6. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Intézményi Társulás
2012. november 29-i ülésére

Tárgy:   A Térségi Humánsegítő Szolgálat feladatrendszerének átszervezése
Készítette:   Tóthné Rojik Edit
Előterjesztő:   Várfi András polgármester
Véleményező bizottság:   Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság

 

Tisztelt Intézményi Társulás!
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete májusban tárgyalta a Térségi Humánsegítő Szolgálat (továbbiakban: THSZ) feladatrendszerének átszervezését.
Az akkori jogszabályi ismeretek birtokában az átszervezési folyamat irányvonalaként kirajzolódott, hogy az intézmény szociális feladatellátása önkormányzati feladatkörbe, míg a pedagógiai szakszolgálati feladatellátása kormányhivatali feladatkörbe fog tartozni.
 
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ működéséről szóló 202/2012. (VII.27.) Korm. rendelet 2. § - ában meghatározásra került, mely szerint a pedagógiai szakszolgálatok feladatellátása a megyeközpontú tankerületek fenntartási körébe kerül, 2013. január 1 napjától.
 
Jelen előterjesztésben a Képviselő-testületnek döntést kell hoznia arról, hogy az intézmény működését tekintve 2013. január 1-től hogyan kívánja biztosítani, az önkormányzati feladat-ellátási körbe maradó szociális feladatellátást.
 
I.
Pedagógiai szakszolgálati feladatellátás
 
A THSZ pedagógiai szakszolgálat keretében nevelési tanácsadást (1fő pszichológus, 1 fő gyógypedagógus - aki jelenleg az intézményvezető, 1 fő pedagógus, 1 fő ügyviteli alkalmazott látja el) és logopédiai ellátást biztosít (3 fő logopédus látja el), a Fő út 2. szám alatt.
A megyeközpontú tankerületek fenntartási körébe tartozó feladatok átadásáról –átvételéről szóló törvényjavaslatot a napokban tárgyalja az országgyűlés, tehát nem áll rendelkezésre olyan törvény mely hatályos lenne. Az alábbiak alapján javasoljuk, hogy a THSZ alapító okiratából kerüljön - 2013. január 1 napjával - törlésre a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásra vonatkozó rész. A jelzett időpontig a jelenlegi intézményi szerkezeti forma nem változik, az új fenntartó a pedig a hatályos jogszabályok ismeretében lefolytatja az átkerülő feladat átadás – átvételét.
 
II.
Szociális feladatellátása
A THSZ szociális feladatellátásával kapcsolatban a Képviselő-testület a 79/2012 (II.23.) számú határozata alapján azt a döntést hozta, hogy kerüljön kidolgozásra az alábbi két alternatíva:
A) a THSZ szociális feladatellátása beintegrálódik a Térségi Szociális Gondozási Központ (továbbiakban: TSZGK) intézményébe külön feladatellátásként,
B) a THSZ szociális feladatellátása - önállóan működő költségvetési szervként működjön.
A két alternatíva kidolgozásra került, de a Képviselő-testület nem döntött egyik alternatíva mellett sem, mert mind a pedagógiai szakszolgálatot érintő, mind a szociális feladatellátást érintő jogszabályok változása folyamatban volt.
 Személyi és képesítési feltételek:
A Térségi Humánsegítő Szolgálat 7 határozatlan időre kinevezett munkavállalót foglalkoztat a szociális és gyermekvédelmi feladatokat felvállaló szakmai egységében:
 - 6 családgondozót és
 - 1 tanácsadó pszichológust.
A személyi feltételek előírásainak bemutatása az ellátott feladatokhoz kapcsolódóan:
-          A gyermekjóléti szolgáltatás, az 1997. évi XXXI. törvény 39. §-a szerinti tevékenység. A személyi és képesítési feltételekről a 15/1998. NM rendelet 1. sz. illetve 2. sz. melléklete rendelkezik.
0-17 éves korosztály az ellátási körzetünkben 2.604 fő. Az ellátottak száma 2011-ben 242 fő volt. A családszám, amelyben a gyermekek élnek 108. A végrehajtási rendelet előírásainak megfelelően intézmény gyermekjóléti szolgálatánál 3 családgondozó látja el Gyomaendrődöt, Hunyát és Csárdaszállást.
A Térségi Humánsegítő Szolgálatnál a határozatlan időre kinevezett munkavállalók végzettsége megfelel a képesítési előírásoknak a gyermekjóléti szolgáltatáson. Mindhárom fő felsőfokú szociális alapvégzettséggel rendelkezik, ebből egy fő szociális szakvizsgát tett.
 
