12. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság
2013. május 21-i ülésére

Tárgy:   Ridegvárosi autóbuszközlekedés beindítása
Készítette:   Pardi László
Előterjesztő:   Várfi András polgármester
Véleményező bizottság:   Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság, Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság

Tisztelt Képviselő-testület!
 
Lehoczkiné Tímár Irén képviselő és Márjalaki József képviselő írásos kérelmet nyújtott be a Ridegvárosi autóbuszközlekedés újbóli beindításával kapcsolatban.
A benyújtott kérelmükben napi 2 db járat beindítását kérik, melyek a településrészen élő idős emberek mobilitását segítenék elő.
(A benyújtott kérelmet a csatolt melléklet tartalmazza.)
A Mobilbusz Kft. álláspontja alapján a napi 2 db járat (7:00, 14:40) munkanapokon történő üzemeltetésének költsége havi bruttó 60.000 Ft.
A szolgáltató 2013 januárjában ellentételezés nélkül 30 napos próbajáratot üzemeltetett a településrészen, azonban az utasszámlálási adatok alapján a kihasználtság igen csekély volt.
A januári utasszámlálási adatokat az alábbi táblázat tartalmazza:
 
07:00 járat
09:50 járat
14:40 járat
 
leszálló
felszálló
leszálló
felszálló
leszálló
felszálló
03.jan
04.jan
07.jan
1
08.jan
1
09.jan
3
1
 
10.jan
1
11.jan
2
3
14.jan
2
15.jan
2
1
16.jan
17.jan
1
2
2
18.jan
3
1
21.jan
3
22.jan
1
23.jan
1
1
24.jan
1
25.jan
28.jan
2
29.jan
1
30.jan
2
31.jan
2
 
 
Össz:
1
25
2
4
6
2
 
A szolgáltató tájékoztatása alapján a próbajárat üzemeltetésének időtartama alatt a szolgáltatást szinte kizárólag iskolások vették igénybe.

A 2013 évi költségvetésben menetrendszerinti autóbusz közlekedésre havi 1.455.000 Ft került elkülönítésre, mely a Mobilbusz Kft-nek átadandó közszolgáltatási tevékenység végzéséből eredő költségek kompenzálásáért járó önkormányzati támogatás.
A Ridegvárosi járat beindításának 2013-ra jutó költsége (június 1-től december 31-ig) bruttó 420.000 Ft, melyre forrást jelenleg nem tudunk javasolni.
 
A járat beindításának előnyei, hátrányai:
 
Előnyök:
- komplett településrész csatlakozik a helyi tömegközlekedéshez
- nő az idős emberek mobilitása
 
Hátrányok:
- a számlálási adatok alapján minimális az utasok száma
- a hosszú távú üzemeltetés kizárólag önkormányzati támogatással működhet, nem válik önfenntartóvá
- a célcsoport használata nem garantált


1. döntési javaslat

"Járat beindítása és forrás kijelölése"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Közlekedés
A Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

A Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek a Ridegvárosi autóbuszközlekedés 2013. június 1-től történő beindítását, az üzemeltetéshez szükséges 430.000 Ft-ot a ............ terhére biztosítsa a Mobilbusz Kft számára, továbbá utasítsa a Városüzemeltetési Osztályt a szolgáltatóval kötött szolgáltatási szerződés módosításának előkészítésére.


Határidők, felelősök:

Határidő: 2013. 05. 21.
Felelős: Várfi András
Hivatali felelős: Pardi László

2. döntési javaslat

"Kérelem elutasítása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Közlekedés
A Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

A Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek, hogy költségvetési fedezet hiányában ne támogassa a Ridegvárosi autóbuszközlekedés beindítását.


Határidők, felelősök:

Határidő: 2013. 05. 21.
Felelős: Várfi András
Hivatali felelős: Pardi László

« Vissza
Vissza a főmenübe