58/2021. (III. 12.) Képviselő-testületi határozat
Tárgy: Kezelési Szerződés módosítása
 Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete
58/2021.(III. 12.) Gye. Kt. határozata
 
A veszélyhelyzet kihirdetéséről és a veszélyhelyzeti intézkedések hatálybalépéséről szóló 27/2021.(I. 29.) Kormányrendeletre tekintettel a Katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján Gyomaendrőd Város Önkormányzata képviselő-testületének feladat- és hatáskörében eljárva Toldi Balázs polgármester az alábbi döntést hozza:
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete önkormányzati lakásgazdálkodás költséghatékonyságának növelése érdekében a hatályban lévő kezelési szerződést 2021. április 1. napjával az alábbiak szerint módosítja és felhatalmazza Toldi Balázs polgármestert az alábbi kezelési szerződés aláírására:
 
KEZELÉSI SZERZŐDÉS
 
amely létrejött egyrészről Gyomaendrőd Város Önkormányzata (5501 Gyomaendrőd, Selyem út 124., képviseli: Toldi Balázs polgármester, továbbiakban: Tulajdonos)
másrészről a Zöldpark Gyomaendrőd Nonprofit Kft. (5500 Gyomaendrőd, Ipartelep u. 2. képviseli: Dinya József ügyvezető, továbbiakban: Kezelő) között alulírt napon és helyen az alábbi feltételek mellett:
 
Előzmény:
Gyomaendrőd Város Önkormányzat tulajdonában lévő bérlakások kezelési feladatait 2016. február 29. napjáig a Gyomaszolg Ipari Park Kft. látta el. Gyomaendrőd Város Önkormányzata, mint alapító 2016. március 1. napjától a bérlakások kezelési feladatával bővítette a Zöldpark Gyomaendrőd Nonprofit Kft. tevékenységi körét. Szerződő felek áttekintették az önkormányzati lakásgazdálkodást, az együttműködés és a költséghatékonyság növelése érdekében a hatályban lévő kezelési szerződést 2021. április 1. napjával az alábbiak szerint módosítják:
 
I.
Tulajdonos kötelezettsége, feladatai
A bérleti jogviszonyok létesítéséhez szükséges bérleti díjak meghatározására, a bérlő kiválasztására, a bérleti szerződés megkötésére és megszűnésének megállapítására a Tulajdonos, amennyiben jogkörét szervére átruházza, úgy a rendeletében meghatározott szerv jogosult.
 
  II.
Kezelő és Tulajdonos üzemeltetési feladatai
Szerződő felek rögzítik, hogy 15/2016. (VI.7.) önkormányzati rendeletben meghatározott bérlakások vonatkozásában a Kezelő ellátja a bérlakások folyamatos kezelését, melynek keretében gyakorolja a Tulajdonost megillető jogokat – kivéve az I. pontban meghatározott jogosultságokat -, teljesíti a Tulajdonost terhelő kötelezettségeket az alábbiak szerint:
 
1. Szociális és szolgálati bérlakások, 15/2016. (VI.7.) önkormányzati rendelet 1. és 2. mellékletében felsorolt lakások, kivéve az 5500 Gyomaendrőd, Magtárlaposi u. 1-3. bérlakások
 
1.1.
Bérleti díj beszedése, az ehhez kapcsolódó nyilvántartások vezetése
Kezelő köteles az 1. pontban meghatározott önkormányzati lakások bérlőitől a bérleti díjat beszedni. A lakások lakbérbevétele a Kezelőnél jelentkezik. A bérlő ráfordításait, amelyet a lakbérének beszámításával kompenzál, a Kezelő a számvitelben - könyveiben - bruttó módon köteles rögzíteni az erről készült dokumentumok és igazolt számlák alapján. A Kezelő a lakbérhátralékokról nyilvántartást vezet, a hátralékok behajtása a Kezelő feladata.
 
1.2.
További üzemeltetési feladatok
A Kezelő a lakások üzemeltetésével kapcsolatban mindennemű feladatot elvégez az alábbiak szerint:
- az üresen álló lakások rendszeres ellenőrzése azok bérbeadásáig terjedően,
- a bérleti szerződés megkötését követően a lakások birtokbaadása, azok rendszeres és folyamatos ellenőrzése, évente egy alkalommal a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal lakásgazdálkodási és városüzemeltetési ügyintézőjének részvételével,
- a bérleti jogviszony megszűnése esetén a lakások birtokba visszavétele,
- a Ltv. 24. §-ában meghatározott esetekben határidőben kezdeményezi, a bérbeadó által történő aláírásra előkészíti, majd kibocsájtja a Ltv. 25. §-ában meghatározott figyelmeztetéseket, felhívásokat és a felmondásokat,
-a tervezhető karbantartási, felújítási munkákról évente karbantartási és felújítási terv készítése, melynek a Tulajdonos felé történő leadási határideje a tárgyévet követő évre vonatkozóan tárgyév november 15. napja. A Kezelőnek a terv elkészítése során figyelembe kell venni a képződő lakbérbevételt, illetve a tervnek tartalmaznia kell egy keretösszeget a gyorsjavító, ad hoc jellegű, nem tervezhető tevékenységekre is. A terv készítése során a bevétel a képződő lakbérbevétel, a kiadás az üzemeltetési, a tervezhető költségek és tartalék a nem tervezhető költségekre összesen, a kiadás összege nem haladhatja meg a bevétel összegét. A tervnek ki kell térnie az olyan karbantartási és felújítási tevékenységekre, melyek az adott évi bevételekből nem megvalósíthatóak, de a lakások állagmegóvása miatt a következő két-három éven belül meg kell valósítania a Tulajdonosnak. Ez utóbbi költség az önkormányzat külön döntése alapján a következő év költségvetésébe beépíthetővé válik.
- beszámoló készítése a karbantartási, felújítási terv végrehajtásáról, a lakbérek beszedéséről, felhasználásáról és a lakbérhátralékokról, melynek határideje: a tárgyévet követő év február 10.
- folyamatos adatközlés a közreműködési kötelezettség teljesítése során tett intézkedésekről.
 
1.3.
Tervezhető karbantartási feladatok:
A Kezelő gondoskodik az épületek központi berendezései állagának és rendeltetésszerű használhatóságának biztosításáról, ennek érdekében a szükséges megelőző és javítási munkák elvégzéséről, az adott évre elfogadott karbantartási és felújítási terv valamint a Tulajdonos megrendelése alapján.
 
1.4.
Gyorsjavító tevékenység – nem tervezhető karbantartási feladatok:
A Kezelő az épületek, illetve azok központi berendezéseinek karbantartási, felújítási, pótlási és cserekötelezettsége körében az azonnali beavatkozást igénylő munkák elvégzéséről gondoskodik.
 
1.5.
A Kezelő a szociális és szolgálati bérlakások bevételeit és kiadásait elkülönítetten köteles a könyveiben vezetni és nyilvántartani.
 
1.6.
A tulajdonos köteles 2021. december 31-ig a szociális és szolgálati bérlakásokról értékbecslést készíteni, melyet a következő időszakban 5 évente el kell végezni, erről a beszámolóval egyidejűleg a Képviselő-testületet tájékoztatása szükséges. Felelős: Városüzemeltetési Osztály.
 
2. Költségalapú bérlakások a 15/2016. (VI.7.) önkormányzati rendelet 3. mellékletében felsorolt lakások
 
2.1.
Szerződő felek kifejezetten és külön rögzítik, hogy az Endrődi u. 5-7. szám alatti és a Magtárlaposi úti 14-16. szám alatti költségalapú bérlakások vonatkozásában a Kezelő köteles a lakások állagát, állapotát fokozott gondossággal szem előtt tartva ellenőrizni. Köteles ezen ingatlanok vonatkozásában az általa észlelt, vagy a bérlők által jelzett minden - a rendeltetésszerű használat során jelentkező - minőségi kifogást a tulajdonossal haladéktalanul közölni.
 
2.2.
Bérleti díj beszedése, az ehhez kapcsolódó nyilvántartások vezetése
Kezelő az ASP szakrendszer használatával a 2. pontban meghatározott önkormányzati lakások bérlői felé az Önkormányzat nevében, más helyett történő számlakibocsájtás útján köteles a bérleti díjat kiszámlázni, mely 27% ÁFA-t tartalmaz. A lakások lakbérbevétele a Tulajdonosnál az erre a célra létrehozott 53200125-11063685 Takarékbank Zrt-nél vezetett elkülönített bankszámlán jelentkezik. A Kezelő és a Tulajdonos közös nyilvántartást vezet, melyben a Kezelő feladata a kiszámlázott összegek lakásonként történő felvezetése, a Tulajdonos a befolyt bérleti díj bankszámlára érkezésének napját köteles feltüntetni. A közös nyilvántartással átláthatóvá válik a teljes folyamat a Kezelő és a Tulajdonos számára. A bérlőkkel történő kapcsolattartás és a hátralékok Önkormányzat nevében történő behajtása a Kezelő feladata.
 
2.3.
A Kezelő üzemeltetési feladatai az alábbiak:
- az üresen álló lakások rendszeres ellenőrzése azok bérbeadásáig terjedően,
- a bérleti szerződés megkötését követően a lakások birtokbaadása, azok rendszeres és folyamatos ellenőrzése, évente egy alkalommal a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal lakásgazdálkodási és városüzemeltetési ügyintézőjének részvételével,
- a bérleti jogviszony megszűnése esetén a lakások birtokba visszavétele,
- a Ltv. 24. §-ában meghatározott esetekben határidőben kezdeményezi, a bérbeadó által történő aláírásra előkészíti, majd kibocsájtja a Ltv. 25. §-ában meghatározott figyelmeztetéseket, felhívásokat és a felmondásokat,
- folyamatos adatközlés a közreműködési kötelezettség teljesítése során tett intézkedésekről,
- a karbantartási és felújítási terv elkészítéséhez a Városüzemeltetési Osztály felkérésére javaslatot tesz,
- tárgyévet követő év január 31. napjáig a tárgyév üzemeltetési költségének - az azt alátámasztó dokumentumok, számítások benyújtása mellett - kiszámlázása a Tulajdonos felé,
- kapcsolattartás a bérlőkkel az ad hoc munkák azonnali felmérésére, annak írásban (e-mail -ben a városgazdálkodási osztály felé) történő bejelentése a Tulajdonos felé a munka megrendelése, és elvégzése céljából.
 
2.4.
A Tulajdonos üzemeltetési feladatai az alábbiak:
-a tervezhető karbantartási, felújítási munkákról a tárgyévet követő évre vonatkozóan karbantartási és felújítási terv készítése – a Kezelőtől tárgyév november 15-ig beszerzett javaslat alapján -, melynek határideje tárgyév november 30. napja, felelős: Városüzemeltetési Osztály.
A Tulajdonosnak a terv elkészítése során figyelembe kell venni a képződő lakbérbevételt, illetve a tervnek tartalmaznia kell egy keretösszeget a gyorsjavító, ad hoc jellegű tevékenységekre is. A terv készítése során a bevétel a képződő lakbérbevétel, a kiadás a tervezhető költségek és tartalék a nem tervezhető költségekre összesen, a kiadás összege nem haladhatja meg a bevétel összegét. A tervnek ki kell térnie az olyan karbantartási és felújítási tevékenységekre, melyek az adott évi bevételekből nem megvalósíthatóak, de a lakások állagmegóvása miatt a következő két-három éven belül meg kell valósítania a Tulajdonosnak. Ez utóbbi költség az önkormányzat külön döntése alapján a következő év költségvetésébe beépíthetővé válik.
- A Kezelő által kiszámlázott költségalapú lakásokkal kapcsolatos üzemeltetési költség szakmai teljesítésigazolása, felelős: Városüzemeltetési Osztály. A számlához kapcsolódó alátámasztó dokumentumainak számszaki ellenőrzése, annak jóváhagyása, felelős: Pénzügyi osztály.
- beszámoló készítése a karbantartási, felújítási terv végrehajtásáról, a lakbérek beszedéséről, felhasználásáról és a lakbérhátralékokról, melynek határideje: tárgyévet követő év február 10. felelős: Városüzemeltetési Osztály, Pénzügyi Osztály.
- 2021. december 31-ig a költségalapú bérlakásokról értékbecslés készítése, melyet a következő időszakban 5 évente el kell végezni, erről a beszámolóval egyidejűleg a Képviselő-testületet tájékoztatása szükséges. felelős: Városüzemeltetési osztály
 
2.5.
Tervezhető karbantartási feladatok:
A Tulajdonos a beszerzési szabályzatban rögzítettek szerint gondoskodik az épületek központi berendezései állagának és rendeltetésszerű használhatóságának biztosításáról, ennek érdekében a szükséges megelőző és javítási munkákat megrendeli, értékhatártól függően a szerződést megköti a vállalkozóval, a munka elvégzését ellenőrzi, a számlán a teljesítést szakmailag igazolja.  Felelős: Városüzemeltetési Osztály.
 
2.6.
Gyorsjavító tevékenység – nem tervezhető karbantartási feladatok:
A Tulajdonos a beszerzési szabályzatban rögzítettek szerint a Kezelő írásban (e-mail) történő tájékoztatása alapján   az épületek, illetve azok központi berendezéseinek karbantartási, felújítási, pótlási és cserekötelezettsége körében az azonnali beavatkozást igénylő munkák megrendeléséről továbbá elvégzéséről gondoskodik, a munka elvégzését ellenőrzi, a számlán a teljesítést szakmailag igazolja. Felelős: Városüzemeltetési Osztály.
 
3.
5500 Gyomaendrőd, Magtárlaposi u. 1-3. szolgálati bérlakások
 
 
3.1.
Bérleti díj beszedése, az ehhez kapcsolódó nyilvántartások vezetése
Tulajdonos köteles a 3. pontban meghatározott önkormányzati lakások bérlői felé a bérleti díjat kiszámlázni. A lakások lakbérbevétele a Tulajdonosnál jelentkezik. A beszedett bérleti díjakhoz kapcsolódó nyilvántartások vezetése a Tulajdonos feladata.
 
3.2.
A Kezelő üzemeltetési feladatai az alábbiak:
- az üresen álló lakások rendszeres ellenőrzése azok bérbeadásáig terjedően,
- a bérleti szerződés megkötését követően a lakások birtokbaadása, azok rendszeres és folyamatos ellenőrzése, évente egy alkalommal a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal lakásgazdálkodási és városüzemeltetési ügyintézőjének részvételével,
- a bérleti jogviszony megszűnése esetén a lakások birtokba visszavétele,
- a Ltv. 24. §-ában meghatározott esetekben határidőben kezdeményezi, a bérbeadó által történő aláírásra előkészíti, majd kibocsájtja a Ltv. 25. §-ában meghatározott figyelmeztetéseket, felhívásokat és a felmondásokat,
- folyamatos adatközlés a közreműködési kötelezettség teljesítése során tett intézkedésekről,
- a karbantartási és felújítási terv elkészítéséhez a Városüzemeltetési Osztály felkérésére javaslatot tesz,
- tárgyévet követő év január 31. napjáig üzemeltetési költség kiszámlázása - az azt alátámasztó dokumentumok, számítások benyújtása mellett - a Tulajdonos felé,
- kapcsolattartás a bérlőkkel az ad hoc munkák azonnali felmérésére, annak írásban (e-mail -ben) történő bejelentése a Tulajdonos Városüzemeltetési osztálya felé a munka megrendelése, és elvégzése céljából.
 
3.3.
A Tulajdonos üzemeltetési feladatai az alábbiak:
-a tervezhető karbantartási, felújítási munkákról a tárgyévet követő évre vonatkozóan karbantartási és felújítási terv készítése – a Kezelőtől beszerzett javaslat alapján -, melynek határideje minden év november 30. napja, felelős: Városüzemeltetési Osztály. A Tulajdonosnak a terv elkészítése során figyelembe kell venni a képződő lakbérbevételt, illetve a tervnek tartalmaznia kell egy keretösszeget a gyorsjavító, ad hoc jellegű tevékenységekre is. A terv készítése során a bevétel a képződő lakbérbevétel, a kiadás a tervezhető költségek és tartalék a nem tervezhető költségekre összesen, a kiadás összege nem haladhatja meg a bevétel összegét. A tervnek ki kell térnie az olyan karbantartási és felújítási tevékenységekre, melyek az adott évi bevételekből nem megvalósíthatóak, de a lakások állagmegóvása miatt a következő két-három éven belül meg kell valósítania a Tulajdonosnak. Ez utóbbi költség az önkormányzat külön döntése alapján a következő év költségvetésébe beépíthetővé válik.
- A Magtárlaposi u. 1-3. szolgálati lakásokkal kapcsolatos üzemeltetési költség szakmai teljesítésigazolása. Felelős: Városüzemeltetési Osztály. A számlához kapcsolódó alátámasztó dokumentumainak számszaki ellenőrzése, annak jóváhagyása. felelős: Pénzügyi osztály
- beszámoló készítése a karbantartási, felújítási terv végrehajtásáról, a lakbérek beszedéséről, felhasználásáról és a lakbérhátralékokról, melynek határideje: tárgyévet követő év február 10. felelős: Városüzemeltetési Osztály, Pénzügyi Osztály.
- 2021. december 31-ig a Magtárlaposi u. 1-3. szolgálati lakásokról értékbecslés készítése, melyet a következő időszakban 5 évente el kell végezni, erről a beszámolóval egyidejűleg a Képviselő-testületet tájékoztatása szükséges. felelős: Városüzemeltetési osztály
  
3.4.
Tervezhető karbantartási feladatok:
A Tulajdonos a beszerzési szabályzatban rögzítettek szerint gondoskodik az épületek központi berendezései állagának és rendeltetésszerű használhatóságának biztosításáról, ennek érdekében a szükséges megelőző és javítási munkákat az önkormányzat részére megrendeli, értékhatártól függően a szerződést megköti a vállalkozóval, a munka elvégzését ellenőrzi, a számlán a teljesítést szakmailag igazolja. Felelős: Városüzemeltetési Osztály.
 
3.5.
Gyorsjavító tevékenység – nem tervezhető karbantartási feladatok:
A Tulajdonos a beszerzési szabályzatban rögzítettek szerint a Kezelő írásban (e-mail) történő tájékoztatása alapján az épületek, illetve azok központi berendezéseinek karbantartási, felújítási, pótlási és cserekötelezettsége körében az azonnali beavatkozást igénylő munkák megrendeléséről továbbá elvégzéséről gondoskodik, a munka elvégzését ellenőrzi, a számlán a teljesítést szakmailag igazolja. Felelős: Városüzemeltetési Osztály.
 
III.
1.
Jelen szerződés 2021. április 1. napjával lép hatályba és hatályát veszti a 2016. március 1. napján aláírt szerződés.
 
2.
A jelen szerződés körében kapcsolattartó személyek:
 
Tulajdonos részéről:
 
Az I. pontban rögzített feladatok tekintetében:
A II. pontban rögzített feladatok tekintetében:
Albert Ildikó
Komroczki Edit Aliz
5500 Gyomaendrőd Selyem út 124.
5500 Gyomaendrőd Selyem út 124.
66/200-249
66/521-609
albert.ildiko@gyomaendrod.hu
komroczki.edit@gyomaendrod.hu
 
A Kezelő részéről
 
Bánlaki Anikó
5500 Gyomaendrőd, Ipartelep út 2.
66/386-269
banlakia@gyomaszolgiparipark.hu
 
Szerződő felek megállapodnak, hogy jelen megállapodásban nem szabályozott kérdésekben az önkormányzat a lakások és helyiségek bérletéről és elidegenítéséről szóló helyi rendelete, valamint a lakások és helyiségek bérletéről szóló 1993. évi LXXVIII. tv. és a Ptk. rendelkezései az irányadók.
 
 
Gyomaendrőd, 2021. március …….
 
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzata              Zöldpark Gyomaendrőd Nonprofit KFT.
                        Tulajdonos                                                      Kezelő
 

Pénzügyi ellenjegyző: Szilágyiné Bácsi Gabriella………………………………………

Jogi ellenjegyző: Pap-Szabó Katalin jegyző ……………………………………………… 
 
« Vissza
Vissza a főmenübe