9. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság
2013. január 23-i ülésére

Tárgy:   A Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal és a hozzá tartozó önállóan működő költségvetési szervek közötti megállapodás módosítása
Készítette:   Ugrainé Gróf Éva
Előterjesztő:   Dr. Csorba Csaba jegyző
Véleményező bizottság:   Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság

Tisztelt Képviselő-testület!
 
Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Kormányrendelet alapján a gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szerv és a kijelölt költségvetési szerv a munkamegosztás és felelősségvállalás rendjét megállapodásban rögzítik. A munkamegosztási megállapodást az irányító szerv hagyja jóvá. A munkamegosztási megállapodásnak a 368/2011. (XII. 31.) Kormányrendelet 10. §. (6) bekezdése alapján tartalmaznia kell a tervezési, gazdálkodási, finanszírozási, adatszolgáltatási, beszámolási feladatokat, valamint a költségvetési szerv működésével, üzemeltetésével, beruházásokkal, vagyon használatával, hasznosításával és vagyonvédelemmel kapcsolatos feladatokat, a költségvetési gazdálkodás, a kötelezettségvállalás és ellenjegyzés rendjére való figyelemmel.
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete 372/2012.(VI.28.) Gye Kt határozatával felülvizsgálta és elfogadta Gyomaendrőd Város Polgármesteri Hivatala, mint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv és a hozzá tartozó Közművelődési-Közgyűjtemányi és Szolgáltató Intézmény, Határ Győző Városi Könyvtár, mint önállóan működő költségvetési szerv közötti megállapodást a pénzügyi-gazdasági feladatok ellátására, munkamegosztás és felelősség rendjére vonatkozóan. 2013. január 1-től az önkormányzati Hivatal neve megváltozik Gyomaendrődi Közös  Önkormányzati Hivatalként működik tovább, ezért szükséges az önállóan működő költségvetési szervek alapító okiratának illetve a megállapodás módosítása.
A Határ Győző Városi Könyvtár alapító okirata 2012. november 29-én módosításra került, mely módosítás bejelentésre került 2012. december 14-én a Magyar Államkincstárhoz a törzskönyvi nyilvántartás módosítása céljából. A Magyar Államkincstár 2012. december 28-án kelt végzésében a 04-TNY-717-4/2012-634409 iktatószámú levelében a törzskönyvi nyilvántartás hiánypótlásra hívta fel az Önkormányzat figyelmét. A hiánypótlás a költségvetési szervek jogállásáról szóló 2008. évi CV. törvény hatályon kívül helyezése miatti változásokra irányult , melyek nem lettek keresztülvezetve az alapító okiraton. Megszűnt a költségvetési szerveknél az úgynevezett kiegészítő, kisegítő tevékenység., csak alaptevékenységet és vállalkozási tevékenységet lehet jelölni az alapító okiratban. Típus szerinti besorolása, a tevékenység jellege alapján és a feladatellátáshoz kapcsolódó funkciója helyett a gazdálkodási besorolása elnevezés lépett. A döntési javaslat tartalmazza a hiánypótláshoz kapcsolódó alapító okirat változást is.
 
Kérem az előterjesztés megtárgyalását és a döntési javaslat elfogadását.
 

Döntéshozói vélemények

Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság  

A Bizottság az előterjesztést elfogadásra javasolja.

 
Döntési javaslat

"A Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal és a hozzá tartozó önállóan működő költségvetési szervek közötti megállapodás módosítása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Intézményirányítás
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

     

1. A Határ Győző Városi Könyvtár Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete  által 1998. január 29-én kiadott 22/1998.(I.29.) Kt határozatával elfogadott  az államháztartásról szóló 2011 évi CXCV törvény 8. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. Korm. rend. 5.§ (1)-(2) bekezdése szerinti tartalommal az alábbiak szerint módosítja:

1.1.  Az alapító okirat 4.2. pontja törlésre kerül:
1.2. Az alapító okirat 4.3. pontja az alábbiak szerint módosul:
„4.3. Vállalkozási tevékenység
       A költségvetési szerv vállalkozási tevékenységet nem folytat.”
1.3. Az alapító okirat 7. pontja  az alábbiak szerint módosul:
„ 7./A költségvetési szerv gazdálkodási besorolása:
Önállóan működő költségvetési szerv. A gazdálkodásával összefüggő pénzügyi feladatait a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal látja el. A két szerv közötti gazdálkodásra vonatkozó munkamegosztás és felelősség vállalás rendjét a képviselő-testület által jóváhagyott megállapodás szabályozza.”
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete utasítja Várfi András Polgármestert, hogy a Határ Győző Városi Könyvtár alapító okiratának módosítását jelentse a MÁK felé.
 
