26/2022. (I. 24.) Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottsági határozat
Tárgy: A 2. számú házi gyermekorvosi körzet feladat-ellátási szerződésének módosítá-sa, Dr. Fekécs Tünde Klára házi gyermekorvos rendelési idejének bővítése

Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete

Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság

26/2022. (I. 24.) Gye. Kt. Pgtek. Biz. határozat

           

Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottsága elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek következő döntési javaslatot:

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Dr. Fekécs Tünde Klára házi gyermekorvos kérelmének helyt adva, a 2012. december 28. napján kötött terület-ellátási szerződés módosításához a rendelési idő bővítése okán hozzájárul és felhatalmazza Toldi Balázs polgármestert az alábbi egységes szerkezetbe foglalt feladat-ellátási szerződés aláírására:

 

Módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt

FELADAT-ELLÁTÁSI SZERZŐDÉS

 

mely létrejött egyrészt Gyomaendrőd Város Önkormányzata, (Gyomaendrőd, Selyem út 124. képviseli: Toldi Balázs polgármester) továbbiakban: Megbízó

 

másrészt dr. Fekécs Tünde Klára házi gyermekorvos (székhely: Gyomaendrőd, Bajcsy Zs. u. 60/A., telephely 5500 Gyomaendrőd, Dr. Pikó B. u. 3., adószáma: 44691031-1-24) továbbiakban Megbízott között az alábbi feltételekkel:

 

Előzmény:

Felek megállapodnak abban, hogy a közöttük 2012. december 28. napján létrejött és 2014. január 13. valamint 2019. július 19. napján módosított feladat-ellátási szerződés rendelkezéseit ismételten módosítják és új egységes szerkezetbe foglalt szerződést fogadnak el. A módosítás oka a rendelési idő bővítése, jogszabályi környezet változása, pontosítás a rendelő működtetési feltételeiben. A változással érintett pont az 1.1. pont, az 1.3. pont, a 2. pont, a 3.pont, a 4.1-4.6. pont, valamint az 5. pont, az 5.1. pont.  

Ezáltal jelen egységes szerkezetű szerződés az előző 2012. december 28. napján aláírt szerződés helyébe lép.

 

A felek 1996. július 1-én határozatlan idejű szerződést kötöttek terület ellátási kötelezettséggel, gyermek háziorvosi körzet ellátására. Az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvényben szabályozott követelményeknek való megfelelés érdekében jelen szerződés mindkét fél általi aláírásával hatályát veszti az 1996. július 1-én és az azt módosító 2002. május 31. továbbá 2005. július 29. napján aláírt szerződés. A feladat-ellátás érdekében a felek az alábbiak szerint állapodnak meg:

1.1.

A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. tv. 13. § (1) bekezdés 4. pontjának alapján Megbízó feladatát képezi az egészségügyi alapellátás biztosítása. Megbízott ellátja az egészségügyi alapellátási körzetekről szóló 1/2017. (I. 27.) önkormányzati rendelet alapján kialakított, Megbízó feladatát képező 2. számú házi gyermekorvosi körzet (az 1/2017. (I. 27.) önkormányzati rendelet 2. számú mellékletében részletezett utcajegyzékkel) területi ellátási kötelezettséggel történő működtetését.

1.2.

Megbízónak jogában áll az ellátási terület határait — a körülmények megváltozása esetén — módosítani, ill. új ellátási területeket kijelölni. Megbízott tudomásul veszi, hogy az ilyen irányú Megbízói döntés nem minősül szerződésszegésnek.

Amennyiben a Megbízó a Megbízott hozzájárulása nélkül módosítja a körzetet, úgy a Megbízó a 2000. évi II. törvény 2/B. § (5) bekezdése szerint köteles kártalanítást fizetni, melynek összege legfeljebb a háziorvosi szolgáltató által a finanszírozása keretében kapott éves összeg.

1.3.

Megbízó megbízza Megbízottat, hogy az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény, az egészségügyi alapellátásról szóló 2015. évi CXXIII. törvény, a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II, 25.) EüM. rendelet, valamint az egészségügyi szolgáltatások Egészségbiztosítási Alapból történő finanszírozásának részletes szabályairól szóló 43/1999. (III. 3.) Kormányrendelet által meghatározott személyes és folyamatos betegellátást biztosítsa az 1.1. pontban megjelölt házi gyermekorvosi körzet lakosai részére.

1.4.

Megbízott a megbízást elfogadja. Kijelenti és a jelen szerződés aláírásával egyidejűleg átadott nyilatkozattal vagy okirat-másolattal igazolja, hogy a házi gyermekorvosi feladatok ellátásához szükséges és előírt működési engedéllyel, saját személyében szakmai képesítési feltételekkel, érvényes orvosi felelősségbiztosítási szerződéssel, valamint érvényes alkalmassági vizsgálati eredménnyel, kamarai tagsággal rendelkezik.

Nincs szükség nyilatkozat, vagy okirat átadásra, amennyiben azokat a Megbízott a Megbízó részére átadta és azokban változás nem következett be.

1.5.

Megbízott a praxis működtetéséhez szükséges személyi feltételeket a 60/2003. (X. 20.) ESZCSM rendeletben meghatározottak szerint biztosítja.

1.6.

Megbízott tudomásul veszi, hogy a körzetben lakók ellátását nem utasíthatja vissza, kivéve, az 1997. évi CLIV. évi törvény 131 §-a alapján különösen indokolt esetben és a mindenkori erre vonatkozó jogszabályokban meghatározott feltételek esetén.

1.7.

Megbízott jelen megállapodás és a 4/2000. (II.25.) EüM rendeletben foglaltak, valamint külön jogszabály alapján személyes és folyamatos orvosi ellátást nyújt az egészségügyi állapot megőrzésére, a betegségek megelőzésére és gyógyítása céljából. Továbbá köteles ellátni a rendelési időben hozzá forduló, ellátási területén kívül lakó személyeket, ha ellátatlanságuk miatt egészséget károsító, gyógyulásukat lassító állapotromlás következhet be.

1.8.

Az 1.6. és 1.7. pontokban megfogalmazott vitás betegellátási esetekben a Békés Megyei Kormányhivatal területileg illetékes Népegészségügyi Szakigazgatási Szerve jogosult dönteni.

2.

Megbízó - a területi feladat-ellátási kötelezettség vállalása ellenében – hozzájárulását adja ahhoz, hogy Megbízott a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelővel közvetlen finanszírozási szerződést kössön és a NEAK által folyósított teljes összeget Megbízott közvetlenül kapja meg a finanszírozási szerződés hatályba lépésétől e szerződés szerinti kötelezettség teljesítéséig, illetve annak megszűnéséig.

3.

Megbízó a jelenleg használt Gyomaendrőd, Dr. Pikó B. u. 3. sz. alatti rendelőt 1996. július 1. napjával az átadás-átvételkor készített leltár alapján térítésmentes használatba adta mindaddig, míg Megbízott területi ellátási kötelezettséget teljesít.

4.1.

Megbízott kijelenti, hogy 2002. június 01. napjával a tevékenység végzéséhez szükséges, a jogszabályokban meghatározott tárgyi eszközök folyamatos cseréjét, pótlását, a jogszabályi követelményeknek megfelelő kiegészítését, saját költsége terhére elvégzi, ezért a Megbízótól ellenszolgáltatást nem kér.

A Megbízott kijelenti, hogy a Megbízó tulajdonában álló, de már a tevékenység ellátásához nem szükséges tárgyi eszközöket a tulajdonos képviseletében eljáró Városi Egészségügyi Intézmény részére átadja. Megbízott az eszközök átadását évente a Számviteli Törvényben meghatározott leltár időpontját követően köteles átadni.

A Megbízó tulajdonában álló, a Megbízottnak használatra átadott műszerek selejtezését 2 évente végzi a vállalkozó orvos egyetértésével.

Megbízott gondoskodik mind a tulajdonában álló kiselejtezett műszerek, mind a Megbízott tulajdonában álló és általa kiselejtezett eszközök pótlásáról.

A tárgyi eszközök karbantartása és felújítása a Megbízott kötelezettsége.

4.2.

Megbízó tudomásul veszi, hogy a 4.1. pontban meghatározott módon beszerzett eszközök a Megbízott tulajdonába kerülnek, őrzésükért, pótlásukért, az értékcsökkenés elszámolásáért a Megbízott felelős. Megbízó kijelenti továbbá, hogy a tulajdonában álló, a tevékenység ellátásához még szükséges, a Megbízott által jelenleg is használt tárgyi eszközöket, a Megbízott térítésmentesen jogosult használni.

4.3.

A Megbízó tulajdonában maradó épület felújításáról a Megbízó gondoskodik. A víz, a villany, és a fűtési rendszer hibája, az épület szerkezeti hibáinak javítása, külső tatarozása a Megbízót terheli. Ilyen igény esetén a Megbízott köteles ezt olyan időpontban jelezni, hogy az azzal kapcsolatos költségeket a Megbízó költségvetésébe be tudja építeni.

4.4.

A praxis működésével kapcsolatos mindennemű kiadás a Megbízottat terheli, kivéve, ha a felek a jelen szerződésben eltérően állapodnak meg.

4.5.

A telefondíj és az internet megfizetését a Megbízott vállalja a szolgáltatói számlamásolat ellenében. A szolgáltatás díját a Városi Egészségügyi Intézmény továbbszámlázása alapján köteles a Megbízott megfizetni. A szolgáltatás előfizetője a Városi Egészségügyi Intézmény, a Megbízott tudomásul veszi, hogy a szolgáltatás megszüntetésére nem jogosult.

 4.6.

A rendelőre eső rezsiköltség (víz, áram, gáz, hulladékszállítás) megfizetéséről Szolgáltató részére történő megfizetéséről Megbízó gondoskodik, viszont Megbízott - Megbízó továbbszámlázása alapján - az alábbi mértékben köteles Megbízó részére a költségeket megtéríteni:

 - víz esetében a havi számlák összegének 22,5 %-ában,

- gáz esetében a havi számlák összegének 30,94 %-ában,

- áram esetében a havi számlák összegének 18,4 %-ában,

- a hulladékszállítás esetében a szolgáltató által kibocsájtott számlák összegének 14,28 %-ában.

 

A rendelő, a hozzátartozó váró és egyéb helyiségek takarításáról a Megbízott gondoskodik és viseli az ezzel kapcsolatos költségeket.

5.

Megbízott köteles a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM. rendelet előírásai szerint, valamint az Önkormányzat által elvárt alábbi időpontban a jogszabályban meghatározott háziorvosi feladatok ellátása érdekében az ellátási területen tartózkodni az alábbiak szerint:

Hétfőtől-péntekig 8.00-16.00.h közötti időszakban (rendelkezésre állási idő) munkára készen, munkára alkalmas állapotban rendelkezésre állni, a napi rendelési időn kívül esetleg felmerülő háziorvosi feladatok ellátására.

A rendelkezésre állási időn belül, területi ellátási kötelezettséggel végzett házi gyermekorvosi tevékenységet ellátó megbízott rendelési ideje 2022. február 1. napjától a következő:

 

Házi gyermekorvosi rendelés

5500 Gyomaendrőd, Dr. Pikó B. u. 3.

Hétfő

 

12 - 16

Kedd

 

10 – 14

Szerda

 

11 – 15

Csütörtök

8 - 12

 

Péntek

8 - 12

 

Csecsemő és gyermektanácsadás

5500 Gyomaendrőd, Dr. Pikó B. u. 3.

Hétfő

 

 

Kedd

8-10

 

Szerda

 

 

Csütörtök

 

 

Péntek

 

 

 

A Megbízott köteles a helyben szokásos módon és a rendelőben közzé tenni, elérhetőségét, a rendelkezésre állási idő, és rendelési idő kezdő és befejező időpontját.

5.1.

Megbízott tudomásul veszi, hogy a rendelési időt csak a Megbízó egyetértésével módosíthatja. A rendelési idő módosításáról szóló szerződés aláírását követően Megbízott haladéktalanul köteles a tevékenység folytatásához szükséges működési engedély, valamint a NEAK-kal kötött szerződés módosítása iránti eljárást lefolytatni.

5.2.

A Megbízó köteles írásban értesíteni a Megbízottat, ha az ügyeleti ellátásra vonatkozó feladat-ellátási szerződés megszűnik, és ezt követően a feladat-ellátásról saját szervezésben gondoskodik. A felek ezt, az írásban megküldött értesítést úgy tekintik, hogy ezzel megnyílik a Megbízott rendelkezésre állási kötelessége. A Megbízó köteles a Megbízottat az ügyeleti feladat-ellátásban való részvételre írásban 60 nappal megelőzően előzetesen értesíteni.

5.3.

Megbízott köteles mind saját maga, mind az asszisztens helyettesítéséről a képesítési előírásoknak megfelelő orvossal, asszisztenssel saját költségére gondoskodni. A helyettesítés vonatkozásában Megbízott köteles a mindenkor hatályos jogszabályban leírtak szerint eljárni.

 

A helyettesítő orvos neve:     Dr. Varga Géza

                                               Dr. Csellár Zsuzsanna

5.4.

Megbízott tudomásul veszi, hogy amennyiben bármilyen okból elmarad a rendelés (szabadság, betegség, továbbképzés, el nem hárítható akadályoztatás, stb.) ennek tényét köteles jelezni a Megbízó felé. A jelzésnek tartalmaznia kell a távollét okát és időtartamát. Ilyen esetekben Megbízottnak gondoskodnia kell a körzethez tartozó lakosság megfelelő tájékoztatásáról A tájékoztatást köteles az orvosi rendelő ajtaján elhelyezni, továbbá köteles azt a helyben szokásos módon közzé tenni.

Amennyiben Megbízott saját maga helyettesítéséről megfelelően nem gondoskodik és erről a tényről a Megbízót nem értesíti, ebből a körülményből keletkező károkért és jogkövetkezményekért korlátozás nélkül felel, kivéve, ha bizonyítja, hogy működési körén kívül álló elháríthatatlan okok miatt nem tudott eleget tenni kötelezettségének.

5.5.

Megbízott a feladatkörére előírt nyilvántartásokat, adatszolgáltatási kötelezettségeit, az adatvédelmi jogszabályokra figyelemmel a külön jogszabályok szerint teljesíti, felkérésre a Megbízó részére adatokat szolgáltat, amennyiben az adatszolgáltatás az orvosi és üzleti titoktartást nem sérti.

5.6.

Megbízott köteles az egészségügyi szolgáltatás általános feltételeinek biztosításával kapcsolatban a feladat-ellátási szerződésben nem szabályozottak tekintetében az egészségügyi szolgáltatás gyakorlásának általános feltételeiről, valamint a működési engedélyezési eljárásról szóló 96/2003.(VII.15.) Kormányrendeletben foglaltak alapján eljárni.

5.7.

Megbízott a 2000. évi II. törvény 2/A. § (1) bekezdése értelmében, amennyiben a működtetési jogot el kívánja idegeníteni, elidegenítési szándékáról – a praxisjogot megszerezni kívánó orvost is megjelölve -, írásban tájékoztatja a Megbízót.

6.

Ezen szerződés határozatlan időtartamra szól, és 2013. január 01. napjával lép hatályba.

7.

Jelen szerződés megszüntethető:

-közös megegyezéssel,

-Megbízó részéről írásban közölt felmondással - felmondási idő a törvény erejénél fogva 6 hónap -, amennyiben a felmondás közlését megelőzően, az annak alapjául szolgáló körülmény kiküszöbölésére a Megbízott részére írásban biztosított 30 napos határidő eredménytelenül letelik:

- területi ellátási kötelezettség megszegése esetén,

- ha a Megbízott személyében – működtetési jog átruházásából, folytatásából, egyéb okból bekövetkező – változás, az adott körzet lakossági ellátását hátrányosan befolyásolja,

- ha a Megbízott nem rendelkezik:

- érvényes működési engedéllyel,

- a gyermek háziorvosi tevékenység végzéséhez szükséges érvényes alkalmassági minősítéssel,

-          érvényes működtetési jogra vonatkozó engedéllyel,

- amennyiben a Megbízott a jelen szerződés 4.6, illetve 4.7 pontjában meghatározott fizetési kötelezettségének nem tesz eleget.

-Megbízott részéről írásban közölt azonnali hatályú felmondással:

- ha a háziorvosi szolgáltató működtetése bármely okból lehetetlenné válik,

- ha a Megbízó jelen megállapodásba ütköző súlyos magatartást tanúsít, ilyen magatartásnak minősül, ha a szerződés rendelkezéseit írásbeli felszólítás ellenére ismételten megszegi, valamint a szerződésellenes magatartást írásbeli felszólítás ellenére tovább folytatja.

 

7.1.

A szerződés megszűnése esetén Megbízott kötelezettséget vállal arra, hogy a számítógépen nyilvántartott beteg-törzsadatokat az önkormányzattal szerződéses jogviszonyban álló háziorvosnak térítésmentesen átadja.

A Megbízott tulajdonát képező álló eszközök, tárgyi eszközök, műszerek térítés ellenében – megállapodás szerinti értéken – történő átvételéről a szerződés megszűnése esetén a Megbízott vagy örököse igénye alapján a Megbízó gondoskodik, a Megbízó esetenkénti döntésének megfelelően.

8.

Záró rendelkezések

8.1.

Jelen megállapodás közös megegyezéssel módosítható. Szerződő felek bármelyike írásban kezdeményezheti a szerződés módosítását, szerződés tárgyát érintő finanszírozási feltételek, támogatási formák, szakmai jogszabályok lényeges megváltozása, valamint egyéb bármelyik fél által lényegesnek ítélt körülmény megváltozása esetén.

8.2.

Szerződő felek kijelentik, hogy jelen szerződés rendelkezéseit közösen értelmezik, az esetleges eltéréseket elsősorban egyeztetéssel kívánják feloldani. Orvosetikai és orvos- szakmai kérdésekben a Kormányhivatal Népegészségügyi Szakigazgatási Szerve valamint a Magyar Orvosi Kamara véleményét kikérik.

8.3.

Szerződő felek megállapodnak abban, hogy az esetlegesen felmerülő vitás kérdéseket elsősorban tárgyalás útján, egyezség keretében fogják rendezni, amennyiben ez nem lehetséges, úgy a hatáskörtől függően a Szarvasi Városi Bíróság, illetve a Gyulai Törvényszék kizárólagos illetékességét kötik ki.

8.4.

Szerződő felek megállapodnak abban, ha jelen megállapodás valamely rendelkezése bármely okból érvénytelenné válik, az önmagában a megállapodás egészének érvénytelenségét nem vonja maga után.

8.5.

Amennyiben jelen megállapodás bármely rendelkezése érvénytelenné válik, a szerződő felek az érvénytelen rendelkezést oly módon módosítják, hogy az a külön jogszabályoknak és a felek akaratának érvényesen megfeleljen.

8.6.

Jelen megállapodásban nem rendezett kérdésekben az egészségügyi, társadalombiztosítási jogszabályok, valamint a Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadók.

 

Szerződő felek jelen szerződést elolvasás, értelmezés után, mint akaratukkal mindenben megegyezőt alulírott helyen és napon jóváhagyólag aláírták. Jelen szerződés 5 példányban készült és 7 számozott oldalt tartalmaz.

 

Gyomaendrőd, 2022. január 31.

 

…………………………………….                                      ……………………………………………………..

 Dr. Fekécs Tünde Klára                                     Gyomaendrőd Város Önkormányzata

      háziorvos                                                                 Toldi Balázs polgármester

                                                                                                                                        

 

Záradék

 

A Megbízó a jelen szerződés aláírásával egyidejűleg tájékoztatja a Megbízottat, hogy a település egészségügyi feladatok ellátásával az általa alapított Városi Egészségügyi Intézményt bízta meg. A jelen szerződésből adódó jogok gyakorlása és kötelezettségek teljesítése során a Megbízót a Városi Egészségügyi Intézmény igazgatója teljeskörűen képviseli, kivéve a jelen szerződés módosítását és megszüntetését.

 

Gyomaendrőd, 2022. január 31.

 

…………………………………..           ...…………………………………                    …………………………………

Dr. Fekécs Tünde Klára        Gyomaendrőd Város Önkormányzata          Városi Egészségügyi Intézmény

         háziorvos                                    Toldi Balázs                                            Dr. Magyar Hajnalka

                                                            polgármester                                                   igazgató

 

« Vissza
Vissza a főmenübe