1. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2013. május 10-i ülésére

Tárgy:   Pedagógiai szakszolgálat átszervezésének véleményezése
Készítette:   Dr. Csorba Csaba jegyző
Előterjesztő:   Várfi András polgármester

Tisztelt Képviselő-testület!

 

A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Gyomaendrődi Tankerülete 2013. május 8-án az esti órákban megküldött megkeresésében kéri a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC tv. 83.§ (4) bekezdésében foglaltak alapján nyilvánítson véleményt a pedagógiai szakszolgálat átszervezéséről.
 
A 2011. évi CXC tv. 18.§ (3) bekezdése alapján a pedagógiai szakszolgálat működési feltételeinek feladatainak ellátásának részletes szabályait az oktatásért felelős miniszter rendeletben állapítja meg.
A pedagógiai szakszolgálat működési feltételeiről a Képviselő-testület gondoskodik a jogszabály erejénél fogva.
A 2011. évi CXC tv. 4.§ 1. q) pontja alapján a pedagógiai szakszolgálat alapító okiratban meghatározott köznevelési alapfeladat.
A törvény 11. pontja szerint intézményátszervezés minden olyan fenntartói döntés, amely az intézmény típusát, feladatellátási helyét, székhelyét, telephelyét érinti.
A 28. pont szerint tagintézmény: az az intézményegység, ahol a székhelytől való távolság vagy a feladatok jellege miatt az irányítási, képviseleti feladatok a székhelyről nem, vagy csak részben láthatók el.
Telephely a 34. pont szerint a székhelyen kidult feladatellátási hely.
Az átszervezés a szolgáltatást igénybeevők számára nem jelenthet aránytalan terhet.
A 2011. évi CXC. tv. 83.§ (5) alapján a fenntartónak legalább 15 napot kell biztosítani a vélemény magadására az érdekelteknek.
A pedagógiai szakszolgálati intézmények működési rendjéről szóló 15/2013. (II.26.) EMMI rendelet 1. §-a szerint a pedagógiai szakszolgálat székhelye megyénként, tankerületenként tagintézmény működik. A tagintézmény több telephelyen is működhet.
Az átszervezés eredményeként a Dévaványán működő tagintézmény telephelyeként működne a gyomaendrődi pedagógiai szakszolgálat.
A fenntartó által véleményezésre javasolt átszervezési intézkedés nem jelent sem a tanulóknak, sem a szülőknek aránytalan terhet.
A pedagógiai szakszolgálattal kapcsolatos feladatokat az intézmény szervezeti és működési szabályzatában meghatározottak szerint a Klebelsberg Intézményfenntartó Központról szóló 202/2012.(VII.27.) Korm. rendelet 2.§. (5) bekezdése szerint a megyei tankerületi központ látja el. A Gyomaendrődi Tankerület a Megyei Tankerület felkérésére jár el az átszervezésben.

 


Döntési javaslat

"Pedagógiai szakszolgálat átszervezésének véleményezése"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Intézményirányítás
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2011. évi CXC. tv. 83.§ (4) bekezdésében biztosított jogkörében eljárva a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Gyomaendrődi Tankerülete 2013. május 8-án átadott pedagógiai szakszolgálat átszervezésével kapcsolatban az alábbi véleményt adja:

 
A véleményezésre kerülő átszervezési intézkedés leírása:
A dévaványai Általános Művelődési Központból kivált pedagógiai szakszolgálati intézményegység, valamint a gyomaendrődi 200199 önálló OM azonosítóval rendelkező pedagiai szakszolgálati intézmény beolvad a Békés Megyei Pedagógiai Szakszolgálatba oly módon, hogy a dévaványai szakszolgálati intézményegység lesz a Gyomaendrődi Tagintézmény, és a gyomaendrődi pedagógiai szakszolgálat annak telephelye.
A tankerület illetékességi területéhez tartozó szakszolgálatatási helyek megnevezése, ügyviteli címe:
Tagintézmény: Békés Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Gyomaendrődi Tagintézménye, ügyviteli címe: 5510 Dévaványa, Bem József utca 4. sz.
Telephelyének címe: 5502 Gyomaendrőd, Fő út 2. sz.
 
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzata Képviselő-testületének véleménye:
A tervezett átszervezés alapján kialakuló intézményi szervezeti struktúrát az alapító okirat tervezet hiánya miatt nem véleményezi. Az intézkedés nem jelenthet nagyobb terhet a szolgáltatás igénybevételében érdekelteknek, mint az átszervezés előtt, figyelemmel arra, hogy a szolgáltatások biztosítása Dévaványa és Gyomaendrőd településeken biztosított volt, azt a szakmai ellenőrzések megfelelő színvonalúnak ítélték meg.
A vélemény megadásakor, mint működtetésre kötelezettnek nem ismert a működtetéssel kapcsolatos feladatkörök alakulása az átszervezést követően így a teljesítéssel kapcsolatos jogosultságokat és kötelezettségeket okiratban kell szabályozni. 
 

 


Határidők, felelősök:

Határidő: 2013. 05. 10.
Felelős: Várfi András
Hivatali felelős: Dr. Csorba Csaba

« Vissza
Vissza a főmenübe