  1. A Közművelődési-Közgyűjteményi és Szogáltató Intézmény Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete  által 2009. január 29-én kiadott 5/2009.(I.29.) Kt határozatával elfogadott  az államháztartásról szóló 2011 évi CXCV törvény 8. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. Korm. rend. 5.§ (1)-(2) bekezdése szerinti tartalommal az alábbiak szerint módosítja:
2.1. Az alapító okirat 8. pontja helyébe az alábbi szövegrész lép:
 „8./A költségvetési szerv gazdálkodási  besorolása:
Önállóan működő költségvetési szerv. A gazdálkodásával összefüggő pénzügyi feladatait a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal látja el. A két szerv közötti gazdálkodásra vonatkozó munkamegosztás és felelősség vállalás rendjét a képviselő-testület által jóváhagyott megállapodás szabályozza.”
 
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete utasítja Várfi András Polgármestert, a Közművelődési-Közgyűjteményi és Szolgáltató Intézmény alapító okiratának  módosítását jelentse a MÁK felé.
 
3. Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete elfogadja  a pénzügyi-gazdasági feladatok ellátására, a munkamegosztás és felelősségvállalás rendjére a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal és a hozzá tartozó Határ Győző Városi Könyvtár és a Közművelődési-Közgyűjteményi és Szolgáltató Intézmény   költségvetési szervek közötti megállapodást (a megállapodás hatálybalépésével a 372/2012. (VI.28.) Gye. Kt. határozattal elfogadott megállapodás hatályát veszti) az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló kormányrendelet rendelkezései alapján az alábbiak szerint:
 
 
MEGÁLLAPODÁS TERVEZET
Mely létrejött a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal), mint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv és a ………………………………………………………..(a továbbiakban: Intézmény), mint önállóan működő költségvetési szerv között a munkamegosztás és felelősségvállalás rendjére vonatkozóan.
A …………………………………………………………… költségvetési szerv önállóan működő költségvetési szerv. Az önállóan működő költségvetési szerv olyan jogi személyiséggel rendelkező költségvetési szerv, amely saját gazdasági szervezettel nem rendelkezik. Ez a besorolás a költségvetési szerv szakmai önállóságát nem érinti.
Az önállóan működő költségvetési szerv besorolásával egyidejűleg a felügyeleti szerv kijelöli azt az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervet, amely az önállóan működő költségvetési szerv 368/2011. (XII. 31.) Kormányrendelet 10. §. (1) bekezdés alapján meghatározott pénzügyi – gazdasági feladatait ellátja.
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete az ……./…..(…) Gye. Kt  határozata értelmében a ………………………………………………. alapító okiratában az intézmény pénzügyi-gazdasági feladatai ellátására Gyomaendrődi Közös Önkormányzati  Hivatalát jelölte ki.
Jelen megállapodás szabályozza az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Kormányrendelet 10. §. (6) bekezdése alapján a két költségvetési szerv közötti munkamegosztás és felelősségvállalás rendjét, a tervezési, gazdálkodási, finanszírozási, adatszolgáltatási, beszámolási feladatokat, valamint a költségvetési szerv működésével, üzemeltetésével, beruházásokkal, vagyon használatával, hasznosításával és vagyonvédelemmel kapcsolatos feladatokat, a költségvetési gazdálkodás, a kötelezettségvállalás és ellenjegyzés rendjére való figyelemmel.
I. Az együttműködés általános szempontjai:
  • A Hivatal és az Intézmény együttműködésének célja az, hogy hatékony, szakszerű és ésszerű takarékos intézményi gazdálkodás szervezeti feltételeit teremtse meg annak érdekében, hogy az Intézmény az Alapító okiratában meghatározott feladatait elláthassa.
  • Az együttműködés nem csorbíthatja az önállóan működő intézmény szakmai döntésjogi rendszerét, önálló jogi személyiségét és felelősségét.
  • Mindazokat a gazdálkodási feladatokat, amelyeknek a szervezeti és személyi feltételei az Intézménynél nincsenek meg köteles a hivatal ellátni.
  • A Hivatal gazdasági szervezete útján biztosítja a szabályszerű, törvényes, ésszerű gazdálkodás feltételeit, melyet a Hivatal elsősorban érvényesítési, pénzügyi ellenjegyzési jogkörének gyakorlásán keresztül biztosítja. A kötelezettségvállalási, utalványozási, szakmai teljesítési jogkört az Intézmény vezetője az e megállapodásban foglaltak szerint saját hatáskörben gyakorolja.
  • A Hivatal a pénzügyi és gazdasági szabályzatai az önállóan működő költségvetési szervekre vonatkozóan is alkalmazandók. Az Intézmény vezetője köteles az intézményre vonatkozó jóváhagyott szabályzatokat betartani, betartatni. A Hivatal köteles az Intézmény felé a rájuk vonatkozó szabályzatokat megküldeni.
  • Az Intézmény főkönyvi könyvelését a Hivatal végzi a Polisz integrált pénzügyi program alkalmazásával és gondoskodik arról, hogy kellően elkülönüljenek az intézmény gazdasági eseményei.
 II. Az együttműködés területei, feladatai a gazdálkodás során
II/1. Az éves költségvetés tervezése, az előirányzatok megváltoztatása
A gazdálkodással kapcsolatos állami, önkormányzati szabályozások gyakorlati végrehajtásában a Hivatal segíti az Intézmény munkáját.
A Hivatal az Intézmény rendelkezésére bocsátja azokat a dokumentumokat, amelyek alapján az intézmény elkészíti a saját költségvetési tervét, tervigényét a költségvetési rendelettervezet összeállításához.
Az önállóan működő költségvetési szerv vezetője elkészíti a Hivatal által meghatározott határidőre és szerkezetben az intézményre vonatkozó következő évi költségvetési koncepciót, valamint az elfogadott költségvetési koncepció és a képviselő-testület döntésének megfelelően elkészíti a költségvetési tervezetét. Az önkormányzat hivatala és az intézmény a költségvetési tervezetéről egyeztető tárgyalást folytat. Az intézmény költségvetési tervezete az egyeztetést követően kerül az Önkormányzat költségvetési rendelet tervezetébe. Az egyeztetés megszervezése a Hivatal feladata, melyről írásos dokumentáció készül.
Az intézmény vezetője költségvetési tervezetét a következő részletezésben készíti:
Bevételek
·         Saját bevételek
·         Támogatás értékű működési bevétel
·         Működési célú pénzeszközátvétel államháztartáson kívülről
·         Támogatás értékű felhalmozási bevétel
·         Felhalmozási célú pénzeszközátvétel államháztartáson kívülről
 
Kiadások
·         Személyi juttatások
·         Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó
·         Dologi kiadások
·         Felújítások
·         Felhalmozási kiadások
 
Költségvetési hiány finanszírozására szolgáló eszközök
·         Belső eszköz : előző évi pénzmaradvány működési és felhalmozási célú tagolásban
·         Külső eszköz: finanszírozási célú műveletek bevételei és kiadásai működési és felhalmozási cél szerinti tagolásban.
 
A költségvetési rendelet elfogadását követően a Hivatal pénzügyi osztálya kidolgozza kiemelt előirányzatonként a „C” típusú elemi költségvetést az intézményre vonatkozóan, az intézmény által kidolgozott költségvetési tervezet alapján. A Hivatal az Intézmény elemi költségvetéséről szóló adatszolgáltatást megküldi a Magyar Államkincstárnak az általa meghatározott határidőre.
 
A Hivatal köteles nyilvántartásában az Intézményre vonatkozó kiemelt előirányzatonként a módosításokat és azok okát elkülönítetten és nyomon követhetően kezelni.
Az intézmény vezetője az előirányzat-módosítási hatáskörét a kiemelt előirányzatokon belül - a jogszabályi előírásoknak és a testületi döntéseknek megfelelően - önállóan gyakorolja.
A saját hatáskörben végzett előirányzat módosítást az intézmény vezetője írásban kezdeményezi a Hivatal pénzügyi osztályának vezetőjénél, aki a kérelem alapján intézkedik a költségvetési rendelet módosításáról.
Amennyiben a bevételek teljesítése meghaladja az eredeti előirányzatot, az Intézmény vezetője a Hivatal pénzügyi osztályának vezetőjével együtt kezdeményezi a polgármesternél a költségvetési rendelet szabályai szerint a bevételi és kiadási előirányzatok módosítását.
A költségvetési előirányzatok tervezésénél és módosításánál az intézmény által szolgáltatott adatok és információk tekintetében a felelősség az intézmény vezetőjét terheli. A határidők betartására, egyéb gazdálkodási és pénzügyi információk szolgáltatására vonatkozóan a felelősséget a Hivatal viseli.
II/2. Az előirányzatok felhasználása, beszámolási kötelezettség, adatszolgáltatás
Az önállóan működő költségvetési szerv vezetője felelős a Képviselő-testület által elfogadott költségvetése teljesítéséért.
Az önállóan működő költségvetési szerv valamennyi előirányzata felett rendelkezési jogosultsággal bír.
Az Önkormányzat Képviselő-testülete által a költségvetési rendeletben jóváhagyott létszámkerettel az intézmény önállóan gazdálkodik.
Az intézményenként önálló könyvvezetés alapján a „C” típusú elemi költségvetési beszámoló elkészítése a Hivatal, a szöveges indoklás az Intézmény vezetőjének a feladata. A beszámolóhoz szükséges, intézményektől származó adatok határidőre történő eljuttatásáért és valódiságáért az intézmény vezetőjét terheli a felelősség.
Az intézményi költségvetési keretek pénzmaradványának kimutatása a Hivatal feladata, a kötelezettségvállalással terhelt és szabad előirányzatok összege az intézményvezetővel egyeztetésre kerül. Az intézményi költségvetési beszámolóban kimutatott pénzmaradványt az intézmény vezetője a beszámoló aláírásával rögzíti.
A gazdálkodás lebonyolításával megbízott önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv havonta tájékoztatja az önállóan működő költségvetési szervet a bevételi és kiadási előirányzatok teljesítéséről.
A számvitel keretein belül a Hivatal látja el a könyvvezetési feladatokat, megállapítja az intézmények számlarendjét, számviteli szabályzatokat. A számviteli rendnek tartalmaznia kell az intézmény sajátosságait. A főkönyvi könyvelést a hivatal végzi.
Az intézmény vagyoni és pénzügyi helyzetével kapcsolatos könyvvezetési, a költségvetési beszámolóra és a gazdálkodással kapcsolatos adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése a Hivatal feladata.
 
II/3. A pénzkezelés, pénzellátás és finanszírozás szabályai
Az intézmény önálló adószámmal és bankszámlával rendelkezik. Az intézményi költségvetési bankszámlán és pályázati alszámlán a Hivatal bonyolítja a pénzforgalmat. A hivatal látja el az adókötelezettségi feladatokat, kivéve a személyi juttatásokhoz kapcsolódó adókat és a járulékokat (nettó finanszírozás).
Az önállóan működő költségvetési szerv pénzkezelésére vonatkozó szabályokat Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal Pénzkezelési Szabályzata rögzíti. Az önállóan működő költségvetési szerv jogosult számla ellenében a bevételek beszedésére, illetve a pénzkezelési szabályzatban rögzített feltételek alapján köteles a bevétellel elszámolni. Ezen pénzügyi, adminisztratív feladat ellátását köteles az önállóan működő szerv vezetője az általa kijelölt alkalmazott munkaköri leírásában rögzíteni.
II/4. A költségvetési gazdálkodásra, kötelezettségvállalás és ellenjegyzés rendjére vonatkozó szabályok:
A kötelezettségvállalásra, szakmai teljesítményigazolásra, utalványozásra az önállóan működő költségvetési szerv vezetője jogosult, a kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzésére, érvényesítésre, az utalvány pénzügyi ellenjegyzésére és érvényesítésére az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv vezetője által kijelölt személyek jogosultak, melyet az önálló működő és gazdálkodó szerv gazdálkodási szabályzata szabályoz. Az önállóan működő költségvetési szerv vezetőjét az alábbi kiadási előirányzatok terhére illeti meg a kötelezettségvállalási jog:
  • Személyi juttatásokra a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény keretei között,
  • A napi működéshez szükséges dologi kiadásokra /intézmény üzemeltetési, fenntartási kiadásokra/,
  • A Képviselő-testület által jóváhagyott pénzmaradványra a költségvetési rendeletben meghatározott előirányzat erejéig,
  • A felújítási és felhalmozási kiadások körében az önállóan működő költségvetési szerv - testület által jóváhagyott - költségvetésében meghatározott összeg erejéig.
 
A kötelezettségvállalás előtt a kötelezettségvállalónak meg kell győződni arról, hogy a rendelkezésre álló szabad előirányzat biztosítja-e a kiadás teljesítésre a fedezetet. A kötelezettségvállalás csak írásban és a kötelezettség pénzügyi ellenjegyzése után történhet, kivéve ha az értéke nem éri el a ötvenezer forintot, vagy ha pénzügyi szolgáltatás igénybevételéhez kapcsolódik. Az előzetes írásbeli kötelezettséget nem igénylő kifizetések teljesítésére vonatkozóan az érvényesítésre és pénzügyi ellenjegyzésre vonatkozó szabályt kell alkalmazni.
 
A kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzésre jogosult személynek a kormányrendelet alapján felsőoktatásban szerzett pénzügyi-számviteli végzettséggel, vagy legalább középfokú iskolai végzettség mellett pénzügyi-számviteli képesítéssel kell rendelkeznie.
 
A pénzügyi ellenjegyzőnek a pénzügyi ellenjegyzést megelőzően meg kell győződnie arról, hogy:
  • a szükséges szabad előirányzat rendelkezésre áll, a befolyt vagy a megtervezett és várhatóan befolyó bevétel biztosítja a fedezetet,
  • a kifizetés időpontjában a fedezet rendelkezésre áll,
  • a kötelezettségvállalás nem sérti-e a gazdálkodásra vonatkozó szabályokat.
 
A kiadások teljesítése és a bevételek beszedésének elrendelése előtt okmányok alapján ellenőrizni és érvényesíteni kell azok jogosságát, összegszerűségét, a fedezet meglétét.
 
Utalványozni csak az érvényesítés után lehet. A pénzügyi teljesítés csak az utalványozás után lehetséges.
 
Az önállóan működő költségvetési szerv vezetője nem vállalhat kötelezettséget és nem élhet   utalványozási jogával, amennyiben a tevékenységét közeli hozzátartozója vagy saját maga javára látná el. Ebben az esetben a polgármester látja el a kötelezettségvállalási és utalványozási feladatokat.
Az írásbeli kötelezettségvállalások egy másolati példányát a kötelezettségvállaló köteles megküldeni a gazdálkodási feladatot ellátó szerv részére.
Az önállóan működő költségvetési szerv vezetője a kötelezettségvállalásról köteles nyilvántartást vezetni a nyomon-követhetőség érdekében.
II/5. Analitikus nyilvántartások
Tekintettel arra, hogy az Intézmény önálló létszám- és bérgazdálkodó, az ehhez kapcsolódó nyilvántartások vezetése az intézmény feladata.
A személyi juttatások és a dologi kiadások tekintetében az Intézmény analitikus nyilvántartást vezet, melyet az intézmény havonta egyeztet a Hivatal által rendelkezésre bocsátott kimutatásokkal, az előirányzat felhasználásának, valamint a keretek felhasználásának ellenőrzése céljából.
A bevételek beszedéséhez szükséges nyilvántartások vezetése az intézmény feladata.
A tárgyi eszközökkel kapcsolatos a számviteli törvény szerinti nyilvántartás vezetése a Hivatal feladata, mely nyilvántartásból a kis- és nagy értékű tárgyi eszközök listáját az intézmény rendelkezésére bocsátja egyeztetés céljából.
Az intézmény az általa benyújtott pályázatokról, az elnyert pénzeszközökről, felhasználásukról és elszámolásukról nyilvántartást vezet.
A kötelezettségvállalások nyilvántartása az Intézmény vonatkozásában a Hivatal feladata, az intézmény által beküldött kötelezettségvállalások alapján.
II/6. Vagyon feletti rendelkezési jogra vonatkozó szabályozás:
A Képviselő-testület az önkormányzat vagyonának részét képező tulajdonra és a vagyoni értékű jogok feletti rendelkezési jog gyakorlásának szabályozására rendeletet alkot.
Az Intézmény feladatai ellátásához rendelkezésére áll a Képviselő-testület által rábízott székhelyen és telephelyen lévő épület ingatlan, valamint a költségvetési szerv leltár szerint nyilvántartott eszközei és az éves költségvetés szerinti pénzeszközök.
Az önállóan működő költségvetési szerv a használatában lévő, az alapító tulajdonát képező ingatlanok és ingó vagyon feletti rendelkezési jog az ingyenes és teljes körű használati jog gyakorlására és rendeltetésszerű használatára terjed ki.
Az önkormányzat tulajdonában és a költségvetési szerv használatában lévő vagyontárgyak feletti rendelkezési jog önállóan illeti meg az önállóan működő költségvetési szervet. Az ilyen vagyontárgyak elidegenítése és hasznosítása, rendeltetésszerű használata módosítása vonatkozásában az önállóan működő költségvetési szerv a rendelkezési jognak és rendeltetésszerű használatának megfelelően – az alapfeladat ellátása sérelme nélkül – az önkormányzat mindenkor hatályos, az önkormányzati vagyonról és a vagyontárgyak feletti tulajdonosi rendelkezési jog gyakorlásának szabályairól szóló önkormányzati rendeletében meghatározottak szerint az alapító dönt.
Az Intézmény vagyonáról a nyilvántartást a Hivatal vezeti a helyi Önkormányzat vagyonától elkülönítetten. A leltározás megszervezése a Hivatal feladata a leltározási szabályzata alapján, melyben az Intézmény is közreműködik. Az eszközök selejtezése a Hivatal selejtezési szabályzata alapján történik, melyre az Intézmény javaslatot tesz és előkészíti.
 Az Intézmény vagyonbiztosításáról a Hivatal gondoskodik. Káresemény bekövetkezéséről az Intézmény írásban értesíti a Hivatalt. Betörés, lopás esetén az Intézmény értesíti a rendőrséget és feljelentést tesz, melyről értesíti a Hivatalt. A kárrendezés lebonyolítása a Hivatal feladata.
A ……………………………………………………… , mint önállóan működő költségvetési szerv a folyamatba épített előzetes, utólagos és vezetői ellenőrzés gyakorlati megvalósítása során a „Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal belső kontrollrendszere szabályzatának” előírásait köteles alkalmazni.
A megállapodásban foglaltakat az érintettek tudomásul vették és kötelesek ennek megfelelően eljárni.
A korábban kötött Gyomaendrőd Város Képviselő testülete 372/2012.VI.28.) Gye. Kt. határozattal elfogadott megállapodás hatályát veszti.
A megállapodásban foglaltakat Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete a……../2013.(I.31. ) Gye. Kt. határozatával jóváhagyta.
A jelen megállapodás az aláírás napjától kezdődően határozatlan időtartamra jön létre.
Gyomaendrőd, 2013.
            …………………………………….                                              ……………………………….
            Az önállóan működő és gazdálkodó                            önállóan működő költségvetési szerv               
                 költségvetési szerv vezetője                                                           szerv vezetője
 
 

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete utasítja Várfi András Polgármestert, hogy a Határ Győző Városi Könyvtár alapító okiratának módosítását jelentse a MÁK felé.

 


Határidők, felelősök:

Határidő: 2013. 02. 15.
Felelős: Dr. Csorba Csaba
Hivatali felelős: Ugrainé Gróf Éva

« Vissza
Vissza a főmenübe