4/2021. (I. 7.) Képviselő-testületi határozat
Tárgy: 2021. január 1-től érvényes beszerzési szabályzat
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete
4/2021.(I. 7.) Gye. Kt. határozata
 
 A veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 478/2020.(XI.3.) Kormányrendeletre tekintettel a Katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján Gyomaendrőd Város Önkormányzata képviselő-testületének feladat- és hatáskörében eljárva Toldi Balázs polgármester az alábbi döntést hozza:
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal gazdasági szervezeti feladatkörébe tartozó költségvetési szervek beszerzésének és lebonyolításának rendjéről szóló önkormányzati szabályzatot az alábbiak szerint elfogadja:
 
1/2021. (I. .) önkormányzati szabályzat
 
a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal gazdasági szervezeti feladatkörébe tartozó költségvetési szervek beszerzésének és lebonyolításának rendjéről
Hatályos: 2021. év január 8-tól
 
……………………………………
Toldi Balázs
polgármester
Gyomaendrőd Város Önkormányzata
 
……………………………………
Pap-Szabó Katalin
jegyző
Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal
 
……………………………………
Nagy Zsolt Sándorné
polgármester
Csárdaszállás Községi Önkormányzat
 
……………………………………
Hegedüs Roland
polgármester
Hunya Község Önkormányzata
 
 
………………………………….
Braun Márton
elnök
Gyomaendrőd Város Német Nemzetiségi Önkormányzata      
 …………………………………..
Szécsi Zsolt
elnök
Gyomaendrőd Város Roma Nemzetiségi
Önkormányzata
……………………………………
Toldi Balázs
elnök
Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás
 
…………………………………..                         
Dinyáné Bánfi Ibolya
intézményvezető
Határ Győző Városi Könyvtár
 
………………………………….                          
Benéné Szerető Hajnalka
intézményvezető
Kállai Ferenc Művelődési Központ
 
………………………………….                          
Dr. Szonda István Attila
intézményvezető
Szent Antal Népház és Művelődési Ház
  
…………………………………                           
Pál Jánosné
intézményvezető
Gyomaendrődi Család- és Gyermekjóléti Központ
 
…………………………………                           
Dr. Magyar Hajnalka
intézményvezető
Városi Egészségügyi Intézmény                            
 
………………………………..
Kovács Péterné
intézményvezető
Gyomaendrőd- Csárdaszállás- Hunya Kistérségi Óvoda
 
I.
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
 
1.      A szabályzat célja, hogy rögzítse Gyomaendrőd Város Önkormányzatának és intézményeinek – közbeszerzési értékhatár alatti – beszerzései lefolytatásának rendjét, összhangban a vonatkozó jogszabályokkal.
 
2.      A szabályzat hatálya kiterjed minden olyan – a közbeszerzési értékhatárt el nem érő – árubeszerzésre, építési beruházásra, valamint szolgáltatás megrendelésére, (továbbiakban: beszerzés) amelyek vonatkozásában Gyomaendrőd Város Önkormányzata vagy valamely intézménye a megrendelő.
 
3.      A szabályzat hatálya nem terjed ki
·         a közbeszerzésekről szóló, 2015. évi CXLIII törvény (továbbiakban: Kbt.) hatálya alá tartozó,
·         a katasztrófa okozta károk elhárítása érdekében szükségessé váló, azonnali beszerzésekre,
·         jogi tevékenység megrendelésére,
·         az olyan esetekre, amikor a szerződést műszaki-technikai sajátosságok, művészeti szempontok vagy kizárólagos jogok védelme miatt kizárólag egy meghatározott szervezet, személy képes teljesíteni.
·         jogszabály szerinti esetekben,
·         a beszerzés kivételesen kedvező feltételei csak rövid ideig állnak fenn, és az ellenszolgáltatás a piaci árakhoz képest lényegesen alacsonyabb, továbbá e kedvező feltételek igénybevétele az ajánlatok bekérésére vonatkozó e rendelet szerinti szabályok alkalmazása esetén meghiúsulna (így különösen árverési vétel esetén, ha az interneten elérhető és összehasonlítható módon kiválasztható ajánlatkérés tárgyával megegyező árunál összességében kedvezőbb beszerzésiár, vagy feltétel érhető el.)
·         a beszerzés tárgya igazságügyi szakértői megbízás, vagy közbeszerzési eljárásokhoz, pályázatokhoz kapcsolódó szakmai bírálóbizottsági tag megbízása;
·         a szerződés tárgya közüzemi és hulladékgazdálkodási szolgáltatások (különösen víz, gáz, villamos energia, hőenergia, hulladékszállítás), vagy internet szolgáltatás megrendelése;
·         az ajánlatkérő piackutatás eredményeképpen igazolható módon meggyőződött arról, hogy az adott piacon háromnál kevesebb gazdasági szereplő lelhető fel, így potenciális versenyhelyzet nincs az adott beszerzési tárgy tekintetében;
·         kizárólagosság fennállása esetén,
·         a szerződés tárgya egyedi gyártású áru beszerzése, feltéve, hogy az áru egyediségét a gyártó igazolja;
·         a fizetési kötelezettség előzetesen meghirdetett tanfolyamra, képzésre, konferenciára történő jelentkezéssel   kapcsolatos;
·         a szerződést külföldön kell megkötni vagy teljesíteni;
·         a szerződés tárgya repülőjegy vásárlása, illetve utasbiztosítási szolgáltatás megrendelése;
·         a szerződés tárgya személyhez kötött, bizalmi jellegű szolgáltatás teljesítése (különösen: jogi szolgáltatás, tanácsadás, foglalkozás­ egészségügyi szolgáltatás, könyvvizsgálat, kockázatmenedzselés és tanácsadás, informatikai tanácsadás, egyéb tanácsadás, belső ellenőrzés)
·         a szerződés tárgya tisztségviselők hivatali tevékenységéhez kapcsolódó, bizalmi jellegű szolgáltatások beszerzése (különösen beszédíró, fotós, személyi kommunikációs tanácsadó, személyi tolmácsolás);
·         a szerződés tárgya képzésére, oktatására vonatkozó, vezetői és személyiségfejlesztési tanácsadási szolgáltatás;
·         a szerződés tárgya veszélyes hulladék megsemmisítése,
·         a szerződés tárgya emberi erőforrás kezelési tanácsadás,
·         a szerződés tárgya olyan e szabályzat hatálya alá tartozó korábbi szerződéshez kapcsolódó kiegészítő árubeszerzés, szolgáltatás megrendelés vagy építési beruházás, amelynek értéke nem haladja meg az eredeti szerződés értékének ötven százalékát, és az alapszerződésben szerződő partnertől történő beszerzés szakmai vagy gazdaságossági szempontból indokolt, feltéve, hogy beszerzés teljes becsült értéke nem
·         éri el a nemzeti közbeszerzési értékhatárokat.
 
4.      A beszerzések tárgya
 
A beszerzés tárgya lehet:
a)      árubeszerzés,
b)      építési beruházás,
c)      szolgáltatás megrendelése.
 
a)      Árubeszerzés:
 
Az árubeszerzés olyan visszterhes szerződés megkötésére irányuló eljárás, amely forgalomképes és birtokba vehető ingó dolog tulajdonjogának vagy használatára, hasznosítására vonatkozó jognak – vételi joggal vagy anélkül történő – megszerzése a Hivatal részéről. Az árubeszerzés magában foglalja a beállítást és az üzembe helyezést is.
 
b)      Építési beruházás:
 
Az olyan visszterhes szerződés megkötésére irányuló eljárás, amelynek tárgya az építési tevékenységgel [Az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 2. § 36. pontja], valamint annak tervezésével összefüggő munka megrendelése.
 
c)      Szolgáltatás megrendelése:
 
Az olyan – árubeszerzésnek és építési beruházásnak nem minősülő – visszterhes szerződés megkötésére irányuló eljárás, amelynek tárgya valamely tevékenység megrendelése.
 
Ha a szerződés több – egymással szükségszerűen összefüggő – beszerzési tárgyat foglal magában, a meghatározó értékű beszerzési tárgy szerint kell a szerződést minősíteni.
 
5.      Összeférhetetlenség
 
A beszerzési eljárásban a költségvetési szerv nevében nem járhat el, a beszerzés tárgyával kapcsolatos gazdasági tevékenységet végző gazdálkodó szervezet (továbbiakban: érdekelt gazdálkodó szervezet), illetőleg az olyan személy vagy szervezet, aki, illetőleg amely:
 
a)      az érdekelt gazdálkodó szervezettel munkaviszonyban vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll,
b)      az érdekelt gazdálkodó szervezet vezető-tisztségviselője vagy felügyelő bizottságának tagja,
c)      az érdekelt gazdálkodó szervezetben tulajdoni részesedéssel rendelkezik,
d)      az a)-c) pont szerinti személy hozzátartozója.
 
II.
A BESZERZÉSI ÉRTÉK ÉS AZ ÉRTÉKHATÁROK MEGHATÁROZÁSÁRA VONATKOZÓ SZABÁLYOK
 
1.      A beszerzés értékének meghatározása
 
A beszerzés értékén a beszerzés megkezdésekor annak tárgyáért általában kért, illetőleg kínált – általános forgalmi adó nélkül számított, nettó – legmagasabb összegű teljes ellenszolgáltatást kell érteni (a továbbiakban: becsült érték).
 
A beszerzés megkezdésén a megrendelés vagy az ajánlattételi felhívás megküldésének időpontját kell érteni.
 
2.      A beszerzések értékhatára
 
A becsült érték kiszámítása során mindazon beszerzés tárgyának értékét egybe kell számítani, amelyek
·         beszerzésére egy költségvetési évben kerül sor, és
·         rendeltetése azonos vagy felhasználásuk egymással közvetlenül összefügg.
 
III.
BESZERZÉSI ELJÁRÁS LEFOLYTATÁSÁNAK ÁLTALÁNOS RENDJE
 
1.      Az általános forgalmi adó nélkül számított nettó 200.000,- Ft érték alatti beszerzési érték esetén nem kell írásos megrendelő.
 
2.      Az általános forgalmi adó nélkül számított nettó 200.000,- Ft értéket meg haladó árubeszerzés, építési beruházás vagy szolgáltatás megrendelése, esetén a megrendelést szerződésben kell rögzíteni és a 4. pontban foglaltak szerint kell eljárni.
 
3.      A verseny biztosítása érdekében az ajánlattételi felhívást - III. 3. pontban meghatározott esetekben - legalább három - a szerződés teljesítésére való alkalmasság feltételeit az ajánlatkérő megítélése szerint teljesíteni képes - gazdasági szereplőnek egyidejűleg, közvetlenül írásban kell megküldeni. Az ajánlattételi felhívást mind elektronikus úton, mind postai úton meg lehet küldeni.
4.      Mellőzhető a verseny abban az esetben, ha az építési beruházás vagy szolgáltatás azonnali megrendelésének elmaradása a megrendelő számára további kárt idéz elő és az építési beruházás vagy szolgáltatás értéke nem éri a nettó 500.000 Ft.
5.      Az ajánlattételi felhívásnak tartalmaznia kell:
·         a beszerzés tárgyát, mennyiségét, a beszerzés műszaki-, és minőségi követelményeit,
·         a szerződés időtartamát vagy a teljesítés határidejét,
·         a teljesítés helyét,
·         az ellenszolgáltatás teljesítésének feltételeit,
·         a szerződést biztosító mellékkötelezettségeket,
·         az ajánlatok benyújtásának helyét és idejét.
 
6.      A megrendelés, illetve az ajánlattételi felhívás csak akkor küldhető el, ha a költségvetési szerv rendelkezik a szerződés teljesítését biztosító anyagi fedezettel, vagy az arra vonatkozó biztosítékkal, hogy a teljesítés időpontjában az anyagi fedezet rendelkezésre áll.
 
7.      Indikatív árajánlat beszerzése céljából kiküldhető az ajánlati felhívás, de az ajánlati felhívásnak tartalmaznia kell az erről szóló tájékoztatást.
 
8.      A beérkezett ajánlatok bontásáról jegyzőkönyvet kell készíteni. Az ajánlatok értékeléséről, a nyertes ajánlattevőről a költségvetési szerv vezetője dönt.
 
9.      A beszerzési eljárást lezáró döntést írásba kell foglalni és indokolni kell. A döntést követő 8 munkanapon belül az eredményről írásban tájékoztatni kell az ajánlattevőket. A döntés írásba foglalásáért és a tájékoztatás elküldéséért a beszerzést lebonyolító személy felelős.
 
10. Amennyiben az ajánlattételi felhívásban a 4. pontban írt kötelező elemeken túl meghatározásra kerültek plusz tartalmi elemek, a beszerzési eljárást ezekre tekintettel kell lefolytatni.
 
IV.
A BESZERZÉSI TEVÉKENYSÉG IRÁNYÍTÁSÁVAL KAPCSOLATOS FELADATOK ÉS HATÁSKÖRÖK
 
1.      A beszerzési tevékenység irányításáért a költségvetési szerv vezetője a felelős.
 
Feladata különösen:
felügyeli a beszerzések teljes folyamatát, rendszeresen ellenőrzi a beszerzési eljárásba bevont dolgozók és egyéb személyek tevékenységét,
azonnal köteles kivizsgálni, minden beszerzést zavaró körülményt és minden olyan esetet, amely annak eredményét befolyásolhatja,
jogkörében minden olyan intézkedést megtesz, illetve köteles megtenni, amely a beszerzések lefolytatásának jogszerűségét és erkölcsi tisztaságát biztosítja,
rendelkezik a beszerzésekkel kapcsolatos feladatok beosztásáról, s azt a dolgozók munkaköri leírásában rögzíti.
 
A beszerzések lebonyolításával megbízott ügyintéző feladata különösen:
az ajánlattételi felhívás elkészítése és közlése, illetve közzététele,
folyamatosan vizsgálja, hogy a beszerzések pénzügyi fedezete biztosított-e,
rendszeresen ellenőrzi a teljesítések szerződésszerűségét, a szolgáltatás és ellenszolgáltatás arányát és összhangját,
gondoskodik a beszerzésekkel kapcsolatos adminisztrációs feladatok ellátásáról,
azonnal tájékoztatja a költségvetési szerv vezetőjét, ha a beszerzések lebonyolítása során szabálytalanságot vagy célszerűtlenséget tapasztal.
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzata és a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal beszerzésivel kapcsolatos teendők előkészítése és koordinálása az illetékes osztályvezető, feladata és hatásköre.
 
2.      A költségvetési szerv a szerződések kötésére vonatkozó előírások (kötelezettségvállalás, ellenjegyzés stb.) betartásával köti meg a szerződést a legkedvezőbb ajánlatot adóval. Amennyiben ő visszalép, akkor a jogosult a következő legkedvezőbb ajánlatot tevővel megkötni a szerződést.
 
3.      A megrendelésnek mindig írásban kell megtörténnie.
 
4.      A Gyomaendrőd Város Önkormányzata és a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal beszerzési eljárásai eredményeképpen megkötött szerződést a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal szerződés nyilvántartásában rögzíteni, azt követően közzé kell tenni Gyomaendrőd Város Önkormányzatának hivatalos honlapján. A szerződés teljesítésére, módosítására, megszüntetésére a Ptk. rendelkezéseit kell alkalmazni.
 
V.
A BESZERZÉSEK LEBONYOLÍTÁSÁNAK ELLENŐRZÉSE
 
1. A beszerzési eljárások belső ellenőrzési rendszerben történő ellenőrzése a költségvetési szerv vezetőjének hatáskörébe tartozik.
 
2. Amennyiben a beszerzési eljárás eredményeképpen megkötött szerződéssel kapcsolatban jogorvoslati eljárás indul, arról a költségvetési szerv vezetője köteles a Képviselő-testületet haladéktalanul tájékoztatni.
 
VI.
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
 
1.    A beszerzéseket végző személyek és szervezetek kötelesek a vonatkozó jogszabályok és a jelen szabályzat előírásait áttanulmányozni, értelmezni és az azokban foglaltak szerint a tőlük elvárható gondossággal eljárni.
 
2.    Az 1. pontban megjelöltek, amennyiben megítélésük szerint szükségessé válik a jelen szabályzat kiegészítése, vagy módosítása, konkrét javaslataikkal kötelesek azt kezdeményezni.
 
3.    A szabályzat rendelkezéseit csak a hatálybalépését követően felmerült beszerzések esetében kell alkalmazni. A jelen szabályzat hatálybalépésével egyidejűleg a korábban érvényben volt szabályzat hatályát veszti.
 
A szabályzat 2021. január 8. napjától lép hatályba.
 
Gyomaendrőd, 2021. …………….
   
 
...................................
......................................
Polgármester
 
Jegyző
 

 
MEGISMERÉSI NYILATKOZAT
 
A 2021. január 1–től hatályos Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal gazdasági szervezeti feladatkörébe tartozó költségvetési szervek beszerzésének és lebonyolításának rendjéről szóló szabályzatában foglaltakat megismertem. Tudomásul veszem, hogy az abban leírtakat a munkám során köteles vagyok betartatni.
 
Név
Beosztás
Dátum
Aláírás
Toldi Balázs
Polgármester Gyomaendrőd Város Önkormányzata
2021.01.08.
 
Nagy Zsolt Sándorné
Polgármester Csárdaszállás Községi Önkormányzat
2021.01.08.
 
Hegedüs Roland
Polgármester Hunya Község Önkormányzata
2021.01.08.
 
Braun Márton
Elnök Gyomaendrőd Város Német Nemzetiségi Önkormányzata
2021.01.08.
 
Szécsi Zsolt
Elnök Gyomaendrőd Város Roma Nemzetiségi Önkormányzata
2021.01.08.
 
Pap-Szabó Katalin
Jegyző
2021.01.08.
 
Dr. Csordás Ádám
Aljegyző
2021.01.08.
 
Petényi Roland
Városfejlesztési osztályvezető
2021.01.08.
 
Csényi István
Vagyongazdálkodási ügyintéző
2021.01.08.
 
Szilágyiné Bácsi Gabriella
Pénzügyi osztályvezető
2021.01.08.
 
Dinyáné Bánfi Ibolya
Határ Győző Városi Könyvtár
2021.01.08.
 
Dr. Szonda István Attila
Szent Antal Népház és Művelődési Ház
2021.01.08.
 
Kovács Péterné
Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Kistérségi Óvoda
2021.01.08.
 
Dr. Magyar Hajnalka
Városi Egészségügyi Intézmény
2021.01.08.
 
Benéné Szerető Hajnalka
Kállai Ferenc Művelődési Központ
2021.01.08.
 
Pál Jánosné
Gyomaendrődi Család-és Gyermekjóléti Központ
2021.01.08.
 
Pardi László
Városüzemeltetési osztályvezető
2021.01.08.
 
Enyedi László
Adóosztály vezetője
2021.01.08.
 
Keresztesné Jáksó Éva
Közigazgatási osztályvezető
2021.01.08.
 

  
« Vissza
Vissza a főmenübe