5. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás
2015. február 12-i ülésére
2015. február 12-i ülésére
Tárgy: | A Térségi Szociális Gondozási Központ szolgáltatásaiért 2015. évben fizetendő térítési díjak meghatározása | |
Készítette: | Keresztesné Jáksó Éva | |
Előterjesztő: | Toldi Balázs polgármester |
Tisztelt Társulási Tanács!
Az 1993. évi III. törvény a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról kötelezővé teszi a szociális ellátások intézményi térítési díjának a meghatározását és alkalmazását valamennyi ellátási forma tekintetében:
115. § (1) Az intézményi térítési díj a személyes gondoskodás körébe tartozó szociális ellátások ellenértékeként megállapított összeg (a továbbiakban: intézményi térítési díj). Az intézményi térítési díjat a fenntartó tárgyév április 1-jéig állapítja meg. Az intézményi térítési díj összege nem haladhatja meg a szolgáltatási önköltséget. Az intézményi térítési díj év közben egy alkalommal korrigálható. Az intézményi térítési díjat integrált intézmény esetében is szolgáltatásonként kell meghatározni, ilyen esetben az önköltség számítása során a közös költségelemeket a szolgáltatásonkénti közvetlen költségek arányában kell megosztani.
Fenti rendelkezés alapján az intézmény elkészítette a 2015. évre vonatkozó önköltségszámítást, és meghatározta a térítési díjak mértékét.
Az egyes ellátási formáknál alkalmazandó számítási módszert a 29/1993. (II. 17.) Korm. rendelet - a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások térítési díjáról-, valamint az intézmény önköltség-számítási szabályzatában foglaltak szerint kerültek kialakításra.
Az előterjesztés mellékletében található az önköltségszámítás, valamint az intézményvezető írásbeli javaslata a térítési díjak meghatározására.
Alapellátás:
Alapellátás tekintetében az állami támogatás az ellátotti létszám és a szolgáltatási forma egy főre jutó fajlagos támogatásának a szorzatából áll, melyet az intézmény 2014. novemberében megigényelt a magyar államtól. 2015. január 5-én került kiközlésre az állami támogatás tényleges mértéke, mely megegyezik az alapellátás esetében a megigényelt támogatási összeggel.
A kiadásoknál a 2015. évre ténylegesen megtervezett személyi juttatást és munkaadói járulékot vették alapul, a dologi kiadások tekintetében a terv az előző évi teljesítés alapján került meghatározásra.
A bevétel és a kiadás különbségeként került meghatározásra az önköltség alapú intézményi térítési díj, valamennyi ellátási forma esetében.
A nappali ellátás tekintetében az intézmény javasolja az előző évi térítési díj meghatározását, mely 50 Ft/nap. Mivel a feladat önköltségszámítása alapján a térítési díj összege ettől magasabb, átlagosan 275 Ft/ nap, az ellátottak megtartásának érdekében szükségesnek tartjuk – az előző évekhez hasonlóan - az önkormányzati kompenzáció alkalmazását.
Ugyanígy a fogyatékos személyek nappali intézményi ellátása étkezéssel - szolgáltatás esetében az intézményi térítési díj meghatározásánál javasoljuk, hogy a szociális étkezés címen meghatározott összeget valamint a kompenzált klubhasználati díj kerüljön megállapításra intézményi térítési díjként az étkezést igénybevevők részére, mely étkezés esetén 430 Ft/nap/fő, étkezés nélkül 50 Ft/nap/fő.
A szociális étkeztetésnél, a házi segítségnyújtásnál, a Támogató Szolgálat és a Helyettes szülő esetében a számított összeg elfogadását javasoljuk intézményi térítési díjnak.
2015. évi intézményi térítési díjak alakulása – alapellátás esetében - az előző évihez képest:
Szociális alapszolgáltatás feladatai
|
||||||
|
Szociális étkeztetés
Gyomaendrőd, Hunya, Csárdaszállás
|
Szociális étkeztetés
Kiszáll. díja
|
Szociális étkeztetés Gyomaendrőd, Hunya Csárdaszállás kiszállítással
|
Időskorúak nappali ellátása étk. Nélkül
|
||
Szt. szerint számított int.tér.díjak 2014.
|
374+101
(ÁFA)
|
50
|
525
|
260
|
||
Önk. kompenzáció
|
--
|
--
|
--
|
210
|
||
2014. int.tér.díjak
|
374+101
(ÁFA)
|
50
|
525
|
50
|
||
Szolg.egység
|
Ft/adag
|
Ft/nap
|
Ft/nap
|
Ft/nap
|
||
Szt. szerint számított int.tér.díjak 2015.
|
370+100
(ÁFA)
|
50
|
520
|
275
|
||
Önk. kompenzáció
|
--
|
--
|
--
|
225
|
||
2015. int.tér.díjak
|
370+100
(ÁFA)
|
50
|
520
|
50
|
||
Szolg.egység
|
Ft/adag
|
Ft/nap
|
Ft/nap
|
Ft/nap
|
||
Szociális alapszolgáltatás feladatai
|
||||||
|
Házi segítség-nyújtás
|
Fogyatékos személyek nappali intézményi ellátása étkezés nélkül
|
Fogyatékos személyek nappali intézményi ellátása étkezéssel
|
|||
Szt. szerint számított int.tér.díjak 2014
|
465
|
540
|
914
|
|||
Önk. kompenzáció
|
--
|
490
|
489
|
|||
2014. int.tér.díjak
|
465
|
50
|
475
|
|||
Szolg.egység
|
Ft/óra
|
Ft/nap
|
Ft/nap
|
|||
Szt. szerint számított int.tér.díjak 2015.
|
480
|
650
|
1 020
|
|||
Önk. kompenzáció
|
--
|
600
|
600
|
|||
2015. int.tér.díjak
|
480
|
50
|
420
|
|||
Szolg.egység
|
Ft/óra
|
Ft/nap
|
Ft/nap
|
|||
Támogató szolgálat
|
||||||
|
Személyi segítés szociálisan rászorultak részére
|
Szállítás szociálisan rászorultak részére
|
Személyi segítés szociálisan nem rászorultak részére
|
Szállító szolgáltatás a 2/2009. (I: 30.) Gye. Kt. r. 12/A § alapján
|
||
Szt. szerint számított int.tér.díjak 2014
|
240
|
40
|
400
|
150
|
||
Önk. kompenzáció
|
--
|
--
|
--
|
--
|
||
2014. int.tér.díjak
|
240
|
40
|
400
|
150
|
||
Szolg.egység
|
Ft/óra
|
Ft/km
|
Ft/óra
|
Ft/km
|
||
Szt. szerint számított int.tér.díjak 2015
|
300
|
45
|
400
|
150
|
||
Önk. kompenzáció
|
--
|
--
|
--
|
--
|
||
2015. int.tér.díjak
|
300
|
45
|
400
|
150
|
||
Szolg.egység
|
Ft/óra
|
Ft/km
|
Ft/óra
|
Ft/km
|
||
Helyettes szülő igénybevételéért fizetendő térítési díj
|
||||||
Szt. szerint számított int.tér.díjak 2014.
|
1 285
38 550
|
|||||
Önk. kompenzáció
|
--
|
|||||
2014. int.tér.díjak
|
1 285
38 550
|
|||||
Szolg.egység
|
Ft/fő/nap
Ft/fő/hó
|
|||||
Szt. szerint számított int.tér.díjak 2015.
|
0
0
|
|||||
Önk. kompenzáció
|
--
|
|||||
2015. int.tér.díjak
|
0
0
|
|||||
Szolg.egység
|
Ft/fő/nap
Ft/fő/hó
|
|||||
Idősotthoni ellátás és átmeneti elhelyezés:
Az idősotthoni ellátás és átmeneti elhelyezés állami támogatása feladatalapú finanszírozású, mely két részből áll. Egyik a finanszírozás szempontjából elismert szakmai dolgozók bértámogatása, másik az intézmény-üzemeltetési támogatása.
Az állami támogatás megigénylése a 2014. szeptember 30-i tényadatok alapján megtörtént, 2014. novemberben. A 2015. január 5-én kiközölt támogatási összeg teljes egészében megegyezik mindkét jogcím esetében az igénylés szerinti összeggel.
Az intézményi térítési díj meghatározásánál tehát bevételi oldalon a tényleges támogatási összeget vette alapul az intézmény, szemben a 2015. évre megtervezett kiadásokkal. Így a személyi juttatások a ténylegesen megtervezett személyi bérek és járulékok alapján, a dologi kiadások a 2014. évi tényleges teljesítések alapján megtervezett kiadási összegekkel kerültek beállításra a számítás során.
Fentiek alapján az idősotthoni ellátás és átmeneti elhelyezés intézményi térítési díjának 0,4%-os emelkedése indokolt 2015. évre, mely háromszáz forintos emelkedést jelent 68 700 Ft - ról 69 000 Ft – ra, az előző évihez képest.
Javasoljuk ezen összeg elfogadását, valamennyi telephelyen és valamennyi ellátott tekintetében.
2015. évi intézményi térítési díjak alakulását – idősotthoni ellátás és átmeneti elhelyezés esetében - az előző évihez képest az alábbiakban foglaljuk össze:
- Őszikék Idősek Otthona Gyomaendrőd, Mirhóháti u. 1-5.
- Rózsakert Idősek otthona Gyomaendrőd, Blaha u. 2-6.
- Szent Imre Idősek Otthona Gyomaendrőd, Kondorosi u. 1.
- Őszi Napsugár Idősek Otthona Gyomaendrőd, Mirhóháti u. 8.
|
Átlagos szintű és demens gondozást, ápolást igénylő ellátás
|
Átmeneti elhelyezést nyújtó ellátás
|
Szt. szerint számított int.tér.díjak 2014
|
2 290
68 700
|
2 290
68 700
|
Önk. kompenzáció
|
--
|
--
|
2014. int.tér.díjak
|
2 290
68 700
|
2 290
68 700
|
Szolg.egység
|
Ft/fő/nap
Ft/fő/hó
|
Ft/fő/nap
Ft/fő/hó
|
Szt. szerint számított int.tér.díjak 2015
|
2 300
69 000
|
2 300
69 000
|
Önk. kompenzáció
|
--
|
--
|
2015. int.tér.díjak
|
2 300
69 000
|
2 300
69 000
|
Szolg.egység
|
Ft/fő/nap
Ft/fő/hó
|
Ft/fő/nap
Ft/fő/hó
|
Fenti intézményi térítési díjak összegeivel tervezte meg intézményünk a 2015. évi költségvetés saját működési bevételeit, figyelembe véve a fizetési képességeket is, az adott ellátási formáknál, mind az alapellátásban, mind a szakosított ellátásban.
A szakosított –idősotthoni ellátás – esetében a tervezett kiadásokat az állami támogatás és a térítési díj bevételek teljes egészében fedezik, így ezen feladat saját bevételekből működtethető, nem igényel önkormányzati kiegészítést.
Az alapellátás esetében az állami támogatás és a térítési díj nem fedezi a feladat ellátását, még a szakmai követelmények betartása melletti, minimálisan - a működéshez elengedhetetlen - kiadások mellett sem.
Az alapellátási feladatok tehát önkormányzati kiegészítő támogatást igényelnek, melyet az alábbi táblában mutatunk ki, feladatonként és telephelyenként is részletezve:
1. számú Idősek Klubja
|
3. számú Idősek Klubja
|
4. számú Idősek Klubja
|
5. számú Idősek Klubja
|
6. számú Idősek Klubja
|
Esély Klub
|
Étkeztetés Gye
|
Étkeztetés Hunya
|
Házi segítség-nyújtás Gye
|
Házi segítség-nyújtás Hunya
|
Támogató Szolgálat
|
Tanya 01
|
Tanya 02
|
Családsegítés
|
Gyermekjólét
|
4 059 400
|
1 481 600
|
2 415 500
|
5 648 200
|
3 203 200
|
9 577 300
|
1 485 920
|
0
|
17 116 200
|
3 157 600
|
6 789 400
|
1 477 600
|
1 477 600
|
8 271 400
|
5 117 200
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
800 000
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4 059 400
|
1 481 600
|
2 415 500
|
5 648 200
|
3 203 200
|
9 577 300
|
2 285 920
|
0
|
17 116 200
|
3 157 600
|
6 789 400
|
1 477 600
|
1 477 600
|
8 271 400
|
5 117 200
|
1 096 038
|
400 032
|
652 185
|
1 525 014
|
864 864
|
2 585 871
|
401 198
|
0
|
4 621 374
|
852 552
|
1 833 138
|
398 952
|
398 952
|
2 233 278
|
1 381 644
|
900 000
|
2 300 000
|
500 000
|
1 200 000
|
1 400 000
|
1 900 000
|
2 150 000
|
5 286 060
|
800 000
|
100 000
|
3 000 000
|
1 800 000
|
1 700 000
|
1 450 000
|
1 300 000
|
|
|
|
|
|
1 314 926
|
19 285 585
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
386 318
|
5 666 000
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
57 094
|
837 381
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
514 529
|
138 118
|
225 178
|
526 536
|
298 608
|
892 814
|
138 520
|
294 357
|
1 463 230
|
294 357
|
632 921
|
137 445
|
137 745
|
771 076
|
771 076
|
164 068
|
44 042
|
71 802
|
167 897
|
95 217
|
284 692
|
44 170
|
|
466 580
|
93 862
|
201 820
|
43 923
|
43 923
|
245 873
|
152 112
|
678 597
|
182 160
|
296 980
|
694 433
|
393 825
|
1 620 918
|
6 686 071
|
294 357
|
1 929 810
|
388 219
|
834 741
|
181 368
|
181 668
|
1 016 949
|
923 188
|
6 734 035
|
4 363 792
|
3 864 665
|
9 067 647
|
5 861 889
|
16 999 015
|
30 808 774
|
5 580 417
|
24 467 384
|
4 498 371
|
12 457 279
|
3 857 920
|
3 758 220
|
12 971 627
|
8 722 032
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 905 000
|
3 597 000
|
1 798 500
|
7 357 500
|
4 905 000
|
13 750 000
|
11 570 240
|
1 826 880
|
12 252 500
|
2 827 500
|
|
2 500 000
|
2 500 000
|
10 559 135
|
8 848 835
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 293 500
|
|
|
|
|
357 675
|
294 928
|
131 148
|
536 513
|
357 675
|
1 888 686
|
24 190 333
|
2 668 352
|
4 690 656
|
865 080
|
2 050 906
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 262 675
|
3 891 928
|
1 929 648
|
7 894 013
|
5 262 675
|
15 638 686
|
35 760 573
|
4 495 232
|
16 943 156
|
3 692 580
|
10 344 406
|
2 500 000
|
2 500 000
|
10 559 135
|
8 848 835
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-1 471 360
|
-471 864
|
-1 935 017
|
-1 173 634
|
-599 214
|
-1 360 329
|
4 951 799
|
-1 085 185
|
-7 524 228
|
-805 791
|
-2 112 873
|
-1 357 920
|
-1 258 220
|
-2 412 492
|
126 803
|
-18 489 525
|
A helyettes szülő intézményi térítési díjának megállapítása az alábbiak szerint került kiszámításra.
Bevétel 2 606 040 Ft, mely a kiadási oldalon is ugyanezen összeggel került meghatározásra a jelenleg hatályos jogszabályi rendelkezések alapján.
A hiányt a szabad kapacitása terhére végzett élelmezésből származó plusz bevétellel tudja intézményünk valamelyest csökkenteni, így összességében az alapellátás működési hiánya 2015. évben 15 203 E Ft-ban realizálódik.
A működési hiány a települések és feladatok között az alábbiak szerint oszlik meg – 2015. évi intézményi költségvetés - :
adatok eFt-ban
|
2015. év
|
|||
Gyomaendrőd
|
Hunya
|
Diákétkeztetés
|
összesen
|
|
1. Személyi juttatás
|
|
|
|
|
Rendszeres személyi juttatás
|
249 296
|
6817
|
25 878
|
281 991
|
Nem rendszeres személyi juttatás
|
0
|
0
|
0
|
0
|
2. Munkaadókat terhelő járulék
|
65 832
|
1840
|
6 837
|
74 509
|
3. Dologi kiadások
|
168 553
|
7283
|
73 551
|
249 387
|
I.KIADÁSOK ÖSSZESEN
|
483 681
|
15 940
|
106 266
|
605 887
|
Intézményi térítési bevételek
|
207 107
|
3891
|
27 260
|
238 258
|
Állami támogatás - Alapellátás
|
60 229
|
9560
|
0
|
69 789
|
Állami támogatás - idős otthon - szakmai dolg.bére
|
122 484
|
0
|
0
|
122 484
|
Állami támogatás - idős otthon üzemeltetés
|
35 053
|
0
|
0
|
35 053
|
Állami támogatás - kedvezményes étkeztetés
|
0
|
0
|
77 807
|
77 807
|
Állami támogatás - Családsegítés, gyermekjólét
|
19 408
|
0
|
0
|
19 408
|
Működési célú pénzeszköz átvétel
|
0
|
0
|
0
|
0
|
Támogató Szolgálat működési támogatás
|
8 294
|
0
|
0
|
8 294
|
Előző évi pénzmaradvány felhasználása
|
0
|
0
|
0
|
0
|
Pénzeszköz átvétel - TÁMOP
|
18 392
|
0
|
0
|
18 392
|
Pénzeszköz átvétel háztartásoktól
|
0
|
0
|
0
|
0
|
II.BEVÉTELEK ÖSSZESEN
|
470 967
|
13 451
|
105 067
|
589 485
|
III. Költségvetési létszámkeret
|
133,38 fő
|
4 fő
|
18,62 fő
|
156fő
|
Forráshiány/többlet
|
-12 714
|
-2 489
|
-1 199
|
-16 402
|
Kockázati tényezők:
· Az intézmény 2015. évre tervezett költségvetését a fent beállított térítési díjak alapján határozta meg, amennyiben a Tisztelt Társulási Tanács eltér ezek alkalmazásától, úgy a költségvetésben hiány keletkezhet, melyet az intézmény nem tud pótolni, ahhoz önkormányzati támogatás válik szükségessé.
· Amennyiben a fogyatékosok és idősek nappali ellátásának térítési díja a javasoltnál magasabb összegben kerül meghatározásra, az nagy valószínűséggel ellátotti létszám csökkenést eredményez, mely állami normatíva kiesést és térítési díj csökkenést is eredményez az intézmény költségvetésében.
Előnyök:
· Az idős otthoni ellátásban a térítési díj minimális növekedése a nyugdíjak 2015. évi emelkedése miatt magasabb fizetőképességet eredményez, mely lehetővé teszi, hogy a magasabb működési kiadásokhoz a fedezet rendelkezésre álljon.
· A szociális étkezés díjának csökkenése lehetőséget biztosít a településen lévő egyéb szolgáltatókkal való versenyképesség fenntartásában, az étkezők megtartásában.
· A házi segítségnyújtás díjának emelkedése a nyugdíjak emelkedése miatt nem csökkenti le a bevételeinket, és az ellátottak száma sem fog csökkeni várhatóan.
Hátrányok:
· A fogyatékosok és idős nappali ellátásnál továbbra is szükséges az önkormányzati kompenzáció alkalmazása, mert az önköltségszámításon alapuló intézményi térítési díjat nem lennének hajlandóak megfizetni az ellátottak, mely az ellátotti létszám csökkenéshez és állami normatíva csökkenéshez vezetne.
· A Tanyagondnoki Szolgáltatások térítésmentes működtetése miatt – melyet jogszabály ír elő - az állami normatíva és a szolgáltatási önköltség közötti különbséget az intézmény nem tudja csökkenteni a térítési díj bevétellel, ezért azt az önkormányzatnak kell kiegészítenie.
· A Támogató Szolgálat működtetésére nem biztosít elegendő állami támogatást az állam, ugyan a feladatmutatók jóval meghaladják a kért és megítélt mutatókat, mely a finanszírozás alapját képezik, a támogatás nem elegendő a kiadások fedezetére.
· A Családsegítés és Gyerekjóléti feladatok ellátása önkormányzati támogatást igényel 2014. év óta, mivel a Gyerekjólétnél biztosított társult települési fenntartás esetén járó támogatást az állam ettől az időponttól kezdve csak a 0-17 év közötti lakosságra adja (korábban a teljes lakosságszám alapján került a támogatás kiutalásra).
Tájékoztatom a Tisztelt Társulás Tanácsot, hogy a döntése alapján meghatározott térítési díjak 2015. március 01. napjával lépnek életbe, Gyomaendrőd Város Önkormányzat a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátásokról, azok igénybevételéről, valamint a fizetendő térítési díjakról szóló 2/2009. (I. 30.) önkormányzati rendeletének valamint a gyermekek részére nyújtható természetbeni ellátásokról és a személyes gondoskodásról szóló 29/20013. (XI. 29.) önkormányzati rendeletének módosításával.
A Szt. szerint társulási fenntartó esetében a térítési díjakat a tagönkormányzatok közül meghatározott önkormányzat helyi rendeletében kell meghatározni. A Társulás Gyomaendrőd Város Önkormányzatát jelölte meg a helyi rendelet készítőjeként.
Kérem a Tisztelt Társulási Tanácsot, hogy szíveskedjen az előterjesztést megtárgyalni, az intézményi térítési díjakat meghatározni.
Döntési javaslat
"A Térségi Szociális Gondozási Központ szolgáltatásaiért 2015. évben fizetendő térítési díjak meghatározása"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Intézményirányítás
A Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás Társulási Tanácsa, mint a Térségi Szociális Gondozási Központ fenntartója 2015. március 01. napjától az alábbiakban határozza meg a Térségi Szociális Gondozási Központ intézményi térítési díjait:
Szociális alapszolgáltatás feladatai | ||||||||
Szociális étkeztetés Gyomaendrőd, Hunya, Csárdaszállás | Szociális étkeztetés Kiszáll. díja | Szociális étkeztetés Gyomaendrőd, Hunya Csárdaszállás kiszállítással | Időskorúak nappali ellátása étk. Nélkül | |||||
Szt. szerint számított int.tér.díjak 2015. | 370+100 (ÁFA) | 50 | 520 | 275 | ||||
Önk. kompenzáció | -- | -- | -- | 225 | ||||
2015. int.tér.díjak | 370+100 (ÁFA) | 50 | 520 | 50 | ||||
Szolg.egység | Ft/adag | Ft/nap | Ft/nap | Ft/nap | ||||
Szociális alapszolgáltatás feladatai | ||||||||
Házi segítség-nyújtás | Fogyatékos személyek nappali intézményi ellátása étkezés nélkül | Fogyatékos személyek nappali intézményi ellátása étkezéssel | ||||||
Szt. szerint számított int.tér.díjak 2015. | 480 | 650 | 1 020 | |||||
Önk. kompenzáció | -- | 600 | 600 | |||||
2015. int.tér.díjak | 480 | 50 | 420 | |||||
Szolg.egység | Ft/óra | Ft/nap | Ft/nap | |||||
Támogató szolgálat | ||||||||
Személyi segítés szociálisan rászorultak részére | Szállítás szociálisan rászorultak részére | Személyi segítés szociálisan nem rászorultak részére | Szállító szolgáltatás a 2/2009. (I: 30.) Gye. Kt. r. 12/A § alapján | |||||
Szt. szerint számított int.tér.díjak 2015 | 300 | 45 | 400 | 150 | ||||
Önk. kompenzáció | -- | -- | -- | -- | ||||
2015. int.tér.díjak | 300 | 45 | 400 | 150 | ||||
Szolg.egység | Ft/óra | Ft/km | Ft/óra | Ft/km | ||||
Helyettes szülő igénybevételéért fizetendő térítési díj | ||||||||
Szt. szerint számított int.tér.díjak 2015. | 0 0 | |||||||
Önk. kompenzáció | -- | |||||||
2015. int.tér.díjak | 0 0 | |||||||
Szolg.egység | Ft/fő/nap Ft/fő/hó | |||||||
Őszikék Idősek Otthona Gyomaendrőd, Mirhóháti u. 1-5. Rózsakert Idősek otthona Gyomaendrőd, Blaha u. 2-6. Szent Imre Idősek Otthona Gyomaendrőd, Kondorosi u. 1. Őszi Napsugár Idősek Otthona Gyomaendrőd, Mirhóháti u. 8. | ||||||||
Átlagos szintű és demens gondozást, ápolást igénylő ellátás | Átmeneti elhelyezést nyújtó ellátás | |||||||
Szt. szerint számított int.tér.díjak 2015 | 2 300 69 000 | 2 300 69 000 | ||||||
Önk. kompenzáció | -- | -- | ||||||
2015. int.tér.díjak | 2 300 69 000 | 2 300 69 000 | ||||||
Szolg.egység | Ft/fő/nap Ft/fő/hó | Ft/fő/nap Ft/fő/hó | ||||||
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
Mellékletek: