6. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság
2012. augusztus 23-i ülésére

Tárgy:   Közoktatási intézmények beszámolói a 2011/2012-es tanévről
Készítette:   Ágostonné Farkas Mária önkormányzati intézmény vezető, Tóthné Rojik Edit
Előterjesztő:   Várfi András polgármester
Véleményező bizottság:   Bizottság Elnöki Munkacsoport, Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság

 

Tisztelt Képviselő-testület!
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 77/2004. (III. 25.) KT. sz. határozatával elfogadott önkormányzati minőségirányítási programjában, az 1993. évi LXXIX. törvény a Közoktatásról 104. § (5) bekezdésében foglaltak alapján - “A közoktatási intézmény tanévenként, évenként egy alkalommal kötelezhető arra, hogy tevékenységéről átfogó beszámolót adjon a fenntartónak.” - az intézményvezetőket beszámoló adására kötelezi.Az intézményi beszámoló képezi az évente megvalósuló szakmai ellenőrzést. Az intézményi beszámoló egyben önértékelés is, az intézmény alapdokumentumaiban, pedagógiai programjában megfogalmazott célok, feladatok összehasonlítása a tényleges működéssel, a pedagógiai tevékenység eredményességével.
            Az intézmények beszámolói, melyeket a tantestületi értekezlet jegyzőkönyvei alapján a nevelőtestületek egyhangúan elfogadtak, a titkárságon megtekinthetők. A beszámolók a Gyomaendrőd város honlapján ,az intézményeknél megtekinthetők.
 
      A Kner Imre Gimnázium intézményi beszámolóját, érettségi vizsgáztatásról készítetett tájékoztatóját a felvételi eredmények ismeretében az intézményvezető terjeszti a Képviselő-testület elé, a 2012. szeptemberi ülésen.
      A Rózsahegyi Kálmán Kistérségi Általános Iskola és a Térségi Humánsegítő Szolgálat 2011/2012-es tanévről szóló beszámolójának megismerésére és elfogadására a 2012. augusztus 30-i intézményi társulás ülésén kerül sor.
 
Az intézményi beszámolók az Önkormányzati Minőségirányítási Program 4.2.2. A) pontjában foglalt tartalmi és formai követelményeknek megfelelően készültek el.
Az intézményi beszámolók ÖMIP 2. számú melléklet szerinti kötelező tartalmi elemei teljes körű áttekintést, beszámolási kötelezettséget ír elő, melyek a következők:
I. Gazdálkodás, tanügyigazgatás
II. Személyi és tárgyi feltételek
III Neveltségi helyzetkép:
IV. Oktatás, képzés
V. Szolgáltatás (a saját intézményében megvalósuló szolgáltatások alapján)
VI. Szervezet és vezetés:
VII. Kapcsolatrendszer, társadalmi elismertség
VIII. Az önkormányzat elvárásai és a hozzájuk kapcsolódó intézményi feladatoknak való megfelelés az adott tanévben.
 
A KIS BÁLINT ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ÓVODA beszámolója az ÖMIP szempontrendszere
alapján készült el, melyben részletes tájékoztatást olvashatunk
-          az intézmény pályázati tevékenységéről (11 benyújtott pályázat),
-          az intézmény épületegységeiben elvégzett felújításokról (a legszükségesebbek lettek elvégezve a lehetőségekhez mérten),
-          ellenőrzésekről (normatíva, MÁK, ÁNTSZ, Állategészségügyi ellenőrzés a kémiai szertár és a tálalókonyhát érintően),
-           a tudásszint és képesség mérések eredményeiről (DIFER mérések 29. o., kompetencia mérések, mely alapján megállapítható, hogy vannak területek, melyeken az intézményi eredmény az országos szintnél magasabb, azonos vagy alacsonyabb. 36. o.), melyekkel kapcsolatos feladatok is megfogalmazásra kerültek - 35. o.
-           a szolgáltatási lehetőségekről, mellyel a tanórán és tanórán kívüli foglalkozásokon biztosítják a megfelelő képzést a tehetséges -, sajátos nevelési igényű -, a beilleszkedési, tanulási és magatartás zavarokkal küzdő gyermekek részére (IPR, Kompetencia alapú oktatás …11. o.).
-          A szakmai munka értékelését az intézményi beszámolóban folyamatosan nyomon követhetjük.
Összességében a beszámoló megfelelt a meghatározott szempontrendszer szerinti tájékoztatásnak, melyből megállapítható, hogy az intézmény teljesítette az általa meghatározott és a fenntartó által elvárt követelményrendszernek. A kialakult intézményi kép és a szakmaiságot alátámasztó mérési és verseny eredmények bizonyítják, hogy az ott dolgozók mindent megtesznek a csökkenő gyermeklétszám mellett annak érdekében, hogy elnyerjék és megtartsák az intézményi, szülői, fenntartói elismerésért. 
Az eredmények értékelésénél, a mérési eredményeknél mindig figyelni kell a kiindulási szintet, és annak tükrében kell az országos szinthez való viszonyítást elemezni.
 
VÁROSI ALAPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁSI INTÉZMÉNY intézményi beszámolójának kötelező elemei az ÖMIP 3. számú melléklete alapján a következők:
I. Gazdálkodás, tanügyigazgatás        
II. Személyi és tárgyi feltételek
III. Oktatás, képzés
IV. Szolgáltatás (a saját intézményében megvalósuló szolgáltatások alapján)
V. Szervezet és vezetés:
VI. Kapcsolatrendszer, társadalmi elismertség                      
VII. Az önkormányzat elvárásai és a hozzájuk kapcsolódó intézményi feladatoknak való megfelelés az adott tanévben
 
A beszámoló részletes tájékoztatást ad a meghatározott szempontrendszer alapján. Művészeti áganként felsorolásra kerültek az elért eredmények, a sikerek és a megoldásra váró feladatok. A pedagógusok teljesítmény-értékelése - az Intézményi Önértékelés -, a beszámoló mellékletében olvasható, mely tartalmazza a megfogalmazott erősségeket illetve a fejlesztésre váró területeket.
 
Az éves tájékoztatók Gyomaendrőd város honlapján, az intézményeknél megtekinthetők.
           
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy szíveskedjen az előterjesztést megtárgyalni és azt, a döntési javaslat szerint elfogadni.

 


Döntéshozói vélemények

Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság  

A Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek a Kis Bálint Általános Iskola és Óvoda valamint a Városi Alapfokú Művészetoktatási Intézmény éves beszámolóinak elfogadását.

 
Döntési javaslat

"Közoktatási intézmények beszámolói a 2011/2012-es tanévről"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Intézményirányítás
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

I.        
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az 1993. évi LXXIX. törvény a Közoktatásról 104. § (5) bekezdésében foglaltak alapján, valamint az Önkormányzati Minőségirányítási Program 4.2.2. A) pontjában foglalt tartalmi és formai követelményeknek megfelelően elfogadja Ágostonné Farkas Mária a Kis Bálint Általános Iskola és Óvoda intézményvezetőjének beszámolóját, a 2011/2012-es tanévről.
 
II.       
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az 1993. évi LXXIX. törvény a Közoktatásról 104. § (5) bekezdésében foglaltak alapján, valamint az Önkormányzati Minőségirányítási Program 4.2.2. A) pontjában foglalt tartalmi és formai követelményeknek megfelelően elfogadja Hevesi-Nagy Anikó a Városi Alapfokú Művészetoktatási Intézmény megbízott intézményvezetőjének beszámolóját, a 2011/2012-es tanévről.
 
 

 

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe