11. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2014. május 29-i ülésére

Tárgy:   A Regionális Hulladékkezelő Kft. 2013. évi beszámolója, valamint a 2014. évi üzleti terve
Készítette:   Csényi István
Előterjesztő:   Várfi András polgármester
Véleményező bizottság:   Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság

 

Tisztelt Képviselő - testület!
 
A Regionális Hulladékkezelő Kft. benyújtotta a T. Képviselő – testület elé a 2013 évi beszámolót, valamint a 2014. évi üzleti tervét elfogadásra.
 
A Regionális Hulladékkezelő Kft. taggyűlése 2014. március 25-én tárgyalta és elfogadta a társaság 2013. évi mérlegbeszámolóját valamint a 2014. évi üzleti tervet.
 
A Regionális Hulladékkezelő Kft. 2013. évi mérlege az alábbiak szerint alakult:
- eszköz-forrás oldal egyezően: 200.074 eFt
- mérleg szerinti eredmény: 23.027 eFt.
 
A 2013. évi beszámoló és a 2014. évi üzleti terv az előterjesztés mellékletét képezi.
 
A társaság 2013. gazdasági év könyvvizsgálatára megbízott KOVERO Pénzügyi Tanácsadó és Könyvvizsgáló Kft megbízása 2014. május hó 30-val lejár.
 
A jogszabályi előírásoknak megfelelően szükséges új könyvvizsgáló megválasztása. Ennek előkészítése érdekében az ügyvezetés ajánlatokat kért be a feladat ellátására.
 
Három ajánlat érkezett be, melyek a következők:
  1. Gyula Audit Kft. Megyebíró Anikó ügyvezető bejegyzett könyvvizsgáló évi 740.000 Ft + ÁFA összegben,
  2. Krizsán Miklós bejegyzett könyvvizsgáló havi 65.000 + ÁFA / hó (780.000 Ft + ÁFA/év),
  3. KOVERO Kft Kovács Mihály bejegyzett könyvvizsgáló havi 45.000 Ft + ÁFA/hó (540.000 Ft + Áfa/év),
A társaság taggyűlése ( 10/2014.(III.25.) határozat) 2014. június 1-től 5 éves időtartamra a KOVERO Kft.-t választotta meg a könyvvizsgálat feladatainak ellátására.
 
A Regionális Hulladékkezelő Kft. alapító okirata a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek való megfeleltetést követően tartalmazza a felmentvény jogintézményét. Ennek megfelelően az alapító a mérleg elfogadásával egyidejűleg köteles napirendre tűzni a vezető tisztségviselő előző évi munkájának értékelését és köteles határozni a részére megadható felmentvény tárgyában.
 
A felmentvény megadásával az alapító igazolja, hogy a vezető tisztségviselő az értékelt időszakban munkáját a társaság érdekeinek elsődlegességét szem előtt tartava végezte.

 


Döntéshozói vélemények

Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság  

A Bizottság javasolja a 2013. évi beszámoló, a 2014. évi üzleti terv valamint a könyvvizsgálattal kapcsolatos tájékozatatás elfogadását.

 
1. döntési javaslat

"2013. évi beszámoló elfogadása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Önkormányzati vagyoni ügyek
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete, mint a társaság résztulajdonosa elfogadja a Regionális Hulladékkezelő Kft. 2013. évről szóló beszámolóját. Az eszközök és források értéke egyezően 200.074 ezer Ft.
 
A társaság 2013. évi mérleg szerinti eredménye 23.027 ezer Ft.

 


Határidők, felelősök:

Határidő: 2014. 05. 29.
Felelős: Várfi András
Hivatali felelős: Csényi István

2. döntési javaslat

"Felmentvény megadása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Önkormányzati vagyoni ügyek
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő - testülete, mint a Regionális Hulladékkezelő Kft. társaság alapítói jogait gyakorló testület az alapító okirat és a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 3:117. § (1) bekezdése alapján igazolja, hogy Hamza Zoltán ügyvezető a 2013 évi beszámolási időszakban munkáját a társaság érdekeinek elsődlegességét szem előtt tartva végezte, ezért részére a felmentvényt megadja.

 

 


Határidők, felelősök:

Határidő: 2014. 05. 29.
Felelős: Várfi András
Hivatali felelős: Csényi István

3. döntési javaslat

"Üzleti terv elfogadása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Önkormányzati vagyoni ügyek
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete jóváhagyja a Regionális Hulladékkezelő Kft. alábbi 2014. évi üzleti tervét.
 
2014. évi üzleti terv
I. Bevezető
 
 
I.1. A vállalkozás adatai:
 
A vállalkozás neve: Regionális Hulladékkezelő Kft.
Jogi forma:               Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely:                  5500 Gyomaendrőd, Tanya külterület 104.
Cégbírósági bejegyz: 0409-009983
Adószám:                  22714990-2-04
KSH szám:                22714990-3821-113-04
Alapítás dátuma:       2010. július 23.
Telefon/fax                66/386-094
E-mail:                       rhkkft@gmail.com
Bankszámla száma:   53200125-11084756
Főtevékenység:          3821’08 Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása
 
 
Tagok
Törzsbetét
(Ft)
Törzsbetét %
Szavazat
Szarvas Város Önkormányzata
15.770.000
39,07
322
Gyomaendrőd Város Önkormányzata
13.660.000
33,85
279
Kondoros Város Önkormányzata
5.340.000
13,22
109
Csabacsűd Nagyközség Önkormányzata
1.860.000
4,61
38
Kétsoprony Község Önkormányzata
1.320.000
3,27
27
Kardos Község Önkormányzata
740.000
1,82
15
Hunya Község Önkormányzata
690.000
1,69
14
Csárdaszállás Község Önkormányzata
490.000
1,21
10
Örménykút Község Önkormányzata
490.000
1,21
10
Összesen
40.360.000
100,00
824
 
 
A Kft-nél Felügyelő Bizottság működik:
 
Név
Lakcím
Várfi András (elnök)
5500 Gyomaendrőd, Damjanich u 10/1
Brlás János
5552 Kardos, Petőfi u 17
Pákozdi János
5540 Szarvas, Petőfi u 17
 
 
Könyvvizsgáló: KOVERO Könyvvizsgáló és Pénzügyi Szolgáltató Kft
Kovács Mihály kamarai tag könyvvizsgáló
5600 Békéscsaba, Hal u. 3.
 
 
I.2. A Kft. feladata
 
A Regionális Hulladékkezelő Kft feladata az üzemeltetési szerződés és a települési szilárdhulladék kezelését szabályozó jogszabályok előírásainak betartása. A Kft. célja, hogy ezen feladatokat szakszerűen, hatékonyan és gazdaságosan el tudja végezni.
 
A Kft feladatának teljesítése érdekében készítette el a 2014. évi üzleti tervét, mely tartalmazza a bevételeket, és a bevételek megszerzésével kapcsolatban felmerülő személyi és dologi ráfordításokat, valamint a fejlesztési célkitűzéseket.
 
A Kft 2014-es gazdasági évre vonatkozó fő célkitűzése a Gyomaendrődi Térségi Kommunális Szolgáltató Társulás tulajdonát képező Regionális Hulladékkezelő Mű működésével kapcsolatos előírások betartása, a szolgáltatás minőségének folyamatos javítása.
 
Az üzleti terv összeállítása során 2014. évre kiemelt feladatként határozzuk meg az alábbiakat a Kft működőképessége, fizetőképessége érdekében:
 
  • kapcsolattartás a tulajdonos önkormányzatokkal
  • költségtakarékos gazdálkodás
  • tervezett bevételek realizálása
  • az előirányzott fejlesztések ütemszerű megvalósítása
  • kiegyensúlyozott pénzügyi helyzet biztosítása
  • a lakossággal kapcsolattartás, hatékony ügyfélszolgálat működtetése
  • színvonalas szolgáltatás biztosítása
 
II. Gazdálkodási adatok 2014. év  
 
A Kft. üzleti tervében az előző évi tényadatok alapul vételével végezte el a számításokat, figyelembe véve az időközben hatályba lépett jogszabályi változásokat, valamint a tervezéskor ismert - 2014. évben várható – szerződésmódosításokat (Pl. Békés Város).
 
II.1. Bevételek alakulása

A Kft. 183.500 ezer forint bevételt tervez az alábbi szerkezetben:
 
Megnevezés
2014. éves terv
BEVÉTELEK
 
Hulladékártalmatlanítás
170 000 000
Szerves hulladékkezelés
200 000
Szelektív hulladékkezelés
2 000 000
Hulladékszállítás
5 000 000
Szolgáltatások árbevétele
200 000
Egyéb bevétel
100 000
Pénzügyi műveletek bevételei
1 200 000
Saját termelésű készlet növekedése
4 800 000
Bevételek összesen
183 500 000
A legjelentősebb bevétel a Hulladékártalmatlanítás, mely az összes bevétel 92,6 %-át teszi ki. Ez a tétel magában foglalja a jogszabályi változások következtében a lerakási járulékot is, mely összeget a jogszabályi változások szerinti megemelt összegben terveztünk. Ugyanakkor számoltunk a jelenlegi ismereteink szerinti hulladék beszállítás csökkenésével (Békés Város). Reményeink szerint a folyamatban lévő tárgyalás pozitív eredménnyel zárul.
 
A Hulladékszállítás 5 millió forinttal szerepel a tervben, mely az előző évi adat 80 %-a. Itt figyelembe vettük, hogy a második félévtől esetlegesen bevétel csökkenés várható ezen a soron. (Szarvas Város pályázaton nyert eszköz)
 
A saját termelésű készlet értékét az előző évi szinten terveztük meg. (termőföld, komposzt, törtbeton - 4,8 millió Ft)

II.2 Költségek
A Kft 2014. évi várható költségei és ráfordításai 170.000 ezer forintban lettek megtervezve.
 
 
KÖLTSÉGEK
2014 évi terv
Anyagköltség összesen
18 230 000
Igénybevett szolgáltatás
30 770 000
Egyéb szolgáltatások
1 300 000
Anyagjellegű ráfordítások összesen
50 300 000
Bérköltség
15 467 000
Személyi jellegű kifizetések
1 350 000
Bérjárulékok
3 672 000
Személyi jellegű ráfordítások összesen
20 489 000
Értékcsökkenés
9 500 000
Egyéb ráfordítások
84 676 000
Céltartalék képzés
5 000 000
Összes költség és ráfordítás
169 965 000
Adózás előtti eredmény
13 535 000

Az 50 millió forintos anyagjellegű ráfordítások körében 18 millió forint a tervezett anyagköltség, melyek között a legjelentősebbek a fenntartási-, üzemanyag- (legnagyobb), villamos energia költségek. De magukban foglalják a gáz-, víz-, irodaszer-, rezsianyagok költségét is.
Az igénybevett szolgáltatásokat 31 millió forintra terveztük. Ebben a tételben vettük figyelembe a 20 millió forintos bérleti díjat, továbbá terveztünk, javítás-karbantartási költséget, vagyonvédelmi költséget, ügyviteli szolgáltatást, útdíjat és szakértői díjat. Egy-egy tételben nem jelentős, de együttesen 3 millió forintot kitevő egyéb szolgáltatással is számoltunk, úgymint munka-tűzvédelmi költség, más vállalkozóval végzendő szállítás, alvállalkozói díj, rágcsálóirtás stb.
Egyéb szolgáltatások mint bankköltség, biztosítás, hatósági díj 1,3 millió forintban lett tervezve.
Az értékcsökkenés az előzetes számítások alapján 9,5 millió Ft-ban fog jelentkezni.
Céltartalék képzést 5 millió forintban terveztük meg.
Jelentős az egyéb ráfordítások 84,6 millió forintos értéke, melyből 80 millió forint lerakási járulékfizetési kötelezettség. A jogszabályi változást itt is figyelembe vettük. Itt kellett figyelembe vennünk a helyi iparűzési adó növekedést, mely szintén a jogszabályi változások miatt következett be. (a lerakói járulék bekerült az árbevételek körébe, ezáltal az iparűzési adó alapja megemelkedett)

 
II.3. Adózás előtti eredmény
 
 
Az előzőekben bemutatott bevételi- és költség adatok figyelembe vétele után a vállalkozás 2014. évi várható adózás előtti eredménye 13,5 millió forint:
 
 
Megnevezés
2014. éves terv
Bevételek összesen
183 500 000
Összes költség és ráfordítás
169 965 000
Adózás előtti eredmény
13 535 000
 
III. Beruházási terv
 
A Kft a 2013. évi beszámolójában 10.000.000 Ft fejlesztési tartalékképzéssel számolt. A jogszabályok alapján ez a 2013. évi társasági adóalapot csökkentő tételként vehető figyelembe, (mintegy 1.000.000 Ft-os nagyságrendben) mely a 2013. évi beszámolóban kerül kimutatásra. Ezt az összeget a törvény szerint 4 éven belül kell fejlesztésre fordítani.
 
A 2014. évi üzleti terv tervezéskor az általános feladatok végrehajtása mellett figyelembe vételre került a Kft. részére átadásra kerülő ingatlanokkal kapcsolatos fenntartási, hasznosítási munkák ellátása is.
 
A hosszú távú önálló, hatékony és költségtakarékos működéshez az előzőekben említett fejlesztési tartalékalapból a következő eszközök beszerzését tartom indokoltnak:
 
Ø kettős hasznosítású gépkocsi
Ø szártépő
Ø fűkasza
Ø rendsodró
Ø motoros háti permetező
Ø egytengelyes pótkocsi
 
Számításaink szerint a beszerezni kívánt eszközök vételára és fenntartási költsége néhány éven belül megtérül, mivel a külső vállalkozóktól igénybevett munkák szolgáltatási díja számításaink szerint elérheti az évi 1.000.000 Ft-ot. A fejlesztési elképzelések nem csak területek fenntartására és az épületek állagmegóvására irányulnak, hanem a tulajdonosok hozzájárulásával gazdasági eredményt növelő tevékenységek is megvalósíthatók az átadott ingatlanokban.
 

IV. Összegzés

A 2014. évi üzleti tervben a Kft. célja, hogy folyamatosan javítsa a szolgáltatás színvonalát, lehetőségeihez mérten ösztönzőleg hasson a lakosságra az újrahasznosítható anyagok szelektált gyűjtésére vonatkozóan. Számítanunk kell arra, hogy jogszabály változások miatt várhatóan nagyobb mennyiségű szelektíven gyűjtött hulladék kerül beszállításra, melynek szakszerű kezelése, feldolgozása és értékesítése esetén az eddigieknél magasabb árbevétellel számolhatunk a jövőben.
 
A gazdálkodás során realizálódott bevételekből biztonságosan tudja üzemeltetni a rendszert, biztosítva legyen a rekultivációs céltartalék képzése, a vagyonelemek értékcsökkenésének fedezeteként elkülönített fejlesztési tartalék lehetőséget biztosítson hosszútávon az elhasználódott eszközök pótlására, a hulladékgazdálkodási rendszer továbbfejlesztésére.
 
A 2014. évi üzleti tervben megfogalmazott célkitűzéseket elsősorban a tulajdonosi kör érdekeinek szem előtt tartása mellett kívánjuk megvalósítani.
 
 
 
Gyomaendrőd. 2014-03-11
 
 
                                                                                     Hamza Zoltán
                                                                                  ügyvezető igazgató

 


Határidők, felelősök:

Határidő: 2014. 05. 29.
Felelős: Várfi András
Hivatali felelős: Csényi István

4. döntési javaslat

"A társaság könyvvizsgállata 2014. június 1-től"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Önkormányzati vagyoni ügyek
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Gyomaendrőd Város Képviselő – testülete tudomásul veszi Regionális Hulladékkezelő Kft. taggyűlése 10/2014.(III.25.) határozatát, mely szerint 2014. június 1-től 5 éves időtartamra a KOVERO Kft.-t választotta meg a könyvvizsgálat feladatainak ellátására.

 


Határidők, felelősök:

Határidő: 2014. 05. 29.
Felelős: Várfi András
Hivatali felelős: Csényi István

« Vissza
Vissza a főmenübe