2. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság
2015. június 17-i ülésére

Tárgy:   Beszámoló Gyomaendrőd Város 2014. évi közbiztonságának helyzetéről
Készítette:   Paraizs Tamás rendőr parancsnok
Előterjesztő:   Paraizs Tamás rendőr parancsnok
Véleményező bizottság:   Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság

 

A beszámolót előterjesztésre alkalmasnak tartom:
 
 
                                                                                                        Oltyán Sándor r. alezredes
                                                                                                            rendőrségi főtanácsos    
                                                                                                  kapitányságvezető
 
B E S Z Á M O L Ó
 
Gyomaendrőd Város
2014. évi közbiztonságának helyzetéről, valamint
a közbiztonság érdekében tett intézkedésekről

 

 

Tisztelt Képviselő-testület!

 
Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete felkérésére a Rendőrségről szóló 1994. évi XXXIV. törvény 8. § (4) bekezdése alapján Gyomaendrőd közbiztonságának helyzetéről, a közbiztonság érdekében tett intézkedéseiről és az azzal kapcsolatos feladatokról szóló beszámolót – 2014. január 1. és 2014. december 31. közötti időszakot felölelően – az alábbiak alapján terjesztem elő.
 
A Gyomaendrődi Rendőrőrs egyik legfontosabb célja 2014-ben az volt, hogy a városban és vonzáskörzetében ne romoljon a lakosság szubjektív biztonságérzete, megóvjuk a köznyugalmat, fenntartsuk a közterületi rendet, illetve törekedjünk a folyamatos és aktív, „látható” közterületi jelenlétre.
 
A rendőrőrs állománya figyelmet fordított a lakosságot leginkább nyugtalanító, a társadalomra kiemelten veszélyes, élet és testi épség elleni bűncselekmények, a közterületen elkövetett erőszakos cselekmények, rablások, betöréses lopások (lakásbetörések), rongálások megelőzésére, a bűncselekmények visszaszorítására.
 
Hangsúlyt fektettünk a megelőzési tevékenységre mind a bűn-, mind a baleset-megelőzés terén (ittas vezetés elleni hatékony fellépés, passzív biztonsági eszközök használatának fokozott ellenőrzése, kerékpárosok, gyalogosok fokozott védelme). 
 
Az integrált biztonság megteremtése érdekében szoros és rendszeres kapcsolat kialakítására törekedtünk a társhatóságokkal (önkormányzat, katasztrófavédelem, családsegítő szolgálat, gyámhatóság, iskolák, stb.), polgárőrséggel, továbbá a lakossággal, civil szervezetekkel, egyéb társadalmi segítőkkel, sajtóval.  
 
I. A közbiztonsági helyzet értékelése
 
1. A bűnügyi helyzet bemutatása
 
1.1. A rendőri eljárásban regisztrált bűncselekmények számának alakulása az elkövetés helye szerinti bontásban az elmúlt 5 évben
 
A Szarvasi Rendőrkapitányság illetékességi területén 2014. évben összesen 930 bűncselekményt regisztráltak, ami az előző évi 1127 esethez képest 17,5 %-os csökkenést mutat. 
 
 
A rendőri eljárásban regisztrált bűncselekmények alakulása Gyomaendrőd területén

A vizsgált időszakban a rendőri eljárásban regisztrált bűncselekmények átlaga 468, ez alapján megállapítható, hogy a 2014-ben regisztrált 250 eset jelentős csökkenést mutat az előző évek tendenciáihoz viszonyítva.

 
 1.2. A rendőri eljárásban regisztrált bűncselekmények 100 ezer lakosra vetített aránya, változása a Szarvasi Rendőrkapitányságon
 

Amennyiben a 2012. évben lezárult egyik büntetőeljárás (136/2012.bü.) során feltárt 6465 rendbeli, azonos minősítésű bűncselekmény miatt lefolytatott nyomozás alapján keletkezett adatot figyelmen kívül hagyjuk, úgy megállapítható, hogy a 100.000 lakosra jutó bűncselekmények száma az elmúlt évek tendenciát tartva tovább csökkent.

 
1.3. Gyomaendrőd város területén rendőri eljárásban regisztrált kiemelten kezelt bűncselekmények számának alakulása az elmúlt öt évben.

 

 
Kiemelten kezelt bűncselekmények
2010
2011
2012
2013
2014
Változás mértéke 2013-2014. (%)*
Emberölés
1
2
0
0
0
-
- szándékos befejezett emberölés
0
2
0
0
0
-
- emberölés kísérlete
0
0
0
0
0
-
Testi sértés
5
4
6
3
11
-
- súlyos testi sértés
3
2
3
2
4
-
- halált okozó testi sértés
0
0
0
0
0
-
Kiskorú veszélyeztetése
3
1
1
3
3
-
Embercsempészés
0
0
0
0
0
-
Garázdaság
3
3
2
1
3
-
Önbíráskodás
0
0
0
0
0
-
Visszaélés kábítószerrel
(a terjesztői magyatartások tekintetében)
Btk. 282/A §, 282/B § (2)-(3) bek.,
282/C § (2) bek.
1
0
1
0
0
-
Lopás
199
240
192
261
131
-49,8
- személygépkocsi lopás
2
0
0
1
0
-
- zárt gépjármű-feltörés
13
14
8
2
8
-
- lakásbetörés
20
15
10
25
9
-
Rablás
2
1
2
1
0
-
Kifosztás
1
0
0
1
0
-
Zsarolás
5
0
0
0
0
-
Rongálás
4
6
1
5
3
-
Orgazdaság
1
1
1
1
0
-
Jármű önkényes elvétele
1
1
1
5
1
-
14 kiemelten kezelt bűncselekmény összesen
226
259
207
281
152
-45,9
* A 20 alatti bűncselekmény számok változásának a mértékét nem célszerű %-os formában megjeleníteni
 
Mindenképp fontos megemlíteni azt, hogy 2014-ben a kiemelt bűncselekmények közül emberölés, valamint rablás nem történt a településen, illetve azt is, hogy a bűncselekmények döntő hányadát jelentő lopások is csökkenő tendenciát mutatnak.
 
A közterületen elkövetett, rendőri eljárásban regisztrált bűncselekmények számának alakulása Gyomaendrődön az elmúlt 5 évben
 

A rendőri eljárásban regisztrált, közterületen elkövetett bűncselekmények száma a bázis időszakhoz (2013. év) képest 19 esettel csökkent, tovább erősítve ezzel az elmúlt évek csökkenő tendenciáját.
 
2. A bűnüldöző munka értékelése
 
2.1. A nyomozáseredményességi mutató alakulása
 
A rendőri eljárásban regisztrált bűncselekmények nyomozáseredményességi mutatója – a Szarvasi Rendőrkapitányság tekintetében, az elmúlt öt évben az alábbiak szerint alakult.
 
időszak:
2010.év
2011.év
2012.év
2013.év
2014.év
Nyomozás- eredményesség:
53,8%
47,3%
91,5%
62,1%
56,4%
 
Az elmúlt öt évben a rendőrkapitányság nyomozáseredményességi mutatója 47,3% és 91,5% közötti tartományban ingadozott.
 
2.2. A közterületen elkövetett regisztrált bűncselekmények nyomozáseredményességi mutatójának alakulása
 
Rendőri eljárásban regisztrált közterületen elkövetett bűncselekmények vonatkozásában befejezett nyomozások eredményességének alakulása Szarvasi Rendőrkapitányság illetékességi területén
2010-2014. évi ENyÜBS adatok alapján
 
év
2010
2011
2012
2013
2014
%
47,0
52,2
42,0
57,1
64,3
 
A közterületen elkövetett, regisztrált bűncselekmények nyomozáseredményességi mutatója az elmúlt 5 év viszonylatában emelkedő tendenciát mutat.
 
2.3. Szarvasi Rendőrkapitányság eljárásaiban regisztrált egyes kiemelten kezelt bűncselekmények nyomozáseredményességi mutatójának alakulása
 
