154/2018. (V. 23.) Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottsági határozat
Tárgy: Településüzemeltetési közfeladatok tanácsnoki felügyelete

Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete

Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság

154/2018. (V. 23.) Gye. Kt. Pgtek. Biz. határozat

 

Gyomaendrőd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottsága javasolja a Képviselő-testületnek a következő döntési javaslat elfogadását:

 

„Gyomaendrőd Város Önkormányzata Képviselő-testületének

…/2018. (..) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013. (V. 10.) önkormányzati rendelet módosításáról

 

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

 

1. § Gyomaendrőd Város Önkormányzata Képviselő-testületének a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013. (V. 10.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban. Ör.) a következő 15/A. alcímmel egészül ki:

 

„15/A. A tanácsnok

 

28/A. § (1) A Képviselő-testület a képviselők közül a 9. mellékletben meghatározott önkormányzati közfeladatok felügyeletének ellátására önkormányzati településüzemeltetési közfeladatok tanácsnokot választ.

(2) A tanácsnok megbízatása megszűnik:

a) képviselői mandátuma megszűnésével,

b) határozott időre történő választás esetén a határozott idő elteltével,

c) meghatározott feladat ellátására történő választás esetén feladatának elvégzésével és az erről szóló jelentésnek a Képviselő-testület által történő elfogadásával,

d) felmentéssel vagy

e) lemondással.

(3) A tanácsnok köteles feladatai ellátása során együttműködni a polgármesterrel és a bizottságokkal.

28/B. § (1) A tanácsnok feladatai operatív ellátására az önkormányzati hivatalban infokommunikációs eszközökkel ellátott, tárgyalásra alkalmas hivatali helyiséget vehet igénybe.

(2) A tanácsnok működésével kapcsolatos ügyviteli feladatokat a 34. § (5) bekezdés f) pontja szerinti Hivatali szervezeti egység látja el.

(3) A tanácsnok működéséhez a feltételeket az önkormányzati hivatal költségvetési előirányzatában kell biztosítani.”

 

2. § Az Ör. az 1. melléklet szerint a következő 9. melléklettel egészül ki.

 

3. § Ez a rendelet 2018. július 1-én lép hatályba és a hatályba lépését követő napon hatályát veszti.

 

1. melléklet a …/2018. (..) önkormányzati rendelethez

[9. melléklet a 12/2013. (V. 10.) önkormányzati rendelethez]

 

Az önkormányzati településüzemeltetési közfeladatok tanácsnokának feladatai

 

1. A tanácsnok általános feladata és felelőssége

 

1.1. A tanácsnok köteles a hatályos jogszabályoknak és a Képviselő-testületi rendeleteknek megfelelően végezni a feladatkörébe tartozó munkáját, amelyek ellátásáért felelős.

 

2. A tanácsnok részletes feladatköre

 

2.1. A polgármesterrel együttműködve felügyeli a lakosságot érintő önkormányzati településüzemeltetési, különösen a zöldterület gazdálkodási közfeladatok ellátását.

2.2. Figyelemmel kíséri az önkormányzat városgazdálkodási, városüzemeltetési feladatainak előkészítését és végrehajtását. Az önkormányzati feladatok összehangolása érdekében közreműködik a szükséges egyeztetések lefolytatásában.

2.3. Feladatai ellátása során együttműködik a polgármesterrel, a bizottságokkal, továbbá a feladatok végrehajtásában részt vevő önkormányzati szervek vezetőitől tájékoztatást kérhet.

2.4. Kapcsolatot tart a településbiztonsági és környezetvédelmi tevékenységben közreműködő civil szervezetekkel.

2.5. A tevékenységéről évente beszámol a Képviselő-testületnek.

2.6. Figyelemmel kíséri a hulladékgazdálkodási koncepcióban és a végrehajtására irányuló hulladékgazdálkodási tervben, továbbá a zöldterület gazdálkodási irányokat kitűző önkormányzati normákban meghatározott feladatok végrehajtását és véleményezi ezen feladatok végrehajtásáról szóló szakmai beszámolókat.

2.7. Véleményezi a közterületek rendjével, a temetőkkel és a hulladékgazdálkodással kapcsolatos Képviselő-testületi rendelettervezeteket.

2.8. Véleményezi a Zöldpark Gyomaendrőd Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság közszolgáltatási szerződés és szerződés módosítás tervezeteit, a közszolgáltatási szerződés végrehajtásáról szóló, továbbá a számviteli beszámolót és a tevékenységével összefüggő egyéb Képviselő-testületi előterjesztéseket.

2.9. Véleményezi a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés-tervezetet, a szerződésmódosítási javaslatokat, a közszolgáltatási szerződés végrehajtásáról szóló, továbbá a hulladékszállítási közszolgáltatásban alvállalkozóként közreműködő Gyomaközszolg Kommunális Közszolgáltató Nonprofit Kft. számvitelei beszámolóit és a tevékenységével összefüggő egyéb Képviselő-testületi előterjesztéseket.

2.10. Véleményezi a Zöldpark Gyomaendrőd Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság és a Gyomaközszolg Kommunális Közszolgáltató Nonprofit Kft. (továbbiakban együtt: közszolgáltató) ügyvezetője teljesítménykövetelményének és prémium feltételeinek alapját képező kiemelt célokat.

2.11. Kapcsolatot tart a közszolgáltató felügyelő-bizottságának vezetőjével és javaslatot tehet egyes közszolgáltatási részfeladattal kapcsolatos negatív jelenségek és kedvezőtlen pénzügyi folyamatok megvizsgálására.

2.12. Javasolja a polgármesternek a közszolgáltató ügyvezetőjének tisztségviselői beszámoltatását, melyen maga is részt vesz.

2.13. Kezdeményezheti a közszolgáltató közgyűlésénél a közszolgáltató soron kívüli beszámoltatását a közszolgáltatási feladat végrehajtásáról, a közszolgáltató időarányos mérlegéről."

« Vissza
Vissza a főmenübe