Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete
Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság
137/2022. (VI. 22.) Gye. Kt. Pgtek. Biz. határozat
Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottsága elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek következő döntési javaslatot:
„KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉS 2022. évi (9. sz.) MÓDOSÍTÁSA
amely létrejött egyrészről Gyomaendrőd Város Önkormányzata (cím: 5500 Gyomaendrőd, Selyem út 124., PIR azonosítója: 725525, adószáma: 15725527-2-04) képviseli: Toldi Balázs polgármester (a továbbiakban: Önkormányzat), másrészről a Zöldpark Gyomaendrőd Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (cím: 5500 Gyomaendrőd, Ipartelepi út 2., cégjegyzékszám: 04-09-008715, adószám: 14596421-2-04) képviseli: Dinya József ügyvezető (a továbbiakban: Közszolgáltató) között a mai napon az alábbi feltételekkel:
Az Önkormányzat és a Közszolgáltató megállapodnak, hogy a közöttük 2017. január 27-én létrejött I.29/2017. iratszámú Közszolgáltatási szerződést (a továbbiakban: Szerződés) az alábbiak szerint módosítják:
1. A Szerződés az alábbi, „2.1.1.” ponttal egészül ki:
„2.1.1. Az Önkormányzat a Gyomaendrőd Település Ebrendészeti Telepének igénybevételét a gyomaendrődi járás egyéb települései részére, e szerződésen kívüli egyéb megállapodás alapján biztosíthatja.”
2. A Szerződés 3.2.2. pontja az alábbiak szerint módosul:
„3.2.2. A Közszolgáltató a Szerződés 1. mellékletét képező, kihelyezett házipénztári és pénzkezelési szabályzat szerint beszedi a kegyeleti közszolgáltatásról és a köztemetők rendjéről szóló 23/2021. (IX. 30.) önkormányzati rendelet 1. mellékletében részletezett, üzemeltetéshez kapcsolódó bevételeket az Önkormányzat nevében és elszámol az Önkormányzat felé.”
3. A Szerződés 3.5. pontja az alábbiak szerint módosul:
„3.5.A kóbor állat befogásával, tulajdonjogának átruházásával és elhelyezésével kapcsolatos feladatok ellátásának részletes szabályairól szóló 785/2021. (XII. 27.) Korm.rendelet részletes szabályi alapján a kóbor állatok befogásával, elhelyezésével, valamint az ebrendészeti telep üzemeltetésével kapcsolatos feladatok ellátása.”
4. A szerződés 3.5.1-3.5.4. alpontjai hatályukat veszítik.
5. A Szerződés 1. melléklet e szerződés 1. melléklete szerinti tartalommal módosul.
6. A Szerződés 4. melléklete e szerződés 2. melléklete szerinti tartalommal módosul.
7. A Szerződés 6. melléklete e szerződés 3. melléklete szerinti tartalommal módosul.
8. A szerződő felek kijelentik, hogy a Szerződésnek az 1-7. pontban foglalt módosítással nem érintett részei változatlan tartalommal hatályban maradnak.
9. A szerződés 3 példányban, egymással szó szerint mindenben megegyező tartalommal készült, amelyet a szerződő felek képviselői elolvasás után, mint akaratukkal mindenben megegyezőt jóváhagyólag aláírnak.
10. Jelen módosítás 2022. július 1. napján lép hatályba.
Gyomaendrőd, 2022. június 30.
………………………………………………………. ……………………………………………………………
Gyomaendrőd Város Önkormányzata Képviseli: Toldi Balázs polgármester |
Zöldpark Gyomaendrőd Nonprofit Kft. Képviseli: Dinya József ügyvezető |
||
Jogilag ellenjegyzem:
……………………………… Pap-Szabó Katalin |
Pénzügyileg ellenjegyzem:
…………………………….. Szilágyiné Bácsi Gabriella
|
|
|
1. melléklet
1. melléklet
Kihelyezett Önkormányzati házipénztár pénzkezelési szabályzata [3.2.2.]
Csak bevétel beszedésével megbízott kihelyezett házipénztár működtetése
A kizárólag önkormányzati bevétel beszedését ellátó kihelyezett házipénztár vezetését a megbízott, a megbízó Gyomaendrőd Város Önkormányzatával (továbbiakban: Önkormányzat) kötött megállapodás alapján, a saját, erre a célra kialakított, megfelelő biztonsági követelményekkel ellátott irodahelyiségében végzi.
A megbízott az Önkormányzat nevében kiszámlázza és beszedi az Önkormányzattal kötött megállapodás/szerződés szerinti szolgáltatási díjakat. A beszedett díjakat más helyett történő számlakibocsájtás útján szedi be, melyet az Áfa törvény 160-162. §-a fogalmaz meg. A szolgáltatás nem egyszeri, hanem folyamatos jellegű, a bevallást és az adó befizetését az önkormányzat végzi, nem a számlakiállítással megbízott. A más helyett kibocsátott számláknak nem a megbízott saját számlái között, hanem az Önkormányzat számlasorszám tartományában kell szerepelniük.
Az Önkormányzat a megbízás szerinti szolgáltatással kapcsolatos bevételek és a készpénz feladások rögzítésére 2019. január 1. napjától az önkormányzati ASP szakrendszer KASZPER modulját biztosítja a megbízott részére, melyben kizárólag az Önkormányzat megállapodás szerinti pénztárához, illetve bankhoz biztosít hozzáférést, a megbízott által megnevezett pénztáros dolgozó részére. A pénztárosnak az ASP rendszerhez történő hozzáférést az Önkormányzat erre feljogosított személye adhat, akkor, ha az ASP gazdálkodási rendszerhez való hozzáférés fizikai és logikai követelményei maradéktalanul biztosítottak.
A pénztári tételek rögzítését az ASP szakrendszer dokumentációja alapján kell elvégezni. A pénztári befizetéssel egyidejűleg a pénzmozgással kapcsolatos kimenő számlát a 1310-es menüpontban kell rögzíteni, az adott részletező kód és tétel megnevezés figyelembevételével. A számla elkészítésével egyidejűleg az utalvány rendelet automatikusan elkészül.
Minden házipénztári befizetésről a számla elkészítését követően a 623-as menüpontban bevételi pénztárbizonylat készül 3 példányban, melyet az ASP rendszer az utalványrendelet kiválasztását követően automatikusan előállít. A bevételi pénztárbizonylatokon a bizonylatszám sorszámozását az ASP rendszer folyamatosan biztosítja. A készpénzfizetési számlát az ügyfél nevére kell kiállítani, még abban az esetben is, ha a szolgáltatás megrendelése megbízott közbenső szolgáltató útján történik. Ebben az esetben a szolgáltató által bemutatott ügyfél által aláírt írásos megbízás csatolása szükséges. A bizonylatot - a bevételezett összeg azonosságának igazolása céljából - a befizetővel alá kell íratni.
A pénz átvételét a bizonylaton a pénztárosnak aláírásával igazolni kell.
A bevételi pénztárbizonylat három példányban kerül nyomtatásra, melyből
a) az első két példány a könyvelés bizonylata, ezt a pénztári alapokmányokkal és a vonatkozó pénztárjelentéssel együtt dossziéban lefűzve a könyvelés részére kell átadni,
b) a harmadik példányt a befizető részére kell átadni.
A házipénztárból kifizetés nem teljesíthető, kiadásként csak a befolyt bevételek készpénzfeladása történhet. Minden házipénztári készpénzfeladásról kiadási pénztárbizonylatot kell kiállítani a 623-as menüpontban. A kiadási bizonylatokon a bizonylatszám sorszámozását az ASP rendszer folyamatosan biztosítja. A kiadási pénztárbizonylathoz minden esetben csatolni kell a banki alapbizonylatot.
A pénztárosnak minden pénztári napon a pénztári órák befejezésével a 627-es menüpontban pénztárzárást kell végeznie, az időszak ellenőrzése után történik a zárás.
A házipénztárban a pénztárzárlat után intézményenként és pénztáranként 100.000 Ft záró pénzkészlet tartható. A pénztárkeretet meghaladó összeget még a pénztárzárlat előtt - készpénzfeladás címen - be kell fizetni az Önkormányzat Takarékbank Zrt-nél vezetett 53200125-11062402 számlájára. A pénztár bevételeit és készpénz feladásait valamint az azok alátámasztásául szolgáló alapbizonylatokat tartalmazó dossziét, továbbá a számlák 3. példányát legkésőbb az adott hónapot követő hó 3. munkanapjáig a pénztáros köteles leadni, és azzal elszámolni a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal Pénzügyi Osztálya felé.
A pénzkezeléssel megbízott dolgozó a kihelyezett pénztárat önállóan, teljes anyagi felelősséggel kezeli. Feladatai közé tartozik a pénztárban tartott készpénz kezelése, megőrzése, valamint a pénztárral kapcsolatos nyilvántartások vezetése. A pénz megőrzésére az Önkormányzat pénzkazettát biztosít.
2. melléklet
4. melléklet
A Közszolgáltató közszolgáltatási feladatainak részletes műszaki tartalma
S.sz. |
Megnevezés |
Mutatószám |
Mennyiség |
1. |
Közparkok és egyéb közterületek fenntartásával, zöldterület kezelésével kapcsolatos közfeladatok |
|
|
2. |
Fák metszése, gondozása, kivágása, ültetése, fasebészeti kezelések |
250 db/év |
250 db |
3. |
Cserjemetszés, cserjeápolás, ültetés |
580 db/év |
580 db |
4. |
Sövénynyírás Fő út |
6 alkalom – 2 964 m 1 500 m |
17 784 m |
5. |
Gyepfelületek gondozása és fenntartása, új gyepfelület kialakítása |
9 alkalom/év 82 314 m2 |
740 826 m2 |
6. |
Virágágyak, planténerek valamint virágtartók beültetése és gondozása |
2 alkalom/év - 800 m2 |
1 600 m2 |
7. |
Egyéb növényápolási munkák, oszlopra helyezet cserepes virágok |
130 db |
130 db |
8. |
Növényvédelem |
3 alkalom/év - 2 000 m2 |
6 000 m2 |
9. |
Zöldfelület takarítás |
9 alkalom/év - 82 314 m2 |
740 826 m2 |
10. |
Lomb összegyűjtése, elszállítása |
3 alkalom/év - 67 876 m2 |
203 628 m2 |
11. |
Szökőkutak üzemeltetése |
7 hó/év - 1440 üzemóra/hó |
10 080 üzemóra |
12. |
Köztéri szobrok állapotának figyelemmel kísérése, tisztítása |
9 alkalom/év - 9 db |
81 db |
13. |
Kavicsos, zúzalékos és térkő burkolatok takarítása, gyommentesítése, felújítása park területen |
9 alkalom/év - 3870 m2 |
34 830 m2 |
14. |
Síkosság-mentesítés, hó eltakarítás |
sétányok, buszmegállók, ingatlanhoz nem csatlakozó gyalog utak |
időjárástól függően |
15. |
Zászlózás |
3 alkalom/év - 220 db |
1 100 db |
16. |
124 db/52 hét |
6448 db |
|
17. |
Önkormányzati köztemetők fenntartási és üzemeltetési feladatai |
|
|
18. |
Építmények, közművek, utak, árkok, egyéb tárgyi és infrastrukturális létesítmények, közcélú zöldterületek karbantartása, gondozása |
Endrőd |
103 400 m2 |
19. |
Temetkezési üzemeltetői szolgáltatáshoz kapcsolódó ügyintézői feladatok |
1 fő temetkezés szolgáltatási ügyintéző 2óra/nap |
960 óra/év |
20. |
Ravatalozó takarítása |
Endrőd: 112 m2 Gyoma: 131 m2 |
243 m2 |
21. |
Ravatalozó nyitása, zárása, ügyfélszolgálati feladatok ellátása temetési szertartásokkor a temetkezési szolgáltatókkal, búcsúztató szertartásvezetőkkel és családtagokkal |
1 fő 4 óra |
960 óra/év |
22. |
Elhunytak hűtése |
Hűtő 1: 8700 óra/év |
17 400 óra/év |
23. |
Sírnyitás és sírásás |
db/év |
|
24. |
Varga Lajos Sportcsarnok és műfüves pálya sportlétesítmény üzemeltetési feladatai |
|
|
25. |
Takarítás |
|
1 473 m2 |
26. |
A létesítmény: |
1 fő gondnok/nap |
1 920 óra/év |
27. |
Eseti és éves karbantartási munkálatok, azaz olyan rendeltetésszerű használatot biztosító állagmegóvási feladatok elvégzése, amelyek nem minősülnek felújításnak vagy beruházásnak |
1 fő karbantartó 1 óra/nap |
240 óra/év |
28. |
Sportcsarnok és műfüves pálya üzemeltetésével kapcsolatos ügyintézői feladatok |
1 fő gazdasági ügyintéző |
384 óra/év |
29. |
Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal takarítási feladatai |
|
|
30. |
Takarítás |
2 039 m2 * nap |
2 039 m2 |
31. |
Létesítmény nyitása zárása, riasztó kezelése |
1 db* nap |
260 db |
32. |
A hivatal takarításával kapcsolatos ügyintézői feladatok |
1 fő gazdasági ügyintéző |
288 óra/év |
33. |
Ebrendészi feladatok ellátása és ebrendészeti telep üzemeltetése |
|
|
34. |
a) a létesítmény nyitása, zárása, i) publikus adatbázis létrehozása és üzemeltetése |
(1 fő * 15 óra * 4 hét * 12 hónap) |
720 óra/12hó |
35. |
a) A város közterületén tartózkodó kóbor ebek befogása, szállítása b) Önkormányzati kezelésű utakon található elhullott állatok tetemeinek begyűjtése |
(1 fő * 20 óra * 4 hét * 12 hónap) |
960 óra/12hó |
36. |
Kutyaeledel beszerzés 1 eb tartási költsége: 500 Ft/nap |
2,1 kg/nap |
772 kg/12hó |
37. |
Állatorvosi szolgáltatás (elektronikus transzponder beültetése, veszettség elleni védőoltás, oltási könyv kiállítása, széles spektrumú féregtelenítés stb.) |
9 alkalom/hó |
108.alkalom/12hó |
38. |
Állati hulladékbefogadó telep üzemeltetése |
|
|
39. |
a) a létesítmény nyitása, zárása, |
(1 fő * 30 óra * 4 hét * 12 hónap) |
1440 óra/12hó |
40. |
Hulladék ártalmatlanítás |
3.100kg/hó |
37.200/12hó |
3. melléklet
6. melléklet
A Közszolgáltatás ellentételezésének részletes kimutatása
A 2022. évre vonatkozó Ellentételezés részletes összetevői: |
Mutatók |
Összeg |
Közparkok és egyéb közterületek fenntartásával, zöldterület kezelésével kapcsolatos közfeladatok |
12 hónap |
28.500.000,- |
Anyagköltség |
|
4.699.860,- |
Üzemanyag, gépalkatrész, kézi szerszám, fogyó eszköz |
360.295,- |
4.323.540,- |
Munkaruha, védőfelszerelés |
12.000,- |
144.000,- |
Palánták beszerzése |
0,- |
0,- |
Nyomtatvány költségek, írószer tisztítószer, védőital |
19.360,- |
232.320,- |
Igénybevett szolgáltatások |
|
5.262.264,- |
Épület bérleti díj, gépjármű bérleti díj, őrzés díj |
219.300,- |
2.631.600,- |
Utazás, kiküldetés költsége |
40.200,- |
482.400,- |
Karbantartás, javítás költségei, |
114.722,- |
1.376.664,- |
Ügyvédi költség, könyvelés, munkavédelem, üzemorvos |
52.900,- |
634.800,- |
Telefon, internet, posta, hirdetés |
11.400,- |
136.800,- |
Személyi jellegű ráfordítások |
|
18.537.876,- |
Bér + járulék |
1.544.823,- |
18.537.876,- |
Önkormányzati köztemetők fenntartási és üzemeltetési feladatai |
12 hónap |
12.100.000,- |
Anyagköltség |
|
346.920,- |
Üzemanyag, gépalkatrész, kézi szerszám |
19.000,- |
228.000,- |
Tisztító, és tisztálkodó szerek |
660,- |
7.920,- |
Munkaruha, védőfelszerelés |
8.700,- |
104.400,- |
Nyomtatvány költségek, írószer tisztítószer, védőital |
550,- |
6.600,- |
Igénybevett szolgáltatások |
|
511.840,- |
Épület bérleti díj, őrzés díj |
16.744,- |
200.928,- |
Utazás, kiküldetés költsége |
10.013,- |
120.160,- |
Ügyvédi költség, könyvelés, munkavédelem, üzemorvos |
15.346,- |
184.152,- |
Telefon, internet, posta |
550,- |
6.600,- |
Személyi jellegű ráfordítások |
|
11.241.240,- |
Bér + járulék |
936.770,- |
11.241.240,- |
Varga Lajos Sportcsarnok sportlétesítmény üzemeltetési feladatai |
12 hónap |
10.500.000,- |
Anyagköltség |
|
6.823.160,- |
Karbantartási anyag, felszerelés vásárlás |
57.050,- |
684.600,- |
Közmű költségek |
491.337,- |
5.896.040,- |
Tisztító, és tisztálkodó szerek |
16.500,- |
198.000,- |
Munkaruha, védőfelszerelés |
2.500,- |
30.000,- |
Nyomtatvány költségek, írószer tisztítószer, védőital |
1.210,- |
14.520,- |
Igénybevett szolgáltatások |
|
563.184,- |
Épület bérleti díj, őrzés díj |
21.792,- |
261.504,- |
Utazás, kiküldetés költsége |
5.000,- |
60.000,- |
Ügyvédi költség, könyvelés, munkavédelem, üzemorvos |
10.810,- |
129.720,- |
Telefon, internet, posta |
9.330,- |
111.960,- |
Személyi jellegű ráfordítások |
|
8.713.656,- |
Bér + járulék |
726.138,- |
8.713.656,- |
Bevétel |
|
-5.600.000,- |
Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal takarítási feladatai |
12 hónap |
9.400.000,- |
Anyagköltség |
|
549.880,- |
Tisztító, és tisztálkodó szerek |
42.495,- |
509.944,- |
Munkaruha, védőfelszerelés |
2.613,- |
31.356,- |
Nyomtatvány költségek, írószer tisztítószer, védőital |
715,- |
8.580,- |
Igénybevett szolgáltatások |
|
224.604,- |
Épület bérleti díj, őrzés díj |
10.807,- |
129.684,- |
Ügyvédi költség, könyvelés, munkavédelem, üzemorvos |
7.360,- |
88.320,- |
Telefon, internet, posta |
550,- |
6.600,- |
Személyi jellegű ráfordítások |
|
8.625.516,- |
Bér + járulék |
718.793,- |
8.625.516,- |
Állati hulladék befogadó telep |
12 hónap |
6.100.000,- |
Anyagköltség |
|
427.576,- |
Karbantartási anyag, felszerelés vásárlás |
31.275,- |
375.300,- |
Közmű költségek |
1.816,- |
21.796,- |
Tisztító, és tisztálkodó szerek |
600,- |
7.200,- |
Munkaruha, védőfelszerelés |
1.500,- |
18.000,- |
Nyomtatvány költségek, írószer tisztítószer, védőital |
440,- |
5.280,- |
Igénybevett szolgáltatások |
|
3.959.088,- |
Épület bérleti díj, őrzés díj |
5.175,- |
62.100,- |
Utazás, kiküldetés költsége |
20.409,- |
244.908,- |
Ügyvédi költség, könyvelés, munkavédelem, üzemorvos |
3.680,- |
44.160,- |
Telefon, internet, posta |
660,- |
7.920,- |
Hulladék ártalmatlanítás |
300.000,- |
3.600.000,- |
Személyi jellegű ráfordítások |
|
2.313.336,- |
Bér + járulék |
192.778,- |
2.313.336,- |
Bevétel |
|
-600.000,- |
Ebrendészeti telep működtetése mindösszesen |
12 hónap |
6.187.102,- |
Ebrendészeti telep működtetése |
2022. január-március (3 hónap) |
1.250.000,- |
Ebrendészeti telep működtetése |
2022. április-június (3 hónap) |
1.690.700,- |
Ebrendészeti telep működtetése |
2022. július-december (6 hónap) |
3.246.402,- |
Telep üzemeltetési költség |
2022. július-december (6 hónap) |
1.869.942,- |
Anyagköltség |
|
198.048,- |
Karbantartási anyag, felszerelés |
21.720,- |
130.320,- |
Közmű költségek |
8.748,- |
52.488,- |
Tisztító, és tisztálkodó szerek |
600,- |
3.600,- |
Munkaruha, védőfelszerelés |
1.500,- |
9.000,- |
Nyomtatvány költségek, írószer tisztítószer, védőital |
440,- |
2.640,- |
Igénybevett szolgáltatások |
|
275.286,- |
Épület bérleti díj, őrzés díj |
5.175,- |
31.050,- |
Utazás, kiküldetés költsége |
20.880,- |
125.280,- |
Ügyvédi költség, könyvelés, munkavédelem, üzemorvos |
10.000,- |
60.000,- |
Telefon, internet, posta |
660,- |
3.960,- |
Egyéb vegyes szolgáltatás |
9.166,- |
54.996,- |
Személyi jellegű ráfordítások |
|
1.396.608,- |
Telepgondnok feladat Bér + járulék 6 hónap |
232.768,- |
1.396.608,- |
Kóbor állat befogás, állatorvosi és tartási költség |
2022. július-december (6 hónap) |
1.751.460,- |
Anyag és igénybevett szolgáltatási költség |
|
1.110.000,- |
Utazás, kiküldetés (gépkocsi használat) |
35.000,- |
210.000,- |
Állateledel |
50.000,- |
300.000,- |
Állatorvosi költség |
100.000,- |
600.000,- |
Személyi jellegű ráfordítások |
|
641.460,- |
Állatbefogó feladat Bér+járulék 6 hónap |
106.910,- |
641.460,- |
Bevétel a napi tartási és állatorvosi költségek továbbszámlázásából |
2022. július-december (6 hónap) |
-375.000 |