-          A családsegítés, mely az 1993. évi III. törvény 64. §-a szerinti tevékenység.
A személyi és képesítési feltételekről az 1/2000. SZCSM rendelet 2. sz. illetve a 3. sz. melléklete rendelkezik.
15.682 lakos él az ellátási körzetünkben, és a jogszabályoknak megfelelve 3 családgondozó látja el a feladatot. Szociális segítő munkakörben nem, tanácsadó munkakörben 1 fő látja el a feladatot, a helyi igényekhez igazodóan.
A családsegítésen 3 fő családgondozó, határozatlan idejű szerződéssel dolgozik. Közülük egy fő szociális munkás, 1 fő szociálpedagógus végzettségű, míg egy fő szociálpedagógus szakon az államvizsgáját letette, a nyelvvizsga megszerzése folyamatban van. 1 fő rendelkezik adósságkezelői tanácsadó végzettséggel is, mely szükséges az adósságkelezés működtetéséhez.
A szociális munkás rendelkezik szociális szakvizsgával is, jelenleg ő az intézményvezető-helyettes, aki a szociális és gyermekvédelmi feladatok szakmai vezetői feladatát ellátja.
A családsegítésen dolgozik még tanácsadóként egy fő teljes munkaidőben, határozatlan idejű szerződéssel. Az ő végzettsége pszichológus.
 
-          Gyermekvédelmi ellátások közül: önálló helyettes szülővel átmeneti gondozás működtetése, mely a 1997. évi XXXI. törvény 49. §-a szerinti tevékenység.
2010. óta 1 fő helyettes szülővel kötött szerződést az önkormányzat, aki az előírt tanfolyamot elvégezte, így szükség esetén nála elhelyezhető gyermek.
Mivel csak egy helyettes szülő van a mikro térségben, így nem szükséges önálló helyettes szülői tanácsadót foglalkoztatni, hanem egy koordinátor segíti a helyettes szülőt, aki az egyik gyermekjóléti szolgálaton dolgozó családgondozó, így szociális végzettséggel rendelkezik.
 
A fent leírtak alapján javasoljuk, hogy a THSZ önállóan működő költségvetési szervként működjön 2013. január 1 napjától, melyhez az alapító okirat módosítása szükséges.
 
A két alternatíva felvázolása:
A) alternatíva:
Önállóan működő költségvetési szerv, melynek tevékenysége szociális feladatellátás (1. sz. melléklet - alapító okirat tervezet)
 
B) alternatíva:
A THSZ szociális feladatellátása beintegrálódik a TSZGK intézményébe külön feladatellátásként (2. sz. melléklet - alapító okirat tervezet)
Fenntartó: Intézményi Társulás
Mindkét esetben a működés helyszíne a Fő út 2. sz., mert nincs olyan ingatlan, mely átalakítás nélkül alkalmas lenne a feladatellátásra. A TSZGK épületeiben nincs üresen álló helyiség, ahová áthelyezhető lenne.
Mind két estben az meg kell, hogy maradjon a szakmai önállóság annak érdekében, hogy az ellátottak jogai és az ellátás ne sérüljön.
Szükséges az alapító okiratok módosítása valamint SZMSZ és házirend módosítása
A gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltató tevékenység engedélyezéséről, valamint a gyermekjóléti és gyermekvédelmi vállalkozói engedélyről szóló 259/2002. (XII.18.) Korm. rendelet értelmében az intézmény szerkezeti struktúrája nem változik a pedagógiai szakszolgálati feladatok kiemelésével, ezért nem kell a szociális feladatellátás tekintetében csak a gyermekjóléti szolgálat ellátására a működési engedélyeztetési eljárást lefolytatni.
A gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltató tevékenység engedélyezéséről, valamint a gyermekjóléti és gyermekvédelmi vállalkozói engedélyről szóló 259/2002. (XII.18.) Korm. rendelet értelmében a működési engedélyeztetési eljárást le kell folytatni mind a három szolgáltatás esetében, mert változik a szolgáltató neve.
 Az intézmény a jelenlegi formában tud tovább működni, megtartva a szakmai önállóságát.
 A munkáltatói jogkörből adódóan kinevezések módosítása szükséges áthelyezéssel.
Az intézmény gazdasági és munkáltatói irányítása és dokumentálása továbbra is az önkormányzatnál kerül vezetésre 
Az önállóan működő intézménynek, külön pénzügyi beszámolási kötelezettsége lesz
A TSZGK munkáltatói és gazdálkodással kapcsolatos feladatai megnövekednek.
Az intézményvezetését a jelenlegi helyettes látná el a pályázati eljárás lefolytatásáig.
A THSZ szociális feladatellátása egységvezető irányításával valósulna meg, amit jelenleg az intézményvezető helyettes lát el, helyettesi pótlék mellett.
 
Összegzés:
A THSZ oktatási- pedagógiai szakszolgálat feladatellátása a megyeközpontú tankerületek feladatellátási körébe kerül 2013. január 1 napjától. A feladatellátáshoz szükséges épület (Fő út 2.) fenntartási költségét a települési önkormányzatnak kell biztosítania.
 
A THSZ szociális feladatellátása továbbra is a települési önkormányzatok feladatkörébe tartozik.  A fent leírtak alapján javasoljuk, hogy a THSZ szociális feladatellátása a Fő út 2. szám alatt valósuljon meg önállóan működő költségvetési szervként, 2013. január 1 napjától.
 
Továbbá a jogszabályi változások szükségessé teszik az önkormányzati fenntartású intézmények alapító okiratának felülvizsgálatát, a 2012. január 1-jétől hatályos, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. tv., az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII. 31.) Korm. rend., az államháztartási szakágazat rendjéről szóló 56/2011.(XII. 31.) NGM rendelet valamint a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. tv. alapján.
Amennyibe a jogszabályi változások alapján a költségvetési szerv közfeladatának, szakmai alaptevékenységeinek szakfeladatrend szerinti besorolása megváltozik, annak átvezetését a költségvetési szerv alapító okiratában, az egyéb okokból szükségessé váló soron következő módosításkor, de legkésőbb 2012. december 31-ig kell az irányító szervnek végrehajtani.

 

 


Döntési javaslat

"A Térségi Humánsegítő Szolgálat feladatrendszerének átszervezése"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Intézményirányítás
Az Intézményi Társulás a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Intézményi Társulás - Csárdaszállás Község, Hunya Község, valamint Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testületei a Térségi Humánsegítő Szolgálat feladatrendszerének átszervezését az alábbiak szerint valósítja meg 2013. január 1 napjától:

 

A) alternatíva
I. Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Intézményi Társulás - Csárdaszállás Község, Hunya Község, valamint Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testületei a Térségi Humánsegítő Szolgálat pedagógiai szakszolgálati feladatellátást az 2013. január 1. hatállyal törli az intézmény alapító okiratából és az alábbiak szerint módosítja azt:
I. 1. Az intézmény neve az alábbiak szerint módosul:
„Térségi Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya
Egységes szerkezetbe foglalt Alapító okirata”
 
I.2. Az alapító okirat bevezető része az alábbiak szerint módosul:
„Törzsszám: 634421
Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Közoktatási Intézményi Társulás (5500 Gyomaendrőd, Szabadság tér 1.) a 3/2006. (VII. 10.) számú határozatával az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. tv., az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII. 31.) Korm. rend., az államháztartási szakágazat rendjéről szóló 56/2011.(XII. 31.) NGM rendelet a Szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv 55/C § és 64. §, Gyermekek védelméről és gyámügyi igazgatásáról szóló 1997. évi XXXI. tv. 39-49. §. szerint a Térségi Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat alapító okiratát az alábbiak szerint határozza meg.”
 
I.3. Az alapító okirat 1. pontja az alábbiak szerint módosul:
„1./ A költségvetési szerv neve:
Térségi Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya”
 
I.4. Az alapító okirat 4.1.1. pontban szereplő szövegrész törlésre kerül:
„4.1.1. Oktatást kiegészítő tevékenységek – Pedagógiai szakszolgáltatás
A Közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. tv 34.§- 35.§ alapján
Szakágazat szám:856000 TEÁOR szám:8560
            Szakfeladat szám: 85601 - Pedagógiai Szakszolgáltató tevékenység
       Nevelési tanácsadás:
- Feladata a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek problémáinak feltárása, ennek alapján szakvélemény készítése, a gyermek fejlesztő foglalkoztatása a pedagógus és a szülő bevonásával.
- Az óvoda, az iskola, a családvédelmi intézmény valamint a szülő megkeresésére szakvélemény készítése, ha a gyermek egyéni adottsága, fejlettsége azt szükségessé teszi.
- Az óvoda, a családvédelmi intézmény valamint a szülő megkeresésére iskolaérettségi vizsgálat elvégzése: szakértői vélemény keretében javaslatot tenni a gyermek óvodai nevelésére, beiskolázására, fejlesztő foglalkoztatására.
- Ha a nevelési tanácsadó vizsgálata során úgy ítéli meg, hogy a gyermeknél a sajátos nevelési igény valószínűsíthető, javasolja a szülőnek, hogy gyermekével jelenjen meg a szakértői és rehabilitációs bizottság vizsgálatán.
Logopédiai ellátás:
- A logopédia szolgáltatás feladata a beszédindítás, beszédhibák javítása, nyelvi, kommunikációs zavarok javítása, diszlexia megelőzése és gyógyítása.”
 
I.5. Az alapító okirat 4.1.2. pontban szereplő szövegrész, a jogszabályi hivatkozást követően az alábbi szövegrésszel kerül kiegészítésre:
„A szociális és mentálhigiénés problémák, illetve egyéb krízishelyzetek miatt segítségre szoruló személyek és családok számára az ilyen helyzethez vezető okok, a krízishelyzet megszüntetésére, valamint az életvezetési képesség megőrzése céljából nyújtott szolgáltatás.”
 
I.6. Az alapító okirat 4.1.3. pontban szereplő szövegrész, a jogszabályi hivatkozást követően az alábbi szövegrésszel kerül kiegészítésre:
„ A gyermekjóléti szolgáltatás olyan, a gyermek érdekeit védő speciális személyes szociális szolgáltatás, amely a szociális munka módszereinek és eszközeinek felhasználásával szolgálja a gyermek testi és lelki egészségének, családban történő nevelkedésének elősegítését, a gyermek veszélyeztetettségének megelőzését, a kialakult veszélyeztetettség megszüntetését, illetve a családjából kiemelt gyermek visszahelyezését.”
 
I.7. Az alapító okirat 4.1.4. pontban szereplő szövegrész, a jogszabályi hivatkozást követően az alábbi szövegrésszel kerül kiegészítésre:
„ A helyettes szülői ellátás - a gyermekjóléti szolgálat javaslatának figyelembevételével - a működtető és a helyettes szülő között, a gyermek(ek) átmeneti gondozása-nevelése céljából, jogokat és kötelezettségeket tartalmazó, írásba foglalt megállapodás alapján létrejövő szolgáltatás.”
 
 
I.8. Az alapító okirat 4.1.5. pontjában lévő szövegrész törlésre kerül:
„4.1.5. Máshová nem sorolt egyéb oktatás
Szakágazat szám: 855900 TEÁOR szám: 8559
   Szakfeladat szám: 855937 M. n. s. egyéb felnőttoktatás”
 
I.9. Az alapító okirat 12. pontja az alábbiak szerint módosul:
„12./ Az intézmény típusa
Többcélú intézmény. Családsegítés, Gyermekjóléti Szolgálat, Gyermekjóléti és gyermekvédelmi bentlakásos ellátás”
 
I.10. Az alapító okirat 13. pontja az alábbiak szerint módosul:
„13./A feladatellátást szolgáló vagyon, s az intézmény vagyon feletti rendelkezési joga
Az intézmény ingatlanvagyonnal nem rendelkezik. A működéshez szükséges alábbi ingatlant a Gyomaendrőd Város Önkormányzata használatba adja az intézménynek:
Gyomaendrőd, Fő út 2. sz. Hrsz: 6291 a védőnői szolgálattal közös használatú osztatlan vagyon.
A feladatellátáshoz rendelkezésre állnak még az intézménynél a leltár szerint nyilvántartott vagyontárgyak, melyeket szabadon használhat.
Az intézmény a rendelkezésre álló vagyont, a helyi vagyonrendeletben foglaltak szerint köteles kezelni. Az intézmény a rendelkezésre álló vagyont biztosítékként nem adhatja.”
I.11. Az alapító okirat záradéka az alábbiak szerint módosul:
„Záradék:
A Térségi Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Egységes szerkezetbe foglalt alapító okiratát, a Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Önkormányzatok Képviselő-testületei a Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Intézményi Társulás ………/2012. (XI.28.) sz. határozat I. pontja alapján 2013. január 1-i hatállyal hagyta jóvá.”
 
 
Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Önkormányzatok Képviselő-testületei utasítják Várfi András polgármestert, hogy az alapító okirat módosítását a MÁK felé jelentse.
 
II. Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Önkormányzatok Képviselő-testületei 2013. január 1 napjától megbízzák a jelenlegi intézményvezető helyettest a vezetői feladatok ellátásával, az intézményvezetői álláshely pályázati eljárásának lefolytatásáig.
  
III. Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Önkormányzatok Képviselő-testületei utasítják Várfi András polgármestert, hogy a Térségi Humánsegítő Szolgálat szociális feladatellátása tekintetében a bejelentési és engedélyezési kötelezettségének tegyen eleget 2012. december 7 napjáig.
 
B) alternatíva
 
I. Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Intézményi Társulás - Csárdaszállás Község, Hunya Község, valamint Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testületei a Térségi Humánsegítő Szolgálat szociális feladatellátása 2013. január 1. hatállyal beintegrálódik a TSZGK intézményébe külön feladatellátásként az alábbiak szerint:
 
 
I.1. Az alapító okirat bevezető része az alábbiak szerint módosul:
„Törzsszám: 347983
Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Intézményi Társulás Képviselő-testületei Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete 389/1998. (XII. 15.) KT számú határozatával elfogadott Városi Gondozási Központ alapító okiratát az alábbiak szerint módosítja:
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. tv., az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII. 31.) Korm. rend., az államháztartási szakágazat rendjéről szóló 56/2011.(XII. 31.) NGM rendelet szerint valamint a Szociális igazgatásról és szociális ellátásról szóló 1993. évi III. törvény valamint a Gyermekek védelméről és gyámügyi igazgatásáról szóló 1997. évi XXXI. Törvényben foglaltak alapján, Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Intézményi Társulás Képviselő-testületei Csárdaszállás Község, Hunya Község, valamint Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Térségi Szociális Gondozási Központ alapító okiratának módosítását és egységes szerkezetbe foglalását az alábbiak szerint határozza meg:”
 
I.2. Az alapító okirat 4.1.2. pontját követően az alábbi pontokkal kerül kiegészítésre:
4.1.2.1. Máshová nem sorolható egyéb szociális ellátás bentlakás nélkül – Családsegítés
A Szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv 55/C § és 64. § alapján
A szociális és mentálhigiénés problémák, illetve egyéb krízishelyzetek miatt segítségre szoruló személyek és családok számára az ilyen helyzethez vezető okok, a krízishelyzet megszüntetésére, valamint az életvezetési képesség megőrzése céljából nyújtott szolgáltatás.
Szakágazat szám: 889900 TEÁOR szám:8899
   Szakfeladat szám: 889924 - Családsegítés
- Közreműködik a család szociális, mentálhigiénés és életvezetési problémáinak feltárásában.
- Gondoskodik a befolyásoló okok megszüntetéséről, megoldási javaslatot készít, és segítséget nyújt.
- Részt vesz az egyének és családok kapcsolatkészségének javításában folyamatosan figyelemmel kíséri a működési területen élő lakosok szociális helyzetét.
- Kezdeményezi új szociális ellátások bevezetését az önkormányzatnál.
- Támogatja, segíti az önsegítő csoportok, civil szerveződések létrehozását, valamint a munkáját.
- Az 1993. évi III. tv 55/C. §-ában és a 9/2012. (II.27.) Kt. rendeletben foglaltak szerinti adósságkezelési tanácsadást működtet.
 
4.1.2.2. Egyéb szociális ellátás bennlakás nélkül- Gyermekjóléti szolgáltatás
Gyermekek védelméről és gyámügyi igazgatásáról szóló 1997. évi XXXI. tv. 39-49. § alapján
A gyermekjóléti szolgáltatás olyan, a gyermek érdekeit védő speciális személyes szociális szolgáltatás, amely a szociális munka módszereinek és eszközeinek felhasználásával szolgálja a gyermek testi és lelki egészségének, családban történő nevelkedésének elősegítését, a gyermek veszélyeztetettségének megelőzését, a kialakult veszélyeztetettség megszüntetését, illetve a családjából kiemelt gyermek visszahelyezését.
Szakágazat szám: 889000 TEÁOR szám:8890
        Szakfeladat szám: 889201 Gyermekjóléti szolgáltatás
   A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvényben, a gyermekjóléti szolgáltatásnál és a gyermekjóléti szolgálatnál meghatározott feladatokat látja el:
   - a gyermek testi, lelki egészségének, családban történő nevelésének elősegítése;
   - a veszélyeztetettség megelőzésére, a kialakult veszélyeztetettség megszüntetésére valamint a gyermek családjába történő visszahelyezése érdekében tett intézkedések;
-          összehangolva a gyermekeket ellátó egészségügyi és nevelési-oktatási intézményekkel szerevezési, szolgáltatási feladatokat végez.
 
4.1.2.3 Gyermekjóléti és gyermekvédelmi bentlakásos ellátás
Gyermekek védelméről és gyámügyi igazgatásáról szóló 1997. évi XXXI. tv. 94. § (2) bekezdése alapján
A helyettes szülői ellátás - a gyermekjóléti szolgálat javaslatának figyelembevételével - a működtető és a helyettes szülő között, a gyermek(ek) átmeneti gondozása-nevelése céljából, jogokat és kötelezettségeket tartalmazó, írásba foglalt megállapodás alapján létrejövő szolgáltatás.
Szakágazat szám:879000 TEÁOR szám:8790
Szakfeladat szám: 879017 Helyettes szülőnél elhelyezettek ellátása
gyermekek átmeneti gondozása – önálló helyettes szülői feladatellátás
 
I.3. Az alapító okirat 5. pontjának első mondata az alábbiakkal egészül ki:
„Az intézmény alaptevékenysége szerint szociális, gyermek- és ifjúságvédelmi feladatokat ellátó költségvetési szerv.”
 
I.4. Az alapító okirat 13. pontjában lévő szövegrész végére az alábbi szövegrész kerül beillesztésre:
„- Gyomaendrőd, Fő út 2. sz. Hrsz: 6291 a védőnői szolgálattal közös használatú osztatlan vagyon.”
 
Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Önkormányzatok Képviselő-testületei utasítják Várfi András polgármestert, hogy az alapító okirat módosítását a MÁK felé jelentse.
 
II. Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Önkormányzatok Képviselő-testületei utasítják Várfi András polgármestert, hogy a Térségi Szociális Gondozási Központ a beintegrálódott szociális feladatellátása tekintetében az engedélyezési kötelezettségének tegyen eleget 2012. december 7 napjáig.

 

 

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe