3. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság
2013. február 19-i ülésére

Tárgy:   A 883. hrsz-ú közterület átminősítése
Készítette:   Csényi István
Előterjesztő:   Várfi András polgármester
Véleményező bizottság:   Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság

 

Tisztelt Képviselő - testület!
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete utasította a Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottságot, hogy a soron következő képviselő - testületi ülésre számoljon be a 883 hrsz.-ú közterület megjelölésű forgalomképtelen ingatlan átminősítésének, illetve értékesítésének lehetőségeiről.
 
Kulik Zoltán ( 5500 Gyomaendrőd, VI. ker. 100. ) bérlő a 883 hrsz-ú ingatlan átminősítésére, illetve az értékesítésére hozott döntésig mentesül a bérleti díjfizetési kötelezettség alól.
 
Kulik Zoltán kérelemmel fordult a T. Képviselő – testülethez, mely szerint meg kívánja vásárolni az ingatlant. A 883. hrsz.-ú ingatlan közterület, amely a Nemzeti Vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény értelmében forgalomképtelen. 
 
Az ingatlan közterületként funkcionál, melyen a töltés alatt csapadékvíz elvezető csatorna vezet át a Hantoskerti holtág irányába. A közterületből mintegy 10 m szélességben van leválasztva a Kulik Zoltán által bérelt terület, amely kerítéssel van ellátva. A csatorna a nem bérelt területrészen helyezkedik el.
 
Kulik Zoltán a 12 m2 alapterületű építmény ideiglenes elhelyezésére 1989-ben kapott engedélyt, az erről szóló dokumentumok az előterjesztés mellékletét képezik. A város helyi építési szabályzatáról szóló 9/2010. (II. 26.) önkormányzati rendelet alapján a 883. hrsz.-ú ingatlanra az „Üh” jelű építési övezet előírásai vonatkoznak, melyek az alábbiak.
 
12. § (1) Az Üh jelű hétvégi házas övezet területén:
a) Az épületek vízparti telekhatártól legalább 15 m-re, úttengelytől legalább 10 m-re helyezendők el.
b) Az építési telkek újonnan történő beépítésére vonatkozó paramétereit az építési övezeti jel tartalmazza.
c) Tömör kerítés nem építhető
d) Közműellátás szintje: teljes, kivétel külterületen, ahol a részleges közművesítettség is elégséges.
e) Sz (szabadon álló) jelű beépítési mód esetén a beépítés 12 m telekszélességig szabadon álló, 9 m telekszélességig az adottságok függvényében ikres, vagy oldalhatáron álló. A 9 m-nél keskenyebb telek újonnan nem építhető be.
f) K (kialakult) jelű beépítési mérték és telekterület esetén új épületet a meglévő épületek figyelembe vételével, az illeszkedés szabályai szerinti építési helyen szabad építeni.
(2) Az Üh jelű építési övezetekben új építés esetén a következő paraméterek biztosítandók:
 
 Jel
 Övezeti jel
 Beépítési mód
 Max.
beépítettség (%)
 Min/max
építmény-magasság (m)
 Min.
telekterület (m2)
 Min.
zöldfelület (%)
 Előkert min (m)
 Oldalkert min (m)
 Hátsókert min.(m)
 Üh1
 Üh
 Sz
 10
 Szabadonálló
 10
 4,5
 800
 60
 5
 3
 15
 
 
 4,5
 800
 
 
 
 
 
 
 
 
 Üh2
 Üh
 Sz
 10
 Szabadonálló
 10
 3,5
 500
 60
 5
 3
 6
 
 
 3,5
 500
 
 
 
 
 
 
 
 
 Üh3
 Üh
 O
 20
 Oldalh. álló
 20
 4,5
 360
 60
 5
 4
 6
 
 
 4,5
 360
 
 
 
 
 
 
 
 
 Üh4
 Üh
 O
 20
 Oldalh. álló
 20
 4,5
 Kialakult
 60
 5
 4
 6
 
 
 4,5
 K
 
 
 
 
 
 
 
 
 Üh5
 Üh
 O
 K
 Oldalh. álló
 Kialakult
 4,5
 Kialakult
 Kialakult
 5
 4
 6
 
 
 4,5
 K
 
 
 
 
 
 
 
 
 Üh6
 Üh
 Sz
 10
 Szabadonálló
 10
 4,5
 500
 60
 5
 3
 6
 
 
 4,5
 500
 
 
 
 
 
 
 
 
 Üh7
 Üh
 O
 20
 Oldalh. álló
 20
 4,5
 360
 60
 5
 4
 6
 
 
 4,5
 360
 
 
 
 
 
 
 
 
 
(3) Az Üh jelű építési övezetben legfeljebb két üdülőegységes üdülőépületek építhetők.
(4) Az építési övezetben az országos érvényű előírások alapján elhelyezhető egyéb különálló épületek és melléképítmények az építési telek előkert felőli oldalától távolabb, az üdülőépület által takartan, az építési helyen belül helyezendők el.
 
A 883. hrsz.-ú közterületre a táblázatban az Üh 4 sor előírásai vonatkoznak. A szabályozás alapján megosztható a telek.
 
Hogyan minősíthető át a forgalomképtelen vagyontárgy?
 
Ha a vagyontárgy - önkormányzati feladatkör ellátása vagy hatáskör gyakorlása szerinti - rendeltetési célja megváltozik és a törzsvagyoni minősítés fenntartása az adott vagyontárgy vonatkozásában, a továbbiakban nem indokolt, a Képviselő-testület a vagyontárgy törzsvagyoni minősítését üzleti vagyoni minősítésre változtathatja, feltéve, ha jogszabály eltérést nem engedő rendelkezése az átminősítést nem tiltja.
 
Az ingatlan-nyilvántartás szerint közterület besorolású ingatlan vagy annak egy része a településrendezési terv módosítását követően üzleti vagyonná nyilvánítható, ha eltérést nem engedő jogszabály azt nem tiltja.
 
Ezt követően az kell megvizsgálni hogy, a közterület funkciója indokolttá teszi e a forgalomképtelen vagyon kategóriában való tartást.
 
Az ideiglenes építési engedély kiadásával a közterületrész funkciója korlátozásra került, azzal a feltétellel, ha és amennyiben szükség van a területre az önkormányzatnak, akkor a bérlő köteles a kártalanítás igénye nélkül helyreállítást saját költségén elvégezni. Eddig erre nem volt szükség.  
 
A közterületrész forgalomképessé való nyilvánításával, illetve értékesítésével egy hosszabb ideje fennálló kialakult állapotot lehet rendezni.
 
Figyelemmel az építési szabályozásra, valamint közterület funkciójára az alábbiakat javasoljuk.
  1. a közterület Kulik Zoltán által lekerített része telekalakítással értékesíthető a forgalomképes vagyon kategóriájába való átminősítést követően nyílt árverésen, bérleti joggal terhelten.
  2. a közterület azon részét, amelyen a csapadékcsatorna helyezkedik el, nem javasoljuk értékesíteni, azért sem mert a Hantoskerti holtágnál kevés az önkormányzati tulajdonban lévő vízparti lejáró.
A Tisztelt Képviselő – testületnek a beszámoló alapján mérlegelni kell, hogy el kívánja e adni a Kulik Zoltán által használt közterületi részt az átminősítés követően, vagy továbbra is fenntartja a bérleti jogviszonyt. Esetleg a későbbi fejlesztések során szükség lehet a területre.
 
Amennyiben a Tisztelt Képviselő – testület az értékesítés mellett dönt, akkor a soron következő ülésre, beterjesztésre kerülnek az átminősítés és a nyílt árverés feltételei.

 

 


Döntéshozói vélemények

Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság  

A Bizottság egyöntetűen javasolja a 883. hrsz.-ú közterület átmínősítéséről készített beszámoló elfogadását, valamint a nyílt árverésen történő értékesítés feltételeinek beterjesztését a soronkövetkező Képviselő - testületi ülésre.

 
1. döntési javaslat

"Beszámoló elfogadása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Önkormányzati vagyoni ügyek
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Gyomaendrőd Város Képviselő – testülete elfogadja a 883 hrsz.-ú közterület megjelölésű forgalomképtelen ingatlan átminősítésének, illetve értékesítésének lehetőségeiről készített beszámolót.

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal
Felelős: - AZONNALI VÉGREHAJTÁS -

2. döntési javaslat

"A bérelt közterület átminősítése"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Önkormányzati vagyoni ügyek
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd Város Képviselő - testülete értékesíteni kívánja a Kulik Zoltán által bérlet ( 883 hrsz. ) területrészt, a soron következő testületi ülésre kerüljön beterjesztésre az átminősítés és a nyílt árverés feltétele.


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal
Felelős: - AZONNALI VÉGREHAJTÁS -

« Vissza
Vissza a főmenübe