2. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás
2014. február 28-i ülésére
2014. február 28-i ülésére
Tárgy: | Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya, Települési Önkormányzati Társulás 2014. évi költségvetése | |
Készítette: | Tóthné Gál Julianna | |
Előterjesztő: | Várfi András kompenzációs listás önkormányzati képviselő |
Tisztelt Társulási Tanács!
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 24. § (1) bekezdésében előírt kötelezettségnek megfelelően történt Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya, Települési Önkormányzati Társulás 2014. évi költségvetési koncepciójára készített javaslat előterjesztése. A koncepciót Magyarország 2014. évi központi költségvetéséről szóló T/12415. számú törvényjavaslatfigyelembe vételével állítottuk össze.
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 26.§ (1) bekezdése előírja, hogy az elkészített költségvetési határozat-tervezetet a Társulási Tanács elnöke a központi költségvetésről szóló törvény hatálybalépését követő 45. napig nyújtja be a Társulási Tanácsnak. Az Önkormányzati Társulás 2014. évi költségvetési határozat-tervezetének kidolgozása során a 2013. évi CCXXX.-as törvény Magyarország 2014. évi központi költségvetéséről volt az irányadó.
A 2014. évi költségvetés tervezetét a Társulási Tanács 2014. február 3.-ai ülésén I. fordulóban megismerte és alkalmasnak találta további tárgyalás lefolytatására.
Az Önkormányzati Társulás 2014. évi költségvetésének várható bevételei és kiadásai:
Adatok E Ft-ban
Bevételek
|
694.892
|
Intézményi működési bevételek
|
694.892
|
Felhalmozási bevételek
|
0
|
Finanszírozási bevételek
|
0
|
Forrás hiány
|
0
|
Kiadások
|
694.892
|
Működési kiadások
|
694.892
|
Felhalmozási kiadások
|
0
|
Finanszírozási kiadások
|
0
|
A fenti táblázatban szereplő számadatok a Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya, Települési Önkormányzati Társulás és a felügyelete alatt működő intézmények – Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Kistérségi Óvoda és a Térségi Szociális Gondozási Központ - költségvetési fő számait tartalmazzák.Intézményenkénti megbontásban a költségvetés tervezete a mellékletben található meg.
A társulás 430.264 E Ft működési célú támogatási bevétele tartalmazza a székhely települési önkormányzat által igényelt 404.673 E Ft állami támogatást, a Térségi Szociális Gondozási Központ 24.801 E Ft önkormányzati kiegészítő támogatását, mely összeget a Gyomaendrődi Önkormányzat biztosítja. Tartalmaz további 790 E Ft önkormányzati kiegészítő támogatást, melyet a Csárdaszállási Önkormányzat biztosít a Csárdaszállási Óvoda működtetésével kapcsolatosan, melyből 300 E Ft összeg szükséges az óvodai telephely dologi kiadásainak finanszírozásához, 490 E Ft pedig az óvodások étkeztetésének kiegészítéséhez. Amennyiben az önkormányzatok a kiegészítő támogatást biztosítani tudják, úgy a Társulás és intézményei forráshiány nélkül működtethetők.
A Térségi Szociális Gondozási Központ fejlesztési igénye Gyomaendrőd Város Önkormányzatának fejlesztési tartalékai között szerepel. Az önkormányzat pályázatot nyújtott be a Térségi Szociális Gondozási Központ konyhájának fejlesztésére, melynek 7.200 E Ft saját erejét betervezte 2014. évi költségvetési rendeletébe. Ez a pályázat magában foglalja az intézmény által beszerezni kívánt eszközöket. A pályázat elutasítása esetén az intézmény részére a pályázati saját erő terhére biztosítva lesz a melegen tartó pultok és hűtőkamra beruházásának 6.045 E Ft összege.
Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Kistérségi Óvoda 2014. évi költségvetési tervezete
Bevételek számbavétele
Települési önkormányzatok egyes köznevelési feladatainak támogatása
Itt jelenik meg a Kistérségi Óvoda működéséhez biztosított állami támogatás összege. A nevelő munkához szükséges támogatást a központi költségvetés úgy bocsátja a fenntartó települési önkormányzat rendelkezésére, hogy az óvodapedagógusok számított létszámára biztosít támogatást, mely függ a Köznevelési törvényben meghatározott oktatásszervezési paraméterek alakulásától, továbbá a nevelő munkát segítő ténylegesen foglalkoztatott dolgozók átlagos létszámának bérét támogatja, és az óvodák szakmai és dologi kiadásaihoz a központi költségvetés 56.000 Ft/fő/év támogatást biztosít. Az elszámolás során a bérekre és a működtetésre kapott támogatás együttesen és kizárólag csak a támogatással érintett óvodaintézmény kiadásaira használható fel.
Az intézmény saját bevétele 365 E Ft, mely a Csárdaszállási 4 fő térítési díjat fizető óvodás térítési díj bevételét foglalja magába.
Kiadások számbavétele
Az intézménynél a személyi juttatások és járulékainak összege az előző év tervszámaitól jelentősen eltér, ennek oka nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 2013/2014-es tanévben hatályba lépő változása, mely az óvodákat is érinti. A jelenleginél magasabb bért, presztízst és kiszámíthatóságot jelentő új pedagógus előmeneteli rendszer, az ezzel párhuzamosan bevezetendő minősítési, tanfelügyeleti és új munkaidő-szabályozási rendszer, valamint a tanév során felálló Nemzeti Pedagógus Kar az óvodák életében is komoly változásokat jelent.
A Nkt. módosított 64. §-a szerint az új pedagógus előmeneteli rendszer fenntartótól függetlenül minden köznevelési intézményben pedagógus-munkakörben dolgozó foglalkoztatottra – így minden óvodapedagógusra is – vonatkozik.
Az Nkt. 2013 augusztusában történt módosítása meghatározta a pedagógus előmeneteli rendszerhez kapcsolódó illetményalap mértékét 2013. szeptember 1. és 2014. augusztus 31. között.
A kormány a bérnövekedésen túl az értékállóságról is gondoskodott, a pedagógusok fizetésének kiszámítása a mindenkori minimálbér alapján történik. Ez azt jelenti, hogy a minimálbér emelkedésével a pedagógusok jövedelme is automatikusan nő. A pedagógushivatást támogató bérrendszer bevezetése fokozatosan valósul meg. Az idei emelést követően 2014 szeptemberétől 2017-ig minden tanév kezdetén növekszik az illetményalap, és így az illetmény, munkabér is. Az Nkt. 2011-ben elfogadott szövege szerinti illetményalap 2017. szeptember 1-jén lép hatályba. A 2014. szeptember 1.-től megvalósuló béremeléshez az állam 564 E Ft-ot biztosított, mely összeg az önkormányzat tartalékában került elhelyezésre. A tartalékból az 564 E Ft a béremelés megtörténte után fog beépülni az intézmény személyi juttatásai közé.
Az új rendszerben a bérkiegyenlítés érvényre juttatja minőségjavító hatását azáltal, hogy felszámolja az aránytalan, már-már elfogadhatatlan nagyságrendű túlmunka önkéntes vagy kényszerű vállalásának lehetőségét. Az extrém jövedelmeket eredményező, gyakran kételyeket felvető átláthatatlan pótlékok és egyéb juttatások helyébe a színvonalas munkát, a gyermekek előrehaladását támogató, a pedagógusok teljesítményét ösztönző megfelelő bérezésű előmeneteli rendszer lép.
Az állam a köznevelés megújításával vállalta, hogy minden gyermeknek biztosítja a képességeit kibontakoztató jó óvodát, iskolát. A magas színvonalú, eredményes, a gyerekekre összpontosító intézményekben jó pedagógusokra van szükség, a tisztességes bérezéssel, a tervezhető életúttal a kormány megteremtette a megjelölt célok megvalósulásának feltételeit.
Az állami támogatás igénylésénél 8/12-ed időszakra 207 óvodás, míg 4/12-ed időszakra 175 óvodás került beállításra, ez 32 fő csökkenést jelent. Az intézmény vezetője 1 csoportcsökkenéssel számolt szeptembertől kezdődően.
A gyermeklétszám és a fajlagos mutatók alapján számított pedagóguslétszám, amelyre az állami támogatás jár 8/12-ed időszakra 18,8 fő, 4/12-ed időszakra 16,4 fő. Ezzel szemben 8/12-ed időszakban 20 pedagógus, 4/12-ed időszakban 19 óvodapedagógus bére került megtervezésre. Az intézmény vezetője egy csoport csökkenéséhez 1 pedagógus csökkenéssel számolt, míg a köznevelési törvény szerint 1 csoporthoz 2 fő pedagógus vehető figyelembe.
Mivel a pedagógusok száma meghaladja a törvény által előírt és támogatott pedagóguslétszámot, így a gyomaendrődi óvodáknál a működtetésre kapott támogatásból 2.466 E Ft-ot át kellett csoportosítani a bérek finanszírozására. Így a dologi kiadásokra 7.801 E Ft került beállításra a gyomaendrődi óvodáknál. Ez az összeg az előző évi 11.684 E Ft tervezett összegtől jóval alacsonyabb összegben került meghatározásra, mely takarékos gazdálkodásra ösztönzi az intézmény vezetőjét.
Felújítással és beruházással nem számolt az intézmény vezetője.
A Térségi Szociális Gondozási Központ 2014. évi költségvetésének tervezete
Szöveges indoklás a 2014. évi intézményi költségvetéshez
adatok eFt-ban
|
Összesen 2013. ÉVBEN
|
2014. költségvetés
|
|||
Gyomaendrőd
|
Hunya
|
Diákétkeztetés
|
összesen
|
||
1. Személyi juttatás
|
|
|
|
|
|
Rendszeres személyi juttatás
|
234 978
|
207 227
|
5651
|
28 127
|
241 005
|
Nem rendszeres személyi juttatás
|
15 066
|
16 017
|
0
|
0
|
16 017
|
2. Munkaadókat terhelő járulék
|
67 161
|
60 006
|
1526
|
7 594
|
69 126
|
3. Dologi kiadások
|
262 815
|
184 276
|
5401
|
72 643
|
262 320
|
I.KIADÁSOK ÖSSZESEN
|
580 020
|
472 035
|
12 578
|
103 855
|
588 468
|
Intézményi térítési bevételek
|
238 546
|
208 281
|
3989
|
30 999
|
243 269
|
Állami támogatás - Alapellátás
|
69 079
|
60 724
|
8440
|
0
|
69 164
|
Állami támogatás - idős otthon - szakmai dolg.bére
|
135 514
|
125 090
|
0
|
0
|
125 090
|
Állami támogatás - idős otthon üzemeltetés
|
15 351
|
23 935
|
0
|
0
|
23 935
|
Állami támogatás - kedvezményes étkeztetés (bértámogatás + üzemeltetés)
|
78 234
|
0
|
0
|
61 588
|
61 588
|
Állami támogatás - Családsegítés, gyermekjólét
|
21 538
|
19 627
|
0
|
0
|
19 627
|
Működési célú pénzeszköz átvétel
|
2 000
|
2 200
|
0
|
0
|
2 200
|
Támogató Szolgálat működési támogatás
|
8 294
|
8 294
|
0
|
0
|
8 294
|
Előző évi pénzmaradvány felhasználása
|
7 339
|
0
|
0
|
|
0
|
Pénzeszköz átvétel - TÁMOP
|
0
|
0
|
0
|
|
10 000
|
Pénzeszköz átvétel háztartásoktól
|
0
|
500
|
0
|
|
500
|
II.BEVÉTELEK ÖSSZESEN
|
575 895
|
458 651
|
12 429
|
92 587
|
563 667
|
III. KÖLTSÉGVETÉSI LÉTSZÁMKERET
|
160 fő
|
|
|
|
158 fő
|
Forráshiány/többlet
|
-4 125
|
-13 384
|
-149
|
-11 268
|
-24 801
|
Kiadások:
1. Személyi juttatások:
Intézményünknél az elfogadott költségvetési létszámkeret 2013. évben 160 fő volt, mely 2014. évben 2 fővel csökken, mely a Bethlen Gábor Szakképző Intézmény tálalókonyha üzemeltetésének megszűnésével magyarázható.A dolgozók bére az 1992. évi XXXIII. - a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény alapján, képesítésük és munkakörüknek megfelelően került megtervezésre, figyelembe véve a soros lépéseket és garantált bérminimumokat. Összességében a rendszeres személyi juttatások összege 241 005 E Ft, mely 6 027 E Ft összeggel magasabb az előző évitől. A növekedés a garantált bérminimum növekedéséből, valamint a magasabb bérű dolgozók soros lépéséből adódik.
A nem rendszeres személyi juttatások között kerültek meghatározásra a változó bérek 2014. évben várható kifizetésre kerülő összegei, valamint a dolgozók jubileumi jutalma. Valamint egy fő munkavállaló részére végkielégítés kerül kifizetésre az idei évben, melynek összege a nem rendszeres kifizetések között került megtervezésre.
Ezen felül nem került megtervezésre más juttatás, sem a 292/2009 (XII.19) Korm. rendelet szerint adható 2% kereset-kiegészítés, sem étkezési hozzájárulás, vagy egyéb jóléti juttatás a dolgozók részére. A nem rendszeres juttatások összege: 16 066 E Ft.
2. Munkaadókat terhelő járulékok a személyi juttatások szerint kerültek meghatározásra, 27%-os munkaadókat terhelő járulék figyelembevételével, összesen 69 126 E Ft összegben.
3. Dologi kiadás:
A dologi kiadások összege 252 320 E Ft, mely 10 495 E Ft-tal alacsonyabb az előző évihez képest, ennek oka, hogy mind a szociális étkezéshez, mind a felnőtt és gyermekélelmezéshez kapcsolódó élelmiszerbeszerzés és ÁFA-ja a 2014. évre tervezett létszámhoz került átszámításra. Egyéb jogcímek esetében az előző évi teljesítéseket vettük figyelembe, mind az alapellátásban, mind az idős otthoni ellátás, mind az élelmezés tekintetében.
A dologi kiadások közé beépítésre került a TÁMOP-6.1.2/11/1-2012-1233 kódszámú pályázathoz kapcsolódó kiadások előirányzata is. Valamint beépítésre került 500 E Ft összegű közérdekű célú felajánlás magánszemélytől az Őszi Napsugár Idősek Otthonának működési célú kiadásaihoz.
A költségvetési kiadások összege összesen 588 468 E Ft.
Bevételek:
Állami támogatások:
- 2014. évben az állami támogatás finanszírozása tekintetében az idősek átmeneti és tartós szociális szakosított ellátási feladatok támogatása és a gyermekélelmezési feladat támogatása feladatalapú finanszírozású, míg az alapellátás támogatás fajlagos összegű.
- Mind az idős otthon, mind a gyermekélelmezés tekintetében az állami finanszírozás egyrészt a szakmai dolgozók bértámogatásából, másrészt a feladat ellátásához kapcsolódó üzemeltetési támogatásból adódik össze.
- Az idős otthon esetében a szakmai dolgozók létszámát az ellátotti létszám alapján kell meghatározni, 4 ellátottra finanszíroz az állam 1 fő szakmai segítőt, a demens ellátottakat 1,2 –szeres szorzóval kell figyelembe venni. Ez alapján 48 fő szakmai dolgozónak a bére kerül támogatásra 2 606 040 Ft / fő összeggel, mely összesen 125 090 E Ft.
- Az állami támogatás másik része a szakosított ellátásban az üzemeltetésre adott támogatás, mely a 2013. évre megtervezett szolgáltatási kiadások csökkentve a szakmai dolgozók bérével és a 2013. évre tervezett térítési díjak bevételének a különbsége. Ezen összeg 2014. évben az intézmény esetében 23 935 eFt. Az előző évihez képest a növekedés abból adódik, hogy az idei évben több technikai dolgozó bére került beépítésre, és az állam által elfogadásra, mint 2013. évben.
- A feladat finanszírozásnak köszönhetően 2014. évben az intézményi térítési díjak összegeinek emelkedése nem indokolt, tehát az idős otthoni térítési díjak összegei az előző évi szinten tarthatók, ezt a 2014. évre vonatkozó önköltségszámítás is alátámasztja.
- A feladat alapú finanszírozásnak köszönhetően a szakosított ellátás fenntartása és működtetése nem igényel önkormányzati kiegészítést, az, az állami támogatásból és a térítési díjak bevételéből fenntartható.
- A gyermekélelmezés tekintetében a finanszírozás szempontjából elismert dolgozók bértámogatása 21,95 fő után számolható el 35 822 E Ft összegben. Az üzemeltetési támogatásra, mely magába foglalja a beszerzést, a rezsi költséget, csökkentve ezek összegét a várható térítési díj bevétellel, az igénylés alapján 37 034 E Ft összegben határoztuk meg, azonban az állam ténylegesen 25 766 E Ft összeget ítélt meg, mely támogatási összeg különbség miatt, 11 268 E Ft összegű önkormányzati kiegészítés válik szükségessé a gyermekétkeztetés feladatának ellátására. A különbség oka, hogy az intézmény által tervezett térítési díj bevétel és az állam által meghatározott éves elvárt bevétel között 10 561 E Ft az eltérés, továbbá a tényleges bevétel kiadás közötti különbséget sem 100%-ban biztosítja az állam, hanem az adóerő képesség alapján 90%-ban került az meghatározásra.
- Az alapellátás esetében megmaradt az állami támogatás finanszírozásának korábbi formája, így ott az egyes feladatokhoz kapcsolódó támogatás összegét, az ellátottak éves becsült száma és a támogatás összegének szorzata adja, mely összesen 69 164 eFt 2014. évben.
- Az előző évihez képest a Tanyagondnoki Szolgálat működtetéséhez kapcsolódó támogatás összegében történt változás (növekedés) 2 500 E Ft lett az állami támogatás 1 966 E Ft összegről.
- Csökkent a társulási kiegészítés a Gyermekjóléti szolgálat vonatkozásában 1 689 E Ft-tal, melynek oka, hogy a kiegészítés az idei évben a 0-17 éves korcsoportba tartozó lakosság száma alapján illeti meg a településeket.
- Egyéb jogcímek összegeiben nem történt változás, az egyes ellátási formák esetében növekedés (házi segítségnyújtás), vagy csökkenés (szociális étkeztetés) az ellátotti létszám változásával arányosan változott az előző évihez képest.
- A Támogató Szolgálat működtetéséhez az Emberi Erőforrás Miniszter által meghatározott működési támogatás összege 2014. évre 8 294 eFt, mely az előző évihez képest nem változott.
Az alapellátás tekintetében az állami támogatások és térítési díjakból származó bevételek nem finanszírozzák a feladatok ellátását. Összességében 16 902 E Ft összeggel magasabbak a kiadások, mint a térítési díjak bevételei és az állami normatíva összege. A térítési díjak összegei az önköltség számítás alapján átszámításra kerültek, melyek alapján került meghatározásra az idei évi térítési díj bevétel.
Megnevezés
|
1. számú Idősek Klubja
|
3. számú Idősek Klubja
|
4. sz. Idősek Klubja
|
5. sz. Idősek Klubja
|
6. sz Idősek Klubja
|
Esély Klub
|
Étkeztetés Gye
|
Étkeztetés Hunya
|
Házi segítség-nyújtás Gye
|
Házi segítség-nyújtás Hunya
|
Támogató Szolgálat
|
Tanya 01
|
Tanya 02
|
Családsegítés
|
Gyermekjólét
|
Rendszeres szem. jutt.
|
3 841
|
1 412
|
2 323
|
5 909
|
2 826
|
9 322
|
1 398
|
0
|
16 549
|
2 824
|
6 478
|
1 412
|
1 412
|
8 071
|
4 874
|
Nem rendszeres szem. jutt.
|
0
|
0
|
0
|
959
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
Külsősök
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
400
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
Személyi juttatás össz.
|
3 841
|
1 412
|
2 323
|
6 871
|
2 826
|
9 322
|
1 798
|
0
|
16 552
|
2 824
|
6 478
|
1 412
|
1 412
|
8 071
|
4 874
|
Munkaadókat terhelő jár.
|
709
|
381
|
627
|
1 854
|
763
|
2 517
|
705
|
0
|
4 468
|
762
|
1 749
|
381
|
381
|
2 179
|
1 316
|
Dologi kiadás összesen
|
1 300
|
1 800
|
1 000
|
1 700
|
1 500
|
1 900
|
1 200
|
3 800
|
1 500
|
100
|
3 000
|
2 050
|
1 350
|
1 350
|
1 450
|
élelmiszerbeszerzés (áfával)
|
|
|
|
|
|
1 314
|
20 688
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Közvetett kiadások össz.
|
314
|
169
|
277
|
820
|
337
|
1 632
|
8 507
|
0
|
1 975
|
337
|
773
|
168
|
169
|
964
|
582
|
Kiadások mindösszesen
|
6 164
|
3 762
|
4 227
|
11 245
|
5 426
|
16 685
|
32 898
|
3 800
|
24 495
|
4 023
|
12 000
|
4 011
|
3 312
|
12 564
|
8 222
|
Állami tám.
|
4 741
|
4 087
|
1 962
|
6 540
|
4 905
|
12 100
|
12 910
|
1 461
|
13 384
|
2 073
|
|
2 500
|
2 500
|
10 659
|
8 968
|
Működési tám.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 293
|
|
|
|
|
Munkaügyi kp. bértámogatás
|
100
|
100
|
100
|
100
|
100
|
0
|
100
|
|
100
|
|
|
|
|
|
300
|
Térítési díj
|
338
|
282
|
124
|
500
|
338
|
2 000
|
24 995
|
2 717
|
4 108
|
934
|
1 813
|
0
|
0
|
0
|
0
|
Bevételek összesen
|
5 179
|
4 469
|
2 186
|
7 140
|
5 343
|
14 100
|
38 005
|
4 178
|
17 592
|
3 007
|
10 106
|
2 500
|
2 500
|
10 659
|
9 268
|
Működési hiány / többlet
|
-985
|
707
|
-2 041
|
-4 105
|
-83
|
-2 585
|
5 107
|
378
|
-6 903
|
-1 016
|
-1 894
|
-1 511
|
-812
|
-1 905
|
1 046
|
Működési hiány / többlet össz.
|
-16 602
|
2013. évben azoknál a szakfeladatoknál, amelyek kiadása magasabb volt a bevételeinél az előző évben keletkezett pénzmaradványunkat építettük be a működési kiadások finanszírozásához. 2014. évben azonban az intézmény pénzmaradványa feladattal terhelt, így az idei évben csak a szabad kapacitás terhére végzett élelmezésből származó plusz bevételeink tudják csökkenteni a hiányt, összesen 4 688 E F összeggel.
Megnevezés
|
Óvodai, bölcsödei, (külsős) intézményi étkeztetés
|
Munkahelyi étkeztetés
|
Rendezvényi és külsős étkeztetés, Bethlen Gábor Szakképző Iskola étk. bevétel
|
Kiadások összesen
|
8 034
|
4 124
|
8 129
|
Bevételek összesen
|
9 858
|
4 844
|
10 273
|
|
|
|
|
Működési hiány / többlet
|
1 824
|
720
|
2 144
|
Működési többlet összesen
|
4 688
|
Így az alapellátás működtetéséhez kapcsolódó működési hiány összesen 11 914 E Ft.
- Ezen túl önkormányzati kiegészítés szükséges az intézményvezető és a gazdasági vezető állam által nem finanszírozott bérkiegészítéséhez, mely összesen 1 620 E Ft összeg, valamint a gyermekétkeztetéshez 11 268 E Ft összegben.
- Az önkormányzati kiegészítés összege így intézményi szinten 24 801 E Ft.
Működési célú pénzeszköz átvételként beépítésre került 2 200 E Ft Munkaügyi Központ bértámogatása, 500 E Ft kötelezettségvállalás közérdekű célra, melynek megfizetése már megtörtént, valamint 10 000 E Ft támogatás a TÁMOP-6.1.2/11/1-2012-1233 számú pályázathoz kapcsolódóan.
Az önkormányzati kiegészítés összege így összesen 13 534 E Ft.
Ezen összeg csökkentése intézményi hatáskörben nem megoldható. Az alapellátásban beszedett térítési díjak összegei a tervezett szinten felül nem tervezhetők, a kiadások pedig a jogszabályi feltételekhez igazodva a minimális szinten kerültek megtervezésre.
Fejlesztési és felújítási jogcímen nem került kiadás megtervezésre. Az élelmezés tekintetében a fejlesztési igény Gyomaendrőd Város Önkormányzatának fejlesztési tartalékai között szerepel. Az önkormányzat pályázatot nyújtott be a Térségi Szociális Gondozási Központ konyhájának fejlesztésére, melynek 7.200 E Ft saját erejét betervezte 2014. évi költségvetési rendeletébe. Ez a pályázat magában foglalja az intézmény által beszerezni kívánt eszközöket. A pályázat elutasítása esetén az intézmény részére a pályázati saját erő terhére biztosítva lesz a melegen tartó pultok és hűtőkamra beruházásának 6.045 E Ft összege.
Kérem a Tisztelt Társulási Tanácsot, hogy az előterjesztést megtárgyalni, és döntését javaslat formájában meghozni szíveskedjen.
Döntési javaslat
"Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya, Települési Önkormányzati Társulás 2014. évi költségvetése "
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában foglalt feladatkörében eljárva a 2014. évi költségvetését a következőkben határozza meg:
1. Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás Társulási Tanácsa (a továbbiakban: Önkormányzati Társulás) az Önkormányzati Társulás 2014. évi költségvetésének
a) bevételi főösszegét 694.892 ezer forintban,
b) kiadási főösszegét 694.892 ezer forintban
állapítja meg az 1. mellékletben részletezettek szerint.
2. A bevételi főösszegen belül
a) a működési bevételek előirányzata 694.892 ezer forint,
b) a felhalmozási bevételek előirányzata 0 forint,
c) a működési célú finanszírozási bevételek előirányzata 0 forint,
d) a felhalmozási célú finanszírozási bevételek előirányzata 0 forint
a 2. mellékletben részletezettek szerint.
3. A kiadási főösszegen belül a Önkormányzati Társulás működési kiadásainak előirányzata 694.892 ezer forint, melyből:
a) személyi juttatás 331.772 ezer forint,
b) munkaadót terhelő járulék 92.300 ezer forint,
c) dologi kiadás 270.820 ezer forint,
d) működési célú támogatásértékű kiadás 0 forint,
e) működési célú pénzeszköz átadás államháztartáson kívülre 0 forint,
f) a működési célú céltartalék 0 forint,
g) ellátottak pénzbeli juttatása 0 forint
a 3. mellékletben részletezettek szerint.
4. A Önkormányzati Társulás fejlesztési kiadásának összege 0 forint, a 4. melléklet szerint.
5. A Önkormányzati Társulás intézményenkénti jóváhagyott létszámkeretét az 5. melléklet tartalmazza.
6. A Önkormányzati Társulás által fenntartott intézmények állami támogatásának és önkormányzati kiegészítő támogatásának előirányzatait a 6. melléklet részletezi.
7. A működési kiadások kötelező és önként vállalt feladatok szerinti csoportosítását a 7. melléklet tartalmazza.
8. A Önkormányzati Társulás saját gazdálkodó szervezettel rendelkező költségvetési szervének előirányzat felhasználási ütemtervét a 8. melléklet tartalmazza.
9. A Önkormányzati Társulás 2014-2017. évek közötti időszak költségvetési tervszámait a 9. melléklet tartalmazza.
10. Az Önkormányzati Társulás kiadásai kézpénzben a következő esetekben teljesíthető:
a) a kis összegű beszerzések,
b) a munkába járás költségtérítése és a munkavégzéssel összefüggő kiküldetési költségek megtérítése,
c) lakossági túlfizetések visszafizetése,
d) vásárlásra, elszámolásra kiadott előlegek.
Határidők, felelősök:
Határidő: 2014. 12. 31.
Felelős: Várfi András
Hivatali felelős: Szilágyiné Bácsi Gabriella
Mellékletek: