőek.

 

7. A szerződés teljesítésének ellenőrzése

 

7.1. A felek által megbízott személyek a szerződés teljesítését évente minden év január hónapjában felülvizsgálják és a szerződés esetleges módosítására javaslatot tesznek. 

7.2. A Közszolgáltató köteles üzleti tervét (szükség esetében aktualizált üzleti terv) a tárgyévet megelőző év mérlegbeszámolójával egyidejűleg legkésőbb minden év április 15-ig az Önkormányzat elé terjeszteni.

7.3. Az Önkormányzat jogosult ellenőrizni a Közszolgáltató közszolgáltatási tevékenységét valamint a Közszolgáltatót terhelő kötelezettségek rendszeres és folyamatos betartását. Ennek során az Önkormányzat jogosult adatokat, dokumentumokat bekérni a Közszolgáltatótól, és helyszíni ellenőrzést folytatni az Mötv. 119. § alapján.

 

8. A szerződés megszűnése 

 

8.1. A szerződés megszűnik: 

8.1.1. Rendes felmondással indoklási kötelezettség nélkül, annak közlésétől számított 90 nap elteltével. 

8.1.2. Azonnali hatályú felmondásnak van helye, ha: 

a) a közszolgáltatás szerződésben meghatározott célja lehetetlenné vált, 

b) a Közszolgáltató, a szerződés keretében a közszolgáltatás megvalósításához szükséges, vagyontárgyakat rongálja, rendeltetésellenesen vagy szerződésellenesen használja, illetve hasznosítja, vagy pedig egyébként fennáll a veszély, hogy azokat a Közszolgáltató a szerződés lejártát követően nem tudja a szerződésben meghatározott állapotban visszaadni, 

c) az Önkormányzat vagy a Közszolgáltató a szerződésben, illetve a jogszabályokban meghatározott kötelezettségeit súlyosan megszegi.

8.2. A szerződés megszűnése esetén a Közszolgáltató köteles átadás-átvételi eljárás útján, az általa használt önkormányzati vagyonnal tételesen, a közszolgáltatási feladat ellátásról pedig teljeskörűen pénzügyileg is elszámolni.

 

 

9. Egyéb rendelkezések

 

9.1 A 6.1. szerinti Ellentételezés megfelel az Európai Bíróság Altmark Trans ítéletében (C-280/00. sz. ügy Altmark Trans GmbH és Regierungsprasidium Magdeburg kontra Nahrverkehrsgesellschaft [EBHT 2003, I-7747. o.] ügyben hozott ítélet) meghatározott négy feltételnek.

9.2 Az Ellentételezés az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló 2012/21/EU bizottsági határozat (HL L 7., 2012.1.11., 3-10. o.) (a továbbiakban: ÁGÉSZ) hatálya alá tartozik.

9.3 Az ÁGÉSZ rendelet 8. cikk alapján Felek a csekély összegű támogatással kapcsolatos adatokat 10 pénzügyi évig kötelesek megőrizni.

9.4 A Közszolgáltató éves közszolgáltatási beszámolót készít, melyet az üzleti beszámolójának elfogadását követő 30 napon belül nyújt be. A közszolgáltatási beszámoló tartalmazza a Rendelet 4. § (5) bekezdésében előírt tartalmi elemeket, valamint az Önkormányzat által nyújtott Díjkompenzáció tételes éves elszámolását (a továbbiakban: Éves elszámolás). Ennek elfogadásával az Önkormányzat igazolja a Közszolgáltatási tevékenység elvégzését. 

9.5. A szerződésre az Mötv., a Ptk. vonatkozó rendelkezései az irányadóak. 

9.6. A szerződés 4 példányban, egymással szó szerint mindenben megegyező tartalommal készült, amelyet a szerződő felek képviselői elolvasás után, mint akaratukkal mindenben megegyezőt jóváhagyólag aláírnak. 

 

 

 Gyomaendrőd, 2016. december 1. 

 

 

Gyomaendrőd Város Önkormányzata 

Képviseli: Toldi Balázs 

polgármester 

Zöldpark Gyomaendrőd Nonprofit Kft. 

Képviseli: Dinya József 

ügyvezető 

 

  

 

 

Jogilag ellenjegyzem: 

 

 

 

……………………………… 

dr. Uhrin Anna 
jegyző 

 

 

 

 

 

Pénzügyileg ellenjegyzem: 

 

 

 

 

…………………………….. 

Szilágyiné Bácsi Gabriella 
pénzügyi osztályvezető 

 

 

Mellékletek: 

1. Kihelyezett Önkormányzati házipénztár pénzkezelési szabályzata [3.2.2.]

2. Sportcsarnok és műfüves pálya önkormányzati vagyonleltárban lévő tartozékai, berendezései és felszerelései [3.3.2.]

3. Használatba adott ingatlanok nyilvántartási értéke szerinti kimutatás [3.5.]

4. A Közszolgáltató közszolgáltatási feladatainak részletes műszaki tartalma [3.6.]

5. Bevételek, költségek és ráfordítások, továbbá az egyes tevékenységek eredménye bemutatásának adattartalma [4.6.]

6. A Közszolgáltatás ellentételezésének részletes kimutatása [6.1.1.]

 

 

1. melléklet 

 

Kihelyezett házipénztár pénzkezelési szabályzat

 

Kihelyezett házipénztárként kerül 2017. január 1.-től kijelölésre a Közszolgáltató telephelyének irodahelyiségében, melynek keretében beszedi a temető üzemeltetési költségeit.  

A temető üzemeltetési szolgáltatásokat és díjtételeit a „Köztemetőkről és a temetkezés rendjéről” szóló önkormányzati rendelet tartalmazza.  

A Közszolgáltató a beszedett díjakat az Önkormányzat nevében - más helyett történő számlakibocsájtás útján - szedi be, melyet az Áfa törvény 160-162. §-a fogalmaz meg.  Olyan szolgáltatásról van szó, ahol a tulajdonos, azaz az Önkormányzat megbízza a temető üzemeltetéssel megbízott Kft-t a számla kiállítására, az összeg beszedésére, majd az összeg Önkormányzat részére történő átadására. A szolgáltatás nem egyszeri, hanem folyamatos jellegű, a bevallást és az adó befizetését természetesen az önkormányzat végzi, nem a számlakiállítással megbízott. A más helyett kibocsátott számláknak külön számlasorszám tartományban kell szerepelniük, mint amelyben a meghatalmazott Kft. saját teljesítéseinek számlái vannak. Az Önkormányzat a temetkezéssel kapcsolatos bevételek és a készpénz feladások rögzítésére a POLISZ könyvelési program 250-es pénztár modulját biztosítja a Kft részére. A pénztári tételek rögzítését a POLISZ rendszerhez biztosított segédlet alapján kell elvégezni. A pénztári befizetéssel egyidejűleg a pénzmozgással kapcsolatos számlát rögzíteni kell a Polisz rendszerben, az adott jogcímkód, szakfeladat és kormányzati funkció figyelembevételével.   

Minden házipénztári befizetésről bevételi pénztárbizonylatot kell kiállítani, melyet a POLISZ rendszer a bevétel jogcímének rögzítése után automatikusan előállít. A bevételi bizonylatokon a bizonylatszám sorszámozását a POLISZ rendszer automatikusan biztosítja. A készpénzfizetési számlát a hozzátartozó ügyfél nevére kell kiállítani, még abban az esetben is, ha más kegyeleti szolgáltató által történik a temetkezés. Ebben az esetben a szolgáltató által bemutatott ügyfél által aláírt írásos megbízás csatolása szükséges. A bizonylatot - a bevételezett összeg azonosságának igazolása céljából - a befizetővel alá kell íratni. 

A pénz átvételét a bizonylaton a pénztárosnak aláírásával igazolni kell. 

A bevételi pénztárbizonylat két példányban kerül nyomtatásra, melyből 

a)      az első példány a könyvelés bizonylata, ezt a példányt a pénztári alapokmányokkal és a vonatkozó pénztárjelentéssel együtt dossziéban lefűzve a könyvelés részére kell átadni, 

b)     a második példányt a befizető részére kell átadni. 

A házipénztárból kifizetés nem teljesíthető, kiadásként csak a befolyt bevételek készpénzfeladása történhet. Minden házipénztári készpénzfeladásról kiadási pénztárbizonylatot kell kiállítani melyet a POLISZ rendszer a kiadás gazdasági eseményének rögzítése után automatikusan előállít. A kiadási bizonylatokon a bizonylatszám sorszámozását a POLISZ rendszer automatikusan biztosítja. A kiadási pénztárbizonylathoz minden esetben csatolni kell a banki alapbizonylatot. 

A pénztárosnak minden pénztári napon a pénztári órák befejezésével pénztárzárást kell végeznie, melyet a napi zárás alkalmával a POLISZ rendszer automatikusan állít elő. A pénztárosnak szabadsága illetve távolléte idejére a helyettes részére át kell adnia a készpénzt, a szigorú számadású bizonylatokat, és a pénztárhelyiség kulcsait. A mindenkori pénztáros a POLISZ könyvelési rendszerben a házipénztárba saját jelszavának rögzítése után léphet be, így a pénztári tételek rögzítése csak a jelszóval rendelkező pénztáros, ill. helyettese útján történhet, a POLISZ így biztosítja a zárt rendszert. Jelenleg 3 jelszó biztosítja a pénztári feladatok ellátását.  A pénztár átadás-átvétele esetében a pénztárosok az átadás-átvétel tényét a napi pénztárjelentésen rögzítik, melyet aláírásukkal hitelesítenek.  

 

A házipénztárban a pénztárzárlat után maximum 100.000 Ft záró pénzkészlet tartható. A pénztárkeretet meghaladó összeget még a pénztárzárlat előtt  – készpénzfeladás címen – be kell fizetni az önkormányzat Endrőd és Vidéke Takarékszövetkezetnél vezetett 53200125-11062402 sz. számlájára.   A házipénztár bevételeit és készpénzfeladásait valamint az azok alátámasztásául szolgáló alapbizonylatokat tartalmazó dossziét, továbbá a számlák 3. példányát legkésőbb az adott hónapot követő hó 3. munkanapjáig a pénztáros köteles leadni, és azzal elszámolni a Közös Önkormányzati Hivatal pénzügyi osztálya felé.  

 

A pénzkezeléssel megbízott dolgozó a kihelyezett pénztárat önállóan, teljes anyagi felelősséggel kezeli. Feladatai közé tartozik a pénztárban tartott készpénz kezelése, megőrzése, valamint a pénztárral kapcsolatos nyilvántartások vezetése. A pénz megőrzésére az önkormányzat pénzkazettát biztosít.  

 

2. melléklet

 

Sportcsarnok és műfüves pálya önkormányzati vagyonleltárban lévő tartozékai, berendezései és felszerelései [3.3.2.]

 

 

3. melléklet 

 

Használatba adott ingatlanok nyilvántartási értéke szerinti kimutatás [3.4.]

 

a) 5168/7 hrsz. endrődi köztemető könyvszerinti nettó érték: 7.542.582,- Ft, 

b) 3750 hrsz. gyomai köztemető könyvszerinti nettó érték: 9.341.451,- Ft. 

c) 3748/2 hrsz. a gyomai temető bővítéséhez vásárolt terület könyvszerinti nettó érték: 1.484.400,- Ft.

d) 1587 hrsz. sportcsarnok könyvszerinti nettó érték: 75.270.741,-Ft,

e) 1099 hrsz. műfüves pálya könyvszerinti nettó érték: 6.814.365,-Ft

 

4. melléklet

 

A Közszolgáltató közszolgáltatási feladatainak részletes műszaki tartalma [3.5.]

 

S.sz.

Megnevezés

Mutatószám

Mennyiség

1.

Közparkok és egyéb közterületek fenntartásával, zöldterület kezelésével kapcsolatos közfeladatok

 

 

2.

Fák metszése, gondozása, kivágása, ültetése, fasebészeti kezelések

250 db/év

250 db

3.

Cserjemetszés, cserjeápolás, ültetés

 

580 db/év

580 db

4.

Sövénynyírás

Kner tér

Szabadság tér

Kolman ltp.

Kossuth Lajos u.

Áchim utca

Bajcsy Zsilinszky út

Pásztor J. u.

Hősök útja

6 alkalom       1 464 m  

115 m

11 m

134 m

441 m

50 m

550 m

50 m

113 m

8 784 m

5.

Gyepfelületek gondozása és fenntartása, új gyepfelület kialakítása

Kner tér

Szabadság tér

Református templom és Kis B. isk. melletti terület

Sportcsarnok melletti terület a

sétánnyal

Hősök útja (Fő út-Rákóczi u.)

Volender tér

Kossuth L. u.

Vasútállomás előtti park

Pásztor J. u. (Fő út-Kossuth u.)

Pásztor J. tér

Fő út (aluljáró-Hősök útja)

Bajcsy-Fő út csomópont

Bajcsy Zs. út (Fő út-Csempe centrum)

Erzsébet liget

Buszforduló (sportpálya)

Vásártéri ltp.

Damjanich tér

9 alkalom/év 85 550 m2

 

 

1 600 m2

2 662 m2

 

2 390 m2

 

3 000 m2

804 m2

1 092 m2

7 700 m2

1 956 m2

8 200 m2

782 m2

4 800 m2

9 900 m2

 

853 m2

28 000 m2

925 m2

7 200 m2

450 m2

 

769 950 m2

6.

Virágágyak, planténerek valamint virágtartók beültetése és gondozása

2 alkalom/év         800 m2

1600 m2

7.

Egyéb növényápolási munkák, oszlopra helyezet cserepes

virágok

130 db

130 db

8.

Növényvédelem

3 alkalom/év       2 000 m2

6 000 m2

9.

Zöldfelület takarítás

9 alkalom/év     85 550 m2

769 950 m2

10.

Lomb összegyűjtése, elszállítása

3 alkalom/év     67 876 m2

203 628 m2

11.

Szökőkutak üzemeltetése

Kner tér

Szabadság tér

 7 hó/ év      1440 üó./hó

720 üó.

720 üó.

10 080 üzemóra

12.

Köztéri szobrok állapotának figyelemmel kísérése, tisztítása

9 alkalom/év      9 db 

81 db

13.

Kavicsos, zúzalékos és térkő burkolatok takarítása, gyommentesítése, felújítása park területen

9 alkalom/év  3870 m2  

34 830 m2

14.

Síkosság-mentesítés, hó eltakarítás

sétányok, buszmegállók, igatlanhoz nem csatlakozó gyalog utak

 időjárástól függően

15.

Zászlózás

Március 15.

Május 1.

Június 4.

Augusztus 20.

Október 23.

5 alkalom/év          220 db

1100 db

16.

Önkormányzati köztemetők fenntartási és üzemeltetési feladatai

 

 

17.

Építmények, közművek, utak, árkok, egyéb tárgyi és infrastrukturális létesítmények, közcélú zöldterületek karbantartása, gondozása

E. 15 alkalom/év   43 500 m2

Gy.15 alkalom/év   59 900 m2

 

103 400 m2

18.

Temetkezési üzemeltetői szolgáltatáshoz kapcsolódó ügyintézői feladatok

-         sírhelyek nyílvántartása

-         karbantartási, zöldterület  gondozási feladatok irányítása

-         üzemelést végző dolgozókkal kapcsolatos adminisztrációs feladatok

1 fő  temetkezés szolg. üi.        2ó/nap

1 fő gazdasági üi.      1ó/nap

1 fő műszaki irányító 1ó/nap

960 óra/év

19.

Ravatalozó takarítása

E. 112 m2

Gy. 131 m2

 243 m2

20.

Ravatalozó nyitása, zárása, ügyfélszolgálati feladatok ellátása temetési szertartásokkor a temetkezési szolgáltatókkal, búcsúztató szertartásvezetőkkel és családtagokkal

1 fő 4ó/nap

4160 óra/év

21.

Elhunytak hűtése

Hűtő1     8700 óra/év

Hűtő2     8700 óra/év

 

17400 óra/év

22.

Sírnyitás és sírásás

db/év

 

23.

Varga Lajos Sportcsarnok és műfüves pálya sportlétesítmény üzemeltetési feladatai

 

 

24.

Takarítás

a) napi takarítás

b) nagytakarítás

c) rendezvények utáni eseti takarítás

 

155m2 * 1 alkalom nap

1473m2 * 1 alkalom/hét

 

1473m* 8 alkalom/év

 

1473 m2

25.

A létesítmény:

a) nyitása, zárása,

b) vendégeinek beléptetése,

c) a tárgyi eszközeinek felügyelete,

d) a szándékos vagy gondatlan károkozásának megakadályozása,

e) rongálása, továbbá rendezvénye során történt rendbontás esetén a szükséges elhárítási, rendvédelmi és jogi lépések megtétele,

f) Nyitvatartási időben folyamatos gondnoki jelenlét biztosítása

g) a létesítmény tisztálkodási és higiénia felszereléssel való ellátása

h) a létesítményt rendszeresen vagy alkalmanként igénybevevők szolgáltatási igényeinek rögzítése, koordinálása és sportszakmai kiszolgálása

 i) sporteseményeken az eredményjelző berendezés beüzemelése, üzembe tartása

1 fő    gondnok/nap

2400 óra/év

26.

Eseti és éves karbantartási munkálatok, azaz olyan rendeltetésszerű használatot biztosító állagmegóvási feladatok  elvégzése, amelyek nem minősülnek felújításnak vagy beruházásnak

1 fő karbantartó 1 ó/nap

240 óra/év

27.

Sportcsarnok és műfüves pálya üzemeltetésével kapcsolatos ügyintézői feladatok

a)      üzemelést végző dolgozókkal kapcsolatos adminisztrációs feladatok

b)     dolgozók irányítása

c)      tisztító és higéniai anyagok beszerzése

 

 

 

 

 

 

1 fő gazdasági üi. 4ó/hét

 

1 fő műszaki irányító 4ó/hét

384 óra/év

28.

Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal takarítási feladatai

 

 

29.

Takarítás

a) napi takarítás

b) nagytakarítás

c) rendezvények utáni eseti takarítás

 

 

2 039 m2* naponta

2 039 m2* 4 alkalom/év

495 m2* 60 alkalom/év

2 039 m2

30.

Létesítmény nyitása zárása, riasztó kezelése

1db* naponta

260 db

31.

A hivatal takarításával kapcsolatos ügyintézői feladatok

a)      a feladatot végző dolgozókkal kapcsolatos adminisztrációs munka

b)     dolgozók irányítása

c)      tisztító és higiéniai anyagok beszerzése

 

 

 

1 fő gazdasági üi. 2ó/hét

 

1 fő műszaki irányító 4ó/hét

 

 

 

 

5. melléklet

 

Beszámoló szerkezete [4.6.]

 

1. Mérleg

2. Eredmény kimutatás

3. Kiegészítő melléklet

Általános fejezet, mely a közszolgáltató bemutatását, tulajdonosi szerkezetét, részvényesek bemutatását, a társaság fő tevékenységeinek bemutatását, képviseletére jogosult adatait, kapcsolt vállalkozások bemutatását, az adott üzleti évhez kapcsolódóan a belső számviteli szabályozás főbb előírásainak a bemutatását tartalmazza.

Részletező fejezet, mely a mérleg tételekhez és az eredmény kimutatáshoz kapcsolódó számszaki és szöveges kiegészítéseket, elemzéseket tartalmazza.

Tájékoztató jellegű kiegészítések, mely a Közszolgáltató valós vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetéről készített értékelés - a pénzügyi gazdasági elemzés módszereivel, viszonyszámok, mutatószámok bemutatásával, az eredmények szöveges értékelése alapján.

Cash flow-kimutatás

4. Üzleti jelentés

Közszolgáltató bemutatja

a) a számviteli törvényben előírtak mellett a Közszolgáltató számviteli politikájában meghatározottaknak megfelelően, elkülönítetten a tárgyévben realizált, a közszolgáltatás ellátásához, illetve az egyéb tevékenységhez kapcsolódó bevételeket, költségeket és ráfordításokat, továbbá az egyes tevékenységek eredményét,

b) vevőkapcsolatok értékelését,

c) a felhasznált erőforrások értékelését,

d) a jelentős kötelezettségek, kockázatok ismertetését,

e) a kapacitások kihasználását,

f) a beruházások, fejlesztések alakulását,

g) a fogyasztói kifogásokat és észrevételek elintézésével kapcsolatban tett intézkedéseket,

h) a tevékenységek összegző értékelését.

 

6. melléklet

 

A Közszolgáltatás ellentételezésének részletes kimutatása [6.1.1.]

 

A 2017. évre vonatkozó Ellentételezés részletes összetevői:

Mutatók

Összeg (ezer Ft)

Közparkok és egyéb közterületek fenntartásával, zöldterület kezelésével kapcsolatos közfeladatok

 

20.420.317,-

Anyagköltség

 

4.536.000,-

Üzemanyag, gépalkatrész, kézi szerszám

247.000,-/hó

2.964.000,-

Munkaruha, védőfelszerelés

15.000,-/hó

180.000,-

Palánták beszerzése

100.000,-/hó

1.200.000,-

Nyomtatvány költségek, írószer tisztítószer,  védőital 

16.000,-/hó

192.000,-

Igénybevett szolgáltatások

 

4.403.400,-

Épület bérleti díj, gépjármű bérleti díj, őrzés díj

203.200,-/hó

2.438.400,-

Utazás, kiküldetés költsége

29.000,-/hó

348.000,-

Karbantartás,  javítás költségei,

60.000,-/hó

720.000,-

Ügyvédi költség, könyvelés, munkavédelem, üzemorvos

50.750,-/hó

609.000,-

Telefon, internet, posta, hirdetés

24.000,-/hó

288.000,-

Személyi jellegű ráfordítások

 

11.480.917,-

Bér + járulék

956.743,-/hó

11.480.917,-

Önkormányzati köztemetők fenntartási és üzemeltetési feladatai

 

5.855.280,-

Anyagköltség

 

438.000,-

Üzemanyag, gépalkatrész, kézi szerszám

25.000,-/hó

300.000,-

Tisztító, és tisztálkodó szerek 

1.000,-/hó

12.000,-

Munkaruha, védőfelszerelés

7.500,-/hó

90.000,-

Nyomtatvány költségek, írószer tisztítószer,  védőital 

4.000,-/hó

48.000,-

Igénybevett szolgáltatások

 

294.840,-

Épület bérleti díj, őrzés díj

14.320,-/hó

171.840,-

Utazás, kiküldetés költsége

1.500,-/hó

18.000,-

Ügyvédi költség, könyvelés, munkavédelem, üzemorvos

7.250,-/hó

87.000,-

Telefon, internet, posta 

1.500,-/hó

18.000,-

Személyi jellegű ráfordítások

 

5.122.440,-

Bér + járulék

426.870,-/hó

5.122.440,-

Varga Lajos Sportcsarnok sportlétesítmény üzemeltetési feladatai

 

6.408.444,-

Anyagköltség

 

5.262.000,-

Karbantartási anyag, felszerelés vásárlás

42.000,-/hó

504.000,-

Közmű költségek

360.000,-/hó

4.320.000,-

Tisztító, és tisztálkodó szerek 

25.000,-/hó

300.000,-

Munkaruha, védőfelszerelés

7.500,-/hó

90.000,-

Nyomtatvány költségek, írószer tisztítószer,  védőital 

4.000,-/hó

48.000,-

Igénybevett szolgáltatások

 

 330.840,-

Épület bérleti díj, őrzés díj

14.320,-/hó

171.840,-

Utazás, kiküldetés költsége

3.000,-/hó

36.000,-

Ügyvédi költség, könyvelés, munkavédelem, üzemorvos

7.250,-/hó

87.000,-

Telefon, internet, posta 

3.000,-/hó

36.000,-

Személyi jellegű ráfordítások

 

5.315.604,-

Bér + járulék

442.967,-/hó

5.315.604,-

Bevétel

 

4.500.000,-

Közös önkormányzati hivatal takarítási feladatai

 

5.086.952 ,-

Anyagköltség

 

828.000,-

Tisztító, és tisztálkodó szerek

60.000,-/hó

720.000,-

Munkaruha, védőfelszerelés

7.500,-/hó

90.000,-

Nyomtatvány költségek, írószer tisztítószer,  védőital 

1.500,-/hó

18.000,-

Igénybevett szolgáltatások

 

306.840,-

Épület bérleti díj, őrzés díj

14.320,-/hó

171.840,-

Utazás, kiküldetés költsége

2.000,-/hó

24.000,-

Ügyvédi költség, könyvelés, munkavédelem, üzemorvos

7.250,-/hó

87.000,-

Telefon, internet, posta 

2.000,-/hó

24.000,-

Személyi jellegű ráfordítások

 

4.189.239,-

Bér + járulék

 349.103,-/hó

4.189.239,-

« Vissza
Vissza a főmenübe