 
2010. évben
2011. évben
2012. évben
2013. évben
2014. évben
Emberölés
-
-
-
-
-
Szándékos befejezett emberölés
-
-
-
-
-
Emberölés kísérlete
-
-
-
-
-
Testi sértés
80,0
78,3
96,6
88,9
96,7
Testi sértés - súlyos
85,7
66,7
100,0
86,7
95,0
Halált okozó testi sértés
-
-
-
-
-
Kiskorú veszélyeztetése
50,
0,0
100,0
100,0
83,3
Embercsempészés
-
-
-
-
-
Garázdaság
61,5
66,7
100,0
75,0
100,0
Önbíráskodás
20,0
66,7
0,0
66,7
50,0
Kábítószerrel kapcsolatos bűncselekmények (terjesztői magatartás tekintetében)
100,0
0,0
50,0
-
-
Lopás
22,3
19,8
17,1
44,2
39,3
Személygépkocsi lopás
50,0
66,7
0,0
100,0
-
Zárt gépjármű feltörés
31,3
20,0
9,1
50,0
27,3
Lakásbetörés
10,6
17,3
13,9
79,7
26,5
Rablás
88,9
75,0
100,0
100,0
100,0
Kifosztás
100,0
-
100,0
100,0
-
Zsarolás
87,5
50,0
83,3
50,0
100,0
Rongálás
36,8
42,9
10,0
25,0
30,0
Orgazdaság
100,0
66,7
16,7
100,0
100,0
Jármű önkényes elvétele
60,0
0,0
100,0
100,0
100,0
Segítségnyújtás elmulasztása
33,3
0,0
0,0
0,0
0,0
Cserbenhagyás
20,0
0,0
0,0
-
25,0
Közterületen elkövetett bűncselekmények
(a kiemelten kezelt bűncselekmények körében)
25,6
37,8
19,5
27,4
29,1
 
3. Tulajdon elleni szabálysértések
 
A tulajdoni elleni szabálysértések körébe tartozó lopások általában kisebb értékre, elhagyott felügyelet nélkül hagyott tárgyak eltulajdonítása miatt történtet, amelyek felderítése rendkívül nehéz. A tulajdon elleni szabálysértések körébe tartozó csalás szabálysértésekben egyre gyakoribb volt az internetes csalások megjelenése.
 
2014. évben a Szarvasi Rendőrkapitányságon 451 szabálysértési ügyet rendeltek el, 224 ügy esetében ismert volt az elkövető személye az eljárás megindításakor, 227 ügyben pedig ismeretlen. Összehasonlításképpen: 2013. évben 427 volt az elrendelt ügyek száma. A tulajdon elleni szabálysértések bolti lopások nélküli felderítési mutatója 2014-ben 30,7% volt, amely mutatószám mintegy 7,8%-kal javult a 2013. évhez képest.
 
A Gyomaendrődi Rendőrőrs illetékességi területén a bolti lopások száma elhanyagolható. Az elkövetést rendszerint a boltokban dolgozó eladók jelentették. A bolti lopások esetében is rendszerint előfordul, hogy a sértett nem alkalmaz állandó jelleggel biztonsági őrt, csak a boltban történteket rögzítik a kamerarendszereiken keresztül, mely felvételeket később értékelnek ki és az így leleplezett jogtalan cselekmények miatt tesznek utólagosan bejelentést hatóságunknál.
 
Az elzárással is sújtható szabálysértések tekintetében minden esetben megvizsgáljuk az őrizetbe vétel és a gyorsított bíróság elé állítás lehetőségét és amennyiben a szabálysértés összes körülménye indokolja, valamint a törvényi feltételei is fennállnak, alkalmazzuk is.
 
4. A közlekedésbiztonsági helyzet
 
Az elmúlt öt évben Gyomaendrődön átlagosan évente 26 sérüléssel járó közúti közlekedési baleset történt. Ehhez képest 2014-ben 24 személyi sérüléssel járó közúti közlekedési baleset történt, ami összességében az átlagos tendenciának megfelelő, némileg kedvezőbb képet mutatja.
 
A személyi sérüléses baleseteken belül 1 halálos, 9 súlyos, valamint 14 könnyű sérüléses baleset következett be.  
 
A baleseti helyszínek tekintetében nem állapítható meg kifejezett gócpont, általánosságban véve azonban kijelenthetjük, hogy a legveszélyeztetettebb útszakasz a 46-os számú közúti közlekedési főútvonal bel- és külterületi szakasza, illetve az ahhoz csatlakozó mellékutcák kereszteződései. Ezen kívül –a lebonyolított forgalom nagysága miatt- kiemeltként kezelhetjük a 443-as számú főútvonalat.
 
2014. évben a fő baleseti okok a lehaladás az útról, a kanyarodás, illetve az előzés szabályainak megszegése voltak.
 
A sebességtúllépés, illetve a sebesség helytelen megválasztása szabálysértések elkövetőinek kiszűrése érdekében átlagosan havonta 6 napon hajtottunk végre sebességmérő szolgálatot. 
 
A kerékpárosok által okozott balesetek megelőzése érdekében folytattuk a kerékpárosok intézkedés alá vonását.
A balesetek döntő többségét a személygépkocsik, illetve a kerékpárosok okozzák és jellemzően a nappali (07-19 óra között) időszakban következtek be, amely időszakban a legnagyobb a forgalom.
 
 
II. A Gyomaendrődi Rendőrőrs által a közbiztonság érdekében tett intézkedések és az azzal kapcsolatos feladatok 
 
1. A közterületi jelenlét mértéke, a közterületek biztonsága 
 
A terület közbiztonsági helyzetét alapvetően befolyásolja a bűnügyi helyzet alakulása.
 
A település bel-, és külterületi ellenőrzése során továbbra is arra a városrészre fordítottunk figyelmet, ahol a közterületi jelenlét kiemelten fontos; így hétvégeken a szórakozóhelyek, italmérő helyeken és azok környékén, illetve a közlekedésrendészeti, vagy bűnügyi szempontból frekventált területeken.  
 
A tanítási napokon a reggeli órákban az óvodák és iskolák környékének ellenőrzését is végrehajtottuk, melynek egyik célja a gyerekek közlekedésének segítése volt, illetve a látható és az állampolgárok számára „elérhető” rendőri jelenlét biztosítása. 
 
A gyomaendrődi piacon (főként szombaton) ugyan nem jellemzőek a jogsértések, azonban a mindenkori szolgálatos állománynak feladata a visszatérő rendőri ellenőrzés.
 
A közrend és közbiztonság fenntartása szempontjából figyelmet fordítottunk a vasútállomás, buszpályaudvar, és egyéb közintézmények visszatérő ellenőrzésére.
 
Az értékelt időszakban hajléktalan személyt érintő rendkívüli haláleset nem történt.
 
A 2014. július 1-től elrendelésre került ”19 megyés program” keretében megszervezésre és végrehajtásra került az, hogy az illetékességi területünkön található településeken minden nap rendőri jelenlét biztosítva legyen. A rendőreink az intézkedéseiket kulturáltan, segítőkészen hajtották végre és próbáltak differenciáltan szankcionálni. Hangsúlyt fektettek a figyelemfelhívásokra és a folyamatos kapcsolattartásra, amely a lakossági visszajelzések alapján pozitív fogadtatásra talált.
 
Mindezek mellett arra törekedtünk, hogy az állampolgári segélyhívásokra a lehető leggyorsabban reagáljunk.
 
2. A rendészeti szolgálatteljesítés gyakorlata
 
A rendészeti szolgálat alapvető feladata az értékelt időszakban is az volt, hogy 24 órás lefedettségben lássuk el a rendészeti feladatokat, illetve az, hogy a bejelentésekre történő reagáló-készséget minden esetben biztosítsuk.
 
A közrendvédelmi állomány intézkedési mutatói alapvetően illeszkednek az elmúlt 5 év tendenciájához.
 
Egyes kategóriákban emelkedés mutatkozik (biztonsági int.: +4%, szabálysértési feljelentés: +5%), más intézkedési mutatókban pedig csökkenés történt (elfogás: -39%, helyszíni bírság: -40%, büntető feljelentés: -48%).
 
Az előző évhez viszonyítva csökkent az ittas járművezetők kiszűrése érdekében alkalmazott alkoholszondás ellenőrzések száma (2013-ban 4247, 2014-ben 3480), ezzel egy időben azonban nőtt az alkoholszondák alkalmazásának hatékonysága; amíg 2013. évben 68 esetben, addig 2014. évben pedig 90 esetben mutattak pozitív eredményt.
 
Az elővezetések végrehajtásánál növekedés tapasztalható az elrendelések számában (147–ről 333-ra).
 
A jelentős emelkedés a jogszabályi változásnak tudható be, hiszen a Szabálysértési törvény a helyszíni bírság be nem fizetése esetén annak szabálysértési elzárásra átváltoztatását írja elő. Az elővezetéseket többnyire a rendőrség, a bíróság, ügyészség, önkormányzati vagy egészségügyi szervek rendelik el.
 
 
Elrendelt elővezetések alakulása a Gyomaendrődi Rendőrőrsön
(összes elrendelt elővezetés/ végrehajtott elővezetések aránya)
 
 
Végrehajtottuk a Március 15-i, Augusztus 20-i és az Október 23-i állami ünnepi rendezvényekkel kapcsolatos rendőri feladatokat.
 
A feladataink végrehajtásába beletartoztak a sportesemények biztosításai is, amely keretében ellenőriztük a Gyomaendrőd FC labdarúgó mérkőzéseit.
 
Meg kell említeni a nagyobb létszámot megmozgató rendezvényeket, melyeken Gyomaendrőd város területén alkalmanként akár 1000-3000 fő is megjelent. (Sajt- és Túrófesztivál, Nemzetközi halfőző verseny, Nemzetközi Bogártalálkozó, Liget Fürdő programjai, stb.)
A rendezvények biztosítását minden esetben az önkormányzattal, polgárőrséggel együttműködve láttuk el.
 
3. A körzeti megbízotti státuszok feltöltöttsége és tevékenységük értékelése
 
Rendőrőrsünkön 3 fő körzeti megbízott dolgozik, mindhárom Gyomaendrőd illetékességi területén. A körzeti megbízottak szolgálatteljesítéseik során havonta 2 alkalommal fogadóórát tartanak, amelyek időpontjairól a tájékoztatót elhelyeztük a Gyomaendrődi Rendőrőrs épületében, illetve publikáltuk az interneten keresztül is.”
 
 
A körzeti megbízottak együttműködnek a területükön szolgálatot teljesítő mezőőrökkel, közterület-felügyelővel, halőrökkel és polgárőrökkel. Járőrszolgálati feladataik mellett iskola rendőre feladatokat is ellátnak a település általános iskoláiban.
 
4. Az igazgatásrendészeti tevékenység értékelése
 
Illetékességi területünkön az igazgatásrendészeti feladatok végrehajtása alapvetően a Szarvasi Rendőrkapitányság Rendészeti Osztály Igazgatásrendészeti Alosztály feladata, a Gyomaendrődi Rendőrőrs a fegyverek és a tartási (viselési) engedéllyel rendelkező természetes személyek ellenőrzését, valamint a személy- és vagyonőri tevékenységet végzők ellenőrzését hajtotta végre az értékelt időszakban.
 
A helyi lakosok ügyintézésének könnyítése érdekében hetente egy alkalommal a Szarvasi Rendőrkapitányság igazgatásrendészeti előadója a Gyomaendrődi Rendőrőrsön teljesít szolgálatot.
 
5. Bűn- és baleset-megelőzés
 
A rendőrőrsön a bűnügyi, illetve a rendészeti állomány a szükséges esetekben tájékoztatta a sértetteket az áldozatsegítés lehetőségeiről, illetőleg az őrsön a megfelelő helyen elhelyezte az erről készített plakátokat, szóróanyagokat.
 
2014-ben az időskorúak sérelmére elkövetett bűncselekmények megelőzése érdekében 2 alkalommal tartottunk előadást Gyomaendrőd területén. Felkérésre a körzeti megbízottak előadást, tájékoztatót tartottak, mely során ismertették a legjellemzőbb elkövetési magatartásokat, valamint az áldozattá válás elkerülésének lehetőségeit.   
 
A családon belüli erőszakhoz kapcsolható rendőri intézkedés felelősségteljes döntéshozatalt jelent számunkra. Az értékelt időszakban 2 esetben éltünk az ideiglenes megelőző távoltartás elrendelésével. Minden esetben, amikor az intézkedő rendőr családon belüli erőszakra utaló jeleket észlelt, az illetékes gyermekjóléti intézmény felé jelzéssel éltünk.
Kifejezetten jó az együttműködésünk a városi családsegítő szolgálat vezetőjével és a gyámhivatal vezetőjével.
 
A rendőrőrsön tevékenykedő iskolarendőrök egyik fő feladata, hogy az iskolai foglalkozásokon megismertessék a tanulókat azokkal a módszerekkel, melyek segítségével elkerülhető az áldozattá válás, valamint ismertetik azokat a lehetőségeket - szervezeteket, személyeket - akiktől esetleges áldozattá válásuk esetén segítséget kérhetnek.
 
A baleset-megelőzési tevékenység keretében a helyi általános iskolákban, óvodákban tartottunk oktatást, vizsgát, felkészítést, versenyeket, rajzpályázatokat (Szuperbringa, Közlekedésbiztonság gyermekszemmel).
 
6. Együttműködés
 
Az Önkormányzattal továbbra is hagyományosan jónak mondható és folyamatos a kapcsolatunk, kölcsönösen igyekszünk segíteni egymás munkáját, bármilyen probléma felvetődése esetén annak azonnali orvoslására törekszünk.
 
Jó a munkakapcsolatunk a Járási Hivatal szerveivel, a Gyámhivatallal, a Családsegítő - Gyermekjóléti és Védőnői Szolgálat munkatársaival.
Az Önkormányzattal, illetve a Gyámhivatallal együttműködtünk a családon belüli erőszak és a kiskorúak védelmével kapcsolatos feladatok végrehajtásában, melyet megkülönböztetett figyelemmel végeztünk az év során.
Az elmúlt évek során és a jövőben is folyamatosan együttműködtünk – a közlekedésbiztonsági feladatok teljesítése körében - az önkormányzat Városüzemeltetési Osztályával.
 
A több éve kialakult jó munkakapcsolat továbbra is folyamatos a Körös Maros Nemzeti Park alkalmazásában dolgozó természetvédelmi őrökkel.
 
Az értékelt időszakban Gyomaendrődi Polgárőr Egyesülettelfolyamatos volt a kapcsolattartás. A szolgálat ellátása során az egyesület tagjai rendszeresen segítették munkánkat a különböző akciók végrehajtása, rendezvények biztosítása során. Jelzéssel éltek bűncselekmények, szabálysértések észlelése esetén, részt vettek bűn- és baleset-megelőzési akciókban (fokozott ellenőrzések), temetői biztosításban, gyalogátkelőhely biztosításban, eltűnt személyek felkutatásban. Az egyesület tagjai a vállalt feladataik teljesítésén túl továbbra is figyelmet fordítottak a vagyon elleni jogsértések megelőzésére, ezáltal eredményesen hozzájárultak a lakosság biztonságérzetének javításához.
Az együttműködési megállapodásban rögzített feladatok megvalósultak, a helyi polgárőr egyesületek tagjai és a körzeti megbízottak, valamint a járőrök számos esetben közös szolgálatot láttak el.
 
 
Tisztelt Képviselő-testület!
 
Továbbra is legfontosabb célunk, hogy Gyomaendrőd illetékességi területén ne romoljon a lakosság szubjektív biztonságérzete, fenntartsuk a közterületi rendet, megóvjuk a köznyugalmat.
 
2015. évre a Szarvasi Rendőrkapitányság legfontosabb szervezeti teljesítménycéljai az alábbiak:
 
  1. Az állampolgárok szubjektív közbiztonságérzetét befolyásoló jogsértések elleni hatékony fellépés biztosítása.
  2. A büntetőeljárások és a szabálysértési eljárások lefolytatásának további gyorsítása, az eredményes befejezések arányának növelése.
  3. Az erők, eszközök összehangolt alkalmazásával, a polgárőr egyesületekkel, valamint az egyes rendészeti feladatokat ellátó szervezetekkel és személyekkel történő hatékony együttműködéssel a települések és külterületek közbiztonságának további erősítése.
  4. A közlekedésbiztonság területén elért eredmények megtartása, a közlekedésbiztonság erősítése.
  5. Magyarország külső határainak és belső biztonságának fokozott védelme, az illegális migrációs nyomás elleni hatékony fellépés, ezzel összefüggésben a határrendészeti szolgálati ág tevékenységének schengeni követelményeknek megfelelő szinten tartása.
  6. A közszolgálati életpálya Rendőrségnél történő bevezetésének végrehajtása.
 
Alapvető feladatként kezeljük a lakosság igényeire történő gyors, határozott, törvényes és szakszerű intézkedések foganatosítását, a bűncselekmények megelőzését, a közterületi rendőri jelenlét fenntartását.
 
Kérem Önöket, hogy továbbra is segítsék munkánkat, támogassanak bennünket. Kérem Önöktől a beszámoló elfogadását.
 
Gyomaendrőd, 2015. június 9.
                                                                      
Tisztelettel:
 
Paraizs Tamás r. alezredes
őrsparancsnok

 

 


Döntéshozói vélemények

Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság  

A bizottság javasolja a Képviselő-testületnek a beszámoló elfogadását.

 
Döntési javaslat

"Beszámoló elfogadása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elfogadja a Gyomaendrőd Város 2014. évi közbiztonságának helyzetéről szóló rendőrségi beszámolót.


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe